Onko rikos, jos aiheuttaa ihmisen kuoleman kieltämällä häntä ottamatta koronarokotetta?

Anonyymi

Monet ihmiset kuolevat sen seurauksena että uskovat rokotevastaisen propakandan ja jättävät rokotteen ottamatta. Kuka silloin on kuoleman aiheuttaja?
Nyt tarvitaan lakimiehiä selvittämään asia.

45

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos minä käsken ihmisen hyppäämään laivasta avomerellä ja hän hukkuu, niin olenko syyllinen kuolemantuottamuksesta?
      Samaan verrattava asia on koronarokotteen ottamatta jättämisen kanssa.

    • Anonyymi

      Mielikuvituksen tuotetta. Miksi kiellät rokotuksia keltään? Samaa tasoa kysymyksesi kuin 85 % kirjoituksista.

    • Anonyymi

      Kyllä se on henkilön oma vika. Tässä rokoteasiassa ei pitäisi olla mitään epäselvyyttä virallisten tahojen puolelta, mutta jos on mennyt uskomaan siitä huolimatta huijareita, niin se on ehdottomasti ihan oma moka.

      Jos huijari sanoo, että valkaisuaineen juonnilla välttää koronan ja menee juomaan sitä, niin sekin menee ihan omaan piikkiin. Kyseessä on kuitenkin itsestään selvä asia asiantuntijoiden puolelta, ettei niin saa tehdä. (Tämä siis tapahtui Amerikassa ihan oikeasti)

    • Anonyymi

      Mitä tarkoitat otsikollasi? Että joku kieltää toista esimerkin voimallako? Vai onko suomenkielesi hakusessa?

    • >>> Kuka silloin on kuoleman aiheuttaja

      Ei kukaan, vaan mikä.

    • Anonyymi

      Murha on murha, silloin kun se on tehty harkitusti, tappamistarkoituksessa. Murha on rikos josta voi saada elinkautisen vankeustuomion.

      Nämä koronamurhat vain ovat monesti vaikeasti todistettavia, joten murha / joukkomurha jää todistamatta, täällä maan päällä.

      Elinkautinen / ikuinen uomio tulee sitten hänelle itselle, murhaajalle, hänen itse kuoltua.

      Murhaa ei voi tehdä tyhjäksi "katumalla". Toisen ihmisen elämän tietoinen katkaisu. Tehty, mikä tehty.

      • Anonyymi

        Tästä syystä on vaarallista ottaa mitään kantaa toisen ihmisen omiin valintoihin, rokotuksiin, puolesta tai vastaan.

        Rokotevastaiset / tai niitä puolustavat ketjut / kirjoitukset, ovat harkittu kannanotto, aktiivinen teko, ulkopuolinen puuttuminen, toisen ihmisen elämänvalintoihin.

        Pilkalliset nauruhymiöt ovat murhaajan naurua.

        Minut on rokotettu, pidän tätä vastuullisena tekona. Mutta kukin tehköön omalta osaltaan oman valintansa. Ei kuulu minulle, ellet tule tartuttamaan minua tai vie tehohoitopaikkaa sen todella ansaitsevalta ja näin syyllisty hänen kuolemaansa, kun omalla valinnallasi olisit voinut ennalta estää vakavan tartunnan omalla kohdallasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä syystä on vaarallista ottaa mitään kantaa toisen ihmisen omiin valintoihin, rokotuksiin, puolesta tai vastaan.

        Rokotevastaiset / tai niitä puolustavat ketjut / kirjoitukset, ovat harkittu kannanotto, aktiivinen teko, ulkopuolinen puuttuminen, toisen ihmisen elämänvalintoihin.

        Pilkalliset nauruhymiöt ovat murhaajan naurua.

        Minut on rokotettu, pidän tätä vastuullisena tekona. Mutta kukin tehköön omalta osaltaan oman valintansa. Ei kuulu minulle, ellet tule tartuttamaan minua tai vie tehohoitopaikkaa sen todella ansaitsevalta ja näin syyllisty hänen kuolemaansa, kun omalla valinnallasi olisit voinut ennalta estää vakavan tartunnan omalla kohdallasi.

        'Ei kuulu minulle, ellet tule tartuttamaan minua tai vie tehohoitopaikkaa sen todella ansaitsevalta ja näin syyllisty hänen kuolemaansa, kun omalla valinnallasi olisit voinut ennalta estää vakavan tartunnan omalla kohdallasi.'

        Ts. kuuluu kaikille. Tätähän tapahtuu koko ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        'Ei kuulu minulle, ellet tule tartuttamaan minua tai vie tehohoitopaikkaa sen todella ansaitsevalta ja näin syyllisty hänen kuolemaansa, kun omalla valinnallasi olisit voinut ennalta estää vakavan tartunnan omalla kohdallasi.'

        Ts. kuuluu kaikille. Tätähän tapahtuu koko ajan.

        Nämä harhat ovat surullisia. Rokotevastaisuutta levittänyt Petri Paavola on ystävänsä Juha Norolammen youtuben mukaan ollut yli viikon nukutettuna teholla. Tilanne on kriittinen, koronan lisäksi keuhkokuume.


    • Anonyymi

      Tässä tapauksessa rokotteen ottamatta jättänyt, joka kuoli, tuli petetyksi.
      Väärän informaation levittäjät olivat pettäjiä ja valehtelijoita, ja kuollut oli heidän petoksensa uhri.
      Toki kuolleella olisi ollut mahdollisuus tarkistaa valheellisten väitteiden todenperäisyys, joten hänelläkin oli oma vastuunsa asiassa.

      Tarinan opetus on se, että ottakaa nyt hyvät ihmiset kaikki se rokotus, ettei teille käy samoin.

      • En suosittele rokotteen ottamista. Jokainen tekee kuitenkin oman valintansa.


      • Anonyymi
        PasiToivonen2 kirjoitti:

        En suosittele rokotteen ottamista. Jokainen tekee kuitenkin oman valintansa.

        Minä olen ottanut kolme korona rokotetta ja kysyin asiaa ihan Jeesukselta ja sain sellaisen vastauksen että se ei pahaksi ole jos rokotteen ottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen ottanut kolme korona rokotetta ja kysyin asiaa ihan Jeesukselta ja sain sellaisen vastauksen että se ei pahaksi ole jos rokotteen ottaa.

        Taisi olla vihollinen joka tuonvastauksen antoi. Sain todelliselta uskovaiselta henkilöltä varoituksen rokotteen ottamisesta niinpä en ottanut. En ole koronaan sairastunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisi olla vihollinen joka tuonvastauksen antoi. Sain todelliselta uskovaiselta henkilöltä varoituksen rokotteen ottamisesta niinpä en ottanut. En ole koronaan sairastunut.

        Sikainfluenssan aikaan ruotsissa oli paikallisessa lehdessä
        piirretty kuva. Siinä kuvassa kannettiin paareilla hyvin sairaan
        näköistä miestä ambulanssin. Joku kysyi häneltä: "Oletko ottanut
        rokotteen?" Mies vastasi: "En, en tarvitse mitään rokotteita".

        Tässä oli suora vihjaus sairaille - jos et tarvitse rokotetta, et sitten
        tarvitse myöskään sairaanhoidon palveluksia. Ymmärrän, ettei
        Jumala puhu uhkaamalla eikä pakottamalla. Tämä viesti tuli siis
        toisestä lähteestä.

        Olin näihin aikoihin pohtinut, mitä Jumala sanoo rokotteiden
        ottamiseen jos Häneltä kysyy. Minä koin, että Jumala vastasi.
        Hän ei kehota ketään ottamaan rokotetta, eikä kiellä sairaanhoitoa
        rokotteista kieltäytyjiltä. Hän ei myöskään painosta ketää
        kumpaankaan suuntaan. Rokotteen ottaminen on vapaehtoista.
        Sairaanhoito kohtelee kaikkia potilaita tasapuolisesti.

        Ehkä tuo piirroskuva oli sattuma, että satuin näkemään sen
        tämän rokotepohdinnan aikana. Mutta ehkä se ei ollut sattuma.
        Lukija päättä itse oliko vai eikö ollut sattuma.

        Olin koronan aikaan yhden kerran sairaana koronaan
        kolme - neljä vuorokautta. Sitten tervehdyin muutamassa
        tunnissa. Sen jälkeen en ole ollut sairaana influenssaan. Koin,
        että kyseessä oli tavallinen flunssa, tai ehkä vähän vakavampi
        influenssa, mutta se meni ohi kolmessa - neljässä päivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sikainfluenssan aikaan ruotsissa oli paikallisessa lehdessä
        piirretty kuva. Siinä kuvassa kannettiin paareilla hyvin sairaan
        näköistä miestä ambulanssin. Joku kysyi häneltä: "Oletko ottanut
        rokotteen?" Mies vastasi: "En, en tarvitse mitään rokotteita".

        Tässä oli suora vihjaus sairaille - jos et tarvitse rokotetta, et sitten
        tarvitse myöskään sairaanhoidon palveluksia. Ymmärrän, ettei
        Jumala puhu uhkaamalla eikä pakottamalla. Tämä viesti tuli siis
        toisestä lähteestä.

        Olin näihin aikoihin pohtinut, mitä Jumala sanoo rokotteiden
        ottamiseen jos Häneltä kysyy. Minä koin, että Jumala vastasi.
        Hän ei kehota ketään ottamaan rokotetta, eikä kiellä sairaanhoitoa
        rokotteista kieltäytyjiltä. Hän ei myöskään painosta ketää
        kumpaankaan suuntaan. Rokotteen ottaminen on vapaehtoista.
        Sairaanhoito kohtelee kaikkia potilaita tasapuolisesti.

        Ehkä tuo piirroskuva oli sattuma, että satuin näkemään sen
        tämän rokotepohdinnan aikana. Mutta ehkä se ei ollut sattuma.
        Lukija päättä itse oliko vai eikö ollut sattuma.

        Olin koronan aikaan yhden kerran sairaana koronaan
        kolme - neljä vuorokautta. Sitten tervehdyin muutamassa
        tunnissa. Sen jälkeen en ole ollut sairaana influenssaan. Koin,
        että kyseessä oli tavallinen flunssa, tai ehkä vähän vakavampi
        influenssa, mutta se meni ohi kolmessa - neljässä päivässä.

        Lisäisin vielä tähän erään tärkeän yksityiskohdan.
        Meille ei tullut, emmekä ole tilanneet, ko. paikallislehteä.
        Meillä ei siis ole tapana lukea lehteä. Mutta jostakin
        syystä lehti tuli meidän pöydälle. Ehkä vaimo oli saanut
        sen naapurilta, mene ja tiedä häntä, mutta lehti oli
        aamulla pöydällä, ja minä luin sitä.


    • Anonyymi

      Jos ja kun rokotteet ottanut on saanut tartunnan ja tartuttaa sen lähimmäiseensä joka siihen sitten kuolee? Täh? Jaa koronaan vai? Niin juuri. Onko hän, tuo rokotteet ottanut tartuttaja, sittenkin murhaaja? Vai vapauttaako rokotepiikit jotenkin vastuusta? Tekee syyntakeettomaksi niinku?

      • Vai vapauttaako rokotepiikit jotenkin vastuusta? Tekee syyntakeettomaksi niinku?

        Ei tietenkään tee syyntakeettomaksi, vaan päinvastoin osoittaa että kansalainen on tässä kohtaa tehnyt kaiken voitavansa omansa ja lähimmäisten terveyden hyväksi.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Vai vapauttaako rokotepiikit jotenkin vastuusta? Tekee syyntakeettomaksi niinku?

        Ei tietenkään tee syyntakeettomaksi, vaan päinvastoin osoittaa että kansalainen on tässä kohtaa tehnyt kaiken voitavansa omansa ja lähimmäisten terveyden hyväksi.

        Ollos huoleton poikas valveill on! Hän on ottanut kaikki rokotepiikit ja hilluu ylkerhoissa yöt läpeensä ja käy sitten tapaamassa vanhaa isoäitiään vuodeosastolla. Vailla käsien pesua ja maskia naamalla. Onhan hän täyttänyt kansalaisvelvollisuutensa, tehnyt voitavansa, ja ottanut kaikki rokotteet. Parasta A-ryhmää jota ei rajoitukset koske.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ollos huoleton poikas valveill on! Hän on ottanut kaikki rokotepiikit ja hilluu ylkerhoissa yöt läpeensä ja käy sitten tapaamassa vanhaa isoäitiään vuodeosastolla. Vailla käsien pesua ja maskia naamalla. Onhan hän täyttänyt kansalaisvelvollisuutensa, tehnyt voitavansa, ja ottanut kaikki rokotteet. Parasta A-ryhmää jota ei rajoitukset koske.

        Tyypillisesti samat ihmiset eivät ota rokotetta, eivät käytä maskia eivätkä pese käsiään. Vai onko joku nähnyt rokotusvastaisissa miekkareissa maskeja?

        Minä taas käytän julkisissa tiloissa maskia ja pesen käsiäni enkä hillu yökerhoissa. Kolmas rokotus heti kun sen joskus ensi vuonna saa.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Tyypillisesti samat ihmiset eivät ota rokotetta, eivät käytä maskia eivätkä pese käsiään. Vai onko joku nähnyt rokotusvastaisissa miekkareissa maskeja?

        Minä taas käytän julkisissa tiloissa maskia ja pesen käsiäni enkä hillu yökerhoissa. Kolmas rokotus heti kun sen joskus ensi vuonna saa.

        Minä välttelen saippuointia ei-ekologisista syistä.

        Olen rokottamaton ja jos olisin Itävallassa niin saisin sakot tai vankilatuomion.

        Oli äsken puhetta kun mietin ottaako passi vai henkilökortti niin sain ehdotuksen ottaa passi niin pääsen ulkomaille.

        Päätin valita henkilökorttihakemuksen. Tuumin että en pääse ulkomaille lentokoneessa ilman ruttopassia.

        Liikkumavaraa vielä on, mutta oikeuksiamme ollaan alettu kaventamaan saatanan omien toimesta.

        Selef


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Tyypillisesti samat ihmiset eivät ota rokotetta, eivät käytä maskia eivätkä pese käsiään. Vai onko joku nähnyt rokotusvastaisissa miekkareissa maskeja?

        Minä taas käytän julkisissa tiloissa maskia ja pesen käsiäni enkä hillu yökerhoissa. Kolmas rokotus heti kun sen joskus ensi vuonna saa.

        Samaistit sitten itsesi kertomuksen henkilöön. Ei taida olla repellä ihan puhtaita jauhoja pussissa.


    • Anonyymi

      Jos on ollut mukana yllyttämässä rokotteen ottamiseen ja rokotteet ottanut kuolee rokotteeseen, niin on osavastuussa vahingoista. Itse tunnen kaksi rokotteeseen kuollutta ja yhden vakavan loppuelämän haitan saaneen. Lähipiirissäni ei ole ainoatakaan koronakuollutta tai siitä vakavasti sairastunutta.

      • >Itse tunnen kaksi rokotteeseen kuollutta ja yhden vakavan loppuelämän haitan saaneen.

        Vai niin. Kerrohan vähän lisää, sillä tietääkseni Suomessa on kuollut rokotteisiin yksi ihminen.

        Itse en tunne edes sanottavia oireita rokotuksesta saaneita, ja yhtä lukuun ottamatta koko tuttavapiiri on rokotettu.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        >Itse tunnen kaksi rokotteeseen kuollutta ja yhden vakavan loppuelämän haitan saaneen.

        Vai niin. Kerrohan vähän lisää, sillä tietääkseni Suomessa on kuollut rokotteisiin yksi ihminen.

        Itse en tunne edes sanottavia oireita rokotuksesta saaneita, ja yhtä lukuun ottamatta koko tuttavapiiri on rokotettu.

        Missähän se yksi ihminen on kuollut? Suomessa tuskin tunnetaan sellaista kuolinsyytä kuin ”rokotteesta aiheutunut kuolema.” Yhdysvalloissa ei ainakaan. Centers of Disease Control and Prevention kertoo että maassa ei ole kuollut yksikään koronarokotteen vuoksi. Koska koranarokotetta seuraavana päivänä kuolleet on tilastoitu koronakuolemiksi. Näitä tapauksia on ainakin 19% kaikista tilastoiduista koronakuolemista.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        >Itse tunnen kaksi rokotteeseen kuollutta ja yhden vakavan loppuelämän haitan saaneen.

        Vai niin. Kerrohan vähän lisää, sillä tietääkseni Suomessa on kuollut rokotteisiin yksi ihminen.

        Itse en tunne edes sanottavia oireita rokotuksesta saaneita, ja yhtä lukuun ottamatta koko tuttavapiiri on rokotettu.

        Sinun fantasiamaailmassa nuoret jopa alle kolmikymppiset alkavat yhtäkkiä saamaan sydäreitä. Ei tekemistä rokotteen kanssa, vaikka se on ainoa yhdistävä tekijä näissä tapauksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missähän se yksi ihminen on kuollut? Suomessa tuskin tunnetaan sellaista kuolinsyytä kuin ”rokotteesta aiheutunut kuolema.” Yhdysvalloissa ei ainakaan. Centers of Disease Control and Prevention kertoo että maassa ei ole kuollut yksikään koronarokotteen vuoksi. Koska koranarokotetta seuraavana päivänä kuolleet on tilastoitu koronakuolemiksi. Näitä tapauksia on ainakin 19% kaikista tilastoiduista koronakuolemista.

        Suomessa on tapahtunut kolme rokotteen jälkeistä kuolemaa. Kaikilla oli vakava perussairaus, jonka katsottiin aiheuttaneen kuoleman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun fantasiamaailmassa nuoret jopa alle kolmikymppiset alkavat yhtäkkiä saamaan sydäreitä. Ei tekemistä rokotteen kanssa, vaikka se on ainoa yhdistävä tekijä näissä tapauksissa.

        Sekoitat autuaasti asioita. Nuorten sydänkohtaukset aiheutuvat perinnöllisistä johtumishäiriöistä. Tulevat yllätyksenä, sillä eivät oireile etukäteen. Muutama urheilija on kuollut kentälle, jotkut ovat selviytyneet, ja saaneet tahdistimen.

        AstraZeneca rokotteeseen on yhdistetty muutamia sydänlihastulehduksia. Ovat tyypillisiä nuorilla virustaudeissa, kuten ihan tavallisessa flunssassa. Koronan sairastamisen tiedetään myös aiheuttavan sydänlihastulehdusta. Useimmiten sekin hoituu kotona pelkällä levolla.

        Lääkärit ovat jo vuosia varoittaneet, ettei lievässäkään flunssassa kannata lähteä lenkille sydänlihastulehduksen vaaran vuoksi.


      • Anonyymi

        Et voi todistaa tätä.


    • Anonyymi

      Mielestäni rokottajilla pitäisi olla enemmän vastuuta.
      Mikseivät tee aspirointia. Pahaa tekee kun näen että surutta painetaan mäntä sisään.

      Kun kerrotaan urheilijan kuolleen varsinkin kehonrakentajan, niin ensimmäisenä syytetään urheilijaa kielettyjen aineiden käytöstä ja hankkineen näin itselleen piilevän sydäntaudin.

      Urheilijoilla on yleensä kehittynyt verisuonisto. On suuri mahdollisuus osua suoneen.
      Kuinka moni rokottaja tappaa urheilijan, ja on niin kuin ei mitään.
      Kunhan edes osattaisiin antaa se piikki.

      https://www.verkkouutiset.fi/asiantuntija-ihmettelee-koronarokotukset-annetaan-suomessa-vaarin/#6e6608ef

    • Anonyymi

      On. Nämä rokote vastaiset jotka tieten valehtelevat herkkäuskoisille pitäisi tuomita kansan kiihotuksesta.
      Paljon vaarallisempaa kuin muu poliittinen öyhötys......

      • Anonyymi

        Väärän tiedon levittäminen yleisvaarallisesta tartuntataudista pitäisi ehdottomasti kriminalisoida. Mainoksissa ei saa olla vääriä terveysväittämiä. Mediat, joissa valheita levitetään, pitäisi vähintäänkin saada vastuuseen. Ne itse asiassa tekevät rahaa sillä, että ihmiset sairastuvat ja kuolevat.


      • Anonyymi

        Pihlajalinnan koronaa hoitava yleislääkäri tienaa kolmen firman kautta yli 600 000 euroa/vuosi vaikka suurin osa vastaanottoaikoja tyhjiä. Ei oo kyllä normaalia tuollainen. Lahjooko lääkefirmat näitä?


    • Anonyymi

      Tartuntataudin tietoinen levittäminen on rikos, josta voi saada vankeutta. Väärän tiedon levittäminen rokotteista ei valitettavasti vielä ole, vaikka se voi pahimmillaan aiheuttaa kuoleman. Suomessa ei myöskään itsemurhaan kehottaminen ole rikos, vaikka siihen voi joissakin tapauksissa liittyä yksityiskohtia, jotka täyttävät rikoksen tunnusmerkit. Ruotsi on kriminalisoimassa sen.

      Ihmisellä itsellään on ensisijainen vastuu siitä mitä hän uskoo ja mitä tekee. Poikkeustiloissa - kuten pandemioissa - valtiolla on oma vastuunsa terveydestä ja turvallisuudesta. Tämän vuoksi tartuntatautilaissa säädetään mm. karanteenista, liikkumisrajoituksista ja jopa pakkorokotuksista.

      Sairaudet aiheuttavat ymmärrettävästi huolta. Tähän huoleen ja pelkoon väärän tiedon levittäjät tarttuvat. Jotkut hakevat kaupallista hyötyä, toiset levittävät harhaanjohtavaa tietoa poliittisista ja aatteellisista syistä. Silkka pahantahtoisuus ei ole myöskään poissuljettua. Tieto on usein saanut alkunsa ulkomailta. Esimerkiksi koronaan liittyviä vääriksi todistettuja väittämiä on yhdistetty poliittiseen vaikuttamiseen.

    • Anonyymi

      Kukaan ole pakottanut ketään ottamasta rokotetta.
      Höpiset.

      ST

      • Anonyymi

        Itävallassa jokaisen - jolla ei ole lääketieteellistä estettä - on otetteva rokote tammikuuhun mennessä. Saksassa hoitohenkilökunnalle on määrätty rokotepakko. Suomessa valmistellaan parhaillaan hoitohenkilökunnan rokotepakkoa. Nähtäväksi jää missä laajuudessa se toteutuu. Laki sen joka tapauksessa mahdollistaa.

        Tartuntatautilaki 47 §
        Pakollinen rokotus
        Valtioneuvoston asetuksella voidaan säätää järjestettäväksi pakollinen rokotus, jos kattava rokottaminen on välttämätöntä väestön tai sen osan hengelle ja terveydelle vakavaa vahinkoa aiheuttavan yleisvaarallisen tartuntataudin leviämisen ehkäisemiseksi. Pakollinen rokotus voidaan rajoittaa myös tiettyyn väestön osaan, ryhmään tai ikäluokkaan.


    • Ainakin välillinen kuolemantuottamus. Ehkä rikos, ainakin äärimmäisen vakava synti.

      • Anonyymi

        Jaa mikä? Tiedän monia jotka ovat flunssaisena menneet töihin.


      • Anonyymi

        Jos ihmisille valehdellaan, että tässä on hoitava lääke, joka suojaa muita ja on oikeasti tappopiikki. Kyllä minä sanon, että murhaajia ovat nämä valehtelijat ja myös ne jotka näkevät vammautumiset terveydenhoidossa ja ovat hiljaa ja antavat asioiden jatkua. Kyllä sitä nyt murhaajat yrittävät vierittää syyn muiden niskaan, joille valehdelleet. Hävetköön!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihmisille valehdellaan, että tässä on hoitava lääke, joka suojaa muita ja on oikeasti tappopiikki. Kyllä minä sanon, että murhaajia ovat nämä valehtelijat ja myös ne jotka näkevät vammautumiset terveydenhoidossa ja ovat hiljaa ja antavat asioiden jatkua. Kyllä sitä nyt murhaajat yrittävät vierittää syyn muiden niskaan, joille valehdelleet. Hävetköön!

        Asia on myös noin päin. Mutta kaikki, jos suurin osakaan ei kuole koronapiikkiin.

        Valinta, ottaako rokotus, vai ei, on yksin tuon henkilön oma. Joka sekaantuu toisen ihmisen asioihin, vastaa henkilökohtaisesti myös kaikista sekaantumistensa seurauksista.

        Niin mahd. tuomareille kuin etenkin Jumalalle. Sillä Jumalaa ei voi valheillaan ja selityksillään pettää.

        Kun itse olin nuori uskova, eräs vanhempi ihminen varoitti: "Älä milloinkaan sekaannu toisen ihmisen asioihin!"

        "Hyvää tarkoittamalla on maailmassa saatu eniten vahinkoa aikaan."


    • Anonyymi

      Yleensähän tämä on näitten saatanan lahkolaisten tapana kieltää normaalejakin ihmisiä ottamasta rokotuksia!

    • Anonyymi

      >>Onko rikos, jos aiheuttaa ihmisen kuoleman kieltämällä häntä...<<

      On. On rikos. Ainakin Jumalan edessä. (Te itse tietenkin uskotte heti "pikku vajavaisuutenne" olevan Jumalan ymmärtämää, eikä Hän siitä tuomitse!)

      Pelkästään toisen ihmisen elämään puuttuminen on varastamista, tämän orjuuttamista, hallinnan, itsemääräämisoikeuden ja koskemattomuuden ottamista pois tuolta uhriltanne itseltä, elämän turmelemista, murhaa. Myös tämä on teko, jota ei saa tekemättömäksi, siitä ja sen seurauksista on vain jouduttava vastaamaan.

      Tietoinen kuoleman aiheuttaminen toiselle on murha, vaikkei siitä olisi maallisia todisteita. Jumalan silmissä ja tuomiolla se pysyy aina murhana. Se, että kieltää toiselta jotain, "vaikkemmä tarkottanu tappaa!" on kuitenkin tuon, toisen elämän varastamisen seurauksena aiheuttanut kuoleman, tämä lopputulos ei muutu miksikään.

      Monet ihmiset ovat jo ennalta muiden väkivallan uhreina menettäneet henkisen voimakkuutensa ja tottelevat nöyrästi kenen tahansa heitä vahvemman käskyjä. Jos ihminen ei itse uskalla päättää omista asioistaan, vaan tottelee ja toimii itseään vahingoittavasti, on myös näiden aiempien, hänet heikoksi tehneiden väkivallan uhri ja hänen kuolemansa on seurausta esim. kaukaisesta koulukiusaamisesta. Tuo kiusaaminen siis kantoi lopulta kuoleman hedelmän. Myös he ovat yhteis-syyllisiä uhrinsa lopulliseen menehtymiseen.

      Näin myös Jeesus Itse antoi Vuorisaarnassaan ymmärtää.

      Jos joku saarnamies on itse valinnut itsensä hengelliseksi johtajaksi, eikä ole Jumalan Itsensä tähän virkaan asettama ja valtuuttama, hänellä on kerran melkoinen taakka vastattavanaan. Kuten muillakin väkivaltarikollisilla, lukuisten ihmisten, tämän ihmisen yhden ainoan ja ainutkertaisen elämän tuhoaminen ja jota ei voi korvata.

    • Anonyymi

      Typeryyden ja hyväuskoisuuden pitäisi olla rikos.

    • Anonyymi

      - Maallisesti katsoen ei välttämättä ole, joskin riippuu tuon rikosuhrin iästä, tilanteesta sekä suhteesta tuohon kieltäjään. Mikäli voidaan todistaa tarkoituksellinen tappamisen aikomus, mahd. taloudellisen tai muun hyödyn saamiseksi, ehkä tällöin voidaan tuomita.

      - Jumalan silmissä kyse kyllä on rikoksesta. Toisen ihmisen yksityisasiaan sekaantumisesta. Jumala loi kunkin ihmisyksilön elämään omaa elämäänsä. Mikä tahansa toisen ihmisen asioihin sekaantuminen ja näin vahingon aiheuttaminen on toisen elämän varkaus, mahd. murha. Esim. lapset eivät ole vanhempiensa leluja, vaan yksilöitä joita on kunnioitettava.

    • Anonyymi

      Jumalattomat Helvettiin.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      203
      4582
    2. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      63
      1558
    3. Ajattelen sinua

      aamuin, päivin, illoin. Toisinaan en yölläkään saa nukutuksi, kun pyörit mielessäni. Olemme molemmat aikuisia, etkä tiet
      Ikävä
      52
      1450
    4. Pariisin olympialaisissa miesnyrkkeilijä löi naisnyrkkeilijän 46 sekunnissa keskeytyskuntoon

      Algerian kohunyrkkeilijä nousi kehään – vastustaja luovutti hetkessä ja murtui itkuun https://www.is.fi/urheilu/art-2000
      Maailman menoa
      132
      1212
    5. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      65
      1165
    6. Onko sulla mitään todisteita

      Että olisin ihastunut sinuun?
      Ikävä
      63
      1059
    7. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      70
      1030
    8. Pim pom, Ovikello soi. :D

      Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      68
      967
    9. Tänään (1.8) on maailman ylikulutuspäivä

      Vuonna 1970 maailman ylikulutuspäivä oli joulukuun 23. päivä. Vuosituhannen alussa vuonna 2000 se osui lokakuun 4. päivä
      Maailman menoa
      113
      963
    10. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      74
      933
    Aihe