Joulumieli...

Joulu tulee ihan väkisinkin. Lapsena joulu oli parasta aikaa, mutta näin aikuisena ei enää tietenkään tule samanlaista joulutunnelmaa. Erikseen tietty vannoutuneet jouluihmiset, jotka saattavat aloittaa joulutouhut jo lokakuussa.

Itse tässä just mietin, että vuosi vuodelta pikkuhiljaa hiipuu into tuon joulun kanssa touhaamiseen. Lahjoja laittelen ja kotia koristan. Joulukuusikin tulee tuomaan väriä ja valoa. Kuitenkin se suurin jouluntuntu ei välttämättä tule, ei ainakaan samoin kuin ennen :}

Onko muilla yhtään samoin? Vai oonko vaan niin tylsä ja kalkkis ihminen? :))

103

670

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No, olihan ne lapsuuden joulut ihan erilaisia tunnelmaltaan. Mummolassa, sukulaisten kanssa ja joulupukki jakoi lahjat..

      • Anonyymi

        Kukas kieltää nykyään kutsumasta sukulaisia ja joulupukkia ja vaikkapa mummoa viettämään joulua yhteen paikkaan. Mitäs tuota haikailet. Siitä vain järjestämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukas kieltää nykyään kutsumasta sukulaisia ja joulupukkia ja vaikkapa mummoa viettämään joulua yhteen paikkaan. Mitäs tuota haikailet. Siitä vain järjestämään.

        "Nokun ei uskalla" .........


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukas kieltää nykyään kutsumasta sukulaisia ja joulupukkia ja vaikkapa mummoa viettämään joulua yhteen paikkaan. Mitäs tuota haikailet. Siitä vain järjestämään.

        Ei ole mahdollisuutta järjestää sellaista. Ja muutenkin, puhuin lapsuuden jouluista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Nokun ei uskalla" .........

        Pitääkö taas tulla ja olla häiriköimässä?


      • No me oltiin vain ihan perheen kesken, kun kaikki mummot ja papat oli jo pilvenreunalla.

        Kyllä se joulupukin tulo oli niin jännää. Eteisestä kuului kepin kolinaa ja ähinää, niin hyvä, ettei pissit tullu housuun :}
        Parhainta oli, kun sai ikioman nuken, jota sai sitten hoitaa. Melkeinpä se nukke olikin ainoa lelulahja, muut oli vaatetta.

        Oot onnekas, että sulla oli mummola.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Pitääkö taas tulla ja olla häiriköimässä?

        Jotku ei vaan ymmärrä, että elämässä voi muuttua moni asia. Se, mikä oli ennen mahdollista, niin ei välttämättä ole enää tänä päivänä.


    • Anonyymi

      Allekirjoitan joka sanan, joulun vietän yksin. Toki sisarusteni luona saatan käväistä, mutta tunnelma on toinen kuin lapsuudessa.

      ~Tukkirekka~

    • Anonyymi

      Aito metsäkuusi on myös vaihtunut muoviseen, iän tuomaa laiskuutta kaiketi sekin.

      ~Tukkirekka~

    • Anonyymi

      Tympii kun joulu osuu viikonloppuun, jäävät vapaat vähiin. Uusivuosi ja sama homma:(((((

      • No sanos muuta! Menee kyllä niin paskasti nyt kaikki nuo pyhät :{


    • Anonyymi

      Samaa passkaa vuodesta toiseen, HAHAHA!

      • No onneks on ilonhetkiäkin..


      • Anonyymi

        Toisilla on joulukin hyvin, mutta ei Ressulla. Säälin sinnuu!


    • Anonyymi

      Anna lapselle raitis joulu .

      • Tuo on erittäin hyvä toive!

        Toivottavasti kaikki lapset saa iloita joulusta ilman kännääviä vanhempia.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Tuo on erittäin hyvä toive!

        Toivottavasti kaikki lapset saa iloita joulusta ilman kännääviä vanhempia.

        Niinpä. Ei tarvi esittää onnellista. Ei uudet talot, autot ja päivitetyt laitteet voi peittää pettymystä menetetyistä jouluista ja perheonnesta. Tämä porukka iloitsee toisten avioeroista, mutta ei itse uskalla erota ja turvata lasten elämää saati elää onnellista elämää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Ei tarvi esittää onnellista. Ei uudet talot, autot ja päivitetyt laitteet voi peittää pettymystä menetetyistä jouluista ja perheonnesta. Tämä porukka iloitsee toisten avioeroista, mutta ei itse uskalla erota ja turvata lasten elämää saati elää onnellista elämää.

        Avioero ei koskaan ole mikään helppo juttu perheelle, mutta parempi se silloin on, jos elämä on yhtä helvettiä.

        Usein lapset ovatkin sanoneet vanhempien erosta, että se oli hyvä jq helpottava asia.


    • Anonyymi

      Niin jouluhan pitäisi olla ihan kaikilla varallisuuteen riippumatta ja onhan se joulu etenkin lasten juhla,Se joululahja on kieltämättä ihana asia varsinki kun sen ensimmäistä kertaa avaa sitten ikää alkaa kertya niin ei ne joulut enää ole samalla tavalla jouluja.Mutta asiasta toiseen kun tässä nyt samalla voisi kiittää sanotaanko ihan rehellisesti sellaisia yhteiskunallisia viranomais tahoja joihin meidän kaikkien pitäisi voida luottaa ja eri tilanteissa,niin kyllä tässä yhteydessä toivotan loistavaa joulua eräille soiten lääkäreille ja pohjanmaan poliiseille sekä heidän johtajalleen,te teitte jälleen kerran minun sekä läheisteni vuodesta unohtumattoman tekojenne ansiosta kyllä muistan teidät,Jos viranomainen käskee teidän hypätä kaivoon hypätkää kaivoon älkää kyseenailaistakö toivokaa että he tietävät mitä tekevät,

      • Joulukuusenkoristeet ei vaan kimmellä enää yhtä kauniisti kuin ennen.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Joulukuusenkoristeet ei vaan kimmellä enää yhtä kauniisti kuin ennen.

        Muovin aikausi sen tekee sitäpaitsi myös joulukuuset ovat nykyään enemmän muovisyta tehtyjä eipä ne juuri vanhene ikinä vaikka kesällä voi laittaa valkeata kynttilään jos siltä tuntuu,tosin kesällä voi myös ostaa lahjoja itselleen i ja leikkiä joulua jos haluaa ei kukaan voi estää houhouhou


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muovin aikausi sen tekee sitäpaitsi myös joulukuuset ovat nykyään enemmän muovisyta tehtyjä eipä ne juuri vanhene ikinä vaikka kesällä voi laittaa valkeata kynttilään jos siltä tuntuu,tosin kesällä voi myös ostaa lahjoja itselleen i ja leikkiä joulua jos haluaa ei kukaan voi estää houhouhou

        Kaikki muuttuu, ihminenkin ajan myötä.
        Aina ei vain tarvisi muuttua huonompaan suuntaan.


    • No mä otan himassa kynttelikön esiin sit ku gimulit rupeevat valittaan et 'sä Artsi et hiffaa mitään joulusta'. Mä oon täs arponut et revittäiskö kunnolla ja ostaisi kuusen hintaan 4,99:- jossa ois valotkin valmiina? Mitäs daamit tuumii et meneekö överiksi? ;)

      • Eiei.....jarruta nyt hyvä mies! Kyllä menee todella överiksi, jos sä tollasen kuusen pistät, ja viel valojen kanssa. Tuo kuusen hintaki on jo pröystäilyä ;)

        Luulevat sua pian joulu-Artsiksi ja saat kuulla siitä koko ens vuoden ;)


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Eiei.....jarruta nyt hyvä mies! Kyllä menee todella överiksi, jos sä tollasen kuusen pistät, ja viel valojen kanssa. Tuo kuusen hintaki on jo pröystäilyä ;)

        Luulevat sua pian joulu-Artsiksi ja saat kuulla siitä koko ens vuoden ;)

        No jouduin mä antamaan sen verran periksi et ostin Klartsun kutreille puol metrii valoletkuu ku piti pahana et ei sit tänäkään vuonna valittu Lucia-neidoksi :(


      • artagnan kirjoitti:

        No jouduin mä antamaan sen verran periksi et ostin Klartsun kutreille puol metrii valoletkuu ku piti pahana et ei sit tänäkään vuonna valittu Lucia-neidoksi :(

        Nyt Klartsu on varmasti ylpee, ku sai ees jotain kantaa kutreillaan :))

        Alkaa vähän vaikuttaa, että Artsi on jo Klartsun tossun alla? ;)


    • Kyl se joulumieli tulee ku kinkku kannetaan pöytään. Muu on vaan rekvisiittaa :P

      • No tuossa oot kyllä oikeessa. Kinkku on kyllä sellainen, ettei joulu olis mitään ilman sitä :))
        Sitä saa ahmia vieläpä monta päivää peräkkäin :P


      • Anonyymi

        Edelleenkään en tykkää kinkusta, niin meillä syödään kalkkunaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Edelleenkään en tykkää kinkusta, niin meillä syödään kalkkunaa.

        Eikös tuo kalkkuna ole just se, ku jossain elokuvissa työnnetään käpälä linnun sisälle, ku laittavat sinne jotakin :))

        En ole koskaan edes maistanut kalkkunaa.


    • Anonyymi

      Olkaa selvinpäin ja älkää huutako perheessä .Isä ja äiti voivat jättää alkon kaupan oven avaamatta .Viina rahat ruokaan .

      • Ajatelkaas, ku muistaa itsekki lapsena sen, kuinka koulussa oli kivaa, ku oli joululoma tulossa.

        On sitten lapsia, jotka joutuu jouluna kokemaan kaikkea muuta, kuin mukavaa :{


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Ajatelkaas, ku muistaa itsekki lapsena sen, kuinka koulussa oli kivaa, ku oli joululoma tulossa.

        On sitten lapsia, jotka joutuu jouluna kokemaan kaikkea muuta, kuin mukavaa :{

        Naapurin rouvalla oli mustasilmä viime jouluna ja kuusi oli heitetty pihalle.Lapset olivat jo ennen joulua menneet mummolaan .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Naapurin rouvalla oli mustasilmä viime jouluna ja kuusi oli heitetty pihalle.Lapset olivat jo ennen joulua menneet mummolaan .

        No onneksi olivat mummolassa!

        Toisaalta, jos jouluna elämä on tuollaista, niin ei se ennen joulua, eikä joulun jälkeenkään ole varmasti hääviä :(

        Yhdenkään lapsen ei pitäisi elää rikkonaista kotielämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naapurin rouvalla oli mustasilmä viime jouluna ja kuusi oli heitetty pihalle.Lapset olivat jo ennen joulua menneet mummolaan .

        Niin tai kun ukko kännää yhteisen pakollisen ajan ja odottaa vain että pääsee koivuhakaan kännäämään kavereidensa luo. Lapsia hävettää, kun töissä niillä on asiakkaina näitä isänsä juomakavereita ja ne sitten tietysti tunnistaa pojat ja sitten koko työpaikka tajuaa, missä mies menee. Valtava häpeä tämä.


    • Anonyymi

      Noh, kysäistäänpä arvon keskustelijoilta mielipidettä kuusiasiaan. Onkos oltava aito metsäkuusi vai kelpuutatteko tekokuusen? Niissäkin on laatu parantunut viime vuosina, osa menee melkein aidosta.

      ~Tukkirekka~

      • Anonyymi

        Kuusen hain ehkä viimeisen kerran. Vanhuus iskee. Ensivuonna ostokuusi, mutta ei koskaan muovikuusta meidän taloon. Ukko70v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuusen hain ehkä viimeisen kerran. Vanhuus iskee. Ensivuonna ostokuusi, mutta ei koskaan muovikuusta meidän taloon. Ukko70v.

        Tokko seitsenkymppistä voi sanoa vanhaksi. Toki on hyvä että on periaatteita, omastani luovuin muovikuusen myötä. On huoleton, ei roskaa.

        ~Tukkirekka~


    • Muovikuusi mulla. Kestää hyvin aikaa ja on aina valmiina.

      • Niin täälläkin...

        Täytyy kyllä sanoa, ettei siitä ihan kuusentuntua tule, kun nuo kuuset tehdään liian täydellisiksi. Eipä tuo kauaa kökötä, joten ihan sama, kelpaa mulle :)


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Niin täälläkin...

        Täytyy kyllä sanoa, ettei siitä ihan kuusentuntua tule, kun nuo kuuset tehdään liian täydellisiksi. Eipä tuo kauaa kökötä, joten ihan sama, kelpaa mulle :)

        Nii tää jäi Ilmannimi, että tykkäälkö sä koristella kuusen perinteisesti?

        Meinaan, että ku nykyään on näitä sellasia, ettei kuusessa ole välttämättä yhtään vanhanaikasta joulukoristetta tai väriä muutenkaa.
        Mites Kittie?


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Nii tää jäi Ilmannimi, että tykkäälkö sä koristella kuusen perinteisesti?

        Meinaan, että ku nykyään on näitä sellasia, ettei kuusessa ole välttämättä yhtään vanhanaikasta joulukoristetta tai väriä muutenkaa.
        Mites Kittie?

        Mitä ovat ns. vanhanaikaiset koristeet? Missä kulkee vanhan ja uuden raja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ovat ns. vanhanaikaiset koristeet? Missä kulkee vanhan ja uuden raja?

        No ehkei tuo sana ollut ihan oikea.
        Nykyään monet koristaa joulukuusia vain vaaleilla koristeilla, tai esimerkiksi koristepallot ovat kaikki samanvärisiä. Vanhanaikasella tarkoitin koristeita, että on erivärisiä kimaltavia köynnöksiä ja erivärisiä palloja.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No ehkei tuo sana ollut ihan oikea.
        Nykyään monet koristaa joulukuusia vain vaaleilla koristeilla, tai esimerkiksi koristepallot ovat kaikki samanvärisiä. Vanhanaikasella tarkoitin koristeita, että on erivärisiä kimaltavia köynnöksiä ja erivärisiä palloja.

        Ai mä jo funtsin et sä koristelet aidoilla kynttilöillä, tähtisadetikuilla, suomen lipuilla jne. ;) En mä oikein diggaa tosta kalmankalpeesta tyylistä, kyl noi pallot pitää olla punaisii ja keltaisii :)


      • artagnan kirjoitti:

        Ai mä jo funtsin et sä koristelet aidoilla kynttilöillä, tähtisadetikuilla, suomen lipuilla jne. ;) En mä oikein diggaa tosta kalmankalpeesta tyylistä, kyl noi pallot pitää olla punaisii ja keltaisii :)

        Haha, ei ny sentäs :))

        Kyllä oon usein aatellu, että miten herranen aika sitä uskallettiin pitää oikeita kynttilöitä kuusen oksilla?? Niitä sai varmaan koko ajan seurata, ettei huusholli pala p*****päreiksi :)))

        Kyllä minäkää en välitä sellasista yksvärisistä. Just noita punaisia, keltaisia, kullanvärisiä ja hopeisia palloja pitää olla.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Nii tää jäi Ilmannimi, että tykkäälkö sä koristella kuusen perinteisesti?

        Meinaan, että ku nykyään on näitä sellasia, ettei kuusessa ole välttämättä yhtään vanhanaikasta joulukoristetta tai väriä muutenkaa.
        Mites Kittie?

        No. Se riippuu mikä on kenenkin mielestä perinteinen. Jokaisella on oma maku.

        En tiedä onko se perinteinen vai ei, mutta itse tykkään siitä..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ovat ns. vanhanaikaiset koristeet? Missä kulkee vanhan ja uuden raja?

        Sitä minäkin mietin. Jokin asia voi olla toiselle perinteinen ja joku toinen ei ole esimerkiksi joulupalloja käyttäny.

        Joulupallo. Ne korostaa joulukuusen


      • ilmannimiiä kirjoitti:

        Sitä minäkin mietin. Jokin asia voi olla toiselle perinteinen ja joku toinen ei ole esimerkiksi joulupalloja käyttäny.

        Joulupallo. Ne korostaa joulukuusen

        No tuo nykytyyli laittaa jotain mattahopeaa kuusi täyteen, niin on enempi nykyajan trendi, kuin perinne.

        Jokainen tietysti koristaa kuusensa miten omaa silmää miellyttää.
        Kai oon sitten jotenkin vanhanaikainen, ku mun mielestä joulukuusen pitää olla värikäs ja kimaltava :)


      • ilmannimiiä kirjoitti:

        No. Se riippuu mikä on kenenkin mielestä perinteinen. Jokaisella on oma maku.

        En tiedä onko se perinteinen vai ei, mutta itse tykkään siitä..

        No en tiedä oonko väärässä, mutta kai aikoinaan on ollut värikäs joulukuusi, siis sen jälkeen, kun on tullut näitä värikkäitä kuusenkoristeita.

        Artsi tuossa jo mainitsikin vielä vanhempaa koristelutyyliä, kun oli elävät kynttilät ja suomenlippuja kuusessa. Paperipäällysteisiä karkkeja laitettiin myös oksille roikkumaan ja itsetehtyjä koristeita.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Nii tää jäi Ilmannimi, että tykkäälkö sä koristella kuusen perinteisesti?

        Meinaan, että ku nykyään on näitä sellasia, ettei kuusessa ole välttämättä yhtään vanhanaikasta joulukoristetta tai väriä muutenkaa.
        Mites Kittie?

        Meillä on nyt toista vuotta pieni muovikuusi pikkupöydällä olohuoneessa. Siinä on valot ja vähän koristetta.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Meillä on nyt toista vuotta pieni muovikuusi pikkupöydällä olohuoneessa. Siinä on valot ja vähän koristetta.

        Semmoset on nättejä :)

        Minäkin vähän aikaa sitä harkitsin, että laittais jonku pienen vain, mut kaippa sitä täytyy tuo normikokonen laittaa. Sekin on vasta pari joulua ollu.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Semmoset on nättejä :)

        Minäkin vähän aikaa sitä harkitsin, että laittais jonku pienen vain, mut kaippa sitä täytyy tuo normikokonen laittaa. Sekin on vasta pari joulua ollu.

        Helpompi laittaa pieni kuusi.. 😀


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Helpompi laittaa pieni kuusi.. 😀

        Ja ottaa pois...

        Tuo isot tekokuuset on siinä rasittavia, kun pitää oikoa joka hiton oksa :[

        Pitäsköhä sittenki käydä pöllimässä lähimetästä joku pikkukuusi...


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Ja ottaa pois...

        Tuo isot tekokuuset on siinä rasittavia, kun pitää oikoa joka hiton oksa :[

        Pitäsköhä sittenki käydä pöllimässä lähimetästä joku pikkukuusi...

        Kokeile vaan pienempää kuusta vaihteeksi.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No en tiedä oonko väärässä, mutta kai aikoinaan on ollut värikäs joulukuusi, siis sen jälkeen, kun on tullut näitä värikkäitä kuusenkoristeita.

        Artsi tuossa jo mainitsikin vielä vanhempaa koristelutyyliä, kun oli elävät kynttilät ja suomenlippuja kuusessa. Paperipäällysteisiä karkkeja laitettiin myös oksille roikkumaan ja itsetehtyjä koristeita.

        Mulle on joulupallot aina ollut se tärkein siinä joulukuusessa. Ne ku on ni nättejä. Miksi turhaan vaihtaa joulukoristeet? Nuo on ollu kauan mulla. Hienoja ne on. Mulle ne edustaa perinteitä ku oon aina pitäny joulupalloista.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Meillä on nyt toista vuotta pieni muovikuusi pikkupöydällä olohuoneessa. Siinä on valot ja vähän koristetta.

        Edelleen se mikä on jonkun mielestä perinteinen ei välttämättä ole toiselle.

        Itse tykkään joulupalloista. No onko perinteinen? Mulle se on kun oon aina tykänny joulupalloista ja samoja käyttäny jo kauan. Ni kai se on jo perinteinen Mulle?


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No ehkei tuo sana ollut ihan oikea.
        Nykyään monet koristaa joulukuusia vain vaaleilla koristeilla, tai esimerkiksi koristepallot ovat kaikki samanvärisiä. Vanhanaikasella tarkoitin koristeita, että on erivärisiä kimaltavia köynnöksiä ja erivärisiä palloja.

        Mä taas ajattelen näin että jos tykkäät käyttää samoja koristeita monena vuonna. Ja laitat aina ne talteen jotta voit käyttää uudestaan ja etkä halua vaihtaa koristeet. Ni siitä on tullut sun perinteinen tapa koristaa kuusta...

        Joulupallot samoja oon käyttäny jo kauan,joten Mulle ne on perinteinen.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Kokeile vaan pienempää kuusta vaihteeksi.

        Pitää ny kattoo mitä tekee sen kanssa.


      • ilmannimiiä kirjoitti:

        Mulle on joulupallot aina ollut se tärkein siinä joulukuusessa. Ne ku on ni nättejä. Miksi turhaan vaihtaa joulukoristeet? Nuo on ollu kauan mulla. Hienoja ne on. Mulle ne edustaa perinteitä ku oon aina pitäny joulupalloista.

        Nii, mitä hyvää vaihtamaan :)


      • ilmannimiiä kirjoitti:

        Mä taas ajattelen näin että jos tykkäät käyttää samoja koristeita monena vuonna. Ja laitat aina ne talteen jotta voit käyttää uudestaan ja etkä halua vaihtaa koristeet. Ni siitä on tullut sun perinteinen tapa koristaa kuusta...

        Joulupallot samoja oon käyttäny jo kauan,joten Mulle ne on perinteinen.

        No tuota just tarkoitin, että vuosia käytetty tapa on vähän niinku perinne.

        Nykyään joku julkkis vaikkapa laittaa valkoisille kuusenoksilleen hopeisia palloja täyteen, ja monet haluaa sen kopioida, niin se ei silleen ole perinnettä.

        Menipä monimutkaseks :)))


    • Täs aattelin, että varmasti joulumieleen vaikuttaa paljon se, että ku joulun laittaminen jää melkeinpä viikonlopulle :}
      Arkena ei jaksa enää touhata nii kamalasti, niin tosiaan sit viikonlopun vapaapäiville jää kaupassa pomppimiset ja kodin siivous.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Joulukuusi asiaan liittyen tulikin mieleeni että voisi tuonne pohajnmaan poliisilaitokselle viedä joulukuusen lahjaksi kaikesta siitä hyvästä mitä nämä onnelliset poliisit ja heidän johtajansa läheisteni eteen ovatkaan tehneet samoin eräille Soiten lääkäreille kyllä nyt on jouluinen mieli.kiitos heille

      • Okei...
        Hienoa, että olet saanut heiltä paljon apua.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Okei...
        Hienoa, että olet saanut heiltä paljon apua.

        Onko kiusanteko viranomaisen tässä tapauksessa pohjanmaan poliisin osalta apua?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko kiusanteko viranomaisen tässä tapauksessa pohjanmaan poliisin osalta apua?

        No kuuleppa, kun en tiedä tarinaasi, niin en tuosta arvannut mitä tarkoitit.

        Kirjoittaa niinku asia on, eikä kiertele, niin muutki ymmärtää.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        No kuuleppa, kun en tiedä tarinaasi, niin en tuosta arvannut mitä tarkoitit.

        Kirjoittaa niinku asia on, eikä kiertele, niin muutki ymmärtää.

        Kysy asiaa suoraan pohjanmaan poliislta niin eiköhän ne osaa kierrellä johtajansa avustuksella


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysy asiaa suoraan pohjanmaan poliislta niin eiköhän ne osaa kierrellä johtajansa avustuksella

        No mulla ei ole poliisille mitään asiaa tällä hetkellä, onneksi.

        Muutoin arvostan poliisin työtä valtavasti. He tekevät joka päivä tärkeää työtä.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        No mulla ei ole poliisille mitään asiaa tällä hetkellä, onneksi.

        Muutoin arvostan poliisin työtä valtavasti. He tekevät joka päivä tärkeää työtä.

        Onko poliisien työ mielestäsi tärkeää kun he kiusaavat viatomia ihmisiä ja tekevät heidän elämästään yhtä hvttiä? mielenkiintoista kun poliisi syyllistyy rikokseen esim ajaa vastaan tulevan auton hän saa ainoastaan sakot sillä eihän virallinen syyttäjä tuomitse koskaan poliisia.Poliisit ovat aina rottia


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko poliisien työ mielestäsi tärkeää kun he kiusaavat viatomia ihmisiä ja tekevät heidän elämästään yhtä hvttiä? mielenkiintoista kun poliisi syyllistyy rikokseen esim ajaa vastaan tulevan auton hän saa ainoastaan sakot sillä eihän virallinen syyttäjä tuomitse koskaan poliisia.Poliisit ovat aina rottia

        No minä en usko, että poliisi ketään kiusaa.

        Kun ihmisellä on oikea hätä, niin kuka kutsutaan apuun?
        Poliisia tietysti. Minulle he ovat meidän ihmisten turva.


      • Ei Tiina-liina voinu tietää että toi oli sarkasmia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysy asiaa suoraan pohjanmaan poliislta niin eiköhän ne osaa kierrellä johtajansa avustuksella

        Miksi Tiina-liina menisi kysyy sun tietojasi?? Eikä poliisit kertoisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko poliisien työ mielestäsi tärkeää kun he kiusaavat viatomia ihmisiä ja tekevät heidän elämästään yhtä hvttiä? mielenkiintoista kun poliisi syyllistyy rikokseen esim ajaa vastaan tulevan auton hän saa ainoastaan sakot sillä eihän virallinen syyttäjä tuomitse koskaan poliisia.Poliisit ovat aina rottia

        Poliisia tarvitaan. Ilman poliisia ja ja syytäjiä ja käräjäoikeutta ihmisiä eivät kunnioittaisi lakia.

        Mitä siitäkään tulisi, jos voisi varastaa kaupasta jotain ilman, että vartijat ja poliisit tukee paikalle?

        Mitä siitä tulisi, jos ei mikään taho valvo, että jos joku tekee rikoksen ni asia menee eteenpäin?

        Ei tulisi yhtåån mitään.

        Lakia tarvitaan jotta järjestys säilyy.


      • Anonyymi
        ilmannimiiä kirjoitti:

        Poliisia tarvitaan. Ilman poliisia ja ja syytäjiä ja käräjäoikeutta ihmisiä eivät kunnioittaisi lakia.

        Mitä siitäkään tulisi, jos voisi varastaa kaupasta jotain ilman, että vartijat ja poliisit tukee paikalle?

        Mitä siitä tulisi, jos ei mikään taho valvo, että jos joku tekee rikoksen ni asia menee eteenpäin?

        Ei tulisi yhtåån mitään.

        Lakia tarvitaan jotta järjestys säilyy.

        On olemassa myös poliiseja sekä oikeusjärjestelmän edustajia jotka eivät kunioita lakia eivätkä asetuksia,Jos poliisi tekee rikoksen esimerkiksi poliisipäällikkö häntä ei rangaista,Sanoit että lakia tarvitaan jotta oikeus säilyisi mutta entä jos sen oikeuden vartijat ovat mätiä ja kyvyttömiä vartioimaan asettamaansa lakia sekä poliisit joiden pitäisi turvata ihmsiä ovat itse niitä mätämunia?


    • Anonyymi

      Onneksi konvehteja oli ajoissa ja paljon myynnissä.

      • Suklaa niin kuuluu jouluun! :)
        (Välillä myös muihin aikoihin)


      • Niitä on niin paljon myynnissä erilaisia, että pikkasen tökkii ostaa ja syödä niitä..


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Niitä on niin paljon myynnissä erilaisia, että pikkasen tökkii ostaa ja syödä niitä..

        On semmostaki suklaata, mikä ei uppoa :}


      • tinttu-liina kirjoitti:

        On semmostaki suklaata, mikä ei uppoa :}

        Toivoisin että Fazerin verraton suklaa rasia tulisi takaisin myyntiin....


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Toivoisin että Fazerin verraton suklaa rasia tulisi takaisin myyntiin....

        Eikös se ole ollut jo kauan pois myynnistä?

        Oletko koskaan ostanu Lidlistä suklaarasioita? Minä oon, enkä toiste osta, vaikka eurolla myisivät. Maistuvat järjestään sellasilta, niinku ne olis ollu siinä rasiassa jo 100 v.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Eikös se ole ollut jo kauan pois myynnistä?

        Oletko koskaan ostanu Lidlistä suklaarasioita? Minä oon, enkä toiste osta, vaikka eurolla myisivät. Maistuvat järjestään sellasilta, niinku ne olis ollu siinä rasiassa jo 100 v.

        Juu, on ollut kauan pois myynnistä..

        En oikein välitä Lidlin suklaasta minäkään.. Fazerin suklaa menee.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Juu, on ollut kauan pois myynnistä..

        En oikein välitä Lidlin suklaasta minäkään.. Fazerin suklaa menee.

        Panda on myös hyvä.

        Joskus lehdissä on ollu karkkijuttu, nii ihmiset ovat kaivanneet joitain karkkeja takas, nii on se kumma, ettei niitä voi valmistaa. Ihmiset varmasti niitä ostais..
        Mä kaipaan takas vanhoja merkkareita.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Panda on myös hyvä.

        Joskus lehdissä on ollu karkkijuttu, nii ihmiset ovat kaivanneet joitain karkkeja takas, nii on se kumma, ettei niitä voi valmistaa. Ihmiset varmasti niitä ostais..
        Mä kaipaan takas vanhoja merkkareita.

        Minä en niin Pandan suklaasta välitä.

        En tiedä tulevatko merkkarit takaisin, ne oli kovia ja isoja karkkeja, eli vaarallisia kun voivat tukehduttaa.. Pitäisi tehdä merkkareista pienempiä?


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Minä en niin Pandan suklaasta välitä.

        En tiedä tulevatko merkkarit takaisin, ne oli kovia ja isoja karkkeja, eli vaarallisia kun voivat tukehduttaa.. Pitäisi tehdä merkkareista pienempiä?

        Kyllä pieniä merkkareita on olemassa, mutta maku ei ole enää sama kuin ennen.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Kyllä pieniä merkkareita on olemassa, mutta maku ei ole enää sama kuin ennen.

        Okei.


    • Joulumusiikkia jouluna

      • Joululaulut on suuri osa joulua.
        Itse rakastan, kun radiosta tulee Ave Maria. Tuo menee niin sydämeen.... ❤


    • Anonyymi

      Harmittaa työkaverin puolesta, kun sen isäukko on niin jurrissa. Aattona leikitään pullopiiloa ja iskä yrittää juksata lapsenlapsia.

      • Anonyymi

        Joulupukki oli rattijuoppo.Ajoi naapurin aitaan .


      • Sano sille työkaverille, että pyytää ettei iskä tule tänä jouluna kylään ku et halua, että lapset näkee vaarin humalassa.


    • Anonyymi

      Joulu on tosi ihana. Oon jo koristellut talon, paljon jouluvaloja ja koristeita, ihanaa musiikkia. Toivon vaan ettei appiukko kännää taas. Poikakin pelkää sitä jo tai ainakin varoo.

      • Voisko sille appiukolle sanoa, että kännää kotonansa?


      • Älä anna tulla teille joulua pilamaan. Tai muulloinkaan. Kyllä sitä voi ruoan kanssa viiniä ottaa tai saunassa yhdet mutta ei sitä tarvitse rahoja kaikkia niihin laittaa. Voi sitä nätisti juoda alkoholia.


      • Anonyymi
        ilmannimiiä kirjoitti:

        Älä anna tulla teille joulua pilamaan. Tai muulloinkaan. Kyllä sitä voi ruoan kanssa viiniä ottaa tai saunassa yhdet mutta ei sitä tarvitse rahoja kaikkia niihin laittaa. Voi sitä nätisti juoda alkoholia.

        Miksi pitää juoda yleensä koko viinaa?? Sehän on pahaa. Kerran olen lusikalla maistanut ja en maista enää koskaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitää juoda yleensä koko viinaa?? Sehän on pahaa. Kerran olen lusikalla maistanut ja en maista enää koskaan.

        Eiköhän sitä humalan takia juoda, eikä maun takia.

        Siihen ku jää sit pahemmin koukkuun, niin se on huono juttu.


    • Anonyymi

      Jouluksi voisi tulla täällä kokkolassa myyntiin ihan oma suklaa jota pohjanmaan poliisit voisivat myydä sen niki voisi ola vaikka poliisien ikimoma sikasuklaa

      • Taidat olla aika katkera poliisille....
        Jotakin olet itsekkin tehnyt, jos olet jäänyt heidän hampaisiin.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Taidat olla aika katkera poliisille....
        Jotakin olet itsekkin tehnyt, jos olet jäänyt heidän hampaisiin.

        Ymmärrän tunteilusi poliisia ja virkavaltaa kohtaan,utta olen täysin syytön heidän osaltaan kohtaamaani poliisin mielivaltaa kohtaan sinulla on ehkä poliisia kohtaa fantasioita niinkuin ehkä monilla että poliisi olisi kiltti ja auttavainen mutta ikävä kyllä niin ei ole:/ Kun hyväksyy tosiasiat niin suhtautuminen poliisiin muuttu realistisemmaksi ja näkee totuuden


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän tunteilusi poliisia ja virkavaltaa kohtaan,utta olen täysin syytön heidän osaltaan kohtaamaani poliisin mielivaltaa kohtaan sinulla on ehkä poliisia kohtaa fantasioita niinkuin ehkä monilla että poliisi olisi kiltti ja auttavainen mutta ikävä kyllä niin ei ole:/ Kun hyväksyy tosiasiat niin suhtautuminen poliisiin muuttu realistisemmaksi ja näkee totuuden

        No kyllä minä haluan uskoa, että poliisi edelleen on meidän ihmisten turva. Sitä varten he ovat olemassa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1387
    2. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1121
    3. 37
      792
    4. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      776
    5. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      742
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      152
      729
    7. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      48
      712
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      685
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      659
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      622
    Aihe