Rokotusaikataulu

Anonyymi

Miksi ihmeessä hankolaiset ikäihmiset 70 saavat odottaa kolmatta rokotusta tammikuun loppupuolelle saakka, vaikka joillakin paikkakunnilla aletaan jo rokottaa 6kymppisiä ja juuri tuli suositus jouduttaa rokotusaikataulua. 7kymppisillä hankolaisilla joukkorokotuksena järjestetystä kakkosrokotuksesta ehtii kulua melkein 6kk kolme viikkoa ennen kuin saa kolmannen!!! Eikö kaupunki pidä puoliaan rokotusten hankkimisessa? Ei voi olla kiinni ainoastaan rokottajien puutteesta kun muuallakin asia järjestyy.

16

710

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      RKP kuuluu vähemmistöön, siksi ei ole hoppua, Deva kukku vaan?😁😁😁

    • Anonyymi

      Ei muuta kun Pop-up rokotukset Urheilutalolle ennen Joulua!

    • Anonyymi

      En ymmärrä… itse olen 70 ja kolmannen
      rokotteen sain kun 2. oli kulunut 5,5 kk. Enkä ole ”riskiryhmäläinen”.

      • Anonyymi

        Sangen erikoista... Mietityttää että millä perusteella rokotusaikoja jaetaan. Ilmeisesti 3. rokotteita ei annetakaan samassa järjestyksessä kuin edellisiä, riskiryhmäläiset priorisoiden, vaikka eihän muilla ole voinut kulua edellisestä rokotuksesta viittä kuukautta. Hangon koronarokotussivut vaatisivat kyllä päivitystä, eivät ole ajantasalla vaikka muka eilen päivitetty...


    • Anonyymi

      No nyt THL suosittaa lyhentämään 60 ikäisten ja riskiryhmäläisten rokotusaikataulua entisestään 3-4 kuukauteen toisesta rokotteesta (suurella osalla ko. ikäluokasta on jo nyt kulunut siitä yli 5 kk), mutta Hangossapa ei ole tarjolla vapaita aikoja ennen 22.1. :( Toisaalla on jo aloitettu rokottamaan paljon nuorempia… Rokotuksissa pitäisi priorisoida ikäihmisiä ennen kuin aikoja annetaan nuoremmille. Hankoa koskevan rokotustilaston mukaan 70 vuotiaita on rokotettu hyvin vähän, 60-69 vuotiaita jostain syystä enemmän. Oikeus ja kohtuus olisi että vanhemmat ikäryhmät ja sairaat saisivat rokotuksen ensin ja hyvin pikaisesti. Se on sitten asia erikseen miksi rokotteita ei ilmeisesti jaeta mitenkään tasaisesti paikkakunnittain (Hanko saa ilmeisesti vain hyvin vähäisiä määriä), jos joillakin paikkakunnilla rokotusmahdollisuus on kohta jo kaikilla yli 18 vuotiailla. Itse tiedän yhden väkimäärältään ja ikärakenteeltaan samaa luokkaa Hangon kanss olevan kaupungin jossa tällainen tilanne on. Tasan ei käy onnen lahjat….

      • Anonyymi

        Voisiko johtua siitä, että ihmiset on itse varanneet ajan netissä?


    • Anonyymi

      Ole onnellinen, kun et ole saamassa tuota ihmiskoepiikkiä heti ensimmäisten joukossa. Vaikka THL suosittelee, niin ei se kuitenkaan sano, että se on turvallinen.
      Tällä ei ole mitään terveyden kanssa tekemistä. Pelkkää politiikka, jota muualta sanellaan.

      • Anonyymi

        Teholla tavataan sanoi rokottamaton toiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teholla tavataan sanoi rokottamaton toiselle.

        Rokotetut teholla ollessaan.
        -Ai, miksi minä olen täällä?
        -Sinusta en tiedä. Mutta ihmettelen, miksi minä olen täällä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rokotetut teholla ollessaan.
        -Ai, miksi minä olen täällä?
        -Sinusta en tiedä. Mutta ihmettelen, miksi minä olen täällä?

        Toinen heistä on tyhmyyttään.


    • Anonyymi

      Kyllä voi suositella rokotusta, tämä tauti löytää kaikki ennemmin tai myöhemmin.

      • Anonyymi

        Pelkkää bisnestä ja rokotevalmistajille on annettu vapautus kaikista rokotteen aiheuttamista ongelmista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkää bisnestä ja rokotevalmistajille on annettu vapautus kaikista rokotteen aiheuttamista ongelmista.

        Oh no, entäs rokotetut jotka harvemmin sairastuu vakavasti?


    • Anonyymi

      Kohta 6kk jo toisesta rokotuksesta, olen riskiryhmäläinen. Rokotusaikoja ei saa. Thl:n suosituksia ei täällä noudateta.

    • Anonyymi

      Eikös Hangossa sentään ole Drop-in 20.1 tai jotain sinnepäin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2609
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      208
      2374
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2292
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      184
      1782
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1298
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1233
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe