Päättymätön odotus?

Aina yhtä ajankohtainen aihe kristinuskon piirissä...

Lupauksistaan huolimatta Jeesus ei ole palannut. Hänhän lupasi palata takaisin jo ensimmäisellä vuosisadalla eläneiden seuraajiensa elinaikana (Matteus 24:34; 1. Tess. 4:15-17). Mutta Taivas näyttää pidättäneen koko Jeesuksen itsellään... ei näy, ei kuulu. Ei näy edes varpaita pilvissä, hah!

Ketään ei myöskään ole temmattu täältä Taivaan iloihin, mutta meitä antikristuksia näyttäisi täällä kyllä viuhuvan vaikka kuinka paljon... mitähän tästä kaikesta pitäisi päätellä?

10

415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      legendat ovat legendoja

    • Odotus ei ole päättymätön, se väärä puhetta asiat eivät ole vielä tapahtuneet luopumuksen aika on vielä edessä päin. Jeesus itse on sanonut sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan vain Isä yksin sen tietää, joten valvokaa koskee erityisesti uskovia siis meitä .

      • >>Odotus ei ole päättymätön>>

        No, aika pitkään se on kuitenkin jo kestänyt... Miksi ei sitten samalla vaikka 4K vuotta, jos kerran 2K:kin on hyvällä uskolla "pian"...

        >>eivät ole vielä tapahtuneet luopumuksen aika on vielä edessä päin>>

        Höpö höpö. Tuon kaiken liturgian piti toteutua jo noin 1900 vuotta sitten, naulatun puusepänpojan seuraajien aikana. Et voi osoittaa UT:sta YHTÄKÄÄN kohtaa, jossa kerrottaisiin Jeesuksen paluuseen tulevan kulumaan vuosisatoja, milleniumeista puhumattakaan.

        >>Jeesus itse on sanonut sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan>>

        Tarkkaa päivämäärää tai tuntia ei tosiaan luvattu. Mutta tuon kaiken tuli tapahtuman joka tapauksessa UT:n kirjoittajien omana elinaikana, siis jo silloin ensimmäisellä vuosisadalla:

        "Ilmoitamme teille, mitä Herra on sanonut: ME elossa olevat, jotka saamme jäädä tänne siihen asti kun Herra tulee, emme ehdi poisnukkuneiden edelle. Itse Herra laskeutuu taivaasta ylienkelin käskyhuudon kuuluessa ja Jumalan pasuunan kaikuessa, ja ensin nousevat ylös ne, jotka ovat kuolleet Kristukseen uskovina. MEIDÄT, jotka OLEMME VIELÄ ELOSSA ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan." - 1. Tess. 4:15-17

        "Nämä tapahtumat ovat varoittavia esimerkkejä, ja ne on kerrottu ojennukseksi MEILLE, joiden osana on elää lopun aikoja." - 1. Kor. 10:11

        >>joten valvokaa>>

        Ei tule kristittyjen valvomisesta tällä menolla koskaan loppua.

        Oletko koskaan pysähtynyt miettimään, kuinka monet sukupolvet ovat valvoneet ja odottaneet Herraansa palaavaksi... valvoneet niin kauan, että ovat lopulta nukahtaneet kuoleman uneen. Öljyä ei riitä lampuissa loputtomiin, vaikka kuinka uskoa olisi.

        Paavalia ei temmattu Tessalonikalaiskirjeen mukaisesti taivaaseen; sen sijaan Rooman miekka palautti hänet 60-luvulla maahan, josta tuo fariseus tänne oli alunperin tullutkin. Samoin ovat lukemattomien muiden uskovien odotukset valuneet hiekkaan, vuosisadasta toiseen.


    • Lopun aika on lähestymässä, laittomuus valtaa kaikea rakkaus kylmenee monelta.

      • >>Lopun aika on lähestymässä>>

        Lopunajat olivat jo ajat sitten. Kas nämä seuraavatkin lausunnot kirjoitettiin jo parisen tuhatta vuotta sitten. Tuleeko sinulle sellainen fiilis, että kyseiset kirjoittajat olisivat viitanneet jonnekin monien vuosisatojen päähän tulevaisuuteen omasta ajastaan katsoen?

        "Olkaa tekin kärsivällisiä ja rohkaiskaa mielenne, sillä Herran tulo on lähellä. Älkää syytelkö toisianne, veljet, ettei teitä tuomittaisi. Tuomari seisoo jo ovella." - Jaakob 5:8, 9

        "Lapseni, viimeinen aika on käsillä. Te olette kuulleet, että on tulossa Antikristus, ja niin onkin nyt monia antikristuksia ilmaantunut. Tästä me tiedämme, että viimeinen aika on käsillä." - 1. Joh. 2:18

        Herran tulo oli "lähellä" ja "viimeinen aika" oli "käsillä" jo tuolloin, kyseisten tekstien kirjoittamisen aikaan.


    • Anonyymi

      Peruutus matkan ottanu Helevettii puoleen hintaa saanut

      • Helvettiin pääsee kun hylkää,Jeesuksen tarjoaman armon, ei tarvitse ostaan mitään lippua.


      • Anonyymi
        kotipuu kirjoitti:

        Helvettiin pääsee kun hylkää,Jeesuksen tarjoaman armon, ei tarvitse ostaan mitään lippua.

        mitään helvettiä kun taivastakaan ei ole olemassa , saat valheellasi kerättyä hyviä etuja 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        mitään helvettiä kun taivastakaan ei ole olemassa , saat valheellasi kerättyä hyviä etuja 🤣

        Ajatematon mitä on en valehtele, järjetön kirjoiutusvain on ei mitään perää.


    • Anonyymi

      Tirski. Buhahahah. Jeesuksen lupaukset, hahah...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2372
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      141
      1526
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1023
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      377
      950
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe