Mormonit uskovat ihmisen kehittyvän Jumalan kaltaiseksi olennoksi,,,mitä heille tapahtuu maalllisen kuoleman jälkeen. Luultavasti ei mitään hyvää. Ihminen, joka leuhkasti kuvittelee kasvavansa Jumalaksi tai vastaavuuteen tulee tuonpuoleisessa päätymään uuniin vailla toivoa iankaikkisuudesta.
Ihmisen ei pidä kuvitella yltävänsä Jumaluuteen tai vastavuuteen hänrn kanssaan. Jumalat ovat oma luokkansa Kosmoksen järjestyksessä eikä tätä järjestystä pidä uhmata. Ihminen on tuossa hierarkiassa enkelien ja demonien sekä haltijoidea ja vastaavien olentojan alapuolella ja hänen tulee muistaa paikkansa. Ei missään nimessä ole syytä harhautua Mormonismin eksytykseen..
https://fi.wikipedia.org/wiki/Mormonismi
Mikseivät mormonit pala maanpäälisessä tulessa.
4
128
Vastaukset
- Anonyymi
Niin no, Mormonithan myös opettavat että Jumala itse oli aikoinaan ihminen ja pääsi Jumalaksi koska eli Mormoni-oppien mukaista elämää.
Tästä löytyy artikkeli kirkon omalta sivustolta
https://www.churchofjesuschrist.org/study/ensign/1982/02/i-have-a-question/is-president-snows-statement-as-man-now-is-god-once-was-as-god-now-is-man-may-be-accepted-as-official-doctrine?lang=eng - Anonyymi
"Ihminen on tuossa hierarkiassa enkelien ja demonien sekä haltijoiden ja vastaavien olentojen alapuolella"..?
No oikeasti haltijat, haamut, aaveet, kummitukset, räyhähenget, tontut ja kaikki vastaavat ovat demoneja.
Demonit tekeentyvät vaikkapa ufo-ukoksi tai kuolleeksi omaiseksi jos se on heidän mielestään jossain tapauksessa "hyvä ajatus" tehdä niin.
Jumalan enkelit eivät tekeydy miksikään mutta eivät myöskään näyttäydy ihmisille nykyaikana. Heidän ei tarvitse koska meillä on Raamattu josta voimme löytää Jumalan ajatukset ja oppia minkälainen hän on henkilönä. - Anonyymi
Niin no, Mormonithan myös opettavat että Jumala itse oli aikoinaan ihminen?
Mitä nää amerikkalainen roskasakki opettaa,häh?
Fyysisesti ihminen?
Jumala loi meidät hänen kuvakseen totta!
Mutta ei varmaan lihaksi ja vereksi! - Anonyymi
> Ihminen on tuossa hierarkiassa enkelien ja demonien sekä haltijoidea ja vastaavien olentojan alapuolella ja hänen tulee muistaa paikkansa.
Raamattu sanoo:
"Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä,..."
1 Kor. 6:3
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882