CAYENNE TURBO SP600M ajoi Papenburgin testiradalla uuden maastureiden me nopeuden 308.435 km/h...
SUV- autojen ME
66
6575
Vastaukset
- linkki...
- jahka
joku tuunailee sitä 650 heppasta turbo volvo maasturia
- oli
näyttelykappale...
- Salsa
oli kirjoitti:
näyttelykappale...
Mutta eikös Corvette ole varttimaililla nopeampi kuin tuo?
- vette
Salsa kirjoitti:
Mutta eikös Corvette ole varttimaililla nopeampi kuin tuo?
liittyy tähän ??? hohhoijaat itsellesi...
- Tapatikos
Kun nyt menee jo noin epätoivoiseksi että ainoat kicksit revitään porkepuolella maastoautoista niin eikai tässä voi kun siirtyä kanssa tänne maansiirtokonepuolen juttuihin..Ikävä tiputtaa taas teidät pilvilinnoista,mutta GMC Chevy Syclone/Typhoon (Turbo 4.3 Liter v6) kiihtyi jo 90 -luvun alussa 4,6 sekuntia 0-60 mp/h. Tässä linkki: http://streetpc.tripod.com/id5.html
Niin ja pickupeissahan olemmekin jo käyneet taistelun,tulos oli että Ford Lightning F-150 oli nopein pick-up kautta aikojen..Tota,vedättekö seuraavaki mulle tänne jotain niksmannien rekan nuppien suoritusarvoja? ;) :D Tajutkaa jo että jenkkitekniikka vie 100-0 sakuja,on aina vienyt ja tulee aina viemään!- Salsa
Kerros nyt vielä, millä ilveellä saat Porschen ison luksusmaasturin samaan kategoriaan kuin tehtaan katukiihdytysrassi-pick-upin? Mitä yhteistä näillä kahdella autoilla oikein on? Ovat mun mielestä vielä kauempana toisistaan kuin Buickin GS455 ja Mersun 450SEL...
...ei voi taas muuta kuin nauraa... - Tapatikos
Mitäs sä taas sekoilet? Toi GMC Typhoon/Syclone (kummallakin merkillä myyty) on kyllä ihan puhdas maastoauto, vedin noi pick-upit ironiasta muuten vaan mukaan,mutta se aihehan me ollaan jo käsitelty ja nyt näemmä maasturipuolikin,eli odotan jo innolla millon heität sen rekka-skaban käyntiin ;) :)
- Salsa
Tapatikos kirjoitti:
Mitäs sä taas sekoilet? Toi GMC Typhoon/Syclone (kummallakin merkillä myyty) on kyllä ihan puhdas maastoauto, vedin noi pick-upit ironiasta muuten vaan mukaan,mutta se aihehan me ollaan jo käsitelty ja nyt näemmä maasturipuolikin,eli odotan jo innolla millon heität sen rekka-skaban käyntiin ;) :)
"Puhdas maastoauto". Hehe....joo. Tosiaankin. Neliveto ei tee maastoautoa vielä.
Tässä muuten Cyclone:
http://www.s10cameo.com/bayousyclone.jpg
Mun mielestä näyttää aika pahasti pick-upilta. Voi tietysti olla että olen väärässäkin? :D
Jännä muuten että toi sun tarjoama korotettu-joskin nopea nelivetofarmariauto meni 125mph, kun Porschen hitainkin maastoauto pystyy 133mph huippuihin, puhumattakaan Cayenne turbon 165mph huipuista... - V8 Power
Mitä ottaa Syclone/Typhoon huippuja? Ei taida tiilitalon aerodynamiikalla varustettu auto kulkea läheleekään 300km/h. Pointti tässä on se, että viritetty Cayenne menisi 0-60 mailin aikalailla nopeammin kun nyt mikäli se olisi välitetty pelkästään 1/4 mailin kiihdytystä silmällä pitäen.
Tuo varttimaili on se mistä jenkit on kiinnostuneet ja autot tehdään siellä sen mukaisesti. Euroopassa on tärkeämpää kestää kasassa ajaa huippunopeutta vaikka tankillinen tyhjäksi. Tästä syystä mm. Saksaan tuotavissa Corveteissa on harrastettu paremman jäähdytyksen rakentelua esim. vaihteistolle. Vakiona kun eivät kestä rääkkiä baanalla. Mites nyt ylivertaisen nopeat amerikkalaiset ei pysty ajamaan moottoritiellä edes sitä vauhtia mitä saksalaiset kestää?
Toinen nopea amerikkalainen eli Viper on tunnettu siitä miten se meinaa palaa jo parkkipaikka nopeuksissa. Se siitä ylivertaisesta teknologiasta. Muovileluja missä on tilavuuteen nähden rankasti alitehoiset koneet. - Oldschool
Tapatikos kirjoitti:
Mitäs sä taas sekoilet? Toi GMC Typhoon/Syclone (kummallakin merkillä myyty) on kyllä ihan puhdas maastoauto, vedin noi pick-upit ironiasta muuten vaan mukaan,mutta se aihehan me ollaan jo käsitelty ja nyt näemmä maasturipuolikin,eli odotan jo innolla millon heität sen rekka-skaban käyntiin ;) :)
Nyt kun tuli Typhoonista / Cyclonesta puhetta, niin paljonko niihin saa lastata kuormaa? Jostain muistelisin että kantavuus oli huimat 150kg - eli melkein voi ottaa kaverin kyytiin.
- TimoS
V8 Power kirjoitti:
Mitä ottaa Syclone/Typhoon huippuja? Ei taida tiilitalon aerodynamiikalla varustettu auto kulkea läheleekään 300km/h. Pointti tässä on se, että viritetty Cayenne menisi 0-60 mailin aikalailla nopeammin kun nyt mikäli se olisi välitetty pelkästään 1/4 mailin kiihdytystä silmällä pitäen.
Tuo varttimaili on se mistä jenkit on kiinnostuneet ja autot tehdään siellä sen mukaisesti. Euroopassa on tärkeämpää kestää kasassa ajaa huippunopeutta vaikka tankillinen tyhjäksi. Tästä syystä mm. Saksaan tuotavissa Corveteissa on harrastettu paremman jäähdytyksen rakentelua esim. vaihteistolle. Vakiona kun eivät kestä rääkkiä baanalla. Mites nyt ylivertaisen nopeat amerikkalaiset ei pysty ajamaan moottoritiellä edes sitä vauhtia mitä saksalaiset kestää?
Toinen nopea amerikkalainen eli Viper on tunnettu siitä miten se meinaa palaa jo parkkipaikka nopeuksissa. Se siitä ylivertaisesta teknologiasta. Muovileluja missä on tilavuuteen nähden rankasti alitehoiset koneet.Totta kai USA:ssa on vähän erilaiset ominaisuudet kysyttyjä kuin Saksassa. Jenkeissä kiihtyvyyden paikaltaan/matalista nopeuksista on tärkeitä koska siellähän ei lain mukaan saa ajaa sitä 65 mph kovempaa,kun taas Saksassa on autot välitetään optimaalisiksi sinne 150 km/h- 200 km/h vauhteihin,autobaanan marssivauhtiin. Tästä on turha lähteä repimään kiksejä,koska välityksiä voi aina muuttaa sopimaan siihen ajokulttuuriin/maahan minne auto synnyinseudultaan kuskataan. Syy miksi usein saksalaisten autojen USAvientimalleissa on esim.tiheämpi perävälitys kuin eurovientimalleissa. Toisaalta Suomi on liikenneoloiltaan ja nopeusrajoituksiltaan(vastaavat lähes identtisesti jenkkien rajoituspykäliä,kilometreissä toki) itseasiassa lähempänä USA:ta kuin Saksaa,ja siksi tarvetta kovempaan kiihtyvyyteen matalemmissa nopeuksissa tulee siis enemmän täällä kuin tarvetta johonkin 200 km/h kiihtyvyyksiin(nehän ovat laittomiakin). Siis itseasiassa jenkkimallien välitykset ovat tänne ideaaleja.
Toisaalta väittämät siitä että Corvetet ja Viperit sulaa autobaana nopeuksissa käsiin kun eivät kestä niitä nopeuksia ovat ilman pohjaa.Itseasiassa Viper on auto joka rauhoittuu kulultaan "normaaliksi" vasta 200 km/h jälkeen, nopeuksissa jonne sen voimavarat on tarkoitettu. Sitäpaitsi eivät saksalaisetkaan laatikot pomminvarmoja ole, vai miksi jossain 10 vuotiaissa Audi v8-malleissa joka kolmas näyttää käyneen ainakin mobile.de:n sivuilla enemmän tai vähemmän täydellisen laatikkorempan/laatikkovaihdon. Että kyllä nämä vähän provoiluviestejä nyt ovat
Ainiin ja eikö ole aika lapsellista verrata melkein 15 vuotiaan maasturin huippunopeutta uuteen viritettyyn Porschen maasturiin? Eihän GM edes valmista maastoautoja sillä mentaliteetillä että sen pitää kulkea yli 300 km/h,eiköhän niissä karkeloissa ole vähän eri asiat priorisoituja..Vähän sama kun että ei löydy saksalaisilta tosiaan Pick-Upia joka päihittäisi jenkkien Ford F-150:sen tai Dodge Ram V10:n koska sakalaiset asiakkaat ei oikein ole kiinnostuneita 5 sekuntia 0-100 km/h kiihtyviin lava-autoihin. - tapatikos
TimoS kirjoitti:
Totta kai USA:ssa on vähän erilaiset ominaisuudet kysyttyjä kuin Saksassa. Jenkeissä kiihtyvyyden paikaltaan/matalista nopeuksista on tärkeitä koska siellähän ei lain mukaan saa ajaa sitä 65 mph kovempaa,kun taas Saksassa on autot välitetään optimaalisiksi sinne 150 km/h- 200 km/h vauhteihin,autobaanan marssivauhtiin. Tästä on turha lähteä repimään kiksejä,koska välityksiä voi aina muuttaa sopimaan siihen ajokulttuuriin/maahan minne auto synnyinseudultaan kuskataan. Syy miksi usein saksalaisten autojen USAvientimalleissa on esim.tiheämpi perävälitys kuin eurovientimalleissa. Toisaalta Suomi on liikenneoloiltaan ja nopeusrajoituksiltaan(vastaavat lähes identtisesti jenkkien rajoituspykäliä,kilometreissä toki) itseasiassa lähempänä USA:ta kuin Saksaa,ja siksi tarvetta kovempaan kiihtyvyyteen matalemmissa nopeuksissa tulee siis enemmän täällä kuin tarvetta johonkin 200 km/h kiihtyvyyksiin(nehän ovat laittomiakin). Siis itseasiassa jenkkimallien välitykset ovat tänne ideaaleja.
Toisaalta väittämät siitä että Corvetet ja Viperit sulaa autobaana nopeuksissa käsiin kun eivät kestä niitä nopeuksia ovat ilman pohjaa.Itseasiassa Viper on auto joka rauhoittuu kulultaan "normaaliksi" vasta 200 km/h jälkeen, nopeuksissa jonne sen voimavarat on tarkoitettu. Sitäpaitsi eivät saksalaisetkaan laatikot pomminvarmoja ole, vai miksi jossain 10 vuotiaissa Audi v8-malleissa joka kolmas näyttää käyneen ainakin mobile.de:n sivuilla enemmän tai vähemmän täydellisen laatikkorempan/laatikkovaihdon. Että kyllä nämä vähän provoiluviestejä nyt ovat
Ainiin ja eikö ole aika lapsellista verrata melkein 15 vuotiaan maasturin huippunopeutta uuteen viritettyyn Porschen maasturiin? Eihän GM edes valmista maastoautoja sillä mentaliteetillä että sen pitää kulkea yli 300 km/h,eiköhän niissä karkeloissa ole vähän eri asiat priorisoituja..Vähän sama kun että ei löydy saksalaisilta tosiaan Pick-Upia joka päihittäisi jenkkien Ford F-150:sen tai Dodge Ram V10:n koska sakalaiset asiakkaat ei oikein ole kiinnostuneita 5 sekuntia 0-100 km/h kiihtyviin lava-autoihin.Niin,totta,jenkeissä osataan tehdä kovia kiihtyjiä,mutta kuin ironiaksi he näyttivät myös kovissa vauhdeissa närhen munat sakuille ja tekivät mm.vuonna 1988 (17 vuotta sitten!) katulaillisen auton,joka on edelleen maailman nopein huippunopeudeltaan,eli Lingenfelter "Sledgehammer" Corvette ( 254 mp/h)! Kyllä jenkit osaa sitten tehdä kaiken niin loistavasti!
- V8 Power
tapatikos kirjoitti:
Niin,totta,jenkeissä osataan tehdä kovia kiihtyjiä,mutta kuin ironiaksi he näyttivät myös kovissa vauhdeissa närhen munat sakuille ja tekivät mm.vuonna 1988 (17 vuotta sitten!) katulaillisen auton,joka on edelleen maailman nopein huippunopeudeltaan,eli Lingenfelter "Sledgehammer" Corvette ( 254 mp/h)! Kyllä jenkit osaa sitten tehdä kaiken niin loistavasti!
Niin, mitä Porschen omistajien pitäisi tehdä kun jenkit "osaa sitten tehdä kaiken niin loistavasti"? Myydä äkkiä Porsche pois ja ostaa Corvette tilalle vai? Taitaisi vaan käydä niin, että perus Corvetten hinnat tuplaantuisi kun kysyntä kasvaisi ja sinun kaltaisilla trollaajilla ei olisi sitäkään vähää mahdollisuutta edes kuvitella joskus saavansa hankittua aitoa ameriikanrautaa. Lisäksi Porschen omistajat olisi entiseen verrattuna tyytymättömiä kun vaihtoivat huonompilaatuiseen autoon.
- Tapatikos
V8 Power kirjoitti:
Niin, mitä Porschen omistajien pitäisi tehdä kun jenkit "osaa sitten tehdä kaiken niin loistavasti"? Myydä äkkiä Porsche pois ja ostaa Corvette tilalle vai? Taitaisi vaan käydä niin, että perus Corvetten hinnat tuplaantuisi kun kysyntä kasvaisi ja sinun kaltaisilla trollaajilla ei olisi sitäkään vähää mahdollisuutta edes kuvitella joskus saavansa hankittua aitoa ameriikanrautaa. Lisäksi Porschen omistajat olisi entiseen verrattuna tyytymättömiä kun vaihtoivat huonompilaatuiseen autoon.
Ei tarvitse myydä pois porkejaan,maailma hukkuu jo nykyään romuun.Olis vaan paikallaan että tunnustaisivat edes tosiasiat (tai ainakaan eivät lässyttäisi pehmosia muille).No niin, päivänjatkoja kaikille! :)
- tosiaanko?
tapatikos kirjoitti:
Niin,totta,jenkeissä osataan tehdä kovia kiihtyjiä,mutta kuin ironiaksi he näyttivät myös kovissa vauhdeissa närhen munat sakuille ja tekivät mm.vuonna 1988 (17 vuotta sitten!) katulaillisen auton,joka on edelleen maailman nopein huippunopeudeltaan,eli Lingenfelter "Sledgehammer" Corvette ( 254 mp/h)! Kyllä jenkit osaa sitten tehdä kaiken niin loistavasti!
"jenkit osaa sitten tehdä kaiken niin loistavasti" Oujee, onneksi olkoon! Kunhan sinä alikehittynyt provoilija joskus kasvaisit ja viisastuisit, niin ehkä ymmärtäisitkin jotain.
Sitäpaitsi kaikkiin sun trolleihin löytyy korjaavat tai jopa päinvastaiset vastakommentit, jotka perustuvat faktoihin!
Esim. tämä 'Sledgehammer' ei ole tehnyt yhtään virallisesti hyväksyttävää tulosta... eikä vanhan Corveten (vakiolla) aerodynamiikalla edes pääsisi tuollaisiin nopeuksiin, kun ei se pysyisi enää tiellä pienimmässäkään suunnanmuutoksessa.
Kyllähän jokainen järkevä ja asioista perilläoleva tietää että europpalaiset urheiluautot ovat aina olleet jenkkejä parempia, lähes joka suhteessa. Tosin eihän jenkeillä ole toistaiseksi ollutkaan kuin n. 3 urheiluautoksi katsottavaa mallia.
Pian nekin voivat olla historiaa, kun sikäläiset autokonsernit GM etunenässä lähestyvät konkurssia ;) - Salsa
Tapatikos kirjoitti:
Ei tarvitse myydä pois porkejaan,maailma hukkuu jo nykyään romuun.Olis vaan paikallaan että tunnustaisivat edes tosiasiat (tai ainakaan eivät lässyttäisi pehmosia muille).No niin, päivänjatkoja kaikille! :)
...että kun aikaisemmin hehkutit vapaastihengittävän v8-koneen ylivoimaisuutta muihin nähden, niin yhtäkkiä Syclonen/Typhoonin turbo-V6 onkin todella kovaa valuuttaa - eikös jenkkien pitänyt olla "luopunut jo 60-luvulla turbokoneiden käytöstä kun huomattiin ettei niistä saada tehoa tarpeeksi vaan kuutiotuumat on ne jotka jyllää"...jotain tuohon suuntaan vihjasit. :D
- Salsa
Oldschool kirjoitti:
Nyt kun tuli Typhoonista / Cyclonesta puhetta, niin paljonko niihin saa lastata kuormaa? Jostain muistelisin että kantavuus oli huimat 150kg - eli melkein voi ottaa kaverin kyytiin.
"Owing to the Syclone's trick suspension, the cargo-bed capacity is a mere 500 pounds."
"And those of you with campers or boats will be thrilled to know that the Typhoon's towing rating is - ta dah! - 0 pounds. Yet, the only thing this SUV can haul is ass. "
http://fullmoon.serveftp.org/typhoon/roadtest2.html
Tosi hyvä värkki. Porsche Cayennella pystyy kuitenkin hinaamaan 3500kg ja sen kantavuus on parhaimmillaan 855kg - aika paljon paremmin kuin Syclonella tai Typhoonilla, vai?
Ja juu, taas tapaskanpuhuja selitti omiaan. Tosta mun linkistähän selviää että GMC:llä otti 5.3 sekuntia 0-60mph-välin, mikä on suomeksi about 5.6 sekuntia 0-100km/h -välille. Eli sama kuin Porsche Cayenne turbossa - joka painaa vissiin 2xGMC:n verran - mutta pyyhkäisee siitä ohi huippunopeudessakin vielä niin että jenkkiautokuskin kaljamaha vain tärähtää... - AAA9840
TimoS kirjoitti:
Totta kai USA:ssa on vähän erilaiset ominaisuudet kysyttyjä kuin Saksassa. Jenkeissä kiihtyvyyden paikaltaan/matalista nopeuksista on tärkeitä koska siellähän ei lain mukaan saa ajaa sitä 65 mph kovempaa,kun taas Saksassa on autot välitetään optimaalisiksi sinne 150 km/h- 200 km/h vauhteihin,autobaanan marssivauhtiin. Tästä on turha lähteä repimään kiksejä,koska välityksiä voi aina muuttaa sopimaan siihen ajokulttuuriin/maahan minne auto synnyinseudultaan kuskataan. Syy miksi usein saksalaisten autojen USAvientimalleissa on esim.tiheämpi perävälitys kuin eurovientimalleissa. Toisaalta Suomi on liikenneoloiltaan ja nopeusrajoituksiltaan(vastaavat lähes identtisesti jenkkien rajoituspykäliä,kilometreissä toki) itseasiassa lähempänä USA:ta kuin Saksaa,ja siksi tarvetta kovempaan kiihtyvyyteen matalemmissa nopeuksissa tulee siis enemmän täällä kuin tarvetta johonkin 200 km/h kiihtyvyyksiin(nehän ovat laittomiakin). Siis itseasiassa jenkkimallien välitykset ovat tänne ideaaleja.
Toisaalta väittämät siitä että Corvetet ja Viperit sulaa autobaana nopeuksissa käsiin kun eivät kestä niitä nopeuksia ovat ilman pohjaa.Itseasiassa Viper on auto joka rauhoittuu kulultaan "normaaliksi" vasta 200 km/h jälkeen, nopeuksissa jonne sen voimavarat on tarkoitettu. Sitäpaitsi eivät saksalaisetkaan laatikot pomminvarmoja ole, vai miksi jossain 10 vuotiaissa Audi v8-malleissa joka kolmas näyttää käyneen ainakin mobile.de:n sivuilla enemmän tai vähemmän täydellisen laatikkorempan/laatikkovaihdon. Että kyllä nämä vähän provoiluviestejä nyt ovat
Ainiin ja eikö ole aika lapsellista verrata melkein 15 vuotiaan maasturin huippunopeutta uuteen viritettyyn Porschen maasturiin? Eihän GM edes valmista maastoautoja sillä mentaliteetillä että sen pitää kulkea yli 300 km/h,eiköhän niissä karkeloissa ole vähän eri asiat priorisoituja..Vähän sama kun että ei löydy saksalaisilta tosiaan Pick-Upia joka päihittäisi jenkkien Ford F-150:sen tai Dodge Ram V10:n koska sakalaiset asiakkaat ei oikein ole kiinnostuneita 5 sekuntia 0-100 km/h kiihtyviin lava-autoihin.Aika lailla asiaa nuo havainnot. Eipä täällä USA:ssa tee juuri mitään yli 150 km/h nopeuksilla. Erittäin harvoin näkee kenenkään ajavan yli 100 mailia/h. Yhtenä syynä on se että kortti lähtee yli 30 mil/h nopeuden ylityksetä ja ilman ajokorttia vois olla aika v-mäistä elää tässä yksityisautoiluun perustuvassa yhteiskunnassa.
Hyvälle kiihtyvyydelle on nopeuksissa 0 - 80 mil/h on tarvetta. Moottoritieliikenne suurten kaupunkien lähellä on vähän kuin ajelisi hektistä kaupunkiajoa, mutta nopeutta on 120 km/h. Kaistanvaihdot onnistuvat helpommin kiihdyttämällä kuin hiljentelyllä :-)
Mitä taas välityksiin tulee niin kyllä voisi ainakin Pontiac GP:n välitykset olla hieman tiheämmät. Kakkosella saa kelattua kevyeti 130 km/h.
Audissa voisi taas olla pidemmät välitykset tai 6:s vaihde. Moottoritiellä on herkästi kierrokset 3500. Pontiacissa vasta 2000 ja rapiat.
Alkuperäiseen keskusteluun ei voi todeta muutakuin että ihan hieno tulos Porschelta.
Miten nuo pickupit ja corvetet muuten liittyi tuohon juttuun?
Jos jotain jenkkiautoa vertailee Cayenneen niin Escalade, Ford Excursion, Hummer, Lincoln Navigator, Chevy Suburban, GMC Yukon. Parhaana verrokkina ehkä Cadillac SRX. - Tapatikos
tosiaanko? kirjoitti:
"jenkit osaa sitten tehdä kaiken niin loistavasti" Oujee, onneksi olkoon! Kunhan sinä alikehittynyt provoilija joskus kasvaisit ja viisastuisit, niin ehkä ymmärtäisitkin jotain.
Sitäpaitsi kaikkiin sun trolleihin löytyy korjaavat tai jopa päinvastaiset vastakommentit, jotka perustuvat faktoihin!
Esim. tämä 'Sledgehammer' ei ole tehnyt yhtään virallisesti hyväksyttävää tulosta... eikä vanhan Corveten (vakiolla) aerodynamiikalla edes pääsisi tuollaisiin nopeuksiin, kun ei se pysyisi enää tiellä pienimmässäkään suunnanmuutoksessa.
Kyllähän jokainen järkevä ja asioista perilläoleva tietää että europpalaiset urheiluautot ovat aina olleet jenkkejä parempia, lähes joka suhteessa. Tosin eihän jenkeillä ole toistaiseksi ollutkaan kuin n. 3 urheiluautoksi katsottavaa mallia.
Pian nekin voivat olla historiaa, kun sikäläiset autokonsernit GM etunenässä lähestyvät konkurssia ;)Niin,eihän Sledgehammer ole kuin kaikkien aikojen nopein katulaillinen auto.Senkään kori ei tietenkään 17 vuotiaana ole yhtä aerodynaaminen kuin vaikkapa uuden C6:sen. Jaa GM:n konkurssissa? :D Ja hurrti huumori sen kuin jatkuu. GM on maailman kaikkien aikojen ylivoimaisesti suurin autonvalmistaja. Ei sen enempää eikä vähempää :D Ja muuten,kakkosena tulee muuan Ford ja kolmosena Mopar (Chrysler euroopassa sanotana vaikka näin.Niin ja siis nykyään DaimlerChrysler). Eli eiköhän ne konkurssilafkat tule jostain ihan toiselta mantereelta kuin USA:sta ;)
Joo,toi Typhoon turbo v6 olikin lähinnä sarkastinen heitto,joka ilmentää että ahtamisteknologiassakin USA on ylivertainen..Täytyy muistaa että myös Sledgehammerissä on ahdin,2:kin kappaletta.Tosiaalta jenkithän tunnetaan paremmin kyllä siitä,että ne saa vapari-autot kulkemaan kovempaa kuin muunmaalaiset ahtimia käyttämälläkään.Legendaarista! - V8 Power
Tapatikos kirjoitti:
Niin,eihän Sledgehammer ole kuin kaikkien aikojen nopein katulaillinen auto.Senkään kori ei tietenkään 17 vuotiaana ole yhtä aerodynaaminen kuin vaikkapa uuden C6:sen. Jaa GM:n konkurssissa? :D Ja hurrti huumori sen kuin jatkuu. GM on maailman kaikkien aikojen ylivoimaisesti suurin autonvalmistaja. Ei sen enempää eikä vähempää :D Ja muuten,kakkosena tulee muuan Ford ja kolmosena Mopar (Chrysler euroopassa sanotana vaikka näin.Niin ja siis nykyään DaimlerChrysler). Eli eiköhän ne konkurssilafkat tule jostain ihan toiselta mantereelta kuin USA:sta ;)
Joo,toi Typhoon turbo v6 olikin lähinnä sarkastinen heitto,joka ilmentää että ahtamisteknologiassakin USA on ylivertainen..Täytyy muistaa että myös Sledgehammerissä on ahdin,2:kin kappaletta.Tosiaalta jenkithän tunnetaan paremmin kyllä siitä,että ne saa vapari-autot kulkemaan kovempaa kuin muunmaalaiset ahtimia käyttämälläkään.Legendaarista!Taas täysin väärää tietoa. Toyota on jo suurempi kun Ford ja menee todennäköisesti GM:stäkin ohi ellei GM saa käännettyä alamäkeään korealaisten avulla. Siis suuren ja "mahtavan" kenraalin tulevaisuus riippuu entisen autoilun kehitysmaan toitteiden myynnistä. Lisäksi Moparin voit unohtaa koska Daimler Benz osti sen eikä toisin päin. Se vaan on jenkkiharrastajille vaikeaa niellä ettei USA:n autoteollisuus ole ollut enää vuosikymmeniin siinä kunnossa missä se aikoinaan oli. Sinulle selvät faktatkin tuntuu olevan liian vaikeita ymmärtää. Jatka vaan samaan malliin. Pelle mikä pelle!
- Tapatikos
V8 Power kirjoitti:
Taas täysin väärää tietoa. Toyota on jo suurempi kun Ford ja menee todennäköisesti GM:stäkin ohi ellei GM saa käännettyä alamäkeään korealaisten avulla. Siis suuren ja "mahtavan" kenraalin tulevaisuus riippuu entisen autoilun kehitysmaan toitteiden myynnistä. Lisäksi Moparin voit unohtaa koska Daimler Benz osti sen eikä toisin päin. Se vaan on jenkkiharrastajille vaikeaa niellä ettei USA:n autoteollisuus ole ollut enää vuosikymmeniin siinä kunnossa missä se aikoinaan oli. Sinulle selvät faktatkin tuntuu olevan liian vaikeita ymmärtää. Jatka vaan samaan malliin. Pelle mikä pelle!
Ok, yks riisipussivalmistaja mahtuu suurimpien joukkoon,muuten onkin tähtilippuista meininkiä huipulla! Ei yhtään niksmannia mailla eikä halmeilla :D
Niin,nyt tosiaan kun Salsaseni on saatu voittaja selville urheiluautoissa, edustusautoissa, historiikkiautoissa, lava-autoissa ja maastoautoissa,niin vetäisitkö nyt vielä sen rekka-teeman mukaan(tai ehkä traktori? puimuri tms.? ;) ),kyllä me kun tarpeeksi kauan keskustellaan niin löydetään vielä joku missä saksalainen merkki päihittäisi amerikkalaisen, uskoisin niin.Öööh, ehkä hapankaalimerkeissä? Tai..Nahkavaatteiden valmistamisessa? Kyllä joku on pakko olla!
"Nothing beats cubic inches" - tapatikos
Salsa kirjoitti:
"Owing to the Syclone's trick suspension, the cargo-bed capacity is a mere 500 pounds."
"And those of you with campers or boats will be thrilled to know that the Typhoon's towing rating is - ta dah! - 0 pounds. Yet, the only thing this SUV can haul is ass. "
http://fullmoon.serveftp.org/typhoon/roadtest2.html
Tosi hyvä värkki. Porsche Cayennella pystyy kuitenkin hinaamaan 3500kg ja sen kantavuus on parhaimmillaan 855kg - aika paljon paremmin kuin Syclonella tai Typhoonilla, vai?
Ja juu, taas tapaskanpuhuja selitti omiaan. Tosta mun linkistähän selviää että GMC:llä otti 5.3 sekuntia 0-60mph-välin, mikä on suomeksi about 5.6 sekuntia 0-100km/h -välille. Eli sama kuin Porsche Cayenne turbossa - joka painaa vissiin 2xGMC:n verran - mutta pyyhkäisee siitä ohi huippunopeudessakin vielä niin että jenkkiautokuskin kaljamaha vain tärähtää...Salsalla on taas omat linkit pelissä..Justjust,kova paikka kun 15 vuotias jenkkilotjaperheenäidinSUV pieksee Porschen uusimman ja kalleimman super-maasturin joka sekin on vielä erikseen jälkikäteen viritetty,huhhuh..Pitäiskö mun nyt repiä tähän joku GMC:n rekka joka vetää 40 000 kg perässä ja sitten mä oon voittaja sun logiikan mukaan kun jaksaa vetää niin hitosti :) Ok,sovitaan sitten niin.
Jotenkin epätoivosta Porkemiehiltä, keskustelua yritetään näemmä ihan tosissaan kammeta urheiluautoista jojonkin4x4maansiirtokoneisiin,mä en enää kestä teitä, niksmannit :D No,myönnettävä on että hauskaa ainakin on aina kun pääsee lukemaan taas teikäläisen uusia höpöhöpöjuttuja - Salsa
Tapatikos kirjoitti:
Niin,eihän Sledgehammer ole kuin kaikkien aikojen nopein katulaillinen auto.Senkään kori ei tietenkään 17 vuotiaana ole yhtä aerodynaaminen kuin vaikkapa uuden C6:sen. Jaa GM:n konkurssissa? :D Ja hurrti huumori sen kuin jatkuu. GM on maailman kaikkien aikojen ylivoimaisesti suurin autonvalmistaja. Ei sen enempää eikä vähempää :D Ja muuten,kakkosena tulee muuan Ford ja kolmosena Mopar (Chrysler euroopassa sanotana vaikka näin.Niin ja siis nykyään DaimlerChrysler). Eli eiköhän ne konkurssilafkat tule jostain ihan toiselta mantereelta kuin USA:sta ;)
Joo,toi Typhoon turbo v6 olikin lähinnä sarkastinen heitto,joka ilmentää että ahtamisteknologiassakin USA on ylivertainen..Täytyy muistaa että myös Sledgehammerissä on ahdin,2:kin kappaletta.Tosiaalta jenkithän tunnetaan paremmin kyllä siitä,että ne saa vapari-autot kulkemaan kovempaa kuin muunmaalaiset ahtimia käyttämälläkään.Legendaarista!Itseasiassa, sekä GM että Ford eivät ole kovin kaukana konkurssista:
http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1101979393417
Taas todistettiin yksi Tapaksen väläyksistä omasta päästä keksityksi... :D - tapatikos
Salsa kirjoitti:
Itseasiassa, sekä GM että Ford eivät ole kovin kaukana konkurssista:
http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1101979393417
Taas todistettiin yksi Tapaksen väläyksistä omasta päästä keksityksi... :Dhttp://www.domain-b.com/marketing/general/2004/20040410_marketing_review.html
Sieltä kohta: "For General Motors Corp (GM), the biggest car manufacturer in the world"
Itseasiassa yhdelläkään saksalaisella autotehtaalla ei ole saavutettu edes tarpeeksi suosiota ostajissa jotta sen tuotteet pääsisivät edes 5:n suurimman joukkoon! Se on totta että Ford Motor Company on nykyään vasta kolmanneksi suurin valmistaja,mutta tilanteessa jossa ykköstila ja kolmostila menee jenkkeihin,en paljoa viitsisi lähetellä tänne linkkejä joissa joku HS on huolissaan yhtiön talousjärjestelyistä. USA:ssahan SUomi kuului/kuuluu edelleen lähinnä NL:n sateelliittivaltioihin,itäblokkiin,mitä me autoveroinemme ja byrokratioinemme kieltämättä taidamme vieläkin olla.
Että kyllä niksmanneilla on pitkä matka jos haluavat saada sellaisen suosion ja luottamuksen autonostajien keskuudessa joka on historiassa aina ollut amerikkalaisilla autonvalmistajilla,ja on faktojen mukaan tänäpäivänäkin. - hoho!
tapatikos kirjoitti:
http://www.domain-b.com/marketing/general/2004/20040410_marketing_review.html
Sieltä kohta: "For General Motors Corp (GM), the biggest car manufacturer in the world"
Itseasiassa yhdelläkään saksalaisella autotehtaalla ei ole saavutettu edes tarpeeksi suosiota ostajissa jotta sen tuotteet pääsisivät edes 5:n suurimman joukkoon! Se on totta että Ford Motor Company on nykyään vasta kolmanneksi suurin valmistaja,mutta tilanteessa jossa ykköstila ja kolmostila menee jenkkeihin,en paljoa viitsisi lähetellä tänne linkkejä joissa joku HS on huolissaan yhtiön talousjärjestelyistä. USA:ssahan SUomi kuului/kuuluu edelleen lähinnä NL:n sateelliittivaltioihin,itäblokkiin,mitä me autoveroinemme ja byrokratioinemme kieltämättä taidamme vieläkin olla.
Että kyllä niksmanneilla on pitkä matka jos haluavat saada sellaisen suosion ja luottamuksen autonostajien keskuudessa joka on historiassa aina ollut amerikkalaisilla autonvalmistajilla,ja on faktojen mukaan tänäpäivänäkin.Kyllä sulla selityksiä ja takinkääntelyä tässäkin ketjussa riittää... Melkoista pelleilyä. Vaikuttaa, että et ole päivittänyt tietoja sitten 80-luvun.
- Salsa
tapatikos kirjoitti:
http://www.domain-b.com/marketing/general/2004/20040410_marketing_review.html
Sieltä kohta: "For General Motors Corp (GM), the biggest car manufacturer in the world"
Itseasiassa yhdelläkään saksalaisella autotehtaalla ei ole saavutettu edes tarpeeksi suosiota ostajissa jotta sen tuotteet pääsisivät edes 5:n suurimman joukkoon! Se on totta että Ford Motor Company on nykyään vasta kolmanneksi suurin valmistaja,mutta tilanteessa jossa ykköstila ja kolmostila menee jenkkeihin,en paljoa viitsisi lähetellä tänne linkkejä joissa joku HS on huolissaan yhtiön talousjärjestelyistä. USA:ssahan SUomi kuului/kuuluu edelleen lähinnä NL:n sateelliittivaltioihin,itäblokkiin,mitä me autoveroinemme ja byrokratioinemme kieltämättä taidamme vieläkin olla.
Että kyllä niksmanneilla on pitkä matka jos haluavat saada sellaisen suosion ja luottamuksen autonostajien keskuudessa joka on historiassa aina ollut amerikkalaisilla autonvalmistajilla,ja on faktojen mukaan tänäpäivänäkin."en paljoa viitsisi lähetellä tänne linkkejä joissa joku HS on huolissaan yhtiön talousjärjestelyistä. "
Eiköhän tuossa HS vain välitä uutisen, ja huolestuneita ollaan siellä ketkä GM:ää ja Fordia rahoittavat. Ei siellä HS:lläkään kuitenkaan uutisia keksitä. Pahoittelut jos taas pudotin sut pilvilinnoistasi alas. - tapatikos
Salsa kirjoitti:
"en paljoa viitsisi lähetellä tänne linkkejä joissa joku HS on huolissaan yhtiön talousjärjestelyistä. "
Eiköhän tuossa HS vain välitä uutisen, ja huolestuneita ollaan siellä ketkä GM:ää ja Fordia rahoittavat. Ei siellä HS:lläkään kuitenkaan uutisia keksitä. Pahoittelut jos taas pudotin sut pilvilinnoistasi alas.Joo, eiköhän jokaisella vakavaraisellakin tuon koko luokan yhtiöllä ole joskus lähes 100-vuotisen taipaleen aikana jotain negatiivistakin kerrottavaa. Fakta kuitenkin on,että GM on maailman ylivoimaisesti suurin autonvalmistaja. On ollut sitä aina ja tulee aina olemaan. Aikamoinen suosion ja laadunsositus autonostajilta,vai mitä ;) Temmpu johon niksmannit ei tule koskaan yltämään,ei edes lähelle myyntilukuja jotka ovat arkipäivää GM:lle.
- Salsa
tapatikos kirjoitti:
Joo, eiköhän jokaisella vakavaraisellakin tuon koko luokan yhtiöllä ole joskus lähes 100-vuotisen taipaleen aikana jotain negatiivistakin kerrottavaa. Fakta kuitenkin on,että GM on maailman ylivoimaisesti suurin autonvalmistaja. On ollut sitä aina ja tulee aina olemaan. Aikamoinen suosion ja laadunsositus autonostajilta,vai mitä ;) Temmpu johon niksmannit ei tule koskaan yltämään,ei edes lähelle myyntilukuja jotka ovat arkipäivää GM:lle.
"Temmpu johon niksmannit ei tule koskaan yltämään,ei edes lähelle myyntilukuja jotka ovat arkipäivää GM:lle. "
Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä... - Salsa
tapatikos kirjoitti:
Salsalla on taas omat linkit pelissä..Justjust,kova paikka kun 15 vuotias jenkkilotjaperheenäidinSUV pieksee Porschen uusimman ja kalleimman super-maasturin joka sekin on vielä erikseen jälkikäteen viritetty,huhhuh..Pitäiskö mun nyt repiä tähän joku GMC:n rekka joka vetää 40 000 kg perässä ja sitten mä oon voittaja sun logiikan mukaan kun jaksaa vetää niin hitosti :) Ok,sovitaan sitten niin.
Jotenkin epätoivosta Porkemiehiltä, keskustelua yritetään näemmä ihan tosissaan kammeta urheiluautoista jojonkin4x4maansiirtokoneisiin,mä en enää kestä teitä, niksmannit :D No,myönnettävä on että hauskaa ainakin on aina kun pääsee lukemaan taas teikäläisen uusia höpöhöpöjuttujaHuomasitkos piimäviiksi, että toi linkki oli Typhoon-harrastaja-fani-mikä-lie -sivuilta bongattu? Eli tuskin minun sivuiltani?
- tapatikos
Salsa kirjoitti:
"Temmpu johon niksmannit ei tule koskaan yltämään,ei edes lähelle myyntilukuja jotka ovat arkipäivää GM:lle. "
Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä...Mutta 1 kärpänen voi olla,ja pahasti ;)
Odotan vielä sitä rekka-skabaa! - ....
tapatikos kirjoitti:
Joo, eiköhän jokaisella vakavaraisellakin tuon koko luokan yhtiöllä ole joskus lähes 100-vuotisen taipaleen aikana jotain negatiivistakin kerrottavaa. Fakta kuitenkin on,että GM on maailman ylivoimaisesti suurin autonvalmistaja. On ollut sitä aina ja tulee aina olemaan. Aikamoinen suosion ja laadunsositus autonostajilta,vai mitä ;) Temmpu johon niksmannit ei tule koskaan yltämään,ei edes lähelle myyntilukuja jotka ovat arkipäivää GM:lle.
GM lähestyy chapter 11:sta... Korea voi pelastaa, toivottavasti.
Porsche on ollut pitkään kannattavin autonvalmistaja ja viimeisen 11 vuoden aikana tulostahti on kiihtynyt. Laadusta voi pyytää enemmän. Ei tartte myydä tappiolla.. =) - tapatikos
.... kirjoitti:
GM lähestyy chapter 11:sta... Korea voi pelastaa, toivottavasti.
Porsche on ollut pitkään kannattavin autonvalmistaja ja viimeisen 11 vuoden aikana tulostahti on kiihtynyt. Laadusta voi pyytää enemmän. Ei tartte myydä tappiolla.. =)Yep,ei riitä jengiä ostamaan kun eivät luota että ois hyvää tavaraa=ei saa myytyä enempää.Luonnonlaki markkinataloudessa muuten. Sen sijaan GM tahkoaa tälläkin hetkellä summia jotka ovat monta sataa kertaa suurempia autojen myynnistä kuin Porsche (tai kaikki niksmannit yhteensä),koska kuluttajat tietävät että tässä on nyt kyseessä laatuauto,oikea amerikan auto,ei mikään nuhapumppuvajaamoottorinen teiden tuppo siis,tai VW:ltä tekniikan lainaava aikansa elänyt takatuuppari. Laatustatuksenhan takia GM käyttää Daewoo-autoissaankin Chevroletin merkkiä.
GM on maailman suurin ja mahtavin! - ....
tapatikos kirjoitti:
Yep,ei riitä jengiä ostamaan kun eivät luota että ois hyvää tavaraa=ei saa myytyä enempää.Luonnonlaki markkinataloudessa muuten. Sen sijaan GM tahkoaa tälläkin hetkellä summia jotka ovat monta sataa kertaa suurempia autojen myynnistä kuin Porsche (tai kaikki niksmannit yhteensä),koska kuluttajat tietävät että tässä on nyt kyseessä laatuauto,oikea amerikan auto,ei mikään nuhapumppuvajaamoottorinen teiden tuppo siis,tai VW:ltä tekniikan lainaava aikansa elänyt takatuuppari. Laatustatuksenhan takia GM käyttää Daewoo-autoissaankin Chevroletin merkkiä.
GM on maailman suurin ja mahtavin!Noin kääntyy musta valkoiseksi.
Persnettoa GM tekee per auto. Konkurssia lähestytään. Isoa ei helpolla vain konkkaan päästetä, hyvä niin. Halvasta dollarista huolimatta markkinavoimat ovat ajamassa GM:ä matokuurille.
Daewoo mielletään markkinoilla GM:n suuntautumisena halvan- ja keskiluokan autojen tuottajaksi. Volyymissä saavutetaan liikevaihtoa, mutta vaikeammin kannattavuutta. Iso vaatii liikevaihtoa varsinkin nykyisessä tilanteessa. 3-4 vuodessa olisi suunta käännettävä tai sitten selvitetään pesä ja pilkotaan parhaat pois muiden ostettavaksi.
GM:n on luonnollista tuottaa volyymiä ja lienee valittu se oikea tie. Hinta on helpompi, halvempi ja voimakkaampi kilpailukeino kuin laatu. Nyt halvasta dollarista saadaan tähän lisää vipua. Toisaalta laatu myy pitkässä juoksussa itseään. Hyvänä esimerkkinä Porsche.
On todella mielikuvitusta vaativaa verrata volyymikauppiasta lähes uniikkituotteita valmistavaan. - tapatikos
.... kirjoitti:
Noin kääntyy musta valkoiseksi.
Persnettoa GM tekee per auto. Konkurssia lähestytään. Isoa ei helpolla vain konkkaan päästetä, hyvä niin. Halvasta dollarista huolimatta markkinavoimat ovat ajamassa GM:ä matokuurille.
Daewoo mielletään markkinoilla GM:n suuntautumisena halvan- ja keskiluokan autojen tuottajaksi. Volyymissä saavutetaan liikevaihtoa, mutta vaikeammin kannattavuutta. Iso vaatii liikevaihtoa varsinkin nykyisessä tilanteessa. 3-4 vuodessa olisi suunta käännettävä tai sitten selvitetään pesä ja pilkotaan parhaat pois muiden ostettavaksi.
GM:n on luonnollista tuottaa volyymiä ja lienee valittu se oikea tie. Hinta on helpompi, halvempi ja voimakkaampi kilpailukeino kuin laatu. Nyt halvasta dollarista saadaan tähän lisää vipua. Toisaalta laatu myy pitkässä juoksussa itseään. Hyvänä esimerkkinä Porsche.
On todella mielikuvitusta vaativaa verrata volyymikauppiasta lähes uniikkituotteita valmistavaan.Niin,tässä vaiheessa sitten lähetään hakemaan uutta pontta väittämällä porkea laadukkaammaksi kuin vaikka corvettea. Corvette on maailman laadukkaimpia autoja,kiitos:- maailman pisimpään yhtäjaksoisesti tuotannossa ollut automalli=Siinä kerkeää jo "lastentaudit" reilussa puolessa vuosisadassa kopisemaan kummasti pois.
-maailman pisimpään tuotannossa ollut iskutilavuudeltaan muuttumaton moottori=legendaarinen 350cid pikkulohko. Loppui C5-mallin myötä, mutta kone tunnettiin kuin omat taskut..Tuo 5.7:han tunnetaan maailman upeimapana ja kestävimpänä moottorina kautta aikojen. Kiitos myös edistyneen tekniikan (työntötanko ja 2 venttiiliä per sylinteri=mahdollisimman vähän hajoavia osia,maksimaalinen painonsäästö,suuri teho=täydellinen kilpamoottoritekniikka)
-USAlaiset laatustandardit ovat tunnetusti maailmanhuippua..Koska siellä kuluttajalla on oikeuksia, esimerkiksi haastaa helposti tuotteen valmistaja oikeuteen pienistäkin vioista.
Kaiken tämän ansiosta usalaiset autot ovat aina edustaneet maailman huipputasoa laadussa. Ja laatua ostajat nimenomaan barometrien mukaan edellyttävät ostamaltaan autolta, siis ei ole suinkaan sattumaa että ostajat haluavat nimenomaan GM:n jenkkituotteita niin suuressa skaalassa,että kyseinen autonvalmistaja on saavuttanut koko maailman mahtavimman ja suurimman autonvalmistajan tittelin ( jo lähes sata vuotta sitten! Ja yhä vaan menestys jatkuu! ).
Porsche sen sijaan saavutti kerran historiassaan laajempaa menestystä, malli oli VW Kupla. Kuluttajat taisivatkin pitää jo ammoisessa saksassa vw:tä parempana merkkinä kun ostivat,huolimatta identtisestä tekniikasta porschen kanssa,enemmän kuplaa.. - ....
tapatikos kirjoitti:
Niin,tässä vaiheessa sitten lähetään hakemaan uutta pontta väittämällä porkea laadukkaammaksi kuin vaikka corvettea. Corvette on maailman laadukkaimpia autoja,kiitos:- maailman pisimpään yhtäjaksoisesti tuotannossa ollut automalli=Siinä kerkeää jo "lastentaudit" reilussa puolessa vuosisadassa kopisemaan kummasti pois.
-maailman pisimpään tuotannossa ollut iskutilavuudeltaan muuttumaton moottori=legendaarinen 350cid pikkulohko. Loppui C5-mallin myötä, mutta kone tunnettiin kuin omat taskut..Tuo 5.7:han tunnetaan maailman upeimapana ja kestävimpänä moottorina kautta aikojen. Kiitos myös edistyneen tekniikan (työntötanko ja 2 venttiiliä per sylinteri=mahdollisimman vähän hajoavia osia,maksimaalinen painonsäästö,suuri teho=täydellinen kilpamoottoritekniikka)
-USAlaiset laatustandardit ovat tunnetusti maailmanhuippua..Koska siellä kuluttajalla on oikeuksia, esimerkiksi haastaa helposti tuotteen valmistaja oikeuteen pienistäkin vioista.
Kaiken tämän ansiosta usalaiset autot ovat aina edustaneet maailman huipputasoa laadussa. Ja laatua ostajat nimenomaan barometrien mukaan edellyttävät ostamaltaan autolta, siis ei ole suinkaan sattumaa että ostajat haluavat nimenomaan GM:n jenkkituotteita niin suuressa skaalassa,että kyseinen autonvalmistaja on saavuttanut koko maailman mahtavimman ja suurimman autonvalmistajan tittelin ( jo lähes sata vuotta sitten! Ja yhä vaan menestys jatkuu! ).
Porsche sen sijaan saavutti kerran historiassaan laajempaa menestystä, malli oli VW Kupla. Kuluttajat taisivatkin pitää jo ammoisessa saksassa vw:tä parempana merkkinä kun ostivat,huolimatta identtisestä tekniikasta porschen kanssa,enemmän kuplaa..Tällä hetkellähän GM:n tuotteiden laatumielikuva ei vastaa hintaa. Ihan kaupallisista päivälehdistä tästä on uutisoitu. Vaikuttaisi, että myös pääkonttorissa ollaan tästä tietoisia, sillä viimeaikaiset toimet siitä kielisivät.
Laatumielikuva vs. hinta asetelmaa on lähdetty tasaamaan siirtymällä suosiolla siihen volyymikauppaan mikä jo osataan. Nyt pieni- ja keskikokoisissa autoissa on suurin volyymi. Otetaan suosiolla merkin suojiin sitä 3- ja 4-pyttyistä ahdettua ja ahtamatonta. Daewoo on kustannustehokas valmistaja. Sieltä oppia ja ismejä volyymia. Painetaan siis hinta laadun tasolle, mieluummin tullaan molemmissa puoliväliin, jottei joustoa jouduta repimään pelkästään yksikön (auton) keskihinnasta.
Ilmiselvää ja järkeenkäypään. Esimerkkinä daewoo: kustannustehokasta laadukasta korealaista. Ei tässä ole mitään pahaa, päinvastoin. Saadaan GM:n valmistajana pelastettua.
Corvette jo erotettiinkin ns. omaksi merkikseen. Se kuitenkin mielletään Chevroletiksi, joten mielenkiinnolla odotan miten se pystyy vastaamaan saksalaisten haasteeseen. Varma on, että tulossa on vastaus saksalaisille. Alakynteen ei voi jäädä. - tapatikos
.... kirjoitti:
Tällä hetkellähän GM:n tuotteiden laatumielikuva ei vastaa hintaa. Ihan kaupallisista päivälehdistä tästä on uutisoitu. Vaikuttaisi, että myös pääkonttorissa ollaan tästä tietoisia, sillä viimeaikaiset toimet siitä kielisivät.
Laatumielikuva vs. hinta asetelmaa on lähdetty tasaamaan siirtymällä suosiolla siihen volyymikauppaan mikä jo osataan. Nyt pieni- ja keskikokoisissa autoissa on suurin volyymi. Otetaan suosiolla merkin suojiin sitä 3- ja 4-pyttyistä ahdettua ja ahtamatonta. Daewoo on kustannustehokas valmistaja. Sieltä oppia ja ismejä volyymia. Painetaan siis hinta laadun tasolle, mieluummin tullaan molemmissa puoliväliin, jottei joustoa jouduta repimään pelkästään yksikön (auton) keskihinnasta.
Ilmiselvää ja järkeenkäypään. Esimerkkinä daewoo: kustannustehokasta laadukasta korealaista. Ei tässä ole mitään pahaa, päinvastoin. Saadaan GM:n valmistajana pelastettua.
Corvette jo erotettiinkin ns. omaksi merkikseen. Se kuitenkin mielletään Chevroletiksi, joten mielenkiinnolla odotan miten se pystyy vastaamaan saksalaisten haasteeseen. Varma on, että tulossa on vastaus saksalaisille. Alakynteen ei voi jäädä.Ok..Eli tämäkö on nyt viimeinen oljenkorsi? Puhua Daewoosta? (Tiedoksi että Daewoo ei jaa yhtään vaihtokelpoista osaa Corveten kanssa,ei ole koskaan jakanut). Sen sijaan Porscheista löytyy läpi vuosikymmenten hyvinkin paljon tekniikkaa joita saat vaihdettua parempaan suoraan Volkswagenien tai Audien tulipellin alta nappaamalla ;) Muistetaan nyt nämä tosiasiat ennenkuin huumassanne pääsette taas ne unohtamaan.
Pitäiskö meikäläisen väittää nyt että Porsche Boxter on sama kuin joku Valmetin uusi traktorimalli? Tällä teidän logiikalla pitäisi,en vaan jaksa lähteä noin lapselliseen skeidan jauhantaan mukaan joten please..Pysytään vastedes aiheen parissa,eli Porke vs. Corvette ja jos saitte siitä jo tarpeeksi (5-1 on aika kova tulos kuitenkin, mutta sisukkaita olette kun vielä jaksatte jauhaa, toivotaan että samaisen luvunlaskun jälkeen Suomikin nousee vielä MM-lätkässä mukaan karkeloihin). - ....
tapatikos kirjoitti:
Ok..Eli tämäkö on nyt viimeinen oljenkorsi? Puhua Daewoosta? (Tiedoksi että Daewoo ei jaa yhtään vaihtokelpoista osaa Corveten kanssa,ei ole koskaan jakanut). Sen sijaan Porscheista löytyy läpi vuosikymmenten hyvinkin paljon tekniikkaa joita saat vaihdettua parempaan suoraan Volkswagenien tai Audien tulipellin alta nappaamalla ;) Muistetaan nyt nämä tosiasiat ennenkuin huumassanne pääsette taas ne unohtamaan.
Pitäiskö meikäläisen väittää nyt että Porsche Boxter on sama kuin joku Valmetin uusi traktorimalli? Tällä teidän logiikalla pitäisi,en vaan jaksa lähteä noin lapselliseen skeidan jauhantaan mukaan joten please..Pysytään vastedes aiheen parissa,eli Porke vs. Corvette ja jos saitte siitä jo tarpeeksi (5-1 on aika kova tulos kuitenkin, mutta sisukkaita olette kun vielä jaksatte jauhaa, toivotaan että samaisen luvunlaskun jälkeen Suomikin nousee vielä MM-lätkässä mukaan karkeloihin).Vaikuttaa, että menetät otteesi. Daewoo on osa GM konsernia ja kukaan ei ole väittänyt matizin osien käyvän corvetteen. Mainitsin jopa markkinointisyistä corveten erotetun omaksi "merkikseen". Se on mielestäni vähintään kohtuullista corvetelle. Corvette tuskin jää koskaan pois tuotannosta, vaikka moni on ajanut ohi. Pari ahdinta pellin alle ja sitä brutaalisuutta ei moni ohita olan kohautuksella.
Daewoo ei ole minun oljenkorteni, mutta se voi olla sitä GM:lle. Sieltä haetaan opit kustannustehokkuuteen ja hinta-laatusuhteeseen volyymimarkkinoilla. Älä vähättele pääkonttorin suunnan valintoja. Markkinoilla pelataan tunteilla, mutta laskentaosastolla kylmillä luvuilla. Sinä tunnut pelaavan tunteilla. - .....
.... kirjoitti:
Vaikuttaa, että menetät otteesi. Daewoo on osa GM konsernia ja kukaan ei ole väittänyt matizin osien käyvän corvetteen. Mainitsin jopa markkinointisyistä corveten erotetun omaksi "merkikseen". Se on mielestäni vähintään kohtuullista corvetelle. Corvette tuskin jää koskaan pois tuotannosta, vaikka moni on ajanut ohi. Pari ahdinta pellin alle ja sitä brutaalisuutta ei moni ohita olan kohautuksella.
Daewoo ei ole minun oljenkorteni, mutta se voi olla sitä GM:lle. Sieltä haetaan opit kustannustehokkuuteen ja hinta-laatusuhteeseen volyymimarkkinoilla. Älä vähättele pääkonttorin suunnan valintoja. Markkinoilla pelataan tunteilla, mutta laskentaosastolla kylmillä luvuilla. Sinä tunnut pelaavan tunteilla.Kuluttajat pelaavat tunteilla, firmat laskennalla.
- tapatikos
.... kirjoitti:
Vaikuttaa, että menetät otteesi. Daewoo on osa GM konsernia ja kukaan ei ole väittänyt matizin osien käyvän corvetteen. Mainitsin jopa markkinointisyistä corveten erotetun omaksi "merkikseen". Se on mielestäni vähintään kohtuullista corvetelle. Corvette tuskin jää koskaan pois tuotannosta, vaikka moni on ajanut ohi. Pari ahdinta pellin alle ja sitä brutaalisuutta ei moni ohita olan kohautuksella.
Daewoo ei ole minun oljenkorteni, mutta se voi olla sitä GM:lle. Sieltä haetaan opit kustannustehokkuuteen ja hinta-laatusuhteeseen volyymimarkkinoilla. Älä vähättele pääkonttorin suunnan valintoja. Markkinoilla pelataan tunteilla, mutta laskentaosastolla kylmillä luvuilla. Sinä tunnut pelaavan tunteilla.Ja kun wannabe-Sarasvuon ripitys taukosi hetkeksi,totean vain lakonisesti että automaailmassa me laskemme paitsi tunteen myös lukuarvojen varaan.
Corvette 427 V8 C6: 3,6 sekuntia 0-100 km/h, huiput 190 mp/h.
Eiköhän tämä ole selvää kauraa ollut jo ajat sitten,Vette vie,on aina vienyt..Tämä että keskustelua yritetään taas väkisin kammeta raiteiltaan,tällä kertaa jo yrityskonsultaatiofilosofioihin,osoittaa jotain porkeleirissä vallitsevasta epätoivosta - .....
.... kirjoitti:
Vaikuttaa, että menetät otteesi. Daewoo on osa GM konsernia ja kukaan ei ole väittänyt matizin osien käyvän corvetteen. Mainitsin jopa markkinointisyistä corveten erotetun omaksi "merkikseen". Se on mielestäni vähintään kohtuullista corvetelle. Corvette tuskin jää koskaan pois tuotannosta, vaikka moni on ajanut ohi. Pari ahdinta pellin alle ja sitä brutaalisuutta ei moni ohita olan kohautuksella.
Daewoo ei ole minun oljenkorteni, mutta se voi olla sitä GM:lle. Sieltä haetaan opit kustannustehokkuuteen ja hinta-laatusuhteeseen volyymimarkkinoilla. Älä vähättele pääkonttorin suunnan valintoja. Markkinoilla pelataan tunteilla, mutta laskentaosastolla kylmillä luvuilla. Sinä tunnut pelaavan tunteilla.Menetit otteesi, valitettavaa, sillä olisin vielä mielelläni jatkanut sinun kansssasi. Nyt se on turhaa. Hehkutat vain yhdellä liekillä. Tuntuu, että myönnät totuuden: GM on talousvaikeuksissa ja jos esim koreasta ei löydy pelastusta menee myös Corvette vasaran alle.. Ehkäpä saksalaiset ostavat sen?
CGT 250mph - konkurssikypsä
tapatikos kirjoitti:
http://www.domain-b.com/marketing/general/2004/20040410_marketing_review.html
Sieltä kohta: "For General Motors Corp (GM), the biggest car manufacturer in the world"
Itseasiassa yhdelläkään saksalaisella autotehtaalla ei ole saavutettu edes tarpeeksi suosiota ostajissa jotta sen tuotteet pääsisivät edes 5:n suurimman joukkoon! Se on totta että Ford Motor Company on nykyään vasta kolmanneksi suurin valmistaja,mutta tilanteessa jossa ykköstila ja kolmostila menee jenkkeihin,en paljoa viitsisi lähetellä tänne linkkejä joissa joku HS on huolissaan yhtiön talousjärjestelyistä. USA:ssahan SUomi kuului/kuuluu edelleen lähinnä NL:n sateelliittivaltioihin,itäblokkiin,mitä me autoveroinemme ja byrokratioinemme kieltämättä taidamme vieläkin olla.
Että kyllä niksmanneilla on pitkä matka jos haluavat saada sellaisen suosion ja luottamuksen autonostajien keskuudessa joka on historiassa aina ollut amerikkalaisilla autonvalmistajilla,ja on faktojen mukaan tänäpäivänäkin.PISTE. Luototus on pudotettu roskaluokkaan PISTE.
Suuret myyntimäärät perustuvat noin miljoonaan automerkkiin, jotka ovat kerätty konsernin alle, vaikkapa Opel, Vauxhal, Holden, Saab, Daewoo ...you name it.
Suurilla myyntimäärillä ei ole mitään tekemistä vaikkapa hyvien ajo-ominaisuuksien, turvallisuuden, taloudellisuuden jne. kanssa, hinnalla sen sijaan on... - Näinpä
konkurssikypsä kirjoitti:
PISTE. Luototus on pudotettu roskaluokkaan PISTE.
Suuret myyntimäärät perustuvat noin miljoonaan automerkkiin, jotka ovat kerätty konsernin alle, vaikkapa Opel, Vauxhal, Holden, Saab, Daewoo ...you name it.
Suurilla myyntimäärillä ei ole mitään tekemistä vaikkapa hyvien ajo-ominaisuuksien, turvallisuuden, taloudellisuuden jne. kanssa, hinnalla sen sijaan on...Tuollaiset järkipuheet menevät täällä hukkaan.
Ei se tapastikos ymmärrä todellisuutta.
Me muuthan olemmekin asioista paremmin perillä. - mitä?
Ei jenkkitekniikka voi viedä mitään 100-0.
Jenkit on luusereita eikä niillä ole omaa tekniikkaa. Jenkkejä paskempaa tekniikkaa on vaan etelävaltioissa (texasissa ym.) - nonnih
mitä? kirjoitti:
Ei jenkkitekniikka voi viedä mitään 100-0.
Jenkit on luusereita eikä niillä ole omaa tekniikkaa. Jenkkejä paskempaa tekniikkaa on vaan etelävaltioissa (texasissa ym.)Ei jenkkien tekniikkaa huonompaa ole ku venäläinen, miten hitossa joku on edes voinu ottaa niin vähän tehoa jostain isolohkokasista? Se on suorastaan rikollista. Mutta se vaan johtuu siitä että jenkeissä ei bensa maksa mitään, ei tartte miettii miten sais tehoa VÄHEMMÄLLÄ kulutuksella, lisätään vaan motin kokoa ja ruuan määrää. Ja se miksi jenkkiautot on niin myytyjä rapakon takana johtuu ihan vaan niiden hinnasta ja jenkkien erittäin tehokkaasta mielikuva/imago mainonnasta. Mitään edistyksellistä ei naulakoneessa ole, euroopassa niistä luovuttiin jo aikoja sitten. Mutta tässäkin kieltämättä huomaan että mielipiteet ja "suosikkiautot" värittävät keskustelua. Itseäni kieltämättä miellyttää ajatus tuosta GMC Typhoonista koska olis aika kunnon sliipperi, mutta sillä bensalla minkä se syö saisi vaikka puntosta saman verran tehoa. Ja niistä jenkkirekoista on ihan turha ruveta mitään puhumaan, koska kuten jo mainitsin, jenkeissä ei tarvitse ajatella kulutusta kuten euroopassa tarvitsee. Ja 40tonnin vetoteho on aika minimi suomalaiselle tukkirekalle, ja koitas joku McCormikki bensarekka saada taipumaan suomalaiselle metsäautotielle ;)
- Salsa
Tapaskiainen on hyvä ja näyttää mistä löytyy se tieto tosta 'Vetten kiihtyvyydestä - me muuthan ollaan se todistettu jo paskapuheeksi useilla eri lähdeviitteillä, mutta sä olet vain sanonut että noin lujaa se menee.
Edelleen, 0-100km/h välillä maailman nopein katulaillinen tuotanto/vakioauto ei ole Corvette, eikä muuten edes Porsche vaan...(nyt tapastikos, kaiva äkkiä tieto esiin niin katsotaan mitä osaat tehdä tietokoneella?)
Vihjeeksi: sen kone on 2.3-litrainen nelonen!- tapatikos
TM:n numerosta löytyy toi 3,6 sekuntia.Tarkemmin sanottuna numero oli huhtikuun numero.Eli siinä sulle lähdettä vai etkö usko TM:ää?
Huomenna kaivan sulle linkin maailman nopeimpaan autoon ja samalla maailman nopeimpaan 0-100 km/h rykäsyyn ;)Vinkki, se aika on sekunnin kymmennyksiä jos et rajaa tota käsitettä enempää,eli pitääkö olla kilvissä tms..?No nyt menen nukkumaan..Huomiseen! - rqwr
Ford rs200
- Vähän V8 voimaa taas ihmete...
tapatikos kirjoitti:
TM:n numerosta löytyy toi 3,6 sekuntia.Tarkemmin sanottuna numero oli huhtikuun numero.Eli siinä sulle lähdettä vai etkö usko TM:ää?
Huomenna kaivan sulle linkin maailman nopeimpaan autoon ja samalla maailman nopeimpaan 0-100 km/h rykäsyyn ;)Vinkki, se aika on sekunnin kymmennyksiä jos et rajaa tota käsitettä enempää,eli pitääkö olla kilvissä tms..?No nyt menen nukkumaan..Huomiseen!Ok,eli maailman kaikkien aikojen nopein kilpiin saatu auto:http://hypertextbook.com/facts/2000/MichaelFeldman.shtml
"Corvette Sledhehammer: 254 mp/h" Ja superhyperviriviriporsset vikisee taas..Vette V8 heittää kutos vaihdetta pesään kun porsset vinkuu jokierrokset punasella :D
nopein 0-100 km/h..? Riittänee alle 2 sekuntia (en viitsinyt laittaa mitään Top Fuel Dreagsteriä,joka menee muutamassa sekunnin kymmennyksessä,koska pidetään nyt idea tässä ja vaaditaan että auton pitää olla katulaillinen):http://www.fast-autos.net/lingenfelter/lingenfelter427tt.html - CSR 260
...
- ....
Vähän V8 voimaa taas ihmete... kirjoitti:
Ok,eli maailman kaikkien aikojen nopein kilpiin saatu auto:http://hypertextbook.com/facts/2000/MichaelFeldman.shtml
"Corvette Sledhehammer: 254 mp/h" Ja superhyperviriviriporsset vikisee taas..Vette V8 heittää kutos vaihdetta pesään kun porsset vinkuu jokierrokset punasella :D
nopein 0-100 km/h..? Riittänee alle 2 sekuntia (en viitsinyt laittaa mitään Top Fuel Dreagsteriä,joka menee muutamassa sekunnin kymmennyksessä,koska pidetään nyt idea tässä ja vaaditaan että auton pitää olla katulaillinen):http://www.fast-autos.net/lingenfelter/lingenfelter427tt.htmlOn melkoinen auto. Mielenkiinto heräsi. Millaisia aikoja tuo teki radalla? Pitoa ja välityksiä tuntuisi riittävän samoin suorituskykyä läpi kierroalueen.
- Salsa
CSR 260 kirjoitti:
...
Caterhamilta löytynee ne nopeimmat sarjavalmisteiset, kilvelliset 0-100km/h välin repijät, viimeisin viritys mennee 3.1 sekuntia 0-100km/h. Sledgehammer ei vieläkään ole sarjatuotantoauto, eikä edes virallinen, eikä varsinkaan perusjenkki.
- possu
Vähän V8 voimaa taas ihmete... kirjoitti:
Ok,eli maailman kaikkien aikojen nopein kilpiin saatu auto:http://hypertextbook.com/facts/2000/MichaelFeldman.shtml
"Corvette Sledhehammer: 254 mp/h" Ja superhyperviriviriporsset vikisee taas..Vette V8 heittää kutos vaihdetta pesään kun porsset vinkuu jokierrokset punasella :D
nopein 0-100 km/h..? Riittänee alle 2 sekuntia (en viitsinyt laittaa mitään Top Fuel Dreagsteriä,joka menee muutamassa sekunnin kymmennyksessä,koska pidetään nyt idea tässä ja vaaditaan että auton pitää olla katulaillinen):http://www.fast-autos.net/lingenfelter/lingenfelter427tt.htmlMuistetaan nyt kuitenkin, että tuo on kulkenut suoraan, mutkiin sitä ei muistaakseni edes koskaan viety.
Sarjatuotannosta löytyy:
vette 191mph
possu 205mph
Sanomattakin selvää, että jälkimmäinen näyttää myös mutkissa perävaloja. - tapatikos
possu kirjoitti:
Muistetaan nyt kuitenkin, että tuo on kulkenut suoraan, mutkiin sitä ei muistaakseni edes koskaan viety.
Sarjatuotannosta löytyy:
vette 191mph
possu 205mph
Sanomattakin selvää, että jälkimmäinen näyttää myös mutkissa perävaloja.Niin,valitettavasti joudumme arvioimaan autoja vain niiden lukujen perusteella joita löytyy..Eli tälläset hypoteesit kuten "uskon että vakio/viritetyllä porschella ajaisi peruspertti kovemman ajan ahvenistolla kuin samainen peruspertti vakio/viritetyllä corvetella" on todella absurdeja enkä viitsi itse sellaisia edes siksi heitellä.Niissä on kertakaikkiaan liian monta muuttuvaa momenttia että edes jonkinlainen arvailu olisi järkevää/realistista.Siksi kylmät kiihtyvyyslukemat/huippunopeudet/teho ja vääntökäyrät ja huiput ovat ne jotka määräävät..
Niin,toi Lingenfelter street-legal Twin-Turbo 240 mp/h ja 0-60 mp/h 1,95 sec maksaa jenkeissä 165 000 taalaa.. - nopea myös
Salsa kirjoitti:
Caterhamilta löytynee ne nopeimmat sarjavalmisteiset, kilvelliset 0-100km/h välin repijät, viimeisin viritys mennee 3.1 sekuntia 0-100km/h. Sledgehammer ei vieläkään ole sarjatuotantoauto, eikä edes virallinen, eikä varsinkaan perusjenkki.
2.8s
- Salsa
nopea myös kirjoitti:
2.8s
...kyllä tosi nopea. Mistä toi Saleenin aika on peräisin, löytyykö lähde?
- Salsa
tapatikos kirjoitti:
Niin,valitettavasti joudumme arvioimaan autoja vain niiden lukujen perusteella joita löytyy..Eli tälläset hypoteesit kuten "uskon että vakio/viritetyllä porschella ajaisi peruspertti kovemman ajan ahvenistolla kuin samainen peruspertti vakio/viritetyllä corvetella" on todella absurdeja enkä viitsi itse sellaisia edes siksi heitellä.Niissä on kertakaikkiaan liian monta muuttuvaa momenttia että edes jonkinlainen arvailu olisi järkevää/realistista.Siksi kylmät kiihtyvyyslukemat/huippunopeudet/teho ja vääntökäyrät ja huiput ovat ne jotka määräävät..
Niin,toi Lingenfelter street-legal Twin-Turbo 240 mp/h ja 0-60 mp/h 1,95 sec maksaa jenkeissä 165 000 taalaa.."Niin,toi Lingenfelter street-legal Twin-Turbo 240 mp/h ja 0-60 mp/h 1,95 sec maksaa jenkeissä 165 000 taalaa.. "
No niin vissiin! Laitas jotain linkkiä missä Lingenfelteriä on tohon hintaan vaikkapa myynnissä - toi on nimittäin niin paksua paskapuhetta ettet varmasti usko sitä enää itsekään... - possu
tapatikos kirjoitti:
Niin,valitettavasti joudumme arvioimaan autoja vain niiden lukujen perusteella joita löytyy..Eli tälläset hypoteesit kuten "uskon että vakio/viritetyllä porschella ajaisi peruspertti kovemman ajan ahvenistolla kuin samainen peruspertti vakio/viritetyllä corvetella" on todella absurdeja enkä viitsi itse sellaisia edes siksi heitellä.Niissä on kertakaikkiaan liian monta muuttuvaa momenttia että edes jonkinlainen arvailu olisi järkevää/realistista.Siksi kylmät kiihtyvyyslukemat/huippunopeudet/teho ja vääntökäyrät ja huiput ovat ne jotka määräävät..
Niin,toi Lingenfelter street-legal Twin-Turbo 240 mp/h ja 0-60 mp/h 1,95 sec maksaa jenkeissä 165 000 taalaa..Olet oikeassa noiden variaabeleiden suhteen. Kyllä siitä syystä on ja kannattaa arviointi tehdä juuri lukujen perusteella. Niitä ovat mm. sarjavalmisteiset
vette 191mph
possu 205mph
Kierrosaikoja jos haluaa tarkastella niin kyllähän jotain osviittaa top gearin lista tai Nürburring:n ajat. Näissä Possut on pesseet vetet.
Yksittäisen auton, jonka kiihtyvyysmittaukset on tehty leikatuilla slikseillä ja huippunopeudesta annetaan eri nettisivuilla eri lukemia, ei oikein vakuuta vertailuperusteena. - polko
Salsa kirjoitti:
...kyllä tosi nopea. Mistä toi Saleenin aika on peräisin, löytyykö lähde?
http://www.ultimatecarpage.com/frame.php?file=car.php&carnum=967
- Siis
polko kirjoitti:
http://www.ultimatecarpage.com/frame.php?file=car.php&carnum=967
Eli jenkkiläisittäin 0-60 mph, ei 0-100 km/h (yleensä n. 0,2 s).
- todiste
polko kirjoitti:
http://www.ultimatecarpage.com/frame.php?file=car.php&carnum=967
???, kirjoitettuja lukuja nettisivulla, missä viralliset mittaustulokset ???
- polko
todiste kirjoitti:
???, kirjoitettuja lukuja nettisivulla, missä viralliset mittaustulokset ???
- todiste
polko kirjoitti:
lukuja nettisivulla, kuka mitannut ??
- possu
todiste kirjoitti:
lukuja nettisivulla, kuka mitannut ??
Vaikka löytyvätkin valmistajan nettisivuilta, esitteistä ja TM:stä niin terve skeptisyys paikallaan. Rengastus on noissa 3sekan alituksissa ihan muuta kuin katusellainen ja vetoja tehdään useita. Samoin kannattaa suhtautua melkoisella skeptisyydella esim tapatikos nimimerkin lingerfieldiin, jonka vaihdeista eri nettisivut antavat eri lukemia ja itse virittäjän omat sivut antavat vaan viitteellisiä leikatuilla slikseillä tehtyjä paikaltaan lähtöjä. Mutkiin noita ei viety. Vaikka itseasiassa Saleen S7TT pärjää radallakin.,
- vastuussa
possu kirjoitti:
Vaikka löytyvätkin valmistajan nettisivuilta, esitteistä ja TM:stä niin terve skeptisyys paikallaan. Rengastus on noissa 3sekan alituksissa ihan muuta kuin katusellainen ja vetoja tehdään useita. Samoin kannattaa suhtautua melkoisella skeptisyydella esim tapatikos nimimerkin lingerfieldiin, jonka vaihdeista eri nettisivut antavat eri lukemia ja itse virittäjän omat sivut antavat vaan viitteellisiä leikatuilla slikseillä tehtyjä paikaltaan lähtöjä. Mutkiin noita ei viety. Vaikka itseasiassa Saleen S7TT pärjää radallakin.,
ford gt:n munauksista, jousituksessa ongelmia, kampiakseli ongelmia...lue lisää car&driver 06/05 s.40...tuskin ford antaa enää alihankintaa saleenille. S7 autonkin on muuten suunnitellut ja kehittänyt firma RML englannista, ei saleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841