Voisiko papit oikeasti kertoa kuinka tämä historian kohta menee?
Milloin Jeesus Kristus todella syntyi
18
579
Vastaukset
- Anonyymi
Eikö kukaan tiedä?? Ovatko kaikki kristinuskonnot sitä mieltä että Jeesus syntyi jouluna?
- Anonyymi
Joo on silloin se syntyi betlehemissä mikä oli ennustettu. Hyvää joulua vaan Herran siunausta.
- Anonyymi
En tiedä, mutta ei siinä mitään panohommia tarvittu, se vaan tuli pyytämättä ja yllättäen.
- Anonyymi
tutki itte kristinuskon historia, ja historia yleensäkin.
- Anonyymi
Ei tarvittu ei.
Maria kävi saunassa heti jumalan jälkeen ja tuli sitten raskaaksi.
Saunan lauteille oli jäänyt spermaa. Sitten syntuikin itse jeesus.
Sen pituinen se.
- Anonyymi
Ei joulukertomuksesta ei muualtakaan Uudesta testamentista voi lukea päivää Jeesuksen syntymäpäivää. Tietysti on "ja tapahtui niinä päivinä.." = niihin aikoihin kun Jeesus syntyi.. Suuri osa kirkollisista juhlapyhistä, jossa tiettyä Jeesuksen elämän tapahtumaa tai muuta teemaa käsitellään on syntynyt/muotoutunut vähitellen.. Roomassa vietettiin joulua ennen Jeesuksen syntymää auringon palvonnan juhlana. Se oli mukavasti vapaa-päivä, niinpä uskovaiset keksivät. Ei juhlita taivaankappaletta vaan todellisen Maailman Valon syntymäjuhlaa. Ehkä käytäntö oli alkanut pikkuhiljaa jo aikaisemmin, mutta vakiintui ja vakiinnutettiin 300 luvulla.
- Anonyymi
Uuden liiton ajanlasku alkoi , Jkr.
- Anonyymi
Jeesus syntyi BELEHEMISSÄ eikä missään Roomassa.
- Anonyymi
Jeesuksen syntyminen.
Nikean uskontunnustus
Ekumeeninen uskontunnustus 300-luvulta.
Me uskomme yhteen Jumalaan,
Kaikkivaltiaaseen Isään,
taivaan ja maan, kaiken näkyvän ja näkymättömän Luojaan.
Me uskomme yhteen Herraan, Jeesukseen Kristukseen,
Jumalan ainoaan Poikaan,
joka on syntynyt Isästä ennen aikojen alkua,
Jumala Jumalasta,
valo valosta,
tosi Jumala tosi Jumalasta,
syntynyt, ei luotu,
joka on samaa olemusta kuin Isä
ja jonka kautta kaikki on saanut syntynsä,
joka meidän ihmisten
ja meidän pelastuksemme tähden astui alas taivaista,
tuli lihaksi Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta
ja syntyi ihmiseksi,
ristiinnaulittiin meidän puolestamme Pontius Pilatuksen aikana,
kärsi kuoleman ja haudattiin,
nousi kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu,
astui ylös taivaisiin,
istuu Isän oikealla puolella
ja on kirkkaudessa tuleva takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita ja jonka valtakunnalla ei ole loppua.
Me uskomme Pyhään Henkeen,
Herraan ja eläväksi tekijään,
joka lähtee Isästä ja Pojasta,
jota yhdessä Isän ja Pojan kanssa kumarretaan ja kunnioitetaan
ja joka on puhunut profeettojen kautta.
Uskomme yhden, pyhän, yhteisen ja apostolisen kirkon.
Tunnustamme yhden kasteen syntien anteeksiantamiseksi,
odotamme kuolleiden ylösnousemusta
ja tulevan maailman elämää.
Sananlaskut: 8:22 Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.
8:23 Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan, alusta asti, hamasta maan ikiajoista.
8:24 Ennenkuin syvyyksiä oli, synnyin minä, ennenkuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.
8:25 Ennenkuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, synnyin minä,
8:26 kun hän ei vielä ollut tehnyt maata, ei mantua, ei maanpiirin tomujen alkuakaan.
8:27 Kun hän taivaat valmisti, olin minä siinä, kun hän veti piirin syvyyden pinnalle,
8:28 kun hän teki vahvoiksi pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman,
8:29 kun hän merelle asetti sen rajat, että vedet eivät kävisi hänen käskynsä yli, kun hän vahvisti maan perustukset,
Jeesus syntyi ensimmäisen kerran kun ei vielä ollut mitää olemassa ja toisen kerran sitten marian kautta ja sovitti maailman synnit,- Anonyymi
He he,Jeesus ei ole syntynyt kuin yhden kerran beetlehemissä.hänessä on samaa eilen tänään ja iankaikkisesti,eli syntymä oli tavallaan jo ennen aikojen alkua,mutta ajassa vuonna nolla,
- Anonyymi
Alkuperäisissä kirjoituksissa ei ole luotu sanaa vaan synnytti sana ,eli tarkoitti synnytystä,tässä on suurehko ero.jeesus on syntynyt ei luotu,eli Jeesus on osa Jumalaa.
- Anonyymi
Eli roomalaisten valon juhla sopii hyvin Jeesuksen syntymä juhlaan,roomalaiset viettivät tietämättään jotain valon juhlaa,kun Jeesus tuli niin totuus ja oikea valon juhla alkoi.jeesus on sama eilen ja tänään ja tulevaisuudessa.
- Anonyymi
Valon juhla oli ennen Jeesuksen syntymää pakanallinen juhla,heijastuma vain totuudesta,esim muhametilaisuus ,Allahin usko on eräänlainen heijastuma totuudesta,kun Jeesus syntyi alkoi oikeat juhlat,Jeesus kyllä heijastui jo ennen syntymäänsä eri tavoilla joista tuli pakana juhlia eri suunilla.
- Anonyymi
Jeesus Kristus on sama eilen tänään ja ikuisesti,eli Jeesus on syntynyt ennen aikojen alkua mutta meidän ihmisten on vielä oltava ajassa ja meille Jeesus syntyi beetlehemissä ajanlaskumme alussa noin.jeesuksen syntymä on todella ihme.
- Anonyymi
Jeesus syntyi noin jouluna,mutta on sama eilen tänään ja iankaikkisesti.
- Anonyymi
Jeesus syntyi vuonna nolla.
- Anonyymi
Jeesus syntyi jo ennen ajanlaskumme alkua,koska on sama eilen ,tänään ja iankaikkisesti,mutta todellinen syntymä oli vuonna 0
- Anonyymi
Jeesus syntyi beetlehemissä n vuonna nolla,mutta koska Jeesus oli puoliksi Jumala Jumala osa syntyi ennen ajan alkua.eiko jo tullut selväksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076992Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652089- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71176RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288992