Sähköauto tuhoaa ympäristön ja ilmaston

Anonyymi

Volvo julkaisi tiedon jonka mukaan sähköauton hiilijalanjälki on huomattavasti suurempi kuin bensiinikäyttöisen.

Kaikki muutkin valmistajat ovat varovasti samaa mieltä.
Liudennettu totuus on että sähköauto saavuttaa neutraaliuden 150 000 km jälkeen.
Poliittinen tavoite on että autojen keski-ikä on enintään 10 vuotta.
Suomalaisen keskimääräisen ajosuoritteen perusteella sähköauto ei siis KOSKAAN olisi hiilineutraali.

50

158

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Sähköauto kelit saapuneet. Talvi ja ilmat kylmenee. Sähköauton akun varauskyky ja matkat lyhenee. Ei edes mummolaan pääse etteikö pidä ladata välillä. Akutko muka ympäristö ystävällisiä. Pah. Sähköauto ei ole mikään ympäristö tai ilmastoteko. Hyvässä uskossa lampaat ja lammaspaimenet uskoo nyt mitä vaan. Sääli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto kelit saapuneet. Talvi ja ilmat kylmenee. Sähköauton akun varauskyky ja matkat lyhenee. Ei edes mummolaan pääse etteikö pidä ladata välillä. Akutko muka ympäristö ystävällisiä. Pah. Sähköauto ei ole mikään ympäristö tai ilmastoteko. Hyvässä uskossa lampaat ja lammaspaimenet uskoo nyt mitä vaan. Sääli.

        Onko kyseessä akku ja sähkömoottori valmistajien salaliitto?


      • Anonyymi

        Sinä mulkku mistään mitään tiedä. Pelkkä yhden akun valmistus saastuttaa enemmän,kuin bensa-autolla vuoden ajaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto kelit saapuneet. Talvi ja ilmat kylmenee. Sähköauton akun varauskyky ja matkat lyhenee. Ei edes mummolaan pääse etteikö pidä ladata välillä. Akutko muka ympäristö ystävällisiä. Pah. Sähköauto ei ole mikään ympäristö tai ilmastoteko. Hyvässä uskossa lampaat ja lammaspaimenet uskoo nyt mitä vaan. Sääli.

        Ei taida vielä näillä keleillä ranget lyhentyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä mulkku mistään mitään tiedä. Pelkkä yhden akun valmistus saastuttaa enemmän,kuin bensa-autolla vuoden ajaminen.

        Tuoppa dataa väitteesi perusteeksi.


      • Anonyymi

        Eihän tossa puhuta kuin PÄÄS-TÖIS-TÄ?
        Eikö smurffi osaa edes lukea? :)
        Jonkun asian hiilijalanjälki ≠ jonkun asian päästöt!
        Ja onko missään noista laskelmissa otettu sähköautojen osalta edes huomioon, että sitkun sähköautot alkaa tosissaan yleistymään niin KAIKKI Suomen maakaapelit pitää kaivaa maasta ylös ja vaihtaa paksumpiin koska lataus vaatii hillittömät virrat? Epäilen!
        Ja toi on varmaan siellä viher-muumilaaksossa ihan päästötön pikku puuha? :) :/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto kelit saapuneet. Talvi ja ilmat kylmenee. Sähköauton akun varauskyky ja matkat lyhenee. Ei edes mummolaan pääse etteikö pidä ladata välillä. Akutko muka ympäristö ystävällisiä. Pah. Sähköauto ei ole mikään ympäristö tai ilmastoteko. Hyvässä uskossa lampaat ja lammaspaimenet uskoo nyt mitä vaan. Sääli.

        Ja onko noitten akkujen kierrätys vielä edes lasten kengissä? Vai täyttyykö tulevaisuuden kaatopaikat niistä?

        Polttomoottoriauton moottorin voi sulattaa ja tehdä siitä uuden moottorin. Akkua ei taida saada edes polttaa kuin ongelmajätelaitoksessa? Joka taas aiheuttaa vaan lisää niitä ituhippuen pelkäämiä päästöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuoppa dataa väitteesi perusteeksi.

        Dataa uusaivottomalle, joka ei sitä kykene itse etsimään! :)

        ”Some studies have shown that making a typical electric vehicle (EV) can create more carbon pollution than making a gasoline car. This is because of the additional energy required to manufacture an EV’s battery. Still, over the lifetime of the vehicle, total greenhouse gas (GHG) emissions associated with manufacturing, charging, and driving an EV are typically lower than the total GHGs associated with a gasoline car. That’s because EVs have zero tailpipe emissions and are typically responsible for significantly fewer GHGs during operation (see Myth 1 above).”

        Eli on siis aivan totta että akunvalmistus mukaan lukien sähköauton hiilijalanjälki on isompi kuin polttomoottoriauton. Vieläkö mussututtaa? :) Jos, niin: Faktat kehiin sitten sieltäkin! :)

        Ja koska et kuitenkaan ymmärtänyt ylläolevasta sanaakaan, niin väännetään vielä rautalangasta:Ylläolevassa puhutaan ns. ”tailpipe emissionista” eli sähköauton ”pakari päästöthän” on toki nolla. Mutta jossain se sähkö on tuotettavakin ja siellä tuotantolaitoksessa se ei enää olekaan päästötön, vaan useimmiten siellä tupruaa esim. hiilenpolttopölläys. Ja milläs te ituhipit kuvittelitte sit tekevänne sitä päästötöntä sähköä riittävästi kaikille halukkaille siinä vaiheessa kun sähköautoilu todella yleistyy, ja sähkön kokonaiskäyttö öbaut kymmenkertaistuu nykyiseen nähden? Taikasauvallanne huispaamalla, vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja onko noitten akkujen kierrätys vielä edes lasten kengissä? Vai täyttyykö tulevaisuuden kaatopaikat niistä?

        Polttomoottoriauton moottorin voi sulattaa ja tehdä siitä uuden moottorin. Akkua ei taida saada edes polttaa kuin ongelmajätelaitoksessa? Joka taas aiheuttaa vaan lisää niitä ituhippuen pelkäämiä päästöjä.

        Ei litium akkuja eli sähköauton akkuja polteta, ne kierrätetään niin kuin lyijyakutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dataa uusaivottomalle, joka ei sitä kykene itse etsimään! :)

        ”Some studies have shown that making a typical electric vehicle (EV) can create more carbon pollution than making a gasoline car. This is because of the additional energy required to manufacture an EV’s battery. Still, over the lifetime of the vehicle, total greenhouse gas (GHG) emissions associated with manufacturing, charging, and driving an EV are typically lower than the total GHGs associated with a gasoline car. That’s because EVs have zero tailpipe emissions and are typically responsible for significantly fewer GHGs during operation (see Myth 1 above).”

        Eli on siis aivan totta että akunvalmistus mukaan lukien sähköauton hiilijalanjälki on isompi kuin polttomoottoriauton. Vieläkö mussututtaa? :) Jos, niin: Faktat kehiin sitten sieltäkin! :)

        Ja koska et kuitenkaan ymmärtänyt ylläolevasta sanaakaan, niin väännetään vielä rautalangasta:Ylläolevassa puhutaan ns. ”tailpipe emissionista” eli sähköauton ”pakari päästöthän” on toki nolla. Mutta jossain se sähkö on tuotettavakin ja siellä tuotantolaitoksessa se ei enää olekaan päästötön, vaan useimmiten siellä tupruaa esim. hiilenpolttopölläys. Ja milläs te ituhipit kuvittelitte sit tekevänne sitä päästötöntä sähköä riittävästi kaikille halukkaille siinä vaiheessa kun sähköautoilu todella yleistyy, ja sähkön kokonaiskäyttö öbaut kymmenkertaistuu nykyiseen nähden? Taikasauvallanne huispaamalla, vai?

        Minun sähköyhtiöni on Vattenfal, jolta saan puhdasta tuulivoimalla tai aurinkovoimalla tuotettua sähköä. Samaa sähköä käyttää myös autoni.


      • Anonyymi

        Tuulimyllysähköa on vaihtelevasti juuri nyt vain 4 %.
        Valitettavati kaikki sähköyhtiöt myyvät vain 100% tuulimyllysähköä, miten se on mahdollista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei litium akkuja eli sähköauton akkuja polteta, ne kierrätetään niin kuin lyijyakutkin.

        Ei kierrätetä.

        ” Sähköautojen akkuja on tähän mennessä kierrätetty Suomessa varsin vähän. Esimerkiksi vuosina 2015–2018 Suomessa päätyi tilastojen mukaan kierrätykseen yhteensä 52 sähköauton akkua.
        Lähivuosina akkujen kierrätys muuttuu suuresti, kun sähköautojen määrä kasvaa.
        – Tällä hetkellä tulee vuosittain kierrätykseen muutamia kymmeniä, satoja sähköautojen akkuja. ”

        Kuten sanoin: Lasten kengissä. Etkö ymmärtänyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuulimyllysähköa on vaihtelevasti juuri nyt vain 4 %.
        Valitettavati kaikki sähköyhtiöt myyvät vain 100% tuulimyllysähköä, miten se on mahdollista?

        Mäoon kans ihmetelly suuresti sitä, et kaikki sähköyhtiöt myy kuluttajille pelkkää tuulisähköä vaikka tuulivoiman kapasiteetti on Suomessa joku pari prossaa kaikesta sähköntuotannosta, joten ilmeisesti kotitaloudet sit käyttää VAIN pari prossaa kaikesta Suomessa tuotetusta sähköstä, joka on hyvä uutinen koska se tekee meistä suomalaisista yhden maailman pienihiilijalanjälkisimmistä kansoista! :)

        Tai voi olla niinkin, että koska mikään viranomaistaho ei valvo sähköyhtiöiden markkinointia - tai, voisi valvoa, mutta koska puoluekirjasuojatyöpaikassa, niin: Mitäs suotta - niin ne kusettaa kuluttajia sit ihan surutta myymällä Olki- ym. voimaloiden ydinsähköä tuulisähkönä!? :/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mäoon kans ihmetelly suuresti sitä, et kaikki sähköyhtiöt myy kuluttajille pelkkää tuulisähköä vaikka tuulivoiman kapasiteetti on Suomessa joku pari prossaa kaikesta sähköntuotannosta, joten ilmeisesti kotitaloudet sit käyttää VAIN pari prossaa kaikesta Suomessa tuotetusta sähköstä, joka on hyvä uutinen koska se tekee meistä suomalaisista yhden maailman pienihiilijalanjälkisimmistä kansoista! :)

        Tai voi olla niinkin, että koska mikään viranomaistaho ei valvo sähköyhtiöiden markkinointia - tai, voisi valvoa, mutta koska puoluekirjasuojatyöpaikassa, niin: Mitäs suotta - niin ne kusettaa kuluttajia sit ihan surutta myymällä Olki- ym. voimaloiden ydinsähköä tuulisähkönä!? :/

        Tuulivoima ei ole mikään ekoteko, se on luonnolle huono vaihtoehto.


    • Anonyymi

      Johan sen järkikin sanoo että sähköauto on viherhumpappaahumpappaa

    • Anonyymi

      Ilmaston yhteydessä tarkastellaan vain hiilidioksidia, mikä ei kerro tuotteen ympäristöystävällisyydestä yhtikäs mitään. Autoa ei kyetä valmistamaan ilman öljyä ja hiiltä. Sähkö on öljyn sivutuote siinä missä bensiini ja muutkin polttoaineet. Ilman öljyä eläisimme savutupakautta.

      • Anonyymi

        On aivan sama, onko auton runko sähköauton vai perinteinen auto, saman verran tarvitaan fossiilisia polttoaineita. Kun mennään moottoripuolelle, säkömoottrin valmistaminen vie vähemmän energiaa. Akkujen valmistamisessa ei ole isoa eroa. Käytön aikana, jos autoa ajetaan 10 vuotta, perinteinen bensa-auto saastuttaa koko ikänsä, jos ajaa sähköautolla, voi jo nyt valita, käyttääkö esim ydinvoiman tuottamaa sähköä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On aivan sama, onko auton runko sähköauton vai perinteinen auto, saman verran tarvitaan fossiilisia polttoaineita. Kun mennään moottoripuolelle, säkömoottrin valmistaminen vie vähemmän energiaa. Akkujen valmistamisessa ei ole isoa eroa. Käytön aikana, jos autoa ajetaan 10 vuotta, perinteinen bensa-auto saastuttaa koko ikänsä, jos ajaa sähköautolla, voi jo nyt valita, käyttääkö esim ydinvoiman tuottamaa sähköä.

        Sähköauto on vihreä valhe, pahin mahdollinen vaihtoehto.


    • Anonyymi

      On nämä peräkamaripersut todella yksinkertaisia. Meneillään on kaikkien aikojen megatrendi joka tulee vaikuttamaan tavalla tai toisella jokaiseen ihmiseen maapallolla. Ja nämä tollot luulevat että heidän parkumisensa suoli kanavalla voisi jotain muuttaa. Kannattaa lukea muutakin kuin samanmielisten suoltamaa sontaa.

      • Anonyymi

        Eli tyypilliseen viherpiiperötapaan:
        ”Älkää keskustelko asioista vaan luottakaa sokeasti siihen että me Vihreät, ainoat OIKEAT maailman pelastajat™️, olemme tälläkin *tsihi* kertaa täysin oikeassa lapsellisine maailmankuvinemme ja naivistisine ”musta tuntuu” oletuksinemme! Sieg Sinnemäki!”

        Voi voi lapsiparkoja! :/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli tyypilliseen viherpiiperötapaan:
        ”Älkää keskustelko asioista vaan luottakaa sokeasti siihen että me Vihreät, ainoat OIKEAT maailman pelastajat™️, olemme tälläkin *tsihi* kertaa täysin oikeassa lapsellisine maailmankuvinemme ja naivistisine ”musta tuntuu” oletuksinemme! Sieg Sinnemäki!”

        Voi voi lapsiparkoja! :/

        Just näin. Vihervassut ovat käsittämättömän ylimielisiä joka asiassa. Suorastaan niin polleita, etteivät näe nenäänsä pidemmälle. Narsisteja, vain oma maailmankuva ja pinnallinen tieto ovat oikeita.
        Kaikki ovat persuja jotka eivät jaa vihervassarin maailmankuvaa ja kiihkoa.


    • Anonyymi

      vanhan aikainen teknikka, mikset tehty suoraa sähköhydiliä jossa sisään rakennuttu lataus järjestelmä,

    • Anonyymi

      Kongon lapset joutavat raataa autoni puolesta. Sähköautoilija.

      • Anonyymi

        Mites tuo työturvallisuus Kongon hikipajoissa?

        Mikä v***n työturvallisuus.
        Sähköautoilija.


    • Anonyymi

      Lisää Talvivaaroja on avattava. Sähköautoilija

      • Anonyymi

        Entä sitten kun niitä akkumetalleja on louhittava kysynnän kasvun takia vaikeammista paikoista isommilla päästöillä?

        Mitä v***n välii.
        Sähköautoilija.


    • Anonyymi

      Eihän hallituksen sähköautoja suosivalla politiikalla todellisuudessa ookkaan mitään tekemistä ekologisuuden kanssa.

      Suomessa ja EUssa pyörii sähköautoteollisuuden lobbariarmeija joka ajaa härskisti sähköautojen monopolia. Luultavasti raha ja lahjukset vaihtavat omistajaa ja samalla sähköauto muuttuu 0 päästöiseksi poliitikkojen puheissa.

    • Anonyymi

      Jotain markkina meininkiä tässä on.Eilen eduskunnan kyselytunnilla ministeri vastaili,että on paljonkin tehty mm sähköautojen tukia jne..Jumankauta eikö nappaa,että olin juuri lukenut lehdestä mainoksen sähkö-auto niukka 50 000e .Eli pitää olla uusi josta sitten sen tuen saisi.Tuohan on potaskan markkinointia monellako on resusseja ostaa uutta autoa sähköistä kaikkein vähiten.
      Elinkaaressa vielä kuluttaa ympäristöä jo rakennettaessa.Monelle on tonninkin menopeliä vaikeuksia ostaa.Samoin kotitalousvähennys.Oh.edustajistamme on tullut markkinaehtoisia.Järki ei uskalla sanoa totuutta.
      Vielä kyselevät -mistä niitä veroja voisi ottaa kun kaikkea pitäisi alentaa.Ei kelvannut vastata kun ehdottivat kyselijät,että haittamuutto,ja yleensäkin varojen jakaminen jonnekkin kehitykseen.

    • Anonyymi

      Aloitus on hyvin pitkälti realismia ja sähköauto buumissa kysymys autoteollisuuden uudesta bisnesvillityksestä, mihin lobbarit on pököpää poliitikot saaneet bulvaaneiksi.

      Siitä kertoo nämä valtion tukitoimet, joista varakkaimmat saavat suoraa etua hankkiessaan luxustason sähköautoja.

      Järki on tyystin hävinnyt tässä kouhotuksessa, toivotaan nyt vaan, että lataussähkölle tulisi isommat hinnat ajan myötä, nythän se on vielä koukuttavan halpaa kyytiä "tankkausten" osalta.

      Perse edellä puuhun menee tämäkin sähköautojen suosiminen, näinhän se on ihmisten kaikessa touhussa liian usein, pitkä liuta haitallisia ja suorastaan vaarallisia keksintöjä tuosta vaan ja aina muka niin edistyksellisiä ja paskan marjat!!!

    • Anonyymi

      Eikö muka ollut tiedossa. Tämä on päivän selvä asia ja siksi aikoinaan sähköautoja ei tehty....katsokaa historiaa.

      • Anonyymi

        Niin...hulluinta lieneekin esittää tätä meille "uutena tekniikkana" vaikka idea on ollu pöydällä jo yli sata vuotta.

        Voi voi!


    • Anonyymi

      No ei ne niin paljoa tuhoa kuin jotkut turhakesotakoneet alkeellisilla moottoritekniikoillaan. Auto on kuitenkin tarpeellinen, eikä mikään vapaa-ajan lelu kuten sotalelut ovat.

      Ilmastofanaatikoiden olisikin syytä kiinnittää huomionsa turhaan saastutukseen, jota armeijat harjoittavat, vai kateusko se on takana koko hommassa? Yhyyyy! Tuolla on auto, mutta minulla ei, siksi ne on kiellettävä.

    • Anonyymi

      Hyvä!

      Ja koska tähänkään saakka Vihreät on saanu ympäristölle aikaa muuta kuin nopenevaa ilmastokatastofia ”nerokkailla” toimillaan? :) :/

      Ydinvoiman vastustus on lisänny fossiilisten polttoaineiden käyttöä ihan saatanasti!
      Rikin käyttö varsinkin laivojen polttoaineissa kiellettiin. Joka sai aikaan tikkipesurit jotka poistaa tikin polttoaineista. Ja poistettu RAAKA rikki dumpataan surutta suoraan valtameriin.
      Vihreet ulisi uusiutuvista polttoaineista, joka sai aikaan sen et lähes KAIKKI etenkin Kaakkois-Aasian sademetsät kaadettiin öljypalmu-plantaaseiksi.
      Päästökaupan miljardeista suurin osa meni (ja iso osa menee ilmeisesti vieläkin?) Mafialle!

      Ympäristö paranis parhaiten siten et kiellettäis koko Vihreä liike, joka ei osaa muuta kun sönköttää shaibaa ja sössiä KAIKKI ajamansa, sinänsä hyvät, asiat.

      • Anonyymi

        Just niin, Vihreiden jäljiltä kaikki muuttuu moraalia myöten paskaksi, ja nuoriso huumeitten koukkuihin, ja sellaisen tuhon seurausten kynsiin.


    • Anonyymi

      Ei ne vihreät öyhöttäjät ymmärrä autoista paskaakaan .
      Istuvat vaan tarpeen tullen kyydissä ja thats it.

      • Anonyymi

        Brysselissä vihreät kärytteli diisselitaksilla kun Halla-aho pyöräili. Hmm...


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Miksi kukaan ajaisi kiinalaisella automerkillä?

    • Anonyymi

      Vihreiden jäljiltä kaikki muuttuu paskaksi, mihin tötsäpäissään räpylänsä sotkevat.

      • Anonyymi

        Aivan niin. Kaikki mätänee.


    • Anonyymi

      Lentämistä ja laivadiiselinkin käyttöä piti pienentää sanottiin jo vuosia sitten.

      Nytr halutaan tuoda ulkomailta, hiilestä > teräkseksi tehtyjä autoja
      saastuttavissa tehtaissa. Ja maan alta, louhitaan ennen tietämättömiä määriä, outoja aineita ja saastuttaviksi akuiksi louhitaan.

      Mitä tekee valtio? Ottaa AUTO/KÄYTTÖVOIMAveron, ja ei sijoita luontoon.
      Sillävälin halitus sulkee metsätehtaan ja rahtaa Kiinasta lentobensalla maskeja kansalle.

      Miksi ei tehtäisi suoraan lentäviä autoja, niin kaikki voisivat lentää.

      • Anonyymi

        Mä suosittelen et vihreät alkais käyttää ainoina kulkuneuvoinaan takuulla täysin päästöttömiä katapultteja! :) :P


    • Anonyymi

      Sit kun (jos) sähköautot yleistyy niin mukava seurata esim joulun aikaan kun koko Suomessa pakkasta se 20-30 ja kansa lähtee sähköautoillaan koko perheen ja suksiboxien ym kanssa joulun viettoon sieltä kehä 3. sisältä pohjoiseen päin :D :D Voi olla ruuhkaa keskisuomen ja lapin latausasemilla.

      • Anonyymi

        Saattaa tien varressakin olla joitakin. Latausasemien toiminta ei ole varmaa pakkasen ja jään takia. Voipi tulla sähköpula korvessa.


    • Anonyymi

      Lopetetaan sähkön tuotanto ja lapset vapautettava litiunkaivoksilta.
      Ydinsähkö on vaarallista.

      • Anonyymi

        KAIKKI sähkö on vaarallista! Ai akin niin kauan ku sydämet toimii sähköllä.
        Ja aivojen sähkökemiallinen sähkö se vasta vaarallista onkin jos se pää sattuu sijaitsemaan vihreän ituhipin anorektisten hartioiden välissä! :P Onneks se on suht harvinaista.


    • Anonyymi

      akku raakaaaineet pisaa vain teuollisiin maihin,niin kehitysmaiden kansalaiset ajavaisivat polttomoottori autoilla joka tapauksessa,

    • Anonyymi

      Sähköauto poistuu luonnollisesti tulipalon sattuessa

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tapahtunut

      Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      46
      5801
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

      Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      57
      3115
    3. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

      Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      183
      2675
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

      Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      11
      2432
    5. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

      Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2139
    6. Missäpäin,,,

      Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      28
      2115
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

      isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      15
      1816
    8. Upea peppuisella naisella

      Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      15
      1448
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

      Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      147
      1354
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

      https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      262
      1185
    Aihe