ylivoimaisia tänään? Ainakaan niissä ei ole perusöljyjen epäpuhtauksia, " Made from natural gas".
Ovatko Shellin maakaasusta valmistetut öljyt
6
176
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole. Esteriöljyt ovat ylivoimaisia. Niitäkään ei valmisteta raakaöljystä.
- Anonyymi
Mutta millä perusteella ylivoimaisia esterit?
- Anonyymi
Kannattaa tutustua voiteluainetekniikkaan. Esteriölyjen käyttö on alunperin kotoisin suihkuturbiineista. Sieltä ne löysivät tiensä F1:iin sekä ratamoottoripyöräilyyn.
Esterit ovat luonnostaan peseviä. Tarvitaan vähemmän puhtaana pitäviä lisäaineita, jotka eivät millään lailla paranna voitelevuuttta. Esterit ovat polaarisia. Tarttuvat rautapinnoille magneetin tapaan. Viskositeetti-indeksi on parempi kuin muilla voiteluaineilla. Ei tarvitse lisätä suuria määriä polymeerejä VI:n parantamiseksi. Polymeerit hajoavat kuumassa, jolloin kuumaviskositeetti ohenee. Ne aiheuttavat myös moottorin karstaantumista. Esterien kuumakesto sekä pintapaineen kesto ovat parempia kuin muilla perusöljyillä.
Esterit ovat kalliita, jonka takia isot öljy-yhtiöt eivät niihin perustuvia öljyjä valmista. Keskittyvät enemmän paremmin kaupaksi meneviin halpoihin bulkkituotteisiin, kuten näilläkin palstoilla saa huomata. Estereitä ei myöskään valmisteta maaöljystä vaan ovat todellisia synteettisiä oljyjä.- Anonyymi
OK..kiitos tästä tietopaketista - sen verran korjaisin, että iso firma Motul näyttää tarjoavan esteriöljyä, eikä hinta nyt ole ihan tyrmistyttävä kaupan vakiosynteettisiin verrattuna;
https://www.motonet.fi/fi/tuote/592056/Motul-Sport-5W-50-5L - Anonyymi
Synteettistä öljyä voi valmistaa vaikka perunankuorista . Yleensä sitä valmistetaan raakaöljystä , koska se on halvin tapa .
- Anonyymi
Samoin Red Line, Fuchs/Silkolene ja Millers. Siinäpä ne sitten alkavat ollakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 923392
- 623097
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342604- 802393
- 802343
- 962076
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402046Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan211679- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil391614