Kyllä lohkolämmitin on poikaa kun toimii ja toimii vaan. Harvoin noi pa-käyttöiset kunnon pakkasilla toimii.
Webasto vs. lohkolämmitin
12
128
Vastaukset
- Anonyymi
Oikein hyvin Webasto toimii, eikä tarvitse tunti tolkulla pitää piuhan päässä.
- Anonyymi
Toimii tuurilla ainakin sen ajan kun on takuu voimassa. Sitten saa vuosittain sijoittaa muutaman satasen. Silti epävarmaa syttyykö. Merkkihuolto suositteli käyttämään lohkoa joka tapauksessa . Meinaan sen jälkeen kun meni koko kiuas uusiksi takuun piikkiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toimii tuurilla ainakin sen ajan kun on takuu voimassa. Sitten saa vuosittain sijoittaa muutaman satasen. Silti epävarmaa syttyykö. Merkkihuolto suositteli käyttämään lohkoa joka tapauksessa . Meinaan sen jälkeen kun meni koko kiuas uusiksi takuun piikkiin.
Joissakin tehdasasennetuissa lämmittimissä oleva automaattinen lisälämmitystoiminto (jota ei saa kytkettyä pois päältä) nokeaa lämmittimen tukkoon lyhyillä käyntijaksoilla, varsinkin dieselissä.
Tuota lukuunottamatta webasto kyllä yleisesti ottaen on varsin luotettava.
Webasto toimii ihan hyvin, kunhan akku on kunnossa. Ja jos akku ei ole kunnossa, on siitä muutakin haittaa tiedossa hyvin nopeasti, joten ei muuta kuin uutta akkua takaboksiin tai pellin alle...
Webasto on itse asiassa näppärä, kun se etukäteen ilmoittaa akun loppuvan lähiaikoina.- Anonyymi
Ilmoittaahan se. Minullakin oli kerran webasto lämmittänyt auton, ja käynnistäessä kuului vain naks. Pakkasta oli sen 25 astetta, lämmin auto, mutta ei sillä mihinkään päässyt. Lisävirralla vara-akusta sai auton käyntiin ja suoraan akkukaupoille moottoria sammuttamatta.
Anonyymi kirjoitti:
Ilmoittaahan se. Minullakin oli kerran webasto lämmittänyt auton, ja käynnistäessä kuului vain naks. Pakkasta oli sen 25 astetta, lämmin auto, mutta ei sillä mihinkään päässyt. Lisävirralla vara-akusta sai auton käyntiin ja suoraan akkukaupoille moottoria sammuttamatta.
Sitten on kyllä jossain vikaa. Webasto sammuttaa itsensä, jos akun varaus laskee liikaa...
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Sitten on kyllä jossain vikaa. Webasto sammuttaa itsensä, jos akun varaus laskee liikaa...
Oli vikaa, akussa.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Sitten on kyllä jossain vikaa. Webasto sammuttaa itsensä, jos akun varaus laskee liikaa...
Ainakin jälkiasenteisissa laitteissa tuo jänniteraja on vain itse lämmittimen suojelemiseksi ja siinä vaiheessa kun lämmitin alijännitteen vuoksi sammuttaa itsensä niin akku on jo niin tyhjä että auto ei sillä enää starttaa.
Tehdasasenteisissa lämmittimissä ainakin Mersussa ja Volvossa saa täysin saman tilanteen aikaiseksi, eli jännitevahtiin ei voi luottaa jos meinaa saada auton ilman kaapeleita käyntiin. Anonyymi kirjoitti:
Ainakin jälkiasenteisissa laitteissa tuo jänniteraja on vain itse lämmittimen suojelemiseksi ja siinä vaiheessa kun lämmitin alijännitteen vuoksi sammuttaa itsensä niin akku on jo niin tyhjä että auto ei sillä enää starttaa.
Tehdasasenteisissa lämmittimissä ainakin Mersussa ja Volvossa saa täysin saman tilanteen aikaiseksi, eli jännitevahtiin ei voi luottaa jos meinaa saada auton ilman kaapeleita käyntiin.Ai, kyllä itsellä ainakin vielä pari talvea sitten toimi. Eli webasto kävi jopa 5 minuttia ja sammutti itsensä. Autoon, tuplahehkutus ja dieseli käyntiin. Pakkasta yli 20 astetta, mikä on täällä etelässä aika reilusti.
Nyt uudella akulla pistän päälle 20 minuttia ennen lähtöä ja hyvin on päällä vielä käynnistäessä.
Mitä olen kuullut, niin pahinta webastolle on sammuttaa se ennen aikojaan. Eli jos laittaa päälle, niin antaa käydä loppuun (jos akku suo).- Anonyymi
Webasto toimii hyvin jos toimii. F02 virhettä näyttää kellolaitteessa. Joskus on tullut myös F07 virhe.
Anonyymi kirjoitti:
Webasto toimii hyvin jos toimii. F02 virhettä näyttää kellolaitteessa. Joskus on tullut myös F07 virhe.
OK, oma on kaukosäätimellä varustettu ja reilu 10 vuotta vanha. Ainoat ongelmat todellakin akkuun liittyvät. Varsinkin näin korona-aikaan monella tulee pätkäajoa paljon ja se kyllä syö ehjänkin akun lopulta (jos ei lataa välillä)...
Mutta mitä tässä muutaman vuoden aikana olen asiaan tutustunut ja webastoa käytellyt, niin kolme ohjetta minulla on sen kunnossapitämiseksi:
1) Käytä sitä kesälläkin vähintään kerran kuussa.
2) Älä lopeta käyttöä kesken, sen kun lähdet liikkeelle jos on tarpeen.
3) Pidä huolta autosi akun kunnosta.
Noilla toimii aika hyvin. Pätkäkäyttö ja pitkät tauot ovat myrkkyä.
- Anonyymi
Webasto pitäisi huollattaa parin vuoden välein. Varsinkin diesel-malli kerää karstaa ja se jossain vaiheessa tuhoaa koko laitteen. Näin on monelle käynyt.
Huollattamalla Webasto säännöllisesti se kesää hyvin pitkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1131828Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1511287Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551277- 49992
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html126952Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75896- 52824
Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36807Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62792- 56771