Säästöäkö sähköautolla?

Aamulehden tekemässä testissä sähköautolla ajettiin pohjoisen reissulla 3123 km ja autoa ladattiin 329,69 eurolla. Kuusi litraa satasella kuluttavalla bensa-autolla polttoainekulut olis olleet vain 11 € enemmän.
Ongelmia tiettävästi oli, mutta tuo juttu on vain tilaajille, joihin en kuulu, joten lukekoot ne, jotka tilaajia ovat.
Latauksiin joutui myös varmasti käyttämään enemmän aikaa kuin polttisten tankkauksiin. Vähäjanoisella dieselillä matka olisi myös sujunut halvemmalla.

19

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Välirahalla sähköautoon bensiinillä ajelee 10 vuotta

    • Anonyymi

      Ei köyhällä ole varaa käytettyyn sähköautoon kun akun vaihto maksaa yli kymppitonnin?🤣👍😂

    • Anonyymi

      Diesel olisi kuluttanut 4,5

      • Varmaan sitä luokkaa satasella ja vähän halvempi polttoaine.


      • Anonyymi

        Ja polttoaineet dieseliin vaikka grillikioskin käytetyistä paistorasvoista.


    • Anonyymi

      Sähköautoa ei ole suuniteltukkaan suomen olosuhteisiin eikä sähköauto ole mikään ympäristöteko tai ilmasteko. Ei mikään turvallinen kulkuväline.

    • Anonyymi

      Laskisitko co2 jutut, niitähän sähköllä ajetaan takaa.

    • Anonyymi

      lataa missä lataa, nyt ei vielä ole latauspisteitä tarpeeksi kilpailukykyiseen hintaan. Kotona ladatessa tuolla saisi 2200 kWh. Sillä ajelee varmaan jo nelinkertaisen määrän kilometrejä. Ehkä olisi hyvä tehdä näitä testejä myös vaikka 20 kilometrin yhdensuuntaisella työmatkalla ja kotilatauksella.

    • Anonyymi

      Säitä pitelee, ihan normaaleja. Minä ajan Mersulla hamaan loppuun asti. En lähde punikkien öyhötyksiin mukaan. Toki toivon että tulisi lumettomat talvet mutta kun ei tule.

      • Anonyymi

        Tuskastumiseen asti olen odottanut että milloin ne kesäkelit tulevat pysyviksi talvella. Ei vaan kuulu niitä. Lunta tulee tupaan jatkossakin, valitettavasti. Vuosikymmeniä olemme odottaneet tätä. Ei vaan muutu miksikään. Punikit, missä se ikuinen kesä oikein luuraa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskastumiseen asti olen odottanut että milloin ne kesäkelit tulevat pysyviksi talvella. Ei vaan kuulu niitä. Lunta tulee tupaan jatkossakin, valitettavasti. Vuosikymmeniä olemme odottaneet tätä. Ei vaan muutu miksikään. Punikit, missä se ikuinen kesä oikein luuraa?

        Sen saa vain muuttamalle etelään ei muuten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen saa vain muuttamalle etelään ei muuten.

        Totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskastumiseen asti olen odottanut että milloin ne kesäkelit tulevat pysyviksi talvella. Ei vaan kuulu niitä. Lunta tulee tupaan jatkossakin, valitettavasti. Vuosikymmeniä olemme odottaneet tätä. Ei vaan muutu miksikään. Punikit, missä se ikuinen kesä oikein luuraa?

        Lumetonta on luvattu vasta 100 vuoden kuluttua, mutta öljystä ollaan luopumassa jo lähivuosikymmeninä. Tänään virallinen media ohjeistaa hankkimaan vähintään kolmen päivän kotivaran aurinkomyrskyn varalle, tulee kuulemma tarpeeseen lähivuosikymmeninä.


      • Anonyymi

        Sama täällä ajelen E - 85 flexfuel mersulla ja päästöt ova 80 % pienemmät , kun bensalla ajettaessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä ajelen E - 85 flexfuel mersulla ja päästöt ova 80 % pienemmät , kun bensalla ajettaessa.

        Ei FlexFuelia pahemmin maaseudulta löydy. Seinäjoelta saa täälläpäin..


    • Anonyymi

      Jos tuulivoimala tekee äänisaastetta eli pörisee yli pulella desibelillä, niin korvcaukset noin 1§003euroa kuukaudessa mihin se kuuluu se pörinä kaikille.

    • Anonyymi

      Jos sähköautojen olisi tarkoitus jotain säästää, ei niitä tehtäisi niin ylitehoisiksi kuin nyt nähdään.
      Kiihtyvyyttä ja moottorien tehoja mainostetaan aivan samoin kuin muskeliautoja joskus ennen öljykriisiä.
      Pitää olla 100 kW joka pyörässä ja kokoa ja painoa ei pidetä pahana.
      Selviö onkin että autoteollisuus vain luo markkinoita koko maailman autokannan uusimiselle ilmastonsuojelun nimissä.

    • Anonyymi

      Normaali diesel auto, jossa huollot tehdään ajallaan, ja ylläpitotyöt myös ajallaan ennenkuin tarvitsee rikkoutunutta väkisin korjata, tulee halvimmaksi, koska diesel moottori kestää noin miljoona kilometriä kunhan huollot tekee tunnollisesti.

      EIKÄ SIINÄ VIELÄ KAIKKI!!

      Tuon miljoonan kilometrin ajon jälkeen moottorille voi tehdä joko kone GLASSAUKSEN, jossa kuluneet osat vaihdetaan uusiin, tai sitten PERUSKORJAUKSEN, jossa koko moottori puretaan osiksi, hoonataan pytyt, uusitaan runkolaakerit, kiertokankien laakerit, mäntien renkaat, uusitaan kaikki tiivisteet, jne.

      Tämän jälkeen jo miljoona kilometriä ajetulla moottorilla voi ajaa VIELÄKIN LISÄÄ!

      Olin Madeiralla, jossa taksikuski oli ajanut 123 koppaisella dieseli Mersulla 2 miljoonaa 800.000 kilometriä.

      Jos tosiasiallisia ympäristötekoja haetaan, niitä syntyy korjaamalla vanhaa, EI HANKKIMALLA KOKO AJAN UUTTA, ja tekemällä JÄTETTÄ!

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe