Saako presidentti kuulua uskontokuntaan ja tunnustaa jotain uskoa? Saa tietysti.
Mitä jos presidentti toivottaisi uuden vuoden puheen päätteeksi Allāhu akbar? Vihastuisitko siitä? Kumpi vihastuisi enemmän, ateisti vai ev.lut. kirkon jäsen? Mitä se kertoo heistä?
Mitä jos presidentti toivottaa uuden vuoden puheessaan...
61
74
Vastaukset
- Anonyymi
Jos presidentti toivottaa hyvää yhdelle uskontokunnalle, hänen pitää toivottaa hyvää kaikille uskontokunnille ja uskontokuntiin kuulumattomille. Ei tämän pitäisi olla kamalan vaikeaa presidenttitasoisen ihmisen ymmärtää. Muussa tapauksessa hän voisi vain sanoa, että kaikkea hyvää ihan jokaiselle. Onko se ylivoimaista presidentille?
Tasapuolinen ratkaisu olisi toivottaa kaikille hyvää uutta vuotta tai vaihtoehtoisesti ”hyvää ja mielikuvitusolentosi siunaamaa uutta vuotta” niin ei tarvitsisi kaikkia jumalia mainita erikseen ja silloin joku aina jää mainitsematta ja sitten loukkaannutaan.
- Anonyymi
Jos presidentti palaisi islamiin, niin tietenkin hän voisi silloin tunnustaa uskoaan julkisesti ja sanoa vaikkapa Allahu akhbar uudenvuoden puheessaan. Tuskin sitä mikään laki kieltää ja hyvien tapojen vastaista se ei ole.
Jos presidentti sen sijaan kääntyisi ateistiksi ja alkaisi haukkua kaikkia kristittyjä mielisairaiksi ja hulluiksi, ja valehtelisi ummet lammet siitä, millaisia kristityt Uuden testamentin mukaan ovat, niin sellainen olisi sopimatonta ja jopa joidenkin lain kohtien rikkomista.- Anonyymi
”Jos presidentti palaisi islamiin, niin tietenkin hän voisi silloin tunnustaa uskoaan julkisesti ja sanoa vaikkapa Allahu akhbar uudenvuoden puheessaan. Tuskin sitä mikään laki kieltää ja hyvien tapojen vastaista se ei ole.”
Mutta mitä sinä ajattelet siitä kristittynä? ”...valehtelisi ummet lammet siitä, millaisia kristityt Uuden testamentin mukaan ovat...”
Hessu, äläpäs taas sumuta tässä asiassa. Kristityt oikeuttavat muiden sortamisen nimen omaan VT:llä, ei UT:lla. Ei ole valehtelua sanoa, että esimerkiksi orjuutta perusteltiin erityisesti VT:lla ja homoviha tulee VT:stä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Jos presidentti palaisi islamiin, niin tietenkin hän voisi silloin tunnustaa uskoaan julkisesti ja sanoa vaikkapa Allahu akhbar uudenvuoden puheessaan. Tuskin sitä mikään laki kieltää ja hyvien tapojen vastaista se ei ole.”
Mutta mitä sinä ajattelet siitä kristittynä?En ole ollut koskaan kristitty, joten en ajattele kristittynä siitä yhtään mitään.
Ateistina sanon, että tuo kyllä sopisi minulle, sillä minulle on ihan yksi ja hailee, mitä joku presidentti uskoo ja sanoo uskoaan tunnustaessaan, kunhan se ei kiihota jotakin kansanryhmää vastaan ja ole eri tavalla uskovien rauhan häiritsemistä, mitä tämän palstan antiteistien käytös usein ovat. :) - Anonyymi
Moses_Zuckerkandl kirjoitti:
”...valehtelisi ummet lammet siitä, millaisia kristityt Uuden testamentin mukaan ovat...”
Hessu, äläpäs taas sumuta tässä asiassa. Kristityt oikeuttavat muiden sortamisen nimen omaan VT:llä, ei UT:lla. Ei ole valehtelua sanoa, että esimerkiksi orjuutta perusteltiin erityisesti VT:lla ja homoviha tulee VT:stä.Onko sarjamurhaaja Uuden testamentin mukaan "Jumalan lapsi" ja "uudestisyntynyt kristitty"? Sinun mukaasi on, mutta eipäs olekaan Uuden testamentin mukaan, sillä teot ja elämä kokonaisuudessaan paljastavat sellaisen ihmisen "saatanan omaksi" (ei siis ole Jumalan lapsi ja hänen tahtoaan noudattava kristitty maan päällä).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole ollut koskaan kristitty, joten en ajattele kristittynä siitä yhtään mitään.
Ateistina sanon, että tuo kyllä sopisi minulle, sillä minulle on ihan yksi ja hailee, mitä joku presidentti uskoo ja sanoo uskoaan tunnustaessaan, kunhan se ei kiihota jotakin kansanryhmää vastaan ja ole eri tavalla uskovien rauhan häiritsemistä, mitä tämän palstan antiteistien käytös usein ovat. :)”En ole ollut koskaan kristitty, joten en ajattele kristittynä siitä yhtään mitään.”
Mutta olet kuitenkin Jumala valtakunta -blogin ylläpitäjä, mitä olen ymmärtänyt. Älykkään tyylisi tunnistaa, vaikka nykyään et kirjoitakaan nikilläsi G4G. - Anonyymi
”...valehtelisi ummet lammet siitä, millaisia kristityt Uuden testamentin mukaan ovat...”
Hessu, äläpäs taas sumuta tässä asiassa. Kristityt oikeuttavat muiden sortamisen nimen omaan VT:llä, ei UT:lla. Ei ole valehtelua sanoa, että esimerkiksi orjuutta perusteltiin erityisesti VT:lla ja homoviha tulee VT:stä.Oletko sitä mieltä, että "suun tunnustus" ja ulkoinen toiminta (teeskentelevä käytös, tavat, yms.) paljastavat varmuudella sen, mikä on toisen ihmisen asema uskontoihin ja ateismiin nähden? Jos olet, niin sittenhän minä olen ateisti, koska en usko! :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sitä mieltä, että "suun tunnustus" ja ulkoinen toiminta (teeskentelevä käytös, tavat, yms.) paljastavat varmuudella sen, mikä on toisen ihmisen asema uskontoihin ja ateismiin nähden? Jos olet, niin sittenhän minä olen ateisti, koska en usko! :)
Sen lisäksi, että en usko mihinkään jumaluuksiin tai luomisiin, niin minä myös kritisoin jatkuvasti ja asiantuntevasti erityisesti kristinuskoa ja kreationismia, joten miten ihmeessä en kelpaa sinulle ateistina?
Mitä vielä pitäisi tehdä tai olla?
Varma?
Älä naurata.
Sinunkin varmuutesi on pelkkää typerää ja turhaa uskoa, joka saa sinut kinastelemaan täällä hihhulien ja eri tavalla asiat näkevien ateistienkin kanssa päivät pitkät. Anonyymi kirjoitti:
Sen lisäksi, että en usko mihinkään jumaluuksiin tai luomisiin, niin minä myös kritisoin jatkuvasti ja asiantuntevasti erityisesti kristinuskoa ja kreationismia, joten miten ihmeessä en kelpaa sinulle ateistina?
Mitä vielä pitäisi tehdä tai olla?
Varma?
Älä naurata.
Sinunkin varmuutesi on pelkkää typerää ja turhaa uskoa, joka saa sinut kinastelemaan täällä hihhulien ja eri tavalla asiat näkevien ateistienkin kanssa päivät pitkät.”Varma?”
Yhtä varma kuin sinä esimerkiksi Saunatontun tai Mulukun olemattomuudesta. Silloinhan me olemme ihan samalla viivalla tämän varmuuden kanssa.- Anonyymi
Hessu, äläpäs taas sumuta tässä asiassa. Kristityt oikeuttavat muiden sortamisen nimen omaan VT:llä, ei UT:lla. Ei ole valehtelua sanoa, että esimerkiksi orjuutta perusteltiin erityisesti VT:lla ja homoviha tulee VT:stä.Vai onko se syynä ateismini kieltämiseen, että en ole koskaan tehnyt pahaa kenellekään ihmiselle tai eläimelle, en kärpäsellekään, ja olen ollut raitis koko elämäni – en ole juonut koskaan itseäni humalaan – ja olen harjoittanut normaalia evoluution tarkoituksen mukaista seksiä vain yhden ainoan naisen kanssa, ja hänenkin kanssaan vasta "papin aamenen" jälkeen?
Et voi siis uskoa, että syntymästä asti ateisti ei ole voinut koskaan mitään moraalisesti turmiollista tai laissa kiellettyä tehdä? Ajattelet siis, että kaikki ateistit valehtelevat, huoraavat, ryyppäävät, varastavat, harjoittavat väkivaltaa, tappavat ja tekevät kaikenlaista pahaa, kukin oman mieltymyksensä ja tahtonsa mukaan? Jos näin ajattelet, niin olet erehtynyt, ja minä olen siitä elävä todiste.
Älä siis syyllistä muita ihmisiä sen vuoksi, että itse olet paha, ja teet kaikenlaista pahaa 24/7: unissasikin olet pahan teossa, kun se on sinun luontosi mukaista elämää. :) Anonyymi kirjoitti:
Vai onko se syynä ateismini kieltämiseen, että en ole koskaan tehnyt pahaa kenellekään ihmiselle tai eläimelle, en kärpäsellekään, ja olen ollut raitis koko elämäni – en ole juonut koskaan itseäni humalaan – ja olen harjoittanut normaalia evoluution tarkoituksen mukaista seksiä vain yhden ainoan naisen kanssa, ja hänenkin kanssaan vasta "papin aamenen" jälkeen?
Et voi siis uskoa, että syntymästä asti ateisti ei ole voinut koskaan mitään moraalisesti turmiollista tai laissa kiellettyä tehdä? Ajattelet siis, että kaikki ateistit valehtelevat, huoraavat, ryyppäävät, varastavat, harjoittavat väkivaltaa, tappavat ja tekevät kaikenlaista pahaa, kukin oman mieltymyksensä ja tahtonsa mukaan? Jos näin ajattelet, niin olet erehtynyt, ja minä olen siitä elävä todiste.
Älä siis syyllistä muita ihmisiä sen vuoksi, että itse olet paha, ja teet kaikenlaista pahaa 24/7: unissasikin olet pahan teossa, kun se on sinun luontosi mukaista elämää. :)”Vai onko se syynä ateismini kieltämiseen, että en ole koskaan tehnyt pahaa...”
Internetissä jokainen voi olla mitä tahansa.
”Ajattelet siis, että kaikki ateistit valehtelevat, huoraavat, ryyppäävät, varastavat, harjoittavat väkivaltaa, tappavat ja tekevät kaikenlaista pahaa...”
Tätähän sinä olet tosiaan false-flaggaillut jo useamman vuoden tällä palstalla.
Ei Hessu sinuun uskottavuutesi ole romahtanut näiden vuoksi. Se johtuu siitä, ettet pysty asettamaan tuntematonta luojaasi samalle viivalle vaikkapa Saunatontun ja Mulukun kanssa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”En ole ollut koskaan kristitty, joten en ajattele kristittynä siitä yhtään mitään.”
Mutta olet kuitenkin Jumala valtakunta -blogin ylläpitäjä, mitä olen ymmärtänyt. Älykkään tyylisi tunnistaa, vaikka nykyään et kirjoitakaan nikilläsi G4G.En ole kirjoittanut koskaan sanaakaan Jumalan valtakuntablogiin.
Sekoitat minut nyt johonkin toiseen henkilöön. :)
Voiko tyyli olla älykäs? :-o
No, piikittelyn tunnistan, mutta pojoja et minulta saa: älykääpiöitä en kehu. - Anonyymi
”Varma?”
Yhtä varma kuin sinä esimerkiksi Saunatontun tai Mulukun olemattomuudesta. Silloinhan me olemme ihan samalla viivalla tämän varmuuden kanssa.Emme suinkaan ole, sillä minä olen varma vain niistä asioista, jotka on voitu osoittaa tai perustella riittävän hyvin. Saunatontun ja Mulukun nyt jokainen järkevä ihminen tietää taruksi, mutta sanopa sinä, mitkä tapahtumat tai tekijät ovat johtaneet universumin tai edes elämän syntyyn? Ensimmäisestä ei ole kenelläkään halaistua aavistustakaan, ja toisesta voidaan tietysti tehdä hyvinkin perusteltuja arvauksia, mutta palaset eivät ole vielä loksahtaneet paikoilleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole kirjoittanut koskaan sanaakaan Jumalan valtakuntablogiin.
Sekoitat minut nyt johonkin toiseen henkilöön. :)
Voiko tyyli olla älykäs? :-o
No, piikittelyn tunnistan, mutta pojoja et minulta saa: älykääpiöitä en kehu.”En ole kirjoittanut koskaan sanaakaan Jumalan valtakuntablogiin. ”
Olen huomannut, että jakelet paljon Jumalanvaltakuntablogin linkkejä vaikkapa tutkimuksiin kristityistä vangeista.
”Voiko tyyli olla älykäs? :-o
No, piikittelyn tunnistan...”
Mutta silti hivelee narsistin itsetuntoa ja haluaisit sen olevan totta. - Anonyymi
”Vai onko se syynä ateismini kieltämiseen, että en ole koskaan tehnyt pahaa...”
”Ajattelet siis, että kaikki ateistit valehtelevat, huoraavat, ryyppäävät, varastavat, harjoittavat väkivaltaa, tappavat ja tekevät kaikenlaista pahaa...”
Ei Hessu sinuun uskottavuutesi ole romahtanut näiden vuoksi. Se johtuu siitä, ettet pysty asettamaan tuntematonta luojaasi samalle viivalle vaikkapa Saunatontun ja Mulukun kanssa.Ei minulla ole mitään tuntematonta luojaa. Mistä sellaista sait päähäsi?
Sen voin tosin sanoa, että nämä painivat ihan eri sarjassa. Saunatonttu ja Muluku tiedetään epätodellisiksi, mutta sitä ei tiedetä, miten ja mistä syistä universumi on syntynyt, vai eikö se ole syntynyt lainkaan, koska on ollut aina olemassa.
Jäljelle jää siis hyväksyttävä ja järkevä epäilys siitä, että universumin olemassaolon takana voi olla jokin tuntematon tekijä, ja sillä voi olla jopa tietoisuus ja älyä ainakin enemmän kuin kaltaisillasi koulupudokkailla ja mielenterveyskuntoutujilla on. Anonyymi kirjoitti:
Emme suinkaan ole, sillä minä olen varma vain niistä asioista, jotka on voitu osoittaa tai perustella riittävän hyvin. Saunatontun ja Mulukun nyt jokainen järkevä ihminen tietää taruksi, mutta sanopa sinä, mitkä tapahtumat tai tekijät ovat johtaneet universumin tai edes elämän syntyyn? Ensimmäisestä ei ole kenelläkään halaistua aavistustakaan, ja toisesta voidaan tietysti tehdä hyvinkin perusteltuja arvauksia, mutta palaset eivät ole vielä loksahtaneet paikoilleen.
”Saunatontun ja Mulukun nyt jokainen järkevä ihminen tietää taruksi, mutta...”
Juurikin näin. Tämä osoittaa, ettet ole ateisti.- Anonyymi
”Vai onko se syynä ateismini kieltämiseen, että en ole koskaan tehnyt pahaa...”
Ei Hessu sinuun uskottavuutesi ole romahtanut näiden vuoksi. Se johtuu siitä, ettet pysty asettamaan tuntematonta luojaasi samalle viivalle vaikkapa Saunatontun ja Mulukun kanssa.Yksi parhaista tai kenties jopa paras kuvaus tämän maailman ja monen muun eri ulottuvuudessa olevan maailman luojasta (näissä universumeissa ei ole aikaa ja avaruutta) on satakiloinen juoppo mies nimeltään Flatus, joka asuu planeetalla, jonka nimi on Nihilo. Hänen tukkansa väri on kalju ja hänet on havaittu lähikuppilassa monta kertaa. Siellä hän kerskaa luoneensa monia eri maailmoja, eikä ole mitään todisteita hänen väitteitään vastaan, niin kuin ei tuntematonta luojaakaan vastaan mitään todisteita ole.
Näin ollen luominen à la Flatus ex Nihilo on varteen otettava vaihtoehto erilaisten tieteellistenkin spekulaatioiden ja arvausten joukossa, joten miksi et lue sitä samaan joukkoon säietorian ja muun pseudotieteellisen hömpän (tähtitarujen) kanssa? Minä asetan Flatuksen ja hänen luomistyönsä samalla viivalle tiedemiesten hullujen höpinöiden kanssa, koska sinne kuuluvat yhdessä jumaltarujen ja tonttu-uskon kanssa. Miksi sinä et ole yhtä johdonmukainen arvioissasi kuin minä olen? - Anonyymi
”Saunatontun ja Mulukun nyt jokainen järkevä ihminen tietää taruksi, mutta...”
Juurikin näin. Tämä osoittaa, ettet ole ateisti.Ai, ateisti ei saisi tietää sitä, mitkä tarut ja satuolennot ovat fiktiota? LOL
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”En ole kirjoittanut koskaan sanaakaan Jumalan valtakuntablogiin. ”
Olen huomannut, että jakelet paljon Jumalanvaltakuntablogin linkkejä vaikkapa tutkimuksiin kristityistä vangeista.
”Voiko tyyli olla älykäs? :-o
No, piikittelyn tunnistan...”
Mutta silti hivelee narsistin itsetuntoa ja haluaisit sen olevan totta.Enpä ole kovin usein sinnekään linkittänyt, minä kun en yleensäkään pidä linkittelystä.
Jos ÄO on yli 150, niin eikö ihminen ole silloin älykäs?
Narsismista puheen ollen katsoisin peiliin, mutta tuskinpa se psykopaattia ja itsepetoksessa elävää valehtelevaa narsistia auttaisi. Anonyymi kirjoitti:
Ai, ateisti ei saisi tietää sitä, mitkä tarut ja satuolennot ovat fiktiota? LOL
"Ai, ateisti ei saisi tietää sitä, mitkä tarut ja satuolennot ovat fiktiota?"
No et ole ilmeisen fiksu, kun et tiedä, että 'mutta' -sana mitätöi edellisen lauseen tämän tyyppisissä selittelyissä. Ilmaisussasi merkittävää on siis: "sitä ei tiedetä, miten ja mistä syistä universumi on syntynyt". Ja tällä nyt raivaat aukkoa sille tuntemattomalle luojallesi.- Anonyymi
"Ai, ateisti ei saisi tietää sitä, mitkä tarut ja satuolennot ovat fiktiota?"
No et ole ilmeisen fiksu, kun et tiedä, että 'mutta' -sana mitätöi edellisen lauseen tämän tyyppisissä selittelyissä. Ilmaisussasi merkittävää on siis: "sitä ei tiedetä, miten ja mistä syistä universumi on syntynyt". Ja tällä nyt raivaat aukkoa sille tuntemattomalle luojallesi.Ei sille tuntemattomalle luojalle mitään aukkoja tarvitse raivata, sillä ne aukot ovat olemassa ihan riippumatta siitä, mitä ihmiset tekevät, eivätkä ne täyty koskaan tiedolla.
Ja mitä toiseen väittämääsi tulee, niin en jaksa sitä tarkemmin käsitellä tai edes ajatella - on parempaa tekemistä ihan kohta - joten toistan vain argumenttini, jolla osoitan suuren typeryytesi ja mielisairaan uskosi.
"Ai, ateisti ei saisi tietää sitä, mitkä tarut ja satuolennot ovat fiktiota? LOL"
Sinähän olet sitä mieltä, että emme voi olla varmoja siitä, onko Flatus olemassa Nihilo-planeetalla vai ei, ja siksi ateisti ei voi semmoista asiaa tietää (pistä tuohon Flatuksen paikalle mikä tahansa mielikuvitusolento ja luomismyytti kuten säieteoria).
Sinä et siis ole omien sanojesi mukaan varma mistään, koska et mitään tiedä, mutta minä olen varma asioista, jotka tiedän. Aiemmin tosin possarina kerskuit sillä, miten tiedät, ettei jumalia ole olemassa, eikä niitä voi edes olla olemassa - se on mahdotonta - mutta olet nyt alkanut puhua puuta heinää entisiä uskomuksiasi vastaan,... Anonyymi kirjoitti:
Ei sille tuntemattomalle luojalle mitään aukkoja tarvitse raivata, sillä ne aukot ovat olemassa ihan riippumatta siitä, mitä ihmiset tekevät, eivätkä ne täyty koskaan tiedolla.
Ja mitä toiseen väittämääsi tulee, niin en jaksa sitä tarkemmin käsitellä tai edes ajatella - on parempaa tekemistä ihan kohta - joten toistan vain argumenttini, jolla osoitan suuren typeryytesi ja mielisairaan uskosi.
"Ai, ateisti ei saisi tietää sitä, mitkä tarut ja satuolennot ovat fiktiota? LOL"
Sinähän olet sitä mieltä, että emme voi olla varmoja siitä, onko Flatus olemassa Nihilo-planeetalla vai ei, ja siksi ateisti ei voi semmoista asiaa tietää (pistä tuohon Flatuksen paikalle mikä tahansa mielikuvitusolento ja luomismyytti kuten säieteoria).
Sinä et siis ole omien sanojesi mukaan varma mistään, koska et mitään tiedä, mutta minä olen varma asioista, jotka tiedän. Aiemmin tosin possarina kerskuit sillä, miten tiedät, ettei jumalia ole olemassa, eikä niitä voi edes olla olemassa - se on mahdotonta - mutta olet nyt alkanut puhua puuta heinää entisiä uskomuksiasi vastaan,..."Sinähän olet sitä mieltä, että emme voi olla varmoja siitä, onko Flatus olemassa Nihilo-planeetalla vai ei..."
Yhtä epävarma kuin Saunatontusta, Mulukusta tai tuntemattomasta luojastasi.- Anonyymi
"Sinähän olet sitä mieltä, että emme voi olla varmoja siitä, onko Flatus olemassa Nihilo-planeetalla vai ei..."
Yhtä epävarma kuin Saunatontusta, Mulukusta tai tuntemattomasta luojastasi.Säieteorian tuntemattomista säikeistä ei ole yhtään havaintoa. On vain numeroita, kirjaimia ja matemaattisia symboleita paperilla, jotka eivät todista mitään. Niinpä säieteoria kuuluu samalle viivalle luomismyyttien, parodioiden ja satuolentojen kanssa. Ne ovat kaikki mielikuvituksen tuotetta, hatusta temmattua fiktiota, kunnes toisin osoitetaan, mutta eihän kaltaisesi uskova hörhö sitä voi tajuta.
Anonyymi kirjoitti:
Säieteorian tuntemattomista säikeistä ei ole yhtään havaintoa. On vain numeroita, kirjaimia ja matemaattisia symboleita paperilla, jotka eivät todista mitään. Niinpä säieteoria kuuluu samalle viivalle luomismyyttien, parodioiden ja satuolentojen kanssa. Ne ovat kaikki mielikuvituksen tuotetta, hatusta temmattua fiktiota, kunnes toisin osoitetaan, mutta eihän kaltaisesi uskova hörhö sitä voi tajuta.
"Säieteorian tuntemattomista säikeistä ei ole yhtään havaintoa."
Niin, minähän en ole puhunut mitään säieteoriasta tai mistään muustakaan positiivisesta väitteestä. Väitteeni on vain se, että Saunatonttu, Muluku, Jahve ja Tuntematon Luojasi on ihan samalla viivalla.Anonyymi kirjoitti:
Enpä ole kovin usein sinnekään linkittänyt, minä kun en yleensäkään pidä linkittelystä.
Jos ÄO on yli 150, niin eikö ihminen ole silloin älykäs?
Narsismista puheen ollen katsoisin peiliin, mutta tuskinpa se psykopaattia ja itsepetoksessa elävää valehtelevaa narsistia auttaisi."Jos ÄO on yli 150, niin eikö ihminen ole silloin älykäs?"
Internetissä kuka tahansa voi olla mitä tahansa. Ihan turhaan sinä Hessu yrität esittää jotain lukuja älykkyysosamäärästäsi. Johtopäätökset älykkyydestäsi perustuvat kommentteihisi ja aika yksimielinen johtopäätös on ripulivajakki.- Anonyymi
"Säieteorian tuntemattomista säikeistä ei ole yhtään havaintoa."
Niin, minähän en ole puhunut mitään säieteoriasta tai mistään muustakaan positiivisesta väitteestä. Väitteeni on vain se, että Saunatonttu, Muluku, Jahve ja Tuntematon Luojasi on ihan samalla viivalla.Paljon olet sitä säieteoriaa puolustanut ja pidät sitä tieteellisenä...
Ei se siitä tiedettä tai tieteellistä tee, että tiedemies on keksinyt sen omasta päästään. Olipa tiedemies sitten teisti tai ateisti, mutta kun keksii omasta päästään taruja ja kertoilee satuja, niin fiktiotahan se silloin - ihan samalla tavalla kuin luomismyytit, parodiat Jumalasta ja Saunatonttu sekä muut satuolennot.
Nämä kaikki on siis luettava samaan kastiin ja pantava samalle viivalle, jos kriteerit ovat yhtäläiset, mutta erityiskriteerillä voi tietenkin nostaa vaikka kreationistien väitteet ylemmälle tasolle ja todennäköisemmäksi muita, mutta et varmaankaan sitä tee. ;:) Anonyymi kirjoitti:
Paljon olet sitä säieteoriaa puolustanut ja pidät sitä tieteellisenä...
Ei se siitä tiedettä tai tieteellistä tee, että tiedemies on keksinyt sen omasta päästään. Olipa tiedemies sitten teisti tai ateisti, mutta kun keksii omasta päästään taruja ja kertoilee satuja, niin fiktiotahan se silloin - ihan samalla tavalla kuin luomismyytit, parodiat Jumalasta ja Saunatonttu sekä muut satuolennot.
Nämä kaikki on siis luettava samaan kastiin ja pantava samalle viivalle, jos kriteerit ovat yhtäläiset, mutta erityiskriteerillä voi tietenkin nostaa vaikka kreationistien väitteet ylemmälle tasolle ja todennäköisemmäksi muita, mutta et varmaankaan sitä tee. ;:)"Paljon olet sitä säieteoriaa puolustanut ja pidät sitä tieteellisenä... "
Juu totta kai olen puolustanut, jos olet sitä mieltä, että olen palstan ainoa kirjoittaja. Oikeastaan on ihan hyvä, että luulet minun ja Heh hahin olevan sama henkilö. Sehän saa kuuppasi vaan enemmän jumiin kun kaksi älykästä keskustelijaa vetää sinua kölin ali yhtä aikaa hieman eri näkökulmilla ja luuletä näitä samaksi henkilöksi. Ei saatana, oikeastaan sääliksi käy. Yritä nyt vähän löysätä sitä vannetta pääsi ympäriltä 🤣🤣🤣- Anonyymi
"Jos ÄO on yli 150, niin eikö ihminen ole silloin älykäs?"
Internetissä kuka tahansa voi olla mitä tahansa. Ihan turhaan sinä Hessu yrität esittää jotain lukuja älykkyysosamäärästäsi. Johtopäätökset älykkyydestäsi perustuvat kommentteihisi ja aika yksimielinen johtopäätös on ripulivajakki.Riippuu siitä, onko johtopäätöksen tehnyt yksi lukija ja kirjoittaja jakomielitautinen ja monipersoonallisuushäiriöstä kärsivä vai ei. Tai voihan myös skitsofreeninen DID:stä kärsivä psykopaattinen älykääpiö olla yksimielinen päätöksissään, kun kaikki sivupersoonat ramentavat toinen toistaan, niin kuin nyt kävi sinun tapauksessasi.
Miltä sinusta tuntuu se, kun sinun ylivertaisuusvinoumastasi ja narsismista tehdään plagioimalla näin paljon pilaa, nerokasta parodiaa? :) Anonyymi kirjoitti:
Riippuu siitä, onko johtopäätöksen tehnyt yksi lukija ja kirjoittaja jakomielitautinen ja monipersoonallisuushäiriöstä kärsivä vai ei. Tai voihan myös skitsofreeninen DID:stä kärsivä psykopaattinen älykääpiö olla yksimielinen päätöksissään, kun kaikki sivupersoonat ramentavat toinen toistaan, niin kuin nyt kävi sinun tapauksessasi.
Miltä sinusta tuntuu se, kun sinun ylivertaisuusvinoumastasi ja narsismista tehdään plagioimalla näin paljon pilaa, nerokasta parodiaa? :)"Miltä sinusta tuntuu se, kun sinun ylivertaisuusvinoumastasi ja narsismista..."
Itse asiass analyysisi osui ihan oikeaan. Minullahan on todettu jo lapsena narsisitinen persoonallisuushäiriö ja antisosiaalinen käytöshäiriö. Kun tämä yhdistetään muljuun ja bentsoihin niin ajauduin huonoille teille niin, että tosiaan vietin Oulun lääninvankilassa vuodet 1988-1997. Jouduin vankilaan parikymppisenä syistä, joita en tarkemmin erittele tällä palstalla. Olin vankeusaikanani ainoa ateisti koko vankilassa. Kristityt vankilapapit ja kristityt vangit yrittivät käännyttää minua niin, että lopulta tunsin vihaa kristittyjä kohtaan ja nykyään puran sitä tällä palstalla.
En näe mitään tarvetta, että presidentin tulisi jotenkin salailla omaa uskonnollisuuttaan. Tietenkin puheen tulee olla osoitettu koko kansalle, mutta jos toivottaa ”Allahin tai Jumalan siunausta” kaikille, niin kyllähän tämä on nähtävä vain uskonnollisesti sävytettynä hyvän tahdon toivotuksena.
Eri asia olisi, jos presidentti alkaa vetelemään virallisessa puheessaan jotenkin enemmän uskonnollista liturgiaansa. Jos presidentti toteaisi vaikkapa, että ”elämme lopun aikoja” ja lähivuosina kaikki Jeesukseen uskovat tulevat näkemään valon, niin kyllähän tässä oltaisiin vähintäänkin jonkinlainen hyvän maun raja ylitetty.- Anonyymi
Olisko sopivaa, jos presidentti puhuisi uskontoja ja erityisesti kristinuskoa vastaan, jos olisi ateisti?
Sellainenhan on varmaan pian Suomeenkin tulossa, jos ei seuraavien vaalien, niin sitten niitä seuraavien vaalien jälkeen?
Kaipa se olisi ateistin presidentin sopivaa kutsua jumaluskoa harhaisuudeksi ja sanoa kristittyjä mielisairaiksi tai vajaaälyisiksi, niin kuin palstan vajakit tekevät, ateisteja kun ovat - niitä possareita ja antiteistejä, nääs. "...niin kyllähän tämä on nähtävä vain uskonnollisesti sävytettynä hyvän tahdon toivotuksena."
Juurikin näin ja esimerkiksi Kanadan pääministeri näyttää tässä esimerkkiä toivottamalla hyviä juhlapäiviä muslimeille, esimerkiksi tässä toivottaa onnea Eid al-Fitrin juhlintaan “Eid Mubarak!”. Eiköhän tämä ole parasta ekumeniaa ja siltojen rakentamista aabrahamilaisten uskojen välille. Tähän vaan pystyy valitettavan harva kristitty valtionpäämies.
https://pm.gc.ca/en/news/statements/2021/05/12/statement-prime-minister-eid-al-fitr- Anonyymi
"...niin kyllähän tämä on nähtävä vain uskonnollisesti sävytettynä hyvän tahdon toivotuksena."
Juurikin näin ja esimerkiksi Kanadan pääministeri näyttää tässä esimerkkiä toivottamalla hyviä juhlapäiviä muslimeille, esimerkiksi tässä toivottaa onnea Eid al-Fitrin juhlintaan “Eid Mubarak!”. Eiköhän tämä ole parasta ekumeniaa ja siltojen rakentamista aabrahamilaisten uskojen välille. Tähän vaan pystyy valitettavan harva kristitty valtionpäämies.
https://pm.gc.ca/en/news/statements/2021/05/12/statement-prime-minister-eid-al-fitrOnko sinulla esittää joitakin tilastoja argumenttisi tueksi?
Vai veditkö hatusta?
Mistä tiedät, että vain harvat kristityt valtion päämiehet pystyvät toivottamaan hyviä uskonnollisia juhlapyhiä eri uskontoa edustaville kollegoilleen?
Niin, keksit tuonkin omasta päästäsi, eikä sinulla ole yhtä ainoaa tieteellistä paperia argumenttisi tueksi. ? Anonyymi kirjoitti:
Onko sinulla esittää joitakin tilastoja argumenttisi tueksi?
Vai veditkö hatusta?
Mistä tiedät, että vain harvat kristityt valtion päämiehet pystyvät toivottamaan hyviä uskonnollisia juhlapyhiä eri uskontoa edustaville kollegoilleen?
Niin, keksit tuonkin omasta päästäsi, eikä sinulla ole yhtä ainoaa tieteellistä paperia argumenttisi tueksi. ?"Onko sinulla esittää joitakin tilastoja argumenttisi tueksi?"
No, jos tämä olisi tavanomaista niin eihän sitä uutisoitaisi. Vai mitä?Anonyymi kirjoitti:
Olisko sopivaa, jos presidentti puhuisi uskontoja ja erityisesti kristinuskoa vastaan, jos olisi ateisti?
Sellainenhan on varmaan pian Suomeenkin tulossa, jos ei seuraavien vaalien, niin sitten niitä seuraavien vaalien jälkeen?
Kaipa se olisi ateistin presidentin sopivaa kutsua jumaluskoa harhaisuudeksi ja sanoa kristittyjä mielisairaiksi tai vajaaälyisiksi, niin kuin palstan vajakit tekevät, ateisteja kun ovat - niitä possareita ja antiteistejä, nääs.”Olisko sopivaa, jos presidentti puhuisi uskontoja ja erityisesti kristinuskoa vastaan, jos olisi ateisti?”
Ei tietenkään! Presidentin tulee pyrkiä olemaan koko kansan presidentti ja luoda yhtenäisyyttä. Joidenkin kansanryhmien uskomusten mollaaminen ei ole asiallista - ellei kyse ole jostain yleistä hyvinvointia haittaavasta kehityksestä.
Kaipa presidentti voisi esittää huolensa ääri-islamin tai kristillisen fundamentalismin yleistymisestä ihan asiallisesti, jos tähän on tarvetta.- Anonyymi
"Onko sinulla esittää joitakin tilastoja argumenttisi tueksi?"
No, jos tämä olisi tavanomaista niin eihän sitä uutisoitaisi. Vai mitä?Miksi siitä pitäisi uutisoida, jos joku kristitty valtion päämies toivottaisi vaikkapa hyvää hanukkaa juutalaiselle Israelin pääministerille?
Vedit siis jälleen kerran hatusta, kun ei löytynyt tieteellistä paperia argumentin tueksi.
Voi sinua! :) Anonyymi kirjoitti:
Miksi siitä pitäisi uutisoida, jos joku kristitty valtion päämies toivottaisi vaikkapa hyvää hanukkaa juutalaiselle Israelin pääministerille?
Vedit siis jälleen kerran hatusta, kun ei löytynyt tieteellistä paperia argumentin tueksi.
Voi sinua! :)Nyt olikinkyse Eid Mubarakin toivottamisesta. Kyllähän moni mielisairas hihhuli olisi mielissään jos meillä olisi juutalainen presidentti, mutta repisi perseensä muslimipresidentistä. Miksei uskonnot oletasavertaisia?
- Anonyymi
Järkisyitä kirjoitti:
”Olisko sopivaa, jos presidentti puhuisi uskontoja ja erityisesti kristinuskoa vastaan, jos olisi ateisti?”
Ei tietenkään! Presidentin tulee pyrkiä olemaan koko kansan presidentti ja luoda yhtenäisyyttä. Joidenkin kansanryhmien uskomusten mollaaminen ei ole asiallista - ellei kyse ole jostain yleistä hyvinvointia haittaavasta kehityksestä.
Kaipa presidentti voisi esittää huolensa ääri-islamin tai kristillisen fundamentalismin yleistymisestä ihan asiallisesti, jos tähän on tarvetta.Pidät siis tuomittavana ateististen kommunistivaltioiden päämiesten puheet ja teot kristittyjä vastaan?
Kristittyjen vainot ovat tunnetut historiasta juuri ateistisissa kommunistivaltioissa. Uskotko vai tahdotko linkit lähteisiin?
Ja ainoa syy tähän oli uskontojen vastaisuus ja ateistinen viha uskovia kohtaan.
Ateismi oli siis syynä kristittyjen vainoon, vangitsemiseen ja tappamiseen.
Ajatella! :) - Anonyymi
Järkisyitä kirjoitti:
”Olisko sopivaa, jos presidentti puhuisi uskontoja ja erityisesti kristinuskoa vastaan, jos olisi ateisti?”
Kaipa presidentti voisi esittää huolensa ääri-islamin tai kristillisen fundamentalismin yleistymisestä ihan asiallisesti, jos tähän on tarvetta.Etkö pidä kristinuskoa vahingollisena ja yleistä hyvinvointia haittaavana? :-O
"Onko sinulla esittää joitakin tilastoja argumenttisi tueksi?"
No, jos tämä olisi tavanomaista niin eihän sitä uutisoitaisi. Vai mitä?Eipä ole tullut minulle vastaan, että kukaan Suomen päämiehistä olisi toivottanut muslimeille hyvää ramadanin päättymisen juhlaa. Jos on toivotettu, niin julkiset tiedotusvälineet eivät ole levittäneet toivotusta koko kansalle.
Anonyymi kirjoitti:
Etkö pidä kristinuskoa vahingollisena ja yleistä hyvinvointia haittaavana? :-O
En. Kristinusko on tärkeä osa monen suomalaisen elämää. Kristillinen kirkko tarjoaa myös monia palveluita jäsenilleen kuten kasteet, häät, hautajaiset, joulukirkko yms. Näiden rituaalien merkitystä ei tule väheksyä ja niissä käyvät myös ne kirkkoon kuuluvat, jotka eivät usko taika-Jeesuksiin, symbolisen ”veren” juonnit synneistä päästämiseen yms.
- Anonyymi
Järkisyitä kirjoitti:
Eipä ole tullut minulle vastaan, että kukaan Suomen päämiehistä olisi toivottanut muslimeille hyvää ramadanin päättymisen juhlaa. Jos on toivotettu, niin julkiset tiedotusvälineet eivät ole levittäneet toivotusta koko kansalle.
Sisäministeri toivotti hyvää ramadania suomalaisuuden päivänä! ... Eipä yllättänyt, koska sehän sanoo kemujen maahmuuton menevän kaiken muun edelle, siinä missä Urho Kekkonen vielä sanoi suomalaisten turvallisuuden ja hyvinvoinnin kulkevan kaiken muun edellä!
Kamalaa millaiset ihmiset maatamme nykyisin johtavat! On terroristien ihmissalakuljetusta, kemuraiskaajien, -murhaajien, -rikollisten ja -sotakarkureiden suojelua suomalaisten laskuun ja ristiksi, varojemme lahjoitusta ulkomaille ja maamme luvutusta meitä kohtaan kaikkein vihamielisimmille kansoille yms.. Ministerit eivät hoida suomalaisten asioita Suomen eduksi, vaan kuluttavat aikansa ulkomailla ja ulkomaalaisten hyväksi, vaikka heidät on valittu Suomen Eduskuntaan suomalaisten edunvalvojiksi!
Kyllä pitäisi kaikkia kansanedustajia jo kuulustella ja vaatia heitä edesvastuun uhalla toimimaan vain ja ainoastaan suomalaisten hyväksi! - Anonyymi
Nyt olikinkyse Eid Mubarakin toivottamisesta. Kyllähän moni mielisairas hihhuli olisi mielissään jos meillä olisi juutalainen presidentti, mutta repisi perseensä muslimipresidentistä. Miksei uskonnot oletasavertaisia?
Miksi puolueet eivät ole tasavertaisia?
- Anonyymi
Järkisyitä kirjoitti:
Eipä ole tullut minulle vastaan, että kukaan Suomen päämiehistä olisi toivottanut muslimeille hyvää ramadanin päättymisen juhlaa. Jos on toivotettu, niin julkiset tiedotusvälineet eivät ole levittäneet toivotusta koko kansalle.
Eihän niitä toivotuksia tarvitse median edustajien kuullen lausua? Ja miksi otat muslimit esimerkiksi? Eivätkö juutalaiset kelpaakaan? Aivan varmasti kristitty päämies voi toivottaa ja on toivottanut juutalaiselle hyvää hanukkaa tai lehtimajanjuhlaa tms. juutalaista "pyhää", kun on ollut tämän kanssa juuri ennen sen juhlan alkua. Ihmettelisin, jos näin ei olisi käynyt, mutta eivät ne median edustajat ole aina läsnä, kun päämiehet keskustelevat ja viettävät aikaa toistensa kanssa.
On tietysti hieman eri asia se, mitä julkisissa puheissa sanotaan, mutta eiköhän sellaisiakin tilanteita ole, että kristitty päämies on toivottanut juutalaisille hyvää *pyhäpäivää, kun sellainen on ollut tulossa heidät tavatessaan. - Anonyymi
Järkisyitä kirjoitti:
Miksi presidentin pitäisi toivottaa julkisesti mediatilaisuudessa muslimeille hyvää ramadanin päättymisen juhlaa tai yleensä millekään uskontokunnalle vastaavaa?
Ei se Suomen tasavallan presidentti toivota edes kristittyjen juhlien edellä kristityille hyvää sitä ja sitä kristillistä juhlaa, ellei sitten ole kutsuttu juhlapuhujaksi johonkin kirkon järjestämään tilaisuuteen. Sellaisten juhlien vuoksi ei pidetä tiedotustilaisuutta kustakin erikseen. Miksi pitäisi?
Tollo, Anonyymi kirjoitti:
Miksi puolueet eivät ole tasavertaisia?
” Miksi puolueet eivät ole tasavertaisia?”
Totta kai ovat. Vai väitätkö, että puolueiden vaalitulokset säädettäisiin jollain puoluekohtaisella kertoimella? Kyllä puolueet ovat tasavertaisia, vaikka hihhulipuolueita äänestääkin hyvin harva.- Anonyymi
Järkisyitä kirjoitti:
En. Kristinusko on tärkeä osa monen suomalaisen elämää. Kristillinen kirkko tarjoaa myös monia palveluita jäsenilleen kuten kasteet, häät, hautajaiset, joulukirkko yms. Näiden rituaalien merkitystä ei tule väheksyä ja niissä käyvät myös ne kirkkoon kuuluvat, jotka eivät usko taika-Jeesuksiin, symbolisen ”veren” juonnit synneistä päästämiseen yms.
Järkisyitä EI PIDÄ KRISTINUSKOA VAHINGOLLISENA ja yleistä hyvinvointia haittaavana.
HALOO!
Häpäiset tuolla asenteellasi ja noilla sanoillasi koko ateistisen veljeskuntamme!
Ei ihme, että Moses_Zuckerkandl antoi sinulle taannoin köniin (tosin eri nikillä). :) Anonyymi kirjoitti:
Järkisyitä EI PIDÄ KRISTINUSKOA VAHINGOLLISENA ja yleistä hyvinvointia haittaavana.
HALOO!
Häpäiset tuolla asenteellasi ja noilla sanoillasi koko ateistisen veljeskuntamme!
Ei ihme, että Moses_Zuckerkandl antoi sinulle taannoin köniin (tosin eri nikillä). :)” Häpäiset tuolla asenteellasi ja noilla sanoillasi koko ateistisen veljeskuntamme!
Ei ihme, että Moses_Zuckerkandl antoi sinulle taannoin köniin (tosin eri nikillä). :)”
Joo, meissä ateisteissa on tuollaisia lepsuja, jotka eivät agressiivisesti hyökkää kristittyjä vastaan. Siksi heille pitää antaa köniin silloin tällöin. Palstan järkähtämättömiä ateisteja itseni lisäksi on ainakin Heh hah ja siino. Arvaapa Hessu, ovatko eri henkilöitä vai sivunikkejäni? Onko Järkisyitä sivunikkini, miten pystyn palstan tyhmimpänä antamaan köniin Järkisyille, jos hän ei ole sivunikkini?Anonyymi kirjoitti:
Pidät siis tuomittavana ateististen kommunistivaltioiden päämiesten puheet ja teot kristittyjä vastaan?
Kristittyjen vainot ovat tunnetut historiasta juuri ateistisissa kommunistivaltioissa. Uskotko vai tahdotko linkit lähteisiin?
Ja ainoa syy tähän oli uskontojen vastaisuus ja ateistinen viha uskovia kohtaan.
Ateismi oli siis syynä kristittyjen vainoon, vangitsemiseen ja tappamiseen.
Ajatella! :)”Pidät siis tuomittavana ateististen kommunistivaltioiden päämiesten puheet ja teot kristittyjä vastaan?”
Kyllä. Monissa näissä korostautui autoritäärinen hallinto. Sinänsä tämä ei liity ateismiin vaan siihen, ettei kunnioiteta yksilönvapauksia eikä demokraattisia periaatteita. Uskonnon ja ajattelun-vapaus ovat arvoja, joiden sortaminen on aina tuomittavaa.
Marx vastusti uskontoja, koska katsoi niiden olevan autoritäärisen hallinnon käyttämiä menetelmiä kansan hallitsemiseen. Kansa suostui kärsimykseen ja Jumalan valitseman johdon orjalliseen noudattamiseen - eikä vaatinut olojen parannusta. Uskonto oli ”ooppiumia” harhoissaan elävälle kansalle. Palkinto kuuliaisuudesta tuli ikuisena palkintona kuoleman jälkeen. Sinänsä on ironista, että juurikin kommunistisessa Neuvostoliitossa tapahtui juurikin näin: Stalin nosti itsensä lähes jumalan asemaan perustamalla henkilökultin ja alistaessaan uskonnollisen kansan valtion palvelukseen.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2006/09/08/kun-stalin-teki-itsestaan-jumalanAnonyymi kirjoitti:
HALOO!
Ei ihme, että Moses_Zuckerkandl antoi sinulle taannoin köniin (tosin eri nikillä). :)”Järkisyitä EI PIDÄ KRISTINUSKOA VAHINGOLLISENA ja yleistä hyvinvointia haittaavana.”
En ole valmis allekirjoittamaan tuollaista fraasia yleisellä tasolla. En osaa nähdä suomalaisessa maltillisessa liberaalissa peruskristillisyydessä hyvinvointia haittaavia asioita. Kirkko tekee myös paljon hyvää työtä ollessaan läsnä yksinäisille ja syrjäytyneille. En haluaisi olla viemässä kristityltä mummolta pois uskontoa, mikä saattaa olla hänelle ainut lohtu ja tärkeä yhteisö elämänsä auringonlaskussa.
Mutta tietenkin jehovat, ”räsäsläiset” ja muut vastaavat lahkot tuottavat kärsimystä monille. Siinä vaiheessa, kun merkittävä osa mummon tai papan pienestä eläkkeestä vilahtaa joillekin lestadioilaisille ja sängyssä makaava mummo lopettaa radion kuuntelun sen ”syntisyyden” vuoksi ollaan ylitetty raja ja uskonnosta on tullut hyvinvoinnin este ja kärsimyksen tuottaja.
Kristittyjä on siis moneen lähtöön.Anonyymi kirjoitti:
Miksi presidentin pitäisi toivottaa julkisesti mediatilaisuudessa muslimeille hyvää ramadanin päättymisen juhlaa tai yleensä millekään uskontokunnalle vastaavaa?
Ei se Suomen tasavallan presidentti toivota edes kristittyjen juhlien edellä kristityille hyvää sitä ja sitä kristillistä juhlaa, ellei sitten ole kutsuttu juhlapuhujaksi johonkin kirkon järjestämään tilaisuuteen. Sellaisten juhlien vuoksi ei pidetä tiedotustilaisuutta kustakin erikseen. Miksi pitäisi?
Tollo,En ole sanonut, että presidentin *pitäisi* jaella tällaisia toivotuksia. Mutta kyllähän tuo Kanadan pääministerin toivotus muslimeille oli varsin hyvin laadittu. Se oli kuin muistutus muslimeille, että he ovat osa yhteiskuntaa.
Etenkin pisti silmään kohta:
”Näinä vaikeina aikoina Kanadan muslimit ovat ottaneet sydämensä Islamin arvot - kiitollisuus, myötätunto ja anteliaisuus - käytännöksi tukien paikallisia avustusjärjestöä tuoden apua eristyksessä oleville vanhuksille ja tuoden aterioita tarvitsijoille. Kutsun tänään kaikki kanadalaiset huomioimaan Kanadan muslimiyhdyskuntien lukuisat panostukset, joita he ovat tehneet - ja tulevat tekemään maallemme.”
Kyllähän Sauli Niinistö toivottelee hyvää sitä ja hyvää tätä Facebook sivuillaan, presidentin kansian tiedotteissa ja julkisuudessa. Toki jäin miettimään, että mitkä näistä toivotuksista ovat loppujen lopuksi ”uskonnolisia”. Lähes kaikki kristittyjen omivat juhlat kuten pääsiäinen ja joulu ovat loppujen lopuksi pakanallisia kansanjuhlia.Anonyymi kirjoitti:
Eihän niitä toivotuksia tarvitse median edustajien kuullen lausua? Ja miksi otat muslimit esimerkiksi? Eivätkö juutalaiset kelpaakaan? Aivan varmasti kristitty päämies voi toivottaa ja on toivottanut juutalaiselle hyvää hanukkaa tai lehtimajanjuhlaa tms. juutalaista "pyhää", kun on ollut tämän kanssa juuri ennen sen juhlan alkua. Ihmettelisin, jos näin ei olisi käynyt, mutta eivät ne median edustajat ole aina läsnä, kun päämiehet keskustelevat ja viettävät aikaa toistensa kanssa.
On tietysti hieman eri asia se, mitä julkisissa puheissa sanotaan, mutta eiköhän sellaisiakin tilanteita ole, että kristitty päämies on toivottanut juutalaisille hyvää *pyhäpäivää, kun sellainen on ollut tulossa heidät tavatessaan.”Eihän niitä toivotuksia tarvitse median edustajien kuullen lausua? Ja miksi otat muslimit esimerkiksi? Eivätkö juutalaiset kelpaakaan?”
Tottakai tämä kommentti koski ihan yhtäläisesti kaikkia uskontoja. Moses_Zuckerkandl otti esimerkiksi Kanadan pääministerin tervehdyksen muslimeille. Vastasin siihen.
Tervehdyksiä voidaan esittää erilaisissa paikoissa. Jos halutaan osoittaa ne koko kansalle yleisenä toivotuksena, niin tähänkin on useita eri keinoja. Tietenkin varovainen päämies esittää näitä vain erityisissä tilaisuuksissa, jolloin ei tarvitse pelätä niiden kansalaisten paheksuntaa, jotka eivät ole suvaitsevaisia vieraita uskontoja kohtaan.- Anonyymi
Järkisyitä kirjoitti:
”Järkisyitä EI PIDÄ KRISTINUSKOA VAHINGOLLISENA ja yleistä hyvinvointia haittaavana.”
En ole valmis allekirjoittamaan tuollaista fraasia yleisellä tasolla. En osaa nähdä suomalaisessa maltillisessa liberaalissa peruskristillisyydessä hyvinvointia haittaavia asioita. Kirkko tekee myös paljon hyvää työtä ollessaan läsnä yksinäisille ja syrjäytyneille. En haluaisi olla viemässä kristityltä mummolta pois uskontoa, mikä saattaa olla hänelle ainut lohtu ja tärkeä yhteisö elämänsä auringonlaskussa.
Mutta tietenkin jehovat, ”räsäsläiset” ja muut vastaavat lahkot tuottavat kärsimystä monille. Siinä vaiheessa, kun merkittävä osa mummon tai papan pienestä eläkkeestä vilahtaa joillekin lestadioilaisille ja sängyssä makaava mummo lopettaa radion kuuntelun sen ”syntisyyden” vuoksi ollaan ylitetty raja ja uskonnosta on tullut hyvinvoinnin este ja kärsimyksen tuottaja.
Kristittyjä on siis moneen lähtöön.Kristittyjä on moneen lähtöön, mutta heillä on yhteinen ohjekirja, Raamattu.
Raamattu on vaarallinen uskovaisen käsissä, joten miten ihmeessä et pidä kristinuskoa sen kaikissa muodoissaan vahingollisena ja haitallisena?
Sam Harrisin mukaan nimenomaan ns. maltilliset kristityt ovat vaarallisimpia, koska he eivät koskaan tuomitse jyrkin sanoin Raamatussa mainittuja Jumalan hirmutekoja, sadismia, sortoa, väkivaltaa, murhia ja kansanmurhia, ja käskyjä toimia ihmisarvojen vastaisella tavalla, vaan kristityt hyväksyvät ne hyvinä tekoina ja käskyinä, Jumalan tahtona.
Kun ihminen on tuota mieltä, niin tietenkin hän on vahingollinen ja haitaksi yhteiskunnan hyvinvoinnille, jopa vaarallinen. Jo pelkästään Raamatun tarujen totena pitäminen ja tieteen vastaisuus ovat vahingollista, etenkin kun hihhulit aivopesevät lapsensa pitämään niitä satuja tosina. Lisäksi satuolentojen todellisena pitäminen on "sairasta" silloin, kun aikuiset ihmiset niin ajattelevat.
Lapset voivat uskoa mörköihin, keijuihin ja tonttuihin, ja se on ihan normaalia/ tervettä, mutta kuin aikuinen pitää Taika-Jimiä todellisena, niin silloin on päässä jotakin pahasti vialla ja sellainen pitäisi toimittaa psykiatrin puheille, ja tarvittaessa pakkohoitoon, olipa sitten presidentti tai työtön kadunlakaisija. Vaaraksi yhteiskunnalle!
- Anonyymi
Ei enää yllättäisi. Sisäministerikin on jo aiemmin toivottanut hyvää ramadania suomalaisuuden päivänä!
- Anonyymi
Katsokaa mitä sattumalta juuri edellä väitettiin!
- Anonyymi
Aloittaja ennusti tulevaisuuden ihan oikein.
- Anonyymi
Kyllä. Ei mene kauan aikaa, kun ateistit kilvan kumartavat Mekkaan päin ja lausuvat Šahadan.
- Anonyymi
Tosiaan...
Mitäpä jos presidentti tosiaan toivottaisi uudenvuodenpuheissa Allahu Akbar .
Ja presidentin rouva kävisi jossain islamilaisten tilaisuudessa pyllistämässä kohti Murmanskia aina sillon tällöin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .603525Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472951Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631252828Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3551907- 731132
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101121Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2031069Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde27889- 45880
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että105877