Huvittavaa ollut ydinvoimalobbareiden propaganda 50 vuotta sitten. Ensin väittivät tislaavansa kaikki jätevedet, ja seuraavaksi julistivat vielä päättömämpää.
---
HS 28.11.1971
Atomivoimaloiden rakennuttajat ovat ottaneet taakakseen huolehtia siitä, ettei 10 miljoonan vuoden kuluessa kuole yhtään ihmistä atomivoimaloiden haittavaikutuksiin.
Loviisan voimalan käyttöpäällikkö tekn. tohtori Anders Palmgren sanoo myös, että atomivoimala on maailman turvallisin työpaikka.
Palmgren puhui Turussa Varsinais-Suomen luonnonsuojeluyhdistyksen syyskokouksessa, jossa keskusteltiin atomivoimaloista ja luonnonsuojelusta.
Turkulainen luonnonsuojelualan erikoistuntija, apul. professori Rauno Tenovuo mainitsi, että yksi ydinvoimala tuskin on suuri ongelma, mutta sata voimalaa sitä vastoin on.
Seutukaavainsinööri Pentti Lehvonen puolestaan sanoi, että seutusuunnittelussa on varauduttu myös atomivoimaloiden rakentamiseen Turun saaristoon lähivuosikymmenien aikana. Mahdollisina voimaloiden paikkoina Lehvonen mainitsi Maanpään ja Paimion lahden ranta-alueet.
Prof. Tenovuon mielestä olisi kuitenkin moneen kertaan harkittava ennen kuin voimaloita lähdetään rakentamaan lounaissaaristoon.
"Voimaloiden haittoihin ei kuole yksikään 10 miljoonaan vuoteen"
Anonyymi
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1672069- 1211921
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561596Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1791482- 1611409
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771395- 521238
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761193- 591178
- 1191075