Hyvä juttu toi lakko

Asuma

Nimittäin nää paperiduunarit saa levätä ja mennä laittaan mökkiä kuntoon.Kun siitä vahan aikaa kuluu,voi laitella sitä mökkiä kokopäiväisesti,kun kaikki tuotanto valuu ulkomaille?

15

822

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erkka

      Lääkärit !
      Ei kai toi ihan pieni asia ole että 3-vuoroa tekeviltä vietäisiin joulu ja juhannusvapaat pois?

      Ei ole pelkoa siitä että paperiteollisuus menisi
      halpoihin maihin, koska ei siellä löydy sellaista sitoutumista 3-vuorotyöhön kuin täällä pohjoismaissa.
      Pelkästään jo kulttuuri on siinä esteenä, koska yöllä tehdään vain "rakkauden töitä".

      • niin makaa kuin petaa

        Täyttä puppua!
        Ihan tiedoksi sullekin, että esim. Kiinassa on jo osa paperiteollisuudesta. Ja loppu menee kohta perässä.
        Itsekkäitä koko joukko ja joutais kengänkuva takapuoleen kaikille.


      • kitise
        niin makaa kuin petaa kirjoitti:

        Täyttä puppua!
        Ihan tiedoksi sullekin, että esim. Kiinassa on jo osa paperiteollisuudesta. Ja loppu menee kohta perässä.
        Itsekkäitä koko joukko ja joutais kengänkuva takapuoleen kaikille.

        Kylläpä paperimiesten puoliensa pitäminen jaksaa kiukuttaa vähäväkistä kansaa kerta toisensa jälkeen.

        Eipä ihme kun tiedetään, että paperi on niitä harvoja liittoja joka ei taivu "joustamaan" kaikessa ja aina kuten muiden alojen liitot lähes järjestään tekee.

        Minua säälittää nämä selkärangattomat, elastiset joustoporukat jotka eivät itse kykene mihinkään muuhun kuin kiukuttelemaan niille joilla vielä on selkäruotoa vastustaa työnantajan sanelupolitiikkaa.


      • Korpisoturi
        kitise kirjoitti:

        Kylläpä paperimiesten puoliensa pitäminen jaksaa kiukuttaa vähäväkistä kansaa kerta toisensa jälkeen.

        Eipä ihme kun tiedetään, että paperi on niitä harvoja liittoja joka ei taivu "joustamaan" kaikessa ja aina kuten muiden alojen liitot lähes järjestään tekee.

        Minua säälittää nämä selkärangattomat, elastiset joustoporukat jotka eivät itse kykene mihinkään muuhun kuin kiukuttelemaan niille joilla vielä on selkäruotoa vastustaa työnantajan sanelupolitiikkaa.

        Paperityöläiset ovat aina olleet ahneita. Kyllä niillekkin pitäisi riittää kohtuus. Paperimiehet ovat ennemmin vastuuttomia, kun "selkäruotoisia". Älyttömien palkkavaatimusten jälkeen on taas leivän hinnan nousu syönyt pienpalkkaisen palkankorotuksen. Oravanpyörää...


      • Nyt akat istutaan,jos ilmas...
        Korpisoturi kirjoitti:

        Paperityöläiset ovat aina olleet ahneita. Kyllä niillekkin pitäisi riittää kohtuus. Paperimiehet ovat ennemmin vastuuttomia, kun "selkäruotoisia". Älyttömien palkkavaatimusten jälkeen on taas leivän hinnan nousu syönyt pienpalkkaisen palkankorotuksen. Oravanpyörää...

        On sitä senverran ollut sukulaista töissä siellä paperilaaksossa,että tiedetään mitä porukka ne on.Jos sulta talviliukkaalla jää auto kiini kinokseen,yleensä tulee ohikulkijat työntämääm,mutta nää tulee kysymään,paljos maksat jos työnnetään?


      • niin makaa kuin petaa
        kitise kirjoitti:

        Kylläpä paperimiesten puoliensa pitäminen jaksaa kiukuttaa vähäväkistä kansaa kerta toisensa jälkeen.

        Eipä ihme kun tiedetään, että paperi on niitä harvoja liittoja joka ei taivu "joustamaan" kaikessa ja aina kuten muiden alojen liitot lähes järjestään tekee.

        Minua säälittää nämä selkärangattomat, elastiset joustoporukat jotka eivät itse kykene mihinkään muuhun kuin kiukuttelemaan niille joilla vielä on selkäruotoa vastustaa työnantajan sanelupolitiikkaa.

        Et oikein tainnut ymmärtää mitä tarkoitin. Tämä lakko vaikuttaa Suomen talouteen laajemmin mitä ilmeisesti yksikään niistä paperimiehistä osaa edes kuvitella. Kalliiksi tulee työnantajille ja Suomen valtiolle. Eli kustannukset nousee edelleen ja työttömiä tulee lisää. Että hyvä paperimiehet!
        Kannatais opetella tuota ajatuspuolta vähän laajemminkin, vaikka oma napa se on itse kullankin tässä se lähin.
        Enemmän hallaa tulee tästäkin, mutta löysät on jo valumassa housuun, joten jatkakaa vaan pojat!


      • kitiset
        niin makaa kuin petaa kirjoitti:

        Et oikein tainnut ymmärtää mitä tarkoitin. Tämä lakko vaikuttaa Suomen talouteen laajemmin mitä ilmeisesti yksikään niistä paperimiehistä osaa edes kuvitella. Kalliiksi tulee työnantajille ja Suomen valtiolle. Eli kustannukset nousee edelleen ja työttömiä tulee lisää. Että hyvä paperimiehet!
        Kannatais opetella tuota ajatuspuolta vähän laajemminkin, vaikka oma napa se on itse kullankin tässä se lähin.
        Enemmän hallaa tulee tästäkin, mutta löysät on jo valumassa housuun, joten jatkakaa vaan pojat!

        Kyllä se ajatuspuoli on hukassa sinulta eikä keltään muulta.

        Tottakai lakko tulee työnantajalle kalliiksi eihän sillä muuten olisi mitään merkitystä.

        Valtiolle tästä ei aiheudu juuri mitään kustannuksia.

        Laajemmin tämä ei vaikuta kuin paperimiehille kateellisille, selkärangattomille luusereille jotka joutuvat hakemaan terapiaa ja lisäämään lääkitystään.

        Ehdottihan tässä tuonnoin joku vatipää, että lakkoilu pitäisi suorittaa siten, että siitä ei olisi kenellekkään mitään haittaa. Ettet vaan ollut sinä?


      • korotuksiako?

      • Kyllä ne yhtiöt tosissaan on , puun osto on lopetettu tipauttamalla hintoja.
        Nyt kun lakot alkaa , niin tehtailla tehdään automatisointi .
        Parin kuukauden lakon jälkeen tehtailla on sellaiset duunarit , jotka eivät lakkoile eivätkä kysele vuorotyölisiä tai -vapaita.

        Eihän tuo muuten minulle kuulu , mutta pienyrittäjälle olisi ollut hyväksi, jos muutaman vuoden päästä olisi tullut paljon hyväpalkkaisia eläkeläisiä kierrättämään rahaa.
        Työttömistä ei ole mitään hyötyä , kulutuskysyntä on heikkoa sillä sektorilla.


      • hurrit kuriin
        kitiset kirjoitti:

        Kyllä se ajatuspuoli on hukassa sinulta eikä keltään muulta.

        Tottakai lakko tulee työnantajalle kalliiksi eihän sillä muuten olisi mitään merkitystä.

        Valtiolle tästä ei aiheudu juuri mitään kustannuksia.

        Laajemmin tämä ei vaikuta kuin paperimiehille kateellisille, selkärangattomille luusereille jotka joutuvat hakemaan terapiaa ja lisäämään lääkitystään.

        Ehdottihan tässä tuonnoin joku vatipää, että lakkoilu pitäisi suorittaa siten, että siitä ei olisi kenellekkään mitään haittaa. Ettet vaan ollut sinä?

        Sinäkin olet vain Ruotsalaisten talutusnuorassa
        kauniisti kulkeva pässi (ei rimpuileva)Ruotsin paperiliitto yhdessä Ruotsin hallituksen kanssa
        on niinkauan kuin minä muistan yrittänyt heikentää Suomen vientiteollisuutta,varsinkin paperiteollisuutta.
        Muistatte varmaankin kun Olåf Palme devalveerasi
        Ruotsin kruunun kertaheitolla 16% (80 luvun alkupuolella)tämä kavala,häpeämätön,röyhkeä teko
        johti suuriin lomautuksiin Suomessa.Satoja paperityöläisiä lomautettiin


      • niin makaa kuin petaa
        kitiset kirjoitti:

        Kyllä se ajatuspuoli on hukassa sinulta eikä keltään muulta.

        Tottakai lakko tulee työnantajalle kalliiksi eihän sillä muuten olisi mitään merkitystä.

        Valtiolle tästä ei aiheudu juuri mitään kustannuksia.

        Laajemmin tämä ei vaikuta kuin paperimiehille kateellisille, selkärangattomille luusereille jotka joutuvat hakemaan terapiaa ja lisäämään lääkitystään.

        Ehdottihan tässä tuonnoin joku vatipää, että lakkoilu pitäisi suorittaa siten, että siitä ei olisi kenellekkään mitään haittaa. Ettet vaan ollut sinä?

        Vahvistit juuri kirjoituksellasi sen mitä aikaisemmin kirjoitin laajemmasta tarkastelusta ja ajatusmaailmasta :).

        "Ehdottihan tässä tuonnoin joku vatipää, että lakkoilu pitäisi suorittaa siten, että siitä ei olisi kenellekkään mitään haittaa. Ettet vaan ollut sinä?"

        Ehdottipahan hyvinkin, mutta suruksesi ilmoitan, että se en ollut minä, :)


      • tuossa
        hurrit kuriin kirjoitti:

        Sinäkin olet vain Ruotsalaisten talutusnuorassa
        kauniisti kulkeva pässi (ei rimpuileva)Ruotsin paperiliitto yhdessä Ruotsin hallituksen kanssa
        on niinkauan kuin minä muistan yrittänyt heikentää Suomen vientiteollisuutta,varsinkin paperiteollisuutta.
        Muistatte varmaankin kun Olåf Palme devalveerasi
        Ruotsin kruunun kertaheitolla 16% (80 luvun alkupuolella)tämä kavala,häpeämätön,röyhkeä teko
        johti suuriin lomautuksiin Suomessa.Satoja paperityöläisiä lomautettiin

        jotain itua on.Yleensäkin ruottalaiset ovat maltillisempia noissa lakkotouhuissa,täällä kun ei lakkoilla pilkunnussimisesta niinkuin suomessa.Yritin löytää tietoa kuinka tiheään ruottin paperityöläiset ovat lakkoilleet,näyttää siltä että ne ei ole lakkoilleet viimeisten 30 vuoden aikajaksolla,vaikka ne tienaa vähemmän kuin suomen paperityöläiset.


    • kalcee

      Se on just noin kuin sanoit!
      On se kumma, kun nää hemmot sanelee kaiken ahneuksissaan.Syötykin ollaan "liikaa näkee päällekkin päin"
      Tää on sitä samaa sakkia, kuin lennonjohtajat.
      Istutaan, että perä leviää ja järki myös.
      Menkää nyt ihmeellä marssimaan, vai onko kiire öky mökeillenne!!

      • yrittäjäkin

        kuten uutiskuvista näkyy tehtailla aika kuluu pyöräillessä ja rankinta on pitää pää poissa
        olkapäiltä kun radiokuulosuojaimet hieman painaa,
        ja työvaatteetkaan eivät kovin näytä likaantuneen
        mm kengät, jotka varmaan työnantaja pitää ehjinä
        sillä syyllä ettei arvokas työntekijä valuisi
        niistä ulos!


    • Anonyymi

      Käytä nimimerkkiä Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4079
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2626
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2224
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2185
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      53
      1896
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe