Eläkejärjestöt.

Anonyymi

Onko enää järkeä Kontiolahdessakaan eläkejärjestöille jotka on puolueiden alaosastoja?
Kontiolahdella on ainakin Eläkkeensaajat ja Eläkeliitto jotka on SDP ja Keskustan aatemaailman edustajia. Arvelisin kuitenkin että ihmiset jotka osallistuu em. järjestöjen toimintaan erilaisten kerhojen ja tapahtumien kautta eivät valtaosaltaan piittaa tuontaivaallista puolueideologiasta vaan osallistuvat kun on mukava touhuta ihmisten seurassa.
Olen aavistellut että porukoiden vetäjistä on pulaa ja esim. puheenjohtajan saaminen on pikku pakon takana eikä niihin ole juurikaan tunkua, varsinkin kun vanhat puolueveturit vanhenee ja into näin laantuu eikä nuorempi polvi ole innostunut leimauntumaan minkään puolueen edustajaksi.
Olisiko nyt aika unohtaa nuo keskusjärjestö vetoiset alaosastot ja yhtyä riippumattomaksi eläkeryhmäksi ilman mitään ylhäältä ohjailua?
Keskusjärjestöjen keräämät jäsenmaksuosuudet jäisi pois ja sekin raha jäisi omaksi hyödykseen.
Lisäksi keskusjärjestöjen julkaisemat lehdet ei jaksa kiinostaa sekä niiden tarjoamat edut lomajärjestöissä on marginaalista.
Olisi mielenkiintoista kuulla myös muiden mielipiteitä ko. asiasta.

7

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onhan se hyvä että poliittisesti samanmieliset puuhastelevat omissa joukoissaan.
      Silloin oman aatteen kehumista ja muiden mollaamista riittää.

      Yhteisissä tilaisuuksissa saattaisi tulla mielipiteenvaihtoa isoillakin kirjaimilla kun etenkin tärkeänä itseään pitävät kellokkaat pyrkisivät osoittamaan omaa tärkeyttään.
      Pienenkin joukon johtaminen nostaa monen omaa itsetuntoa.

      Kun on paljon noita eri kerhoja, pomojen paikkoja on enemmän, ei tarvitse riidellä.
      Äänekkäät ja asiastaan varmat persu ja vihreä kun eivät oikein mahdu samaan pöytään.

      • Anonyymi

        Onhan se mukava kun voi terveenä jäädä eläkkeelle ja joutaa riennoissa kulkemaan.Toista se on silloin kun "työ vei terveyden".Se on raskasta silloin.


    • Anonyymi

      Ei ole tätäpäivää että puolueet omivat eläkeläiset vaikka eivät pidä heidän puoliaan päätostenteossa muulloinkuin vaalin alla.

      • Anonyymi

        Vihreet ei ainakaan omi eläkeläisiä ja pidä heidän puoliaan kun heitä kiinnostaa kuinka päästä sairaista eroon eutanasian avulla.Luulen että osa nuorten ja aikuistenkin/eläkeläisten hädästä johtuu juuri vihreiden luotsaamasta eutanasia- ja ilmastoaiheesta.Ei jakseta elää kun "meidät lopetetaan kuin eläimet".


      • Anonyymi

        On tätäpäivää että ihmiset ajavat oman aatteellisen vakaumuksensa mukaisesti myös eläkeläisten asiaa. Eivät eläkeläiset tyhjiössä elä eikä järki katoa päästä sillä hetkellä kun eläkepaperit on saatu, samalla pitkällä linjalla ollaan silloinkin. Tervetuloa Eläkkeensaajat EKLn joukkoon, näin esimerkiksi.


    • Anonyymi

      Mutta jos ei ole demari, niin ei oikein viitsisi laulaa työn orjista tai muita yhtä typeriä mielen nostatuksia.

      • Anonyymi

        Valtaosa järjestöjen jäsenistä ( 95%? ) antaa piut paut puolueiden hehkutuksille eikä niitä taida kerhoissa ja yhteisissä tapahtumissa juurikaan kuulua. Tämä on minun arvioni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4723
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1471
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1061
    Aihe