Milloin Jeesus Kristus todella syntyi

Anonyymi

Voisiko papit oikeasti kertoa kuinka tämä historian kohta menee?

18

562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö kukaan tiedä?? Ovatko kaikki kristinuskonnot sitä mieltä että Jeesus syntyi jouluna?

      • Anonyymi

        Joo on silloin se syntyi betlehemissä mikä oli ennustettu. Hyvää joulua vaan Herran siunausta.


    • Anonyymi

      En tiedä, mutta ei siinä mitään panohommia tarvittu, se vaan tuli pyytämättä ja yllättäen.

      • Anonyymi

        tutki itte kristinuskon historia, ja historia yleensäkin.


      • Anonyymi

        Ei tarvittu ei.
        Maria kävi saunassa heti jumalan jälkeen ja tuli sitten raskaaksi.
        Saunan lauteille oli jäänyt spermaa. Sitten syntuikin itse jeesus.
        Sen pituinen se.


    • Anonyymi

      Ei joulukertomuksesta ei muualtakaan Uudesta testamentista voi lukea päivää Jeesuksen syntymäpäivää. Tietysti on "ja tapahtui niinä päivinä.." = niihin aikoihin kun Jeesus syntyi.. Suuri osa kirkollisista juhlapyhistä, jossa tiettyä Jeesuksen elämän tapahtumaa tai muuta teemaa käsitellään on syntynyt/muotoutunut vähitellen.. Roomassa vietettiin joulua ennen Jeesuksen syntymää auringon palvonnan juhlana. Se oli mukavasti vapaa-päivä, niinpä uskovaiset keksivät. Ei juhlita taivaankappaletta vaan todellisen Maailman Valon syntymäjuhlaa. Ehkä käytäntö oli alkanut pikkuhiljaa jo aikaisemmin, mutta vakiintui ja vakiinnutettiin 300 luvulla.

      • Anonyymi

        Uuden liiton ajanlasku alkoi , Jkr.


      • Anonyymi

        Jeesus syntyi BELEHEMISSÄ eikä missään Roomassa.


    • Anonyymi

      Jeesuksen syntyminen.
      Nikean uskontunnustus
      Ekumeeninen uskontunnustus 300-luvulta.
      Me uskomme yhteen Jumalaan,
      Kaikkivaltiaaseen Isään,
      taivaan ja maan, kaiken näkyvän ja näkymättömän Luojaan.
      Me uskomme yhteen Herraan, Jeesukseen Kristukseen,
      Jumalan ainoaan Poikaan,
      joka on syntynyt Isästä ennen aikojen alkua,
      Jumala Jumalasta,
      valo valosta,
      tosi Jumala tosi Jumalasta,
      syntynyt, ei luotu,
      joka on samaa olemusta kuin Isä
      ja jonka kautta kaikki on saanut syntynsä,
      joka meidän ihmisten
      ja meidän pelastuksemme tähden astui alas taivaista,
      tuli lihaksi Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta
      ja syntyi ihmiseksi,
      ristiinnaulittiin meidän puolestamme Pontius Pilatuksen aikana,
      kärsi kuoleman ja haudattiin,
      nousi kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu,
      astui ylös taivaisiin,
      istuu Isän oikealla puolella
      ja on kirkkaudessa tuleva takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita ja jonka valtakunnalla ei ole loppua.
      Me uskomme Pyhään Henkeen,
      Herraan ja eläväksi tekijään,
      joka lähtee Isästä ja Pojasta,
      jota yhdessä Isän ja Pojan kanssa kumarretaan ja kunnioitetaan
      ja joka on puhunut profeettojen kautta.
      Uskomme yhden, pyhän, yhteisen ja apostolisen kirkon.
      Tunnustamme yhden kasteen syntien anteeksiantamiseksi,
      odotamme kuolleiden ylösnousemusta
      ja tulevan maailman elämää.

       
      Sananlaskut: 8:22 Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.
      8:23 Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan, alusta asti, hamasta maan ikiajoista.
      8:24 Ennenkuin syvyyksiä oli, synnyin minä, ennenkuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.
      8:25 Ennenkuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, synnyin minä,
      8:26 kun hän ei vielä ollut tehnyt maata, ei mantua, ei maanpiirin tomujen alkuakaan.
      8:27 Kun hän taivaat valmisti, olin minä siinä, kun hän veti piirin syvyyden pinnalle,
      8:28 kun hän teki vahvoiksi pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman,
      8:29 kun hän merelle asetti sen rajat, että vedet eivät kävisi hänen käskynsä yli, kun hän vahvisti maan perustukset,
      Jeesus syntyi ensimmäisen kerran kun ei vielä ollut mitää olemassa ja toisen kerran sitten marian kautta ja sovitti maailman synnit,

      • Anonyymi

        He he,Jeesus ei ole syntynyt kuin yhden kerran beetlehemissä.hänessä on samaa eilen tänään ja iankaikkisesti,eli syntymä oli tavallaan jo ennen aikojen alkua,mutta ajassa vuonna nolla,


    • Anonyymi

      Alkuperäisissä kirjoituksissa ei ole luotu sanaa vaan synnytti sana ,eli tarkoitti synnytystä,tässä on suurehko ero.jeesus on syntynyt ei luotu,eli Jeesus on osa Jumalaa.

    • Anonyymi

      Eli roomalaisten valon juhla sopii hyvin Jeesuksen syntymä juhlaan,roomalaiset viettivät tietämättään jotain valon juhlaa,kun Jeesus tuli niin totuus ja oikea valon juhla alkoi.jeesus on sama eilen ja tänään ja tulevaisuudessa.

    • Anonyymi

      Valon juhla oli ennen Jeesuksen syntymää pakanallinen juhla,heijastuma vain totuudesta,esim muhametilaisuus ,Allahin usko on eräänlainen heijastuma totuudesta,kun Jeesus syntyi alkoi oikeat juhlat,Jeesus kyllä heijastui jo ennen syntymäänsä eri tavoilla joista tuli pakana juhlia eri suunilla.

      • Anonyymi

        Jeesus Kristus on sama eilen tänään ja ikuisesti,eli Jeesus on syntynyt ennen aikojen alkua mutta meidän ihmisten on vielä oltava ajassa ja meille Jeesus syntyi beetlehemissä ajanlaskumme alussa noin.jeesuksen syntymä on todella ihme.


    • Anonyymi

      Jeesus syntyi noin jouluna,mutta on sama eilen tänään ja iankaikkisesti.

    • Anonyymi

      Jeesus syntyi vuonna nolla.

    • Anonyymi

      Jeesus syntyi jo ennen ajanlaskumme alkua,koska on sama eilen ,tänään ja iankaikkisesti,mutta todellinen syntymä oli vuonna 0

    • Anonyymi

      Jeesus syntyi beetlehemissä n vuonna nolla,mutta koska Jeesus oli puoliksi Jumala Jumala osa syntyi ennen ajan alkua.eiko jo tullut selväksi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2284
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2147
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe