Olen Yliväpeli Orhonen ja kirjoittelen useinmiten juuri polttavia asioita.
keskustan palstalla olen jo toiminut pidempään, jossa tapani tunnetaan, jopa niin että vasemmisto toverit on näreissään kun asioista tuo siltäkin kantilta esille, jotka ei niin tovereita miellytä. En herjaa ketään, tuon asiat asioina, jos joku niin tuntee, silloin on aihettakin.
-otan tähän parikin aihetta, ihmeellisen Ruotsin politiikan, jossa demari politiikka alkanut murtua. Kertokoon tarinani siitä.
Ruotsin erikoinen pääministeri- ja budjettiäänestys;
Kyllä tässä läntisen kansankodin parlamentaarista demokratiaa itse kukin äimän käkenä ihmettelee.
→ pääministeriäänestyksessä ei ratkaise kyllä äänet, vaan ei-äänten määrä.
Ruotsin valtiopäivät on äänestänyt eilen maan uudeksi pääministeriksi sosiaalidemokraattien puheenjohtajan Magdalena Anderssonin. Joka ennätti olla virassaan 7,5 tuntia, sitten vihreät kaikkosi hallituksesta. Vaikka itse äänestyskin meni tipoille, yhden äänen päähän.
Erikoista pääministeriäänestyksessä oli se, että äänestyksessä ratkaisevia olivat ei-äänet. Yksi lisä ei-ääni olisi estänyt Anderssonin nousun pääministeriksi. Ei-ääniä annettiin 174, joka jäi vain yhden äänen päähän vaaditusta ei-äänten enemmistövaatimuksesta (ks. tästä puolueittain äänestystulos).
https://www.riksdagen.se/sv/aktuellt/2021/nov/24/magdalena-andersson-s-har-valts-till-statsminister/
Kun valtiopäivillä äänestetään ensi vuoden budjettiesityksestä. Valtiopäivien oikeisto-opposition vaihtoehtobudjetti saanee äänestyksessä enemmistön.
Kun pommit paukkuu ja luodit lentelee, se ei tiedä hyvää Ruotsin vasemmistolle ja vihreille, me tullaan perässä jota samaa punavihreät meille ajaa. Ruotsi päästetty vasemmiston -hys hys- linjalla jamaan jossa jengit tappaa lähes päivittäin ihmisiä. Juuri meilläkin vihreät ja vasemmistoliitto vaati avoimia ovia jengeille tulla maahan. Keskusta ja SDP tätä linjaa hallituksessa vastusti, jos nyt SDP linja pitää, joka näyttää niin häilyvältä kts esim viimeisin Helsingin tunnelitien äänestys, jossa liikenneministerti Harakka yllättäen muutti kantaansa ja vastusti tunnelia.
https://yle.fi/uutiset/3-12200975
Liikenneministeri Harakka - jonka siis pitäisi ajaa asiassa myös valtion etua - on ilmoittautunut tunnelin vastustajaksi. Melko ammattitaidoton heppu ottaen huomioon sen, että tunneli palvelisi mm. kahden sataman auto(lautta)liikennettä.
Nyt esim. Katajanokalta pohjoiseen lähtevä pääväylä on Googlemapsinkin mukaan merkitty kulkemaan kauppakeskus Redin edustalta. Siellä ne rekat ja muut matkalaiset pomppii vieraassa liikenneympäristössä korotetulla valo-ohjaamattomalla suojatiellä.
Sujuva liikenne on päästöttömintä liikennettä, varsinkin sähköautolla. Autoilu ei vähene liikennettä vaikeuttamalla, ainoastaan päästöt lisääntyvät.
Demari menoa voi kuin ihmetellä, mihin tultu ainakin Ruotsissa
5
100
Vastaukset
- Anonyymi
vasemmisto toverit on näreissään kun asioista tuo siltäkin kantilta esille, jotka ei niin tovereita miellytä.
- Anonyymi
Demari ovat kusseet omiin muroihin.
- Anonyymi
Mutta persutrolli, mites tää paskanheitto Suomen Keskustaan
- Anonyymi
Jäin miettimään tuota itselleni tuntematonta sotilas arvoa yliväpeli,,,liekö jotain yhteistä tuohon osuuspankin merkkiin,,Poudiainen puun takana.
- Anonyymi
Liikenneministeri Harakka - jonka siis pitäisi ajaa asiassa myös valtion etua - on ilmoittautunut tunnelin vastustajaksi. Melko ammattitaidoton heppu ottaen huomioon sen, että tunneli palvelisi mm. kahden sataman auto(lautta)liikennettä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171114124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133678Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja272590Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2582581Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin41828- 2091348
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491254- 721190
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo591089Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?771039