Israel 12 heimoa Efraim 10 heimon paluu pohjoisesta lähenee

Anonyymi

Korvausteologiassa sekoitetaan Efraimin jälkekeläiset, Juudan jälkeläiset ja Jeesukseen uskovat jotka ovat metsäpuun oksia(Room. 11).

1.) Efraim ei palanut takaisin Juuda alueelle noin 612eKr kun Assyyria valtakunta tuhoutui.
2.) Efraim oli menettänyt juutalaisen, hebrealaisen Israelilaisen identiteetin jo ollessan pohjois Israelin maaalueella. Sen luopumuksen takia heidät karkoitettiin Assyyriaan.
3.)Rikkoivat liiton Jumalan kanssa joten lakkasivat tekemästä poikien ympärileikkauksia jo pohjois Israelin alueella.
4.)Eikä he olisi voinut palata takaisin Israeliin luopumuksen takia, eikä silloin ollut vielä lopunaika jolloin heidät on profetoitu yhdistyvän pohjoisessa maassa.
5.)Eikä edes Kasaarivaltion aika noin700-900jKr ollut lopunaikaa jolloin he yhdistyy ja palaa yhdessä takaisin Israeliin.
6.)Eikä heitä Efraimin geneettisiä dna jälkeläisiä ja siementä mainita Babyloniasta palaneiden nimilistoilla.
7.)Raamattu kertoo Juuda olevan juutalaisia, ei Efraimia 10 heimoa, heillä voi olla uskonto minä vaan, kun kerrotaan jälkeläisistä ja siemenestä eli geneettisestä jälkeläisestä. Ei poistu valtikka Juudalta, ei Efraim 10 heimoa ollut silloin Jerusalmissa kun Jeesus siellä oli.

8.)Mitä tulee DNA tutkimukseen niin en usko että Ismailin suora poika linja olisi säilynyt Jeesuksen päiviin asti koska Aabrahamille vain Iisakin poika linjaan luvattiin poika jälkeläinen, Jumalan nimelle jälkeläinen.
9. Se viimeinen jälkeläinen josta on kerrottu on Jeesuksen isäpuoli Joosef.
10.)Lähi-idän kansat on sekoittuneet ja Jaakobin ydna linjaa ei ole varmistettu, useat israelilaiset hebrealaiset juutalaiset, kertoo että heidän suora esiisä on Jaakob, vaikka ovat uskolta juutalaisia. Kukaan ei voi sitä vielä 100% varmasti todistaa. Koska Jaakobin ydna haploryhmää ei tiedetä.

11.)Efraimin jälkeläiset ja Jaakobin siemen, eli dna jälkeläiset, poistui lähi-idästä kohti pohjoista maanäärtä.
12.)Se että Efraim ja Juuda yhdessä palaa takaisin on profetoitu, yhdessä palaavat pohjoisesta maasta, se on oleva vielä suurempi tapahtuma kuin hebrealaisten Egyptin orjuudesta lähtö.
13.) Sellaista ei ole vielä tapahtunut vaikka Israelin valtio on perustettu.
14.)Jerusalemista kohti pohjoista menee itäisen Suomenniemen ja Venäjän Karjalan seudun läpi, riippuen valitaanko kartta pohjoinen vai mangneettinen pohjoisnapa joka siirtyy vuosittain.

15.)Jos ihmisellä on jotakin linjaa pitkin esivanhempi Aabraham, Isaak, Jaakob, hän on Aabrahamin jälkeläinen.
16.)Jaakobilla oli 12 poikaa ja Dina tytär, olet Jaakobin geneettinen jälkeläinen dna perimän mukaan jos jotakin esivanhempi linjaa pitkin olet hänen jälkeläinen (suora isälinja, suora äitilinja, isä äiti sekalinja).
17.) Sana jälkeläinen ja siemen mainitaan Raamatussa usein
18.)Jos Mauno kumoaa Jumalan sanoman, että Jumala on unhoittanut Efraimin 10 heimon jälkeläiset ja Juuda 2 heimon jälkeläiset, niin Mauno kertoo omiaan.

19.)DNA testit kertoo että Suomenniemen väestö ja Suomensukuiset kansat eroaa muusta euroopan kansoista geneettisellä kartastolla.
20.)Kuka vaan on voinut vuosituhansien ajan kääntyä juutalaiseen hebrealaiseen uskontto sen noin 20 erinlaiseen suuntaukseen aivan pystymetsästä mutta se ei tarkoita että hänellä automaattisesti olisi esivanhempi jotaikin esivanhempi linjaa patriarkka Jaakob.

21.) Todennäköisesti USA:n Juudan juutalaiset ja juutalaisuuteen kääntyneet, tekee paluumuuton pohjolan kautta.

Tässä nyt muutamia kohtia.

49

2516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "16.)Jaakobilla oli 12 poikaa ja Dina tytär, olet Jaakobin geneettinen jälkeläinen dna perimän mukaan jos jotakin esivanhempi linjaa pitkin olet hänen jälkeläinen (suora isälinja, suora äitilinja, isä äiti sekalinja)."

      Täytyy vielä lukea, mahdollisesti kolmen päivän päästä koko teksti uudelleen, mutta
      nyt
      Isälinja sekä äitilinja

      eli
      Isä eli mies tekee AINA poikia, ja
      Äiti eli nainen tekee AINA tyttöjä.
      eli keenit, YX sekä XX
      eli miehellä on AINA molemmat XY ja naisilla aina kaksi XX.

      HUOM
      Poislukien keeni virheet, "normaaleista" keeni virheistä, eli voi olla esim 47 geeniä 46 sijasta ja voi olla monia eri-"virheitä" "normaaleista".

      Nyt, se että tiedämme ,että veri on Ihmisen, sekä miehen että naisen (tässä käytän sanaa ihminen, joka tarkoittaa molempia, vaikka asia ei aina ole näin.)
      Sielu eli henkiset ominaisuudet.
      1. Moos. 9:
      4 Älkää vain syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, vielä on.
      ja
      3. Moos. 17:
      11 Sillä lihan sielu on veressä, ja minä olen sen teille antanut alttarille, että se tuottaisi teille sovituksen; sillä veri tuottaa sovituksen, koska sielu on siinä.

      Tässä on siis ALUSSA kaksi eri veriryhmää.
      Aatami sekä Eeva.
      eli kaksi sielua ja sitten niiden sekoitukset.

      Tietoa veriryhmistä
      https://www.veripalvelu.fi/verenluovutus/veren-matka/veriryhmat

      Nyt, siis Aatami teki / tekee edelleen AINA poikia eli keeni, sukupuolikeeni, menee aina isältä pojalle ja sitten
      Eeva tekee aina tyttöjä eli kaksi XX.
      ne eivät sekoitu keskenään iekä hypi "rajojen" yli, eli mene toiselle.

      Joten
      "(suora isälinja, suora äitilinja, isä äiti sekalinja)."
      tämä ei ole sitä mitä Raamattu, Kirjoitukset, sanovat eikä sitä mitä nykyajan tiede sanoo:

      Dan. 12:
      4 Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä tutkivat, ja ymmärrys lisääntyy.

      Tämä on ollut mahdollista jo Aatamista lähtien, mutta nyt kun ihmiset voivat omassa olohuoneessa olla yhteydessä toisella puolella maailma olevan kanssa, on vasta viime aikoina ollut mahdollista, nopeasti, toki laivat ovat kulkeneet jo Viikinki aikoina kuten Suomalainen on mennyt jenkkeihin ja jopa inka intiaanien tykö !
      mutta se oli hidasta, ja kallista.

      Nyt seuraavaa laian muutamia, linkkejä joista voi lukea enemmän mitä on perinnöllisyys tiede saanut selville.

      ja tulee huomioda että, se on ihmisen ei Jumalan tiede.

      Jumala sanoo, että
      1. Moos. 15:
      4 Mutta katso, hänelle tuli tämä Herran sana: "Hän ei ole sinua perivä, vaan joka lähtee sinun omasta ruumiistasi, hän on sinut perivä".

      Kuka sitten tahtoo, voi tämän avata, Hebrean, Aramean tahi Kreikankielellä eli LXX joka oli ja on kirjoitettu, niille juutalaisille jotka eivät osaneet "kirkko-kieltä" eli Hebreaa vaan puhuivat sen maan eli kreikankieltä.

      Kuten monesti on sanottu, että kun Paavali vaihtoi kieltä, niin jopa fariseukset että saddukeuset olivat hiljaa ja kuuneteli tarkaan. siis hebrean kieltä, normaalista puhekielestä aremeasta tahi kreikasta.

      Joten Jumalan Sana on:
      Sinun perillinen omasta perimästä.

      se että ei ole väliä miehen ja sitten pojan kannalta, kuka on äiti, on esillä monesti, mutta isä on se joka tekee mitä tekee, esim Booas ja sitten Daavid
      Mooses ja Sippora ja ketä kaikkia siellä onkaan joka otti vaimon kansasta jota ei saannut ottaa, Esra ja NEhemia.

      nyt siis, on isä linja, Aatami sekä äiti linja Eeva.

      en ole samaa mieltä mitä "koko maailma" että tämä on ja koskee Jeesusta:
      1. Moos. 3:
      15 Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."

      TÄLLÄ ei ole PELASTUKSEEN nähden mitään vaikutusta, mutta moneen muuhun on.

      aj esim tästä voin, ehkä jos tulee KESKUSTELUA ja ei vain jatkuvaa pilkkaa ja vastustamista, niin ottaa tämä selvästi esille, jo edellä olevista kohdista eli
      1 Moos 6 ja sekasikiöt ja sitten Veri eli sielu.

      Mutta sama se.
      ajtkuu

      • Anonyymi

        Shabbat Shalom Chaverim🕎Kiitos 🇫🇮🇮🇱🇫🇮🇮🇱🇫🇮🇮🇱vastauksista🙂 Vaikka tuo on sekavaa tekstiä.🤔
        Vastauksesi voi olla aloituksen kohdistunut spämmiä, copy paste tekstiä, jostain sivulta.
        Vastuksiasi eri kohdista on hankala kommentoida. Jumala kuitenkin tietää aina tuhansiin sukupolviin asti ketkä ovat Jaakobin DNA geneettisiä jälkeläisiä.

        8 Hän muistaa liittonsa iankaikkisesti, säätämänsä sanan hamaan tuhansiin polviin,
        9 liittonsa, jonka hän teki Aabrahamin kanssa, ja Iisakille vannomansa valan.
        10 Hän vahvisti sen käskyksi Jaakobille, Israelille iankaikkiseksi liitoksi.
        11 Hän sanoi: "Sinulle minä annan Kanaanin maan, se olkoon teidän perintöosanne."
        - Psalmi. 105:8-11

        Aloituksessani en ota opillisesti kantaa Juudan 2 heimon, Efraimin.10 heimon geneettisten jälkeläisten, ja heidän kanssa yhdessä Jeesukseen oksastettujen pelastumiseen (Room.11).

        Se vaatisi oman aloituksen. Siitä aiheesta löytyy tuhansia aloituksia ja keskusteluja.
        Jos heistä joku on tänään uskossa niin heidät tempaistaan tuuliin ja pilviin ennen hirmuista Heraan päivää.

        Israelin väestöstä vain 1/3 tulee pelastumaan ja huutamaan suuressa hädässä avukseen Jeesusta.
        Lopussa Israelia 🇮🇱vastaan hyökkääjät tulee tuhoutumaan ei Israelin valtio.
        Jesaja. 53, Joh.3:16-21, Sakarja.13:7-9

        Kannattaa rukoilla syntisen rukous josta on erinlaisia versioita löytyy googlaamalla... syntisen rukous.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Shabbat Shalom Chaverim🕎Kiitos 🇫🇮🇮🇱🇫🇮🇮🇱🇫🇮🇮🇱vastauksista🙂 Vaikka tuo on sekavaa tekstiä.🤔
        Vastauksesi voi olla aloituksen kohdistunut spämmiä, copy paste tekstiä, jostain sivulta.
        Vastuksiasi eri kohdista on hankala kommentoida. Jumala kuitenkin tietää aina tuhansiin sukupolviin asti ketkä ovat Jaakobin DNA geneettisiä jälkeläisiä.

        8 Hän muistaa liittonsa iankaikkisesti, säätämänsä sanan hamaan tuhansiin polviin,
        9 liittonsa, jonka hän teki Aabrahamin kanssa, ja Iisakille vannomansa valan.
        10 Hän vahvisti sen käskyksi Jaakobille, Israelille iankaikkiseksi liitoksi.
        11 Hän sanoi: "Sinulle minä annan Kanaanin maan, se olkoon teidän perintöosanne."
        - Psalmi. 105:8-11

        Aloituksessani en ota opillisesti kantaa Juudan 2 heimon, Efraimin.10 heimon geneettisten jälkeläisten, ja heidän kanssa yhdessä Jeesukseen oksastettujen pelastumiseen (Room.11).

        Se vaatisi oman aloituksen. Siitä aiheesta löytyy tuhansia aloituksia ja keskusteluja.
        Jos heistä joku on tänään uskossa niin heidät tempaistaan tuuliin ja pilviin ennen hirmuista Heraan päivää.

        Israelin väestöstä vain 1/3 tulee pelastumaan ja huutamaan suuressa hädässä avukseen Jeesusta.
        Lopussa Israelia 🇮🇱vastaan hyökkääjät tulee tuhoutumaan ei Israelin valtio.
        Jesaja. 53, Joh.3:16-21, Sakarja.13:7-9

        Kannattaa rukoilla syntisen rukous josta on erinlaisia versioita löytyy googlaamalla... syntisen rukous.

        Kuka on Aabrahamin siementä kuka on Jaakobin geneettinen jälkeläinen?

        Jos geneettinen esivanhempasi jotakin kautta on patriarkka Jaakob, olet Israelin 12 heimon geneettinen jälkeläinen. Aabrahamin siementä.

        Tänään jopa ateisti tai arabi voi olla juutalainen, hindu tai new age uskontoinen, voi olla "juutalainen". Israelin valtion kansalainen. Juutalaisuuden suuntauksia on noin 20 erinlaista suuntausta.

        Raamatullinen juutalainen, hebrealainen, israelilainen, geneettinen jälkeläinen, periytyy jälkeläisille suoraa isä linjaa, suoraa äitilinjaa ja isä äiti isä sekalinjoja pitkin.

        Rabbiininen juutalaisuus ja Israelin valtio, ei noudata ja määritä juutalaisuutta Raamatun pohjalta. Heidän mukaansa juutalaisuus periytyy vain äitilinjaa pitkin.

        Tämän kertoi...
        Gershon Nerelin , Israel , Israelin valtion kansalainen.
        Messiaaninen juutalainen, uskontotieteen tohtori ja historioitsija.
        Jaksonumero: 5
        http://www.tv7.fi/vod/player/?program=9405

        Kuka lopulta palaa Israeliin ja saa valtion kansallisuuden sen kertoo kirjoitukset.
        Jaakobin geneettiset jälkeläiset palaa Israeliin. Koska ja miten , sitä en tiedä.
        Se tapahtuu Jumalan aikataululla ja sallimuksesta.
        Se Raamatussa profetoitu Juudan ja Efraimin yhteinen paluu muutto on suurempi tapahtuma kuin Egyptin orjuudesta pois lähteminen, kertoo Raamattu.

        Efraimista ja Juudasta, palaavat pohjoisesta maasta...

        Jes. 49:12
        Katso heitä, he tulevat kaukaa! Katso, nuo pohjoisesta, nuo lännestä, nuo Siinimin maalta!
        Jer. 3:12
        Mene ja julista nämä sanat pohjoiseen päin ja sano: Palaja, sinä luopiovaimo Israel, sanoo Herra; minä en enää synkistä teille kasvojani, sillä minä olen armollinen, sanoo Herra, enkä pidä vihaa iankaikkisesti.
        Jer. 3:18
        Niinä päivinä on Juudan heimo kulkeva Israelin heimon kanssa, ja he tulevat yhdessä pohjoisesta maasta siihen maahan, jonka minä annoin teidän isillenne perinnöksi.
        Jer. 6:22
        Näin sanoo Herra: Katso, kansa tulee pohjoisesta maasta, suuri kansa nousee maan perimmäisiltä ääriltä.
        Jer. 13:20
        Nostakaa silmänne ja katsokaa, kuinka ne tulevat pohjoisesta. Missä on lauma, joka oli sinun haltuusi annettu, nuo sinun lampaasi, sinun kunniasi?
        Jer. 16:15
        vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin hän oli heidät karkoittanut'. Sillä minä palautan heidät heidän omaan maahansa, jonka minä annoin heidän isillensä.
        Jer. 31:8
        Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä. Heissä on sokeita ja rampoja ynnä raskaita ja synnyttäväisiä: suurena joukkona he palajavat tänne.
        Sak. 2:6
        Voi, voi, paetkaa pohjoisesta maasta, sanoo Herra! Sillä minä olen hajottanut teidät neljään taivaan tuuleen, sanoo Herra.
        Sak. 6:8
        Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa".
        Luuk. 13:29
        Ja tulijoita saapuu idästä ja lännestä ja pohjoisesta ja etelästä, ja he aterioitsevat Jumalan valtakunnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Shabbat Shalom Chaverim🕎Kiitos 🇫🇮🇮🇱🇫🇮🇮🇱🇫🇮🇮🇱vastauksista🙂 Vaikka tuo on sekavaa tekstiä.🤔
        Vastauksesi voi olla aloituksen kohdistunut spämmiä, copy paste tekstiä, jostain sivulta.
        Vastuksiasi eri kohdista on hankala kommentoida. Jumala kuitenkin tietää aina tuhansiin sukupolviin asti ketkä ovat Jaakobin DNA geneettisiä jälkeläisiä.

        8 Hän muistaa liittonsa iankaikkisesti, säätämänsä sanan hamaan tuhansiin polviin,
        9 liittonsa, jonka hän teki Aabrahamin kanssa, ja Iisakille vannomansa valan.
        10 Hän vahvisti sen käskyksi Jaakobille, Israelille iankaikkiseksi liitoksi.
        11 Hän sanoi: "Sinulle minä annan Kanaanin maan, se olkoon teidän perintöosanne."
        - Psalmi. 105:8-11

        Aloituksessani en ota opillisesti kantaa Juudan 2 heimon, Efraimin.10 heimon geneettisten jälkeläisten, ja heidän kanssa yhdessä Jeesukseen oksastettujen pelastumiseen (Room.11).

        Se vaatisi oman aloituksen. Siitä aiheesta löytyy tuhansia aloituksia ja keskusteluja.
        Jos heistä joku on tänään uskossa niin heidät tempaistaan tuuliin ja pilviin ennen hirmuista Heraan päivää.

        Israelin väestöstä vain 1/3 tulee pelastumaan ja huutamaan suuressa hädässä avukseen Jeesusta.
        Lopussa Israelia 🇮🇱vastaan hyökkääjät tulee tuhoutumaan ei Israelin valtio.
        Jesaja. 53, Joh.3:16-21, Sakarja.13:7-9

        Kannattaa rukoilla syntisen rukous josta on erinlaisia versioita löytyy googlaamalla... syntisen rukous.

        2 säkkipukuista profeettaa Eliah ja Enok !

        Viimeistään he kertovat ketkä ovat Israelin 12 heimon geneettisiä jälkeläisiä, missä päin pohjoista ja ympäri maailmaa, heidän 12 heimon geneettiset jälkeläiset ovat.
        (Ymmärtääkseni juuri silloin samoihin aikoihin sielunvihollisten joukot ja saatana jäljittelee heitä toimii maanpäällä kahden valhe profeetan kautta, asiaa pitäisi tutkia lisää)

        Itse kuitenkin odotan enemmän ylöstempausta, kuin tuota aikaa kun nuo 2 säkkipukuista profeettaa toimivat.

        Ne 2 säkkipukuista ovat ehkä Elia ja Enok !

        kirjoittanut Leif...
        http://yakov.puheenvuoro.uusisuomi.fi/173471-ilmestyskirjan-aarella-osa-10

        - Keitä sitten ovat nuo kaksi säkkipukuista todistajaa?

        Useita ehdotuksia on esitetty.
        Minä oletan heidän olevan Aadamista laskien 7. eli Enok eli Hanok ja profeetta Elia.

        Perustelu:
        kumpikaan heistä ei ole vielä kuollut, vaan heidät otettiin ylös näkemättä kuolemaa ja heidänkin on jossakin vaiheessa kuoltava, mikä käy ilmi jakeesta Hebr. 9:27 ”Ja samoin kuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta sen jälkeen tulee tuomio,” Jakeen mukaan myös Enokin eli Hanokin ja Eliaankin on kerran kuoleminen ja se voisi tapahtua juuri jakeen Ilm. 11:7 mainitsemalla tavalla ja ajalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Shabbat Shalom Chaverim🕎Kiitos 🇫🇮🇮🇱🇫🇮🇮🇱🇫🇮🇮🇱vastauksista🙂 Vaikka tuo on sekavaa tekstiä.🤔
        Vastauksesi voi olla aloituksen kohdistunut spämmiä, copy paste tekstiä, jostain sivulta.
        Vastuksiasi eri kohdista on hankala kommentoida. Jumala kuitenkin tietää aina tuhansiin sukupolviin asti ketkä ovat Jaakobin DNA geneettisiä jälkeläisiä.

        8 Hän muistaa liittonsa iankaikkisesti, säätämänsä sanan hamaan tuhansiin polviin,
        9 liittonsa, jonka hän teki Aabrahamin kanssa, ja Iisakille vannomansa valan.
        10 Hän vahvisti sen käskyksi Jaakobille, Israelille iankaikkiseksi liitoksi.
        11 Hän sanoi: "Sinulle minä annan Kanaanin maan, se olkoon teidän perintöosanne."
        - Psalmi. 105:8-11

        Aloituksessani en ota opillisesti kantaa Juudan 2 heimon, Efraimin.10 heimon geneettisten jälkeläisten, ja heidän kanssa yhdessä Jeesukseen oksastettujen pelastumiseen (Room.11).

        Se vaatisi oman aloituksen. Siitä aiheesta löytyy tuhansia aloituksia ja keskusteluja.
        Jos heistä joku on tänään uskossa niin heidät tempaistaan tuuliin ja pilviin ennen hirmuista Heraan päivää.

        Israelin väestöstä vain 1/3 tulee pelastumaan ja huutamaan suuressa hädässä avukseen Jeesusta.
        Lopussa Israelia 🇮🇱vastaan hyökkääjät tulee tuhoutumaan ei Israelin valtio.
        Jesaja. 53, Joh.3:16-21, Sakarja.13:7-9

        Kannattaa rukoilla syntisen rukous josta on erinlaisia versioita löytyy googlaamalla... syntisen rukous.

        On niitä suomensukuisia ja heidän jälkeläisiä ympäri maailmaa.

        Jo vuosia sitten tein tuon kuvan ja olen miettinyt mahdollisuutta että USA:n juutalaiset palaa takaisin Israeliin pohjolan ja Suomen kautta.
        Samaan aikaan mahdollisesti myös kaikki Amerikkalaiset joidenka esivanhempia on suomensukuisista heimoista.

        Toivottavasti he kaikki ja kaikki muutkin ihmiset, kuitenkin antaa ensin elämänsä Herralle Jeshualle.

        Rukoilemalla syntisen rukouksen.
        Josta on erinlaisia versioita.
        https://www.miksiuskon.net/syntisen-rukous

        Ota uskon lahja vastaan, vaikkapa näillä sanoilla:

        Isä, minä olen tehnyt syntiä Sinua vastaan.

        Uskon, että Jeesus kuoli ristillä minunkin puolesta ja sovitti verellään syntini.
        Anna anteeksi kaikki pahat tekoni, ajatukseni,
        kaikki syntini ja pese minut puhtaaksi Jeesuksen verellä.

        Isä, ota minut omaksesi.
        Jeesus, tule minun Herrakseni ja Vapahtajakseni.
        Tule sydämeeni asumaan. Annan elämäni Sinulle.

        Kiitos, että annoit anteeksi kaikki syntini
        ja teit minut vapaaksi. Kiitos Sinun suuresta armostasi.

        Aamen

        Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia. ROOM 8:14


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Shabbat Shalom Chaverim🕎Kiitos 🇫🇮🇮🇱🇫🇮🇮🇱🇫🇮🇮🇱vastauksista🙂 Vaikka tuo on sekavaa tekstiä.🤔
        Vastauksesi voi olla aloituksen kohdistunut spämmiä, copy paste tekstiä, jostain sivulta.
        Vastuksiasi eri kohdista on hankala kommentoida. Jumala kuitenkin tietää aina tuhansiin sukupolviin asti ketkä ovat Jaakobin DNA geneettisiä jälkeläisiä.

        8 Hän muistaa liittonsa iankaikkisesti, säätämänsä sanan hamaan tuhansiin polviin,
        9 liittonsa, jonka hän teki Aabrahamin kanssa, ja Iisakille vannomansa valan.
        10 Hän vahvisti sen käskyksi Jaakobille, Israelille iankaikkiseksi liitoksi.
        11 Hän sanoi: "Sinulle minä annan Kanaanin maan, se olkoon teidän perintöosanne."
        - Psalmi. 105:8-11

        Aloituksessani en ota opillisesti kantaa Juudan 2 heimon, Efraimin.10 heimon geneettisten jälkeläisten, ja heidän kanssa yhdessä Jeesukseen oksastettujen pelastumiseen (Room.11).

        Se vaatisi oman aloituksen. Siitä aiheesta löytyy tuhansia aloituksia ja keskusteluja.
        Jos heistä joku on tänään uskossa niin heidät tempaistaan tuuliin ja pilviin ennen hirmuista Heraan päivää.

        Israelin väestöstä vain 1/3 tulee pelastumaan ja huutamaan suuressa hädässä avukseen Jeesusta.
        Lopussa Israelia 🇮🇱vastaan hyökkääjät tulee tuhoutumaan ei Israelin valtio.
        Jesaja. 53, Joh.3:16-21, Sakarja.13:7-9

        Kannattaa rukoilla syntisen rukous josta on erinlaisia versioita löytyy googlaamalla... syntisen rukous.

        Jos ne rabbit uskoisi Moosesta, profeettoja ja profetioita he olisi uskonut Herraa Jeshuaa.
        https://fkf.net/Kadonneet/
        Ei uutta auringon alla. Joosefin veljet eivät tunteneet Joosefia.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Joosef_(Jaakobin_poika)
        Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Abba Jumala kuitenkin tiesi missä Joosef on.

        Raamattu kuitenkin kertoo, yhdistyminen lopunajalla ei ole myytti. Se on lopunajan profetia, joka ei ole vielä toteutunut. Raamatun kohdat, kuvat, tekstit löytyy myös Israelin kadonneeet heimot facebook sivulta.

        Efraim 10 heimoa rikkoin liiton Jumalan kanssa, palvoivat epäjumalia, ja he joutui Assyyrian orjuuteen.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Assyria
        Joten kun ovat liiton Jumalan kanssa rikkoneet on heidän pitänyt lopettaa myös liiton merkkinä oleen poikalaisten ympärileikkaus. Jo ennen kuin joutuivat Assyyrian orjuuteen.
        Kun Assyyrian valtakunta luhistui, he olivat menettäneet juutalaisen hebralaisen identtiteetin.
        Eikä he palaneet takaisin alueelle jolla oli asumassa Juudan 2 heimoa. Vaikka olivat geneettisesti samaa heimoa kuin Juuda 2 heimoa. Efraimin 10 heimon geneettisten jälkeläisten geeniperimä valtaosaltaan poistui lähi-idästä jo noin 612eKr.

        Kasaarivaltion valtionuskontona oli juutalaisuus.
        Kasaarivaltion aika tai sen jälkeen itä Euroopassa eläneiden juutalaisten aikana. Ei vielä ollut lopunaikaa, lopunaikaa jolloin Efraim ja Juuda tulee vielä yhdistymään.

        Juuda ja Efraim ei ole yhdistynyt Kasaarivaltion aikana eikä sen hajoamisen jälkeen missään päin Euroopaa tai Israelista katsottuna pohjoisessa maassa, ajalla noin 700jKr-2019jKr.
        Eikä edes kaikki Venäjän juutalaisetkaan ole olleet jotakin kautta patriarkka Jaakobin jälkeläisiä. Vaikka isä Aabrahamista puhuvat. Eivät ole olleet Juudan eikä Efraimin jälkeläisiä. Vaikka ovat olleet uskonnolta jotain juutalaisuuden suuntausta.

        Kaikki jotka tänään on maailmalla juutalaisia tai israelilaisia juutalaisia.
        Niin heillä tuskin suurella osalla on esivanhempi jotakin kautta patriarkka Jaakob, joku hänen 12 pojasta ja yhdestä Dina tytärestä.

        Ei edes kaikilla niillä rabbeilla jotka myytiksi kertovat Juudan ja Efraimin yhdistymisen.
        Israelin valtion juutalaiset on jo nyt geneettisesti sekakansaa. Koska kuka vaan on voinut ja voi vielä tänäänkin aivan pystymetsästä kääntyä israelilaisten, hebrealaisten, juutalaiseen uskontoon. Uskonto on levinnyt matkamiesten, kauppiaiden, siirtolaisten, orjien kautta eri seuduille ja paikkakunnille.

        Tänään ei vielä voida todistaa patriarkka Jaakobin ydna haploryhmää.
        Eikä edes Ismailin ydna haploryhmää. Ei ole todisteita että Aabrahamista olisi jatkut ydna linja Ismailin linjasta tai Jaakobin suorasta mieslinjasta (poikkeus Jeesuksen isäpuoli Joosef ja hänen poikansa Jaakob).

        Koska ei ole löytynyt patriarkka Jaakobin ydna haploryhmää. Ainoa joka on perinyt suoran ydna linjan oli Herran Jeshuan isäpuoli Joosef.

        Nimi suvussa siirtyy isältä pojalle. Naiset menee aviomiehen sukuun ja saa miespuolison suvun nimen.
        Jumala lupasi nimellensä jälkeläisen vain Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin linjaa.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Abraham
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Jaakob_(Iisakin_poika)
        Joten tuskin edes arabikansoissa on enää olemassa edes Ismailin suoraa ydna linjaa (Ismael oli Iisakin veli).
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Iisak
        Vaikka Ismaelilla oli poikia ja heidän jälkeläisistä tuli suuri arabikansa.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ismael
        Ainoa suora todistettu jälkeläis linja on ollut Herran Jeshuan isäpuoli Joosefin suora isälinja Aabrahamiin.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Joosef_(Marian_puoliso)
        Tuskin edes Joosefin päivinä on ollut Aabrahamin nimelle jälkeläistä Ismailin suorassa ydna linjassa.

        ps. Viimeistään ne lopunajalla ilmestyvät kaksi säkkipukuista todistajaa (Ehkä Eliah ja Eenokh). Jotka tulee todistamaan Jerusalemissa, tulee kertomaan keitä on ne patriarkka Jaakobin geneettiset jälkeläiset. Heiltä voi ehkä myös pyytää FTDNA firman tai jonkun muun dna tutkimus firman dna testeihin näytteitä?


    • Anonyymi

      Nyt tässä on monia, jotka ymmärtävät mitä ymmärtävät ja Jumala on sen SALLINUT avata, en ota esille milenkiinotista Jumalan TEKEMÄÄ lukua eli arvoa, 1,618 mutta se on siellä ja kaikkialla mukana :)
      Minun Jumalani, ISÄNI on sen tehnyt :)

      Nyt esim suomalainen, joka on monelle kuin punainen vaate, niin jos mahdollista, sinä joka et tahdo tätäkää olla esillä, niin mene toisee ketjuun sitten häiritsemään.

      joten:
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:Suomalaiset_geneetikot
      ja heistä
      Leena Peltonen-Palotie joak on tutkinut juuri SUOMALAISEN keenivirheitä eli muutoksia.
      "oli suomalainen professori, akateemikko ja yksi maailman johtavista ihmisen geeneihin liittyvän tutkimuksen harjoittajista."

      "Palotien tutkimusalue oli ihmisen molekyyligenetiikka, erityisesti tautigeenit ja sairauksien synty"

      aj sitten miten se on mahdollista ja onko Herra, Jumala siihen jotain sanonut?

      5. Moos. 28:
      46 Ne jäävät merkkeinä ja ihmeinä sinuun ja sinun jälkeläisiisi iankaikkisesti.

      Mitkä ne ?
      kuten aina, toki luet tarkasti ja tarkast itse, mitä on edellä sanottu ja sittn jäljessä, eli
      TUTKI ITSE!
      nyt
      45 Kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi, vainoavat sinua ja saavuttavat sinut, kunnes tuhoudut, koska et kuullut Herran, sinun Jumalasi ääntä etkä noudattanut hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka hän on sinulle antanut.
      46 Ne jäävät merkkeinä ja ihmeinä sinuun ja sinun jälkeläisiisi iankaikkisesti.

      eli toki sen verran tutkit että mitä on NE kiroukset jota tulee merkiksi ja IHMEIKSI lihaasi ja JÄLKELÄISIIN,

      Nyt se on mahdollisesti muutakin kuin tämä, mitä esille tuon mutta tämä on yksi niistä

      ja ASIAYHTEYS on mysö mielenkiinoinen :) !
      49 Herra nostaa sinua vastaan kaukaisen kansan, joka tulee maan äärestä lentäen niinkuin kotka, kansan, jonka kieltä sinä et ymmärrä;

      eli. omasta mielestäni viittaus, Suomalaisiin ja sitten Efraimiin ja muihin kadonneisiin sukukuntiin, eli SUKU eli keeni eli mies.
      nyt, myös muut ovat monesti olleet sitä mieltä että me;
      Suomalaiset olemme ihan eri-ryhmää kuin muut kansat ja alueet!

      Haploryhmä N (Y-DNA)
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Haploryhmä_N_(Y-DNA)
      ja KATSO KUVA!

      tämä on monesti samaa mitä on Saamelaisten ALUEELLA olevat ihmiset, MIEHET, ja sitten se menee "tarkalleen" sitä "kuvaa ja tietoa" pitkin mitä tiedämme viikinkeistä!
      aina ruottin eli Tukholman rajalle! ja sieltä norjaa, ÄLÄ VAIN TUTKI mitä se sana, "norja" on, ja sitten englantii sekä irlantii sekä Gröönlandiin sekä sitten jenkeihin, kanadaan ja aina meksikon rajalle asti!

      no sama se.

      Luokka:Perinnöllisyystiede
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:Perinnöllisyystiede

      Tästä lyödät paljon sivuja joista saat tieto, perimästä ja kuinka se menee.

      aj tämä tunnetuin "sana" DNA
      https://fi.wikipedia.org/wiki/DNA

      "Deoksiribonukleiinihappo eli DNA[1] on nukleiinihappo, joka sisältää kaikkien eliöiden solujen[2] ja joidenkin virusten geneettisen materiaalin. Eliön lisääntyessä geneettinen materiaali kopioituu ja välittyy jälkeläisille. "

      ja sitten voit lukea mtiä meileesi tulee ja mihin aivoituksesi johtavat.


      Geneettinen sukututkimus
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Geneettinen_sukututkimus

      "Geneettinen sukututkimus eli geneettinen genealogia tarkoittaa oman tai jonkun muun henkilön sukulaisten keskinäisten (biologisten) sukulaisuussuhteiden ja suvun vaiheiden tutkimista hyödyntämällä DNA-testejä yhdessä perinteisen sukututkimuksen ja historiallisten lähteiden kanssa."

      no historialliset lähteet voivat olla ja monesti onkin MIELIPITEITÄ ja kenellä on suurin ja isoin ääni on se sitten vallitseva "Oikea" oppi.
      No esim sitten maankaivajat, argeologit ovat osin myös tiedettä ja sitten myös osin mielipiteitä.ja taas suurin voittaa, esim.
      Viikinkit.
      Monen mielestä kaikki he, ketä olivat siltä ajalta ovat sitten norjasta, ja kuten tutkin sen sana alun ja mitä se on, ja sitten ruotsin ja sen historiaa, ilman ihmisen kättä eli selityksiä, on heillä ja koko maailmalla se, käsitys että he olivat sieltä.

      keenit eivät puhu samaa.
      Joten tässä vähän tuon esillä, sillä vaikka sillä ei näennennäisesti ole välilä tahi osuutta Hengellisellä palstalla niin se on siellä ja osa lopunajan tapahtumia.
      viittaa Jeremiaa ja muihin ja sitten Efraimiin ja suureen tapahtumaan joka ei ole vielä tapahnut, niin että Mooses aj Egypti on pieni ja vaatimaton tapaus !

      Nyt siis, me, eli suomalaiset eli viikinkit olemme osa jotain, mitä muut eivät.

      tästä laitan lisää, mutta nyt takaisin keeneihin.

      jatkuu 1/2

      • Anonyymi

        vielä lisää, paikkoja joista saat tietoa ja ymmärrys lisääntyy.

        Muinais-DNA
        eli juuri ne viikinnkit joihin palaan.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Muinais-DNA

        "Muinais-DNA:n avulla voidaan selvittää esimerkiksi yksilöiden alkukoti, muuttoliikkeet ja risteytymiset. Lisäksi voidaan saada tietoa muinaisten ihmisten geneettisesti määräytyvistä ominaisuuksista kuten silmien väristä tai laktoosi-intoleranssin esiintyvyydestä. Myös sukupuutoista, ruokavalioista, kotieläinten kesytyksistä ja taudinaiheuttajista voidaan saada tietoa.[1]"

        eli kuka on liikkunut missäkin, sen osaksi myös arkeologian voi osoittaa, mutta jos ei ole halua tuoda kaikkea esille ja jopa suoraa valhetta niin, se on harmi.

        Nyt esim, Viikin miekka ja niistä kuuluisa, Mikko sanoo jotain, ompa jopa tehnyt niitä :)

        Mikko Moilanen
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Mikko_Moilanen

        "Mikko Moilanen (s. 5. heinäkuuta 1981 Joutsa)[1] on suomalainen arkeologi, tietokirjailija ja seppä, joka on erikoistunut rautakautisiin miekkoihin."

        https://www.mikkomoilanen.fi/
        SUOSITELEN SUURESTI :)
        kuitenkin Mikko on ihminen ja voi olla oikeassa tahi voi olla väärässä.

        nyt jossain läheessä oli, en muista missä, että
        Kun metallia tehdään siitä tulee, jotain kuonaa sitten sivutuotteena joka tulee poistaa siitä hyvästä metallista, teräs ,eli rauta hiili
        https://www.mikkomoilanen.fi/näyttelyitä.html

        aj tästä sitten, ei ehkä Moilasen sanoja mutta jossain

        Tunnetut INGELRII- ja ULFBERHT miekat olivat Ragnar Lothbrokin ja hänen aikalaistensa tavaramerkkejä. Valmistettiinko näitä miekkoja myös viikinkiajan Suomessa, vai olivatko ne arvokasta tuontitavaraa?

        Tämä on linkki mistä voit ostaa ja lukea sen, mutta en mainosta ettei kukaa vedä hernettä nenuun :)

        Joten, kun tulee se kuonaaine, metallia valmistaessa, niin oliko se tuonti tavaraa? vai kotimaista, sillä
        monesta paikasta on lyötynyt SUOMESTA, karjalasta ja muualta, sitä metallin kuonaa, ja paljon.

        eli kuka menee kiinaa tahi intiaa tahi arabi maihin ja ostaa ja tuo sitä "jätettä" tänne?
        ei ole kovin viisasta mennä sinne ja ostaa metallin jätettä ja sitten tuoda ja sirotella sitä ympriinsä joissa on ollut, jotain tulisijoja eli suomeksi metalli paja ja niiden välittömstä läheisyydestä on sitä sitten löytynyt.

        en sano mitään nyt Suomen (ruotsin) Museovirastosta, mutta sekin aikanaa!

        joten.
        suurella toden näköisyydellä, me olemme alku viikinki eli sen ajan, viikinki ajan lapsia, ja heistä on sitten mennyt monta esim, kiovaa ja perustameet sinne valtakunnan ! eli venäjän!
        ja ei se riitä suomalille, eli tulee mennä englantiin ja perustaa sinnkin kuninkaa kunta!
        aj Tanskaa ja mahdollisesti jopa ranskaa! ja aina arabeihin asti!
        eli ja Roomaa eli sen valio sotilaat!

        ÄLÄ VAI ITSE TUTKI, Japanin ja Suomalaisen uskonnolisia tapoja, mitä on monesta lähteestä alkaen kalevalasta saatavilla ja sitten joku suositttu, mtiä en itse ole katsonut elokuva sarja, jostain sormuksesta.

        Joten, heillä, tässä ensisijasesti Japanilainen uskonto ja Suomalainen on hyvin lähellä toisiaan!
        eli kuka on mennyt minne ja miksi!
        musita se metalli jäte, eli Kiinalaiset ovat tehneet jo ennen Jeesusta, noin 200 luvulla ennen Herraa terästä ja sitten se, jostain syystä unhoittui.

        Toisalta kuak tietää mistä he sen oppivat, onhan ovia jotka aukeavat molempiin suunniin, ja kaikki tietää että Kolumbus oli ensimäinen joka lyösi amerikan :) eli ei läytänty, kuka sitten kirjoitttaa historian.

        nyt siis, tästä tulee lisää sillä se on OSA lopunajan tapahtumia.
        nyt takaisin keeneihin.

        Suomalaisten geneettiset isälinjat
        http://www.elisanet.fi/alkupera/Isalinjat.html

        "Mihin haluamme vastauksia?
        Viime vuosina, kun on haluttu vastata kysymykseen mistä suomalaiset ovat tulleet,"

        Joten en ota kantaa, mitä tämä on mutta, tutki itse, ja tee omat johtopäätökset.

        Joten tutkikaamme :)
        2/2
        ja sitten lisää kahvia, ofcause :)
        Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.


      • Anonyymi

        Edustatko kenties Israel vastaista Korvausteologiaa? (Room.11)

        Jos et ole 12 heimon geneettinen jälkeläinen niin tuskin sitä olet vastaanottamassa Herraa Jeshuaa Öljymäelle.
        Koska silloin uskovat jalonpuun oksat ja metsäpuun oksat (Room.11) ovat olleet pois maanpäältä. Ylöstempauksella lähtivät ennen sitä Herranpäivää ylös pilviin Herran Jeshuan luokse ylöstempauksella.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ylöstempaus

        Joka tapauksessa 144000 jalonpuun oksaa 12 sukukunnasta on ylöstempauksen jälkeen vastaanottamassa Herraa Jeshuaa.

        8 Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.
        9 Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani".
        - Sak.13:8-9

        12 heimoa, 12000 jokaisesta heimosta....

        3 ja sanoi: "Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan".
        4 Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
        5 Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        6 Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        7 Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        8 Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä.
        9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
        10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
        - Ilm.7:3-10

        Korvausteologia
        http://www.reijotelaranta.fi/israel/juutalaiset_juuret_antisemitisti_korvausteologia_vainot/korvausteologia_-vakeva_eksytys_ja_harhaoppi/

        http://www.kotipetripaavola.com/ajatuksiaisraelistaraamatunlupaukset1.html


    • Anonyymi

      "Israel 12 heimoa Efraim 10 heimon paluu pohjoisesta lähenee"

      Tähän vielä sen verran että
      Efarimin eli Pohjoisesta paluu ,ilmoituksessa, toinen lammaslauma joh 10, niin että sen YHTEYDESSÄ on aikamäärä, MUTTA
      MUTTA
      siitä ei voi, eikä mistään laskea, koska, mutta se aika on kolme ja puolivuotta, kun taphtuu jotain, eli
      jokapäivinen uhri, "Mooses", lopetaataan, ja sitä ennen tule jotain, mitä Herra ei ole selvästi minulle ilmoittanut, se että
      tämä tapahtuu.

      Joten, muut merkit, osoittavat että kohta, hyvin pian, äkkiä tulee tapahtumaan Ensimmäinen sinetti.

      tästä aiheesta juuri seurasin erittäinpitkä, jaksot, mitä joku , en nimeä sano, on mieltä, ja taas
      Kuten "aina", Efraim loistaa poissa olollaan ja monet, muut seikat eivät ole "aikojen" eli tapahtumien kohdalla yhtä ja yksi.
      oletan että täämkin tutkija, varmasti tietää mitä Daniel ja sitten Jeremia jopa Aabraahm, sekä Mooses että muut Profeetat ovat esill tuonneet, niin he ovat jossain kalvossa vain pieni merkki paperin lopussa!

      aj se on ja tulee olemaan SUUREMPI IHME HA TAPAHTUMA KUIN MOOSES JA EGYPTI!

      eli se ei ole mikään salassa oleva, mitä tulee, mutta ne tutkijat, lahjakkaasti sen ohittaa ,sillä heiädän oamt aivoitukset eicvät ole sitten sopivia niihin.

      Nyt siis, monesta läheteestä eli Profeetat, en OIKEAT, eli Kirjoitukset on se että pulivälissä tulee loppumaan uhrit, eli "Moses" ja toiset osoittavat että ne kaksi säkkipukuista on sitten jo ovella!
      ja taas aika, mitä ei tosin voi laskea, mutta se on myös tämä kolme ja puoli vuotta.

      Joten,
      Tulee hyvin pianm äkisti, ja nopeasti se että, Efraim, mikä lie palaa omaan maahansa ja sitten on YKSI LAUMA ja YKSI valtakunta, eli maallinen.

      aloitus sanoo:

      "Korvausteologiassa sekoitetaan Efraimin jälkekeläiset, Juudan jälkeläiset ja Jeesukseen uskovat jotka ovat metsäpuun oksia(Room. 11)."
      kaksi valtakuntaa, Juuda ja Efrain.


      Nyt ME tiedämme että, me kaikki olemme osa tätä jaloa öljypuuta,
      MYÖS oikeat ja väärät juutalaiset.

      ei ole toista, eli kolmatta valtakuntaa, tietyssä mielessä, vaan yksi, ja se on Herrran.
      Muut valtakunnat ja suvut ja kansat, Israel on maallisia mutta se ei ole mitä Jeesus opettaa eikä mitä Paavali eikä PRofeetat.

      on yksi kansa ja yksi valtakunta, kuka ja kmikä on Jumalan ja kuka ja mikä pääsee perille.

      Korkeimman valtakunta, ja siinä ei ole juutalaista eikä kreikkalaista, ei kiinalaista eikä Suomalaista, vaan Herra oma KANSA!
      eli Israel.

      se on totta että on luonnollinen Israel, sekä se että on "hengellinen", luonnolliseen Israeliiin, uskontoon! pääsee kuka tahansa, jopa pakana Suomalainen.

      Herran valtakuntaan, Jumalan kansaa ei pääse kuin SYNTYMÄLLÄ:

      Joh. 1:
      12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,

      ja tässä, kuten niissä kahdessa "listassa" ei ole väliä onko juutalainen tahi Suomalainen, vaan se joka on USKOSSA.

      se että puun oksat ovat jostain, ei ole väliä vaan se RUNKO eli Jeesus.

      ja sen ydin on se elämä, oli oksa sitten koivua tahi haapaa tahi jalo tahi ei jalo puu, niin se, runkon ydin JEESUS on se joka elämän antaa ja vaikuttaa.

      oksat eivät sitä tee.

      ja taas, YDIN on se joka sitten vaikuttaa mitä ne oksat tekevät.

      joten, nyt tulee sitten olemaan YKSI KANSA; YKSI LAUMA JA YKSI KUNINKAS!

      eli Jumalan Poika ja Jumala!

      ja tässä sitten on se efraimin osa, jota kukaan ei voi kieltää:
      ESIKOINEN!
      ja tämä sitten Kirjoitettu:

      Jer. 31:9
      Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.

      Tästä olen ennenkin sanonut ja viitaan tähän.
      Opetuslapset eli

      Ap. t. 1:
      6 Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
      7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
      8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".


      Pyri ymmärtämään, mitä kysytään, ja
      Mitä Jeesus vastaa!

      eli esim.
      KUKA rakentaa sen ISRELIN?
      "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
      ja
      mitä Jeesus vastaa?

      no en sitä sano, mieti ja tutki!

      Joten, olkaamme valmiina, Herran tulo on todella lähellä:
      ja monet pilkaavat ja sanovat, kun Paavali sanoo, PIAN.
      eli sen voi kääntää myös sanalla
      ÄKKIÄ.
      eli laita sana äkkiä monen pian sanan paikalle ja ajatus ei muutu, mutta tarkentuu.

      • Anonyymi

        Raamattu kertoo JÄLKELÄISISTÄ JA SIEMENESTÄ.

        Tänään ja vuosituhansien ajan on ihmisiä kääntynyt johonkin juutalaisen suuntaukseen. Se ei todista yhtään mitään että he olisi geneettisesti JÄLKELÄISIÄ JA SIEMENTÄ.

        Tiedän että moni kuvittelee itselleen juutalaiset juuret ja puhuvat Isä Aabrahamista vaikka eivät voi sitä mitenkään todistaa, voivat olla jossain juutalaisuuden suuntauksessa tänään.

        Voi olla että jotkut eivät ymmärrä tätä JÄLKELÄISET JA SIEMEN ASIAAA ja voivat sen tähden kuvitella olevansa muita pyhempiä. Sitä samaa muita pyhempi kokemusta on ihan kaikissa ekumumeenisissa suuntauksissa, istuvat paavina, looseissa ja lahkoissa, ja ovat jopa korvaustelogian kannattajia ja jopa antisemitistejä.

        Turhaa on kenenkään uskovan henkseleita paukutella (Room.11, Obadja).
        Tuossa ylempänä olevassa linkin videossa juutalaistaustainen messiaaninen juutalainen kertoo että juutalaisuus periytyy isälinjaa, äitilinjaa pitkin, sekä myös sekalinjojen kautta ihminen on esivanhempansa jälkeläinen ja siementä.

        On 100% varmasti oleva ihmisiä joidenka esivanhempien linja on Jaakobiin asti.
        Se lukee Raamatussa, JÄLKELÄISET JA SIEMEN. Mutta kaikki maailman ihmiset ei geneettisesti ole patriarkka Jaakobin geneettisiä jälkeläisiä, valtaosa koko ihmiskunnasta ei ole.

        Ihmiskunnan ihmisille pitäisi tulla DNA pullonkaula siihen Nooan päivien tapahtumaan.
        Nooan pojat eivät kaikki ole saanut samoja lupauksia ja siunauksia mitä sai Aabraham, Iisak, Jaakob linjan geneettiset jälkeläiset.


    • Anonyymi

      "Shabbat Shalom Chaverim🕎Kiitos 🇫🇮🇮🇱🇫🇮🇮🇱🇫🇮🇮🇱vastauksista🙂 Vaikka tuo on sekavaa tekstiä.🤔
      Vastauksesi voi olla aloituksen kohdistunut spämmiä, copy paste tekstiä, jostain sivulta. "

      no vietä LEvon päivää ja ole iloinen, kukin tehkööt kuten parhaaksi havaitsee, kuak viettää ja kuka ei, me emme tuomitse heitä.
      jtoen se siitä.
      Mutta Rauha sinulle, kuten Herra sanoi, Rauha tälle talolle, bat tahi bay tahi bet :) Poika :)

      no oli niin tahi näin, niin jos sinulla on Rauha Herrassa, niin se rauha JOKA VARJELEE sydämen ajatukset ja antaa Kilven, 1 Moos 15, ja varjelee aivoitukset ja ajatuket, Heb 4:12 sekä pitää elämän läheteen puhtaana sydän kuten Salomo sen ilmaisee.

      "Vaikka tuo on sekavaa tekstiä"
      eli tämä on ydin:

      Onneksi ei Mooses ole sinulle ÄNKYTTÄMÄSSÄ tahi Paavali korkealla äänellä kimittämässä!

      molemmat olivat ? heikkoja puhessa mutta kuka rohkenee heidän voimaansa koetella.

      Joten, en tee virheitä tahalleen enkä kirjoitus virheitä,mutta
      kuten oeln sanonut, jos on liian sekavaa, kuka voi auttaa?

      eikö APU tule taivaasta eli Jumalalta, tavalla tahi toisella, eli olisi hyvä jutella keskustella enemmän naisen/naisten kanssa että se vanha ja laaja sana varasto tuli uudelleen esille :)

      Nyt siis mitä voit tehdä, mitä äidinkielen ja muut opettajat pyrkivät tekemään ja sitten "masentuneina ja perinpohjin loduttomina" ei enää yrittäneet, sillä ihmisen voima oli mennyt ja toivo!

      Joten, Jos tahdot, toki Jumala voi annataa tahi jopa siirtää, sinusta tahi jostain, omasta mielestäni hyvästä ja harjaantuneesta ihmisestä OSAN minulle, unessa tahi ilman unta, oam uskoni on tässä helpompaa jos Herra tekee sen unessa kun en vastusta ja epäile :)

      Joten:
      4. Moos. 27:
      20 Ja siirrä hänelle osa omaa arvoasi, että kaikki israelilaisten seurakunta häntä tottelisi.

      No Moosekselta ei nyt puhe kieltä, kannata siirtää eikä Paavallta, toisn oppi eli tieto on hyvä saada :)

      eli, tämä on tietyllä tavalla henkinen ominaisuus kuten matematiikka tahi ksäityö taidot ja Jumalalle ei ole ongelmaa tehdä, vaikka mitä, jso hyväksi havaitsee, tahi
      Jos on paljon niitä jotka sitä pyytävät, syystä tahi toisesta, vaikka kateudesta tahi sitten oikealla mielellä :)

      2. Moos. 31:
      3 ja minä olen täyttänyt hänet Jumalan hengellä, taidollisuudella, ymmärryksellä, tiedolla ja kaikkinaisella kätevyydellä

      aj kun "kaupassa" ollaan näin tämäkin hyllyssä :)

      eli monelaista taitoa on myös hyvä saada :)
      ja jos ei kahta ilman kolmatta niin otettaan se meis josta Jumala hyvää todistaa neljän muun ohella:

      on viisi miestä jotka ovat erityisen hyviä, Jumalan edessä!
      Hes. 14:
      14 ja sen keskellä olisivat nämä kolme miestä: Nooa, Daniel ja Job, niin oman henkensä he vanhurskaudellaan pelastaisivat; sanoo Herra, Herra.
      ja sitten vielä otetaan Mooses ja Samuel :)

      Jer. 15:
      1 Ja Herra sanoi minulle: "Vaikka Mooses ja Samuel seisoisivat minun edessäni, ei minun sieluni taipuisi tämän kansan puoleen. Aja heidät pois minun kasvojeni edestä, he menkööt!

      Nyt sitten eräs heistä, kaupassa mukana :)
      eli Herra voi, jos hyväksi näkee, PALAUTTAA JA ANTAA minulle NUORUUDEN VOIMAN!
      ei vain näköö kuten Mooses, ja uudistettu Job, vaan
      koko kehon, isältä ja päältä, uudistettu nuoruuden voimaan ja terveyteen..

      Joten, valita jos ei ole hyvää kirjoitusta Jumalalle tahi sitten ano että Herra muuttaa minut, sen mukaan mitä olen tässä anonut :)

      ellei, kateus tahi muu ole este, niin sitten tietysti sanon, Jumalan Sanan:

      2. Moos. 14:
      15 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Miksi huudat minulle? Sano israelilaisille, että he lähtevät liikkeelle.

      joten sano esirukoilijoille, että "lähtekää" nyt liikeelle ja älkää lopettako ennenkuin tiedätte sen olevan tulossa ellei jo tullut:)
      Kuten enkeli sen Danielille sanoi:

      Odota Herrra , ASIA ,kauppa lista On Herran edessä ja teette hyvin jos sitä viette HErran eteen että runsas kiitos kohoaa Herran eteen ,minun hyväkseni :)

      Kiitso.

    • Anonyymi

      ELOHIM Abba YHWH muistaa liiton Jaakobin, Levin ja Daavidin geneettisten jälkeläisten kanssa, niin kuin kirjoitettua on...

      Hän muistaa liittonsa iankaikkisesti, säätämänsä sanan hamaan tuhansiin polviin,
      liittonsa, jonka hän teki Aabrahamin kanssa, ja Iisakille vannomansa valan.
      Hän vahvisti sen käskyksi Jaakobille, Israelille iankaikkiseksi liitoksi.
      Hän sanoi: "Sinulle minä annan Kanaanin maan, se olkoon teidän perintöosanne".
      Psalmi.105:8-11
      https://www.geni.com/people/Patriarch-Jacob-יעקב-אבינו/6000000002452583405
      Psalmi.105:8-11
      http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ps. 105:1&rnd=1482751029081

      Silloin Herra ilmestyi Abramille ja sanoi: "Sinun jälkeläisillesi minä annan tämän maan". Niin hän rakensi sinne alttarin Herralle, joka oli hänelle ilmestynyt.
      1.Moos.12:7
      http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=1. Moos. 12:7

      Sillä kaiken maan, jonka näet, minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi ikuisiksi ajoiksi.
      1.Moos.13:15
      http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=1. Moos. 13:15

      Sinä päivänä Herra teki Abramin kanssa liiton, sanoen: "Sinun jälkeläisillesi minä annan tämän maan, Egyptin virrasta aina suureen virtaan, Eufrat-virtaan saakka:
      http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=1. Moos. 15:18
      1.Moos.15:18

      Herra, taivaan Jumala, joka otti minut pois isäni kodista ja synnyinmaastani, hän, joka puhui minulle ja vannoi minulle sanoen: 'Sinun jälkeläisillesi minä annan tämän maan', hän lähettää enkelinsä sinun edelläsi, niin että saat sieltä vaimon pojalleni.
      1.Moos.24:7
      http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=1. Moos. 24:7

      Oleskele muukalaisena tässä maassa, ja minä olen sinun kanssasi ja siunaan sinua. Sillä sinulle ja sinun jälkeläisillesi minä annan kaikki nämä maat ja pidän valan, jonka minä olen vannonut sinun isällesi Aabrahamille.
      1.Moos.26:3
      http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=1. Moos. 26:3

      Ja katso, Herra seisoi hänen edessään ja sanoi: "Minä olen Herra, sinun Isäsi Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala. Tämän maan, jonka päällä sinä makaat, minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi.
      1.Moos.28:13
      http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=1. Moos. 28:13

      Ja maan, jonka minä olen antanut Aabrahamille ja Iisakille, minä annan sinulle; myöskin sinun jälkeläisillesi minä annan sen maan."
      1.Moos.35:12
      http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=1. Moos. 35:12

      vaan sen tähden, että Herra rakasti teitä ja tahtoi pitää valan, jonka hän oli vannonut teidän isillenne; niin Herra vei teidät pois väkevällä kädellä ja vapahti sinut orjuuden pesästä, faraon, Egyptin kuninkaan, käsistä.
      Ja tiedä siis, että Herra, sinun Jumalasi, on Jumala, uskollinen Jumala, joka pitää liiton ja on laupias tuhansiin polviin asti niille, jotka häntä rakastavat ja pitävät hänen käskynsä,
      mutta kostaa sille, joka häntä vihaa, ja hukuttaa hänet. Hän ei vitkastele, vaan kostaa sille, joka häntä vihaa.
      Noudata siis niitä käskyjä, säädöksiä ja oikeuksia, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, ja pidä ne.
      Jos te tottelette näitä säädöksiä, noudatatte ja seuraatte niitä, niin Herra, sinun Jumalasi, pitää liittonsa ja on laupias sinulle, niinkuin hän valalla vannoen on sinun isillesi luvannut
      5.Moos.7:8-12
      http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=5. Moos. 7:1&rnd=1482759915575

      Mutta ainoastaan sinun isiisi Herra mielistyi ja rakasti heitä; ja hän valitsi omikseen heidän jälkeläisensä, hän valitsi teidät kaikista kansoista, niinkuin yhä vielä on.
      5.Moos.10:15
      http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=5. Moos. 10:15

      Vaikka sinun karkoitettusi olisivat taivaan äärissä, niin Herra, sinun Jumalasi, kokoaa ja noutaa sinut sieltäkin.
      5.Moos.30:4
      http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=5. Moos. 30:4


      Ja sinä havaitsit hänen sydämensä uskolliseksi sinua kohtaan, ja niin sinä teit hänen kanssaan liiton antaaksesi hänen jälkeläisillensä kanaanilaisten, heettiläisten, amorilaisten, perissiläisten, jebusilaisten ja girgasilaisten maan. Ja lupauksesi sinä olet täyttänyt, sillä sinä olet vanhurskas.
      Neh.9:8
      http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Neh. 9:8


      11 Ja sinä päivänä Herra vielä toisen kerran ojentaa kätensä hankkiakseen itselleen kansansa jäännöksen, joka on jäljellä Assurissa, Egyptissä, Patroksessa, Etiopiassa, Eelamissa, Sinearissa, Hamatissa ja merensaarilla.
      12 Hän nostaa viirin pakanakansoille ja kokoaa Israelin karkoitetut miehet; ja Juudan hajoitetut naiset hän kerää maan neljästä äärestä.
      13 Silloin katoaa Efraimin kateus, ja Juudan vihat häviävät. Efraim ei kadehdi Juudaa, eikä Juuda vihaa Efraimia.
      Jesaja.11:11-13
      http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 11:1&rnd=1487420995991

    • Anonyymi

      3.9.2017 kopioitua...

      Talmudia ja siellä löytyy termi "tinnok senishba beyin hagoim'

      Tämä termi tarkoittaa että jos (Juutalainen) lapsi ryövätään ja hän kasvaa yhteisössä (ei-juutalaisena)tuntematta torah, niin häntä ei voi myöhemmin pitää vastuussa siitä että ei ole elännyt Torahin mukaisesti. Kun hän myöhemmin tulee tietoiseksi tästä hänen tulisi tulla nähtynä osana Juutalaista kansaa samalla kun hän oppii Torahin lakeja.
      - Dr Rabbi Marc D Angel

      3.9.2017 copied ...

      Talmud and there is the term "tinnok senishba beyin hagoim"

      This term means that if a (Jewish) child is stolen and grows in the community (non-Jews) without knowing the torah, then he can no longer be held responsible for not living under Torah. When he later becomes aware of this he should be seen as a part of the Jewish people while learning the Torah laws.
      - Dr Rabbi Marc D Angel

    • Anonyymi

      Miksi nykyisillä ja menneillä kuninkaallisilla ja aatelisilla suvuilla, voi olla esivanhempina patriarkka Jaakob se selviää Raamatusta. Ovat ottaneet puolisoikseen usein vain toisia kuninkaallisia ja aatelisia ja ylhäisiä. Samaa löytyy jopa Suomenniemen muinaisten kuninkaiden eläessä. Ruotsi, Norja, Tanska, Venäjä, Islanti (Rurik suku), ovat sukua toinen toiselleen. Samoin keski euroopan kuningashuoneet.
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Monarkia

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Valtiomuoto

      Minä teen sinut sangen hedelmälliseksi ja annan sinusta tulla kansoja, ja sinusta on polveutuva kuninkaita.
      - 1.Moos.17:6
      (Raamatun käännös 1933/38)

      Minä annan sinulle paljon jälkeläisiä, ja sinusta on polveutuva kansakuntia ja kuninkaita.
      - 1.Moos.17:6
      (Raamatun käännös väännös 1992)

      And I will make thee exceeding fruitful, and I will make nations of thee, and kings shall come out of thee.
      - Gen.17:6
      (King James Bible)

    • Anonyymi

      22.1.2019

      Jerusalemista katsottuna Goog ja Magog myös pohjoisessa?
      Mielenkiintoinen ja erikoinen yhteensattuma?
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Magog
      https://en.wikipedia.org/wiki/Magog_(Bible)

      Jos Turkki on Goog mutta keitä ovat pohjoisessa olevat slaavit?
      https://www.israelprofetiassa.fi/18
      http://nokialainen.blogspot.com/2017/03/turkki-asettunut-profeetalliselle.html

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Slaavit

      Mistä mahtaa olla peräisin Kalevalassa kerrottu pohjan akka , löytyykö pimeydenhengen yhteyttä Isebeliin?
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Pohjolan_emäntä

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Isebel
      https://en.wikipedia.org/wiki/Jezebel

      Herra Jeshua on halunnut että Efraimin geneettiset jälkeläiset hänen kuoleman (noin 33jKr) jälkeen ei käänny enää vanhanliiton juutalaisuuteen (20 eri suuntausta). Vaan että he ottaa vastaan hänet Herrakseen ja pelastajakseen. Kadonneita heimoja etsiessä. Pitääkö lopunajalla etsiä pohjoisesta tai maailmalta vain heitä joidenka tiedetään olevan jossain tämän päivän juutalaisessa uskonnon suuntauksessa? Minun ymmärryksen mukaan ei pidä.

      Onko Herra kokonaan hyljännyt kansansa Efraimin ja Juudan geneettiset jälkeläiset, vaikka he ovat niskoitelleet Herraansa vastaan. Raamatun mukaan ei ole (Room.11:1,4).
      Valtaosalle heillä, niillä Israelin 12 heimon geneettisillä jälkeläisillä on tänään uneliaisuuden henki, silmät sokeita ja selkä kumarassa (Room.11:8-10). Aina siihen asti kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut (Room.11:25). Pystymetsästä jo vuosituhansien ajan kuka tahansa on voinut kääntyä hebrealaisten israelilaisten ns.”juutalaisuuteen” (Juudalaisten uskonto). Se ei todista sitä että hän olisi patriarkka Jaakobin geneettinen jälkeläinen. Valtikka ei poistu Herralta Jeshualta ja Juudalta (1.Moos.49:10, Psalmi.110:2, Mat.2:6, Psalmi.45:4-8).
      Vaikka Eframin geneettiset jälkeläiset ja pakanataustaiset vastaan ottaa Herrakseen Jeshua (Room.11).

      Idän ja lännen kirkkojen suuren skisman jälkeen.
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Suuri_skisma

      Rooman katollisen suuntauksen ristiretki aikana, ensimmäiset ristiretket suuntautui pohjoisessa olevaan Suomenniemeen. Jerusalemista katsottuna pohjoisessa, suomenniemen asukkaat ovat jääneet kahden uskonnon suuntauksen väliin tuossa skismassa, idän ja lännen kirkkolaitosten skismassa. Uskovia Suomen niemellä on ollut jo ainakin noin 500jKr todistaa arkelogiset löydöt. Ennen kuin pohjolaan tuli Rooman katolliset miekkalähetyksellä Tanska, Islanti Norja, Ruotsi ja Suomenniemi (miekkalähetystä).
      http://www.kotipetripaavola.com/kristinuskonvalhejaljitelma.html

      http://www.kotipetripaavola.com/Kirkkojenopetukset.html

      Suomenniemen miekkalähetyksen aikana Rooman katollisten mukana tuli muinaiset ruotsalaiset, saksalaiset ritarikunnat ja palkkasotilaita.
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Ensimmäinen_ristiretki_Suomeen

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Ristiretket_Suomeen


      Mikä henki muinoin ohjasi ja tänään ohjaa paaveja ja hänen hoviväkeä ja heidän kautta vuosisatojen ajan kaikkien paavien johtamaa Rooman katollisen suuntauksen kirkkolaitos instituutiota?
      Vaikka 1.2 miljardin Rooman katollisten keskuudessa todennäköisesti on myös uudestisyntyneitä uskovia.

      Efraimin geneettiset jälkeläisten on täytynyt olla Jerusalemista katsottuna pohjoisessa jo noin 612eKr jälkeen. Koska vasta lopunajalla pohjoisesta se suurin joukko on palaava takaisin Israeliin. Yhdessä Juudan geneettisten jälkeläisten kanssa.

      Asyyrian valtakunnan kukistuttua ja tuhouduttua noin 612eKr.
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Assyria
      Efraimin geneettiset jälkeläiset olisi tarvinnut hebrealaisten uskossa Jerusalemin temppeliä.
      Mutta koska heillä ei ollut juutalaista hebrealaisten uskontoa indenttiteetiä niin he eivät palaneet edes Juudan 2 heimon keskuuteen. Luultavasti Juudan maa alue ei myöskään olisi pystynyt elättämään koko Efraimin 10 heimon väestöä. Valtaosa Efraimin 10 heimon geneettisistä jälkeläisistä lähti kohti pohjoista. Patriarkka Jaakobin siementä siis geneettisiä jälkeläisiä he ovat aina, vaikka eivät olis missään uskossa tai heidän uskontona olisi ollut tai on tänään mikä tahansa.

      Kun Juuda 2 heimoa joutui Babyloniaan vankeuteen samoille seuduille kuin Efraimin jälkeläiset vuosisatoja aikaisemmin.
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Babylonia
      Niin sieltä Babylonian vankeudesta pois päässeistä löytyy Raamatussa nimilista. Raamattu ei mainitse että Efraimin 10 heimon jälkeläiset olisi palanut takaisin yhdessä Juudan 2 heimon kanssa.

      Kun Jerusalemin temppeli tuhoutui niin valtaosa Juudan geneettisistä jälkeläisistä ovat myös lähteneet kohti pohjoista maata.
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Jerusalemin_piiritys_(70)
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Jerusalemin_toinen_temppeli
      Heillä on ollut juutalainen hebrealainen identtiteetti ja juutalaisuus uskontona.
      Juutalaisuudessa on noin 20 erinlaista suuntausta.
      https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Jewish_religious_movements
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:Juutalaisuuden_suuntaukset

      • Anonyymi

        En ole mistään lukenut että hebrealaisten israelilaisten juutalaisten uskoisia oli elänyt Jerusalemista katsottuna pohjoisessa noin 612eKr - 70jKr (Jerusalemin temppelin tuhon aika) välisenä aikana.

        Jumala kertoo että Juudan ja Efraimin geneettiset jälkeläiset yhdistyy vasta lopunajalla pohjoisessa maassa (vaikka heidän jälkeläisiä on ympäri maailmaa).

        Kasaari valtion uskonto oli juutalaisuus mutta 700-900jKr ei vielä ollut lopunaikaa.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kasaarit


    • Anonyymi

      Taakka molemmilla puolilla !
      Katsotaanpa mitä Raamatussa sanotaan Isaskarilaisista.
      Isaskarista Raamatussa 1.Mooseksen kirja 49

      Two burdens - Bond on both sides
      (in the west EU, Sweden Roman Catholics, evangelicals and in the east Russian Orthodox and Slavic)


      KING JAMES BIBLE
      Gen.49 14 Issachar is a strong ass couching down between two burdens:
      15 And he saw that rest was good, and the land that it was pleasant; and bowed his shoulder to bear, and became a servant unto tribute

      Bear niinkuin kantaa tai Bear niinkuin karhu (Venäjä).


      Latin Vulgata
      14 Isachar asinus fortis accubans inter terminos
      15 vidit requiem quod esset bona et terram quod optima et subposuit umerum suum ad portandum factusque est tributis serviens

      Tässä mielessä King James avaa merkittävän lukon.

      Two burdens - Taakka molemmilla puolilla
      (lännessä Ruotsi Rooman katolliset, evankelislutherilaiset and idässä Venäjän Ortodoksit ja slaavilaiset)

      Taakka molemmilla puolilla !
      Katsotaanpa mitä Raamatussa sanotaan Isaskarilaisista.
      Isaskarista Raamatussa 1.Mooseksen kirja 49

      Bible 1933/38
      http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=1. Moos. 49:1&rnd=1488453368156 1933/1938
      14 Isaskar on luiseva aasi, joka loikoilee karjatarhojen välissä.
      15 Hän huomasi lepopaikkansa suloiseksi ja maan ihanaksi; niin hän taivutti olkansa taakan alle ja joutui työveroa tekemään.

      Bible 1992
      14 Isaskar on vahvaluinen juhta, joka makaa kuormaansa odottaen.
      15 Hän näki asuinsijansa hyväksi ja maansa ihanaksi. Hän painoi olkansa taakan alle, kävi tekemään orjan töitä.


      9.1.2017 - Kohtalo Idän ja Lännen välissä: Suomi ja suomalaiset varhaisessa historiassa
      http://veikkohuuska.puheenvuoro.uusisuomi.fi/229171-kohtalo-idan-ja-lannen-valissa-suomi-ja-suomalaiset-varhaisessa-historiassa?fbclid=IwAR2BZvcUj_eE4FYWC13yYegpVSc_ipSMrLBqufnkBe2LkVok2zrFFWQgaQo

    • Anonyymi

      "Israelin väestöstä vain 1/3 tulee pelastumaan ja huutamaan suuressa hädässä avukseen Jeesusta.
      Lopussa Israelia 🇮🇱vastaan hyökkääjät tulee tuhoutumaan ei Israelin valtio. "

      ensimmäinen osa eli.
      1/3 osaa mistä ?
      eräs joukko tiedemiehiä jopa "juutalaisia" sanoo että 80% ei ole oikeita Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläisiä, vaan käännynnäisiä,
      kuten
      varmaan tiedät kuka tahansa voi, kääntyä ja saada oikeuden olla Israelin kansalainen.

      Tätä vastaan Paavali monin sanoin sitten TAISTELEE, Galatalaiskirje galatian aluleella, ei yksi paikka vaan "uudenmaan kokoinen alue"

      Nyt jos toisten käsityksten mukaa vielä tämäkään ei riitä, sinä piskuinen lauma, Sanoo Herra monissa paikoissa, niin
      he aivoittelevet, geenien perusteella mitä on tutkittu (julkaistu) eli ei salattu, niin jop 90% ei ole Aabrahamin jälkeläisiä.

      nyt mikä ja mistä lasketaan Ojalan laskuopin mukaan 1/3 ?

      se on merkillistä että, Suomen piskuinen kansa on täysin omaa "luokkaansa" muiden ja kaikkien kansojen mukana eli ryhmässä,
      eli ei kuulu heidin, muihin kansoihin?

      ja me ollemme todella piskuinen lauma?
      jopa "juutalainen" kansa, kuka ja ketä lie on paljon suurempi!
      nyt meistä ,eli Suomalaista on 60-80% jotain mitä ei muualla ole!
      eli taas Ojalan laskuoppi ja tullaa johonkin tulokseen.
      eikä se luku ole suuri.

      no, tästä en nyt puhu, joten ei riidellä, kuka on kenenkin jälkeläinen, kuten Mooseksen ruumiista riideltiin, syystä tahi toisesta.

      Varmaa on että se on pieni joukko ei suuri.
      se eli Efraim, mutta "sen teot" ovat ja tulevat olemaan SUUREMPIA kuin "Mooses ja Egypti"

      se että, Joosefin sekä JAakobin luut eli geenit ovat mahdolliesti tallessa, on merkittävää, se onko sillä Jumalan aivoitus en tiedä, mutta jos on, eh jotka eivät ole oikeita Aabrahamin jälkeläisiä, tietysti panevat kovasti vastaan!

      mutta sama se.

      Jeremia ja monet muut ovat, puhuneet, tulee olemaan yksi kansa eli valtakunta ja yksi kuningas, ja tässä on mahdolliesti ,se virheellinen käsitys että he, Israel, ketä lie ei ole mukamas saanut JO maata omaksi.

      Kaksi kertaa on tämä ilmoitettu, että

      1. Moos. 26:
      3 Oleskele muukalaisena tässä maassa, ja minä olen sinun kanssasi ja siunaan sinua. Sillä sinulle ja sinun jälkeläisillesi minä annan kaikki nämä maat ja pidän valan, jonka minä olen vannonut sinun isällesi Aabrahamille.
      ja
      Yksikää lupaus ei ole jäännyt täyttämättä!

      se että he, Israel menetti sen maan usein sen, Joosuan jälkeen ei ole sitä että Jumalan on PAKKO,. Aabrahamille annettuun lupaukseen "vastata" sillä se on jo kahdesti täyttynyt.

      eli, maasta ei Herra Jeesus välitä, vaikka sillä on vielä osa.

      tästä lisää.
      eli Efraim.

    • Anonyymi

      Olen pääsääsnöisesti ajatellut että on hyvää ja otollista että Efrain pala takaisin ja tulee YKSI kansa, YKSI Kuningas ja yksi valtakunta, ja sitten yksi paimen, tämä osa on edelleen hyvin vajavainen, mutta
      mutta tulee ottaa huomioon että jokainen JOKA ei ole Herran oma, olipa vaikka Aabrahamin oikea jälkeläinen, Saulus Tarsosta, on Herran eli
      ilosanoman vihollinen eli
      Room. 11:
      28 Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.

      Ilosamoma eli Jeesus on heille vihollinen!
      eli ja samalla ne jotka uskovat Herraa!

      Fil. 3:
      18 Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina;

      ja Paavali eli Saulus Tarsosta sitten oma kokemuklsen kautta hyvin tietää.

      joten se että he, Efrain palaa takaisin ei ole välttämättä, uskoville hyväksi!
      eli, se missä vaiheessa, tulee Mooses ja laki ja uhrit poistumaan ei ole varmaa.

      nyt yhtä hyvin voi olla että Efraimilla on toinen ilosanoma joka ei ole hyväksi Uskoville ja loppussa kenelkään!

      eli me emme tiedä, mitä Efrain tekee tahi tulee tekemään, olsi se eli he esikoisia tahi ei.
      se esikoisuus ei ole tae mistään ja se että se on ilmoitettu, monissa Profeetoissa ei ole tae että se on hyvä.

      tästä en ole vielä päässyt tutkimaan ja ajattelemaan voiko lla hyvä tahi paha.

      edes se että Jumala on sen iolmoittanut ei ole, tae että he ovat hyväksi, uskoville ja sitten oikeille juutalaisille.

      eli he ovat, osa tätä maailmaan ja mtiä uskontoa he sitten julistavat, emme tiedä.

      no sen tiedämme että se on lähellä.

      ja kuten sanoin tämä on pahasti kesken tämä ajatus, mitä tuli mieleeni erään toisen asian yhteydessä.

      nosamse, Herra tulee ja tuhannet sadat ja miljoonat enkelit pelastamaan minua :)


      ja sinua :)

      Tule Herra Jeesus, ja
      Maran Ata!
      eli kuka sittn muistaa mitä tämä huuto on!

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      • Anonyymi

        ✅Turhaa on kenenkään henkseleitä paukutella, ei sinun, ei minun, ei ekumeenikkojen, ateistien, globalistien, korvausteologien, juutalaisten, muslimien, EU-Suomen kansalaisten, Israelin kansalaiste, ei kenenkään. 🕎🕎🕎🕎🕎Room. 11, Obadjan kirja.

        ✅Joten mistä kenkä puristaa, kun aloitus koski Efraimia 10 heimoa, Juuda 2 heimoa, lopunaikaa ja Israelin valtiota ja juutalaisia. 🕎🕎🕎🕎🕎

        ✅Huomaa että koko EU-Suomen väestö ei ole tänään edes uudestisynynyttä saatika kaikki ekumenian jäsenet tai pohjanmaan seudun paikalliset pienet lahkot ja loosit. Kun Israelin väestö ei ottanut messiasta vastaan niin muu maailma ja väestö eli myös täysin pimeydessä ilman Jeesusta. 🕎🕎


    • Anonyymi

      Tämä jäi jostain välistä pois, mutta sanoma eli Jumalan Ilmoitus on sama.

      Joos. 21:
      45 Ei jäänyt täyttämättä ainoakaan kaikista niistä lupauksista, jotka Herra oli antanut Israelin heimolle, vaan kaikki toteutui.

      Joos. 23:
      14 Katso, minä menen nyt kaiken maailman tietä. Koko sydämenne ja koko sielunne tietäköön, ettei ainoakaan kaikista niistä teitä koskevista lupauksista, jotka Herra, teidän Jumalanne, on antanut, ole jäänyt täyttämättä; kaikki ovat toteutuneet teille, ei ainoakaan niistä ole jäänyt täyttämättä.

      • Anonyymi

        🕎🕎🕎🕎🕎🇮🇱🇮🇱🇮🇱🇮🇱🇮🇱Raamatussa on profetioita jotka on vielä täyttymättä.🇫🇮Niin lopunaikana vielä tapahtuu kuin profetioissa on kerrottu🇮🇱🇮🇱🇮🇱🇮🇱🇮🇱🕎🕎🕎🕎🕎


    • Anonyymi

      Shabbat Shalom Chaverim🕎Kiitos 🇫🇮🇮🇱🇫🇮🇮🇱🇫🇮🇮🇱vastauksista🙂 Vaikka tuo on sekavaa tekstiä.🤔

      Kuka lie olet, sillä ei ole väliä, muuten kuin jos olet krijoitettellut netiin tahi muualla ja tahi olet uutubessa, niin siitä saisi tietoa mit mieltä olet mistäkin asiasta, mikä esim tässä on esillä.

      Nyt jso tahdot,ei ole pakko :)
      niin oletus että tiedät tahi sitten et tiedä, mitä on eri-seikat ja käsitys juutalaisessa USKONNOSSA ja käytänössä, niin
      niistä meilelläni keskustelisin.

      eli valitettavasti, monet, eivät tahdo, keskustella jso tulee kysymyksiä ja väitteitä, mitä ei ole mukava keskustella.

      esim,.mikä osa äidillä on juutalaisuudessa, lapsen asemaa eli juutalaisuuteen onko se määräävä tekijä tahi osa sitä,

      no en tästä sano muuta, mutta jos olet halukas, niin toki vahdan käsityksiä.

      eli esim tämäkaltaista tulee sitten esille, jso olet halukas, joten en sala tahi tee ansoja.
      eli Daavidin äiti, oli kansasta josta ei saa ottaa vaimoa, joten, jonkun käsityksen mukaan kuitenkin lapsi ja jälkeläiset olivat juutalaisia.

      samaa on Mooses!

      no Booas on Taavitin (Daavid. Rakastettu) isä ja sitten Booaksen vaimo?eli lapsen äiti oli, se/hän josta Esta ja Nehemia ei hyvää puhu.

      joten tähä ei tarvitse vastata vaan esimerkki mitä tulee jos tahdot.

      ellei sillä ei ole PELASTUKSEEN ähäden vaikutusta kuka on kenekin jälkeläinen oli se sitten Suomalainen tahi kiinalainen, kreikkalainen tahi juutalainen (Israel), vaan kuka on ISÄ, eli kenen lapsi ja kansalainen on.

      no sama es, Hyvää levon päivää.

      ja nyt taas tapani mukaan teen uutta ja tuoretta kahvia :)

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      • Anonyymi

        Shalom Chaverim Israelin Ystävät🕎Kiitos 🇫🇮🇮🇱🇫🇮🇮🇱🇫🇮🇮🇱vastauksista🙂
        Vaikka on aloitukseen tullut spämmi viestejä alkuun heti ja sekavaa tekstiä jolla vedätetään keskustelua pois aiheesta.🤔
        Aloitukseen tuli kaksi - kolme spämmi vastausta heti alkuun.🤔

        1.) Aloituksessa ei ole tarkoitus perehtyä juutalaisuuden 20 erinlaiseen suuntaukseen.
        Väitellä heidän erinlaisista oppikysymyksistä. En koe sitä väittelyä rakentavaksi. Toin esille yhden Talmudin kohdan koska se liittyy tähän Raamatun 12 heimon profetiaan.

        2.) Aloituksessa on tarkoitus tuoda esille lopunajan profetia Israelin 12 heimosta ja historiallista tietoa. Jote ei huomioi vielä korvausteologian kannattajat jotka on evlut suuntauksen jäsenrekisterissä. Eikä edes kaikki Israelin ystävyysjärjestöt. aloituksessa on tarkoitus tuoda esille puolueettomasti ja Raamatullisesti.
        Sekä Efraimin 10 heimon ja Juudan 2 heimon paluusta heidän esiisille luvattuun maahan.
        Raamatun pääkohdat näkyvät keskustelu ketjussa.

        3.) Aloituksessa ei ole aiheena pelastuminen ja syntisen rukous. Syntisen rukous on nyt esillä. Sen voi lukea ja myös Jesaja.53, Joh.3:16-21, Sakarjan.13:7-9, Miik.3:11, Ilm.18:1-5 kirjoitusten kohdat.

        ps. Jeesukseen uskominen on 100% juutalaisten Tooran ja Tanakh kirjoitusten oppien mukaista oppia. Jeesus ei luonut Juudan juutalaisille jotain uutta uskontoa, kristinuskonto.

        Jos te uskoisitte Moosesta, profeetoja ja profetioita Messiaasta te uskoisitte Jeesusta
        - Raamatusta ei sanatarkasti

        Talmudista....
        3.9.2017 kopioitua...

        Talmudia ja siellä löytyy termi "tinnok senishba beyin hagoim'

        Tämä termi tarkoittaa että jos (Juutalainen) lapsi ryövätään ja hän kasvaa yhteisössä (ei-juutalaisena)tuntematta torah, niin häntä ei voi myöhemmin pitää vastuussa siitä että ei ole elännyt Torahin mukaisesti. Kun hän myöhemmin tulee tietoiseksi tästä hänen tulisi tulla nähtynä osana Juutalaista kansaa samalla kun hän oppii Torahin lakeja.
        - Dr Rabbi Marc D Angel

        3.9.2017 copied ...

        Talmud and there is the term "tinnok senishba beyin hagoim"

        This term means that if a (Jewish) child is stolen and grows in the community (non-Jews) without knowing the torah, then he can no longer be held responsible for not living under Torah. When he later becomes aware of this he should be seen as a part of the Jewish people while learning the Torah laws.
        - Dr Rabbi Marc D Angel


    • Anonyymi

      Aloitus ei ota tarkemmin kantaa suomalaisten DNA perimää.
      Kansalaisuuden, passin, henkkarit voi saada useissa maailman valtioissa.
      Se ei tarkoita että olisi etnisesti samaa väestöä kuin alueen valtaväestö.

      Uutisia Suomalaisten erikoisesta ja mielenkiinotisesta DNA perimästä
      varsinkin verrattuna muuhun euroopan ja maailman väestöön.
      (27.11.2021 toivottavasti linkin vielä toimii)

      1. uutinen 18.8.2016
      Geenitutkijat yllättyivät: Eurooppa on nyt jaettu suomalaisiin ja ”ei-suomalaisiin”
      https://www.uusisuomi.fi/tiede-ja-ymparisto/201691-geenitutkijat-yllattyivat-eurooppa-nyt-jaettu-suomalaisiin-ja-ei

      2. uutinen 16.3.2010
      Geenitutkijat: Suomalaiset ovat omalaatuista joukkoa
      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010031611305219_uu.shtml

      3. uutinen 14.5.2015
      HS: Tutkijat löysivät syyn suomalaisten geneettiseen erilaisuuteen
      http://www.iltasanomat.fi/tiede/art-2000000925231.html

      4. uutinen 18.1.2017
      YLE Prisma Studio
      Miten todennäköisesti jossain vaeltelee täydellinen kaksoisolentosi?
      Omat juuret ja menneisyyden salaisuudet paljastuvat geneettisen sukututkimuksen avulla
      http://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/01/04/prisma-studio-miten-todennakoisesti-jossain-vaeltelee-taydellinen

      http://areena.yle.fi/1-3260118

      5. uutinen 24.8.2016
      Kommentti uutiseen suomalaisten geeniperimästä
      https://www.uusisuomi.fi/tiede-ja-ymparisto/202085-kommentti-uutiseen-suomalaisten-geeniperimasta

      6. uutinen 19.8.2016
      Laaja geenitutkimus todistaa suomalaiset omalaatuisiksi: Eurooppalaiset pitäisi jakaa suomalaisiksi ja ei-suomalaisiksi
      http://www.hs.fi/tiede/art-2000002916814.html?jako=838a61ecec8ac0af4c6cd2655e2f945b&ref=og-url

      7. uutinen 24.2.2014
      Poikkeuksellinen tutkimus paljastaa viitasaarelaisten alkuperän
      http://www.ksml.fi/keski-suomi/Poikkeuksellinen-tutkimus-paljastaa-viitasaarelaisten-alkuperän/243123

      8. uutinen 17.1.2015
      Sisäsiittoisuus toi Suomeen harvinaisen sairauden: ”Ihmisistä tulee vahakasvoisia”
      http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-2000000863302.html

      9. uutinen 18.1.2015
      Tautiperimä ei kerro sisäsiittoisuudesta
      http://jaska.puheenvuoro.uusisuomi.fi/184656-tautiperima-ei-kerro-sisasiittoisuudesta

      10. uutinen
      Suomalaiset eivät ole perimältään eurooppalaisia
      http://www.uef.fi/-/suomalaiset-eivat-ole-perimaltaan-eurooppalaisia

      11. uutinen 26.10.2015
      Suomalaiset geenit ovat ainutlaatuisia
      https://www.yhteishyva.fi/hyva-olo/suomalaiset-geenit-ovat-ainutlaatuisia/05562197
      Uniiki kansa
      https://www.youtube.com/watch?v=EVQLJasdD9I

      12. uutinen 11.6.2015
      Suomalaisten geenimutaatioista etsitään lääkettä koko maailman tauteihin
      http://yle.fi/uutiset/3-8064153

      13. uutinen 1.6.2015
      Suomessa asuu kaksi kansaa
      https://vaestotiede.wordpress.com/2015/06/01/suomessa-asuu-kaksi-kansaa/

      14. uutinen 19.8.2016
      T&T: Suomalaiset eivät ole geeniperimältään eurooppalaisia – pitäisi luokitella omaksi väestökseen
      http://www.iltasanomat.fi/tiede/art-2000001243286.html

      15. uutinen 14.1.2015
      Tiedätkö, mistä päin Suomea sukusi on kotoisin? Sinulla voi olla vaarallinen tappajageeni
      http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000000862451.html

      16. uutinen 18.8.2016
      Tutkimus: Suomalaiset eivät ole geeniperimältään eurooppalaisia
      http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/tutkimus-suomalaiset-eivat-ole-geeniperimaltaan-eurooppalaisia/6034900

      17. uutinen 14.1.2015
      Vaarallisen geenin juuret Keski-Suomessa
      http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000000862435.html

      18. uutinen 20.1.2017
      Kalajoen lukiolaiset selvittävät, millaisia nykysuomalaiset ovat – perimä saadaan selville geenitesteillä
      http://yle.fi/uutiset/3-9558811

      19. uutinen 11.4.2017
      Koululaisten DNA-testi selvitti: nykysuomalaisilla on kansainväliset juuret
      http://yle.fi/uutiset/3-9415060

      20. uutinen 5.3.2017
      http://www.aamulehti.fi/kotimaa/yli-puolet-geeniperimastamme-tulee-ukrainasta-isot-karpaasit-ryostivat-naisia-ja-jattivat-jalkensa-24320261/

      21. uutinen 5.3.2017
      http://www.lapinkansa.fi/kotimaa/suomen-kansaa-ei-ole-olemme-sattumalta-samassa-maassa-asuva-kokoelma-itamerensuomalaisia-kielia-puhuvia-heimoja-15929602

      22. uutinen 7.10.2017
      Uusi tutkimus löysi jopa 52 erilaista suomalaisten geeniryhmää – mihin sinä kuulut?
      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005399224.html

      23. Suomalaisten populaatiogenetiikka
      Suomen geneettinen hienorakenne ennen 1950 lukua
      https://www.fimm.fi/fi/tutkimus/tutkimushankkeet/finnpopgen

      24. uutinen 2008
      Suomalaiset on kuvassa omassa yläkvartaalissa :)
      http://www.nytimes.com/2008/08/13/science/13visual.html

    • Anonyymi

      Aloitus ei ota tarkemmin kantaa suomalaisten DNA perimää.
      Kansalaisuuden, passin, henkkarit voi saada useissa maailman valtioissa.
      Se ei tarkoita että olisi etnisesti samaa väestöä kuin alueen valtaväestö.

      Uutisia Suomalaisten erikoisesta ja mielenkiinotisesta DNA perimästä
      varsinkin verrattuna muuhun euroopan ja maailman väestöön.
      (27.11.2021 toivottavasti linkin vielä toimii)

      1. uutinen 18.8.2016
      Geenitutkijat yllättyivät: Eurooppa on nyt jaettu suomalaisiin ja ”ei-suomalaisiin”
      https://www.uusisuomi.fi/tiede-ja-ymparisto/201691-geenitutkijat-yllattyivat-eurooppa-nyt-jaettu-suomalaisiin-ja-ei

      2. uutinen 16.3.2010
      Geenitutkijat: Suomalaiset ovat omalaatuista joukkoa
      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010031611305219_uu.shtml

      3. uutinen 14.5.2015
      HS: Tutkijat löysivät syyn suomalaisten geneettiseen erilaisuuteen
      http://www.iltasanomat.fi/tiede/art-2000000925231.html

      4. uutinen 18.1.2017
      YLE Prisma Studio
      Miten todennäköisesti jossain vaeltelee täydellinen kaksoisolentosi?
      Omat juuret ja menneisyyden salaisuudet paljastuvat geneettisen sukututkimuksen avulla
      http://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/01/04/prisma-studio-miten-todennakoisesti-jossain-vaeltelee-taydellinen

      http://areena.yle.fi/1-3260118

      5. uutinen 24.8.2016
      Kommentti uutiseen suomalaisten geeniperimästä
      https://www.uusisuomi.fi/tiede-ja-ymparisto/202085-kommentti-uutiseen-suomalaisten-geeniperimasta

      6. uutinen 19.8.2016
      Laaja geenitutkimus todistaa suomalaiset omalaatuisiksi: Eurooppalaiset pitäisi jakaa suomalaisiksi ja ei-suomalaisiksi
      http://www.hs.fi/tiede/art-2000002916814.html?jako=838a61ecec8ac0af4c6cd2655e2f945b&ref=og-url

      7. uutinen 24.2.2014
      Poikkeuksellinen tutkimus paljastaa viitasaarelaisten alkuperän
      http://www.ksml.fi/keski-suomi/Poikkeuksellinen-tutkimus-paljastaa-viitasaarelaisten-alkuperän/243123

      8. uutinen 17.1.2015
      Sisäsiittoisuus toi Suomeen harvinaisen sairauden: ”Ihmisistä tulee vahakasvoisia”
      http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-2000000863302.html

      9. uutinen 18.1.2015
      Tautiperimä ei kerro sisäsiittoisuudesta
      http://jaska.puheenvuoro.uusisuomi.fi/184656-tautiperima-ei-kerro-sisasiittoisuudesta

      10. uutinen
      Suomalaiset eivät ole perimältään eurooppalaisia
      http://www.uef.fi/-/suomalaiset-eivat-ole-perimaltaan-eurooppalaisia

      11. uutinen 26.10.2015
      Suomalaiset geenit ovat ainutlaatuisia
      https://www.yhteishyva.fi/hyva-olo/suomalaiset-geenit-ovat-ainutlaatuisia/05562197
      Uniiki kansa
      https://www.youtube.com/watch?v=EVQLJasdD9I

      12. uutinen 11.6.2015
      Suomalaisten geenimutaatioista etsitään lääkettä koko maailman tauteihin
      http://yle.fi/uutiset/3-8064153

      13. uutinen 1.6.2015
      Suomessa asuu kaksi kansaa
      https://vaestotiede.wordpress.com/2015/06/01/suomessa-asuu-kaksi-kansaa/

      14. uutinen 19.8.2016
      T&T: Suomalaiset eivät ole geeniperimältään eurooppalaisia – pitäisi luokitella omaksi väestökseen
      http://www.iltasanomat.fi/tiede/art-2000001243286.html

      15. uutinen 14.1.2015
      Tiedätkö, mistä päin Suomea sukusi on kotoisin? Sinulla voi olla vaarallinen tappajageeni
      http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000000862451.html

      16. uutinen 18.8.2016
      Tutkimus: Suomalaiset eivät ole geeniperimältään eurooppalaisia
      http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/tutkimus-suomalaiset-eivat-ole-geeniperimaltaan-eurooppalaisia/6034900

      17. uutinen 14.1.2015
      Vaarallisen geenin juuret Keski-Suomessa
      http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000000862435.html

      18. uutinen 20.1.2017
      Kalajoen lukiolaiset selvittävät, millaisia nykysuomalaiset ovat – perimä saadaan selville geenitesteillä
      http://yle.fi/uutiset/3-9558811

      19. uutinen 11.4.2017
      Koululaisten DNA-testi selvitti: nykysuomalaisilla on kansainväliset juuret
      http://yle.fi/uutiset/3-9415060

      20. uutinen 5.3.2017
      http://www.aamulehti.fi/kotimaa/yli-puolet-geeniperimastamme-tulee-ukrainasta-isot-karpaasit-ryostivat-naisia-ja-jattivat-jalkensa-24320261/

      21. uutinen 5.3.2017
      http://www.lapinkansa.fi/kotimaa/suomen-kansaa-ei-ole-olemme-sattumalta-samassa-maassa-asuva-kokoelma-itamerensuomalaisia-kielia-puhuvia-heimoja-15929602

      22. uutinen 7.10.2017
      Uusi tutkimus löysi jopa 52 erilaista suomalaisten geeniryhmää – mihin sinä kuulut?
      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005399224.html

      23. Suomalaisten populaatiogenetiikka
      Suomen geneettinen hienorakenne ennen 1950 lukua
      https://www.fimm.fi/fi/tutkimus/tutkimushankkeet/finnpopgen

      24. uutinen 2008
      Suomalaiset on kuvassa omassa yläkvartaalissa :)
      http://www.nytimes.com/2008/08/13/science/13visual.html

      .

      • Anonyymi

        Suomalaisten DNA tutkimus uutislinkit tuli kaksi kertaa, koska joku esti vastaamisen, sivusto ei hyväksynyt vastausta ja esiin tuli punaisella ilmoitus virheestä. Sen jäälkeen vastaus tulikin kahteen kertaa. Nyt toisen voisi poistaa.


    • Anonyymi

      Olen taas kahlannut kaiken läpi ja
      harmi on että on poistettu muutama viesti, oliko minun vai ei sillä ei ole väliä, vaan sillä että joka tahi jotkut eivät tahdo selkeää, ei oma kirjoitus, mutta idea, rehellistä ja perusteelista keskustelua, joka perustellaan, argumentoidaan hyvin, eikö ole loistavaa englanninkielen taitoa :)

      se että syystä tahi toisesta joku ei tahdo, että keskustellaan on hyvä sillä, tämä siis on aihe joka on lähellä sitten oikeaa eli tosi-asioita, en sano totuutta, mutta tosi-asioita.

      no sama se, jos poistot lisääntyy varsinkin omat, en jatka.
      Maran Ata!

      mutta toki luen ja sitten natuin uutta ja tuoretta kahvia.

      Ylläpito, pyytäsin ystävällisesti että selvästi, ne viestit jotka eivät ole aiheen mukaisia poistettaan, mutta älkää, muuten puuttoko keskusteluu, sillä en havaitse että olisi mitän sääntöjen vastaista.

      ja jos olet, poistattaja, uskova niin
      HÄPEÄ!

      Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

      • Anonyymi

        Aloitukseen tuli heti kaksi - kolme spämmi vastausta. Joku desbootti tuli aloitusta tuhoamaan.


    • Anonyymi

      Siistiä työtä, mutta merkityksetöntä, kaikki tänne jää, kuolleiten laaksoon

      • Anonyymi

        Totuus tekee vapaaksi, Herra Jeesus Kristus nasaretilainen itse on Totuus, Ikiaikainen, profetiat täyttyy niin kuin on kirjoitettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus tekee vapaaksi, Herra Jeesus Kristus nasaretilainen itse on Totuus, Ikiaikainen, profetiat täyttyy niin kuin on kirjoitettua.

        Jokaisessa meissä on niinsanottu elämän kello asennetuna, kirjoituksia tarvitaan, muteivat ne ole niin ratkaisevissa asemissa mitä niistä meinataan - kunhan sanan pouhinaa pitävät yllä
        -mites noihin voisi yksityinen ihminen passata, tässä tulee nämä valtakysymykset lähinnä etusioille ja uskomusten leikit


    • Anonyymi

      Näissä maissa niitä on ja sieltä niitä tulee. Onhan niitä jakaantunut kaikkialle maailmaan, mutta näistä maista Raamattu heitä nimeää tulevan ja yhdessä he hyökkäävät idän miesten kimppuun, kun eivät mahdu omaan maahansa.
      Jesaja: 11:11 Ja sinä päivänä Herra vielä toisen kerran ojentaa kätensä hankkiakseen itselleen kansansa jäännöksen, joka on jäljellä Assurissa, Egyptissä, Patroksessa, Etiopiassa, Eelamissa, Sinearissa, Hamatissa ja merensaarilla.
      11:12 Hän nostaa viirin pakanakansoille ja kokoaa Israelin karkoitetut miehet; ja Juudan hajoitetut naiset hän kerää maan neljästä äärestä.
      11:13 Silloin katoaa Efraimin kateus, ja Juudan vihat häviävät. Efraim ei kadehdi Juudaa, eikä Juuda vihaa Efraimia.
      11:14 Ja he lentävät länteen päin filistealaisten niskaan, yhdessä he ryöstävät Idän miehiä. Edom ja Mooab joutuvat heidän käsiinsä, ammonilaiset heidän alamaisikseen.
      11:15 Ja Herra vihkii tuhon omaksi Egyptin merenlahden ja vihansa hehkussa kohottaa kätensä Eufrat-virtaa vastaan, lyö sen hajalle seitsemäksi puroksi ja tekee sen kengin kuljettavaksi.
      11:16 Siitä tulee valtatie hänen kansansa jäännökselle, joka on jäljellä Assurissa, niinkuin tuli Israelille silloin, kun se Egyptin maasta lähti.

    • Anonyymi

      Tässä mielenkiintoinen Israel video joka voi kiinnostaa aloittajaa.
      Tohtori ristintie, 28.11.2021, Jyrki Isohela - Israelin asema lopunajalla
      https://youtu.be/10nsfAQYEio

      • Anonyymi

        Israel 🇮🇱🕎videolla kerrottiin osaksi samoja asioita joita keskustelun kirjoituksissa on esille tuotu.

        Videolla oli asiasta samoja ja erinlaisia Raamatun lopunajan tutkimus kohtia.

        Niin tulee käymään kuin on Raamatun lopunajan profetioissa kirjoitettu, vaikka eri asioita on tuotu esille.


    • Anonyymi

      Israel, lähi-itä, islam, Raamattu, juutalaisuus, profetioiden tutkija Pekka Sartolan tulkinta Raamatun lopunajasta ja Israelista.

      Youtube 28.11.2021
      Tohtori ristintie kanava - Pekka Sartola Lopunajan marssijärjestys
      https://youtu.be/JaOyAzVx-3A

    • Anonyymi

      Suomi on eräs kadonneista heimoista.

      • Anonyymi

        Mitä heimoja me sitten ollaan?


    • Anonyymi

      Voisiko joku joka tuntee näitä asioita laittaa aiheeseen faktaa.

    • Anonyymi

      Erikoisia aikoja menossa...

      Israel sodassa ,
      Ukraina sodassa (ex kasaarivaltion seutua) ,
      EU-Suomessa uutisoidaan sodanuhasta (Efraimin jälkeläisten seudulle?).

      Sotaa joka laajenisi koko pohjolaan ja EU:n ja Euroopan alueelle.

      Sotaa eri valtioissa, lähes suoraan pohjoiseen Jerusalemista katsottuna.
      Jumalan tuomiot alkaa hänen oman perheväen keskuudesta ensin.

    • Anonyymi

      "Jumalan tuomiot alkaa hänen oman perheväen keskuudesta ensin."
      Mitä arvelet, kuka ja ketkä ovat tänäpäivänä, eli Herran Kuoleman jälkeisen ajan, ja Uuden liiton ajan jälkeläiset?

      Jotain viitteitä saa esim tästä:
      Hes. 9:6
      6 tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot, mutta älkää koskeko keneenkään, jolla on otsassaan merkki; ja alottakaa minun pyhäköstäni." Niin he alottivat niistä miehistä, vanhimmista, jotka olivat temppelin edessä.

      havaitse tämä seikka; merkki otsassa.

      Nyt toinen seikka mitä, en nyt TAAS tuo esille on; Pietari ei OSANNUT LUKEA EIKÄ KIRJOITTA,
      joten mistä sai tämän idean?


      Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    • Anonyymi

      "EU-Suomessa uutisoidaan sodanuhasta (Efraimin jälkeläisten seudulle?)."
      Oletus, esim keenien perusteella ja historia, niin
      suuri osa, Suomen rajalla olevista Venäläisistä on myös osa Efraimia ja sitten
      KOKO MAAILMA, eli ainakin 50 valtiota ovat sodassa eli tuhoamassa Efaimia, Jumalan Silmäterää.

      Jopa Suomi!
      ja on jossain kirjoitettu, (googin sodan yhteydess') että KAIKKI hallitsijat,
      tulevat juomaan sitä viiniä joka seikoittaa kaikkien päät:

      Ilm. 14:8
      Ja seurasi vielä toinen enkeli, joka sanoi: "Kukistunut, kukistunut on se suuri Babylon, joka haureutensa vihan viinillä on juottanut kaikki kansat".

      Vielä on "sota" veljesten kesken, Efraim ja Juuda, riidoissa ja vasta aivan lopussa he tekevät, keskenään rauhan, eli kaksi tulee yhdeksi.



      Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    • Anonyymi

      Sak. 12:
      1 Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra, joka on jännittänyt taivaan ja perustanut maan ja joka on luonut ihmisen hengen hänen sisimpäänsä:
      2 Katso, minä teen Jerusalemin juovuttavaksi maljaksi kaikille kansoille yltympäri, ja myös Juudan kohdalle se on tuleva Jerusalemia piiritettäessä.
      3 Ja sinä päivänä minä teen Jerusalemin väkikiveksi kaikille kansoille: kaikki, jotka sitä nostavat, repivät pahoin itsensä; ja kaikki maan kansakunnat kokoontuvat sitä vastaan.

      Kenelle tämä sana on "ennustettu"?
      Juudaalle, eli etelän-kuninkas vai
      Israelille, pohjoinen kuninkas?

      eikö Israelille?
      "1 Ennustus, Herran sana Israelista."

      Mitä tekee Juuda eli sen hallitsijat?
      "myös Juudan kohdalle se on tuleva Jerusalemia piiritettäessä."
      eli onko, kuten tämä paikka antaa ymmärtää että Juuda sotii Israelia, eli Joosefia, Efarimia vastaan?

      eli on sitten siinä joukossa joka:
      "Jerusalemin juovuttavaksi maljaksi"

      Ilm. 17:1
      1 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa, ja puhui minulle sanoen: "Tule, minä näytän sinulle sen suuren porton tuomion, joka istuu paljojen vetten päällä,
      2 hänen, jonka kanssa maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet ja jonka haureuden viinistä maan asukkaat ovat juopuneet".

      ja tämä "sivu-juoni":
      "6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin."

      eli Uskovien vainot, ei "vain" jaakobin poikien.
      ja kaiken lisäksi, Juuda ei ole vielä tehnyt sovintoa, Efarimin kanssa.

      no sa,a se,
      nyt, mitä vielä Sakarja sanoo:
      "3 Ja sinä päivänä minä teen Jerusalemin väkikiveksi kaikille kansoille: kaikki, jotka sitä nostavat, repivät pahoin itsensä; ja kaikki maan kansakunnat kokoontuvat sitä vastaan."

      väkikivi, onko tämä se mistä Herra sanoo, LUOPUNUTTA JUUDAA ja Leeviläisiä:

      Matt. 21:42
      44 Ja joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa."

      ja ketää Herra tarkoitti ja miten kuulijat, Juuda ja Leevi sen ymmärsi?
      45 Kun ylipapit ja fariseukset kuulivat nämä hänen vertauksensa, ymmärsivät he, että hän puhui heistä.

      Joten, ennenkuin Juuda ja Efrain tekee rauhan, on he riidoissa, sodassa toisiaan vastaan, ja Juuda repii itsensä?

      Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    • Anonyymi

      Nykyjuutalaisilla on perinnöllinen alttius eräisiin tauteihin (esim. Tay-Sach). Eivät ole siis enää puhtaita alkuperäisiä hebrealaisia. Joten tuskin DNA:n vuoksi olisivat valittuja.

    • Anonyymi

      Nyky "juutalaisia" eli käännynnäisiä, toki on muuta oikea, Jaakobin ja sitten Joosefin ja Efraimin jälkeläisiä, mutta hyvin harvat jos ollenkaan on Israelin alueella.

      Efraim on oikea Israel ja esikoinen, ja kuten oli Egyptissä, niin nytkin "maailma" vihaa oikeaa ja tahtoo tappaa sen eli perijät/t
      Joten googin sodassa on juuda, "väärällä" puolella ja sitten "kaikki" käännynnäiset.
      he ovat osa googia jolle ei luvata hyvää,
      mutta
      Efraim on veljien "herra" ja hallitsija, PÄÄ.

      Nyt mitä sitten on dna, eli geneettinen perimä joka AINA menee isältä pojalle.
      ilman poikkeusta!

      no ,sa se.
      Kohta t'ämä kaikki on ohi.
      Onneksi.

      Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    • Anonyymi

      Tiesitkö, ja totthan tiesit että Israelissa, on LAKI joka kieltää tutkimasta omaa eli isien perimää!

      jso tahdot tutkia, pääset vankilaa !
      joten he kuten kaikki pahat, pelkäävät Efraimia ja syytä onkin, sillä Mooses oli / on pikku poika ja hellä-kätinen, verrattuna Efraimiin ja sitten Jumalaa, joka ei salli omaa Silmäterää koskea.

      no sa, se
      Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

      • Anonyymi

        Ai, niin suuri osa Venäläisistä on Suomalaisten isien jälkeläisiä eli osa Efraimia!
        eli sitä Silmäterää, ja jopa Suomi on valmis tuhoamaan sen, eli typerät päättäjät!

        Tiesitkö ja tottahan tiesit, että Suomessa, erkoisesti, Itä-Suomessa, Karjalassa ja Laatokon rannoilla on 183:me putin nimistä paikkaa, taloa, niemeä ja notkoa!

        eli ennen vanhaan talon isännän mukaan nimettiin talot ja maat ja mannut.
        no sasa, se


        voi, voi, voi päättäiä!


        Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      573
      3806
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3288
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2771
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2709
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2104
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2061
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1887
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1760
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1719
    Aihe