Pankit suojelevat rikollisia

Anonyymi

Sukulaiseni on varakas ja hyvätuloinen, mutta alkoholisti. Nyt hän on liikuntakyvytön dementoitunut ja hoitolaitoksessa. Hoidan hänen talouttaan valtakirjalla, edunvalvolntavaltuutksen saanti voi viranomaiskäsittelyssä kestää 3-6 kk. Näen, että sukulaiseni tililtä otetaan laittomasti rahaa. Hän on antanut humalapäissään valtakirjan juoppotutulleen. Ilmotin asiasta pankiin. He eivät voi asialle mitään koska minulla on vain valtakirja tilin käyttöön. Näin he sanovat.

Näen myös muuta. Sukulaiseni tililtä on tehty jopa kymmenittäin käteisnostoja hänen pankkikortillaan, mutta hän ei ole vuosiin päässyt liikkumaan asuntonsa ulkopuolelle ilman avustajaa. Nostoja on eräänäkin kuukautena ollut viitenä päivänä yhteensä usean tuhannen euron arvosta. Kortti ja tunnusluku ovat olleet "lainassa" juoppotutuilla. Pankki ei nytkään voinut tehdä mitään - paitsi: Yllätys-yllätys, tuli kirje, että tilitiedot on päivitettävä. Sukulaisella ei ole koskaan ollut tietokonetta eikä älypuhelinta. Nytpä pankki peruutti pankkikortin kun ei ollut päivitetty ajoissa! Itseään suojelevat, mutta eivät asiakastaan.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Millä tavalla sinä olisit parempi ihminen, kuin joku muu henkilö jolle ystäväsi on myös antanut valtakirjan ja kortin käyttöönsä? Oletko kuullut hänen kieltävän nostot? Tai onko hän pyytänyt sinulta apua, että nosto saataisiin loppumaan.

      Aiheena ilmeisesti on " byhyy, joku keksi kusetuksen ennen minua ja on paha, koska minulle jäi vähemmän varastettavaa".

      Ei pankki erikseen suojele tai sabotoi tiettyjä käyttäjäryhmiä. Ehdot on ihan yleiset. Alkoholisoituneelle sukulaiselle ei ole omia ehtoja. Itse ja ympäristö sitten päättää miten niitä palveluita käytännössä käytetään.

      • Anonyymi

        Aloittajana kommentoin. Olen ko. henkilön lähisukulainen. Minulla on virallinen valtuutus Nordeasta hoitaa sukulaiseni talousaioita koska hän ei itse siihen pysty. Tästä piti toimittaa lääkärintodistus Nordeaan. Valtuus päättyy sihen kun edunvalvonta tulee voimaan, eli silloin minulla on kaikki valtuudet hoitaa sukulaiseni kaikkia talousasioita. Tämän välivaiheen aikana, kuitenkin on hoidettava kaikki hänen asuntonsa-, puhelimensa-, hoitolaitoksensa- , ym laskut. Mitään muuta ei ole lupa tehdä. Edunvalvonta tarkoittaa myös sitä, kun se tulee voimaan, että joudun pitämään kirjaa kaikista sukulaiseni taloustapahtumista. Viranomaiset valvovat minun toimiani. Tietenkin teen rikosilmoituksen laittomista juoppotutun nostoista välittömästi edunvalvonnan tultua voimaan. Typeryys on tässä: Laiton toiminta tiedetään, syyllinen tiedetään, mutta pankki sallii sen jatkuvan koska minulla ei vielä ole edunvalvonta valtuutusta, minulla on vain lupa maksaa sukulaiselleni kuuluvat kulut.
        Niitä oli muuten mennyt myös perintään ennen kuin sain nykyiset valtuudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajana kommentoin. Olen ko. henkilön lähisukulainen. Minulla on virallinen valtuutus Nordeasta hoitaa sukulaiseni talousaioita koska hän ei itse siihen pysty. Tästä piti toimittaa lääkärintodistus Nordeaan. Valtuus päättyy sihen kun edunvalvonta tulee voimaan, eli silloin minulla on kaikki valtuudet hoitaa sukulaiseni kaikkia talousasioita. Tämän välivaiheen aikana, kuitenkin on hoidettava kaikki hänen asuntonsa-, puhelimensa-, hoitolaitoksensa- , ym laskut. Mitään muuta ei ole lupa tehdä. Edunvalvonta tarkoittaa myös sitä, kun se tulee voimaan, että joudun pitämään kirjaa kaikista sukulaiseni taloustapahtumista. Viranomaiset valvovat minun toimiani. Tietenkin teen rikosilmoituksen laittomista juoppotutun nostoista välittömästi edunvalvonnan tultua voimaan. Typeryys on tässä: Laiton toiminta tiedetään, syyllinen tiedetään, mutta pankki sallii sen jatkuvan koska minulla ei vielä ole edunvalvonta valtuutusta, minulla on vain lupa maksaa sukulaiselleni kuuluvat kulut.
        Niitä oli muuten mennyt myös perintään ennen kuin sain nykyiset valtuudet.

        Näin se vain valitettavasti on. Dvv:n käsittelyajat ovat tällä hetkellä todella pitkät, toki asiaa voi yrittää kiirehtiä mutta ei liene vaikutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se vain valitettavasti on. Dvv:n käsittelyajat ovat tällä hetkellä todella pitkät, toki asiaa voi yrittää kiirehtiä mutta ei liene vaikutusta.

        Kiitos, ainut järkevä kommentti tähän asiaan. Tuskimpa pankinjohtajat näitä sivuja lukevat. Säikäytin yhden näistä p-kärpäsistä. Hän jopa hädissään palautti viimeksi nostamansa summan. Luulenpa, että tili nyt saa olla rauhassa sivullisilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, ainut järkevä kommentti tähän asiaan. Tuskimpa pankinjohtajat näitä sivuja lukevat. Säikäytin yhden näistä p-kärpäsistä. Hän jopa hädissään palautti viimeksi nostamansa summan. Luulenpa, että tili nyt saa olla rauhassa sivullisilta.

        Mikä on Dvv? Hoidan sukulaiseni asioita kykyjeni rajoissa. Mikään kirjanpito ei kuulu hommiini. Jos saan viranomaiset kimppuuni, lyön laskunipun heille, hoitakaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on Dvv? Hoidan sukulaiseni asioita kykyjeni rajoissa. Mikään kirjanpito ei kuulu hommiini. Jos saan viranomaiset kimppuuni, lyön laskunipun heille, hoitakaa.

        Dvv on Digi- ja väestövirasto. Se on korvannut maistraatit joille asia aikaisemmin kuului. Ennen virallisen edunvalvontavaltakirjan voi vahvistuttaa maistraatissa, nyt Digi- ja väestövirastossa jossa käsittelyaika on n. 3-6 kk. Heille on myös edunvalvoja velvollinen raportoimaan toimensa.


    • Anonyymi

      Luultavasti aloitus on Suomi24:n omaa käsialaa. Ilmeisesti halutaan herättää kiihkeä keskustelu.

    • Anonyymi

      Olet siis katkera kun et voi itse vetää kaikkea välistä vaan joku muukin on keksinyt saman. Mene töihin.

    • Anonyymi

      Tuota noin. On valtakirjoja ja valtakirjoja. Mutta eikö nykyaikana sellainen makkarapaperiin kirjoitettu vapaamuotoinen valtakirja ole aika mitätön. Ei sellaisia enää viedä pankkiin ja saada oikeuksia. Aloittajan asemassa juttelisin hoitavan lääkärin tai sosiaalihoitajan kanssa ja hakisin virallisen edunvalvojan maistraattiin ja lakkauttaisin oman oikeuden ja velvollisuuden asioihin. Sen ”kaverin” valtakirjan voi hakea pankista pois ja määritellä epäasialliseksi, pankinkin pitäisi tietää se jos kerran on lähisukulainen olemassa ja asioitten hoitamisessa ei ole moittimista! Laita pankille verkkoviesti ja käske poistamaan se valtakirja ulkopuolisilta!

      • Anonyymi

        Virallinen edunvalvoja on kallis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virallinen edunvalvoja on kallis.

        Dvv on määritellyt max. hinnan, mutta lähiomaisena työn voi tehdä vaikka ilmaiseksi jos niin haluaa. Kaupunkien sosiaalitoimi kuitenkin usein ulkoistaa edunvalvonnan ammatti-ihmisille. Heillä saattaa olla jopa yli sata asiakasta. Kyllä niillä tuloilla hyvin pärjää - lulisin.


    • Anonyymi

      Tuntuu pahalta pankin toiminta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      342
      3484
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      227
      2128
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1682
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1547
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      85
      1404
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      288
      1281
    7. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1121
    8. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1121
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1107
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      956
    Aihe