Raamatun mukaan synti ei ole mikään pelkkä taipumus tehdä syntiä.
Paavali sanoo, että synti "asuu" hänessä.
Sehän viittaa siihen, että tuo ihmisessä "asuva synti" olisi elävä pahan saatanan hengen olento, jonkinlainen demoni.
Raamatun mukaan Paavali sai Korintossa sisälleen "Saatanan enkelin"
Ihmisessä asuva synti
36
79
Vastaukset
- Anonyymi
Room. 7:17
Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
Room. 7:20
Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan? - Anonyymi
Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä.
Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.
Paavali oli syntynyt Saatanasta.- Anonyymi
Paavali oli kolmisen vuotta hyvällä asialla, mutta sitten Jumala antoi hänelle uuden tehtävän.
Eihän se eksytys mikään väkevä eksytys olisi, jos joku ei olisi sitä Uuteen Testamenttiin kirjoittanut.
2. Tess. 2:11
Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
- Anonyymi
Raamattu varoittaa uskonlahoista ja niissä uniaan ja profetioitaan kertovista vääristä profeetoista.
Jer. 14:14
Herra sanoi minulle: "Silkkaa valhetta julistavat profeetat minun nimissäni! Minä en ole heitä lähettänyt, en ole antanut heille tehtävää enkä puhunut heille. Valhenäkyjä, tyhjiä ennustuksia ja petollisia kuvitelmiaan he teille julistavat. [Jer. 27:14, Jer. 29:8]
Matt. 7:15
"Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. [Matt. 12:33; Luuk. 6:43-45 : Miika 3:5; Matt. 24:11,24; Ap. t. 20:29; 2. Piet. 2:1,2] - Anonyymi
Jumala on tappanut arviolta 2,5 miljoonaa luotuaan.
Pastori Suokonaukion on laskenut Raamatussa.- Anonyymi
Tämä luku varmaan käsittää vaan Raamatun henkilöitä?
Paavali sai kurittajakseen ,mutta ei tarkoita ,että Paavali olisi mitenkään riivattu yms sehän on selvä asia.
Jumala sallii kurituksenkin jos ihminen on vaarassa ylpistyä.Synti asuu meissä kaikissa lihan kautta ja siinä taistelu uskovallakin ja siksi paavali kehoittaa vaeltamaan Hengessä eikä lihassa.
Hengen elämä on voitto ja ikuinen elämä ja lihan elämä on sen vastakohta.- Anonyymi
Ei pelkkä liha mitään ajattele.
Kyllä synti asuu pahan hengen ollessa ihmisessä.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
Sekä kuningas Saul että murhamies Saulus Tarsolaiselle kävi ihan samalla tavalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
Sekä kuningas Saul että murhamies Saulus Tarsolaiselle kävi ihan samalla tavalla.Pyhä Henki ja Paha henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.
James King version mukaan Paavali sai Korintossa sisälleen "The Messenger of Sathan" -nimisen demonihengen eli oikein pääpaholaisen "mesettäjän" eli viestittelijän. Anonyymi kirjoitti:
Sekä kuningas Saul että murhamies Saulus Tarsolaiselle kävi ihan samalla tavalla.No ei käynyt... ihan kaksi eri juttua.
Silloin kun riivaaja on saanut vallan ihmisestä niin silloin on ihmisessä.
Jumala salli vaivan Paavalin päälle ,että tämä ei ylpistyisi ja se oli syy.
Saulin aikaan asiat oli toisin kun hän teki syntiä synnin perään.Oli Jumalalle tottelematon ja otti voittoa ,mitä ei pitänyt ottaa ..Anonyymi kirjoitti:
Pyhä Henki ja Paha henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.
James King version mukaan Paavali sai Korintossa sisälleen "The Messenger of Sathan" -nimisen demonihengen eli oikein pääpaholaisen "mesettäjän" eli viestittelijän.>>Pyhä Henki ja Paha henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.>>
Hah. Yllättyisit jos todella tietäisit, mitä kaikkea ihmisen mielessä ja hengessä voikaan liikkua. Sinunkin.
Tuollainen mustavalkoinen ajattelu on primitiivistä, korkeamman kehityksen umpikuja.- Anonyymi
demon_of_dawn kirjoitti:
>>Pyhä Henki ja Paha henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.>>
Hah. Yllättyisit jos todella tietäisit, mitä kaikkea ihmisen mielessä ja hengessä voikaan liikkua. Sinunkin.
Tuollainen mustavalkoinen ajattelu on primitiivistä, korkeamman kehityksen umpikuja.1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä. - Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
No ei käynyt... ihan kaksi eri juttua.
Silloin kun riivaaja on saanut vallan ihmisestä niin silloin on ihmisessä.
Jumala salli vaivan Paavalin päälle ,että tämä ei ylpistyisi ja se oli syy.
Saulin aikaan asiat oli toisin kun hän teki syntiä synnin perään.Oli Jumalalle tottelematon ja otti voittoa ,mitä ei pitänyt ottaa ..Saatanan enkeli on henkiolento, joka menee asumaan ihmisen sisälle sieluun.
Mutta mitä on synti?
Pelkkä henkinen kahle, jumalan taakseen jättämä kirous ihmiskunnalle.
-Ajatelkaa laajemmin!Kristitty voi olla ja onkin saastaisten henkien kohteena sillä kristitty ihminen on uhka niille,mutta riivaaja henget vapisee siellä ,missä Jumalan Henki on .
Kun Jumalan lähettämä Pyhyyden Henki on ihmisessä ja ohjaa ihmistä ja ihminen on Hengessä niin silloin ihmisessä ei ole eikä voikaan olla saatanan henkeä.- Anonyymi
Paavalille kävi juuri näin:
Matt. 12:44
Silloin se sanoo: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettuna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin se sanoo: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettuna.7 Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.
7 And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure. (James King) Anonyymi kirjoitti:
Silloin se sanoo: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettuna.Perinteinen leikkaa liimaa valhe..
Anonyymi kirjoitti:
7 Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.
7 And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure. (James King)In flesh..... lihaan eli viimeiset n 2000v uskovat ovat pohtineet ,mikä fyysinen vaiva on ollut vaivana .
Se on ollut jokin ,mikä on näkynyt myös ulospäin..?
Kaikki sen takia ,että raamatun tärkeimpiä henkilöihin kuuluva Paavali ei ylpisty ja joudu tehottomaan tilaan vaan on tehokas ja kuten näemme Paavali pysyi tehokkaana ja kirjoitti ,mitä Jeesus Kristus imoitti Pyhän Hengen kautta olevan voimassa kun testamentti on voimassa eli Jeesus oli kuollut.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
In flesh..... lihaan eli viimeiset n 2000v uskovat ovat pohtineet ,mikä fyysinen vaiva on ollut vaivana .
Se on ollut jokin ,mikä on näkynyt myös ulospäin..?
Kaikki sen takia ,että raamatun tärkeimpiä henkilöihin kuuluva Paavali ei ylpisty ja joudu tehottomaan tilaan vaan on tehokas ja kuten näemme Paavali pysyi tehokkaana ja kirjoitti ,mitä Jeesus Kristus imoitti Pyhän Hengen kautta olevan voimassa kun testamentti on voimassa eli Jeesus oli kuollut.Saatanan enkeli on henkiolento, ei mikään puinen piikki Paavalin takapuolessa.
"Liha" tarkoitta ihmisen mieltä ja sielua, josta ajatukset ja teot lähtee.
James King käännöksen mukaan Paavalin saama demonihenki oli Saatanan viestintuojaenkeli eli oikein "mesettäjä" tiedottaja henki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatanan enkeli on henkiolento, ei mikään puinen piikki Paavalin takapuolessa.
"Liha" tarkoitta ihmisen mieltä ja sielua, josta ajatukset ja teot lähtee.
James King käännöksen mukaan Paavalin saama demonihenki oli Saatanan viestintuojaenkeli eli oikein "mesettäjä" tiedottaja henki.Lihaan ja lihan teot on syntiä, niitä tuo Saatanan enkeli sai Paavalissa aikaiseksi.
Saatuaan Saatanan demonihengen sisälleen Paavali alkoi valehtelemaan tarvittaessa, eikä pitänyt sitä edes kovin pahana syntinä.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Totuuden Henki ei valehtele ei pienissä eikä suurissa asioista piiruakaan.
- Anonyymi
Jos synnin olemus tulisi pukea ajatukseksi, se olisi tämä: "Minä olen Jumalasta erillinen, itsenäinen olento."
Tästä ajatuksesta voi vapautua vain kuoleman kautta.
Ja näin meille kaikille onkin Jumalalle kiitos jo tapahtunut (Room. 8:3, Gal. 2:19-20, 2 Kor. 5:14, Joh. 12:32, Room. 6:3, 1 Piet. 1:3).- Anonyymi
Lisäys: joka ajattelee lihallisesti, hän ajattelee "Minä olen Jumalasta erillinen, itsenäinen (ja itsestäni vastuunalainen) olento", vaikka olisi siis uskossa. Paavalin roomalaiskirjeen 7. luvun epätoivoinen ja ahdistuksentäyteinen uskovan ihmisen vuodatus johtuu juuri tuosta ajatusharhasta, joka paranee 8. luvun alussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäys: joka ajattelee lihallisesti, hän ajattelee "Minä olen Jumalasta erillinen, itsenäinen (ja itsestäni vastuunalainen) olento", vaikka olisi siis uskossa. Paavalin roomalaiskirjeen 7. luvun epätoivoinen ja ahdistuksentäyteinen uskovan ihmisen vuodatus johtuu juuri tuosta ajatusharhasta, joka paranee 8. luvun alussa.
Paavali oli murhamies, jopa joukkomurhaaja ja kansamurhaaja.
Raamatun mukaan yhdessäkään murhaajassa ei ole ikuista elämää, JOKA HÄNESSÄ PYSYISI.
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali oli murhamies, jopa joukkomurhaaja ja kansamurhaaja.
Raamatun mukaan yhdessäkään murhaajassa ei ole ikuista elämää, JOKA HÄNESSÄ PYSYISI.
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.Ei liha mitään ajattele.
Raamatussa Jumala loi ihmisen "eläväsi sieluksi", body, mind ja spirit.
Raamatun mukaan ihmisestä tulee "ikuuisesti elävä sielu" Kristittyjen kasteessa,
kun Jumala puhdistaa ihmisen kaikesta syntisyydestä ja liittää puhdistetun sielun ikuisesti elävänJeesuksen Kristuksen ikuisesti elävään ylösnousemusruumiiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei liha mitään ajattele.
Raamatussa Jumala loi ihmisen "eläväsi sieluksi", body, mind ja spirit.
Raamatun mukaan ihmisestä tulee "ikuuisesti elävä sielu" Kristittyjen kasteessa,
kun Jumala puhdistaa ihmisen kaikesta syntisyydestä ja liittää puhdistetun sielun ikuisesti elävänJeesuksen Kristuksen ikuisesti elävään ylösnousemusruumiiseen.Paavalin käyttämä lauserakenne on tyypillisesti sellainen, että sama asia sanotaan kahdella eri tavalla,usein vielä sanajärjestys vaihtaen.
"piikki" on vertauskuva, jolla yritetään selvittä, että kyseessä on Saatanan paha demoni ihmisen sisällä.
Saatanan enkeli on henkiolento, jolta puuttuu fyysinen ruumis, siksi se tulee asumaan ihmisen sisälle.
7 Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni,
=Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.
James King versio: The Messenger of Sathan =viestintuoja henki, tiedon sanat, tietäjähenki - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalin käyttämä lauserakenne on tyypillisesti sellainen, että sama asia sanotaan kahdella eri tavalla,usein vielä sanajärjestys vaihtaen.
"piikki" on vertauskuva, jolla yritetään selvittä, että kyseessä on Saatanan paha demoni ihmisen sisällä.
Saatanan enkeli on henkiolento, jolta puuttuu fyysinen ruumis, siksi se tulee asumaan ihmisen sisälle.
7 Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni,
James King versio: The Messenger of Sathan =viestintuoja henki, tiedon sanat, tietäjähenkiPaholaisen enkeli ei ole mikään puinen piikki, vaan henki ihmisen sisällä, joka julistaa Jeesuksen Korkeimman Jumalan pojaksi. Riivaajatkin uskovat ja vapisevat.
Siksi pelkkää uskoa ei pidä pelkästään tuijottaa Usko voi olla ns. väärää lahkouskoa.
Luuk. 8:28
Kun hän näki Jeesuksen, parkaisi hän ja lankesi maahan hänen eteensä ja huusi suurella äänellä: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä rukoilen sinua: älä minua vaivaa."
Ap. t. 16:17
Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien".
Kaikki demonihenget ovat taivaan entisiä enkeleitä, niin toki he Jeesuksen tuntevat ja tietävät kuka hän on ja uskovat ja tunnustavat jopa huutaen, että Jeesus on Kristus Korkeimman Jumalan poika. Anonyymi kirjoitti:
Paavalin käyttämä lauserakenne on tyypillisesti sellainen, että sama asia sanotaan kahdella eri tavalla,usein vielä sanajärjestys vaihtaen.
James King versio: The Messenger of Sathan =viestintuoja henki, tiedon sanat, tietäjähenkiNo ihan kaksi eri asiaa.Meillä on lihan kautta ruumis kuolemaan ,mutta Jeesuksen kautta elämään.
Ihminen kristitty voi olla demonisen hyökkäyksen kohteena ja tästä on kokemusta ja taisteluista paljon kokemusta evankelioivien lähettiläidenkin kertomina.
Toinen asia on jos ihmiseen pääsee pahahenki ja silloin ihminen on tuon hengen vallassa ja ohjaama ja joskus tulee sen tappamaksi.
Tulee mieleen raamatun kertomus ,jossa paha henki heitteli poikaa ja kaatoi yms.
Tuolloin riivaustila on selvä.
No manaaja elokuvat toinen esimerkki kun ihminen itse ei enää hallitse vaan saastainen henki.
- Anonyymi
Raamattu puhuu kollektiivisestä kaikkia ihmisiä koskevasta "maailmansynnistä", josta kaikki tähän maailmaan syntyvät tulevat osallisiksi. Siitä käytetään myös nimitystä perisynti, millä tarkoitetaan ihmisen syntiinlankeemusta paratiisissa,
Room. 5:12
Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7] - Anonyymi
Perisynti eli maailman synti on kaikissa ihmisissä jo sikiämisestä alkaen.
Lisäksi Raamatun mukaan joikainen Jumalan käskyjen vastainen teko tai niiden käskyjen laiminlyönti on synti.
Jeesus piti voimassa ja vain tiukensa lakien tulkintaa, jotta ihmisille kävisi selväksi, että he ovat syntisiä jo sikiämisestä alkaen.- Anonyymi
Eihän perisynnin tilassa paratiisista karkotettu ihminen elä ikuisesti.
Enkeli laitettiin vartioimaan elämän puun luokse vievää tietä.
Raamatun mukaan ihminen saa ikuisen elämän lahjan Kristittyjen kasteessa, jossa Jumala puhdistaa ihmisen kaikesta syntisyydestä ja syyllisyydestä ja liittää eli oksastaa puhdistetun sielun Kristuksen ikuisesti elävään ylösnousemusruumiiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän perisynnin tilassa paratiisista karkotettu ihminen elä ikuisesti.
Enkeli laitettiin vartioimaan elämän puun luokse vievää tietä.
Raamatun mukaan ihminen saa ikuisen elämän lahjan Kristittyjen kasteessa, jossa Jumala puhdistaa ihmisen kaikesta syntisyydestä ja syyllisyydestä ja liittää eli oksastaa puhdistetun sielun Kristuksen ikuisesti elävään ylösnousemusruumiiseen.Jeesus sanoo, joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi sen ottaa vastaan ei sinne pääse sisälle.
Eli jotainhan sen lapsenkin on otettava vastastaan, jotta pääsisi sisälle Jumalan valtakuntaa.
Raamatun mukaan Jumala lahjoittaa armosta Kristittyjen kasteessa pyhän uskon Hengen lahjan ihmiselle.
Kukaan kun ei synny suoraan Jumalan valtakuntaan.
Kirkkosta eronneet antikristuksen voimasta ihmisiä kaatavat lahkolaiset puhuvat puuta heinää, kun eivät tunne Raamattua eivätkä usko, mitä siellä sanotaan.
- Anonyymi
Itse ajattelen niin, että synti on paras ymmärtää vanhurskauden vastakohtana. Ja kannattaisi pyrkiä ennemmin vanhurskauteen.
"Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Mat. 25:46
"Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
Room. 6:23
"Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta."
1 Joh. 3:7-10- Anonyymi
Ihminen on syntinen sikiämisestä kuolemaan asti.
Ei ihminen voi itseään vanhurskauttaa piiruakaan omilla teoilla.
Room. 9:18
Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo.
Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt niitä kymmentä vaadittavaa kymmentä synnitöntä ja vanhurskasta ihmistä.
Pieniä lapsiakin sen kokoisissa kaupungeissa oli tuhansia. - Anonyymi
Jumalasta syntyneellä tarkoitetaan synnitöntä Jeesusta joka ei siten voinut tehdä syntiä.
Kaikki ihmiset on syntisiä sikiämisestä alkaen aina kuolemaan asti, jonka tuo perisynti saa hänessä aikaiseksi.
Room. 5:12
Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367499Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631664512Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen573522Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5113298Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972174Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361823Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251820- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791515Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151456