Kotihoito ympärivuorokautiseksi!

Anonyymi

Miten mahtaa toimia ja mikä yöllä on asiakaskäynnin syy?

25

1016

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jotain järkeä..turvattomuuttaan soittelevat kaiken aikaa,kun eivät tiedä onko yö vai päivä.Kyllä se niin on että vanhukselle pitää olla turvallinen hoitopaikka,hyvää ruokaa,ja huolenpitoa,ei koti ole enää se paras paikka vaikka niin sanovatkin,koti voi olla siellä hoitopaikassakin,missä saa huolenpitoa,ja on turvallista olla!

• Anonyymi

Lääkityksellä sekoitetaan päät miksi eivät sekoilisi kysyn vain!Kuka valvoo lääkkeiden vaikutuksen vai yhteis vaikutuksen.Heipparallaa monta ihmistä sekoitettu ylisuurilla lääke annoksilla. Kuka vastuussa?Korppi ei toista korppia noki.

• Anonyymi

Kyllä kotihoito voi tehdä myös yökäyntejä, riippuu ihan kunnasta ja sen resursseista. Jossain kunnissa se ei jo pelkästään välimatkojen pituuksista johtuen ole mahdollista.

Syynä esim. kuivitukset, asentohoidot, lääkitys, tilapäinen kotona pärjäämisen seuranta vaikkapa sairaalasta koitutumisen jälkeen.

Turvapuhelinpalvelu on eri asia.

• Anonyymi

Suurin osa puolueista haluaa, että vanhukset hoidetaan kotona!

Halutaan vakituisia suomea puhuvia hoitajia, jotka kirjaimellisesti toteuttavat hoito- ja palvelusuunnitelmia ja joille maksetaan kunnon? palkkaa.

Siinä saakin tehdä töitä, jos meinataan, että poliittinen tahto toteutuu😂 ja tuskin toteutuukaan. On annettu mennä liian pitkälle nykyisen hoitokulttuurin, että se ruotuun saataisiin.

• Anonyymi

Taas on vanhusten kotihoito tapetilla ja lupaukset huipussaan. On ihan mielenkiintoista, miten toteutetaan😂

• Anonyymi

HAH,HAH,Haa.Nähty on vaalipuheet ja lupaukset!!Kymmeniä vuosia odotellut koska paranee hoidon taso.Viimeinen super kupru poliitikot uudistivat nuoriso kasvatuksen näkynyt vuosikaudet.Puukot ja puntarit kaivettu esiin.Virkavaltakin ihmeissään.

• Anonyymi

Ei riitä vanhustenhoitajia päivään, eikä yöhön. Kukaan ei tiedä, miten vanhukset tulee hoidettua. Kuitenkin kotihoidossa hoidetaan suurin osa vanhuksista.

• Anonyymi

Hoidetaanko nykyäänkään?
      Lasketaanko se hoidoksi jos kotisairaanhoitaja käy vanhuksen luona 2 krt päivässä.
      Viipyy käynneillään vajaat 10 minuuttia per kerta, kysyy miten olet jaksanut, mittaa joskus verenpaineen, tarkistaa että lääkedosetti on päivän osalta tyhjä. Naapurin mummo laittoi pillerit lavuaarista alas kun pelkäsi sukulaistensa myrkyttävän hänet.

Ruoka tulee ruokapalvelusta, mutta kukaan ei varmista että vanhus syö ruokansa, Hoitajille riittää se kun ruokapakkaus häviää jääkaapista. Naapurin mummo syötti ruokansa koiralleen ja oli itse ilman. Kukaan ei tarkista kuinka paljon vanhus juo nesteitä.
      Kukaan ei auta ulkoiluissa eikä välitä siitä missä kunnossa vanhus oikeasti on.

• Anonyymi

Sellasta se vanhusten kotihoito on!

• Anonyymi

Kukaan ei välitä...?

Todella ikävästi sanottu.
        Minä olen kotihoidossa työskentelevä lähihoitaja. Aamuvuorosssa minulla saattaa olla 25-30 asiakaskäyntiä, iltavuorossa yleensä n. 20. Minula ei yksinkertaisesti ole aikaa istua asiakkaan luona katsomassa, kun hän syö, ei ole aikaa viedä ulkoilemaan. Minun aikani kuluu siiihen, että teen asiakkaan luona välttämättömän.

En ehdi läheskään joka pävä pitää ruokataukoa, kahvitauoista puhumattakaan. Vessassa on käytävä usein asiakkaan luona, sillä ei toivoakaan, että ehtisin toimistolla käymään. Ylitöiksi menee jatkuvasti, jotta jokainen saa sen käyntinsä ja tarvitsemansa avun.
        Tähän lisäksi lakisääteiset kirjaukset muut pakolliset toimistotyöt.

Käytän omaa aikaani asiakkaideni asioiden hoitamiseen -etuuksien hakeminen, kauppatilaukset, yhteydenpito omaisiin jne. jne.

En saa mitään korvausta näistä ylimääräisistä töistä, ainoastaan sen tunteen, että kaikkeni olen asiakkaideni puolesta tehnyt.
        Olen uupunut. Kroppa oikkuilee, huonoista -jopa järkyttävän huonoista- työolosuhteista johtuen.

Työtäni ei arvosteta. Joka päivä saan kuulla haukkuja niin muistisairailta asikkailtani, heidän omaisiltaan ja yhteiskunnalta. Joudun kokemaan myös fyysistä väkivaltaa dementoituneilta, sekavilta, levottomilta asiakkailtani.
        Palkkani on surkea. Rahan takia entoki tätä työtä tee enkä alalle hakeutunut, mutta pieni palkka kertoo myös siitä, kuinka vähän työtäni ja antaumustani arvostetaan.

Ja sitten saan lukea keskustelupalstoilta, kuinka "kukaan ei välitä".

Luulen, että olen saanut tarpeekseni. Ei tämä ole sen arvoista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan ei välitä...?

Minä olen kotihoidossa työskentelevä lähihoitaja. Aamuvuorosssa minulla saattaa olla 25-30 asiakaskäyntiä, iltavuorossa yleensä n. 20. Minula ei yksinkertaisesti ole aikaa istua asiakkaan luona katsomassa, kun hän syö, ei ole aikaa viedä ulkoilemaan. Minun aikani kuluu siiihen, että teen asiakkaan luona välttämättömän.

En ehdi läheskään joka pävä pitää ruokataukoa, kahvitauoista puhumattakaan. Vessassa on käytävä usein asiakkaan luona, sillä ei toivoakaan, että ehtisin toimistolla käymään. Ylitöiksi menee jatkuvasti, jotta jokainen saa sen käyntinsä ja tarvitsemansa avun.

Käytän omaa aikaani asiakkaideni asioiden hoitamiseen -etuuksien hakeminen, kauppatilaukset, yhteydenpito omaisiin jne. jne.

En saa mitään korvausta näistä ylimääräisistä töistä, ainoastaan sen tunteen, että kaikkeni olen asiakkaideni puolesta tehnyt.
        Olen uupunut. Kroppa oikkuilee, huonoista -jopa järkyttävän huonoista- työolosuhteista johtuen.

Työtäni ei arvosteta. Joka päivä saan kuulla haukkuja niin muistisairailta asikkailtani, heidän omaisiltaan ja yhteiskunnalta. Joudun kokemaan myös fyysistä väkivaltaa dementoituneilta, sekavilta, levottomilta asiakkailtani.
        Palkkani on surkea. Rahan takia entoki tätä työtä tee enkä alalle hakeutunut, mutta pieni palkka kertoo myös siitä, kuinka vähän työtäni ja antaumustani arvostetaan.

Ei työsi todellakaan ole senkään arvoista! Omalla työlläsi mahdollistat hoidon, jota eläinten hoidon ollessa kyseessä, sanottaisiin eläinrääkkäykseksi.

En ihaile, enkä arvosta työntekijöitä, jotka kaiken kertomasi mahdollistavat. Äkkiä pois vain kaikki kyseisen mallin työntekijät.

Tuskin pystyt kyseiseen työsuoritukseen 30-40vuotta, kuten me entisen mallista kotipalvelua tehneet työntekijät. Ei kaikki ollut ennenkään paremmin, mutta hoito oli kuitenkin inhimillisempää, vaihtelevampaa ja asiakkaan tarpeet huomioitiin todellakin yksilöllisemmin.

Työntekijät pysyivät töissä, eikä jatkuvaa vaihtumista ollut. Tunsimme toisemme ja pidämme yhteyttä vielä nyt eläkeläisinäkin.

Kummallisiksi ovat helpot, yksinkertaiset työt nykyisin muuttuneet. Asiakkaista tuli pelkkiä suoritteita!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan ei välitä...?

Saa vaikka pyöräillä kesät ja talvet raikkaassa ulkoilmassa, itsenäistä työtä tehden, maisemien ja työpisteiden vaihdellessa.

Varma duunipaikka, kotimaan ja ulkomaan sijoitusmahdollisuuksia. Harvalla on asiat noin hyvin; vain ainakin siivoojilla, joiden työ on rankempi.

Kiirettä ei ole, kun tekee hommat hyväksyttävään tahtiin, ja aikaiseksi saa mitä saa, ei siinä ole stressattavaa. Syödä voi duuninkin jälkeen, ja ennen, että lennossa.

Pissahätä ja paskavaipat eivät paina vaakakupissa riitävästi, kokonaisdiilin ollessa hemmetin hyvä, ja jos diili olisi täydellinen, ei töitä olisi saatavilla, ja kotihoito (ja vanhushoito ylipäätään varmistuksena) on paras diili mitä voi maailmalla saada. Ja terveydelliset tiedot tulee bonuksena.

Ei ole yhtään ammattia, joissa ei olisi jotain kommervinkkiä, ja lähes kaikissa muissa ammateissa asiat on paljon huonommin, kun laskee vielä koulutuksen pituuden ja rasittavuuden ja vaikeuden, ja jopa mahdottomuuden saada töitä, saati sitten sijoittaa itsensä haluamaan paikkaan ja maahan.

Palkka on enemmän kuin riittävä (rikas länsimaa) ja siitä jää runsaasti jäljelle vapailta markkinoilta saatavan edullisen vuokran jälkeen. Vaihtoehtona on asumisoikeusasunto tms., jossa samaten on edullinen vuokra, yhtiövastikkeen muodossa.

Lähin vastine on liikkuva akuuttihoitaja (ja esim. liikkuva rakennusalan työntekijä), jota kai ensihoitajaksi kutsutaan, kun se on ensin paikalla, mutta sä oot jo sitä ennen, eikä akuuttia kiirettä ja stressiä ole, ja työmahdollisuudet ja sijainnin mahdollisuudet ovat laajemmat, eikä tarvii sairaanhoitajan opintoja. Voi elää elämäänsä mahdollisimman pian ja jatkossakin ilman sijoituksia koulutukseen, aivotyöhön, ja siten on mahdollisimman vapaa ja mahdolisimman suurin mahdollisuuksin.

Jatkossa, jos pääsee pääsykokeella (kakkosen todistus ei riitä ammiksesta), voi lukea sairaanhoitajaksi melko helposti, varsinkin jos on sama suuntautuminen (erikoistuminen). Ja jos ei pääse, ei sillä ole niin väliä, ja voi olla parempikin.

Lisää rahaa saa lisätyöstä, ja se on helppoa, jos elämässään ei ole niin muutakaan tekemistä. Kun on mukava, liikkuva, rento duuni ja pääsee kohtaamaan ihmisiäkin, että sosiaalinenkin puoli on olemassa, niin se on jo hyvää elämää itsessään.

Itsepuolustukselliset perusasiat on syytä olla kunnossa, jos väkivallan uhka ja väkivalta muuten liikaa kuormittaa ja vahingoittaa.

• Anonyymi

Voi Aikoja voi tapoja.Vanhuksia ja sairaita hoidetaan!Suomea pidetään sivistys valtiona????Hoitaja käy hoidettavan kotona 5-10 min.Heittää lääkkeet suuhun ja puurolautasen eteen.Vaihtaa vaipan kysyy kuinka menee!Peittelee ja toivottaa hyvää päivän jatkoa hoidettavalle henkilölle.Poistuu seuraavaan paikkaan.Katsoin Professori kivelän haastattelun ja Järkytyin syvästi Suomen kansalaisena vanhusten hoidosta.Päättäjät olette ainakin 20v hoidon tasosta perässä siis jälkijunassa mitä tarkoittaa vanhusten arvokas hoito.Pikimminkin Vanhusten irvokas hoito.

• Anonyymi

Kyseinen professori kivelä on ollut aktiivinen silloin, kun nykyisenlaista vanhustenhoitoa on kiivaasti oltu luomassa! Eipä silloin kampoihin pistänyt. Turha se nyt enää on kitistä. Katselee vain nyt tyytyväisenä kättensä töitä.

Lähihoitajatarkoulutus; kaikki tekevät kaikkea.
        Kotipalvelun ja kotisairaanhoidon yhdistäminen; ei päällekkäisiä käyntejä.
        Lisänä tämä yhä lisääntyvä tekniikan käyttö, joka mahdollistaa kilpailun; millä alueella tehdään eniten asiakaskäyntejä suhteessa työntekijämääriin. Lisääntyneen tilastoinnin erilaisine jatkuvasti päivitystä vaativine mittareineen, joita työntekijöiden odotetaan aktiivisesti päivittävän. Ym., ym.

Eikä loppua näy!

• Anonyymi

"Ei työsi todellakaan ole senkään arvoista! Omalla työlläsi mahdollistat hoidon, jota eläinten hoidon ollessa kyseessä, sanottaisiin eläinrääkkäykseksi.
      En ihaile, enkä arvosta työntekijöitä, jotka kaiken kertomasi mahdollistavat. Äkkiä pois vain kaikki kyseisen mallin työntekijät."

Talipää. Kuvittelet tosiaan, että hoitajissa se vika on? MItä pitäisi tehdä, jäädä kahvittelemaan jokaisen yksinäisen vanhuksen luokse ja sen vuoksi tehdä se päivän viimeinen aamukäynti joskus iltapäivällä? Katsos, hyvä idiootti, vuorokaudessa on vain tietty määrä minuutteja.
      Ja joo, sillähän se ongelma ratkeaa, että hoitajat lopettavat työnsä...

"Tuskin pystyt kyseiseen työsuoritukseen 30-40vuotta, kuten me entisen mallista kotipalvelua tehneet työntekijät. Ei kaikki ollut ennenkään paremmin, mutta hoito oli kuitenkin inhimillisempää, vaihtelevampaa ja asiakkaan tarpeet huomioitiin todellakin yksilöllisemmin."

Alhaisesta älykkyysosamäärästäsi kertoo myös vertailusi ennen vs. nyt. Teillä vuonna kuokka ja kivi työtä tehneillä oli murto-osa tästä nykyisestä asiakasmäärästä ja hoidettavat olivat pääsääntöisesti myös parempikuntoisia.

"Työntekijät pysyivät töissä, eikä jatkuvaa vaihtumista ollut. Tunsimme toisemme ja pidämme yhteyttä vielä nyt eläkeläisinäkin."

Miten se tekee sinusta paremman ihmisen ja työntekijän, että yhä nykyäänkin tunnet työtoverisi? Jotkut haluavat pitää työ- ja yksityiselämänsä erillään.
      Mutta ethän sinä vajakki sitä(kään) voi ymmärtää.

Tunnistan kyllä sinunlaisesi, olen teidän kanssanne töitä tehnyt vuosikausia.
      Hoitajan ominaisuudessa siis.

• Anonyymi

Kirjoitin kyllä kotipalvelusta, joka todellakin oli aivan muuta, kun pelkkää vanhustenhoitoa. En olisi koskaan kotipalvelua työkseni ajatellutkaan, jos olisin joutunut vanhuksia hoitamaan.

Työ on tarkoituksella tehty nykyisenlaiseksi, jossa asiakasmateriaali on huonokuntoista ja jota liukuhihnatyylillä ”hoidetaan”.

Puolustat omaa nykyistä toimintamalliasi, etkä näe siinä mitään outoa; kotona hoidettavia huonokuntoisia vanhuksia on yhä enemmän. Miksi? Mistä syystä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitin kyllä kotipalvelusta, joka todellakin oli aivan muuta, kun pelkkää vanhustenhoitoa. En olisi koskaan kotipalvelua työkseni ajatellutkaan, jos olisin joutunut vanhuksia hoitamaan.

Työ on tarkoituksella tehty nykyisenlaiseksi, jossa asiakasmateriaali on huonokuntoista ja jota liukuhihnatyylillä ”hoidetaan”.

Puolustat omaa nykyistä toimintamalliasi, etkä näe siinä mitään outoa; kotona hoidettavia huonokuntoisia vanhuksia on yhä enemmän. Miksi? Mistä syystä?

Olet tehnyt pelkkää kotipalvelua, et ole vanhuksia edes hoitanut ja silti arvostelet kotihoidon hoitajia? Et ymmärrä, että hoitajat eivät voi työnsä sisältöön ja työaikoihinsa vaikuttaa?

Mitä jos pitäisit se aristokraattisen lärvisi kiinni, kun et edes tiedä mistä puhut ja mitä arvostelet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet tehnyt pelkkää kotipalvelua, et ole vanhuksia edes hoitanut ja silti arvostelet kotihoidon hoitajia? Et ymmärrä, että hoitajat eivät voi työnsä sisältöön ja työaikoihinsa vaikuttaa?

Mitä jos pitäisit se aristokraattisen lärvisi kiinni, kun et edes tiedä mistä puhut ja mitä arvostelet.

Miksen tietäisi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrän koulutuksieni, työkokemuksieni ja eri kyseisen organisaation muutoksissa mukana olleena paljon sinua enemmän.

Jos sinä olet nykyisen muotoisessa kotihoidossa työskennellyt, niin ei se paljon kokemuksestasi kerro ja että jotain tietäisit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrän koulutuksieni, työkokemuksieni ja eri kyseisen organisaation muutoksissa mukana olleena paljon sinua enemmän.

Jos sinä olet nykyisen muotoisessa kotihoidossa työskennellyt, niin ei se paljon kokemuksestasi kerro ja että jotain tietäisit.

Ja sama sheida jatkuu.
        Sinähän et tiedä yhtään mitään mitään minun koulutuksestani, työkokemuksestani etkä minusta ihmisenä. Silti väität tietäväsi enemmän kuin minä.
        Ehkä lastenhoitajan koulutus sopisi parhaiten edistämään keskustelua kanssasi. Tai psykiatrin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sama sheida jatkuu.
        Sinähän et tiedä yhtään mitään mitään minun koulutuksestani, työkokemuksestani etkä minusta ihmisenä. Silti väität tietäväsi enemmän kuin minä.
        Ehkä lastenhoitajan koulutus sopisi parhaiten edistämään keskustelua kanssasi. Tai psykiatrin.

Kotihoidosta työmuotona ja muutoksista siinä tiedän enemmän kuin sinä useamman vuosikymmenen kokemuksella. Jos kokemus kotihoidosta rajoittuu vain nykymalliin, niin ei se paljon kerro.

Ei vanhustenhoito mitään ihmeempää koulutusta tarvitse. On työnä helppoa, yksinkertaista ja tylsää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kotihoidosta työmuotona ja muutoksista siinä tiedän enemmän kuin sinä useamman vuosikymmenen kokemuksella. Jos kokemus kotihoidosta rajoittuu vain nykymalliin, niin ei se paljon kerro.

Ei vanhustenhoito mitään ihmeempää koulutusta tarvitse. On työnä helppoa, yksinkertaista ja tylsää.

Oletko sama ihminen, joka tässä koko ajan lässyttää?
        Ensin sanoit että et ole vanhuksia hoitanutkaan, olet työskennellyt VAIN kotipalvelussa...
        ...ja nyt sanot tietäväsi kotihoidosta ja vanhustenhoidosta ihan vuosikymmenien kokemuksella?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko sama ihminen, joka tässä koko ajan lässyttää?
        Ensin sanoit että et ole vanhuksia hoitanutkaan, olet työskennellyt VAIN kotipalvelussa...
        ...ja nyt sanot tietäväsi kotihoidosta ja vanhustenhoidosta ihan vuosikymmenien kokemuksella?

Jos on kyseistä duunia vuosikymmeniä tehnyt, niin on todellakin nähnyt alan muutokset ja tehnyt duunia erilaisilla malleilla ja eri näkökulmista.

• Anonyymi

Päivän naurut!

Hoitajat mahdollistavat huonon vanhustenhoidon tilan tekemällä työtään!

Mutta ei hätää, Suomi24:n eläkeläisillä on ratkaisu:

Hoitajat, lopettakaa työnne!

• Anonyymi

Hoidatte työnne, ettekä sitten valita tai pummaa lisää liksaa! Ei kannata! Valittamisella ei mikään muutu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1443
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1247
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      24
      1229
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      214
      1130
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1068
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      317
      999
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      994
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      939
    9. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      905
    10. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      899
    Aihe