Kahvipirtti

Talvisen maiseman ihannointia näin ikkunasta katsellen, puut huurteiset ja valkea maa, joskus tuntuu hyvin vaikealta valita kauneinta näistä vuodenaikojen näkymistä.
Tunnelma satumoinen tällä hetkellä, hämärän sineä ja valkoista, tulee itsenäisyyspäivän tunnelma.

Joskus aikoinaan muistan palsan yläreunassa lukeneen, tule leppoisaan kahvipöytäkeskusteluun 80 , eikö kahvipirtti ole omiaan tämän kutsun täyttämään.
Harmittelut, että monta pirttiä on yhtä aikaa, ne kyllä aikanaan arkistoon siirtyvät.
Sääntöjä tutkin ja en mitään kielon tapaista ymmärtänyt olevan, paljon kylläkin ohjeita muihin viestittelyn kohteisiin.

Tuttu polku jo kauan tallattu pirttiin ohjaa, jatkakaamme samoilla mielin, keskustelua arjen, unelmien, ja myös pettymysten tullen.
Kaikilla on mahdollisuus viestinsä esiin tuoda, ne tutut toiveet toteuttaen, jätetään henkilökohtaisuudet ja vanhat kaunat unohduksiin, mitään ei niillä voita.

Jospa entisin sanoin toivotan tervetulleeksi pirttiin, kynnys matala, katto korkealla ja seinät leveinä, kahvin tuoksu houkuttaa sisään astumaan;)

351

3018

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huomenta.
      Talvista päivää ennustaa. Ei huvita lähteä mihinkään, koronan pelossa vain kärvistellään kotioven takana, verhot ikkunoiden edessä. Eihän sitä tiedä, mistä korona hyökkää.
      Kaamosmasennus on iskenyt.
      Selviytymistä päiväänne, toivoo Mkr.

      • Aamupäivää. Maalasitpa eteemme kauniin talvimaiseman SkillaN ! Täällä "etelässä" maa on laikukas, vähän lunta siellä täällä, saa nähdä saammeko kunnon talvea tänne lainkaan. Molempi parempi, lumityöt eivät nyt houkuta ja ne aiheuttaisivat lisäkuormitusta arkeeni kun tuo "luova työ" ei nyt oikein minulta hoituisi.

        Makriina jo tuolla tilitti tuntojaan, kuin omistani olisi kirjoittanut. Eilen tuttuni kanssa totesimme, että taitaa olla se tilanne, että sokea joutuu sokeaa taluttamaan, vaikka on sanottu, että jos niin tekevät, ojaan päätyvät kumpainenkin.
        Totesimme myös, että ei taida enää olla voimassa entinen, kunnon kansalaiselle osoitettu päiväkäsky: "nauttikaa elämästä". Kuuluisiko se nyt päivitettynä: "yrittäkää pärjätä" ?

        Ainakin itse olen joutunut listaamaan asioita, jotka sittenkin vielä ovat hyvin tässä lannistuneessa ilmapiirissä. Saimme sentään vähän aikaan elää vapaammin, harrastaa ja tavata toisiamme. Ehkä sen ajan muisto kantaa vielä. Vai lisääkö vain kaipausta entiseen ?

        Arvaamattoman edessä olemme kuitenkin taas. Miten tämä uusi virusmuunnos, omikron käyttäytyy ? Milloin saadaan rokotus siihen ? Miten hoitotaho/hoitoväki jaksaa, miten perheet ja pienet lapset, joiden elämää taas joudutaan rajoittamaan ?

        Tuo samainen tuttuni, jonka kanssa eilen asioita setvittiin, kertoi, että hän ei enää seuraa uutisointia, toimittelee vain omat pienet askareensa ja lukee kirjoja.
        Taito sekin, että rajoittaa oman elämänsä niin, ettei angsti, ahdistus, kasva liian isoksi.
        Itse en ole koskaan pystynyt tuohon, puolustusjärjestelmäni ovat aina olleet kehnonlaiset ja kai arvomaailmanikin on sellainen, että tahdonkin olla mieluummin avoin ja haavoittuva kuin omavoimainen ja linnoittautunut.

        Hitsi että taas tulee tätä tympeää filosofointia, vai miten tätä kirjoitteluani taas kuvattiinkaan ? Turhaahan se on, kuten muukin murehtiminen, koska muutoksen avaimet eivät ole minun käsissäni. Kai asioiden seurailu on kuitenkin olevinaan jonkinlaista osallistumista ja itse ajattelen, että sitä kautta tavoittaisi myös toivoa, mitä ei koskaan tulisi menettää.

        Noita edellisiä kirjoituksia kun luin, oli kuitenkin ilahduttavaa nähdä, että vaikka hetkittäistä alakuloa podetaan, moni jaksaa silti pitää kiinni entisistä rutiineista, valmistella jouluakin. Eikö se ole sitä "omanapuun istuttamista", mitä Luther kehotti tekemään silloin kun elämän haasteet tuntuvat ylivoimaisilta. Pientä arkista askartelua, siitä SkillaNkin muistutti. Siitä saa hyvää mieltä.
        "Tee työsi ikäänkuin se olisi tärkeätä tietäen että se ei ole tärkeätä", neuvoi intiaanivanhus Castanedan kirjassa.

        Muuten, erityisterveiset kaikille, jotka potevat tätä muodikasta erityisherkkyyttä. Illalla tulee meille ihan ikioma ohjelma, Perjantai klo 21.05 kysyy: "Onko herkkyys supervoima"? Ellei nyt ihan sitä, niin voimavara kuitenkin, veikkaan..))

        Voimia ja luottamusta,
        demeter1


      • Heh. anteeksi nyt, Ano 13.40, mutta en osaa kuin nauraa tuolle kommentillesi..))

        Itsestään ei kukaan pysty todistamaan, sanotaan, mutta enpä oikein usko, että minua lähemmin tuntevat yhtyisivät mielipiteeseesi. Mutta eihän kukaan voi estää sinua mielipiteitäsi ilmaisemasta.

        Yritän illalla paneutua "omien rumien tekstieni ääreen", jos ilkeän...))
        Tuo ilmaisu: "ruma teksti" kuulostaa pikkuisen tutulta...
        Olenkohan minäkin oppinut lukemaan "rivien välistä" ?


      • Anonyymi

        Jyrämörssäri on herkkä kuin haistattamansa haravanvarren pituinen pas...a.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Heh. anteeksi nyt, Ano 13.40, mutta en osaa kuin nauraa tuolle kommentillesi..))

        Itsestään ei kukaan pysty todistamaan, sanotaan, mutta enpä oikein usko, että minua lähemmin tuntevat yhtyisivät mielipiteeseesi. Mutta eihän kukaan voi estää sinua mielipiteitäsi ilmaisemasta.

        Yritän illalla paneutua "omien rumien tekstieni ääreen", jos ilkeän...))
        Tuo ilmaisu: "ruma teksti" kuulostaa pikkuisen tutulta...
        Olenkohan minäkin oppinut lukemaan "rivien välistä" ?

        Rivien välistä lukeminen on usein luulosairautta.
        Olet ilmeisesti samalla tasolla kuin anonyymi 15:25 tässä ketjussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jyrämörssäri on herkkä kuin haistattamansa haravanvarren pituinen pas...a.

        Oijoi. Erityisherkät vaan lisääntyy tähän ketjuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jyrämörssäri on herkkä kuin haistattamansa haravanvarren pituinen pas...a.

        Hirmu hauska toi haravajuttu. Hirveesti onnea kun sen aikoinasi keksit. Naurat varmaan aina kun sen kirjoitat. Tulee varmaan voimaannuttava olo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hirmu hauska toi haravajuttu. Hirveesti onnea kun sen aikoinasi keksit. Naurat varmaan aina kun sen kirjoitat. Tulee varmaan voimaannuttava olo.

        Sen keksi ja toi palstalle itse kk. Varmaan siitä voimaantui ja herkistyi,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen keksi ja toi palstalle itse kk. Varmaan siitä voimaantui ja herkistyi,

        Iloitse siis, että jollakin noin hienosti huumori kukkii. Jatkuvastihan se palstalla naurattaa. Tuon tuostakin se mainitaan iloisissa ja humoristisissa viesteissänne, jotka nostattavat hymyn kenen tahansa huulille.


    • Täällä ei vielä talvisen satumaan tunnelmia ole, vaan yleisväri on harmaa, raikas pakkassää kylläkin nipistelee poskipäitä viiman terästämänä (sopiva sää kokeilla lämmittäviä glögejä:) . Olen koettanut harmaan sävyjä saada valokuviin, ja hiukan kimallusta ja väriä sain metsälenkillä valokuviin kuparinväristen heinien ja saniaisten huurteesta. Alhaalta paistava aurinko antoi myös holvimaista juhlallisuutta männynrungoille, vähän samaa tuntua kuin Ynnämuun profiilikuvassa. Sinisten hetkien tunnelmaa olen myös yrittänyt vangita valokuvaajien ohjeitten mukaan ja nykyisilla digijärjestelmäkameroilla siinä melko helposti onnistuukin. Kävin ihan mielenkiinnosta lukemassa, mistä tuossa hetkessä on kyse.

      "Sininen hetki on valoilmiö, joka on havaittavissa hämärässä sekä aamulla että illalla, varsinkin talvella, kun auringon valoa siroaa epäsuorastì ilmakehän kautta. Valo on sinertävää, ei koska lyhyet aallonpituudet siroavat eniten, kuten usein edelleen väitetään, vaan otsonin aiheuttaman Chappuis-absorption takia."

      Masennustakin on sanottu blueksi, siniseksi, esimerkiksi synnytyksen jälkeinen baby blue. Näinä pandemiavuosina sairasluokituksen saanut pitkäaikainen masennus on yleistynyt, ja alakulon, alavireisyyden hetkiä on itsekullakin. Ainainen reippauteen ja positiivisuuteen kannustava ja jopa vaativa asenne ei aina suinkaan auta, kyllä ihminen saa olla myös allapäin, ärsyyntynyt, omissa oloissaan, väsynyt ja kyllästynyt. Sitäpaitsi kaamosmasennuksen voi saada ihan diagnoosiksi, ei siinä mitään tavatonta ole.

      Nautin lipunnostosta, siinä mieli kohoaa lipun nousun myötä. Ensi viikolla saakin nostaa siniristilipun salkoon kaksi kertaa, kun on itsenäisyyspäivä ja Sibeliuksen päivä.

      Hyvää adventin aikaa!

      • Ramoona, taidat olla ammattilainen tuossa kuvaamisessakin, kuten niin monessa muussa asiassa olet, itseäsi ja tietämystäsi mitenkään alleviivaamatta.

        En ole muistanutkaan ihailla tuota "sinistä hetkeä" vaikka sitä lasten ja nyt lastenlasten kanssa olemme yhdessä ihastelleet. Aamurusko meillä nyt kuitenkin on ollut ihmetyksen kohteena ja tähtitaivas !
        Pitäisiköhön tutustua meidän tähtitieteilijän Esko Valtaojan kirjoihin ? Jospa ne tarjoavaisivat mahdollisuuden avartaa perspektiiviä "katsella korkeammalta" ? Tosin Lauri Viita katsoi, että meillä äideillä on tuo taito luonnostaan..))
        "Äidit vain nuo toivossa väkevät"... ja "heille on annettu voima ja valta, kohota unessa pilvien alta ja katsella korkeammalta".


      • demeter1 kirjoitti:

        Ramoona, taidat olla ammattilainen tuossa kuvaamisessakin, kuten niin monessa muussa asiassa olet, itseäsi ja tietämystäsi mitenkään alleviivaamatta.

        En ole muistanutkaan ihailla tuota "sinistä hetkeä" vaikka sitä lasten ja nyt lastenlasten kanssa olemme yhdessä ihastelleet. Aamurusko meillä nyt kuitenkin on ollut ihmetyksen kohteena ja tähtitaivas !
        Pitäisiköhön tutustua meidän tähtitieteilijän Esko Valtaojan kirjoihin ? Jospa ne tarjoavaisivat mahdollisuuden avartaa perspektiiviä "katsella korkeammalta" ? Tosin Lauri Viita katsoi, että meillä äideillä on tuo taito luonnostaan..))
        "Äidit vain nuo toivossa väkevät"... ja "heille on annettu voima ja valta, kohota unessa pilvien alta ja katsella korkeammalta".

        Voi, miten hienosti te kaikki osaatte kirjoittaa ajatuksianne ja tuntojanne. Verbaalinen lahjakkuus on ominaisuus, jota meille kaikille ei ole suotu, mutta kovasti mukana koitan pysyä ja omia juttujani tänne yritän riipustaa, että jotenkin taito pysyisi tallella.

        No, kirkossa olin laulamassa joululauluja, oli eläkeläisille järjestetty kirkkokonsertti. Koronapassi vaadittiin kaikilta osallistujilta, puolillaan oli kirkko. Siellä meitä oli vanhuksia ja vammaisia, ja kaikki saimme laulaa mukana. Mieliinpainuva konsertti kosketti minua, sillä takanani käytävän vieressä oli muutama pyörätuolipotilas, ja voi miten koreasti kaikki joululaulut he osasivat, vanhat tutut laulut olivat kaikille, vaikka meille ojennettiin kaikille lauluvihko, josta saimme sanat lauluihin.
        En ole aikoihin missään konserteissa käynytkään, ehkä siksi se osallistuminen tuntui niin voimakkaasti mielen sopukoihin.

        Itsenäisyyspäivänä olen myös menossa konserttiin, jota Leif Segelstam johtaa. En ole koskaan aiemmin ollut hänen konserteissaan, ilolla odotan näkeväni ja kuulevani varmasti upean konsertin, Finlandian ja Maamme-laulun kuuleminen aina koskettaa sisintäni.
        Toivottavasti kaikki menee hyvin, rokotukset minulla on jo kaikki tarvittavat ja käsidesit ja maskit on mukana.
        Hyvää tulevaa viikonloppua ja itsenäisyyspäivää kaikille !


    • Anonyymi

      Aurinkoista pakkaspäivää!
      Hentoista lunta havaittavissa, vähän kuin olisi tomusokeria jättisiivilällä ripoteltu :)

      Minulta jää kyllä kauneimmat joululaulut ja muut juhlallisuudet kokematta. 2 rokotusta ja inluenssarokotus on kyllä. Vaan en uskalla riskeerata. Joulua on tarkoitus viettää esikoisen perheen luona pari yönseutua.
      (Hiton korona. Anteeksi;)

      Kiitos Demeter, että mainitsit tuosta yliherkkyysohjelmasta. Minäkin olen tainnut mainita ainakin tuosta aistiyliherkkyydestä itsellä. Valot, meteli ja tekstien kaaosmaisuus aiheuttaa stressiä. Ja paljon muuta mikä on henkilökohtaista ;)

      Toinen harrastus jäi joulutauolle, toisesta kerta vielä jäljellä. Saas nähdä miten käy. Voidaanko jatkaa tammikuussa. Itselleni on tärkeää, että on rutiineita ja rytmitystä päivissä ja viikoissa.

      Missä vaiheessa SkillaN päiväpeittosi on, valmis?
      Itsellä olisi vielä puolitoista "lumilautailusukkaa" kutomatta. Pidän kuria tuota olkapäätä ajatellen ja muutama kierros kerralla. Onhan tässä vielä aikaa.

      Höpö höpö sanon itselleni ja jatkan siivoukset loppuun. Minulla on saunailta.

      Hyvää viikonloppua kaikille!

      brinkkala

      • Tuostapa kertomastasi päättelin, brinkkala, että kuulut samaan "heimoon"..))
        Onneksi tuosta ominaisuudesta on alettu löytää myönteistäkin ja katsotaan niinkin, että ne seikat, joista me kärsimme, eivät ole hyväksi muillekaan ja niitä voisi huomioida laajemminkin, yhteiseksi hyväksi.

        Siitä ei nyt sitten enempää. Pidetään muu omana tietonamme, eikä "tehrä tästä nyt numeroo".....))


      • demeter1 kirjoitti:

        Tuostapa kertomastasi päättelin, brinkkala, että kuulut samaan "heimoon"..))
        Onneksi tuosta ominaisuudesta on alettu löytää myönteistäkin ja katsotaan niinkin, että ne seikat, joista me kärsimme, eivät ole hyväksi muillekaan ja niitä voisi huomioida laajemminkin, yhteiseksi hyväksi.

        Siitä ei nyt sitten enempää. Pidetään muu omana tietonamme, eikä "tehrä tästä nyt numeroo".....))

        Iltapäivää!
        Rapsakka pakkaskeli, oli tänään lyhennetty ulkoiluni. Eihän -12 ole kovin
        pakkanen, mutta nyt se vain tuntuu siltä. Eikä sekään lämmitä, vaikka
        muistelisin aikoja, jolloin hiihtelin metisikössä ja suoaukeilla 7 km pätkän
        suuntaansa koulumatkaa jopa - 30 asteen pakkasessa. Yhden kerran
        muistan pyörtyneeni heti, kun matka päättyi kotio. Se oli silloin ja nyt
        olen nyt vajavainen ikäni puolesta kestämään vaikeita oloja.
        Meneehän se tästä, kun oppii suhteuttamaan ajantasaiset kykynsä
        kulloisiinkin tehtäviinsä. On se opiskelua ikä kaikki, vanhanakin. Eihän
        kaikki päivät kokemuksistani päätellen ole samanlaisia. Edellisssä
        jutussani kerroin muistini pätkimisestä ihan kunnolla. Sekin on otettava
        "kokemusoppina".
        Mainioita kirjoittajia on nyt tämän ketjun alkuun tullut, kiitos teille!
        Sen verran realisti olen, etten kuvittele pystyväni samaan:) Se jo riittää,
        kunhan pakerran jotakin. Hyvää jatkoa teille itsekullekin!


      • ynnämuu kirjoitti:

        Iltapäivää!
        Rapsakka pakkaskeli, oli tänään lyhennetty ulkoiluni. Eihän -12 ole kovin
        pakkanen, mutta nyt se vain tuntuu siltä. Eikä sekään lämmitä, vaikka
        muistelisin aikoja, jolloin hiihtelin metisikössä ja suoaukeilla 7 km pätkän
        suuntaansa koulumatkaa jopa - 30 asteen pakkasessa. Yhden kerran
        muistan pyörtyneeni heti, kun matka päättyi kotio. Se oli silloin ja nyt
        olen nyt vajavainen ikäni puolesta kestämään vaikeita oloja.
        Meneehän se tästä, kun oppii suhteuttamaan ajantasaiset kykynsä
        kulloisiinkin tehtäviinsä. On se opiskelua ikä kaikki, vanhanakin. Eihän
        kaikki päivät kokemuksistani päätellen ole samanlaisia. Edellisssä
        jutussani kerroin muistini pätkimisestä ihan kunnolla. Sekin on otettava
        "kokemusoppina".
        Mainioita kirjoittajia on nyt tämän ketjun alkuun tullut, kiitos teille!
        Sen verran realisti olen, etten kuvittele pystyväni samaan:) Se jo riittää,
        kunhan pakerran jotakin. Hyvää jatkoa teille itsekullekin!

        Pitikin sinulle vastata, ynnämuu, että edellisessä ketjussa kuvaamasi tapaus tuskin on merkki siitä, että muistissasi olisi jotain vikaa, vikaa...))
        Jos on, niin sitten minullakin on, koska tuollaiset tapaukset ovat liiankin tuttuja minulle ja
        monille tutuille myös. Naureskellaan niille yhdessä.

        Kertomaasi, tuota koulumatkaa, kehtaa kyllä muistella ja verrata tämänpäivän koulumatkoihin. "Mennään bussilla" ja taksikyytiä tarjotaan, ellei bussi kulje ja koulumatkaa tulee yli viisi kilometriä.

        Itse muistelen sankaritarinana serkkuni oppikoulumatkaa: 8 kilometriä suuntaansa, ja jotenkin on jäänyt mieleeni, että hän kulki sen aina jalan.
        Hän on syntynyt 1936, joten ei silloin välttämättä ollut omaa polkupyörää tarjota koululaisille, sukset ja kelkka saattoivat olla apuna talvella...


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Tuostapa kertomastasi päättelin, brinkkala, että kuulut samaan "heimoon"..))
        Onneksi tuosta ominaisuudesta on alettu löytää myönteistäkin ja katsotaan niinkin, että ne seikat, joista me kärsimme, eivät ole hyväksi muillekaan ja niitä voisi huomioida laajemminkin, yhteiseksi hyväksi.

        Siitä ei nyt sitten enempää. Pidetään muu omana tietonamme, eikä "tehrä tästä nyt numeroo".....))

        Me ollaan siis "heimoveljiä" ;)
        Tuosta yliherkkyydestä olisi puhuttavaa ketjun jos toisenkin verran.
        Eihän se aukea täysin sellaiselle jolla ei ole tuota yliherkkyyden lahjaa ja taakkaa.
        Hyvä, että sitä on tutkittu ja siitä puhutaan.
        Odotan illan ohjelmaa mielenkiinnolla.

        brinkkala


      • demeter1 kirjoitti:

        Pitikin sinulle vastata, ynnämuu, että edellisessä ketjussa kuvaamasi tapaus tuskin on merkki siitä, että muistissasi olisi jotain vikaa, vikaa...))
        Jos on, niin sitten minullakin on, koska tuollaiset tapaukset ovat liiankin tuttuja minulle ja
        monille tutuille myös. Naureskellaan niille yhdessä.

        Kertomaasi, tuota koulumatkaa, kehtaa kyllä muistella ja verrata tämänpäivän koulumatkoihin. "Mennään bussilla" ja taksikyytiä tarjotaan, ellei bussi kulje ja koulumatkaa tulee yli viisi kilometriä.

        Itse muistelen sankaritarinana serkkuni oppikoulumatkaa: 8 kilometriä suuntaansa, ja jotenkin on jäänyt mieleeni, että hän kulki sen aina jalan.
        Hän on syntynyt 1936, joten ei silloin välttämättä ollut omaa polkupyörää tarjota koululaisille, sukset ja kelkka saattoivat olla apuna talvella...

        "Itse muistelen sankaritarinana serkkuni oppikoulumatkaa: 8 kilometriä suuntaansa, ja jotenkin on jäänyt mieleeni, että hän kulki sen aina jalan.
        Hän on syntynyt 1936, joten ei silloin välttämättä ollut omaa polkupyörää tarjota koululaisille, sukset ja kelkka saattoivat olla apuna talvella..."

        vertailun vuoksi tämä video miten alakoululaiset pääsee kouluun rotkon yli zip-linella ...

        https://www.youtube.com/watch?v=K1fjp6jC7A4


      • demeter1 kirjoitti:

        Pitikin sinulle vastata, ynnämuu, että edellisessä ketjussa kuvaamasi tapaus tuskin on merkki siitä, että muistissasi olisi jotain vikaa, vikaa...))
        Jos on, niin sitten minullakin on, koska tuollaiset tapaukset ovat liiankin tuttuja minulle ja
        monille tutuille myös. Naureskellaan niille yhdessä.

        Kertomaasi, tuota koulumatkaa, kehtaa kyllä muistella ja verrata tämänpäivän koulumatkoihin. "Mennään bussilla" ja taksikyytiä tarjotaan, ellei bussi kulje ja koulumatkaa tulee yli viisi kilometriä.

        Itse muistelen sankaritarinana serkkuni oppikoulumatkaa: 8 kilometriä suuntaansa, ja jotenkin on jäänyt mieleeni, että hän kulki sen aina jalan.
        Hän on syntynyt 1936, joten ei silloin välttämättä ollut omaa polkupyörää tarjota koululaisille, sukset ja kelkka saattoivat olla apuna talvella...

        "Itse muistelen sankaritarinana serkkuni oppikoulumatkaa: 8 kilometriä suuntaansa, ja jotenkin on jäänyt mieleeni, että hän kulki sen aina jalan.
        Hän on syntynyt 1936, joten ei silloin välttämättä ollut omaa polkupyörää tarjota koululaisille, sukset ja kelkka saattoivat olla apuna talvella..."

        vertailun vuoksi tämä video miten alakoululaiset pääsee kouluun rotkon yli zip-linella ...

        https://www.youtube.com/watch?v=K1fjp6jC7A4


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        "Itse muistelen sankaritarinana serkkuni oppikoulumatkaa: 8 kilometriä suuntaansa, ja jotenkin on jäänyt mieleeni, että hän kulki sen aina jalan.
        Hän on syntynyt 1936, joten ei silloin välttämättä ollut omaa polkupyörää tarjota koululaisille, sukset ja kelkka saattoivat olla apuna talvella..."

        vertailun vuoksi tämä video miten alakoululaiset pääsee kouluun rotkon yli zip-linella ...

        https://www.youtube.com/watch?v=K1fjp6jC7A4

        HE ovat sankareita kaikki ! ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me ollaan siis "heimoveljiä" ;)
        Tuosta yliherkkyydestä olisi puhuttavaa ketjun jos toisenkin verran.
        Eihän se aukea täysin sellaiselle jolla ei ole tuota yliherkkyyden lahjaa ja taakkaa.
        Hyvä, että sitä on tutkittu ja siitä puhutaan.
        Odotan illan ohjelmaa mielenkiinnolla.

        brinkkala

        Moniko löysi itsensä, diagnosoitu selektiivinen mutismi, eli valikoiva puhumattomuus sekä asperger?


    • Anonyymi

      Hei!
      Edellinen Kahvipirtti on lukitsematta.
      Joku voi käyrrää sitä.

    • Anonyymi

      Kävin kuulemassa laboratorion tulokset. Ikäni huomioiden kaikki tulokset olivat hyvät. Ei hassumpi tieto. Sillä aikaa oli siivooja käynyt ja pojan valmistama ateria valmis. Että sellainen perjantai.
      Mkr.

      • Onneksi olkoon Makriina. Niin te rautarouvat, vai pitäisikö sanoa fiinisti: teräsleidit..))


    • Anonyymi

      No ei nyt tehrä tästä numeroo!
      Eiköhän pelkkä Justiina riitä.
      Mkr.

      • Huomenta, nyt melko varhain, katsoin kelloa ja se oli mielestäni puolikuusi, mutta se olikin puoliviisi ja nyt tässä harmittelen tunnin erehdystäni ja sitä etten enää kelloakaan tunne;)
        Tämä sattui jo toisen kerran, aiemmin kello oli puolenyön aikaa ja minä aamuvoimisteluani tein, vilkaisin kelloa ja niin siinä selvästi oli 23,25, onkohan tämä miten huolestuttavaa?
        Pitänee ostaa kello, missä vain kaksiviisaria, nykyisessä on neljä.

        Onnea vaan Makriina, kyllä sitä saa hyvillään olla, kun kunto noinkin hyvä, minulla jatkuvana yksi pilleri, vähällä olen minäkin päässyt.
        Onhan noita vaivoja omiksi tarpeiksi, mutta arvot kuitenkin hyvät, kun kaikki verenpaineet ja muut on pysyneet aisoissa.

        Jospa tuo pirtti nurkan taa siirtyy, ei huolta, näin ne poistuu lukitsemattomatkin, eka kerran olikin tämä ylläpidon sulkeminen.

        Koulumatkoista olette kertoilleet, minulla aina ollut koulu lähellä, joten en matkoista osaa kokemuksia kertoa, mutta olisihan sitä sen ajan koulun käynnistä jutusteltavaakin, mutta jääköön.
        Noita kovia pakkasia kuitenkin olen kokenut, mistä ynnämuu mainitsi, 35 asteen pakkasella kävelin lenkkini kymmenen vuotta sitten, nykyisin jo kymmenen asteen pakkanen puhuttaa.
        Mielestäni nykynuoria hoosataan aivan liikaa, johan siinä omatahtoinen into mihinkään häviää, kun kaikki valmiiksi tehtyä.
        Luin aamun lehdestä tietokirjailija P.Pölösen esitelmän tiimoilta kerrottua, tulevaisuuden osaajia yhdistää luovuus, mielikuvitus ja empatia, eikö tästä ole pirtissäkin puhuttu ja nykynuorilta liian valmiina kaikki tehtynä nämä asiat puuttuvat.

        Brinkkala häpeillen kerron, että ei jouluksi peittoni joudu, lanka loppui ja niin tympääntynyt olen koko hommaan, että kaappiin laitoin odottamaan, jospa ensi jouluksi valmiiksi tulee.
        Ei siitä monta lappua enää puutu, mutta reunuksen tekemisessä vielä iso homma, liian ohuesta langasta aloin koko hommaa tekemään.
        Kuusisäikeinen kalalanka on ohutta tuohon asiaan.

        Nuo joululaulut mitä yleisötilaisuuksina on joka joulu pidetty, ei joka paikassa onnistu, mukava että pääsit tuon nautinnon kokemaan fiinufammu ja lisää vielä luvassa, kyllä siitä joulumieli kehittyy;)
        Uskon kaiken onnistuvan kyläreissujasi myöten

        Ramoona puhut asiaa, kyllä saa olla masentunutkin ihan oikeasti, ei ihmisen tarvitse ylipirteää esittää, jos mieli maata mataa, mutta jatkuvasti siitäkin vakavia seurauksia voi tulla.
        Kuitenkin oman itsensä hyvin voinnin vuoksi ne valoisat ajatukset soisi suuremmissa määrin elämään kuuluvan, näin voittaisi pienet harmitkin.

        Tuo herkkyys on myös yksi asia, mikä ihmiselle olisi jossain määrin tärkeää, puhun nyt mielen herkkyydestä, en sairautta aiheuttavasta, mitä myös paljon ilmenee.
        Herkkä ihminen, jolle on ilo ja suru helppoa tuoda esille, on myös ymmärtävä, empatiaa omaava useinkin, hän pystyy samaistumaan kanssaihmisten mielen liikkeisiin.
        Minä itken hyvin olemattomista asioista, joskus liikutun aivan pienestä, nauramaan minua ei helpolla saa, joskus sitten hysterian puolelle nauruni menee, kun väsynyt olen.
        Tuotakin olen pohtinut, miten ihmiset lukevatkaan näitä viestejämme, kun en koskaan mitään ilkeyttä ole viesteissäsi nähnyt demeter., samat syytökset olen minä myös saanut, vaikka en viestejäni kovinkaan ilkeiksi ole kokenut.
        Näin se menee, meillä kaikilla on oma ymmärryksemme, kateutemme, mitkä jokainen omalla tavallaan tulkitsee.
        Ajatelkaamme näin, nuo viestit mitkä on käsitetty väärin, on lukijan omaa mielen liikettä ja sallikaamme nekin;)

        Nyt kone kiinni ja päivän puuhiin, kellokin jo näyttää työaikaa;)


      • Anonyymi
        SkillaN kirjoitti:

        Huomenta, nyt melko varhain, katsoin kelloa ja se oli mielestäni puolikuusi, mutta se olikin puoliviisi ja nyt tässä harmittelen tunnin erehdystäni ja sitä etten enää kelloakaan tunne;)
        Tämä sattui jo toisen kerran, aiemmin kello oli puolenyön aikaa ja minä aamuvoimisteluani tein, vilkaisin kelloa ja niin siinä selvästi oli 23,25, onkohan tämä miten huolestuttavaa?
        Pitänee ostaa kello, missä vain kaksiviisaria, nykyisessä on neljä.

        Onnea vaan Makriina, kyllä sitä saa hyvillään olla, kun kunto noinkin hyvä, minulla jatkuvana yksi pilleri, vähällä olen minäkin päässyt.
        Onhan noita vaivoja omiksi tarpeiksi, mutta arvot kuitenkin hyvät, kun kaikki verenpaineet ja muut on pysyneet aisoissa.

        Jospa tuo pirtti nurkan taa siirtyy, ei huolta, näin ne poistuu lukitsemattomatkin, eka kerran olikin tämä ylläpidon sulkeminen.

        Koulumatkoista olette kertoilleet, minulla aina ollut koulu lähellä, joten en matkoista osaa kokemuksia kertoa, mutta olisihan sitä sen ajan koulun käynnistä jutusteltavaakin, mutta jääköön.
        Noita kovia pakkasia kuitenkin olen kokenut, mistä ynnämuu mainitsi, 35 asteen pakkasella kävelin lenkkini kymmenen vuotta sitten, nykyisin jo kymmenen asteen pakkanen puhuttaa.
        Mielestäni nykynuoria hoosataan aivan liikaa, johan siinä omatahtoinen into mihinkään häviää, kun kaikki valmiiksi tehtyä.
        Luin aamun lehdestä tietokirjailija P.Pölösen esitelmän tiimoilta kerrottua, tulevaisuuden osaajia yhdistää luovuus, mielikuvitus ja empatia, eikö tästä ole pirtissäkin puhuttu ja nykynuorilta liian valmiina kaikki tehtynä nämä asiat puuttuvat.

        Brinkkala häpeillen kerron, että ei jouluksi peittoni joudu, lanka loppui ja niin tympääntynyt olen koko hommaan, että kaappiin laitoin odottamaan, jospa ensi jouluksi valmiiksi tulee.
        Ei siitä monta lappua enää puutu, mutta reunuksen tekemisessä vielä iso homma, liian ohuesta langasta aloin koko hommaa tekemään.
        Kuusisäikeinen kalalanka on ohutta tuohon asiaan.

        Nuo joululaulut mitä yleisötilaisuuksina on joka joulu pidetty, ei joka paikassa onnistu, mukava että pääsit tuon nautinnon kokemaan fiinufammu ja lisää vielä luvassa, kyllä siitä joulumieli kehittyy;)
        Uskon kaiken onnistuvan kyläreissujasi myöten

        Ramoona puhut asiaa, kyllä saa olla masentunutkin ihan oikeasti, ei ihmisen tarvitse ylipirteää esittää, jos mieli maata mataa, mutta jatkuvasti siitäkin vakavia seurauksia voi tulla.
        Kuitenkin oman itsensä hyvin voinnin vuoksi ne valoisat ajatukset soisi suuremmissa määrin elämään kuuluvan, näin voittaisi pienet harmitkin.

        Tuo herkkyys on myös yksi asia, mikä ihmiselle olisi jossain määrin tärkeää, puhun nyt mielen herkkyydestä, en sairautta aiheuttavasta, mitä myös paljon ilmenee.
        Herkkä ihminen, jolle on ilo ja suru helppoa tuoda esille, on myös ymmärtävä, empatiaa omaava useinkin, hän pystyy samaistumaan kanssaihmisten mielen liikkeisiin.
        Minä itken hyvin olemattomista asioista, joskus liikutun aivan pienestä, nauramaan minua ei helpolla saa, joskus sitten hysterian puolelle nauruni menee, kun väsynyt olen.
        Tuotakin olen pohtinut, miten ihmiset lukevatkaan näitä viestejämme, kun en koskaan mitään ilkeyttä ole viesteissäsi nähnyt demeter., samat syytökset olen minä myös saanut, vaikka en viestejäni kovinkaan ilkeiksi ole kokenut.
        Näin se menee, meillä kaikilla on oma ymmärryksemme, kateutemme, mitkä jokainen omalla tavallaan tulkitsee.
        Ajatelkaamme näin, nuo viestit mitkä on käsitetty väärin, on lukijan omaa mielen liikettä ja sallikaamme nekin;)

        Nyt kone kiinni ja päivän puuhiin, kellokin jo näyttää työaikaa;)

        Etkö tosiaan Skillan ole ilkeyttä nähnyt demeterin viesteissä? Monta viikkoahan hän viurusi yhtä kirjoittajaa pirtin pitkissä vainoamisketjuissa. Mutta sinulla taitaakin olla valikoiva suhtautuminen kirjoittajiin. Eikä erityisherkät ole koskaan ilkeitä, eihän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö tosiaan Skillan ole ilkeyttä nähnyt demeterin viesteissä? Monta viikkoahan hän viurusi yhtä kirjoittajaa pirtin pitkissä vainoamisketjuissa. Mutta sinulla taitaakin olla valikoiva suhtautuminen kirjoittajiin. Eikä erityisherkät ole koskaan ilkeitä, eihän.

        Kilpailu pystyyn herkkyydestä niin pääsette taas kehumaan ihtiänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö tosiaan Skillan ole ilkeyttä nähnyt demeterin viesteissä? Monta viikkoahan hän viurusi yhtä kirjoittajaa pirtin pitkissä vainoamisketjuissa. Mutta sinulla taitaakin olla valikoiva suhtautuminen kirjoittajiin. Eikä erityisherkät ole koskaan ilkeitä, eihän.

        Älä SkillaN lue viestiä 10:05,
        sen on virus-mutaatio-korppis Tehnyt ilkeyksissään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö tosiaan Skillan ole ilkeyttä nähnyt demeterin viesteissä? Monta viikkoahan hän viurusi yhtä kirjoittajaa pirtin pitkissä vainoamisketjuissa. Mutta sinulla taitaakin olla valikoiva suhtautuminen kirjoittajiin. Eikä erityisherkät ole koskaan ilkeitä, eihän.

        Aivosi/mielesi vääristelevät kummallisesti asioita ano 9:36.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivosi/mielesi vääristelevät kummallisesti asioita ano 9:36.

        Jyrääjä on lähtenyt liikkeelle rekattuna ja anona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jyrääjä on lähtenyt liikkeelle rekattuna ja anona.

        Molemmat on tehneet paluun 80 :lle ja niitten lakeija perässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö tosiaan Skillan ole ilkeyttä nähnyt demeterin viesteissä? Monta viikkoahan hän viurusi yhtä kirjoittajaa pirtin pitkissä vainoamisketjuissa. Mutta sinulla taitaakin olla valikoiva suhtautuminen kirjoittajiin. Eikä erityisherkät ole koskaan ilkeitä, eihän.

        Niinpä, muistaakseni hän erään viestin loppuun kirjoitti vielä: tulipahan sanottua tai jotain sinnepäin - mitä sitten tarkoittikin, ketjuista se löytyy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö tosiaan Skillan ole ilkeyttä nähnyt demeterin viesteissä? Monta viikkoahan hän viurusi yhtä kirjoittajaa pirtin pitkissä vainoamisketjuissa. Mutta sinulla taitaakin olla valikoiva suhtautuminen kirjoittajiin. Eikä erityisherkät ole koskaan ilkeitä, eihän.

        Onkohan se ilkeyden ja muun havaitseminen sitä herkkyyttä, josta on täälläkin puhuttu.
        Rivien välistä lukeminen ja vertauskuvien avaaminen ei onnistu kaikilta, ja niin eivät jää edes mieleen.
        Kun on tällainen tavis jalat maassa paarustava kansalainen, niin saa olla kiitollinen, että ei liikaa analysoi ja on sopivasti muistamaton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä SkillaN lue viestiä 10:05,
        sen on virus-mutaatio-korppis Tehnyt ilkeyksissään.

        Viksua viitata lukijoille, niin että he etsivät ko. tekstin ja analysoivat sitten uusin herkistynein mielin sen sisältöä. Jokuhan olisi voinut sen ohittaa ymmärtämättömyyksissään.
        On aiheellista korostaa kaikille, mikä viesti on tarkoitettu luettavaksi milläkin mielellä.
        Kaikki kun eivät ole niitä herkkiä.

        Neuvoa n kyllä noudatettu ihan kiitettävästi.


    • Anonyymi

      Niin kaunis on tuo aamuinen maisema .katuvalot viellä palaa.Pieni ohut lumivaippa maassa itä-Helsinki. Pakkasta ei paljon.Ikunani onkin kuin suuri taide taulu. Vaihtaa kuvaa kevät,kesä,syksy,talvi. Katu lampu näkyy hyvin.milloin lumihiutaleet tanssii sen valon alla,tai syksyinen vesisade tahi tulikärpäsetkö elokussa kimaltele sen valon alla? Rakastan vuoden aikoja. Tuo aina uutta odotaa yksinäiselle eläkeläiselle ja mikä parasta säät ei estä ulkoiluun. On sadetakit, kumisapaat. Talven paksut uloiluvaateet. Liuku esteet jalkineihin halvat toimivat 6 e. Kuin ilmanen heijastin,henkivakutus. Vaikeille kipu päiville kävelykeppi. Sempiä periksi älkää antako. Mieli ilostuu kun ovesta ulos lähdette,vaikka edes kierätte talonne ympäri missä asutte.

      • Voi miten kannustavia viestejä taas, SkillaN ja Ano 8.22. Kiitos niistä !

        "On asiat hyvin täällä, vaikka monet ovat pahalla päällä", runoili "muuan koululainen" itsenäisyyspäivärunossaan vuosikymmeniä sitten...))

        Hyvää lauantaipäivää kaikille,
        demeter1


    • Luin eilen iltapäivällä kahvipirttiä sen jälkeen kun sain ison piparkakkutalon koristeltua valmiiksi. Hieno tuli (kuva profiilissa)

      Eli sellaisen itsetietoisen tunneherkän ekstrovertin luovan voiman näyte; )

      En ole ennemmin kuullutkaan tai tutustunut yliherkkyysmääritelmiin. Niinpä kiinnostuin ja päätin katsoa Perjantai-ohjelman.

      Anja Snelman kirjailija, toimittaja, psykoterapeutti laajensi yliherkkyyden janaa Saanan valikoivasta puhumattomuudesta laaja-alaisemmaksi. Yliherkkyyden janan toisessa päässä ovat introvertit ja toisessa ekstrovertit. Eli yliherkkyyttä löytyy janan hiljaisista vilkkaisiin. Lukijoista, kirjoittajiin ja taiteen tekijöihin, liikkumattomista huippu-urheilijoihin jne.

      No, odotan mielenkiinnolla analyysejä itsestänne.

      Toivon, että vierailuani ei paheksuttaisi, yliherkkyyskeskustelunne herätti uteliaisuuteni.

      Hyvää Lauantaipäivää, tänään ohjelmassani joulukorttien kirjoittelua ja saunailta.

      • Anonyymi

        EEVK


      • Anonyymi

        "Toivon, että vierailuani ei paheksuttaisi,"

        Kyllä ainakin minä paheksun, koska lupasit olla kirjoittamatta "Kahvipirttiin" ja siinähän sinä taas olet hämmentämässä epä sopua, jota on jo muutenkin juuri sinun taholtasi jo yllä "haravan varsinesi".

        Avaa oma ketjusi, äläkä vetoa, että onhan tämä kaikille avoin ja todellakin, niin onkin, mutta olet kai huomannut, että sinua ei tarvita tänne mukaan, niin käytä sitä järkeäsi edes hieman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EEVK

        "EVVK on lyhenne sanoista ei vois(i) vähempää kiinnostaa. Lyhenteeseen voi törmätä esimerkiksi arkielämän puhekielessä tai internetin keskustelupalveluissa. Lyhenne lyhennetään myös EWK."

        Mitä jos opettelisit kirjoittamaan oikein, mitä tarkoitat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "EVVK on lyhenne sanoista ei vois(i) vähempää kiinnostaa. Lyhenteeseen voi törmätä esimerkiksi arkielämän puhekielessä tai internetin keskustelupalveluissa. Lyhenne lyhennetään myös EWK."

        Mitä jos opettelisit kirjoittamaan oikein, mitä tarkoitat?

        Se tarkottaakin Eetla ei voi kiinnostaa.


      • Anonyymi

        Kiva, kun olet mukana.
        Tuo herkkyys on varmaan arka asia.
        Emäntäkin toivoi, että kirjoitelkaa mieleistä.
        Samoin hän on todennut, että lukitun Kahvipirttiin loppuvaiheessa se ei pirttiin kirjoittajia houkuttanut. Näin siis, vaikka kirjoittivat pirttiin. Tästä voi päätellä, että Kahvipirttiin kirjoittajia ovat vain mieleistä kirjoittavat.
        Kaikki muut kai sitten ovat jyrääviä kirjoituksia. On siis monta jyrääjää, mutta sellaista elämä on, ei aina kaikki ole mieleistä - pitää sopeuta, eikä valittaa - yleisellä palstalla olemme. Lämpöistä Kahvipirttiä voineekin paremmin verrata tuulentupaan - "julkisuudessa tuulee aina".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva, kun olet mukana.
        Tuo herkkyys on varmaan arka asia.
        Emäntäkin toivoi, että kirjoitelkaa mieleistä.
        Samoin hän on todennut, että lukitun Kahvipirttiin loppuvaiheessa se ei pirttiin kirjoittajia houkuttanut. Näin siis, vaikka kirjoittivat pirttiin. Tästä voi päätellä, että Kahvipirttiin kirjoittajia ovat vain mieleistä kirjoittavat.
        Kaikki muut kai sitten ovat jyrääviä kirjoituksia. On siis monta jyrääjää, mutta sellaista elämä on, ei aina kaikki ole mieleistä - pitää sopeuta, eikä valittaa - yleisellä palstalla olemme. Lämpöistä Kahvipirttiä voineekin paremmin verrata tuulentupaan - "julkisuudessa tuulee aina".

        Niin, ei jyrääminen tarkoittane, että pitäisi välttämättä lopettaa, siis mieluisien tai vähemmän mieluisien. Eivät kai asioita kärjistävät anotkaan sitä tarkoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toivon, että vierailuani ei paheksuttaisi,"

        Kyllä ainakin minä paheksun, koska lupasit olla kirjoittamatta "Kahvipirttiin" ja siinähän sinä taas olet hämmentämässä epä sopua, jota on jo muutenkin juuri sinun taholtasi jo yllä "haravan varsinesi".

        Avaa oma ketjusi, äläkä vetoa, että onhan tämä kaikille avoin ja todellakin, niin onkin, mutta olet kai huomannut, että sinua ei tarvita tänne mukaan, niin käytä sitä järkeäsi edes hieman.

        "käytä sitä järkeäsi edes hieman." Ei sitä ole.


      • Anonyymi

        Ei täällä kenenkään vierailua paheksuta. Palsta on avoin kaikille kirjoittajille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "EVVK on lyhenne sanoista ei vois(i) vähempää kiinnostaa. Lyhenteeseen voi törmätä esimerkiksi arkielämän puhekielessä tai internetin keskustelupalveluissa. Lyhenne lyhennetään myös EWK."

        Mitä jos opettelisit kirjoittamaan oikein, mitä tarkoitat?

        Ei Woisi Kiinnostaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toivon, että vierailuani ei paheksuttaisi,"

        Kyllä ainakin minä paheksun, koska lupasit olla kirjoittamatta "Kahvipirttiin" ja siinähän sinä taas olet hämmentämässä epä sopua, jota on jo muutenkin juuri sinun taholtasi jo yllä "haravan varsinesi".

        Avaa oma ketjusi, äläkä vetoa, että onhan tämä kaikille avoin ja todellakin, niin onkin, mutta olet kai huomannut, että sinua ei tarvita tänne mukaan, niin käytä sitä järkeäsi edes hieman.

        Sinun paheksumiset ei kiinnosta. Millä valtuuksilla yrität määräillä keitä tänne tarvitaan mukaan. Mitäs jos lukisit palstan säännöt ketkä täällä saavat kirjoitella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "EVVK on lyhenne sanoista ei vois(i) vähempää kiinnostaa. Lyhenteeseen voi törmätä esimerkiksi arkielämän puhekielessä tai internetin keskustelupalveluissa. Lyhenne lyhennetään myös EWK."

        Mitä jos opettelisit kirjoittamaan oikein, mitä tarkoitat?

        Entäs sitten lyhenne:
        KMHKTJ?

        Kyllä mua hirveästi kiinnostaa tämä juttu.
        Et varmasti olisi ikinä tätä arvannut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei täällä kenenkään vierailua paheksuta. Palsta on avoin kaikille kirjoittajille!

        Ei vai ??? Haluaako joku oikeasti pahanilmanlinnun tänne ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vai ??? Haluaako joku oikeasti pahanilmanlinnun tänne ?

        Miksei se voi pitää lupauksiaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vai ??? Haluaako joku oikeasti pahanilmanlinnun tänne ?

        Kuka olet näistä pirtin vakioista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka olet näistä pirtin vakioista?

        Eikö nuo kyssärit paljasta kuka on kyseessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei se voi pitää lupauksiaan?

        Siltä on kaikonnut järki ja järjen kuri, disipliini.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siltä on kaikonnut järki ja järjen kuri, disipliini.

        Tässä letkassa nähdään ne herkkien kirjoittajien mielenilmaukset.
        Herkistyvät jonossa yhden lauseen viesteihin, joita osoittavat toisille herkille.
        Raavaat kirjoittajat, totiset ja mielikuvituksettomat, eivät tiedä edes, mihin viitataan, eikä se kiinnostakaan, kun se herkkyys puuttuu.
        EVVK:kin on loukkaus.


      • Anonyymi

        Kuulkaa Korpeimme Kuiskintaa, Kurjien Kantojen Kirskuntaa.


      • Anonyymi

        Ei Sinun korpis tarvia kysyä lupaa kirjoittaaksesi täällä.


    • Anonyymi

      Hyvää huomenta!
      Nyt ei paista, vaan ei visko vettä ei räntää.

      SkillaN, tuttu tilanne tuo, että kyllääntyy johonkin käsityöhön. Minulla viruu kaapin perukoilla yksi pusero, josta puuttuu toinen hiha. Ehkä joskus.

      Tuosta tv-ohjelmasta erityisherkkyydestä. Olin pettynyt siihen. Mutismi-dokkari oli mielenkiintoinen. Minulla oli harhakäsitys, että valikoiva puhumattomuus jää lapsuuteen.

      Liekö niin ettei henkilökemiani Anja Snellmannin kanssa kohtaa, kun hänen haastatteluosuus vain ärsytti minua.
      Olisin odottanut asiantuntevaa paneutumista itse herkkyyden ominaisuuteen eikä minä-kokemukseen.
      Suomesta olisi kyllä löytynyt "parempia" asiantuntijoita. Nyt, kuten eilenkin mainitsin, luulen ettei tuo erityisherkkyys, itse puhun yliherkkyydestä esim. vilkkuviin valoihin, jotka aiheuttavat migreeniä, aukea kaikille.
      Ei sillä herkkyydellä kilpailla. Siinä on hyvät ja huonot puolensa ja sitä ei vieläkään tunneta täysin.
      Tuli mieleen fibromyalgia, josta on väännetty vuosikausia.

      Linnut kokoontuvat tuohon vastapäisen tslon katolle ja puihin. Onkohan myrsky tulossa.

      Leppoisaa lauantaita kaikille!

      brinkkala

      • Anonyymi

        Samat fiilikset ohjelmasta, brinkkala. Sekava, ei päässyt asiaan sisälle ollenkaan. Ei Anja Snellman ei minunkaan suosikkini, vaikka hyvä kirjailija onkin, tietty.

        Aiheesta, erityisherkkyydestä on olemassa hyvä kirja: Elaine N Aron: "Erityisherkkä ihminen"
        Siinä oni sanottu kaikki..)) Ehkä on tuttukin sinulle, brinkkala.

        Olisi kiusaus jatkaa aiheesta pitempäänkin, mutta kun minut jo "heimoon kuulumattomaksi" todettu, niin antaapa olla...))


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samat fiilikset ohjelmasta, brinkkala. Sekava, ei päässyt asiaan sisälle ollenkaan. Ei Anja Snellman ei minunkaan suosikkini, vaikka hyvä kirjailija onkin, tietty.

        Aiheesta, erityisherkkyydestä on olemassa hyvä kirja: Elaine N Aron: "Erityisherkkä ihminen"
        Siinä oni sanottu kaikki..)) Ehkä on tuttukin sinulle, brinkkala.

        Olisi kiusaus jatkaa aiheesta pitempäänkin, mutta kun minut jo "heimoon kuulumattomaksi" todettu, niin antaapa olla...))

        tuo edellinen oli siis minun viesti, jos sillä nyt merkitystä on...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat fiilikset ohjelmasta, brinkkala. Sekava, ei päässyt asiaan sisälle ollenkaan. Ei Anja Snellman ei minunkaan suosikkini, vaikka hyvä kirjailija onkin, tietty.

        Aiheesta, erityisherkkyydestä on olemassa hyvä kirja: Elaine N Aron: "Erityisherkkä ihminen"
        Siinä oni sanottu kaikki..)) Ehkä on tuttukin sinulle, brinkkala.

        Olisi kiusaus jatkaa aiheesta pitempäänkin, mutta kun minut jo "heimoon kuulumattomaksi" todettu, niin antaapa olla...))

        Palstalla on ketju aiheesta. Miksi sinne ei mennä, vaan halutaan skillanin hoivissa tästäkin keskustella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat fiilikset ohjelmasta, brinkkala. Sekava, ei päässyt asiaan sisälle ollenkaan. Ei Anja Snellman ei minunkaan suosikkini, vaikka hyvä kirjailija onkin, tietty.

        Aiheesta, erityisherkkyydestä on olemassa hyvä kirja: Elaine N Aron: "Erityisherkkä ihminen"
        Siinä oni sanottu kaikki..)) Ehkä on tuttukin sinulle, brinkkala.

        Olisi kiusaus jatkaa aiheesta pitempäänkin, mutta kun minut jo "heimoon kuulumattomaksi" todettu, niin antaapa olla...))

        Olen tuon Elaine N Aron kirjan aikoinaan lukenut. Täytyisi lukea uudelleen nyt, kun olen saanut itse lisää ymmärrystä ja sisäistänyt enemmän.

        Jännää, että asetetaan kilpailutilanteeksi tai vähätellään moisia ominaisuuksia.
        Olisikohan sama jos olisi kyse vaikkapa iho-ongelmista esim. psoriasis, jonka kanssa moni elää ja tulee toimeen eri tavoin. Huono vertaus, mutta olkoon. Ei jatketa.

        Hymyillään, kun "tavataan" ;)

        brinkkala


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        tuo edellinen oli siis minun viesti, jos sillä nyt merkitystä on...

        Saako täällä keskustella muusta kuin "päivän säästä"?
        Voisitko Sinä johonkin "heimoon/laumaan kuulumaton" (?)
        ihastuttavan itsenäinen ja mielenkiintoisesti kirjoittava ihminen, Demeter 1,
        kertoa lukemasi kirjan perusteella onko ihminen syntymästään "erityisherkkä" vai "erityisherkistyykö" ihminen tietynlaisten kokemuksien seurauksena ?
        Kiitän etukäteen vastauksesta !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saako täällä keskustella muusta kuin "päivän säästä"?
        Voisitko Sinä johonkin "heimoon/laumaan kuulumaton" (?)
        ihastuttavan itsenäinen ja mielenkiintoisesti kirjoittava ihminen, Demeter 1,
        kertoa lukemasi kirjan perusteella onko ihminen syntymästään "erityisherkkä" vai "erityisherkistyykö" ihminen tietynlaisten kokemuksien seurauksena ?
        Kiitän etukäteen vastauksesta !

        Kiitos kysymästä, Ano 17.13. Vähän epäröin vastata, kun ilmassa on taas tätä vinoiluhenkeä ja väärinymmärtämisestä on täällä tullut jonkinlainen kansanhuvi.

        Lähden nyt kuitenkin siitä, että kysyt tosissasi. Tuolla on ilmiölle on ihan oma ketjunsa ja sieltä saat varmasti käypää tietoa aiheesta. Kirjan mukaan erityisherkkyys on tietty neurologinen poikkeama, joka saa aikaan "liiallista" aisti- ja tunneherkkyyttä, josta taas voi seurata tiettyä vaikeutta selvitä sellaisissa olosuhteissa, joissa "normaalit" pärjäävät (riittävän) hyvin.

        Se, että erityisherkkyydestä nyt on alettu puhua, on tietysti helpotus niille, jotka ovat tuosta ominaisuudesta kärsineet, joiden laatua ei ole ymmärretty vaan tulkittu väärin, nähty vain sen kielteiset puolet. Kirja tietysti painottaa niitä positiivisia, huomiotta jätettyjä puolia...))


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Kiitos kysymästä, Ano 17.13. Vähän epäröin vastata, kun ilmassa on taas tätä vinoiluhenkeä ja väärinymmärtämisestä on täällä tullut jonkinlainen kansanhuvi.

        Lähden nyt kuitenkin siitä, että kysyt tosissasi. Tuolla on ilmiölle on ihan oma ketjunsa ja sieltä saat varmasti käypää tietoa aiheesta. Kirjan mukaan erityisherkkyys on tietty neurologinen poikkeama, joka saa aikaan "liiallista" aisti- ja tunneherkkyyttä, josta taas voi seurata tiettyä vaikeutta selvitä sellaisissa olosuhteissa, joissa "normaalit" pärjäävät (riittävän) hyvin.

        Se, että erityisherkkyydestä nyt on alettu puhua, on tietysti helpotus niille, jotka ovat tuosta ominaisuudesta kärsineet, joiden laatua ei ole ymmärretty vaan tulkittu väärin, nähty vain sen kielteiset puolet. Kirja tietysti painottaa niitä positiivisia, huomiotta jätettyjä puolia...))

        Ihan tosissani kysyin. Kiitos vastauksesta ! Onkohan kirjan kirjoittaja Elaine N Aro
        neurologi ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan tosissani kysyin. Kiitos vastauksesta ! Onkohan kirjan kirjoittaja Elaine N Aro
        neurologi ?

        Kirjan takakannessa mainitaan, että Elaine N. Aron on psykologian tohtori, joka on erikoistunut aisti- ja tunneherkkien ihmisten tutkimukseen ja auttamiseen. Tuo neurologinen varmennus on ilmeisesti saatu muualta.


    • Illankorvaa.
      Käväisin ´´kesämaalla´´ jäniksen- oravan- ja supinjälkiä oli lumessa.
      Piti hakea alamökin ylisiltä 2 lasten tuolia, saa taaperoille ne antaa.
      Skillan mainitsi tuosta peiton teosta. Itsekin olen aikoinaan tehnyt 1 peiton tuosta 6 säikeisetä langasta, aika homma.
      Koulumatkaa oli 6km minullakin alakouluun. Ensimmäiset 2,5 kilometriä synkkää korpitieta. Talvella sitä 7 vuotias lähti tarpomaan, jos lunta oli satanut, sitä oli polveen asti. Oli pimeää. Aura-auto tuli iltapäivällä.
      Tuo kateuskin täällä putkahtelee silloin tällöin teksteissä.
      Minä en oikein tiedä, mitä järkeä kadehtimisessa on.
      Sillä ei mitään itselleen lisää saa. Kuluu energiaa ja ajatus menee rumalle aaltopituudelle, kaikki tuo vaan rasittaa omaa fyysistä ja psyykkistä olotilaa.
      Niinpä olenkin tullut siihen loppupäätelmään, että kateus ei kannata.
      Eilinen päivä menikin askarrellessa ja ommellessa.
      Kolmisen viikkoa sitten veli harmitteli, kun oli kiireissään onnistunut housun vetoketjun särkemään ja pyysi mua sitä katsomaan.
      No ei siitä enää kalua saanut.
      Vähän emmin sen vaihtamista, kun vain joskus nuorena olen sellaisen homman tehnyt.
      No ryhdyin tuumasta toimeen ja hyvinhän se onnistui.
      Saunavuoro kohta.
      Lämpimiä illantoivotuksia vaan muillekin, vaikka ulkona pakkanen paukkuu, 15 astetta näytti auton mittari. Aurinko kyllä paistoi koko päivänvalon ajan.

      • Anonyymi

        Aurinko on juuri se, joka päivänvalon antaa, vaikkei se näkyisikään ;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aurinko on juuri se, joka päivänvalon antaa, vaikkei se näkyisikään ;)

        Niin se on päivänvalon ajan joko paistaa tai on pilvistä.🌻


      • Anonyymi

        Saunavuorohan se alkaa päälle painaa:) Se hyvä!
        "Herkkyyksistä" olette kirjoitelleet. En minä niistä ymmärrä kuin
        kansanomaiset sanonnat: - jotkut voivat olla" herkkähipiäisiä", toiset
        "paksunahkaisia" ja monet siltä väliltä:) Mutta saunavuorostani en saa
        myöhästyä. Terveisin ynnämuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saunavuorohan se alkaa päälle painaa:) Se hyvä!
        "Herkkyyksistä" olette kirjoitelleet. En minä niistä ymmärrä kuin
        kansanomaiset sanonnat: - jotkut voivat olla" herkkähipiäisiä", toiset
        "paksunahkaisia" ja monet siltä väliltä:) Mutta saunavuorostani en saa
        myöhästyä. Terveisin ynnämuu.

        Kyllä tuo saunavuoro täällä kerrostalossakin näin talviaikaan mukava on.
        Aina sitä meikälänen ajattelee, että, kun kesä tulee, itse saa puunsa tehdä, itse lämmitellä,
        saa niinkaun olla kun tahtoo.
        Käydä välillä järvessä tai muuten ulkona vilvoittelemassa.
        Silloin, kun veljeni ja edesmennyt sisareni vielä asuttivat kotitilaamme, kävin siellä heitä moikkaamassa.
        Saunottiin tietenkin ja lumihangessa kävin kierähtämässä välillä ja penkillä istumassa.


      • Eliaana kirjoitti:

        Kyllä tuo saunavuoro täällä kerrostalossakin näin talviaikaan mukava on.
        Aina sitä meikälänen ajattelee, että, kun kesä tulee, itse saa puunsa tehdä, itse lämmitellä,
        saa niinkaun olla kun tahtoo.
        Käydä välillä järvessä tai muuten ulkona vilvoittelemassa.
        Silloin, kun veljeni ja edesmennyt sisareni vielä asuttivat kotitilaamme, kävin siellä heitä moikkaamassa.
        Saunottiin tietenkin ja lumihangessa kävin kierähtämässä välillä ja penkillä istumassa.

        Sunnuntaiaamu jo pitkällä, päivä on valjennut pakkassäähän.
        Ikkunasta maisema näyttää vaaleansiniseltä, taivas ja lumi samaan väriin sulautuneet.
        Rauhaisaa, mieli lepää ja nauttii hiljaisuudesta, on ajatusten aika.

        Tuo herkkyys puhuttanut ketjussamme, myös erillisenä ketjuna pohdintaa suoritettu.
        Minulla on tuohon herkkyyteen liittyviä monia asioita, mielen herkkyys, aistia helposti ihmisten eläminen, huomata tuska, aistia yksinäisyys, herkkä ihminen huomioi ympäristön.
        Olen ollut hyvin ujo lapsena, punastuminen yksi kiusa joka herkästi kasvoni ja oloni paljasti.
        Epävarma esiintymisissä olen aina ollut, mitättömyyden tuntenut, vanhemmiten olen tästä kiusasta hieman päässyt.
        Nämä herkkyyden tuntemukset tunne elämän puolella, on sitten herkistymistä asioille, joilla on terveydelliset syyt, iho yksi sellainen, olen hyvin herkkä ihoni kanssa, stressi laukaisee useasti jonkun sairauteen luettavan herkkyyden.
        Puhun herkkyydestä, josta en mitään oikeastaan osaa sanoa, mutta eipä nuo osaa viisaammatkaan;)
        Ano 8,22, sinussa tunnistan itseni, puhut vuodenajoista ja muusta kuin minun suulla;)

        Demeter on taas saanut tuota kielteistä huomiota, mikä ei mitenkään hänen viesteihinsä arvosteluun sovi, edelleen olen sitä mieltä, että demeterin viesteistä en ilkeyttä näe, vaan sovittelevaa puolustusta saamiinsa arvosteluihin.
        Jos kaikilla olisi sovitteleva sävy, paljolta säästyisimme.

        Brinkkala, minua painaa aina nuo tekemättä jääneet hommat ja niihin nyt sitten kuuluu myös tämä sänkypeitto, valmiiksi sen teen, vaikka kuinka tympääntynyt olenkin.
        Neulon välillä sukkia ja lapasia, niitä tulee nopsaan ja tyytyväisenä voi tekeleitään katsella.
        Joulupuu keräykseen vien mitä jäljelle jää, kun tarvitsevat ovat omansa ottaneet, kälyni eilen kävi hakemassa jotain.
        Samaa mieltä kanssasi, että herkkyydestä voi kertyä jopa painolastia, liian herkkä ihminen huomaa asioita joita ei tämän päivän kovaksi kehittynyt ihminen edes aavista.
        Silmien sahalaita kuviot silmiini joskus saan, oire kai migreenistä, herkistymistä en sen tullessa ole huomioinut, ehkä vaan en osaa yhdistää mihinkään.

        Eliaana ja ynnämuu saunan ylistystä kirjoittivat, sen nautittavuuteen minä myös lukeudun, oli taas illalla niin raukea ja hyvä olo, kun löylyistä osani sain;)
        Onhan tuo sauna järven rannalla ihan toista, mutta joskus toisten mökeillä saan sitäkin ihanuutta nauttia, ja mökkini aikoihin monta kertaa viikossa, nyt elämä on tätä, kiitollinen olen kerrostaloni annista.
        Ompelusta en tykkää ja vetoketjun ompelua vältän, meillä suutari tekee tämän homman, mielelläni ainakin pitkät vetoketjun korjaukset hänelle vien.

        Jospa tämä tällä kertaa "täältä tuulentuvasta" riittääkin;)
        Kaunista ja iloa antavaa pakkaspäivää toivotan;)


      • SkillaN kirjoitti:

        Sunnuntaiaamu jo pitkällä, päivä on valjennut pakkassäähän.
        Ikkunasta maisema näyttää vaaleansiniseltä, taivas ja lumi samaan väriin sulautuneet.
        Rauhaisaa, mieli lepää ja nauttii hiljaisuudesta, on ajatusten aika.

        Tuo herkkyys puhuttanut ketjussamme, myös erillisenä ketjuna pohdintaa suoritettu.
        Minulla on tuohon herkkyyteen liittyviä monia asioita, mielen herkkyys, aistia helposti ihmisten eläminen, huomata tuska, aistia yksinäisyys, herkkä ihminen huomioi ympäristön.
        Olen ollut hyvin ujo lapsena, punastuminen yksi kiusa joka herkästi kasvoni ja oloni paljasti.
        Epävarma esiintymisissä olen aina ollut, mitättömyyden tuntenut, vanhemmiten olen tästä kiusasta hieman päässyt.
        Nämä herkkyyden tuntemukset tunne elämän puolella, on sitten herkistymistä asioille, joilla on terveydelliset syyt, iho yksi sellainen, olen hyvin herkkä ihoni kanssa, stressi laukaisee useasti jonkun sairauteen luettavan herkkyyden.
        Puhun herkkyydestä, josta en mitään oikeastaan osaa sanoa, mutta eipä nuo osaa viisaammatkaan;)
        Ano 8,22, sinussa tunnistan itseni, puhut vuodenajoista ja muusta kuin minun suulla;)

        Demeter on taas saanut tuota kielteistä huomiota, mikä ei mitenkään hänen viesteihinsä arvosteluun sovi, edelleen olen sitä mieltä, että demeterin viesteistä en ilkeyttä näe, vaan sovittelevaa puolustusta saamiinsa arvosteluihin.
        Jos kaikilla olisi sovitteleva sävy, paljolta säästyisimme.

        Brinkkala, minua painaa aina nuo tekemättä jääneet hommat ja niihin nyt sitten kuuluu myös tämä sänkypeitto, valmiiksi sen teen, vaikka kuinka tympääntynyt olenkin.
        Neulon välillä sukkia ja lapasia, niitä tulee nopsaan ja tyytyväisenä voi tekeleitään katsella.
        Joulupuu keräykseen vien mitä jäljelle jää, kun tarvitsevat ovat omansa ottaneet, kälyni eilen kävi hakemassa jotain.
        Samaa mieltä kanssasi, että herkkyydestä voi kertyä jopa painolastia, liian herkkä ihminen huomaa asioita joita ei tämän päivän kovaksi kehittynyt ihminen edes aavista.
        Silmien sahalaita kuviot silmiini joskus saan, oire kai migreenistä, herkistymistä en sen tullessa ole huomioinut, ehkä vaan en osaa yhdistää mihinkään.

        Eliaana ja ynnämuu saunan ylistystä kirjoittivat, sen nautittavuuteen minä myös lukeudun, oli taas illalla niin raukea ja hyvä olo, kun löylyistä osani sain;)
        Onhan tuo sauna järven rannalla ihan toista, mutta joskus toisten mökeillä saan sitäkin ihanuutta nauttia, ja mökkini aikoihin monta kertaa viikossa, nyt elämä on tätä, kiitollinen olen kerrostaloni annista.
        Ompelusta en tykkää ja vetoketjun ompelua vältän, meillä suutari tekee tämän homman, mielelläni ainakin pitkät vetoketjun korjaukset hänelle vien.

        Jospa tämä tällä kertaa "täältä tuulentuvasta" riittääkin;)
        Kaunista ja iloa antavaa pakkaspäivää toivotan;)

        Pakkasta on, pitää uskoa, että talvi on tullut. Tänä vuonna sen vastaan ottaminen on ollut entistä ankeampaa. Ollaan jo ehkä totuttu siihen, että ensi lumet ovat sataneet paljon myöhemmin viime vuosina.
        On tapana syyttää ilmastonmuutosta.
        Ei muisteta sitä, että ilmasto on muuttunut monen moninaisia kertoja. 1800-luvun puolivälin maissa oli useita katovuosia, ja lumet pysyivät maassa kesäkausiin asti, leipään pantiin puolet petäjäistä. Mihin se ilmastonmuutos mahtui perustua?
        1700-luvulla oli myös kylmiä aikoja, joita sanottiin pieniksi jääkausiksi. Tuskin ihmisten toimet tuohon aikaan ilmastoon vaikuttivat. Nythän tilanne todella on ihmisen aikaansaama.
        Minua aina lapsesta saakka kiusasi se uskontotuntien tieto, että maailma oli 6000 v vanha, kun samaan aikaan luettiin historiaa kivikaudesta ja muinaisista eläimistä ja fossiileista. Ja maantiedon tunnilla jääkaudesta ja Suomen maan nousemisesta, joka jatkuu tänäkin päivänä.
        Kyllä ihmiskunnalla on historiassaan vielä paljon oppimista, vaikka onkin jo opittu paljon uutta meidänkin elinaikanamme.
        Tänään olen kutsuttu aterialle miniän kotiin. Enpä muistanut, että sunnuntaisin ei kodin läheltä kulkeva bussi kulje, vaan joudun marssimaan lähes kilometrin bussipysäkille. Toivottavasti pakkanen ei nipistä liikaa sillä matkalla, sillä en ole niitä urheilevia vanhuksia, joita tälläkin palstalla on useita. Minua vaivaa selkä ja polvi, jotka eivät salli minkäänlaista reipastelua.
        Herkkyydestä on ollut puhetta. Mahtaako aiheeseen liittyä herkästi kylmettyvät sormet ja varpaat, joiden kanssa olen ikäni joutunut kamppailemaan joka talvi!


      • Anonyymi
        SkillaN kirjoitti:

        Sunnuntaiaamu jo pitkällä, päivä on valjennut pakkassäähän.
        Ikkunasta maisema näyttää vaaleansiniseltä, taivas ja lumi samaan väriin sulautuneet.
        Rauhaisaa, mieli lepää ja nauttii hiljaisuudesta, on ajatusten aika.

        Tuo herkkyys puhuttanut ketjussamme, myös erillisenä ketjuna pohdintaa suoritettu.
        Minulla on tuohon herkkyyteen liittyviä monia asioita, mielen herkkyys, aistia helposti ihmisten eläminen, huomata tuska, aistia yksinäisyys, herkkä ihminen huomioi ympäristön.
        Olen ollut hyvin ujo lapsena, punastuminen yksi kiusa joka herkästi kasvoni ja oloni paljasti.
        Epävarma esiintymisissä olen aina ollut, mitättömyyden tuntenut, vanhemmiten olen tästä kiusasta hieman päässyt.
        Nämä herkkyyden tuntemukset tunne elämän puolella, on sitten herkistymistä asioille, joilla on terveydelliset syyt, iho yksi sellainen, olen hyvin herkkä ihoni kanssa, stressi laukaisee useasti jonkun sairauteen luettavan herkkyyden.
        Puhun herkkyydestä, josta en mitään oikeastaan osaa sanoa, mutta eipä nuo osaa viisaammatkaan;)
        Ano 8,22, sinussa tunnistan itseni, puhut vuodenajoista ja muusta kuin minun suulla;)

        Demeter on taas saanut tuota kielteistä huomiota, mikä ei mitenkään hänen viesteihinsä arvosteluun sovi, edelleen olen sitä mieltä, että demeterin viesteistä en ilkeyttä näe, vaan sovittelevaa puolustusta saamiinsa arvosteluihin.
        Jos kaikilla olisi sovitteleva sävy, paljolta säästyisimme.

        Brinkkala, minua painaa aina nuo tekemättä jääneet hommat ja niihin nyt sitten kuuluu myös tämä sänkypeitto, valmiiksi sen teen, vaikka kuinka tympääntynyt olenkin.
        Neulon välillä sukkia ja lapasia, niitä tulee nopsaan ja tyytyväisenä voi tekeleitään katsella.
        Joulupuu keräykseen vien mitä jäljelle jää, kun tarvitsevat ovat omansa ottaneet, kälyni eilen kävi hakemassa jotain.
        Samaa mieltä kanssasi, että herkkyydestä voi kertyä jopa painolastia, liian herkkä ihminen huomaa asioita joita ei tämän päivän kovaksi kehittynyt ihminen edes aavista.
        Silmien sahalaita kuviot silmiini joskus saan, oire kai migreenistä, herkistymistä en sen tullessa ole huomioinut, ehkä vaan en osaa yhdistää mihinkään.

        Eliaana ja ynnämuu saunan ylistystä kirjoittivat, sen nautittavuuteen minä myös lukeudun, oli taas illalla niin raukea ja hyvä olo, kun löylyistä osani sain;)
        Onhan tuo sauna järven rannalla ihan toista, mutta joskus toisten mökeillä saan sitäkin ihanuutta nauttia, ja mökkini aikoihin monta kertaa viikossa, nyt elämä on tätä, kiitollinen olen kerrostaloni annista.
        Ompelusta en tykkää ja vetoketjun ompelua vältän, meillä suutari tekee tämän homman, mielelläni ainakin pitkät vetoketjun korjaukset hänelle vien.

        Jospa tämä tällä kertaa "täältä tuulentuvasta" riittääkin;)
        Kaunista ja iloa antavaa pakkaspäivää toivotan;)

        Hyvää huomenta, SkillaN ja Demeter, on hyvä olo teidän viestit luettuani.
        Pitkään onkin tämä tapa aamuihini oman lisänsä tuonut, se on hyvän olon antanut.
        Nyt aamulenkille! M-e. Hyvää päivää kaikille Kahvipirtin ystäville!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää huomenta, SkillaN ja Demeter, on hyvä olo teidän viestit luettuani.
        Pitkään onkin tämä tapa aamuihini oman lisänsä tuonut, se on hyvän olon antanut.
        Nyt aamulenkille! M-e. Hyvää päivää kaikille Kahvipirtin ystäville!

        Miaelina:

        Ystäväni lähetti minulle muiston hänelle kirjoittamastani AJATUKSESTA Positiivareissa neljä vuotta sitten:

        "Pienten asioiden aamukasteessa sydän
        löytää päivänkoittonsa ja virkistyy."

        -Kahlil Gibran


      • Makriina kirjoitti:

        Pakkasta on, pitää uskoa, että talvi on tullut. Tänä vuonna sen vastaan ottaminen on ollut entistä ankeampaa. Ollaan jo ehkä totuttu siihen, että ensi lumet ovat sataneet paljon myöhemmin viime vuosina.
        On tapana syyttää ilmastonmuutosta.
        Ei muisteta sitä, että ilmasto on muuttunut monen moninaisia kertoja. 1800-luvun puolivälin maissa oli useita katovuosia, ja lumet pysyivät maassa kesäkausiin asti, leipään pantiin puolet petäjäistä. Mihin se ilmastonmuutos mahtui perustua?
        1700-luvulla oli myös kylmiä aikoja, joita sanottiin pieniksi jääkausiksi. Tuskin ihmisten toimet tuohon aikaan ilmastoon vaikuttivat. Nythän tilanne todella on ihmisen aikaansaama.
        Minua aina lapsesta saakka kiusasi se uskontotuntien tieto, että maailma oli 6000 v vanha, kun samaan aikaan luettiin historiaa kivikaudesta ja muinaisista eläimistä ja fossiileista. Ja maantiedon tunnilla jääkaudesta ja Suomen maan nousemisesta, joka jatkuu tänäkin päivänä.
        Kyllä ihmiskunnalla on historiassaan vielä paljon oppimista, vaikka onkin jo opittu paljon uutta meidänkin elinaikanamme.
        Tänään olen kutsuttu aterialle miniän kotiin. Enpä muistanut, että sunnuntaisin ei kodin läheltä kulkeva bussi kulje, vaan joudun marssimaan lähes kilometrin bussipysäkille. Toivottavasti pakkanen ei nipistä liikaa sillä matkalla, sillä en ole niitä urheilevia vanhuksia, joita tälläkin palstalla on useita. Minua vaivaa selkä ja polvi, jotka eivät salli minkäänlaista reipastelua.
        Herkkyydestä on ollut puhetta. Mahtaako aiheeseen liittyä herkästi kylmettyvät sormet ja varpaat, joiden kanssa olen ikäni joutunut kamppailemaan joka talvi!

        Kiitos nyt SkillaN ja M-e teille, että ymmärrätte ja kannustatte tätä "erityisherkkää"..))

        Tunne-elämän herkkyys lienee tuttua useimmille meistä, ei siinä sinänsä mitään erityistä ole ja minäkin pidän sitä tässä elämänvaiheessa lähinnä rikkautena, vaikka ei se sellaiseksi ole ihan itsestään muuttunut. Elämänkoulua on pitänyt käydä ja usein siperia on opettanut eniten.
        Tuskin tässä ehtii valmiiksi tulla, mutta tuntuu silti tylsältä, että joku/jotkut katsovat oikeudekseen heitellä vaikka minkälaisia syytöksiä "päin naamaa" niitä mitenkään perustelematta. Jos tarkennusta kysyy sitä ei tule tai se on pelkkää kliseistä inttämistä.

        Ja taas tuli maalittamista tällekin päivälle. Miksi sinulla kk tai sitten sinä, "joka et ole kk", on tarve nostaa esille sellaisia kirjoittajia, joilla ei itsellä ole pyrkyä esillä olemiseen vaan ainostaan leppoisaan kirjoitteluun, vertaisten kesken.
        Tuttua ja tarkoitushakuista toimintaa sinulta, etkö muuta keksi päästäkseni taas hämmentämään kuviota, tapahtumisen keskiöön ?
        Toisten syyttely tietysti tarjoaa itselle hyvän mahdollisuuden todistella omaa nuhteettomuutta, uhriutuakin. Tapasi on tultu tuntemaan.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Kiitos nyt SkillaN ja M-e teille, että ymmärrätte ja kannustatte tätä "erityisherkkää"..))

        Tunne-elämän herkkyys lienee tuttua useimmille meistä, ei siinä sinänsä mitään erityistä ole ja minäkin pidän sitä tässä elämänvaiheessa lähinnä rikkautena, vaikka ei se sellaiseksi ole ihan itsestään muuttunut. Elämänkoulua on pitänyt käydä ja usein siperia on opettanut eniten.
        Tuskin tässä ehtii valmiiksi tulla, mutta tuntuu silti tylsältä, että joku/jotkut katsovat oikeudekseen heitellä vaikka minkälaisia syytöksiä "päin naamaa" niitä mitenkään perustelematta. Jos tarkennusta kysyy sitä ei tule tai se on pelkkää kliseistä inttämistä.

        Ja taas tuli maalittamista tällekin päivälle. Miksi sinulla kk tai sitten sinä, "joka et ole kk", on tarve nostaa esille sellaisia kirjoittajia, joilla ei itsellä ole pyrkyä esillä olemiseen vaan ainostaan leppoisaan kirjoitteluun, vertaisten kesken.
        Tuttua ja tarkoitushakuista toimintaa sinulta, etkö muuta keksi päästäkseni taas hämmentämään kuviota, tapahtumisen keskiöön ?
        Toisten syyttely tietysti tarjoaa itselle hyvän mahdollisuuden todistella omaa nuhteettomuutta, uhriutuakin. Tapasi on tultu tuntemaan.

        Nyt on matriarkka apuna toistelemassa, että menneitä loukkauksia ei saa muut muistella. Vain kk :lla oikeus käyttää kaikkea lyömäaseena,
        , sekä vanhoja asioita että myös sitä, että D saa nykyisin liikaa ystävällisyyttä ja myönteistä huomiota. Tietysti D saa sitä hyvää vastaanottaa mitä kylvääkin.


      • Makriina kirjoitti:

        Pakkasta on, pitää uskoa, että talvi on tullut. Tänä vuonna sen vastaan ottaminen on ollut entistä ankeampaa. Ollaan jo ehkä totuttu siihen, että ensi lumet ovat sataneet paljon myöhemmin viime vuosina.
        On tapana syyttää ilmastonmuutosta.
        Ei muisteta sitä, että ilmasto on muuttunut monen moninaisia kertoja. 1800-luvun puolivälin maissa oli useita katovuosia, ja lumet pysyivät maassa kesäkausiin asti, leipään pantiin puolet petäjäistä. Mihin se ilmastonmuutos mahtui perustua?
        1700-luvulla oli myös kylmiä aikoja, joita sanottiin pieniksi jääkausiksi. Tuskin ihmisten toimet tuohon aikaan ilmastoon vaikuttivat. Nythän tilanne todella on ihmisen aikaansaama.
        Minua aina lapsesta saakka kiusasi se uskontotuntien tieto, että maailma oli 6000 v vanha, kun samaan aikaan luettiin historiaa kivikaudesta ja muinaisista eläimistä ja fossiileista. Ja maantiedon tunnilla jääkaudesta ja Suomen maan nousemisesta, joka jatkuu tänäkin päivänä.
        Kyllä ihmiskunnalla on historiassaan vielä paljon oppimista, vaikka onkin jo opittu paljon uutta meidänkin elinaikanamme.
        Tänään olen kutsuttu aterialle miniän kotiin. Enpä muistanut, että sunnuntaisin ei kodin läheltä kulkeva bussi kulje, vaan joudun marssimaan lähes kilometrin bussipysäkille. Toivottavasti pakkanen ei nipistä liikaa sillä matkalla, sillä en ole niitä urheilevia vanhuksia, joita tälläkin palstalla on useita. Minua vaivaa selkä ja polvi, jotka eivät salli minkäänlaista reipastelua.
        Herkkyydestä on ollut puhetta. Mahtaako aiheeseen liittyä herkästi kylmettyvät sormet ja varpaat, joiden kanssa olen ikäni joutunut kamppailemaan joka talvi!

        Noita 6000 vuoteen uskovia on vieläkin.
        Taisi olla 11 000 vuotta sitten, kun tämäkin kamaranpala oli jään peitossa.
        Ihmisen toimien piikkiin tämä lämmönnousu on laitettu.
        Kun noita aikoja taapäin katselee, ei voi välttyä ajatukselta, että johonkin suuntaan se ilmasto muuttuisi joka tapauksessa.
        Ilmastohistorin valossa muutosta on aina tapahtunut. Nyt ihminen on nopeuttanut sitä omilla toimillaan.
        18 astetta pakkasta, kyllä pienen lenkin tein, ei montaa ihmistä näkynyt ulkona.


      • demeter1 kirjoitti:

        Kiitos nyt SkillaN ja M-e teille, että ymmärrätte ja kannustatte tätä "erityisherkkää"..))

        Tunne-elämän herkkyys lienee tuttua useimmille meistä, ei siinä sinänsä mitään erityistä ole ja minäkin pidän sitä tässä elämänvaiheessa lähinnä rikkautena, vaikka ei se sellaiseksi ole ihan itsestään muuttunut. Elämänkoulua on pitänyt käydä ja usein siperia on opettanut eniten.
        Tuskin tässä ehtii valmiiksi tulla, mutta tuntuu silti tylsältä, että joku/jotkut katsovat oikeudekseen heitellä vaikka minkälaisia syytöksiä "päin naamaa" niitä mitenkään perustelematta. Jos tarkennusta kysyy sitä ei tule tai se on pelkkää kliseistä inttämistä.

        Ja taas tuli maalittamista tällekin päivälle. Miksi sinulla kk tai sitten sinä, "joka et ole kk", on tarve nostaa esille sellaisia kirjoittajia, joilla ei itsellä ole pyrkyä esillä olemiseen vaan ainostaan leppoisaan kirjoitteluun, vertaisten kesken.
        Tuttua ja tarkoitushakuista toimintaa sinulta, etkö muuta keksi päästäkseni taas hämmentämään kuviota, tapahtumisen keskiöön ?
        Toisten syyttely tietysti tarjoaa itselle hyvän mahdollisuuden todistella omaa nuhteettomuutta, uhriutuakin. Tapasi on tultu tuntemaan.

        Demeter@ Minulla on tasan kolme kommenttia tässä ketjussa ja tämä on neljäs.

        Huomasin viestisi vasta nyt selatessani ketjua.
        Sinä kyllä tiedät, että häiriköllä on vain yksi tavoite, se on häätää minut pois keskusteluista. Sinun ja minun vastakkain asettelu kuuluu häirikön kaavaan, jotta katkeruus ja kauna jatkuisi.

        Minua ei tietenkään kukaan voi huijata koska vastaan teksteistäni.

        Minunhan tässä pitäisi "herkistellä", mutta koska totuus on puolellani en herkistele valveiden edessä.

        Tämä kommenttisi ruokkii juuri oikein eväin häirinnän jatkumista.

        Ota se mainostamasi huumori mukaan niin pärjäät kuten minäkin.


    • Anonyymi

      Kun täällä niin harvoin käyn, olisi hyvä tietää ovatko Demeter ja Skillan koskaan täällä tehneet sellaista virhettä, jota olisivat pyytäneet anteeksi.

      • Aika yllättävä kysymys, vastaan muistiini nojaten, että en ole pyytänyt sanomiani ookeasti anteeksi, pahoitellut kylläkin.

        Olen aina pyrkinyt kirjoittamaan niin, etten kenenkään henkilökohtaisuuksia ole julki tuonut, jos nyt jotain tietäisinkin, myös rumaa kieltä, en nimittelyä ole esiin tuonut. joten en tätä kysymystä osaa allekirjoittaa.

        Aika tarkkaan täällä sanoja seurataan ja siivilöidään, mutta en omatietoisesti ole mitään poistoon menevää kirjoittanut.


      • SkillaN kirjoitti:

        Aika yllättävä kysymys, vastaan muistiini nojaten, että en ole pyytänyt sanomiani ookeasti anteeksi, pahoitellut kylläkin.

        Olen aina pyrkinyt kirjoittamaan niin, etten kenenkään henkilökohtaisuuksia ole julki tuonut, jos nyt jotain tietäisinkin, myös rumaa kieltä, en nimittelyä ole esiin tuonut. joten en tätä kysymystä osaa allekirjoittaa.

        Aika tarkkaan täällä sanoja seurataan ja siivilöidään, mutta en omatietoisesti ole mitään poistoon menevää kirjoittanut.

        Taas virhe, oikeasti pitää olla, näitä virheitä saisin useinkin anteeksi pyydellä.


      • Anonyymi

        Käyt täällä harvoin ?
        Älä viitsi. Joka päivä käyt monesti, rekattuna ja anona !
        Sinähän asut täällä..
        Ei sinulta tarvitse kenenkään pyytää anteeksi.
        Sinä olet se, joka on anteeksipyynnön velkaa monille.


      • Anonyymi

        "olisi hyvä tietää ovatko Demeter ja Skillan koskaan
        täällä tehneet sellaista virhettä, jota olisivat pyytäneet anteeksi."

        Kyselee "korppi", joka käy harvoin palstalla! Ha ha haa!

        Eivät ole tehneet sellaista virhettä, jota tarvitsee pyytää anteeksi, mutta sinä " korppis" olet useinkin, mutta et pyydä anteeksi.

        Taas leikit/olet "susi lammasten vaatteissa" ja toivot, että sinulta pyydellään anteeksi.


    • Anonyymi

      Minä käyn useita kertoja päivässä ja voin sanoa/kirjoittaa, että mielestäni ei koskaan. Sitä vastoin ehkä eräällä toisella olisi siihen kyllä syytä.

      • Anonyymi

        Lisäisin vielä, että ei ole ollut tarpeellistakaan. He ovat niin sopuisia kirjoittajia.


    • Anonyymi

      Helppo vatia nimettömänä anteeksipyyntöjä rekatuilta.
      Nimetön kirjoittaa, vastaa, loukkaa, suuttuu, kirjoittaa takaisin, ja sehän on vain keskustelua. Sitten joku rekattu kirjoittaa mielipiteensä. Nimetön loukkaantuu ja vaatii anteeksipyyntöä. Rekattu on osoittanut mieltään! Sehän ei sovi.
      Niin se herkästi menee.
      Mkr.

      • Huomenet korvesta Mkr@

        Olen vuosien varrella oppinut, että en puolustaudu en selittele. Enkä enää pyydä anteeksi ; )) Kaikkeen edellä mainittuihin olen syyllistynyt, mutta ajan saatossa turhaksi todennut.

        Kaikki mitä nimimerkkini ympärilläni tapahtuu luen ja hymyilen.

        Se lie kuten mainitsitkin päivän selvää, että kun itse kysyy ja itse vastaa pääsee haluamaansa lopputulokseen.

        Kirpakka aurinkoinen pakkaspäivä Korvessa.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Huomenet korvesta Mkr@

        Olen vuosien varrella oppinut, että en puolustaudu en selittele. Enkä enää pyydä anteeksi ; )) Kaikkeen edellä mainittuihin olen syyllistynyt, mutta ajan saatossa turhaksi todennut.

        Kaikki mitä nimimerkkini ympärilläni tapahtuu luen ja hymyilen.

        Se lie kuten mainitsitkin päivän selvää, että kun itse kysyy ja itse vastaa pääsee haluamaansa lopputulokseen.

        Kirpakka aurinkoinen pakkaspäivä Korvessa.

        Huonotapaista tulla tervehtimään skillanin ketjuun vain keskinäistä nuoleskelukaveria makriinaa. Olette kuin paita ja pers.
        Paras anteeksipyyntö sinulta kun pysyisit poissa, pitäisit edes sen lupauksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huonotapaista tulla tervehtimään skillanin ketjuun vain keskinäistä nuoleskelukaveria makriinaa. Olette kuin paita ja pers.
        Paras anteeksipyyntö sinulta kun pysyisit poissa, pitäisit edes sen lupauksen.

        Nimittelet toista huonotapaiseksi.

        Mitäs oma tekstisi? Onko sinusta kovinkin hyvätapaista ja sovinnollista. Sinäkin voisit pysyä pois.


    • Anonyymi

      Hyvää päivää!
      Aurinkoinen, kymmenen asteen pakkassää.
      Aamukävelyllä koukkasin kaupassa, unohdin vehnäjauhot taas. Ei voi kuin nauraa itselleen :)

      Voin allekirjoittaa SkillaN nuo eilisen ja tämänpäiväiset kuvaukset herkkyydestä.
      Ujo olin minäkin lapsena ja vieläkin. Punastuin herkästi. Opettajat olivat ankaria auktoriteettejä. En oppinut puolustautumaan enkä väittelemään.
      Täällä palstoilla "vängätään" pienestäkin. En jää väittelemään vaikka olisin oikeassa vaan otan "ritolat". (Olikohan Ritola hiihtäjä, en muista.)
      Toisaalta tuo "jyrääminen" ja oikeassa oleminen ehdoin tahdoin tuntuisi omalle kohdalle tukahduttavan vieraalta. En oppisi siihen eikä onneksi ole pakko edes kokeilla.
      Nössö mikä nössö olen :)

      Mistähän muusta puhuitte, unohdin senkin ja nyt en voi vierittää tekstiä ja luntata. Tulihan tuossa jo tuota avautumista ;)
      Taidan keittää päiväkahvit ja pelata muistipeliä.

      Hyvää pyhäpäivää!

      brinkkala

      • Anonyymi

        Ville Ritola, kestävyysjuoksija. Pariisin olympialaisista 6 mitalia.

        Kyllä nyt hävettää tämä muistinmenetys.
        brinkkala


      • Pitäisköhän minunkin avautua tunneherkkyydestä, brinkkala..)) Taidan jättää väliin, mutta jäin tietysti miettimään, pitäsköhän minunkin ottaa ritolat - taas...

        Kyllä mukavat kirjoittavat minuakin pitävät, mutta onhan niitä samanhenkisiä tietysti vielä "livessäkin", tämä vain on "helppoa" yhteydenpitoa, ei mitään aikataulujen sovittelua eikä esivalmisteluja. Että pysykäämme "kanavalla", ainakin toistaiseksi..))


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Pitäisköhän minunkin avautua tunneherkkyydestä, brinkkala..)) Taidan jättää väliin, mutta jäin tietysti miettimään, pitäsköhän minunkin ottaa ritolat - taas...

        Kyllä mukavat kirjoittavat minuakin pitävät, mutta onhan niitä samanhenkisiä tietysti vielä "livessäkin", tämä vain on "helppoa" yhteydenpitoa, ei mitään aikataulujen sovittelua eikä esivalmisteluja. Että pysykäämme "kanavalla", ainakin toistaiseksi..))

        Heh, annetaan Ritolan levätä rauhassa ja pidetään paikkamme takarivissä :)
        Mietihän tarkkaan herkkyydestäsi avautumista. Epäilen sinun kohdallasi senkin kääntyvän "irtopisteiden" keräilyksi, jota olin jo aistivinani muutamista kommenteista.
        Pikku ilkimys istahti olkapäälleni ja joudun pinnistelemään etteivät sormeni suoltaisi mitä mieleen tulee ;) Jinjang vissiin epätasapainossa.

        brinkkala


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, annetaan Ritolan levätä rauhassa ja pidetään paikkamme takarivissä :)
        Mietihän tarkkaan herkkyydestäsi avautumista. Epäilen sinun kohdallasi senkin kääntyvän "irtopisteiden" keräilyksi, jota olin jo aistivinani muutamista kommenteista.
        Pikku ilkimys istahti olkapäälleni ja joudun pinnistelemään etteivät sormeni suoltaisi mitä mieleen tulee ;) Jinjang vissiin epätasapainossa.

        brinkkala

        "Pikku ilkimys istahti olkapäälleni"

        Siis "korppis" haastaa jopa "brinkalan"?

        Mikäli itse "brinkkala" tämän todistaa itse kirjoittamaksi, niin pyydän anteeksi "korppikselta", että epäilin sinua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pikku ilkimys istahti olkapäälleni"

        Siis "korppis" haastaa jopa "brinkalan"?

        Mikäli itse "brinkkala" tämän todistaa itse kirjoittamaksi, niin pyydän anteeksi "korppikselta", että epäilin sinua.

        Koppis saa synninpäästön ;)
        Itse brinkkalan olkapäällä tuo ilkimys istui. Vein pakkaseen parvekkeelle. Ei ilkeys olisi tietenkään Demeteriin kohdistunut eikä suoranaisesti kehenkään vain lukemiini teksteihin.

        brinkkala


    • Anonyymi

      Aivan jumalallista joukkoa, heitä tukevat anot siihen mukaan lukien.

      • Anonyymi

        Jaa, oikein pelottaa tänne tulla tämmösen "syntisen, saatanan, kurjan", koska ilmeistä on, että jumalaista joukkoa tukeva ja puolustava anosoturi "lynkkaa" heti omilla perusteluillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, oikein pelottaa tänne tulla tämmösen "syntisen, saatanan, kurjan", koska ilmeistä on, että jumalaista joukkoa tukeva ja puolustava anosoturi "lynkkaa" heti omilla perusteluillaan.

        Kohta tulee varmaan anosoturi, joka sanoo, että Korppis olet.
        Hänen mielestän "harjanvarsikakalla" ei täällä leikitellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, oikein pelottaa tänne tulla tämmösen "syntisen, saatanan, kurjan", koska ilmeistä on, että jumalaista joukkoa tukeva ja puolustava anosoturi "lynkkaa" heti omilla perusteluillaan.

        Juuri niin " korppis", koska itsehän selvitit, että "demeter" onkin joku jumalatar vanhoissa "saagoissa", jota ainakaan minä en tunnistanut.

        Tosin en ole googlaillut kenenkään nimmareita, mutta sinulla on siihenkin aikaa, joten sinun "mollaus" "demeteriä" kohtaan heti tunnistaa, saati sitten SkillaN;niin, jota vastaan olet hyökännyt ilkeästikin.

        Nyt haluat heiltä anteeksi pyyntöä kysymällä "anona".
        Miksi? Pettikö "pokka" kuitenkin? Olethan niin vahva.

        Lupasit , että et kirjoita enää "Kahvipirttiin", joten miksi olet taas täällä, kun sinun vuoksesi aina lisääntyy tuo poistojen lista, sillä kaikki ei hallitse mielipidettään sinua kohtaan, vaan ovat ilkeitä, jotka poistetaan "loukkaavan sisällön" vuoksi, joka on tuolla vaihtoehtona ilmoituksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin " korppis", koska itsehän selvitit, että "demeter" onkin joku jumalatar vanhoissa "saagoissa", jota ainakaan minä en tunnistanut.

        Tosin en ole googlaillut kenenkään nimmareita, mutta sinulla on siihenkin aikaa, joten sinun "mollaus" "demeteriä" kohtaan heti tunnistaa, saati sitten SkillaN;niin, jota vastaan olet hyökännyt ilkeästikin.

        Nyt haluat heiltä anteeksi pyyntöä kysymällä "anona".
        Miksi? Pettikö "pokka" kuitenkin? Olethan niin vahva.

        Lupasit , että et kirjoita enää "Kahvipirttiin", joten miksi olet taas täällä, kun sinun vuoksesi aina lisääntyy tuo poistojen lista, sillä kaikki ei hallitse mielipidettään sinua kohtaan, vaan ovat ilkeitä, jotka poistetaan "loukkaavan sisällön" vuoksi, joka on tuolla vaihtoehtona ilmoituksissa.

        Tiedoksi vain kaikille.
        Ei ole Korppis kirjoittanut tuota, johon ano tässä viittaa.
        Tiedän sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin " korppis", koska itsehän selvitit, että "demeter" onkin joku jumalatar vanhoissa "saagoissa", jota ainakaan minä en tunnistanut.

        Tosin en ole googlaillut kenenkään nimmareita, mutta sinulla on siihenkin aikaa, joten sinun "mollaus" "demeteriä" kohtaan heti tunnistaa, saati sitten SkillaN;niin, jota vastaan olet hyökännyt ilkeästikin.

        Nyt haluat heiltä anteeksi pyyntöä kysymällä "anona".
        Miksi? Pettikö "pokka" kuitenkin? Olethan niin vahva.

        Lupasit , että et kirjoita enää "Kahvipirttiin", joten miksi olet taas täällä, kun sinun vuoksesi aina lisääntyy tuo poistojen lista, sillä kaikki ei hallitse mielipidettään sinua kohtaan, vaan ovat ilkeitä, jotka poistetaan "loukkaavan sisällön" vuoksi, joka on tuolla vaihtoehtona ilmoituksissa.

        Miksi sinä Kristiina et kirjoita rekattuna? Eikö pokka kestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin " korppis", koska itsehän selvitit, että "demeter" onkin joku jumalatar vanhoissa "saagoissa", jota ainakaan minä en tunnistanut.

        Tosin en ole googlaillut kenenkään nimmareita, mutta sinulla on siihenkin aikaa, joten sinun "mollaus" "demeteriä" kohtaan heti tunnistaa, saati sitten SkillaN;niin, jota vastaan olet hyökännyt ilkeästikin.

        Nyt haluat heiltä anteeksi pyyntöä kysymällä "anona".
        Miksi? Pettikö "pokka" kuitenkin? Olethan niin vahva.

        Lupasit , että et kirjoita enää "Kahvipirttiin", joten miksi olet taas täällä, kun sinun vuoksesi aina lisääntyy tuo poistojen lista, sillä kaikki ei hallitse mielipidettään sinua kohtaan, vaan ovat ilkeitä, jotka poistetaan "loukkaavan sisällön" vuoksi, joka on tuolla vaihtoehtona ilmoituksissa.

        Niin, jäi kommentoimatta tuohon väitteeseen, että Korppis on luvannut olla kirjoittamatta Kahvipirttiin.
        Hän on luvannut olla kirjoittamatta, koska hänen nimimerkkinsä olivat silloin tauolla, kuten otsikosta: Hiljainen huone ja sen alustuksesta selviää.
        Tauko on jo päättynyt.
        Sinä ja Skillan kirjoitatte asiasta omia, totuudesta poikkeavia versioitanna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedoksi vain kaikille.
        Ei ole Korppis kirjoittanut tuota, johon ano tässä viittaa.
        Tiedän sen.

        Sen tietää vain korppis mitä on kirjoittanut eli siis olet korppis ja yrität kiistää
        kirjoituksesi. Vai oletko jompi kumpi kumpi P sen "sivupersoonista" ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä Kristiina et kirjoita rekattuna? Eikö pokka kestä?

        Pokka pitää. Se on se Hyasintti sarjan nimi. Se kaikkia komenteleva hienosteleva sietämätön akka.Bucket eli ämpäri. Varsinainen jäteämpäri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin " korppis", koska itsehän selvitit, että "demeter" onkin joku jumalatar vanhoissa "saagoissa", jota ainakaan minä en tunnistanut.

        Tosin en ole googlaillut kenenkään nimmareita, mutta sinulla on siihenkin aikaa, joten sinun "mollaus" "demeteriä" kohtaan heti tunnistaa, saati sitten SkillaN;niin, jota vastaan olet hyökännyt ilkeästikin.

        Nyt haluat heiltä anteeksi pyyntöä kysymällä "anona".
        Miksi? Pettikö "pokka" kuitenkin? Olethan niin vahva.

        Lupasit , että et kirjoita enää "Kahvipirttiin", joten miksi olet taas täällä, kun sinun vuoksesi aina lisääntyy tuo poistojen lista, sillä kaikki ei hallitse mielipidettään sinua kohtaan, vaan ovat ilkeitä, jotka poistetaan "loukkaavan sisällön" vuoksi, joka on tuolla vaihtoehtona ilmoituksissa.

        Paskakärpäset lehahtaa lentoon, heti kun korppis kirjoittaa jotain.
        Ettekö te ymmärrä, että näillä anoilla on ainoa taka ajatus rääviä korpista ja saada koko seurakunta sekaisin.


    • Anonyymi

      Itse pääpiru tuli taas sotkemaan kaiken.

    • Sunnuntaipäivä illassa ; )

      Sangen säpäkkää kommentointia ketjussa. Korppis on tuon ja korppis on tämän kommentin takana, hei rauhoittukaa, en ole, mutta mitäpä sitä hyvejjää sannoo ; ) kun ollaan yliherkkiä aistimuksille. Tuoksuiko piparkakut kommenttien takaa ; )

      Kohta joku manteli puurossa innostuu ja kirjoittaa ahaa...elämyksestään, "se tunnusti" ; )

      Sain nimittäin Illalla joulurekipipari-idean. Tänään tein kaavat ja paistoin osat, oli siinä hommansa, tein kolmen reen osat. Huomiselle jätän kokoamisen. Reet täytän karkeilla. Reet menevät joululahjoiksi.

      Niin aikomukseni oli alkaa kirjoittaa vasta nousuviikolla, mutta kun joulutouhujen välillä on kiva rentoutua hauskan lukemisen parissa, en malttanut olla kommentoimatta lukemaani.

      Eikös se ollut Apulehdessä aikoinaan sekkainen etsintäleikki, missä Jallu luuraa. Löytyihän se Jallu, ja minutkin löydätte, joko tällä Korppis- tai sillä Ilmarilta varastetulla Korpikirjailija-nimimerkillä.

      Kello on jo yli 18.00. Rauhoitutaan ottamaan vastaan huomista Itsenäisyyspäiväämme.

      • Anonyymi

        Korpikirjailija on ILMARI KIANNON saama ARVONIMI.

        Et pysty sitä varastamaan etkä RYÖSTÄMÄÄN.


    • Anonyymi

      Kaikki muut ovat ihan rauhallisia,
      mutta miten saataisiin jyrääjä rauhoittumaan ?
      17 vuoden jyrääminenkään ei rauhoita.
      Päinvastoin.

      • Anonyymi

        Pitää ymmärtää ja sääliä korven yksinäistä, jonka elämän sisältö on palstajulkisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää ymmärtää ja sääliä korven yksinäistä, jonka elämän sisältö on palstajulkisuus.

        Pitää myös ymmärtää ja sääliä sitä yksinäistä ja palstariippuvaista jonka elämän sisältö on kytätä palstalla minkä kommentin takana on kukakin ja miten taas saisi jonkun vakikirjoittajan/nikillisen paljastettua.
        PM (ei koskaan kenenkään sivupersoona: aina oman elämänsä sankari)


      • Anonyymi

        Olen lukenut päivän viestit. Ei tämä meno jaksa kiinnostaa. Eipä
        mitään, onhan jokaisella myös mahdollisuus tehdä valintoja.
        Pitemmittä jaarittelujani, siirryn toistaiseksi "katsomoon." Luen ehkä,
        joskus jos viitsin tuhlata aikaani turhanpäiväisyyteen.
        Näin tuumiskelee ynnämuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää myös ymmärtää ja sääliä sitä yksinäistä ja palstariippuvaista jonka elämän sisältö on kytätä palstalla minkä kommentin takana on kukakin ja miten taas saisi jonkun vakikirjoittajan/nikillisen paljastettua.
        PM (ei koskaan kenenkään sivupersoona: aina oman elämänsä sankari)

        Olet tehnyt itsesi täällä tunnetuksi ennen kaikkea korpiksen nuolijana. Kaikkein eniten kk täällä tutkii kyssäreitä ja tonkii arkistoja kun yrittää saada selville kirjoittajia. Sen hän on itsekkin kertonut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen lukenut päivän viestit. Ei tämä meno jaksa kiinnostaa. Eipä
        mitään, onhan jokaisella myös mahdollisuus tehdä valintoja.
        Pitemmittä jaarittelujani, siirryn toistaiseksi "katsomoon." Luen ehkä,
        joskus jos viitsin tuhlata aikaani turhanpäiväisyyteen.
        Näin tuumiskelee ynnämuu.

        ai minä olen luullut että sinä olet alias kk


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää ymmärtää ja sääliä korven yksinäistä, jonka elämän sisältö on palstajulkisuus.

        Muiden ihmisten kiusaajat ja alistajat pyrkivät muita alas painamalla vahvistamaan
        omaa minäänsä, mikä ei kuitenkaan koskaan onnistu, koska voimme tuntea itsemme joksikin vain arvostamalla itse itseämme.

        Muiden ei tarvitse välttämättä tuntea myötätunoa ilkeää ihmistä kohtaan, vaikka tuo ihminen on kuinka sairas tahansa. Ei se auta häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muiden ihmisten kiusaajat ja alistajat pyrkivät muita alas painamalla vahvistamaan
        omaa minäänsä, mikä ei kuitenkaan koskaan onnistu, koska voimme tuntea itsemme joksikin vain arvostamalla itse itseämme.

        Muiden ei tarvitse välttämättä tuntea myötätunoa ilkeää ihmistä kohtaan, vaikka tuo ihminen on kuinka sairas tahansa. Ei se auta häntä.

        👍👍👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää myös ymmärtää ja sääliä sitä yksinäistä ja palstariippuvaista jonka elämän sisältö on kytätä palstalla minkä kommentin takana on kukakin ja miten taas saisi jonkun vakikirjoittajan/nikillisen paljastettua.
        PM (ei koskaan kenenkään sivupersoona: aina oman elämänsä sankari)

        Mistä sinäkään tiedät kenenkään yksinäisyyttä eli samanlainen arvuuttelija olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinäkään tiedät kenenkään yksinäisyyttä eli samanlainen arvuuttelija olet.

        Älykkäät pystyvät tekemään johtopäätöksiä . Tyhmille jää kiusaaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet tehnyt itsesi täällä tunnetuksi ennen kaikkea korpiksen nuolijana. Kaikkein eniten kk täällä tutkii kyssäreitä ja tonkii arkistoja kun yrittää saada selville kirjoittajia. Sen hän on itsekkin kertonut.

        Sinä jonka pääkoppaan korppis on muuttanut pysyvästi asumaan et näe muuta kuin sen mikä kiehuu omassa päässäsi ja sinä kuvittelet että muut eivät VOI olla kavereita tai ystävällisiä toisiaan kohtaan, ellei se sitten ole jotain "nuolemista".
        Kyllä minut täällä tunnetaan aivan muiden meriittien pohjalta :) :) :)
        PM


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä jonka pääkoppaan korppis on muuttanut pysyvästi asumaan et näe muuta kuin sen mikä kiehuu omassa päässäsi ja sinä kuvittelet että muut eivät VOI olla kavereita tai ystävällisiä toisiaan kohtaan, ellei se sitten ole jotain "nuolemista".
        Kyllä minut täällä tunnetaan aivan muiden meriittien pohjalta :) :) :)
        PM

        Kyllä se asuu siellä poikaystävänsä omistaman rivitalo pätkän kellarissa.
        Ja ne sinun meriitit samaa tasoa kaverisi kanssa, itsensä kehumista ja muitten kuin kaverin lyttäämistä. Syynä kateus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä jonka pääkoppaan korppis on muuttanut pysyvästi asumaan et näe muuta kuin sen mikä kiehuu omassa päässäsi ja sinä kuvittelet että muut eivät VOI olla kavereita tai ystävällisiä toisiaan kohtaan, ellei se sitten ole jotain "nuolemista".
        Kyllä minut täällä tunnetaan aivan muiden meriittien pohjalta :) :) :)
        PM

        "Kyllä minut täällä tunnetaan aivan muiden meriittien pohjalta :) :) :)"
        Mitkä meriitit luulet omaavasi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä jonka pääkoppaan korppis on muuttanut pysyvästi asumaan et näe muuta kuin sen mikä kiehuu omassa päässäsi ja sinä kuvittelet että muut eivät VOI olla kavereita tai ystävällisiä toisiaan kohtaan, ellei se sitten ole jotain "nuolemista".
        Kyllä minut täällä tunnetaan aivan muiden meriittien pohjalta :) :) :)
        PM

        Sinun meriitit eivät ainakaan ole mitään positiivisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä jonka pääkoppaan korppis on muuttanut pysyvästi asumaan et näe muuta kuin sen mikä kiehuu omassa päässäsi ja sinä kuvittelet että muut eivät VOI olla kavereita tai ystävällisiä toisiaan kohtaan, ellei se sitten ole jotain "nuolemista".
        Kyllä minut täällä tunnetaan aivan muiden meriittien pohjalta :) :) :)
        PM

        "Kyllä minut täällä tunnetaan aivan muiden meriittien pohjalta :) :) :)
        PM"
        Ei tunneta. Kerro meille !


    • Hyvää Itsenäisyys päivää meille suomalaiset. kuin myös toiset maassa asuvat, kiitollisin mielin muistamme heitä, jotka tämän itsenäisyyden meille hankki, kiitos.

      Niin harmilliselta kuin tuntuukin, pahoittelen ketjumme huonoa onnistumista.
      Menin kurkkaamaan Hiljaisuuden huoneen aloitusta ja siellä oli Korpikirjailijan lupaus, ettei hän kirjoita anona ei rekattuna pirttiin, nyt kuitenkin olet esittänyt syytöksen siitä, että minä asiaa vääristelen, tämän voi jokainen tarkastaa.
      Olet kieltänyt minua sinulle vastaamasta, olen yrittänyt sivuuttaa, mutta aina vaan noita mainintoja tulee milloin mistäkin.
      Myös demeter on saanut osansa ja jopa vappuheilaksi ynnämuulle häntä esitit, mitähän ynnämuun vaimo tai itse ynnämuukaan moisesta tykkää.
      Nyt jonkun mielestä ilkeilen, olen hankala korppikselle, mielestäni todisteita löytyy monesta muustakin asiasta, jotka olen sivuuttanut.
      Koskaan en ole saanut selväksi, miksi kirjoitat niin kuin kirjoitat, en mielestäni ole sinua koskaan ikävästi kohdellut, toiveitasi olen yrittänyt mukailla.

      Tiedän että saan ryöpyn niskaani, mutta siltikin en malta enää tyynenä pysyä, vaikka juhlapäivämme pilaankin.
      Ehkä sinulla on tarkoitus saada pirttiin kirjoittaminen loppumaan, voipa onnistuakin, älä hätäile, kohta saat palstan omaan käyttöösi, voit temmeltää sydämen halusta.

      Anteeksi pyydän kaikilta joille viestini tuo pahan mielen, mutta joskus purkautuu tuntemukset, uskoisin, kaikilta.

      Viettäkää mukava päivä katsellaan mitä jatkossa tapahtuu.

      • Anonyymi

        Minäkin kävin Hiljaisessa huoneessa.
        Selvästi siellä luki: "Nimimerkkini jäävät nyt tauolle."
        Lause kuuluu kirjoituskokonaisuuteen, siis kontekstiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin kävin Hiljaisessa huoneessa.
        Selvästi siellä luki: "Nimimerkkini jäävät nyt tauolle."
        Lause kuuluu kirjoituskokonaisuuteen, siis kontekstiin.

        Se on varmaan sitä metafooraa.


      • Huomenta. Sinulla SkillaN ei ole mitään syytä pahoitella omia kannanottojasi ja uskon, että enemmistö kirjoittajista/lukijoista on kanssani samaa mieltä.
        Pahoillani olen myös teidän "alkuperäisten"kirjoittajien puolesta ja toivon todella, että edes tämä ketju säilyisi (riittävän) sopuisana, todisteena siitä, että tässä ajassa vielä löytyy hyväntapaisuutta, toisten kunnioitusta, yhteishenkeä.

        Taitaa olla jo turhan paatoksellista puhetta minulta, "kuokkavieraalta", mutta sanon silti..))

        Niin. Ja onnittelut kaikille lottovoittajille ! Lottovoittajiahan me olemme, kun saimme syntyä Suomeen. Kunpa aina sen muistaisimme ja osaisimme olla sen arvoisia.
        demeter1


      • Anonyymi

        Jopas Skillanilla raivo repesi. Epäilet juhlapäivän pilaavasi ilkeilylläsi. Älähän nyt sentään liikoja kuvittele. Eivät nämä kirjoituksesi päivän kulkuun niin paljoa vaikuta. Elämä on muualla kuin näitä tekstejä lukiessa.

        Ehkäpä voisit lukea Suomi24 säännöt mitä siellä sanotaan ketkä tänne saavat kirjoittaa. Siis osallistumisesta päättää Ylläpito, ei kukaan yksityinen kirjoittaja. Et edes SINÄ.


      • Anonyymi

        Kun jättää kirjoittamatta niin ei tuota kenellekään pahaa mieltä. Helppoa kuin heinänteko,


      • Anonyymi

        👍🌷🌸


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        👍🌷🌸

        Peukutukset ja kukat Skillanille !


    • Huomenta, SkillaN, huomenta kaikki, huomenta Itsenäisyyspäivä.

      Minäkin muistan lukeneeni, että Kk kirjoitti, että ei enää tule pirttiin.
      Ajattelin silloin, että ratkaisu on ihan hyvä, sillä kun kemiat eivät kohtaa, niin ei kannata törmäillä yhdessä ketjussa, kun ketjuja voi olla rajaton määrä. Uusia aloituksia voi jokainen tehdä ja vaihtaa siellä mielipiteitä.

      Pirtin ikääntyneemmät asiakkaat ovat toivoneet itselleen vain tätä yhtä omaa ketjua, ja siksi ihmettelen, miksi tätä toivetta ei noudateta. Pirtin tunnelma kuitenkin kutsuu monia. Jopa me vanhatkin palasimme takaisin, vaikka muutaman päivän tauon pidimmekin.
      Tässä iässä tietää, että aika kuluu. En käytä omaa aikaani stressaamiseen ja pahastumiseen. Mietin, mikä on minulle niin tärkeää, että kiivastuisin.

      Minulle tämä kirjoittelu palstalla on nimenomaan kirjoittelua palstalla.
      On ihanaa kun jollakin on aihe, jota voi itsekseen pohtia ja sitten innostua kirjoittamaan omia mielipiteitään asiasta. Eivät ne kovin yleviä ja erityisiä ole, mutta Nummisuutariin Eskon lailla haluan, että minunkin puumerkkini siellä näkyy.
      Olen luonut mielessäni hahmot kirjoittajille, uskon, että ette itseänne tunnistaisi, jos ne teille osaisin kuvailla. Mutta olette minulle samalla tavoin tuttuja kuin romaanihenkilöt.
      Minua itseänikin naurattaa monta kertaa, kun luen niitä yhden lauseen anoheittoja, että näen kirjoittajat hattivatteina, jotka ryhmänä hyrisevät kalliolla.

      Minä haluaisin olla sovinnollinen ja löytää asioista parempia puolia. Olen niitä onnellisia, jotka eivät kanna mukanaan eilistä päivää. Nuorena kimpaannuin räjähdyspisteeseen saakka ja kärsin sitten itse pitkävihaisuudestani. Vei vuosia oppia siitä pois, mutta pitkämieliseksi olen oppinut ja yrittänyt unohtaa menneet mahdollisimman pian. Minä en usko, että koko aikuisiälläni olisin riitelemällä riidellyt kenenkään kanssa.
      Kun oikeasti ärsyynnyn, kiukuttelen siitä sitten, kuten nyt viime aikoina bussien aikatauluista ja reiteistä, niin että linnoittaudun kotiin kostoksi koko maailmalle, kun en jaksa kävellä liukasta ylämäkeä. Siitäs saitte, mä en ala!
      Kysyä kai sopii, ketä minä sillä kiusaan! :)

      Nykyisin on muodissa pyrkiä olemaan "oma itsensä". Minusta se on aika korni sanonta, mutta vetoan siihen nyt kuitenkin.
      Tervehtien
      Oma-itsensä Makriina. :))

      • Anonyymi

        Yhden kemia ei ole palstoilla kohdannut ketään muita kuin paloman ja nyt sinut. Kukaan muu ei halua myrkyllistä kemiaa kohdata.


    • Anonyymi

      Mistä tällainen sekaannus sitten johtuu?
      Täällä monet ovat sanoneet kuinka hyvä Kahvipirtti oli ennen.
      Ano taas sanoo, että kk on jo vuosikausia häiriköinyt ketjuja.
      Tästä voinee päätellä, että kk:n mukanaolo ei silloin pirttiä pilannut.
      Herääkin kysymys on nykyinen akressiivinen ano pilannut pirtin, siis on se perimmäinen syy, jonka jopa keksityt hyökkäykset saa provosoitumaan ja osan väestä vieläpä uskomaan liioiteltuihin ja kokonaisuudesta irrotettuihin juttuihin - jotkut jopa pitävät juttuja historiankirjoituksina?

      • Huomenta@

        Skillanille ja muille, tämä viestini on viides viesti tähän ketjuun. Lukekaa kaikki viisi tekstiäni ja kertokaa mitä pahaa niissä olen ketjuun kirjoittanut.

        Miksi Skillan syytät minua siitä, että joku mieleltään vinksahtanut seuraa minua, sotkien ketjuasi. Kumman pitää muuttaa koulua minun vai vainoojani?

        Olethan tuon hänen vainon kokenut itsekin ja siitä huolimatta heität hänelle karkkeja, tämän aamun viestisi innostaa häntä jatkamaan.
        Hän onnistui jälleen saamaan hyväksyntäsi huseerata ketjuasi toimilleen.

        Mutta, mutta sitä kynnät mitä kylvät, lainatakseni näitä suosittuja kliseitä.

        Lupasin olla kirjoittamatta, mutta ketjusi alkoi täyttyä mitä ihmeellisimmistä oletuksista, että kirjoitan anona. No, vielä kerran, en kirjoita. Minulla on kanttia kirjoittaa nimimerkeilläni, en häviä mitään.

        Samoja epäilyjään  demeterkin kirjoitti eilen omassa viestissään, että "maalitan" häntä anona, saatesanoin.

        Kirjoitin eilen, että tapanani ei ole puolustella. Joskus on kuitenkin tarpeen oikaista valheita.

        Totean vain, että tämä sinunkin aamun avauksesi kannustaa minua ajatukseen olla puolustelematta mitään koska...

        Mitäpä se hyvejjää.

        Kun olin jonkun aikaa pois palstalta lähti jonkun mielikuvitus lentoon ja luin ketjustasi, että olen Hollannissa  Omicron-viirusta hakemassa ; )

        Kun tätä kirjoitan, ketjussa on noin 130 kommenttia 6 poistettua ja viisi minun kirjoittamaa viestiä.

        Demeter kirjoitti toisaalla tykkäävänsä huumorista eritoten ironiasta ja sarkasmista. Huumori on hänen mielestään unohtunut ihmisiltä täällä itseään korostavassa kulttuurissamme.

        No, se onkin sitten eri asia jos joku huumorin muoto osuu omaan nilkkaan. Kuten omassa pläjäyksessäni toin esille.
        (ymmämuu/vappuheila), mitä pahaa siinä oli, ovathan he toisiaan arvostavia ihmisiä. Naimisissa tai eronneita ei väliä, kirjoitusalustahan tämä vain.

        Lue noita anoja ja mieti osuitko oikeaan maaliin itsenäisyyspäivän virallisessa avauksessa. Osui siten, että kommentteja tulee kiitettävästi ja päässet huomenna avaamaan uuden ketjun.

        No, kiitos kuitenkin, että pääsin tahtomattani pilaamaan 104.n  itsenäisyyspäivän viettoasi.

        Hyvillä mielinhän minä täällä hankien keskellä, ei puutu mitään ei harmita eikä kiukuta. Kohta aamupalalle ja rekien kimppuun.


      • Mikä sekaannus?
        Etkö tunne pirtin historiaa?
        "Nykyinen akressiivinen ano" on monipersoonainen kirjoittaja.
        Pirtin vakituiset kirjoittajat käsittelevät oman elämänpiirinsä tapahtumia, joihin ei joku hyökkäys ja provosointi vaikuta. Kukaan ikäihminen ei liioittele omaa elämäänsä, askareitaan ja päivänsä sattumuksia. Nuorempienkin tulijoiden joukossa on samanhenkisiä osallistujia. Hekin kertovat arjestaan. Olen ymmärtänyt, että juuri se on pirtin idea.

        Kyllä ne, jotka paneutuvat "liioiteltuihin ja kokonaisuudesta irrotettuihin juttuihin" ovat 70 palstalta siirtyneitä, omaan ikäpalstaansa kyllästyneitä kirjoittajia. He kirjoittavat toisilleen juttuja, joita pitävät sitten jopa historiankirjoituksina, omien sanojesi mukaan.
        On vain outoa, että se kirjoittelu käydään Kahvipirtin otsikon alla.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Mikä sekaannus?
        Etkö tunne pirtin historiaa?
        "Nykyinen akressiivinen ano" on monipersoonainen kirjoittaja.
        Pirtin vakituiset kirjoittajat käsittelevät oman elämänpiirinsä tapahtumia, joihin ei joku hyökkäys ja provosointi vaikuta. Kukaan ikäihminen ei liioittele omaa elämäänsä, askareitaan ja päivänsä sattumuksia. Nuorempienkin tulijoiden joukossa on samanhenkisiä osallistujia. Hekin kertovat arjestaan. Olen ymmärtänyt, että juuri se on pirtin idea.

        Kyllä ne, jotka paneutuvat "liioiteltuihin ja kokonaisuudesta irrotettuihin juttuihin" ovat 70 palstalta siirtyneitä, omaan ikäpalstaansa kyllästyneitä kirjoittajia. He kirjoittavat toisilleen juttuja, joita pitävät sitten jopa historiankirjoituksina, omien sanojesi mukaan.
        On vain outoa, että se kirjoittelu käydään Kahvipirtin otsikon alla.

        Ano on tuntematon ja ihan turha arvuutella, montako on niitten takana on . Varmasti aika monta. Mutta kaikki tuo mitä skillan tuossa aamulla sanoo, perustuu kk:n omalla rekatulla sinisellä nikillään kirjoitettuun ja ne voi kuka tahansa käydä tarkistamassa.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Mikä sekaannus?
        Etkö tunne pirtin historiaa?
        "Nykyinen akressiivinen ano" on monipersoonainen kirjoittaja.
        Pirtin vakituiset kirjoittajat käsittelevät oman elämänpiirinsä tapahtumia, joihin ei joku hyökkäys ja provosointi vaikuta. Kukaan ikäihminen ei liioittele omaa elämäänsä, askareitaan ja päivänsä sattumuksia. Nuorempienkin tulijoiden joukossa on samanhenkisiä osallistujia. Hekin kertovat arjestaan. Olen ymmärtänyt, että juuri se on pirtin idea.

        Kyllä ne, jotka paneutuvat "liioiteltuihin ja kokonaisuudesta irrotettuihin juttuihin" ovat 70 palstalta siirtyneitä, omaan ikäpalstaansa kyllästyneitä kirjoittajia. He kirjoittavat toisilleen juttuja, joita pitävät sitten jopa historiankirjoituksina, omien sanojesi mukaan.
        On vain outoa, että se kirjoittelu käydään Kahvipirtin otsikon alla.

        Miten niin monipersoosainen? Kyllä niitä ihmisiä on monta, joita kk on loukannut kohta 20v, vai oliko se vasta 17v ? Teoilla on aina seurauksensa.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Huomenta@

        Skillanille ja muille, tämä viestini on viides viesti tähän ketjuun. Lukekaa kaikki viisi tekstiäni ja kertokaa mitä pahaa niissä olen ketjuun kirjoittanut.

        Miksi Skillan syytät minua siitä, että joku mieleltään vinksahtanut seuraa minua, sotkien ketjuasi. Kumman pitää muuttaa koulua minun vai vainoojani?

        Olethan tuon hänen vainon kokenut itsekin ja siitä huolimatta heität hänelle karkkeja, tämän aamun viestisi innostaa häntä jatkamaan.
        Hän onnistui jälleen saamaan hyväksyntäsi huseerata ketjuasi toimilleen.

        Mutta, mutta sitä kynnät mitä kylvät, lainatakseni näitä suosittuja kliseitä.

        Lupasin olla kirjoittamatta, mutta ketjusi alkoi täyttyä mitä ihmeellisimmistä oletuksista, että kirjoitan anona. No, vielä kerran, en kirjoita. Minulla on kanttia kirjoittaa nimimerkeilläni, en häviä mitään.

        Samoja epäilyjään  demeterkin kirjoitti eilen omassa viestissään, että "maalitan" häntä anona, saatesanoin.

        Kirjoitin eilen, että tapanani ei ole puolustella. Joskus on kuitenkin tarpeen oikaista valheita.

        Totean vain, että tämä sinunkin aamun avauksesi kannustaa minua ajatukseen olla puolustelematta mitään koska...

        Mitäpä se hyvejjää.

        Kun olin jonkun aikaa pois palstalta lähti jonkun mielikuvitus lentoon ja luin ketjustasi, että olen Hollannissa  Omicron-viirusta hakemassa ; )

        Kun tätä kirjoitan, ketjussa on noin 130 kommenttia 6 poistettua ja viisi minun kirjoittamaa viestiä.

        Demeter kirjoitti toisaalla tykkäävänsä huumorista eritoten ironiasta ja sarkasmista. Huumori on hänen mielestään unohtunut ihmisiltä täällä itseään korostavassa kulttuurissamme.

        No, se onkin sitten eri asia jos joku huumorin muoto osuu omaan nilkkaan. Kuten omassa pläjäyksessäni toin esille.
        (ymmämuu/vappuheila), mitä pahaa siinä oli, ovathan he toisiaan arvostavia ihmisiä. Naimisissa tai eronneita ei väliä, kirjoitusalustahan tämä vain.

        Lue noita anoja ja mieti osuitko oikeaan maaliin itsenäisyyspäivän virallisessa avauksessa. Osui siten, että kommentteja tulee kiitettävästi ja päässet huomenna avaamaan uuden ketjun.

        No, kiitos kuitenkin, että pääsin tahtomattani pilaamaan 104.n  itsenäisyyspäivän viettoasi.

        Hyvillä mielinhän minä täällä hankien keskellä, ei puutu mitään ei harmita eikä kiukuta. Kohta aamupalalle ja rekien kimppuun.

        Jostain syystä Demeter luulee kriitisä viestejä Sinun kirjoittamiksi. Siis jos häntä ei nuoleskele ja esittää eriäviä mielipiteitä niin kirjoittaja ei voi olla kukaan muu kuin Korppis. Voi pyhä yksinkertaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ano on tuntematon ja ihan turha arvuutella, montako on niitten takana on . Varmasti aika monta. Mutta kaikki tuo mitä skillan tuossa aamulla sanoo, perustuu kk:n omalla rekatulla sinisellä nikillään kirjoitettuun ja ne voi kuka tahansa käydä tarkistamassa.

        Lue se mitä on kirjoitettu loppuun saakka ja puhu sitten vasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jostain syystä Demeter luulee kriitisä viestejä Sinun kirjoittamiksi. Siis jos häntä ei nuoleskele ja esittää eriäviä mielipiteitä niin kirjoittaja ei voi olla kukaan muu kuin Korppis. Voi pyhä yksinkertaisuus.

        Viisas lopettaa arvuuttelun.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Huomenta@

        Skillanille ja muille, tämä viestini on viides viesti tähän ketjuun. Lukekaa kaikki viisi tekstiäni ja kertokaa mitä pahaa niissä olen ketjuun kirjoittanut.

        Miksi Skillan syytät minua siitä, että joku mieleltään vinksahtanut seuraa minua, sotkien ketjuasi. Kumman pitää muuttaa koulua minun vai vainoojani?

        Olethan tuon hänen vainon kokenut itsekin ja siitä huolimatta heität hänelle karkkeja, tämän aamun viestisi innostaa häntä jatkamaan.
        Hän onnistui jälleen saamaan hyväksyntäsi huseerata ketjuasi toimilleen.

        Mutta, mutta sitä kynnät mitä kylvät, lainatakseni näitä suosittuja kliseitä.

        Lupasin olla kirjoittamatta, mutta ketjusi alkoi täyttyä mitä ihmeellisimmistä oletuksista, että kirjoitan anona. No, vielä kerran, en kirjoita. Minulla on kanttia kirjoittaa nimimerkeilläni, en häviä mitään.

        Samoja epäilyjään  demeterkin kirjoitti eilen omassa viestissään, että "maalitan" häntä anona, saatesanoin.

        Kirjoitin eilen, että tapanani ei ole puolustella. Joskus on kuitenkin tarpeen oikaista valheita.

        Totean vain, että tämä sinunkin aamun avauksesi kannustaa minua ajatukseen olla puolustelematta mitään koska...

        Mitäpä se hyvejjää.

        Kun olin jonkun aikaa pois palstalta lähti jonkun mielikuvitus lentoon ja luin ketjustasi, että olen Hollannissa  Omicron-viirusta hakemassa ; )

        Kun tätä kirjoitan, ketjussa on noin 130 kommenttia 6 poistettua ja viisi minun kirjoittamaa viestiä.

        Demeter kirjoitti toisaalla tykkäävänsä huumorista eritoten ironiasta ja sarkasmista. Huumori on hänen mielestään unohtunut ihmisiltä täällä itseään korostavassa kulttuurissamme.

        No, se onkin sitten eri asia jos joku huumorin muoto osuu omaan nilkkaan. Kuten omassa pläjäyksessäni toin esille.
        (ymmämuu/vappuheila), mitä pahaa siinä oli, ovathan he toisiaan arvostavia ihmisiä. Naimisissa tai eronneita ei väliä, kirjoitusalustahan tämä vain.

        Lue noita anoja ja mieti osuitko oikeaan maaliin itsenäisyyspäivän virallisessa avauksessa. Osui siten, että kommentteja tulee kiitettävästi ja päässet huomenna avaamaan uuden ketjun.

        No, kiitos kuitenkin, että pääsin tahtomattani pilaamaan 104.n  itsenäisyyspäivän viettoasi.

        Hyvillä mielinhän minä täällä hankien keskellä, ei puutu mitään ei harmita eikä kiukuta. Kohta aamupalalle ja rekien kimppuun.

        Ei tuo muistisi oikein näytä pelaavan! …vai kannattaisikohan ehkä lukea enemmän, niin ymmärtäisi paremmin minkälaisia kliseitä viljelee...

        korppis: "Mutta, mutta sitä kynnät mitä kylvät, lainatakseni näitä suosittuja kliseitä."

        - Klisee kuuluu: Sitä niittää, mitä kylvää. Se tarkoittaa, että olet vastuussa sanoistasi ja teoistasi, ne tulevat vastaasi aina jossain muodossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo muistisi oikein näytä pelaavan! …vai kannattaisikohan ehkä lukea enemmän, niin ymmärtäisi paremmin minkälaisia kliseitä viljelee...

        korppis: "Mutta, mutta sitä kynnät mitä kylvät, lainatakseni näitä suosittuja kliseitä."

        - Klisee kuuluu: Sitä niittää, mitä kylvää. Se tarkoittaa, että olet vastuussa sanoistasi ja teoistasi, ne tulevat vastaasi aina jossain muodossa.

        Sanoistaan ja teoistaan täällä jokainen vastaa.
        Myös sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoistaan ja teoistaan täällä jokainen vastaa.
        Myös sinä.

        Sori, tuli vastattua, vaikka en ole Korppis.
        Mutta eihän tuossa nyt ollut mitään ihmeellistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin monipersoosainen? Kyllä niitä ihmisiä on monta, joita kk on loukannut kohta 20v, vai oliko se vasta 17v ? Teoilla on aina seurauksensa.

        Noita 2010-luvun Kahviprttejä moni kehuu - kuinka hyvin tultiin toimeen ja hauskaa oli.
        Oliko Korppis jo niissä mukana?


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Huomenta@

        Skillanille ja muille, tämä viestini on viides viesti tähän ketjuun. Lukekaa kaikki viisi tekstiäni ja kertokaa mitä pahaa niissä olen ketjuun kirjoittanut.

        Miksi Skillan syytät minua siitä, että joku mieleltään vinksahtanut seuraa minua, sotkien ketjuasi. Kumman pitää muuttaa koulua minun vai vainoojani?

        Olethan tuon hänen vainon kokenut itsekin ja siitä huolimatta heität hänelle karkkeja, tämän aamun viestisi innostaa häntä jatkamaan.
        Hän onnistui jälleen saamaan hyväksyntäsi huseerata ketjuasi toimilleen.

        Mutta, mutta sitä kynnät mitä kylvät, lainatakseni näitä suosittuja kliseitä.

        Lupasin olla kirjoittamatta, mutta ketjusi alkoi täyttyä mitä ihmeellisimmistä oletuksista, että kirjoitan anona. No, vielä kerran, en kirjoita. Minulla on kanttia kirjoittaa nimimerkeilläni, en häviä mitään.

        Samoja epäilyjään  demeterkin kirjoitti eilen omassa viestissään, että "maalitan" häntä anona, saatesanoin.

        Kirjoitin eilen, että tapanani ei ole puolustella. Joskus on kuitenkin tarpeen oikaista valheita.

        Totean vain, että tämä sinunkin aamun avauksesi kannustaa minua ajatukseen olla puolustelematta mitään koska...

        Mitäpä se hyvejjää.

        Kun olin jonkun aikaa pois palstalta lähti jonkun mielikuvitus lentoon ja luin ketjustasi, että olen Hollannissa  Omicron-viirusta hakemassa ; )

        Kun tätä kirjoitan, ketjussa on noin 130 kommenttia 6 poistettua ja viisi minun kirjoittamaa viestiä.

        Demeter kirjoitti toisaalla tykkäävänsä huumorista eritoten ironiasta ja sarkasmista. Huumori on hänen mielestään unohtunut ihmisiltä täällä itseään korostavassa kulttuurissamme.

        No, se onkin sitten eri asia jos joku huumorin muoto osuu omaan nilkkaan. Kuten omassa pläjäyksessäni toin esille.
        (ymmämuu/vappuheila), mitä pahaa siinä oli, ovathan he toisiaan arvostavia ihmisiä. Naimisissa tai eronneita ei väliä, kirjoitusalustahan tämä vain.

        Lue noita anoja ja mieti osuitko oikeaan maaliin itsenäisyyspäivän virallisessa avauksessa. Osui siten, että kommentteja tulee kiitettävästi ja päässet huomenna avaamaan uuden ketjun.

        No, kiitos kuitenkin, että pääsin tahtomattani pilaamaan 104.n  itsenäisyyspäivän viettoasi.

        Hyvillä mielinhän minä täällä hankien keskellä, ei puutu mitään ei harmita eikä kiukuta. Kohta aamupalalle ja rekien kimppuun.

        Hiljaisuuden huoneessa kirjoitit

        "Ynnämuu voisi kehitellä Vappu-heilan Demeteristä, sopuisa pari, niin yhtä kantaa. Lupaan, en kiilaa väliin ; )"

        Kateellisen tai mustasukkaisen tekstiä.
        Ei 70 vaan ehkä teini-ikäisen.

        Mietitkö ikinä mitä kirjoitat? Tuskin.


      • Anonyymi

        Sinä "akressiivinen ano" olet Korppis ja kyllä sotkit tämänkin kahvipirtin 😖


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ano on tuntematon ja ihan turha arvuutella, montako on niitten takana on . Varmasti aika monta. Mutta kaikki tuo mitä skillan tuossa aamulla sanoo, perustuu kk:n omalla rekatulla sinisellä nikillään kirjoitettuun ja ne voi kuka tahansa käydä tarkistamassa.

        Minun mielestäni tämä asia on loppuun käsitelty.
        Ei kai kukaan enää ole epätietoinen asioista, joten tämä jatkuva kirjoittaminen mielestäni riittää, ainakin täällä Kahvipirtissä, arvoisat kolleegat!
        Palataan nyt siihen entiseen rauhalliseen jutusteluun, kerrotaan kauppareissut, leipomukset, joulun valmistelut, lastenlasten edesottamukset. Ollaan ihan vaan mukavasti kahvipöydän ääressä.
        Onko se niin vaikeaa?
        Hyvää Itsenäisyyspäivää, lippu korkealle ja kynttilät ikkunoille.
        Rauha maassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo muistisi oikein näytä pelaavan! …vai kannattaisikohan ehkä lukea enemmän, niin ymmärtäisi paremmin minkälaisia kliseitä viljelee...

        korppis: "Mutta, mutta sitä kynnät mitä kylvät, lainatakseni näitä suosittuja kliseitä."

        - Klisee kuuluu: Sitä niittää, mitä kylvää. Se tarkoittaa, että olet vastuussa sanoistasi ja teoistasi, ne tulevat vastaasi aina jossain muodossa.

        Hiljattain korppiksen sanomana
        "Heittää tulta liekkeihin".

        Oikeastihan se "heittää bensaa liekkeihin".

        Ei pitäisi kohottaa itseään sanonnpilla jpita ei ymmärrä eikä siten muista oikeaa muotoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä "akressiivinen ano" olet Korppis ja kyllä sotkit tämänkin kahvipirtin 😖

        Tämän kahvipirtin sotki Skillan ilkeällä Itsenäisyyspäivän viestillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän kahvipirtin sotki Skillan ilkeällä Itsenäisyyspäivän viestillään.

        Mitä mariset, jos sinuun kolahti ja upposi ? Mene itseesi. Opi ihmiseksi.


    • Lipun nosto viritti juhlavan arvokkaaseen tunnelmaan, kuten aina. Viimainen pakkanen kohmetti hetkessä sormet, ja tuntui niin hyvältä kietoa ne kuuman kahvimukin ympärille kotilieden lämmössä. Keittiönkin pöydälle levitin valkean liinan, metsän tuoksua tuovat kukkakimpun männynoksat, yhdistin ne valkeisiin neilikoihin.
      Kynttilöiden elävät liekit tuovat mieleen poismenneet rakkaat, se rakkaus, turva ja lämpö minkä olemme heiltä saaneet. Kiitos rakkaat vanhempamme, kiitos edesmenneet sukupolvet!

      Illan hämärtyessä aiotaan uhmata pakkasta ja kävellä hautausmaalla, sankarihautojen kynttilämeri koskettaa syvästi. Kun lukee niitä nuorten miesten nimiä, syntymä- ja kuolinvuosia, tajuaa jotain isänmaan puolesta uhrautumisesta.
      Oma lapsenlapsi on juuri armeijassa, ei voi kuvitellakaan 19-vuotiaan pojan sotaan joutumista, mutta se on ollut totta lukemattomissa suomalaisissakin kodeissa.
      Rauhaa ja turvallista elämää erityisesti tänään toivotaan kaikille, joille Suomi on synnyinmaa tai uusi kotimaa.

      Hyvää itsenäisyyspäivää!

      • Anonyymi

        Kiitos, Ramoona, kosketit juuri niitä kieliä, jotka ovat herkimmät minullakin.
        Haluan kiittää vanhempiani hyvyydestä ja lämmöstä, jolla he tukivat lapsensa kasvua,
        ja haluan kiittää sotiemme sankareita, veljiäni heidän joukoissaan. Itsenäisyys merkitsee minulle ja varmaan meille kaikille paljon. Hyvää itsenäisyyspäivää. kaikille t. Miaelina.


      • Anonyymi

        Tämä on hyvä kirjoitus.
        Sukuni on raskaat sodat taistellut.
        Isänikin kolmessa sodassa, vapaussodasta lähtien.


    • Anonyymi

      Suomi suomalaisille tai maasta pois iskulauseet näyttelevät suurta osaa
      itsenäisyyspäivän vietossa, ei siellä rauhaa mainita.

      • Anonyymi

        Tv 1 kertoi mm. Tali-Ihantalan taistelusta, joka on suurin pohjoismaissa koskaan tapahtunut taistelu, Suomen puolella 50 000miestä ja vihollisen puolella 150 000 miestä, raskaat menetykset kummallakin puolella, mutta läpi eivät päässeet. Tämä ratkaisi koko Suomen kohtalon.
        Tämä taistelu on niitä, joita ei ole syytä unohtaa, ja ovathan todelliset dokumentit sodan ajalta vaikuttavammat kuin elokuva.
        Kyllä maahan muuttajienkin on hyvä kuulla ja nähdä, että nykyisen "maailman onnellisimman kansan" elämä ei suinkaan ole aina ollut pelkkää päivänpaistetta ja vaurautta.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tv 1 kertoi mm. Tali-Ihantalan taistelusta, joka on suurin pohjoismaissa koskaan tapahtunut taistelu, Suomen puolella 50 000miestä ja vihollisen puolella 150 000 miestä, raskaat menetykset kummallakin puolella, mutta läpi eivät päässeet. Tämä ratkaisi koko Suomen kohtalon.
        Tämä taistelu on niitä, joita ei ole syytä unohtaa, ja ovathan todelliset dokumentit sodan ajalta vaikuttavammat kuin elokuva.
        Kyllä maahan muuttajienkin on hyvä kuulla ja nähdä, että nykyisen "maailman onnellisimman kansan" elämä ei suinkaan ole aina ollut pelkkää päivänpaistetta ja vaurautta.
        Mkr.

        Kyllä Suomen kohtalo ratkaistiin jo vuoden 1918 taisteluissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Suomen kohtalo ratkaistiin jo vuoden 1918 taisteluissa.

        Miten niin? Eikö se ollutkaan sisällissota?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin? Eikö se ollutkaan sisällissota?

        Sosialidemokraatit sopivat Leninin aloitteesta, että kun sota voitetaan, Suomen nimeksi tulee Suomen sosialistinen työväentasavalta.
        Tarton rauhansopimuksessa vuonna 1920 Neuvosto-Venäjä myönsi olleensa sodassa Suomen laillista hallitusta vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Suomen kohtalo ratkaistiin jo vuoden 1918 taisteluissa.

        Jasso. Suomen kohtalo ratkesi kun Bobrokoff ammuttiin. Siitä sai itsenäisyysajatus voimaa ja intoa.


    • Anonyymi

      Tämä palsta on ilmeisesti häirikön viimeinen oljenkorsi, jossa hän väkisin yrittää pysyä,
      koska muualta on jo heitetty pellolle.

      • Anonyymi

        Turhaa spekulointia.


      • Anonyymi

        Täältä ei tajua poistua eikä tajunnut poistua 70 palstaltakaan.
        Jotain vikaa vikaa vikaa . . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täältä ei tajua poistua eikä tajunnut poistua 70 palstaltakaan.
        Jotain vikaa vikaa vikaa . . . .

        Olen kuullut kerrottavan, että aina on jokaisella palstalla, missä tuo on ollut, tullut sota,
        ja hänet on häädetty pois.
        Mutta minne hän nyt siirtysisi kehumaan itseään, siinä se taitaa pahin pulma olla. Välit poikakaveriinkin ovat kai menneet. Kilju varmaan yksi juurisyy kaikkeen tuohon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuullut kerrottavan, että aina on jokaisella palstalla, missä tuo on ollut, tullut sota,
        ja hänet on häädetty pois.
        Mutta minne hän nyt siirtysisi kehumaan itseään, siinä se taitaa pahin pulma olla. Välit poikakaveriinkin ovat kai menneet. Kilju varmaan yksi juurisyy kaikkeen tuohon.

        Voi rassua. Eikö edes bloginsakaan enää vedä ? Kehuskeli aikoinaan kuinka paljon hänellä siellä on seuraajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuullut kerrottavan, että aina on jokaisella palstalla, missä tuo on ollut, tullut sota,
        ja hänet on häädetty pois.
        Mutta minne hän nyt siirtysisi kehumaan itseään, siinä se taitaa pahin pulma olla. Välit poikakaveriinkin ovat kai menneet. Kilju varmaan yksi juurisyy kaikkeen tuohon.

        Kaikkea sinäkin viitsit kännipäissäsi horista,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi rassua. Eikö edes bloginsakaan enää vedä ? Kehuskeli aikoinaan kuinka paljon hänellä siellä on seuraajia.

        Millä tavalla on pyydettävä rauhaa Kahvipirttiin?
        Millaisia armonaneluja te haluatte, kun tavalliset pyynnöt ja vetoomukset eivät mene perille.
        Kahvipirtti on rauhallisen jutustelun ketju. Jos sen lukeminen ja sen kirjoittajat anonyymejä vierailijoita ärsyttää, niin neuvoni on, että pysytte muissa ketjuissa. Niissä voitte jatkaa sydäntä lähellä olevan kaunanne lämmittelyä. Pois se meistä, että haluaisimme teitä muuten hillitä.
        Pirttiketju kasvaa pitkäksi letkaksi ilman sisältöä, ja keskusteluihin osallistuminen on hankalaa niille, jotka haluaisivat kommentoida vakikirjoittajien kirjoituksia.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Millä tavalla on pyydettävä rauhaa Kahvipirttiin?
        Millaisia armonaneluja te haluatte, kun tavalliset pyynnöt ja vetoomukset eivät mene perille.
        Kahvipirtti on rauhallisen jutustelun ketju. Jos sen lukeminen ja sen kirjoittajat anonyymejä vierailijoita ärsyttää, niin neuvoni on, että pysytte muissa ketjuissa. Niissä voitte jatkaa sydäntä lähellä olevan kaunanne lämmittelyä. Pois se meistä, että haluaisimme teitä muuten hillitä.
        Pirttiketju kasvaa pitkäksi letkaksi ilman sisältöä, ja keskusteluihin osallistuminen on hankalaa niille, jotka haluaisivat kommentoida vakikirjoittajien kirjoituksia.

        Jos avaat silmälappusi, tiedät kyllä ketä voit anella rauhan tulosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi rassua. Eikö edes bloginsakaan enää vedä ? Kehuskeli aikoinaan kuinka paljon hänellä siellä on seuraajia.

        EIKö se riitä että kirjoittaa omaa blogia, facea tai ties mitä muuta somejuttua itsestään? Miten voi olla edes aikaa monessa paikassa roikkua?


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Millä tavalla on pyydettävä rauhaa Kahvipirttiin?
        Millaisia armonaneluja te haluatte, kun tavalliset pyynnöt ja vetoomukset eivät mene perille.
        Kahvipirtti on rauhallisen jutustelun ketju. Jos sen lukeminen ja sen kirjoittajat anonyymejä vierailijoita ärsyttää, niin neuvoni on, että pysytte muissa ketjuissa. Niissä voitte jatkaa sydäntä lähellä olevan kaunanne lämmittelyä. Pois se meistä, että haluaisimme teitä muuten hillitä.
        Pirttiketju kasvaa pitkäksi letkaksi ilman sisältöä, ja keskusteluihin osallistuminen on hankalaa niille, jotka haluaisivat kommentoida vakikirjoittajien kirjoituksia.

        Asiaan olisi yksinkertainen ratkaisu, mutta ikävä kyllä sinun arvovaltasi on romahtanut,
        koska suosit yhtä ja ainoaa häirikköä, joka pilaa palstan ja pirttisi.


      • Anonyymi

        Itseäasikö tarkoitat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseäasikö tarkoitat?

        PM aneli, että kiusaaja saisi jatkaa kiusaamistaan: "Älkää kiusatko KK:ta, vaikka se kiusaa teitä".
        Päättele siitä.


      • Makriina kirjoitti:

        Millä tavalla on pyydettävä rauhaa Kahvipirttiin?
        Millaisia armonaneluja te haluatte, kun tavalliset pyynnöt ja vetoomukset eivät mene perille.
        Kahvipirtti on rauhallisen jutustelun ketju. Jos sen lukeminen ja sen kirjoittajat anonyymejä vierailijoita ärsyttää, niin neuvoni on, että pysytte muissa ketjuissa. Niissä voitte jatkaa sydäntä lähellä olevan kaunanne lämmittelyä. Pois se meistä, että haluaisimme teitä muuten hillitä.
        Pirttiketju kasvaa pitkäksi letkaksi ilman sisältöä, ja keskusteluihin osallistuminen on hankalaa niille, jotka haluaisivat kommentoida vakikirjoittajien kirjoituksia.

        Kirjoitin jo aamun vastineessani sen mitä tiesin tapahtuvan kun skillan heitti karkkeja anolle.

        Demeter edellisenä iltana kiihoitti "kansanryhmää" nimimerkkiäni vastaan.

        Olen huomannut, että usein pitkän tekstin viimeiseen lauseeseen tartutaan.

        Nyt sekä sinä, että skillaan jätitte Hiljaisen huoneen alustuksestani sen viimeisen lauseen pois.

        Paussia on hyvä pitää muutaman päivän ajan, tunnustellen josko rauhoittuisi, samoin tekin aika ajoin teette kun tunteet alkavat läikkyä yli. Eihän tässä massaliike ole häirinnän takana vain yksi seko ja joku hölmö sen liepeissä huseeraa.

        Aamusta alkaa ja iltaan istuu. Siinähän sitä touhua yhdelle ihmiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuullut kerrottavan, että aina on jokaisella palstalla, missä tuo on ollut, tullut sota,
        ja hänet on häädetty pois.
        Mutta minne hän nyt siirtysisi kehumaan itseään, siinä se taitaa pahin pulma olla. Välit poikakaveriinkin ovat kai menneet. Kilju varmaan yksi juurisyy kaikkeen tuohon.

        Se on totta ano 15.30. Itserakkaus on ainoa ikuinen rakkaus narsistilla.
        Narsisti ei saa koskaan kyllikseen itseihailustaan eikä huomiosta, vaikka aiheuttaa pelkästään negatiivista huomiota itselleen.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Kirjoitin jo aamun vastineessani sen mitä tiesin tapahtuvan kun skillan heitti karkkeja anolle.

        Demeter edellisenä iltana kiihoitti "kansanryhmää" nimimerkkiäni vastaan.

        Olen huomannut, että usein pitkän tekstin viimeiseen lauseeseen tartutaan.

        Nyt sekä sinä, että skillaan jätitte Hiljaisen huoneen alustuksestani sen viimeisen lauseen pois.

        Paussia on hyvä pitää muutaman päivän ajan, tunnustellen josko rauhoittuisi, samoin tekin aika ajoin teette kun tunteet alkavat läikkyä yli. Eihän tässä massaliike ole häirinnän takana vain yksi seko ja joku hölmö sen liepeissä huseeraa.

        Aamusta alkaa ja iltaan istuu. Siinähän sitä touhua yhdelle ihmiselle.

        Hypit siis hiki otsalla anojen perässä, jotka ei jaksa sinua laahusta enää.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Millä tavalla on pyydettävä rauhaa Kahvipirttiin?
        Millaisia armonaneluja te haluatte, kun tavalliset pyynnöt ja vetoomukset eivät mene perille.
        Kahvipirtti on rauhallisen jutustelun ketju. Jos sen lukeminen ja sen kirjoittajat anonyymejä vierailijoita ärsyttää, niin neuvoni on, että pysytte muissa ketjuissa. Niissä voitte jatkaa sydäntä lähellä olevan kaunanne lämmittelyä. Pois se meistä, että haluaisimme teitä muuten hillitä.
        Pirttiketju kasvaa pitkäksi letkaksi ilman sisältöä, ja keskusteluihin osallistuminen on hankalaa niille, jotka haluaisivat kommentoida vakikirjoittajien kirjoituksia.

        KK ja Mkr pois. Rauha saavutettaa sillon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KK ja Mkr pois. Rauha saavutettaa sillon.

        Mkr, ploma ja kk perustakoon oman raatolintu-kerhon 🦅🦅🦅


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos avaat silmälappusi, tiedät kyllä ketä voit anella rauhan tulosta.

        Aivan, ketä voin vaivata tällaisella pyynnöllä? Te olette anoja kaikki, teiltähän tässä rauhaa anon. Tartutte meidän minnarien kirjoituksiin ja räävitte niitä vetoamalla, että niinhän SEkin tekee.
        Parasta tehdä ynnämuut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Asiaan olisi yksinkertainen ratkaisu, mutta ikävä kyllä sinun arvovaltasi on romahtanut,
        koska suosit yhtä ja ainoaa häirikköä, joka pilaa palstan ja pirttisi.

        Minä en s--keli soikoon suosi ketään. Haluan kirjoitella rauhassa Kahvipirttiin. Mikä oikeus teillä muilla on käydä toisten kimppuun ja syyttää sitten SUOSIJOIKSI niitä, jotka eivät alennu riidankylväjiksi.
        Huomasin, että joku jo takertui erään ystävällisen kirjoittajan tekstiin ja syytti häntä paasaamisesta.
        Millaiset kirjoitustyylit täällä arvon anoja miellyttävät?
        Mikä on se oikea tapa, joka saa nimettömät puskahuutelijat hyvälle mielelle? Pitäisikö kaikkien olla samaa mieltä siitä, mistä anojen mielestä on kulloinkin puhe.
        Ja tiedoksi: Minä en muista koskaan, mitä on kirjoitettu aikaisemmin, joten hiljaisuuden huoneen viimeiset lauseet eivät ole muistissani. Koko letka on ainakin minun näytöstäni jo siirtynyt pois.
        Juu ja aamen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mkr, ploma ja kk perustakoon oman raatolintu-kerhon 🦅🦅🦅

        Hahhah. Kolmen kirjoituksen jälkeen saataisiin lukea 30 anonyymin "keskustelut".
        Ette te pysyisi poissa viittä minuuttia.-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KK ja Mkr pois. Rauha saavutettaa sillon.

        Te ilkeämieliset anot pois


    • Iloista mieltä ja rauhallista tunnelmaa kaikille, itsenäisyyttämme näin juhlistakaamme.
      🕯🟦⬜☺

      • Anonyymi

        Hyvää Itsenäisyyspäivää sinullekin. Skillan nyt pilasi heti aamulla tunnelman tässä ketjussa mutta siitähän pääsee eroon siirtymällä live-elämään nauttimaan juhlinnasta.


      • Anonyymi

        Kääntyisi kirkon puoleen ongelmissaan !
        Vatikaani järjesti vastikään vuosittaisen eksorkismiin keskittyvän konfrenssin, jossa keskusteltiin mm. parhaista tavoista häätää piru ihmisestä. Riivausten lisääntymisen takia paikalle kutsuttiin nyt myös muiden kirkkokuntien edustajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää Itsenäisyyspäivää sinullekin. Skillan nyt pilasi heti aamulla tunnelman tässä ketjussa mutta siitähän pääsee eroon siirtymällä live-elämään nauttimaan juhlinnasta.

        Ei Skillan ole pilannut koskaan mitään eikä Demeter eikä kukaan muukaan
        kuin sinä. Vain itseäsi voit syyttää kaikesta.


      • Anonyymi

        Minusta pilaaja on ano, jolle SkillaN ja ilmeisesti myös demeter heittävät "karkkeja" kuten Korppis asian ilmaisee.
        Sama ano varmaankin, joka aina silloin tällöin kehuu SkillaNia ja lähettää samalla kimpun syvänpunaisia ruusuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta pilaaja on ano, jolle SkillaN ja ilmeisesti myös demeter heittävät "karkkeja" kuten Korppis asian ilmaisee.
        Sama ano varmaankin, joka aina silloin tällöin kehuu SkillaNia ja lähettää samalla kimpun syvänpunaisia ruusuja.

        P/kk, kaikki kehuvat Skillania. Paitsi se jonka osa on kadehtia Skillanin ja kaikkien muitten suosiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta pilaaja on ano, jolle SkillaN ja ilmeisesti myös demeter heittävät "karkkeja" kuten Korppis asian ilmaisee.
        Sama ano varmaankin, joka aina silloin tällöin kehuu SkillaNia ja lähettää samalla kimpun syvänpunaisia ruusuja.

        Pilaaja on Korppis. 4.12.2021 hän kommentissaan pilkkasi herkkyydestä puhuvia.
        Tuon ensimmäisen pilkkakomenttinsa jälkeen hän on jatkanut kommenteissaan herkkien ivaamista ja pilkkaamista.
        Hän on myös valehdellut. Demeter ja Skillan ovat hänen kohteensa. Kummatkin maininneet herkkyyden.
        Korppis käyttäytyy kuin koulukiusaaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pilaaja on Korppis. 4.12.2021 hän kommentissaan pilkkasi herkkyydestä puhuvia.
        Tuon ensimmäisen pilkkakomenttinsa jälkeen hän on jatkanut kommenteissaan herkkien ivaamista ja pilkkaamista.
        Hän on myös valehdellut. Demeter ja Skillan ovat hänen kohteensa. Kummatkin maininneet herkkyyden.
        Korppis käyttäytyy kuin koulukiusaaja.

        Koittakaa te hyväosaiset ymmärtää tuota korven yksinäistä vähäosaista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koittakaa te hyväosaiset ymmärtää tuota korven yksinäistä vähäosaista!

        Ymmärrys olisi kuin sallisi hänen jatkuvat pilkkahyökkäykset Kahvipirtin aloittajaa Skillania kohtaan. Nyt myös ynnämuu on joutunut toistuvasti hänen hampaisiinsa.
        Näitä ketjun vanhimpia. Ei sellaista saa hyväksyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koittakaa te hyväosaiset ymmärtää tuota korven yksinäistä vähäosaista!

        Juuuu, säälitään korven vähäosaista yksinäistä👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koittakaa te hyväosaiset ymmärtää tuota korven yksinäistä vähäosaista!

        Tarkoitatko, että olet nyt alkanut nuolemisen, YMMÄRTÄKÄÄ!
        Kenen kimppuun seuraavaksi isket?


    • Anonyymi

      Hyvää illansuuta!
      Kirpsakalta tuntui sää auringonpaisteisessa kaupungissa kävellessäni.

      Onko ihmiset välinpitämättömiä, tuudittuneita rokotusten saaneina etteivät saa koronatartuntaa vai mikä mättää. Kaupungilla oli jos jotakin tapahtumaa joulutorista partiolaisten pihamyyjäisiin. Ihmiset olivat kuin silakat suolassa eräässäkin lettujonossa.
      Sitä viirusta saattaa kantaa rokotettukin ja sen voi tartuttaa rokottautuneellekin, joka saattaakin sairastua vakavasti :(

      Ostin vehnäjauhoja.

      Kaksi kynttilää on. Sytytän kuuden aikaan illalla kiitollisena.

      Hyvää itsenäisyyspäivää 🇫🇮

      brinkkala

    • Anonyymi

      14. Nopeasti ;)

    • Anonyymi

      Anojen p-kärpänen, laahus, poistaa.

    • Anonyymi

      No niin, pääministeri-instituutti eli pääministeri Marin on taas viettänyt iltaa ja varmaan yötäkin ja nyt ilman valtioneuvoston puhelinta, joka pitää ohjeen mukaan aina olla mukana. Nyt asia koronasta ei mennyt heti perille.
      Sillan on myös ilmoittanut olevansa sosialidemokraatti. Hänkin voisi jatkossa noudattaa ohjeita ja kiteyttää otsikon yhteen lauseeseen (asian kiteyttää yhteen lauseeseen).

      • Anonyymi

        Jo on kaukaa haettua !!! Sinä persuna olet tyhmintä lajia. Persuna ihminen on tyhmimmillään.


      • Anonyymi

        Tuon on voinut kirjoittaa vain persu ja bimbo.


      • Anonyymi

        Miten "kahvipirtin" voi kiteyttää yhteen lauseeseen ? Ja sinähän et ymmärrä kokonaisia lauseita vastauksistasi päätellen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuon on voinut kirjoittaa vain persu ja bimbo.

        Eikö riitä, että 70 on täynnä persujen haukkumista, pitääkö se myös tänne tuoda.
        Malttakaa nyt hyvät ihmiset mielenne tuon haukkumisen ja solvaamisen kanssa.
        Omaa sisintänne tuollainen vihankantaminen vain syö.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Eikö riitä, että 70 on täynnä persujen haukkumista, pitääkö se myös tänne tuoda.
        Malttakaa nyt hyvät ihmiset mielenne tuon haukkumisen ja solvaamisen kanssa.
        Omaa sisintänne tuollainen vihankantaminen vain syö.

        Jos sinäkin pysyisit pois niin palsta olisi rauhallisempi.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Eikö riitä, että 70 on täynnä persujen haukkumista, pitääkö se myös tänne tuoda.
        Malttakaa nyt hyvät ihmiset mielenne tuon haukkumisen ja solvaamisen kanssa.
        Omaa sisintänne tuollainen vihankantaminen vain syö.

        "Omaa sisintänne tuollainen vihankantaminen vain syö".
        Naiivia paasaamista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinäkin pysyisit pois niin palsta olisi rauhallisempi.

        Niinkö? Olisitko ystävällinen ja perustelisit mielipiteesi.
        Tahtoisin oikeasti tietää miten palstan rauhaa järkytän. Voisin kenties mielipiteestäsi oppia jotakin itsestäni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Omaa sisintänne tuollainen vihankantaminen vain syö".
        Naiivia paasaamista.

        No en tuota nyt paasaamiseksi sanoisi, mutta totuus se on, ehkä jonain päivänä sen huomaat tai sitten et.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        No en tuota nyt paasaamiseksi sanoisi, mutta totuus se on, ehkä jonain päivänä sen huomaat tai sitten et.

        Paasaa sille, joka on ottanut loppuelämäntehtäväkseen muitten hyväntuulen pilaamisen,
        kun ei muusta saa iloa irti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paasaa sille, joka on ottanut loppuelämäntehtäväkseen muitten hyväntuulen pilaamisen,
        kun ei muusta saa iloa irti.

        Minä en paasaa kenellekään, en anoille sen enempää, kuin korppiksellekään.
        Se ei ole minun asiani. Hyvin varvoin edes näihin puutun, joten ylilyönti on sanoa, että minä paasaan.
        Pitääkö joidenkin keskinäisiä riitoja levitellä jokapuolelle niin, että kaikki muu keskustelu tukehtuu.
        Vaikka tästähän on moni muu jo ennen minua yrittänyt sanoa, mutta ei näytä menevän perille.
        Näistä negatiivisesta vastauksista huolimatta, ei hyvä tuuleni pilaantunut, tiedän mistä ne kumpuaa.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Minä en paasaa kenellekään, en anoille sen enempää, kuin korppiksellekään.
        Se ei ole minun asiani. Hyvin varvoin edes näihin puutun, joten ylilyönti on sanoa, että minä paasaan.
        Pitääkö joidenkin keskinäisiä riitoja levitellä jokapuolelle niin, että kaikki muu keskustelu tukehtuu.
        Vaikka tästähän on moni muu jo ennen minua yrittänyt sanoa, mutta ei näytä menevän perille.
        Näistä negatiivisesta vastauksista huolimatta, ei hyvä tuuleni pilaantunut, tiedän mistä ne kumpuaa.

        Touché ! Sinäkin tunnistit kuka on tarkoituksella ilkeyttään muitten hyväntuulenpilaaja !


      • Anonyymi

        Pääministeriys on istituutio. Se on rakennettu hallintojärjestelmämme osaksi. Sitä pitää kunnioittaa.
        Instituution puhelin pitää olla aina mukana, Se menee eduskunnan puhelimen edelle.
        Tätä mieltä olen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Touché ! Sinäkin tunnistit kuka on tarkoituksella ilkeyttään muitten hyväntuulenpilaaja !

        Hymyä ja huumoria peliin. ´´Mitä näistä sanoi luteet täistä.´´
        Ettei väärinkäsityksiä tulisi itse ymmärrän tuon vanhan sanonnan niin. että luteet ja täit ihan saman arvoisia.
        Samanarvoisia niinkuin me täällä.
        Miksi niin kovin pitää taistella paremmuudesta. Ei miksikään, miksi tavallinen arjen kerronta ymmärretään leuhkimiseksi. Miksi?
        Sitä sietää miettiä.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Hymyä ja huumoria peliin. ´´Mitä näistä sanoi luteet täistä.´´
        Ettei väärinkäsityksiä tulisi itse ymmärrän tuon vanhan sanonnan niin. että luteet ja täit ihan saman arvoisia.
        Samanarvoisia niinkuin me täällä.
        Miksi niin kovin pitää taistella paremmuudesta. Ei miksikään, miksi tavallinen arjen kerronta ymmärretään leuhkimiseksi. Miksi?
        Sitä sietää miettiä.

        Niinhän sen kuuluisi olla, että kaikki ovat samanarvoisia,
        mutta jos ihminen on itserakas ja alemmuudentuntoinen narsisti
        ja katsoo olevansa kaikkien yläpuolella ja haluaa kaiken huomion, suosiota ja arvostusta
        ei hän arvostusta saa yrittämällä painaa muita alas, mitätöimällä muita ja manipuloimalla palstaa.
        Arvostusta saa vain arvostamalla itseään ja muita.

        Muitten mitätöimisellä ja kiusaamisella alentaa itsensä ihmisenä ja laskee arvostustaan.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Hymyä ja huumoria peliin. ´´Mitä näistä sanoi luteet täistä.´´
        Ettei väärinkäsityksiä tulisi itse ymmärrän tuon vanhan sanonnan niin. että luteet ja täit ihan saman arvoisia.
        Samanarvoisia niinkuin me täällä.
        Miksi niin kovin pitää taistella paremmuudesta. Ei miksikään, miksi tavallinen arjen kerronta ymmärretään leuhkimiseksi. Miksi?
        Sitä sietää miettiä.

        "tavallinen arjen kerronta ymmärretään leuhkimiseksi."
        Ei ymmärretä, täällähän ovat kaikki hyviä tavallisen arjen kertojia.
        Poislukien yksi joka leuhkii kaikella aina. Jatkuva omakehu on ällöttävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sen kuuluisi olla, että kaikki ovat samanarvoisia,
        mutta jos ihminen on itserakas ja alemmuudentuntoinen narsisti
        ja katsoo olevansa kaikkien yläpuolella ja haluaa kaiken huomion, suosiota ja arvostusta
        ei hän arvostusta saa yrittämällä painaa muita alas, mitätöimällä muita ja manipuloimalla palstaa.
        Arvostusta saa vain arvostamalla itseään ja muita.

        Muitten mitätöimisellä ja kiusaamisella alentaa itsensä ihmisenä ja laskee arvostustaan.

        Oikke ajateltu ! 💪💪💪


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pääministeriys on istituutio. Se on rakennettu hallintojärjestelmämme osaksi. Sitä pitää kunnioittaa.
        Instituution puhelin pitää olla aina mukana, Se menee eduskunnan puhelimen edelle.
        Tätä mieltä olen.

        En nyt tiedä miten kommenttisi liittyy tähän asiaan, mutta tuon me oleme kyllä jo jokaikisestä tiedotusvälineestä kuulleet ja nähneet.
        Pääministerimme on nuori ja ehkä ajat muuttuvat.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        En nyt tiedä miten kommenttisi liittyy tähän asiaan, mutta tuon me oleme kyllä jo jokaikisestä tiedotusvälineestä kuulleet ja nähneet.
        Pääministerimme on nuori ja ehkä ajat muuttuvat.

        80 .ssa politiikka on kielletty aihe ja varsinkin kahvipirtissä.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Hymyä ja huumoria peliin. ´´Mitä näistä sanoi luteet täistä.´´
        Ettei väärinkäsityksiä tulisi itse ymmärrän tuon vanhan sanonnan niin. että luteet ja täit ihan saman arvoisia.
        Samanarvoisia niinkuin me täällä.
        Miksi niin kovin pitää taistella paremmuudesta. Ei miksikään, miksi tavallinen arjen kerronta ymmärretään leuhkimiseksi. Miksi?
        Sitä sietää miettiä.

        Niin, totta, Eliaana!
        Mehän olemme täällä juttelemassa vertaistemme kanssa.

        On vain yksi, joka onkin jyräämässä.
        Se kuulostaa aivan sairaalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        80 .ssa politiikka on kielletty aihe ja varsinkin kahvipirtissä.

        Kukaan ei ole kieltänyt mitään puheenaihetta. Laukkaukset ja asiattomuudet on sen sijaan kielletty säännöissäkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sen kuuluisi olla, että kaikki ovat samanarvoisia,
        mutta jos ihminen on itserakas ja alemmuudentuntoinen narsisti
        ja katsoo olevansa kaikkien yläpuolella ja haluaa kaiken huomion, suosiota ja arvostusta
        ei hän arvostusta saa yrittämällä painaa muita alas, mitätöimällä muita ja manipuloimalla palstaa.
        Arvostusta saa vain arvostamalla itseään ja muita.

        Muitten mitätöimisellä ja kiusaamisella alentaa itsensä ihmisenä ja laskee arvostustaan.

        Avasin juuri koneen ja luin kommenttisi.
        Sanoit kommentissasi, että ´´haluaa kaiken huomion.´´
        Sitten jatkoin kommenttien lukemista loppuun asti.
        Nimeltä mainitsematon persoona sai todella huomiota.
        Enpä tiedä itkisikö vai naurausiko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        80 .ssa politiikka on kielletty aihe ja varsinkin kahvipirtissä.

        "80 .ssa politiikka on kielletty aihe ja varsinkin kahvipirtissä."

        Olet ymmärtänyt väärin, joka on vain toivomus Kahvipirtissä kirjoittaville. Käy lukemassa 70 palstaa, niin siellä on sitä kaipaamaasi politiikkaa niin paljon, että muuta ei sekaan mahdukaan, joten sinunkin oli "pakko" tulla tänne valittamaan.

        Voithan avata tänne oman "alustasi" vaikka otsikoinnilla "politikointia", niin katsotaan, kuinka se menestyy?


      • Eliaana kirjoitti:

        Avasin juuri koneen ja luin kommenttisi.
        Sanoit kommentissasi, että ´´haluaa kaiken huomion.´´
        Sitten jatkoin kommenttien lukemista loppuun asti.
        Nimeltä mainitsematon persoona sai todella huomiota.
        Enpä tiedä itkisikö vai naurausiko.

        Luin myös huvittuneena, HALUAA kaiken huomion ; )

        Ikävä kyllä se huomiointini on jo ylenpalttista no, minä vain luen ja myötäilen.

        Olet huomannut tämän hiekkalaatikon käytössäännöt. Älä keskustele kanssanni, älä vahingossakaan sano mitään ystävällistä minulle, haukut saat ja häätöuhkauksin.

        Ikävä skillankaan ei ole ottanut huomioon, että häätöä on jo kopisteltu makriinalle, palomalle, pirrelle ja nyt myös sinulle puhumattakaan minusta palstajulkkiksesta ; ))

        Kahvipirttiin hyväksyttyjä kirjoittajia ei taida montakaan jäädä, muutamat ovat jo ilmoittaneet ottavansa ritolat.

        Eli mikäpä hänessä.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Luin myös huvittuneena, HALUAA kaiken huomion ; )

        Ikävä kyllä se huomiointini on jo ylenpalttista no, minä vain luen ja myötäilen.

        Olet huomannut tämän hiekkalaatikon käytössäännöt. Älä keskustele kanssanni, älä vahingossakaan sano mitään ystävällistä minulle, haukut saat ja häätöuhkauksin.

        Ikävä skillankaan ei ole ottanut huomioon, että häätöä on jo kopisteltu makriinalle, palomalle, pirrelle ja nyt myös sinulle puhumattakaan minusta palstajulkkiksesta ; ))

        Kahvipirttiin hyväksyttyjä kirjoittajia ei taida montakaan jäädä, muutamat ovat jo ilmoittaneet ottavansa ritolat.

        Eli mikäpä hänessä.

        palstajulkkiksesta ; ))

        No, mikäpä hänessä, mitä tässä turhia kinamaan, sillä mitäpä se "hyövejää", vaikka siellä päin se onkin "hyvejää"-

        Vaikuttaisiko sitten tuo savolainen murre kainuulaisiin


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Luin myös huvittuneena, HALUAA kaiken huomion ; )

        Ikävä kyllä se huomiointini on jo ylenpalttista no, minä vain luen ja myötäilen.

        Olet huomannut tämän hiekkalaatikon käytössäännöt. Älä keskustele kanssanni, älä vahingossakaan sano mitään ystävällistä minulle, haukut saat ja häätöuhkauksin.

        Ikävä skillankaan ei ole ottanut huomioon, että häätöä on jo kopisteltu makriinalle, palomalle, pirrelle ja nyt myös sinulle puhumattakaan minusta palstajulkkiksesta ; ))

        Kahvipirttiin hyväksyttyjä kirjoittajia ei taida montakaan jäädä, muutamat ovat jo ilmoittaneet ottavansa ritolat.

        Eli mikäpä hänessä.

        Keille sinä sitten vastailet ystävällisesti tai ollenkaan? Odotatko ensin että asettaudutaan sinun puolelle ja muita vastaan , kuin jossain sodassa? Täällä on sellaisiakin, joilla ei ole osaa eikä arpaa noissa riidoissa ja jotka haluaa pysyä puolueettomina.


    • Anonyymi

      70 plussassa muitten kirjoittajien suosittujen ketjujen sabotointi oli kyseiselle henkilölle tyypillistä.
      Sinne hän täräytti johonkin ketjuun esimerkiksi kertomaan "suuren uutisen",
      ettei saanut auton ovea auki tms. joka ei liittynyt aiheeseen yhtään mitenkään.
      Sen jälkeen yritti vallata koko ketjun ja kerran jopa koko palstan (!!!),
      mikä päättyi naurettavaan floppiin, jolloin hän pakeni taas takaisin Nojatuoliin.
      "Autokikka" on näköjään taas täälläkin käytössä "erityisherkkä"-ketjussa.
      Eikö kai ihminen voi olla niin tyhmä, ettei erota autoa "erityisherkkyydestä" ?

      • Anonyymi

        En olis varma 🚗 🚕 🚙


      • Anonyymi

        Se autonropponen ainut omaisuus, sillä elvistelee🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se autonropponen ainut omaisuus, sillä elvistelee🤣🤣🤣

        Hän ei osaa keskustella. Sabotoi tässäkin ketjussa alkaneet keskustelut.
        Kova on kateus heitä kohtaan, joiden kommentteihin vastataan.
        Ei ihme ettei hänellä oikeassa elämässä ole ystäviä. Raskas ihminen. Ihan konkreettisestikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän ei osaa keskustella. Sabotoi tässäkin ketjussa alkaneet keskustelut.
        Kova on kateus heitä kohtaan, joiden kommentteihin vastataan.
        Ei ihme ettei hänellä oikeassa elämässä ole ystäviä. Raskas ihminen. Ihan konkreettisestikin.

        Entä sinun keskustelutaiitosi? Minun mielstäni se on sitä samaa ja samaa, toistoa toiston perään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä sinun keskustelutaiitosi? Minun mielstäni se on sitä samaa ja samaa, toistoa toiston perään.

        ohos, tulipas monta "kirotusivrhettä" minulta tuohon. Heh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä sinun keskustelutaiitosi? Minun mielstäni se on sitä samaa ja samaa, toistoa toiston perään.

        Ei sulle mene perille, jos ei toista eikä sittenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ohos, tulipas monta "kirotusivrhettä" minulta tuohon. Heh!

        Sinut tunnetaan myös noista kirotusvirheistäsi. PPPPPPPP


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sulle mene perille, jos ei toista eikä sittenkään.

        Ymmätäisit sitten olla hiljaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinut tunnetaan myös noista kirotusvirheistäsi. PPPPPPPP

        Sinähän epäilet ihan samoin, kuin korppis ja palomakin.

        Minäkin voisin sitten epäillä, että olet jompi kumpi heistä kristallipallosi kera.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän ei osaa keskustella. Sabotoi tässäkin ketjussa alkaneet keskustelut.
        Kova on kateus heitä kohtaan, joiden kommentteihin vastataan.
        Ei ihme ettei hänellä oikeassa elämässä ole ystäviä. Raskas ihminen. Ihan konkreettisestikin.

        Ketjusta on poistettu 18 viestiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän ei osaa keskustella. Sabotoi tässäkin ketjussa alkaneet keskustelut.
        Kova on kateus heitä kohtaan, joiden kommentteihin vastataan.
        Ei ihme ettei hänellä oikeassa elämässä ole ystäviä. Raskas ihminen. Ihan konkreettisestikin.

        Tosi hupiketju!
        HÄN ei osaa keskustella!!
        Hahhaah, muut osaavat, kuten näkyy.
        Ja kaikkihan tietenkin tietävät, kenestä puhutaan.
        KYSEINEN henkilö.


    • Anonyymi

      Surettaa, jos Skillan ei avaa enää uutta Kahbipirttiä. Joulun odotus tuntuisi pitkältä.

      • Anonyymi

        Miksei avaisi. Häiriötekijät kannattaa sivuuttaa ja asettua niiden yläpuolelle. Skillanilla niin paljon tekemistä ja seuraelämää, ei aina ehdi palstalaisille hupia järjestämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei avaisi. Häiriötekijät kannattaa sivuuttaa ja asettua niiden yläpuolelle. Skillanilla niin paljon tekemistä ja seuraelämää, ei aina ehdi palstalaisille hupia järjestämään.

        Niinhän se varmaan onkin. Hänellä on kuoro, pelipäivä, askartelu ja ties mitä.
        Itsellä vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se varmaan onkin. Hänellä on kuoro, pelipäivä, askartelu ja ties mitä.
        Itsellä vähemmän.

        Hänellä on myös suuri suku, osa siinä lähettyvillä. Paljon ystäviä. Pitää huushollinsa tiptop. Hänellä kyllä elämänsisältöä riittää ilman palstaakin. Mutta täällä on monta paljon yksinäisempää ja kotiin enemmän sidottua, joille pirtin kivat jutut antaa virikettä ja voi osallistua anonyyminäkin jos ei ilkeile.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hänellä on myös suuri suku, osa siinä lähettyvillä. Paljon ystäviä. Pitää huushollinsa tiptop. Hänellä kyllä elämänsisältöä riittää ilman palstaakin. Mutta täällä on monta paljon yksinäisempää ja kotiin enemmän sidottua, joille pirtin kivat jutut antaa virikettä ja voi osallistua anonyyminäkin jos ei ilkeile.

        Oho mistähän pirtin kivoista jutuista sinä puhut? Itsenäisyyspäiväkin alkoi näköjään skillanin vihaisella rykäisyllä palstalle. Kyllä siitäkin kirjoituksesta oli kiva juttu kaukana.
        Ja näkyy eilinen menneen emännän aloittamaan sävyyn.

        Paljon on näköjään sellaisia nettihäiriköitä jotka viettivät Itsenäisyyspäivänsä vuodattamalla tänne vihaansa. Tyhjää pn joidenkin elämä.


    • Anonyymi

      Kyllä "itsepäinen savolaismummo" täällä vielä haluaa hallinnoida muodossa taikka toisessa.
      Hallinnoida hän haluaa, eikä keskustella normaali ketjussa ja normaaliin tapaan.

      • Anonyymi

        Kainuulaismummo jyrää savolaisen mennen tullen. Kainuun kateellisten maakunnassa kasvaa kovia jyriä.


      • Anonyymi

        Niinpä, savolaismummo hallinnoinnillaan jyrää somealustaa.


    • Anonyymi

      "Kyseinen henkilö" on saavuttanut tavoitteensa jälleen kerran.

      • Anonyymi

        Kaikkihan tietävät, kenestä puhutaan.
        KYSEINEN henkilö.


    • Eliaana
      "Enpä tiedä itkisikö vai naurausiko."

      Nauretaan vaan noille kommenteille, sillä eikös ole joku laulukin "ei itketä lauantaina", mutta ei itketä, ainakaan tänään.

      Eilen kyllä itketti pitkästä aikaa, kun katselin taas kerran sen "Tuntemattoman" elokuvan. Muistelin äitiäni, kuinka paljon hän joutui tekemään työtä, hoitaen karjan ja ne "kotiaskareet", mutta myös asuttaessaan evakoita ja siskoni oli syntynyt v -41, joten oli hänellä onneksi hieman apuja heistäkin.

      Sellaisen muistan, tietenkin äitini kertomana, kun hän meni hakemaan heiniä "taka ladolta", niin sieltä oli ilmestynyt joku venäläinen mies. Oli ollut muutaman päivän töissäkin, mutta sitten oli kadonnut.

      Nyt vanhempana olen vasta ymmärtänyt senkin, miksi meillä oli pimennysverhot ikkunoissa ja ulkona ei saanut liikkua pimeällä. Selityshän oli meille lapsille silloin, että Jääkarhuja voi liikkua, mutta kyllä isällä oli pelko desanteista.

      Nyt toivoisin, että SkillaN;kin tulisi tänne ohittaen nuo kaikki herjaukset, jotka kohdistuvat häneen. Uskoisin, että meitä on toisiakin, jotka ei yhdy niihin.

      • Anonyymi

        Skillan on pidetty ja arvostettu. Ei Skillania moiti kuin yksi henkilö,
        nimittäin "kyseinen henkilö".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skillan on pidetty ja arvostettu. Ei Skillania moiti kuin yksi henkilö,
        nimittäin "kyseinen henkilö".

        SkillaN on tykätty ja kunnioitettu henkilö.

        Tänne on nyt luikerrellut kaikkien jo tietämä

        kyy-korppis


      • Anonyymi

        Todellakin on, kaikki entiset kahvipirttiläiset!!!

        Yksi mätä tyyppi pilaa kaiken.


    • Anonyymi

      Täällä jokainen voi sepittää mieleisensä tarinan istuuko palmupuun varjossa
      vai seslongilla Hikiällä. Kannattaako riidellä 15 lapsenlapsen kanssa ja maksaa
      kaikkien lentolupakirjat, kun bitcoineilla voisi tehdä miljoonia ja taata
      naapureille ikuinen kateus. Mielikuvituksella ei ole rajoja, eikä yliherkkyyteen
      ole rokotteita vaikka mainokset väittävät. Kaunista on, mutta vain 2-teholasien
      kanssa, niiden Zenjiangin markkinoilta varastettujen.

      • Anonyymi

        Entä sitten? Jokainen täällä' esittää muuta kuin on.


    • Anonyymi

      Kohta varmaankin lukitaan tämä ketju.
      Ei täällä ole Kahviprtin kirjoittajia, vaikka kirjoittavatkin pirttiin.
      Kahvipirtin kirjoittajat kirjoittelevat vain mieleistä.

      • Anonyymi

        Miksei kahvipirtti voisi uudistua ?
        Miksei kuka vain pirttiläisistä voisi avata uuden pirtin ?
        Miksi Skillanin avaajana pitää aina olla se, joka saa ryöpyn vastaansa "kyseiseltä henkilöltä" ?
        Pitääkö Skillanin aina pitää ensimmäisenä "aamuhartaus" jokaiselle erikseen
        ja kaikille yhdessä ?
        Vuorotelkaa ! Jospa joku muu tekisi uuden avauksen, vai olisiko se jonkinlainen
        pyhäinhäväistys jos poikkaisitte rituaalista ? Mikä on teistä tietysti mukavaa,
        mutta voisiko joku muu välillä ottaa "vetovastuun" ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei kahvipirtti voisi uudistua ?
        Miksei kuka vain pirttiläisistä voisi avata uuden pirtin ?
        Miksi Skillanin avaajana pitää aina olla se, joka saa ryöpyn vastaansa "kyseiseltä henkilöltä" ?
        Pitääkö Skillanin aina pitää ensimmäisenä "aamuhartaus" jokaiselle erikseen
        ja kaikille yhdessä ?
        Vuorotelkaa ! Jospa joku muu tekisi uuden avauksen, vai olisiko se jonkinlainen
        pyhäinhäväistys jos poikkaisitte rituaalista ? Mikä on teistä tietysti mukavaa,
        mutta voisiko joku muu välillä ottaa "vetovastuun" ?

        Kaikkea sinäkin kysyt!
        Koko Kahvipirtti on jo "uudistunut" räkyttävien anonyymien uudistamana'. Ei kukaan vakituinen tätä enää jaksa. Valtasitte pirtin, nyt kummastelette.
        Mihin tälläkin rähjäämisellä on pyritty, ja mitä saavutettu?
        OKEIII okei, pitää haukkua sitä kk:ta. Pitää tulla joka paikkaan perässä. Mitä väliä, vaikka alkuperäiset pirttiläiset eivät enää jaksa. Yhden pirtin jo venytitte yli 700 tyhjänpäiväiseen jäkätykseen. Ilmeisesti uusi yritys taas alkanut.
        Kun vanhin porukasta siirtyy yhdeksänkymppisiin, menettekö sinnekin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei kahvipirtti voisi uudistua ?
        Miksei kuka vain pirttiläisistä voisi avata uuden pirtin ?
        Miksi Skillanin avaajana pitää aina olla se, joka saa ryöpyn vastaansa "kyseiseltä henkilöltä" ?
        Pitääkö Skillanin aina pitää ensimmäisenä "aamuhartaus" jokaiselle erikseen
        ja kaikille yhdessä ?
        Vuorotelkaa ! Jospa joku muu tekisi uuden avauksen, vai olisiko se jonkinlainen
        pyhäinhäväistys jos poikkaisitte rituaalista ? Mikä on teistä tietysti mukavaa,
        mutta voisiko joku muu välillä ottaa "vetovastuun" ?

        Sinäkin olet ” joku muu”. Tee sinäkin joskus aloitus! Mutta miksi pitäisi jonkun vetää, eikö keskustelu perustu kaikkien osallistumiseen tasavertaisina?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkin olet ” joku muu”. Tee sinäkin joskus aloitus! Mutta miksi pitäisi jonkun vetää, eikö keskustelu perustu kaikkien osallistumiseen tasavertaisina?

        Mikä "keskustelu"? Sanotko sinä keskusteluksi näitä nälvimisiä, joilla ketjuja venytetään kymmeniin yhden lauseen ilkeilyihin?
        Sanopas, mikä on keskustelun punainen lanka tässäkin ketjussa.
        Nimeltä mainittujen osallistujien nolaaminen ja haukkuminen.
        Kuka ilkeimmän heiton keksii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkea sinäkin kysyt!
        Koko Kahvipirtti on jo "uudistunut" räkyttävien anonyymien uudistamana'. Ei kukaan vakituinen tätä enää jaksa. Valtasitte pirtin, nyt kummastelette.
        Mihin tälläkin rähjäämisellä on pyritty, ja mitä saavutettu?
        OKEIII okei, pitää haukkua sitä kk:ta. Pitää tulla joka paikkaan perässä. Mitä väliä, vaikka alkuperäiset pirttiläiset eivät enää jaksa. Yhden pirtin jo venytitte yli 700 tyhjänpäiväiseen jäkätykseen. Ilmeisesti uusi yritys taas alkanut.
        Kun vanhin porukasta siirtyy yhdeksänkymppisiin, menettekö sinnekin?

        Miksi matriarkka puolustat Kyseistä Henkilöä ? Sehän teidän pirttiläisten ongelmat aiheuttaa ja ongelmat muissakin ketjuissa, eikö logiikkasi toimi ?
        Jos Kyseistä Henkilöä ei näy rekattuna eikä anona ei teitä kukaan häiritse.
        Teidän keskustelurauhanne on täysin kiinni Kyseisestä Henkilöstä.


      • Anonyymi

        On utopistista kuvitella julkisella palstalla voivansa rajoittaa keskustelijoita osallistumasta mihin ketjuun haluaa. Maalittaminen, kiusaaminen, henkinen väkivalta, manipulointi ja vainoaminen on tietenkin kiellettyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On utopistista kuvitella julkisella palstalla voivansa rajoittaa keskustelijoita osallistumasta mihin ketjuun haluaa. Maalittaminen, kiusaaminen, henkinen väkivalta, manipulointi ja vainoaminen on tietenkin kiellettyä.

        . . . paitsi anoilta. Unohdit lisätä.
        Pirttiläisetkin valikoituvat nyt kohteiksi. Enää ei riitä ne pari-kolme.
        Mitähän syytä on ruveta kaikkia manipuloimaan. Luuletteko, että jäävät kiusattavaksi?
        Mkr.


      • Niinpä, mitä voit asialle tehdä?


      • Anonyymi

        Hyvinkin voi olla. Sillä se aikaan haluamaansa sekasortoa ja pahaa mieltä pirttiläisille.


      • Anonyymi

        Mitäh ?! Kellä on varaa nimittää ketään muita sioiksi ? Todella brutaalia. Ala-arvoista..


      • Anonyymi

        Tuo helmiä sioille vertaus oli jo muistaakseni Churchillin käyttämä vertaus.
        Vanha juttu kuitenkin.


    • Anonyymi

      Kyllä rouva Jenni Haukio on edustava. Miten hänellä onkin niin kaunis iho ja vähän salaperäinen hymy. Älykäs ja sanavalmis.

      • Anonyymi

        Niin onkin, kuin Lumikki sadussa, siro ja naisellinen. Hieno kulttuuripersoona kirjallisuuden saralla myös, ja niin kunnioittava Lottia ja Sotaveteraaneja kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin onkin, kuin Lumikki sadussa, siro ja naisellinen. Hieno kulttuuripersoona kirjallisuuden saralla myös, ja niin kunnioittava Lottia ja Sotaveteraaneja kohtaan.

        Hän on sanan varsinaisessakin mielessä Suomen ensimmäinen nainen. Laaja yleissivistys ja tosiaankin aidosti lottia ja veteraaneja kunnioittava.
        Ykkönen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin onkin, kuin Lumikki sadussa, siro ja naisellinen. Hieno kulttuuripersoona kirjallisuuden saralla myös, ja niin kunnioittava Lottia ja Sotaveteraaneja kohtaan.

        Mummo jo 44-vuotiaana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin onkin, kuin Lumikki sadussa, siro ja naisellinen. Hieno kulttuuripersoona kirjallisuuden saralla myös, ja niin kunnioittava Lottia ja Sotaveteraaneja kohtaan.

        Ihan on kyllä Lumikki :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan on kyllä Lumikki :)

        Mona-Lisan hymyksi lehdessä mainittiin hänen hymyään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mona-Lisan hymyksi lehdessä mainittiin hänen hymyään.

        Jenni on Saulin kummityttö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mona-Lisan hymyksi lehdessä mainittiin hänen hymyään.

        Jennin nimipäivä on 21.7.


    • Anonyymi

      Eikös tuo ole jo vainoamisen tunnusmerkki, kun hölisee täällä jatkuvasti, että tietty profiili on milloin minkin anonyymin takana?

      • Anonyymi

        Niin, kun poliisi toteaa tilanteen niin eikö sen jälkeen yleinen syyttäjä voi viedä jo virkansa puolesta asiaa eteenpäin?
        Ei siis olisi asianomistaja juttu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kun poliisi toteaa tilanteen niin eikö sen jälkeen yleinen syyttäjä voi viedä jo virkansa puolesta asiaa eteenpäin?
        Ei siis olisi asianomistaja juttu?

        Poliiseilla on oikeaa työtäkin. Ei niillä ole aikaa vanhuudenseniileitten lapsellisia
        kinoja tutkia. Onko täällä oikeuskelpoisia henkilöitäkään monta ?
        Syyntakeettomia enimmäkseen ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliiseilla on oikeaa työtäkin. Ei niillä ole aikaa vanhuudenseniileitten lapsellisia
        kinoja tutkia. Onko täällä oikeuskelpoisia henkilöitäkään monta ?
        Syyntakeettomia enimmäkseen ?

        Perustele väitteesi. Kuka meistä on syyntakeeton. On aika sinunkin ruveta karsimaan omia kirjoituksiasi, ennen kuin joudut niitä katumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perustele väitteesi. Kuka meistä on syyntakeeton. On aika sinunkin ruveta karsimaan omia kirjoituksiasi, ennen kuin joudut niitä katumaan.

        Eipä suupaltti vastannut!
        Anona saa törkeillä kaikessa rauhassa. Kun on OIKEUS kirjoittaa. Anon voi aina kieltää vastuunsa.
        Mitäpäs, jos tehtäisiin ikäkysely. Kuinka ,omi anonyymi KK:n seuraaja on jo täyttänyt 80 v?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä suupaltti vastannut!
        Anona saa törkeillä kaikessa rauhassa. Kun on OIKEUS kirjoittaa. Anon voi aina kieltää vastuunsa.
        Mitäpäs, jos tehtäisiin ikäkysely. Kuinka ,omi anonyymi KK:n seuraaja on jo täyttänyt 80 v?

        Tiedän palstalla vain kolme yli 80 vuotiasta ja nyt VALITETTAVASTI näyttää siltä, että he ovat luovuttaneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän palstalla vain kolme yli 80 vuotiasta ja nyt VALITETTAVASTI näyttää siltä, että he ovat luovuttaneet.

        Miten niin "valitettavasti"?
        Siihen on pyritty kuukausikaupalla.
        Eikö nyt ole syytä iloon, kun eivät enää häiriköi kunnon keskusteluja? Kun jäivät pois pirtistä tässä taannoin, niin syvällistä keskustelua saimme lukea yli 700 harkitun mielipiteen verran.
        Tätä odotetaan nyt jälleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin "valitettavasti"?
        Siihen on pyritty kuukausikaupalla.
        Eikö nyt ole syytä iloon, kun eivät enää häiriköi kunnon keskusteluja? Kun jäivät pois pirtistä tässä taannoin, niin syvällistä keskustelua saimme lukea yli 700 harkitun mielipiteen verran.
        Tätä odotetaan nyt jälleen.

        Anteeksi nyt, mutta se oli minun mielipiteeni vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi nyt, mutta se oli minun mielipiteeni vaan.

        No nyt se alkaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin "valitettavasti"?
        Siihen on pyritty kuukausikaupalla.
        Eikö nyt ole syytä iloon, kun eivät enää häiriköi kunnon keskusteluja? Kun jäivät pois pirtistä tässä taannoin, niin syvällistä keskustelua saimme lukea yli 700 harkitun mielipiteen verran.
        Tätä odotetaan nyt jälleen.

        Korppis iloitsee siitä, että sai Skillanita ja hänen ystäviltään vietyä Kahvipirtin.

        Mutta: liian aikaisin.

        Hän voitti taistelun mutta ei sotaa.

        Kolme kertaa hän on saanut Skillanin muuttamaan eri paikkaan.


    • Anonyymi

      Näin korppis kirjoittaa "hiljaisuudessaan"

      "Teen tämän aloituksen kertoakseni, että en ota osaa kahvipirtin keskusteluihin en nimimerkilläni enkä anona."!?!

      Ja mitä tapahtuikaan? Siinä se rehellisyys punnitaan taas kerran.

      • Anonyymi

        peukutusta 👍👍👍anolle 17:10


      • Anonyymi

        Samalla siis samassa viestissä, joka ei montaa riviä sisältänyt, mainitsi Korppis jotenkin näin, että nimimerkkini jäävät nyt tauolle. Tauon pituudesta ei ollut mitään mainintaa, joten se jäi Korppiksen harkintaan.
        Tämä vain täydennyksenä. Kuka täällä on rehellinen, jääköön sekin jokaisen vapaaseen harkintaan.


    • Anonyymi

      Kiitos sinulle peukuista, mutta nyt olisi kiva tietää/kuulla, kuinka moni haluaa SkillaN, nin viestejä tänne takaisin?

      Ainakin minä haluan hänen tulemaan tänne, hänen omaan avaukseensa, joka on toiminut yli 20-v, kunnes ensin "korppis" tuhosi sen ja "Paloma" myötäili häntä ohjeistuksillaan, kuinka pitäisi kirjoitta "oikeasti", siis ei myötäillen ystäviään, vaan repäisevästi.

      No, nyt on revitelty repäisevästi, mutta onko tämäkään sen parempi?

      Minä ainakin kaipaan SkillaN;nin aamuisia viestejä.

      • Anonyymi

        Kyllä niitä kaikki kaipaa, anotkin. Pirtillä on paljon muitakin ystäviä kuin rekatut. Nyt kun on tuo hiljanen huone päässyt vauhtiin, k voi emännöidä sitä mielensä mukaan.


      • Anonyymi

        Aivan, että saat anona taas repiä.
        Paranna tapas!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, että saat anona taas repiä.
        Paranna tapas!

        Matroonalla ei ole enää arvovaltaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niitä kaikki kaipaa, anotkin. Pirtillä on paljon muitakin ystäviä kuin rekatut. Nyt kun on tuo hiljanen huone päässyt vauhtiin, k voi emännöidä sitä mielensä mukaan.

        Minusta tätä somealustaa ei ole perustettu kenenkään emännöinti-ketjuja eli hallintaa varten, vaan erilaisten ihmisten kohtaamispaikaksi ja keskusteluforumiksi.
        Ei täällä ole tarkoitus lyödä ihmisä ikään kuin "muottiin".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta tätä somealustaa ei ole perustettu kenenkään emännöinti-ketjuja eli hallintaa varten, vaan erilaisten ihmisten kohtaamispaikaksi ja keskusteluforumiksi.
        Ei täällä ole tarkoitus lyödä ihmisä ikään kuin "muottiin".

        Tuolla hiljaisessa huoneessa kk luokittelee ihmisiä , nimeää voimakkaat ja heikot, kaverit on ihan eri asemassa kuin takariviläiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla hiljaisessa huoneessa kk luokittelee ihmisiä , nimeää voimakkaat ja heikot, kaverit on ihan eri asemassa kuin takariviläiset.

        Sillä on pari kaveria, jotka puolustaa sitä, vaikkei se itse sano hyvää sanaa niittenkään puolesta. Jos lakkaavat puolustamasta ei kuulu enää kaveripiiriin. Miksi ne sitä puolustaa ? Oman maineen vaan menettää, kun häirikköä puolustaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä on pari kaveria, jotka puolustaa sitä, vaikkei se itse sano hyvää sanaa niittenkään puolesta. Jos lakkaavat puolustamasta ei kuulu enää kaveripiiriin. Miksi ne sitä puolustaa ? Oman maineen vaan menettää, kun häirikköä puolustaa.

        Jostain syystä tuli mieleen työpaikaltani pari narsisti-sosiopaattia. He yrittivät manipuloida ihmisiä puolelleen, jos arvioivat saavansa pientäkin etua jostain asiassa, mutta eivät koskaan osoittaneet empatiaa ketään kohtaan. He vain käyttivät ihmisiä hyväkseen ihan millä lailla hyvänsä riippuen mitä hyötyä he halusivat.
        Toinen jahtasi aviomiehekseen miestä, jolla olisi rahaa, upea asunto ja kallis auto
        niinkuin ei muilla asioilla olisi mitään merkitystä avioliitossa.
        Heillä oli jonkunlainen kyky taivutella ihmiset puolelleen, mutta todellisuudessa suhteet heidän kanssaan oli todella myrkyllisiä. Vaikeita työkavereina. Muuten ei onneksi tarvinnut olla tekemisissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla hiljaisessa huoneessa kk luokittelee ihmisiä , nimeää voimakkaat ja heikot, kaverit on ihan eri asemassa kuin takariviläiset.

        Luokittelija on niin alemmuudentuntoinen, että kerjää ihailua ja huomiota aina
        ja pitää hyökkäyssotaa yllä kaikkia vastaan luullen antavansa itsestään voimakkaan kuvan.
        Vetää vesiperän. Käy taaskin päinvastoin.
        Vain heikolla, mitättömäksi itsensä tuntevalla ja kompleksisella ihmisellä on pakkomielle yrittää nitistää muut.

        Terveellä itsetunnolla varustetulla on varaa antaa arvoa kaikille.

        Hyvää paranemista !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jostain syystä tuli mieleen työpaikaltani pari narsisti-sosiopaattia. He yrittivät manipuloida ihmisiä puolelleen, jos arvioivat saavansa pientäkin etua jostain asiassa, mutta eivät koskaan osoittaneet empatiaa ketään kohtaan. He vain käyttivät ihmisiä hyväkseen ihan millä lailla hyvänsä riippuen mitä hyötyä he halusivat.
        Toinen jahtasi aviomiehekseen miestä, jolla olisi rahaa, upea asunto ja kallis auto
        niinkuin ei muilla asioilla olisi mitään merkitystä avioliitossa.
        Heillä oli jonkunlainen kyky taivutella ihmiset puolelleen, mutta todellisuudessa suhteet heidän kanssaan oli todella myrkyllisiä. Vaikeita työkavereina. Muuten ei onneksi tarvinnut olla tekemisissä.

        Sosiopaattinarsistit on empatiakyvyttömiä ihmisten hyväksikäyttäjiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sosiopaattinarsistit on empatiakyvyttömiä ihmisten hyväksikäyttäjiä.

        &0 plussassa on aihetta sivuava aloitus:

        "Kun iäkäs alkaa höperehtiä mitä on tehtävissä ?

        Mikä on lähiomaisen vastuu, kun varttunut sukulainen alkaa käyttäytyä turhan "omaperäisesti", kun muisti ja käsityskyky heikkenee, ei ymmärrä enää hyvin asioita
        ja joskus mielikuvitusmaailma ottaa vallan (johtuen juuri siitä huononevasta muistista
        joka heikentää käsityskykyä ?)
        Kenen on otettava koppi jopa omia etujaan vastaan toimivasta vanhuksesta?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        &0 plussassa on aihetta sivuava aloitus:

        "Kun iäkäs alkaa höperehtiä mitä on tehtävissä ?

        Mikä on lähiomaisen vastuu, kun varttunut sukulainen alkaa käyttäytyä turhan "omaperäisesti", kun muisti ja käsityskyky heikkenee, ei ymmärrä enää hyvin asioita
        ja joskus mielikuvitusmaailma ottaa vallan (johtuen juuri siitä huononevasta muistista
        joka heikentää käsityskykyä ?)
        Kenen on otettava koppi jopa omia etujaan vastaan toimivasta vanhuksesta?"

        Kaikeksi onneksi ei keskustelupalstalaisilla ole mitään velvollisuutta huolehtia muista kirjoittajista. Mollaaminen ja loukkaaminen on ihan sallittua.
        Älä turhaan huolestu. Jatka vain, älä ota turhia huolia lukijoittesi mielenrauhasta.

        Ja niinhän täällä yleisestikin toimitaan. Myönteisyys on naurettavaa ja nuolemista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        &0 plussassa on aihetta sivuava aloitus:

        "Kun iäkäs alkaa höperehtiä mitä on tehtävissä ?

        Mikä on lähiomaisen vastuu, kun varttunut sukulainen alkaa käyttäytyä turhan "omaperäisesti", kun muisti ja käsityskyky heikkenee, ei ymmärrä enää hyvin asioita
        ja joskus mielikuvitusmaailma ottaa vallan (johtuen juuri siitä huononevasta muistista
        joka heikentää käsityskykyä ?)
        Kenen on otettava koppi jopa omia etujaan vastaan toimivasta vanhuksesta?"

        Hyvin läheinen aihe ikääntyvälle. Aihetta joutuu moni miettimään ja itsellenikin on tullut mieleen kuka minusta "ottaa kopin", kun ja jos siihen pisteeseen tulen. Ainoa lapseni on kuollut syöpään, puolisoni ja sisareni ovat kuolleet.
        Ei ole enää montaa sukulaista jäljellä, joita kiinnostaisi.

        Kun tarvitsen "suojelua", kuka se olisi, joka minua auttaisi, jos yksin hyörin kotonani enkä tajua olevani avun tarpeessa. Toivottavasti en ala "hulluuttani" ja ajan kulukseni ainakaan häiriköimään palstoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin läheinen aihe ikääntyvälle. Aihetta joutuu moni miettimään ja itsellenikin on tullut mieleen kuka minusta "ottaa kopin", kun ja jos siihen pisteeseen tulen. Ainoa lapseni on kuollut syöpään, puolisoni ja sisareni ovat kuolleet.
        Ei ole enää montaa sukulaista jäljellä, joita kiinnostaisi.

        Kun tarvitsen "suojelua", kuka se olisi, joka minua auttaisi, jos yksin hyörin kotonani enkä tajua olevani avun tarpeessa. Toivottavasti en ala "hulluuttani" ja ajan kulukseni ainakaan häiriköimään palstoilla.

        "Toivottavasti en ala "hulluuttani" ja ajan kulukseni ainakaan häiriköimään palstoilla."
        Toivottavasti et ala :))))) Yksi "suojelun" tarpeessa oleva palstaa kohti riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sosiopaattinarsistit on empatiakyvyttömiä ihmisten hyväksikäyttäjiä.

        Kuulutko heihin - kiusaaja ei tunne empatiaa.


      • Tämä huomattu vaan eipä ole mennyt perille. Rekatutkin kompastuvat hälläpyörien tekaistuihin valheisiin.
        Erttäin ikävänä koin Paloman käytöksen maduizan keisissä, ikävä kyllä se jätti minuun jäljen.


      • Anonyymi

        Outoa, että pahimmat härräpyörät on olleet rekatuilla nikeillä , ko...alkuisilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä on pari kaveria, jotka puolustaa sitä, vaikkei se itse sano hyvää sanaa niittenkään puolesta. Jos lakkaavat puolustamasta ei kuulu enää kaveripiiriin. Miksi ne sitä puolustaa ? Oman maineen vaan menettää, kun häirikköä puolustaa.

        No täällä onki yks sellane, maineesa onki menettänny


      • Anonyymi

        Minä myöskin kaipaan hyvää ihmistä, SkillaNia,, sillon oli varmaa tulla Kahvipirttiin,
        mutta nyt vain ikävää ja pahaa.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Tämä huomattu vaan eipä ole mennyt perille. Rekatutkin kompastuvat hälläpyörien tekaistuihin valheisiin.
        Erttäin ikävänä koin Paloman käytöksen maduizan keisissä, ikävä kyllä se jätti minuun jäljen.

        "Erttäin ikävänä koin Paloman käytöksen maduizan keisissä, ikävä kyllä se jätti minuun jäljen."

        Mitä mitä mitä? Jäikö sinuun todellakin jälki, vai putosiko vain yksi pyrstösulka?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Tämä huomattu vaan eipä ole mennyt perille. Rekatutkin kompastuvat hälläpyörien tekaistuihin valheisiin.
        Erttäin ikävänä koin Paloman käytöksen maduizan keisissä, ikävä kyllä se jätti minuun jäljen.

        🤣🤣🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Tämä huomattu vaan eipä ole mennyt perille. Rekatutkin kompastuvat hälläpyörien tekaistuihin valheisiin.
        Erttäin ikävänä koin Paloman käytöksen maduizan keisissä, ikävä kyllä se jätti minuun jäljen.

        Kyllä se vaan niin on, että joka ikinen kerta, kun te Paloman kanssa vastaatte noihin provoihin vahvistatte anoja.
        Siitä ovat kahvipirttiläisten "alkuperäisjäsenet" huomauttaneet ja pyytäneet.
        Teistä on varmaan mukavaa jankata yhtä samaa "virttä", 16 v. vanhaa?
        Uskomatonta, että yksi aloitus kerrallaan ei riitä tuon jankkaamisen ja sekasorron saamiseen.


    • Anonyymi

      Kannatta ohittaa palstanpilaaja. Miksi ruokkia häiriintynyttä ihmistä ?

      • Anonyymi

        Vatsa täynnä ei jaksa haistatella...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vatsa täynnä ei jaksa haistatella...

        Miksi alentaa itsensä samalle tasolle vastaamalle sille ?
        Huudelkoon metsiin yksinään, kaiku antaa mieluisan vastauksen takaisin:
        olen iiihanaaaaa olen paraaaaaas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi alentaa itsensä samalle tasolle vastaamalle sille ?
        Huudelkoon metsiin yksinään, kaiku antaa mieluisan vastauksen takaisin:
        olen iiihanaaaaa olen paraaaaaas

        "Hullu itteens kehuu". Suomal. sananlasku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi alentaa itsensä samalle tasolle vastaamalle sille ?
        Huudelkoon metsiin yksinään, kaiku antaa mieluisan vastauksen takaisin:
        olen iiihanaaaaa olen paraaaaaas

        Menkää nyt hyvät mummot jo katsomaan peilistä kuka se palstalle suoltaa riitaa ja epäsopua? Ette olisi jopa sinä itse.
        Tässä ovat anot kyllä kaiken viisautensa laittaneet peliin, näyttääkseen, että täältä pesee ja täällä osataan, mutta näyttävät kyllä itsestänsä sen nurjan puolen joka ei näytä hyvältä.

        Miksi korppiskin viitsii vastata noille kiihkossaan eläville, koska näyttää että nuotioon puhallat, et heitä vettä, vaan liekkiä suurennat. Luulin alkuun, että hän osaisi väistää ja olla välittämättä, mutta "pilmarin" tapaan, kun haukut, niin minäkin haukun ja paukut ei näy loppuvan kummaltakaan puolelta!

        En ylläpidä palstaa, enkä ole pirtin porukkaa, mutta sivullisena lukemaani en voi käsittää.
        Jos Korpikirjailijakin jättäisi sanan sanasta ja kaksi parhaasta riitaisat sanasodat ja katsoisi hänkin peiliin, kannattaako antaa aihetta ja aina uudelleen.
        Ellei voi keskustella kuin yhden lauseen pilkalla, kannattaa olla hiljaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menkää nyt hyvät mummot jo katsomaan peilistä kuka se palstalle suoltaa riitaa ja epäsopua? Ette olisi jopa sinä itse.
        Tässä ovat anot kyllä kaiken viisautensa laittaneet peliin, näyttääkseen, että täältä pesee ja täällä osataan, mutta näyttävät kyllä itsestänsä sen nurjan puolen joka ei näytä hyvältä.

        Miksi korppiskin viitsii vastata noille kiihkossaan eläville, koska näyttää että nuotioon puhallat, et heitä vettä, vaan liekkiä suurennat. Luulin alkuun, että hän osaisi väistää ja olla välittämättä, mutta "pilmarin" tapaan, kun haukut, niin minäkin haukun ja paukut ei näy loppuvan kummaltakaan puolelta!

        En ylläpidä palstaa, enkä ole pirtin porukkaa, mutta sivullisena lukemaani en voi käsittää.
        Jos Korpikirjailijakin jättäisi sanan sanasta ja kaksi parhaasta riitaisat sanasodat ja katsoisi hänkin peiliin, kannattaako antaa aihetta ja aina uudelleen.
        Ellei voi keskustella kuin yhden lauseen pilkalla, kannattaa olla hiljaa.

        "Jos Korpikirjailijakin jättäisi sanan sanasta ja kaksi parhaasta riitaisat sanasodat ja katsoisi hänkin peiliin, kannattaako antaa aihetta ja aina uudelleen."
        Mihin jyrääjä luonteestaan pääsisi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos Korpikirjailijakin jättäisi sanan sanasta ja kaksi parhaasta riitaisat sanasodat ja katsoisi hänkin peiliin, kannattaako antaa aihetta ja aina uudelleen."
        Mihin jyrääjä luonteestaan pääsisi ?

        Mene itseesi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene itseesi!

        Kumpi kahdesta häirikön puolustajasta olet ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menkää nyt hyvät mummot jo katsomaan peilistä kuka se palstalle suoltaa riitaa ja epäsopua? Ette olisi jopa sinä itse.
        Tässä ovat anot kyllä kaiken viisautensa laittaneet peliin, näyttääkseen, että täältä pesee ja täällä osataan, mutta näyttävät kyllä itsestänsä sen nurjan puolen joka ei näytä hyvältä.

        Miksi korppiskin viitsii vastata noille kiihkossaan eläville, koska näyttää että nuotioon puhallat, et heitä vettä, vaan liekkiä suurennat. Luulin alkuun, että hän osaisi väistää ja olla välittämättä, mutta "pilmarin" tapaan, kun haukut, niin minäkin haukun ja paukut ei näy loppuvan kummaltakaan puolelta!

        En ylläpidä palstaa, enkä ole pirtin porukkaa, mutta sivullisena lukemaani en voi käsittää.
        Jos Korpikirjailijakin jättäisi sanan sanasta ja kaksi parhaasta riitaisat sanasodat ja katsoisi hänkin peiliin, kannattaako antaa aihetta ja aina uudelleen.
        Ellei voi keskustella kuin yhden lauseen pilkalla, kannattaa olla hiljaa.

        Se on sitä riitariippuvuutta mitä Palomallakin. Jokaiseen provoon jokaisessa ketjussa täytyy vastata aina uudestaan ja uudestaan. Siitä syystä ketjut näivettyvät muilta osallistujilta, kun muut eivät viitsi osallistua. On sitten vain asianosaiset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Menkää nyt hyvät mummot jo katsomaan peilistä kuka se palstalle suoltaa riitaa ja epäsopua? Ette olisi jopa sinä itse.
        Tässä ovat anot kyllä kaiken viisautensa laittaneet peliin, näyttääkseen, että täältä pesee ja täällä osataan, mutta näyttävät kyllä itsestänsä sen nurjan puolen joka ei näytä hyvältä.

        Miksi korppiskin viitsii vastata noille kiihkossaan eläville, koska näyttää että nuotioon puhallat, et heitä vettä, vaan liekkiä suurennat. Luulin alkuun, että hän osaisi väistää ja olla välittämättä, mutta "pilmarin" tapaan, kun haukut, niin minäkin haukun ja paukut ei näy loppuvan kummaltakaan puolelta!

        En ylläpidä palstaa, enkä ole pirtin porukkaa, mutta sivullisena lukemaani en voi käsittää.
        Jos Korpikirjailijakin jättäisi sanan sanasta ja kaksi parhaasta riitaisat sanasodat ja katsoisi hänkin peiliin, kannattaako antaa aihetta ja aina uudelleen.
        Ellei voi keskustella kuin yhden lauseen pilkalla, kannattaa olla hiljaa.

        Ano 16.54

        No, minulle palstakirjoittelu on muuttunut mahdottomaksi keskustella ylipäätään mistään, joten roolini on tätä nykyä seistä "terveempien" kusitolppana ; )

        Itseasiassa en voi olla edes vihainen. Lähinnä luppoajan hauskanpitoa, joten mikäpä hänessä.

        Koen aluksi kahvipirtissä kirjoittelun mukavaksi jutusteluksi kivojen ihmisten kanssa ei mistään "tähtitieteistä" vaan tavan arjen touhuista.

        Anot saivat aikaan kaaoksen ja osa vakikirjoittajista käänsivät selkänsä ja alkoivat myötäillä anoja.

        Tämä nimimerkkieni seuraamimen alkoi vuosia sitten. Etenkin "kiimaa" aiheutti asumiseni Hollannissa ja matkakertomukseni maailmalta.

        Avasin aamulla terapiahuoneen, jonne he olisivat voineet tulla "vertaistuekseni", mutta terapiahuonekyltti käännytti ovelta, pari koputusta kuulin, mutta ilmeisesti huone haiskahti sairaalalta. ; ))


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Ano 16.54

        No, minulle palstakirjoittelu on muuttunut mahdottomaksi keskustella ylipäätään mistään, joten roolini on tätä nykyä seistä "terveempien" kusitolppana ; )

        Itseasiassa en voi olla edes vihainen. Lähinnä luppoajan hauskanpitoa, joten mikäpä hänessä.

        Koen aluksi kahvipirtissä kirjoittelun mukavaksi jutusteluksi kivojen ihmisten kanssa ei mistään "tähtitieteistä" vaan tavan arjen touhuista.

        Anot saivat aikaan kaaoksen ja osa vakikirjoittajista käänsivät selkänsä ja alkoivat myötäillä anoja.

        Tämä nimimerkkieni seuraamimen alkoi vuosia sitten. Etenkin "kiimaa" aiheutti asumiseni Hollannissa ja matkakertomukseni maailmalta.

        Avasin aamulla terapiahuoneen, jonne he olisivat voineet tulla "vertaistuekseni", mutta terapiahuonekyltti käännytti ovelta, pari koputusta kuulin, mutta ilmeisesti huone haiskahti sairaalalta. ; ))

        Tuo epätoivottu vieras Korppi pilaa kaiken, sen oma paha olo on koko ketjussa nyt. POISPOIS


    • Anonyymi

      Eikö nyt ole kaikki hyvin ? Narsisti keskustelee itsensä kanssa, kun kukaan ei vastaa sille, mikä on huomionhakuiselle narsistille hirveintä maailmassa, vaikka narsisti yrittää parhaansa mukaan provosoida riitaa ja saada huomiota ja eikä ota tulta.
      Karvaampaa tappiota ei voi narsistille olla.

      • Anonyymi

        Se koittaa jopa paloman saada ruuvipihteihin, kun tämä kehtasi puhua totta mdx jutusta.


    • Anonyymi

      Pääsikö korppis mukaan uuteen yritykseen?

      • Anonyymi

        Taitaa olla vain kutsuttujen yritys tämä uusi.


    • Anonyymi

      Saako täällä vetää käteen.

      • Anonyymi

        No ei saa!

        Mutta voit ihan vapaasti vetää jalkaasi, päähäsi tai vaikka sieraimeesi.
        Vaihda välillä kättä, niin koet saavasi vierasta.
        Saat kerrankin samanikäistä.


      • Anonyymi

        Saa täällä haistattaa pitkää p*skaa ja paljon pahempaakin.


    • Anonyymi

      Ilmiselvästi on koira haudattuna , hajusta päätellen.

    • Anonyymi

      Pösilöitä uinut joukkoon.

      • Anonyymi

        1-2 vain.


    • Anonyymi

      Niinno - - - jyrääjä mielistelee laskelmoidusti Matriarkkaa, viimeistä oljenkorttaan, saadakseen roikkua väkisinkin pirtissä sabotoimassa sitä ja koko palstaa.
      Sokea Reettakin näkee sen.

      • Anonyymi

        Näin se näyttää menevän, kuten Ano 13 .41 päätynyt näkemään.


      • Sokea Reeta, sieltä demeterin manillaköyden päästä ; )


      • Anonyymi

        Selvääkin selvempää, kukaan ei vain uskalla sanoa sitäkään ääneen.

        Häiriköt on pieni-itsetuntoisia elämässään epäonnistuneiksi itsensä tuntevia surkimuksia,
        ei niissä raukoissa ainakaan ole mitään pelättävää.
        Päinvastoin.
        Niitten maailma romahtaa ensimmäiseen totuuteen ja vastalauseeseen,
        vaikka eivät ikinä myönnä sitä.

        Mikään ei ota häirikköä niin paljon päähän kuin se, että sen kuviteltu "valta" alkaa murtua.
        Joutuu etsimään uudet uhrit, aloittamaan muitten nitistämisyritykset jälleen kerran alusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvääkin selvempää, kukaan ei vain uskalla sanoa sitäkään ääneen.

        Häiriköt on pieni-itsetuntoisia elämässään epäonnistuneiksi itsensä tuntevia surkimuksia,
        ei niissä raukoissa ainakaan ole mitään pelättävää.
        Päinvastoin.
        Niitten maailma romahtaa ensimmäiseen totuuteen ja vastalauseeseen,
        vaikka eivät ikinä myönnä sitä.

        Mikään ei ota häirikköä niin paljon päähän kuin se, että sen kuviteltu "valta" alkaa murtua.
        Joutuu etsimään uudet uhrit, aloittamaan muitten nitistämisyritykset jälleen kerran alusta.

        Pahansuovat ihmiset voivat seota lopuksi omaan vainoharhaisuuteensa,
        koska he alkavat alitajunnassaan pelätä jokaisen vainoamansa ihmisen varjoa ja
        niitähän riittää vuosikymmenien varrelta,
        jotka pahansuovan luonteen uhreiksi ovat joutuneet.

        Kaikkein pahansuovimmat elävät joskus kauan. Siitä tulee sanonta "Mikä pahan tappais!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvääkin selvempää, kukaan ei vain uskalla sanoa sitäkään ääneen.

        Häiriköt on pieni-itsetuntoisia elämässään epäonnistuneiksi itsensä tuntevia surkimuksia,
        ei niissä raukoissa ainakaan ole mitään pelättävää.
        Päinvastoin.
        Niitten maailma romahtaa ensimmäiseen totuuteen ja vastalauseeseen,
        vaikka eivät ikinä myönnä sitä.

        Mikään ei ota häirikköä niin paljon päähän kuin se, että sen kuviteltu "valta" alkaa murtua.
        Joutuu etsimään uudet uhrit, aloittamaan muitten nitistämisyritykset jälleen kerran alusta.

        anolle 20:10 selvänäköisyydestä bongot 🌼🍁🌼🍁🌼


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahansuovat ihmiset voivat seota lopuksi omaan vainoharhaisuuteensa,
        koska he alkavat alitajunnassaan pelätä jokaisen vainoamansa ihmisen varjoa ja
        niitähän riittää vuosikymmenien varrelta,
        jotka pahansuovan luonteen uhreiksi ovat joutuneet.

        Kaikkein pahansuovimmat elävät joskus kauan. Siitä tulee sanonta "Mikä pahan tappais!"

        Kuolema tappaa hyvät sekä pahat.


    Ketjusta on poistettu 53 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      101
      1497
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1064
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      976
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      877
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      822
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      654
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe