Tänään lähetetään joululortit

🤶☕👍edullisemmalla joulumerkillä. Kortit laitettava postilaatikkoon klo 24 mennessä. Sitä vaan ihmettelen kun laatikko tyhjennetään klo 16:00, niin mistä ne postissa tietää onko kortit laitettu tänään vai huomenna päivällä? Olispa mulla hänen osoitteensa. Tai edes rekkari, kun trafista saisi sillä sen osoitteen (jos ei ole kielletty antamasta niinkuin mulla)

Korttien kirjoitusten lomassa on hyvä pitää 5 min paussi
https://youtu.be/3dcYzg7Y7QY

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pahoittelen kirjoitusvirhettä joka tuli otsikkoon. Siinä piti tietenkin lukea joulukortit. En ymmärrä miksi tuo virhe meni oikoluvustakin läpi. Onko minusta tulossa sanasokea vai johtuuko tuosta silmästä missä on kaihi.

      • Anonyymi

        Mietinkin, että mikä on joululortti. Tuli mieleen, että onko jotenkin yhteydessä joululorttoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietinkin, että mikä on joululortti. Tuli mieleen, että onko jotenkin yhteydessä joululorttoon.

        Eli nyt kaikki joululortot lähettelemään kortteja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli nyt kaikki joululortot lähettelemään kortteja.

        Jokainen korjaa alitajuisesti kirjoitusvirheen oman käsityskykynsä mukaan.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Jokainen korjaa alitajuisesti kirjoitusvirheen oman käsityskykynsä mukaan.

        Hei se oli vitsi. Missä on sinun huumorintaju?


    • Anonyymi

      Osoitteita voi tarkistella esim fonectasta, jos on julkisena.

      • Mulla on numero salainen. Siksi olinkin yllättynyt siitä, että trafi jakeli tietojani. Kävin siyten erikseen siellä trafin sivuilla estämässä tietojeni jakelun parkkimaksuja varten.


    • Anonyymi

      En onneksi kuulu niihin hölmöihin jotka lähettelee pahvin paloja ympäriinsä ja vielä maksaa siitä.
      Olette tyhmiä.

      • Minusta joulukorttien lähettäminen on kaunis perinne muistaa ihmisiä joulutervehdyksellä. Kortit ovat niin söpöjäkin, että niitä on kiva säästää. Joulukortin lähettäminen osoittaa enemmän huomasvaisuutta tuttuja ja sukulaisia kohtaan kuin joku sähköinen tervehdys jonka eteen ei tarvitse nähdä vaivaa. Eikä kaikki joille kortin lähetän ole edes netin äärellä.

        Joulukorttihössötys kuuluu joulun tunnelman luomiseen!


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Minusta joulukorttien lähettäminen on kaunis perinne muistaa ihmisiä joulutervehdyksellä. Kortit ovat niin söpöjäkin, että niitä on kiva säästää. Joulukortin lähettäminen osoittaa enemmän huomasvaisuutta tuttuja ja sukulaisia kohtaan kuin joku sähköinen tervehdys jonka eteen ei tarvitse nähdä vaivaa. Eikä kaikki joille kortin lähetän ole edes netin äärellä.

        Joulukorttihössötys kuuluu joulun tunnelman luomiseen!

        Ja toivotetaanhan siinä myös hyvät uudet vuodet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja toivotetaanhan siinä myös hyvät uudet vuodet.

        Niin. Saa kahdet toivotukset samalla kortilla. Meidän postilaatikolla oli hiljaista klo 16 maissa vaikka hetken seurailinkin tilannetta. Ainoat bongatut oli postilaatikon viereen liukastunut mummo ja häntä auttamaan tullut mies. Onneksi tuli auttaja kun en olisi tiennyt miten niin ison ihmisen saa maasta ja entäs jos oli mennyt rikki jostakin. Sitten tuli yksi rouva yhtäaikaa laatikon tyhjentäjän kanssa. Rouva kysyikin postilaiselta että voiko kirtit laittaa kun ei ole punaista kuorta. Ei mullekaan ollut jaettu punaista kuorta mutta olin laittanut kortit irrallaan laatikkoon.

        Seuraava päivämäärä on 19.12 jolloin normaalilla merkillä varustetut kortit pitää lähettää. Jos ei ehdi postilaatikolle niin meidän postista lähtee lajitteluun klo 17 mennessä jätetyt lähetykset.

        Viimeinen päivä jolloin jouluposti ehtii jouluksi perille on 21.12. Tosin silloin pitää jo ostaa erillinen plusmerkki. Plusmerkin etuna on se, että saa samalla lähetyskoodin jonka perusteella pystyy seuraamaan lähetystä. Usein mulla jää jotkut lähetykset (villasukat) niin myöhään, että olen plussana ne lähettänyt.


    • Anonyymi

      Laitoin kortit, vaikka laatikko tyhjennetään klo.9. Saas nährä meneekö perille?

    • 19.12 jolloin on viimeinen lähetyspäivä ykkösluokan ikimerkeillä varustetuille postilähetyksille on sunnuntai. Onneksi jotkut postit on silloin auki. Tähtään siihen sulkemisaikaan lähetysteni kanssa.

      Ne mitä en ehdi 19.12 menbessä valmistaa ehtii lähettää vielä 21.12 plus merkillä varustettuna. Se on tiistai, joten lähetykset voi viedä postiin 17 mennessä.

    • Anonyymi

      Mä laitoin jo eilen, Saas nähdä meneekö ajoissa perille, viime vuonna ei mennyt. Laitoin kyl normi 1lk postimerkin, joita on vielä muutama jäljellä.

      • Mun ykkösluokan merkillä lähetetyt 14.12 kortit oli perillä jo 15.12. Jos joku kortti unohtuu ajoissa laittaa niin aina voi syyttää postin kulkua kun se menee perille liian myöhään. Onhan niissä se uudenvuoden toivotus myös. Kai siihen mennessä ehtivät perille.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Mun ykkösluokan merkillä lähetetyt 14.12 kortit oli perillä jo 15.12. Jos joku kortti unohtuu ajoissa laittaa niin aina voi syyttää postin kulkua kun se menee perille liian myöhään. Onhan niissä se uudenvuoden toivotus myös. Kai siihen mennessä ehtivät perille.

        Mun kirje menee skandinaavian ulkopuolelle, siksi ei kulje noin nopeasti perille?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mun kirje menee skandinaavian ulkopuolelle, siksi ei kulje noin nopeasti perille?

        Postin joululähetysajat ulkomaille ovat outoja, kun esim. Tanska ei näytä kuuluvan Eurooppaan eikä myöskään Pohjoismaihin. Saattaa lähetyksesi ehtiä perille jouluksi noista aikatauluista riippumatta.

        Postin suosittamat joululähetysajat ulkomaille:
        Euroopan ulkopuoliset maat keskiviikko 1.12.
        Tanska (kortit ja kirjeet) tiistai 7.12.
        Eurooppa keskiviikko 8.12.
        Pohjoismaat tiistai 14.12.
        Baltia torstai 16.12.


    • Anonyymi

      Tarkoititko joululörtsyä?

      • No en, vaan joulukortteja. Kerran olen lörtsyä maistanut, mutta ei ollut hyvää. Millainenhan on joululörtsy. Onkohan sen sisällä luumuhilloa.


    • Anonyymi

      Laitoin myös joulukortit postiin päivää ennen tuota määräaikaa, onneksi löytyi yhdestä kaupasta ne joulumerkit niihin kortteihin, kun toisesta paikasta olivat loppuneet, ei tarvinnut merkkejä isommasti kiertää hakemassa niinkuin joskus on käynyt. Vähiin käynyt ne joille kortteja laitan, lähinnä vanhempaa sukupolvea olleet. Eikä ole montaa, joilta tulee joulukortteja, ehkä häviämään päin tuokin perinne.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      65
      1980
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1327
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1264
    4. 46
      1148
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1002
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      999
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      920
    8. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      881
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      878
    10. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      873
    Aihe