Rinta- ja selkäkipu

Anonyymi

Moi kaikki!

Täällä kirjoittaa 15-vuotias tyttö. Olen kärsinyt vähän yli kuukauden ahdistusta, ahdistukseni ei ole lääkärillä todettu ja siihen on liittynyt myös ehkä vähän paniikkia. Ahdistukseni alkoi lopulta vähän helpottaa, kun aloin puhumaan siitä kavereille ja omalle äidille. Kuitenkin mukaan tuli myös kipua, ahdistusta ja jotain tuon tyylistä rinnassa. Kipu saattaa tulla missä vain (rasituksessa tai levossa). ”Kipu” on alkanut ahdistaa mieltä, koska pelkään jotain vakavaa. Kipu alkoi virallisesti silloin joskus kaksi viikkoa sitten lapaluiden välistä ja sitten siirtyi rintaan, vielä joskus ihan vähän selässä lapojen välissäkin tuntuu. Joskus tulee myös ”tunne” hengittää syvään. Kävin kouluterveydenhoitajalla ja hän sanoi, että jos kipu jatkuu viikon tai kaksi olisi minun mentävä uudelleen. En kuitenkaan käyttänyt terveydenhoitajan aikaa, joten en kertonut ahdistuksesta, vain kivuista. Kipu on keskellä rintaa ehkä jossain rintalastan paikkeilla. Voisiko joku viisas kertoa mikä mulla on, koska nyt on alkanut ahdistaa vielä enemmän. Kiitos kaikille, jotka auttaa!

3

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Henkinen ahdistus ja paniikkioireet voivat aiheuttaa erilaisia rintatuntemuksia.
      Ja kun rinnassa tuntuu, niin ahdistuuhan siitä vain lisää.
      Olet käynyt terkkarilla juttelemassa, ja ehkä kannattaisi mennä uudestaan, vaikka se yksi kerta jäikin välistä.
      Kannattaa puhua ahdistuksesta, koska luultavasti ne rintatuntemukset liittyvät siihen.
      Toki en voi tietää, mutta se terkkari ainakin tietää jotain, ja osaa neuvoa ja jutella.

      Puhuminen kannattaa sen takia, ettei ahdistus pääse pahemmaksi.
      Siihen on helpompi saada apua ja keinoja hoitaa, kun aletaan toimia ajoissa.
      Tsemppiä sulle.

    • Anonyymi

      Hei ihanaa! Kiitos tosi paljon sulle!

    • Anonyymi

      Voi olla mitä vaan. Meeppä lääkärissä käymään kuule jos et tiedä mitä on.

      Mulla on ahdidtukseen liittyvänä sydänoireita mutta muut syyt on lääkärissä suljettu pois tutkimuksin. Etenkin jos sulle ei mitään kamalaa ole sattunu joka olis selvä syy ahdistuksen sydänoireisiin. Mut muutenki et yksin jää sitte.

      Mulla on ollut jo vuosia. Puoliso saa niin hirveitä raivareita että muu perhe saa niistä sydänoireita. Kipeetä elämää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe