Leipä lihottaa ja väsyttää

Anonyymi

Leivän syönnissä on 2 tekijää jotka aiheuttavat kovaa painonnousua.
1 suuren leipämäärä syönnin jälkeen esim 8 pikkurieskaa tai pitsa n 900 kal tulee kova väsymys eikä jaksa siitä aiheutuneen väsymyksen takia lähtä tekemään urheilusuoritusta

2 leivästä saatu suuri kalorimäärä lihottaa.

Nämä kaksi tekijää aiheuttaa lihomista
1 ensin pienentynyt energiankulutus
2 suurentunut kalorimäärä

Kaikilla viljatuotteilla on tämä sama vaikutus pullat,myslit yms kuuluu tähän samaan sarjaan.
Ainoa järkevä tapa on syödä leipää sen väsyttävän vaikutuksen vuoksi vain illalla ja silloinkin vain pieniä määriä.

169

2124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 100 g leipää sisältää noin 200 kcal ja reilut 10 g kuitua. Hyvin sopii laihduttajille varsinkin jos jakaa useammalle syöntikerralle. Sen sijaan 8 rieskaa lienee jotain 250 g ja päällysteiden kanssa jotain 800 kcal. Tuota ei voi mitenkään suositella laihduttajalle yhdellä kertaa syötäväksi. Ei kyllä makeisia eikä leivonnaisiakaan.

      • Anonyymi

        Minä söin nyt eilen ensin 8 pikkurieskaa ja sitten myöhemmin vielä 4 kpl.Siitä tuli erittäin kova väsymys,ja en jaksanut lähtä hiihtämään.Olen tiennyt tuon ennestäänkin.
        Söin siksi kun en ole leipää syönyt pitkiin aikoihin ja sitä teki mieli syödä.
        EI olisi kuitenkaan kannattanut,koska se ei ollut niin hyvää kuin mitä kuvittelin.Rieska maistuu minulle näköjään niin parhaiten kun lämmitän jäisen rieskan voileipärillissä ja päälle vain margariinia.

        Olin muutaman päivän ennen sitä liian pienillä kaloreilla ja se on varmasti se mikä aiheutti tämä leivänsyömisen.Kyllä sitä tuon verran syö JOS sitä syö.Pienemmistä määristä tulee vain vihaiseksi.
        Se on näköjään erittäin vaikea suunnitella sellainen ohjelma millä laihtuu.Se ei toimi silloinkaan JOS siinä on liian vähän TAI liian paljon kaloreita.Yritän nyt kaloreilla2300- 2500


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä söin nyt eilen ensin 8 pikkurieskaa ja sitten myöhemmin vielä 4 kpl.Siitä tuli erittäin kova väsymys,ja en jaksanut lähtä hiihtämään.Olen tiennyt tuon ennestäänkin.
        Söin siksi kun en ole leipää syönyt pitkiin aikoihin ja sitä teki mieli syödä.
        EI olisi kuitenkaan kannattanut,koska se ei ollut niin hyvää kuin mitä kuvittelin.Rieska maistuu minulle näköjään niin parhaiten kun lämmitän jäisen rieskan voileipärillissä ja päälle vain margariinia.

        Olin muutaman päivän ennen sitä liian pienillä kaloreilla ja se on varmasti se mikä aiheutti tämä leivänsyömisen.Kyllä sitä tuon verran syö JOS sitä syö.Pienemmistä määristä tulee vain vihaiseksi.
        Se on näköjään erittäin vaikea suunnitella sellainen ohjelma millä laihtuu.Se ei toimi silloinkaan JOS siinä on liian vähän TAI liian paljon kaloreita.Yritän nyt kaloreilla2300- 2500

        Nyt olet selvästi stressaantunut, ja sinun pitäisi pitää kolmen kuukauden tasausvaihe. Et saa laihduttaa ollenkaan, etkä ahmia. Syö koko ajan normaalisti niin kuin ihannepainoinen henkilö söisi. Ei haittaa vaikka paino nousisi muutaman kiloa. Pippa Laukka olisi sinusta nyt huolissaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä söin nyt eilen ensin 8 pikkurieskaa ja sitten myöhemmin vielä 4 kpl.Siitä tuli erittäin kova väsymys,ja en jaksanut lähtä hiihtämään.Olen tiennyt tuon ennestäänkin.
        Söin siksi kun en ole leipää syönyt pitkiin aikoihin ja sitä teki mieli syödä.
        EI olisi kuitenkaan kannattanut,koska se ei ollut niin hyvää kuin mitä kuvittelin.Rieska maistuu minulle näköjään niin parhaiten kun lämmitän jäisen rieskan voileipärillissä ja päälle vain margariinia.

        Olin muutaman päivän ennen sitä liian pienillä kaloreilla ja se on varmasti se mikä aiheutti tämä leivänsyömisen.Kyllä sitä tuon verran syö JOS sitä syö.Pienemmistä määristä tulee vain vihaiseksi.
        Se on näköjään erittäin vaikea suunnitella sellainen ohjelma millä laihtuu.Se ei toimi silloinkaan JOS siinä on liian vähän TAI liian paljon kaloreita.Yritän nyt kaloreilla2300- 2500

        Minä syön kerralla 2 viipaletta Oululaisen jälkiuunipaloja tai viipaleen saksalaista tiiliskivileipää. On ihan sopivasti.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Minä syön kerralla 2 viipaletta Oululaisen jälkiuunipaloja tai viipaleen saksalaista tiiliskivileipää. On ihan sopivasti.

        Kuulut ihmistyyppiin, jolla ei ole ahmimistaipumusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulut ihmistyyppiin, jolla ei ole ahmimistaipumusta.

        Aika paljon on tullut aikoinaan syötyä. Esimerkiksi kaksi pitsaa päivässä.


      • Anonyymi

        "Tuota ei voi mitenkään suositella laihduttajalle ......"

        Mutta pastaa ja täysjyväleipää voi mielestäsi suositella-jopa diabeetikolle????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt olet selvästi stressaantunut, ja sinun pitäisi pitää kolmen kuukauden tasausvaihe. Et saa laihduttaa ollenkaan, etkä ahmia. Syö koko ajan normaalisti niin kuin ihannepainoinen henkilö söisi. Ei haittaa vaikka paino nousisi muutaman kiloa. Pippa Laukka olisi sinusta nyt huolissaan.

        En lihota nyt yhtään ainoaa kiloa,koska se on ollut nykyään erittäin vaikea saada pois.
        Viimeisen vuoden aikana olen lihonut 3 kertaa takaisin pieniä määriä.Lihominen on tapahtunut aina lyhyessä ajassa kun olen syönyt herkkuja muutaman päivän.

        Jo 3:messa päivässä lihoo oikeaa läskiä kilon kun syö kaikkea hyvää ja paljon.

        Suurinpiirtein kalorit pitää olla korkeintaan 2700 päivässä,voi olla että laihdun silläkin,koska nyt pystyy hiihtämään.
        Tällä hetkellä ladut on huonossa kunnossa joten nyt talvipyöräilen aina silloin kun ei pysty hiihtämään.
        Voi olla että en tänne enää kirjoittele yhtään.Pitää nyt keskittyä kitaransoittoon jota olen ennen harrastanut.Sain nyt suunniteltua ruokaohjelman joka toimii JOS sitä ei ylitä lihomisesta ei ole mitään vaaraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuota ei voi mitenkään suositella laihduttajalle ......"

        Mutta pastaa ja täysjyväleipää voi mielestäsi suositella-jopa diabeetikolle????

        Kyllä, kohtuullinen määrä kuitupitoisia hiilihydraatteja kuuluu diabeetikon ravintoon. Mikä tahansa on haitallista liiallisesti käytettynä, jopa vesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, kohtuullinen määrä kuitupitoisia hiilihydraatteja kuuluu diabeetikon ravintoon. Mikä tahansa on haitallista liiallisesti käytettynä, jopa vesi.

        "Kyllä, kohtuullinen määrä kuitupitoisia hiilihydraatteja kuuluu diabeetikon ravintoon. Mikä tahansa on haitallista liiallisesti käytettynä, jopa vesi."

        Diabetesliiton mukaan "kohtuullinen mmärä" on 50 % energiasta!!!

        Liekölipsahtanut aikan se nolla liikaa eikä kukaan vaivaudu korjaamaan möhläystään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä, kohtuullinen määrä kuitupitoisia hiilihydraatteja kuuluu diabeetikon ravintoon. Mikä tahansa on haitallista liiallisesti käytettynä, jopa vesi."

        Diabetesliiton mukaan "kohtuullinen mmärä" on 50 % energiasta!!!

        Liekölipsahtanut aikan se nolla liikaa eikä kukaan vaivaudu korjaamaan möhläystään.

        Tutkimusten mukaan karppaus ei paranna diabeetikoiden glykeemistä kontrollia mutta laihduttaminen parantaa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Tutkimusten mukaan karppaus ei paranna diabeetikoiden glykeemistä kontrollia mutta laihduttaminen parantaa.

        Kirjoitat vastoin parempaa tietoa.

        Oletko potilasliiton palkkalistalla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat vastoin parempaa tietoa.

        Oletko potilasliiton palkkalistalla?

        DieettiPuoskarin sivuilta löytyy tämä viimeinen metatutkimus diabeteksestä ja karppauksesta: 'Effect of dietary carbohydrate restriction on glycemic control in adults with diabetes: A systematic review and meta-analysis'. Pistetään aihteen vuoksi linkkikin: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29522789/

        Siinä on siis käsitelty karppauksesta ja diabeteksestä tehdyt tutkimunset. Ensinmäinen lainaus: 'Carbohydrate-restricted diets, in particular those that restrict carbohydrate to <26% of total energy, produced greater reductions in HbA1c at 3 months (WMD -0.47%, 95% CI: -0.71, -0.23) and 6 months (WMD -0.36%, 95% CI: -0.62, -0.09), with no significant difference at 12 or 24 months.'. Karppauksesta siis pieni etu 3 kk ajaksi mutta ei pitkällä aikajänteellä.

        Toinen lainaus:' this review suggests that carbohydrate-restricted diets could be offered to people living with diabetes as part of an individualised management plan.'. Myös karppausta voidaan suositella yhtenä dieettinä diabeetikoille.

        Lähinnä ihmetyttää miksi karppaajat postailevat li kkejä tutkimuksiin joiden mukaan karppaus ei ole erityisen tehokas diabeetikoille?

        Oletko muuten itse lukenut näitä tutkimuksia vai luotatko heikkilöiden tulkintoihin niistä? Minä olen lukenut nuo 8 metatutkimusta ja Knuuti on ansiokkaasti tehnyt seitsemästä ensimmäisestä yhteenvedon blogiinsa.


      • Anonyymi

        Veijo voisitko kommentoida hieman hvp:n väittämää? Onko hänen sitaattinsa väärennetty? Kun kyseinen tutkimus on mainittu DietDoctorin sivulla mainesanalla "stark evidens", niin kai se sitten on luotettava? Olen hämmentynyt ja Veijo sinun pitäisi hieman antaa selvitystä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        DieettiPuoskarin sivuilta löytyy tämä viimeinen metatutkimus diabeteksestä ja karppauksesta: 'Effect of dietary carbohydrate restriction on glycemic control in adults with diabetes: A systematic review and meta-analysis'. Pistetään aihteen vuoksi linkkikin: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29522789/

        Siinä on siis käsitelty karppauksesta ja diabeteksestä tehdyt tutkimunset. Ensinmäinen lainaus: 'Carbohydrate-restricted diets, in particular those that restrict carbohydrate to <26% of total energy, produced greater reductions in HbA1c at 3 months (WMD -0.47%, 95% CI: -0.71, -0.23) and 6 months (WMD -0.36%, 95% CI: -0.62, -0.09), with no significant difference at 12 or 24 months.'. Karppauksesta siis pieni etu 3 kk ajaksi mutta ei pitkällä aikajänteellä.

        Toinen lainaus:' this review suggests that carbohydrate-restricted diets could be offered to people living with diabetes as part of an individualised management plan.'. Myös karppausta voidaan suositella yhtenä dieettinä diabeetikoille.

        Lähinnä ihmetyttää miksi karppaajat postailevat li kkejä tutkimuksiin joiden mukaan karppaus ei ole erityisen tehokas diabeetikoille?

        Oletko muuten itse lukenut näitä tutkimuksia vai luotatko heikkilöiden tulkintoihin niistä? Minä olen lukenut nuo 8 metatutkimusta ja Knuuti on ansiokkaasti tehnyt seitsemästä ensimmäisestä yhteenvedon blogiinsa.

        "Karppauksesta siis pieni etu 3 kk ajaksi mutta ei pitkällä aikajänteellä."

        Sinusta ei ole ikinä ollut vastaamaan mihinkään kysymykseen mutta yritetään nyt vielä

        Kumpiko on pitempi aikaväli:

        3 kuukautta vai 11 vuotta??


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        DieettiPuoskarin sivuilta löytyy tämä viimeinen metatutkimus diabeteksestä ja karppauksesta: 'Effect of dietary carbohydrate restriction on glycemic control in adults with diabetes: A systematic review and meta-analysis'. Pistetään aihteen vuoksi linkkikin: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29522789/

        Siinä on siis käsitelty karppauksesta ja diabeteksestä tehdyt tutkimunset. Ensinmäinen lainaus: 'Carbohydrate-restricted diets, in particular those that restrict carbohydrate to <26% of total energy, produced greater reductions in HbA1c at 3 months (WMD -0.47%, 95% CI: -0.71, -0.23) and 6 months (WMD -0.36%, 95% CI: -0.62, -0.09), with no significant difference at 12 or 24 months.'. Karppauksesta siis pieni etu 3 kk ajaksi mutta ei pitkällä aikajänteellä.

        Toinen lainaus:' this review suggests that carbohydrate-restricted diets could be offered to people living with diabetes as part of an individualised management plan.'. Myös karppausta voidaan suositella yhtenä dieettinä diabeetikoille.

        Lähinnä ihmetyttää miksi karppaajat postailevat li kkejä tutkimuksiin joiden mukaan karppaus ei ole erityisen tehokas diabeetikoille?

        Oletko muuten itse lukenut näitä tutkimuksia vai luotatko heikkilöiden tulkintoihin niistä? Minä olen lukenut nuo 8 metatutkimusta ja Knuuti on ansiokkaasti tehnyt seitsemästä ensimmäisestä yhteenvedon blogiinsa.

        Juu kyllä luettu moninaista juttua ja kontrollia olen itse pitänyt. Voit kokeilla kotona mitä hiilarit vaikuttaa. Mulla nousee takuuvarmasti sokerit jos syön reippaasti kuitupitoista leipää. Inska piikit eivät pidä loitolla sokeritaudin muita vaivoja. (sokeutuminen, amputaatio ja muuta kivaa)Tuo juttu johon linkin pistit on täyttä potaskaa.

        Niin oletko Diabetesliiton palkkaa nauttiva???


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu kyllä luettu moninaista juttua ja kontrollia olen itse pitänyt. Voit kokeilla kotona mitä hiilarit vaikuttaa. Mulla nousee takuuvarmasti sokerit jos syön reippaasti kuitupitoista leipää. Inska piikit eivät pidä loitolla sokeritaudin muita vaivoja. (sokeutuminen, amputaatio ja muuta kivaa)Tuo juttu johon linkin pistit on täyttä potaskaa.

        Niin oletko Diabetesliiton palkkaa nauttiva???

        Miksi DieettiPuoskarin sivuilla sitten viitataan kyseiseen metatutkimukseen ja sanotaan että sillä on vahva näyttö?

        Noissa tutkimuksissa tutkittavat on jaettu sattumanvaraisesti kahteen ryhmään. Toinen ryhmä syö suositisten mukaan ja toinen puoli karppaa. Tutkittavien pitkää sokeria seurataan kuten montaa muutakin tekijää ja siitä huolimatta että hiilihydraatin syönti nostaa aterian jälkeistä verensokeria niin ryhmien välisessä pitkässä sokerissa ei ole eroja. Tehtyjä tutkimuksia on satakunta ja metatutkimuksia 8. Jälkimmäisissä kaikissa on päädytty samaan lopputulokseen eli karppaus ei ole suositusruokavaliota parempi diabeetikoille.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        DieettiPuoskarin sivuilta löytyy tämä viimeinen metatutkimus diabeteksestä ja karppauksesta: 'Effect of dietary carbohydrate restriction on glycemic control in adults with diabetes: A systematic review and meta-analysis'. Pistetään aihteen vuoksi linkkikin: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29522789/

        Siinä on siis käsitelty karppauksesta ja diabeteksestä tehdyt tutkimunset. Ensinmäinen lainaus: 'Carbohydrate-restricted diets, in particular those that restrict carbohydrate to <26% of total energy, produced greater reductions in HbA1c at 3 months (WMD -0.47%, 95% CI: -0.71, -0.23) and 6 months (WMD -0.36%, 95% CI: -0.62, -0.09), with no significant difference at 12 or 24 months.'. Karppauksesta siis pieni etu 3 kk ajaksi mutta ei pitkällä aikajänteellä.

        Toinen lainaus:' this review suggests that carbohydrate-restricted diets could be offered to people living with diabetes as part of an individualised management plan.'. Myös karppausta voidaan suositella yhtenä dieettinä diabeetikoille.

        Lähinnä ihmetyttää miksi karppaajat postailevat li kkejä tutkimuksiin joiden mukaan karppaus ei ole erityisen tehokas diabeetikoille?

        Oletko muuten itse lukenut näitä tutkimuksia vai luotatko heikkilöiden tulkintoihin niistä? Minä olen lukenut nuo 8 metatutkimusta ja Knuuti on ansiokkaasti tehnyt seitsemästä ensimmäisestä yhteenvedon blogiinsa.

        Oliko kyse painostabiileista ryhmistä? Jotta vähähiilihydraattisen dieetin hyödyllisyyttä/hyödyttömyyttä voitaisiin tutkia, ryhmän ja vertailuryhmän tulisi olla tutkimusaikana painostabiili, eli laihtumista ei saisi tapahtua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä söin nyt eilen ensin 8 pikkurieskaa ja sitten myöhemmin vielä 4 kpl.Siitä tuli erittäin kova väsymys,ja en jaksanut lähtä hiihtämään.Olen tiennyt tuon ennestäänkin.
        Söin siksi kun en ole leipää syönyt pitkiin aikoihin ja sitä teki mieli syödä.
        EI olisi kuitenkaan kannattanut,koska se ei ollut niin hyvää kuin mitä kuvittelin.Rieska maistuu minulle näköjään niin parhaiten kun lämmitän jäisen rieskan voileipärillissä ja päälle vain margariinia.

        Olin muutaman päivän ennen sitä liian pienillä kaloreilla ja se on varmasti se mikä aiheutti tämä leivänsyömisen.Kyllä sitä tuon verran syö JOS sitä syö.Pienemmistä määristä tulee vain vihaiseksi.
        Se on näköjään erittäin vaikea suunnitella sellainen ohjelma millä laihtuu.Se ei toimi silloinkaan JOS siinä on liian vähän TAI liian paljon kaloreita.Yritän nyt kaloreilla2300- 2500

        Eiköhän ihan hyvin tällein joulun alla voi herkutella ja jatkaa sen jälkeen kunhan ei joka päivä.


    • Anonyymi

      Laitan leivän päälle margariinia, juustoa, leikkeleitä sekä mahdollisuuksien mukaan vihanneksia.

      Leipä on erinomainen kuidun lähde, ja leipä on hyvää. Leivän huono puoli on sen sisältämä suola.

      • Anonyymi

        "Laitan leivän päälle margariinia, juustoa, leikkeleitä sekä mahdollisuuksien mukaan vihanneksia."

        toivottavasti et t ole diabeetikko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Laitan leivän päälle margariinia, juustoa, leikkeleitä sekä mahdollisuuksien mukaan vihanneksia."

        toivottavasti et t ole diabeetikko

        Olen ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ihminen.

        Diabeetikolla tarkoitetaan yleensä ihmisiä eikä esim. kodinkoneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Laitan leivän päälle margariinia, juustoa, leikkeleitä sekä mahdollisuuksien mukaan vihanneksia."

        toivottavasti et t ole diabeetikko

        Mitä haittaa diabeetikolle on juustosta, leikkeleistä ja vihanneksista?


    • Anonyymi

      Pienet leipämäärät eivät vaikuta terveillä mitenkään.
      Jos syön leipää enemmän väsyttää niin paljon että ei voi tehdä muuta kuin nukkua,ja jos syön leipää monena päivänä paljon tulee erittäin kova päänsärky.

    • Anonyymi

      Tutkimuksii On varmaan "terävällä kynällä" tehty? Omakohtainen taitaa olla parempi. Miksi ihmeessä pitää syyä leipää jos insuliinia pitä nahkaan pistää? Älytöntä.

      • Kyllä, nuo tutkimukset ovat aivan asiallisia.

        Pitkävaikutteista insuliinia ei käytetä siksi, että ravinnossa on hiilihydraattia vaan hillitsemään maksan sokerintuotantoa. En edes käytä insuliinia tällä hetkellä ja ykköset joutuvat käyttämään joka tapauksessa ateriainsuliinia. Leivän suhteen on myös helpompi annostella ateriainsuliinia koska 50 g leipää sisältää 25 g hiilihydraattia.

        Srn sijaan on älytöntä olla järjettömän rajoittavalla dieetillä joka ei todistetusti auta diabetekseen.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kyllä, nuo tutkimukset ovat aivan asiallisia.

        Pitkävaikutteista insuliinia ei käytetä siksi, että ravinnossa on hiilihydraattia vaan hillitsemään maksan sokerintuotantoa. En edes käytä insuliinia tällä hetkellä ja ykköset joutuvat käyttämään joka tapauksessa ateriainsuliinia. Leivän suhteen on myös helpompi annostella ateriainsuliinia koska 50 g leipää sisältää 25 g hiilihydraattia.

        Srn sijaan on älytöntä olla järjettömän rajoittavalla dieetillä joka ei todistetusti auta diabetekseen.

        Virta on saanut ihmeitä aikaan.



        On äärimmäisen suprahuvittavaa seurata Duodecimin ja suomalaisen median vaikenemista Virrasta ja tyypin 2 diabeteksen ehkäisemisestä ja remissioinnista hiilareita rajoittavalla ruokavaliolla.

        Mutta sanalla myös äärimmäisen surullista ja traagista suomalaisille diabeetikoille näin aiheutettavien tarpeettomien kärsimysten takia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Virta on saanut ihmeitä aikaan.



        On äärimmäisen suprahuvittavaa seurata Duodecimin ja suomalaisen median vaikenemista Virrasta ja tyypin 2 diabeteksen ehkäisemisestä ja remissioinnista hiilareita rajoittavalla ruokavaliolla.

        Mutta sanalla myös äärimmäisen surullista ja traagista suomalaisille diabeetikoille näin aiheutettavien tarpeettomien kärsimysten takia.

        Jos Virran systeemillä ei laihtunut niin ei myöskään diabetes helpottanut. Vastaavasti jos laihtuu pussikuurilla niin diabetes helpottuu. Miksi siis pitäisi keuhkota laihdituskuurista joka malsaa 5000 USD per vuosi?


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Jos Virran systeemillä ei laihtunut niin ei myöskään diabetes helpottanut. Vastaavasti jos laihtuu pussikuurilla niin diabetes helpottuu. Miksi siis pitäisi keuhkota laihdituskuurista joka malsaa 5000 USD per vuosi?

        Mitä keuhkoot? Karppaamalla laihtuminen on taattua. Kysyppä Tim Noakkesilta miksi hän sairastaa diabetesta vaikka on laihuliini ja harrasttaa maratooneja.

        Onhan noita pussikuurilaisia nähty semmoisia väsyneitä ja näivettyneitä. Hintansa niilläkin pussiloilla.

        Taitaa vakuutusyhtiöt maksaa ameriikassa ne hoidot kuten meillä Kela kelvottomilla tehoilla olevat hoidot.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä keuhkoot? Karppaamalla laihtuminen on taattua. Kysyppä Tim Noakkesilta miksi hän sairastaa diabetesta vaikka on laihuliini ja harrasttaa maratooneja.

        Onhan noita pussikuurilaisia nähty semmoisia väsyneitä ja näivettyneitä. Hintansa niilläkin pussiloilla.

        Taitaa vakuutusyhtiöt maksaa ameriikassa ne hoidot kuten meillä Kela kelvottomilla tehoilla olevat hoidot.

        Karppaamalla laihtuminen ei ole taattua eikä se ole pitkällä tähtäimellä edes tehokkaampaa kuin muut laihdutustavat. Laatikainen kirjoittaa asiasta:
        https://www.pronutritionist.net/2018/03/nusi-tutkimus-vahahiilihydraattinen-ruokavalio-lihavilla-yhta-hyva-kuin-vaharasvainen/

        Osa karppaajista siis lihoi.


      • Et siis pysty kumoamaan Laatikaisen kirjoitusta asia-argumentoinnilla? Jokainenhan voi lukea tuon tutkimuksen itse ja tehdä omay päätelmänsä. Tutkimusrahoituksen olivat hankkineet karppaajat ja he olivat myös hyväksyneet tutkimussuunitelman. Tuloksiin eivät kylläkään olleet tyytyväisiä.


    • Anonyymi

      Höpö höpö. Olen pudottanut painoa 9 kuukaudessa 18 kg ja leipää olen syönyt joka päivä 5-6 siivua (ruisleipää 3 siivua ja muuta täysjyväleipää 2-3 siivua). Jos todella haluaa laihtua ja pysyvästi saa sanoa hyvästit niin nakkikeitolle kuin kinkkukiusauksillekin. Kovat rasvat on syytä vaihtaa pehmeisiin rasvoihin. Ruokailussa kannattaa noudattaa lautasmallia ja valmistaa ruuat ilman lisättyä suolaa. Perunan syöntiä niukasti, pastat täysjyvää ja riisi tummaa. Itse syön nykyään mieluusti riisin sijasta ruokakauraa. Tupakan poltto on syytä lopettaa, lopetus vaikuttaa myönteisesti myös aineen vaihduntaan.

      • Bulguuri on myös käypäinen täysjyvätuote. Siskonmakkarakeitosta en kyllä luovu mutta 400 g siskonmakkaraa saa sitten riittää kolmeksi syömäkerraksi ja mukana paljon juureksia.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Bulguuri on myös käypäinen täysjyvätuote. Siskonmakkarakeitosta en kyllä luovu mutta 400 g siskonmakkaraa saa sitten riittää kolmeksi syömäkerraksi ja mukana paljon juureksia.

        Paras ja ylivoimainen korrelaatio painon kevenemisessä on ravinnon energiavajeen määrällä. Eri makrojen keskinäisellä suhteilla on vain vähäinen tai olematon merkitys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paras ja ylivoimainen korrelaatio painon kevenemisessä on ravinnon energiavajeen määrällä. Eri makrojen keskinäisellä suhteilla on vain vähäinen tai olematon merkitys.

        165 cm nainen laihtuu n. 2 kg per kuukausi jos syö n. 1400 kilokaloria per päivä ja harrastaa edes hyötyliikuntaa sen verran päivittäin, että askeleita tulee vähintään 6000-8000 askelta. Jos käyttää lautasmallia ja syö paljon kuitua, niin kaloreita ei kokemukseni mukaan tarvitse juurikaan laskea. Jos vatsa toimii joka päivä ja paino putoaa tasaisesti vähän kerrassaan, niin tietää syövänsä oikein.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paras ja ylivoimainen korrelaatio painon kevenemisessä on ravinnon energiavajeen määrällä. Eri makrojen keskinäisellä suhteilla on vain vähäinen tai olematon merkitys.

        Joo. Terveyden kannalta täysjyvä on kuitenkin edullista enkä ainakaan minä pidä yltiörasvaisesta ruuasta.


      • Anonyymi

        "Höpö höpö. Olen pudottanut painoa 9 kuukaudessa 18 kg ja leipää olen syönyt joka päivä 5-6 siivua (ruisleipää 3 siiv"

        Kuten itse toteat: höpö höpö


      • Aika lailla hyvä esimerkki kuinka rajoittava dieetti LCHF on. Minulla on siskonmakkarakeitossa noin 130 g siskonmakkaraa, 70 g perunaa, 70 g juureksia ja 130 g vettä. Annoksessa peräti 14 g hiilihydraattia.

        Kukkakaalikeittoon en laita lihaa. Hiukan sulatejuustoa ja vielä vähemmän hapankermaa. Laitan kyllä joskus myös suurustetta, parantaa makua mutta siinä on tietysti hiilihydraattia kun suurusteeni resepti on suunilleen 400 g vedetöntä voita ja 600 g vehnäjauhoa. Tuossa reseptissä ei ole kiinteitä suhteita vaan ensiksi voista haudutetaan vesi pois ja sekaan laitetaan vehnäjauhoja kunnes seos on hyvin paksu, sellainen kokkareinen. Sen jälkeen uuniin 225 C kunnes ottaa aivan hivenen väriä.

        Paikallisessa emintarvikeliikkeessä on muuten myynnissä kuivakinkusta sulatettua laardia. Osta. Kyllä seuraavalla reissulla. LCHF-porukkahan ei paljoa reissaa kun pelkää hysteerisesti hiilihydraattia.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Aika lailla hyvä esimerkki kuinka rajoittava dieetti LCHF on. Minulla on siskonmakkarakeitossa noin 130 g siskonmakkaraa, 70 g perunaa, 70 g juureksia ja 130 g vettä. Annoksessa peräti 14 g hiilihydraattia.

        Kukkakaalikeittoon en laita lihaa. Hiukan sulatejuustoa ja vielä vähemmän hapankermaa. Laitan kyllä joskus myös suurustetta, parantaa makua mutta siinä on tietysti hiilihydraattia kun suurusteeni resepti on suunilleen 400 g vedetöntä voita ja 600 g vehnäjauhoa. Tuossa reseptissä ei ole kiinteitä suhteita vaan ensiksi voista haudutetaan vesi pois ja sekaan laitetaan vehnäjauhoja kunnes seos on hyvin paksu, sellainen kokkareinen. Sen jälkeen uuniin 225 C kunnes ottaa aivan hivenen väriä.

        Paikallisessa emintarvikeliikkeessä on muuten myynnissä kuivakinkusta sulatettua laardia. Osta. Kyllä seuraavalla reissulla. LCHF-porukkahan ei paljoa reissaa kun pelkää hysteerisesti hiilihydraattia.

        Ei liity suoranaisesti tähän , mutta jo 1930-luvulla havaittiin että eläinperäistä ruokaa syöneet maasait olivat vahvempia ja terveempiä kuin kasviperäistä ruokaa syöneet kikujut. Poikkeuksena nivelreuma.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Aika lailla hyvä esimerkki kuinka rajoittava dieetti LCHF on. Minulla on siskonmakkarakeitossa noin 130 g siskonmakkaraa, 70 g perunaa, 70 g juureksia ja 130 g vettä. Annoksessa peräti 14 g hiilihydraattia.

        Kukkakaalikeittoon en laita lihaa. Hiukan sulatejuustoa ja vielä vähemmän hapankermaa. Laitan kyllä joskus myös suurustetta, parantaa makua mutta siinä on tietysti hiilihydraattia kun suurusteeni resepti on suunilleen 400 g vedetöntä voita ja 600 g vehnäjauhoa. Tuossa reseptissä ei ole kiinteitä suhteita vaan ensiksi voista haudutetaan vesi pois ja sekaan laitetaan vehnäjauhoja kunnes seos on hyvin paksu, sellainen kokkareinen. Sen jälkeen uuniin 225 C kunnes ottaa aivan hivenen väriä.

        Paikallisessa emintarvikeliikkeessä on muuten myynnissä kuivakinkusta sulatettua laardia. Osta. Kyllä seuraavalla reissulla. LCHF-porukkahan ei paljoa reissaa kun pelkää hysteerisesti hiilihydraattia.

        "Aika lailla hyvä esimerkki kuinka rajoittava dieetti LCHF on. "

        Viisas diaeetikko ajattelee niinkuin viisaan diabeetikon tulee ajatella.

        Turhaan höpiset LCHF:n rajoituksista kun et pysty vastaamaan edes kumpiko ajanjakso on pitempi 3 kuukautta vai 11 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Höpö höpö. Olen pudottanut painoa 9 kuukaudessa 18 kg ja leipää olen syönyt joka päivä 5-6 siivua (ruisleipää 3 siiv"

        Kuten itse toteat: höpö höpö

        Ei vilja lihota, vaan kalorit. Veijon oppi on harhaoppi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vilja lihota, vaan kalorit. Veijon oppi on harhaoppi.

        "Ei vilja lihota, vaan kalorit. Veijon oppi on harhaoppi."

        Siis sokeri ei lihota???

        Kaloriteoria on haudattu koska se ei toimi ihmisen kohdalla niinkuin luulet.

        Miksi jotkut ihmiset lihoo ja jäävät lihaviksi? Tavanomainen vastaus, jos kysyt maallikkolta (tai ravintotieteen professorilta) kulostaa itsestään selvältä. "He syövät enemmän kaloreita kuin he kuluttaa".
        Mutta se ei todellakaan ole kovin hyvä vastaus. Se on kuvaus siitä, mitä tapahtuu, ei vastaus siihen, miksi. Jos taas kysymme "Mutta miksi he syövät, kun enemmän kuin he kuluttavat?", on vaikeampaa. Mutta usein viitataan siihen että henkilöllä voi olla heikko luonne, tai on laiska tai ehkä eivät yksinkertaisesti ymmärrä paremmin. On kuitenkin olemassa useita laihoja ihmisiä joilla on heikko luonne, jotka eivät liiku enempää kuin on pakko ja ovat tuskin viitsineet käydä peruskoulun loppuun joten logiikka ei ole itsestään selvä erityisesti koska monet liikalihavat näyttävät syövän vähän ja jotkut laihat näyttävät pystyvän syömään kuinka paljon hyvänsä lihomatta.
        Onko maailma epäoikeudenmukainen? Onko niin kuin joku ”asiantuntija” sanoi että on totuttava olemaan nälissään mikäli haluaa pitää painonsa ? Ymmärtääkseni hän tarkoitti loppuiän. Kalorirajoitetuista ruokavalioista tehdyt tutkimukset kuitenkin osoittavat että niillä saavutetaan vain väliaikainen laihtuminen jonka jälkeen paino palautuu entiselleen ja vähän lisääkin ja vähentyneellä lihasmäärällä (=jojo-laihdutus) Tämä on täysin odotettua mikäli luottaa ravintotutkimukseen, laihtuminen kunnes väsyy olemaan nälissään ja sitten pannukakku koko hommasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei vilja lihota, vaan kalorit. Veijon oppi on harhaoppi."

        Siis sokeri ei lihota???

        Kaloriteoria on haudattu koska se ei toimi ihmisen kohdalla niinkuin luulet.

        Miksi jotkut ihmiset lihoo ja jäävät lihaviksi? Tavanomainen vastaus, jos kysyt maallikkolta (tai ravintotieteen professorilta) kulostaa itsestään selvältä. "He syövät enemmän kaloreita kuin he kuluttaa".
        Mutta se ei todellakaan ole kovin hyvä vastaus. Se on kuvaus siitä, mitä tapahtuu, ei vastaus siihen, miksi. Jos taas kysymme "Mutta miksi he syövät, kun enemmän kuin he kuluttavat?", on vaikeampaa. Mutta usein viitataan siihen että henkilöllä voi olla heikko luonne, tai on laiska tai ehkä eivät yksinkertaisesti ymmärrä paremmin. On kuitenkin olemassa useita laihoja ihmisiä joilla on heikko luonne, jotka eivät liiku enempää kuin on pakko ja ovat tuskin viitsineet käydä peruskoulun loppuun joten logiikka ei ole itsestään selvä erityisesti koska monet liikalihavat näyttävät syövän vähän ja jotkut laihat näyttävät pystyvän syömään kuinka paljon hyvänsä lihomatta.
        Onko maailma epäoikeudenmukainen? Onko niin kuin joku ”asiantuntija” sanoi että on totuttava olemaan nälissään mikäli haluaa pitää painonsa ? Ymmärtääkseni hän tarkoitti loppuiän. Kalorirajoitetuista ruokavalioista tehdyt tutkimukset kuitenkin osoittavat että niillä saavutetaan vain väliaikainen laihtuminen jonka jälkeen paino palautuu entiselleen ja vähän lisääkin ja vähentyneellä lihasmäärällä (=jojo-laihdutus) Tämä on täysin odotettua mikäli luottaa ravintotutkimukseen, laihtuminen kunnes väsyy olemaan nälissään ja sitten pannukakku koko hommasta

        Erään teorian mukaan aterioiden hiilihydraattien aiheuttama insuliinin eritys on lihavuuden aiheuttaja. Tämä on erittäin tunnettu teoria, ja sitä kutsutaan nimellä carbohydrate-insulin model of obesity (CIM).

        Tätä teoriaa on kannattanut ainakin David Ludwig, ja Kevin Hall on sitä vastustanut.

        Äskettä Kevin Hall teki ihmisille syöttökokeen ”Effect of a plant-based, low-fat diet versus an animal-based, ketogenic diet on ad libitum energy intake ” jossa ihmiset saivat syödä kahdentyyppistä ruokavaliota ruokahalunsa mukaan. Toinen ruokavalioista oli vähähiilihydraattinen.

        Tulos: Ainakaan tässä kokeessa tuolle CIM-mallille ei löytynyt tukea, sillä kasvisvoitteinen runsashiilihydraattinen ruokavalio johti yli 500 kilokaloria/vrk pienempään energiansaantiin verrattuna lihavoittoiseen ketodieetiin.

        Paino putosi low carb -dieetin aikana enemmän , mutta rasvaprosentti pieneni enemmän low fat -dieetillä. Ks kuvaa https://www.nature.com/articles/s41591-020-01209-1/figures/2 ja labra-arvot kokeen alussa ja lopussa eri dieeteillä https://www.nature.com/articles/s41591-020-01209-1/tables/2

        Varsinainen tutkimus on maksumuurin takana, mutta kuvat ja taulukot ovat näköjään julkisia. Muut taulukot ja kuvat saa esille, kun muokkaa em. osoitteita viimeisen numeron osalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erään teorian mukaan aterioiden hiilihydraattien aiheuttama insuliinin eritys on lihavuuden aiheuttaja. Tämä on erittäin tunnettu teoria, ja sitä kutsutaan nimellä carbohydrate-insulin model of obesity (CIM).

        Tätä teoriaa on kannattanut ainakin David Ludwig, ja Kevin Hall on sitä vastustanut.

        Äskettä Kevin Hall teki ihmisille syöttökokeen ”Effect of a plant-based, low-fat diet versus an animal-based, ketogenic diet on ad libitum energy intake ” jossa ihmiset saivat syödä kahdentyyppistä ruokavaliota ruokahalunsa mukaan. Toinen ruokavalioista oli vähähiilihydraattinen.

        Tulos: Ainakaan tässä kokeessa tuolle CIM-mallille ei löytynyt tukea, sillä kasvisvoitteinen runsashiilihydraattinen ruokavalio johti yli 500 kilokaloria/vrk pienempään energiansaantiin verrattuna lihavoittoiseen ketodieetiin.

        Paino putosi low carb -dieetin aikana enemmän , mutta rasvaprosentti pieneni enemmän low fat -dieetillä. Ks kuvaa https://www.nature.com/articles/s41591-020-01209-1/figures/2 ja labra-arvot kokeen alussa ja lopussa eri dieeteillä https://www.nature.com/articles/s41591-020-01209-1/tables/2

        Varsinainen tutkimus on maksumuurin takana, mutta kuvat ja taulukot ovat näköjään julkisia. Muut taulukot ja kuvat saa esille, kun muokkaa em. osoitteita viimeisen numeron osalta.

        "2 weeks followed immediately by the alternate diet for 2 weeks."

        Tunnetusti liian lyhyt testiaika.

        Ei riitä ketogeenisellä saada elimistö rasvapolttoiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "2 weeks followed immediately by the alternate diet for 2 weeks."

        Tunnetusti liian lyhyt testiaika.

        Ei riitä ketogeenisellä saada elimistö rasvapolttoiseksi.

        Kuinka pitkän testiajan sitten tulisi olla, jotta rasvapolttoisuuden vaikutukset alkavat näkyä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka pitkän testiajan sitten tulisi olla, jotta rasvapolttoisuuden vaikutukset alkavat näkyä?

        Rasvapolttoisuus alkaa tunnetusti kuoleman jälkeen. Rasvapolttoisuutta ei ole koskaan havaittu ihmisessä hänen eläessään.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Rasvapolttoisuus alkaa tunnetusti kuoleman jälkeen. Rasvapolttoisuutta ei ole koskaan havaittu ihmisessä hänen eläessään.

        Olympia komitean paperit kertovat notta rasva on myös polttoaine hiilareitten rinnalla. Kävivät ruottalaiset Etelänavalla hiihtämällä ruokana kuivattu voi.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Rasvapolttoisuus alkaa tunnetusti kuoleman jälkeen. Rasvapolttoisuutta ei ole koskaan havaittu ihmisessä hänen eläessään.

        Voi, kuinka mielelläni istuisin nuoren kollegan kanssa tunteja asiaa pohtien, pyöritellen. Yksi hyvä viinilasillisen riittäisi moneksi tunniksi!
        Ehkä istunnossa selviäisi sekin, miksi artikkelissa kerrotaan vain hiilihydraatti-lähtöisestä energiantuotannosta (ATP) tai sen hapenpuutteisesta muodosta maitohapon kautta. En suostu uskomaan, etteikö nuori kollega tuntisi erittäin tehokasta rasvahappopohjaista energiatuotannon reittiä, beetaoksidaatiota. En myös sitä, että tavattoman tehokas energiareitti ketonien kautta (tärkein beetahydroksibutyraatti, BHB) olisi modernille tutkijalla tuntematon. Taitaa mieluummin olla artikkelin koostajan ymmärryksen tulosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka pitkän testiajan sitten tulisi olla, jotta rasvapolttoisuuden vaikutukset alkavat näkyä?

        Joillakin voi kestää jopa pari kuukautta ja siksi esim. diabeetikon ei kannata antaa periksi liian aikaisin vaan jatkaa vaikutuksen seuraamista riittävän tihein mittauksin niin että oppi ymmärtämään esi tyypisten aterioiden vaikutuksen


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Rasvapolttoisuus alkaa tunnetusti kuoleman jälkeen. Rasvapolttoisuutta ei ole koskaan havaittu ihmisessä hänen eläessään.

        "Rasvapolttoisuus alkaa tunnetusti kuoleman jälkeen. Rasvapolttoisuutta ei ole koskaan havaittu ihmisessä hänen eläessään."

        Et taaskaan kerran ymmärrä mistä on kysymys.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi, kuinka mielelläni istuisin nuoren kollegan kanssa tunteja asiaa pohtien, pyöritellen. Yksi hyvä viinilasillisen riittäisi moneksi tunniksi!
        Ehkä istunnossa selviäisi sekin, miksi artikkelissa kerrotaan vain hiilihydraatti-lähtöisestä energiantuotannosta (ATP) tai sen hapenpuutteisesta muodosta maitohapon kautta. En suostu uskomaan, etteikö nuori kollega tuntisi erittäin tehokasta rasvahappopohjaista energiatuotannon reittiä, beetaoksidaatiota. En myös sitä, että tavattoman tehokas energiareitti ketonien kautta (tärkein beetahydroksibutyraatti, BHB) olisi modernille tutkijalla tuntematon. Taitaa mieluummin olla artikkelin koostajan ymmärryksen tulosta.

        Ihminen käyttää levossa noin 70% rasvaa energiakseen eikä tuo muutu vaikka ihminen ei söisi lainkaan hiilihydraattia. Elimistö kun tekee tarvittavan hiilihydraatin lähinnä proteiinista. Ketoaineita valmistetaan vain noin 50 g päivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paras ja ylivoimainen korrelaatio painon kevenemisessä on ravinnon energiavajeen määrällä. Eri makrojen keskinäisellä suhteilla on vain vähäinen tai olematon merkitys.

        "Paras ja ylivoimainen korrelaatio painon kevenemisessä on ravinnon energiavajeen määrällä. Eri makrojen keskinäisellä suhteilla on vain vähäinen tai olematon merkitys."

        Saatat olla oikeassa, primääristen vaikutusten suhteen, mutta mutta...

        Jos nuo "makrojen" osuudet paljon eroavat siitä "normaalista" niin saattaapi ihmisellä olla kovin vaikea olotila joka ei kyllä edesauta painonhallintaa.

        Väittäisin että etenkin proteiinin määrällä on iso merkitys.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Bulguuri on myös käypäinen täysjyvätuote. Siskonmakkarakeitosta en kyllä luovu mutta 400 g siskonmakkaraa saa sitten riittää kolmeksi syömäkerraksi ja mukana paljon juureksia.

        Eikös se Bulguuri ole tuontitavaraa, suosin itse kotimaisia vaihtoehtoja. Ne juurekset keitossa ovat ihan hyvä, mutta yritä nyt keksiä niille siskonmakkaroille jokin terveellisempi vaihtoehto (kana tai vaikka vähärasvainen naudan jauheliha) jos meinaat laihtua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se Bulguuri ole tuontitavaraa, suosin itse kotimaisia vaihtoehtoja. Ne juurekset keitossa ovat ihan hyvä, mutta yritä nyt keksiä niille siskonmakkaroille jokin terveellisempi vaihtoehto (kana tai vaikka vähärasvainen naudan jauheliha) jos meinaat laihtua.

        Syön siskonmakkarakeittoa muutaman kerran vuodessa, ei vaikuta painoon. Samaten teen pastalle siskonmakkarakastiketta muutanan kerran vuodessa. Siskonmakkarakeitto on vieläpä aika vähäkaloristakin.

        Saas nähdä millaista ruokaa on uudessa työpaikassa. Vaihtoehtoja on kaksi eli työpaikan ruokala tai eväät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Paras ja ylivoimainen korrelaatio painon kevenemisessä on ravinnon energiavajeen määrällä. Eri makrojen keskinäisellä suhteilla on vain vähäinen tai olematon merkitys."

        Saatat olla oikeassa, primääristen vaikutusten suhteen, mutta mutta...

        Jos nuo "makrojen" osuudet paljon eroavat siitä "normaalista" niin saattaapi ihmisellä olla kovin vaikea olotila joka ei kyllä edesauta painonhallintaa.

        Väittäisin että etenkin proteiinin määrällä on iso merkitys.

        Saattaapi.
        Väittäisin.
        Miksi et kuitenkaan väitä?
        Sen jälkeen kun väität, voit vielä perustella.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Ihminen käyttää levossa noin 70% rasvaa energiakseen eikä tuo muutu vaikka ihminen ei söisi lainkaan hiilihydraattia. Elimistö kun tekee tarvittavan hiilihydraatin lähinnä proteiinista. Ketoaineita valmistetaan vain noin 50 g päivässä.

        "Ihminen käyttää levossa noin 70% rasvaa energiakseen....."

        Lopeta höpinäsi ja vastaa:

        Kumpi on pidempi aikajakso, 3 kuukautta vai 11 vuotta?

        Yhä liian vaikeaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ihminen käyttää levossa noin 70% rasvaa energiakseen....."

        Lopeta höpinäsi ja vastaa:

        Kumpi on pidempi aikajakso, 3 kuukautta vai 11 vuotta?

        Yhä liian vaikeaa?

        Onko tuo 11 vuotta yhden ihmisen oma kokemus vai laaja satunnaistettu tutkimus?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo 11 vuotta yhden ihmisen oma kokemus vai laaja satunnaistettu tutkimus?

        Vekun oma kokemus siitä että laihduttamalla voi päästä eroon diabeteslääkkeistä vaikka dieettinä on LCHF.

        Ruotsissa sitten suositellaa diabeetikoille maltillista karppausta painonhallintaan yhtenä dieettinä, ei LCHF-dieettiä.


      • Anonyymi

        "Raukka paralla ei ole pinintäkään hajua todellisuudesta. Minä olen asunut Ruotsissa jo yli 40 vuotta joten TIEDÄN kuinka asia on"

        Ihan pisti sellainen kummallisuus tällä kerralla silmään, että miten se, että olet asunut yli 40 vuotta Ruotsissa, vaikuttaisi tämän laihdutusasian uskottavuuteen.

        Etenkin kun tuosta ajasta olet suurimman osan kerryttänyt painoa ja syönyt epäterveellisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Raukka paralla ei ole pinintäkään hajua todellisuudesta. Minä olen asunut Ruotsissa jo yli 40 vuotta joten TIEDÄN kuinka asia on"

        Ihan pisti sellainen kummallisuus tällä kerralla silmään, että miten se, että olet asunut yli 40 vuotta Ruotsissa, vaikuttaisi tämän laihdutusasian uskottavuuteen.

        Etenkin kun tuosta ajasta olet suurimman osan kerryttänyt painoa ja syönyt epäterveellisesti.

        Ruotsin Sosiaalihallituksen diabeetikoiden ravitsemussuositukset löytyvät kun googlaa 'kost vid diabetes'. Kannattaa lukea vastapainoksi vekun kirjoittelulle.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Ruotsin Sosiaalihallituksen diabeetikoiden ravitsemussuositukset löytyvät kun googlaa 'kost vid diabetes'. Kannattaa lukea vastapainoksi vekun kirjoittelulle.

        Sokeritautinen voipi unohtaa isämeidän rukouksesta. Anna meille jokapäiväinen leipämme, Sillä näin siellä kerrotaan>>>>

        Täysjyvätuotteita
        Tieteellinen tuki täysjyvätuotteiden vähentämiselle
        kokonaiskuolleisuus ja kuolleisuus sydän- ja verisuonitauteihin niillä, joilla on
        diabetes [2].


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, täällä on heidän esimerkkiaterioitaan: https://www.socialstyrelsen.se/globalassets/sharepoint-dokument/artikelkatalog/ovrigt/nr-diabetes-kostviddiabetes-ingredienser.pdf

        Jeps. Ei löydy vekun aamiaista eli reilu 100 g voissa paistettua kylkisiivua kolmella paistetulla kananmunalla listalta. Lisäksi tuota erittäin vähähiilihydraattista ei suositella ja siinä tulee 30E% proteiinista ja yhtenä ainesosana on perunasalaattia.

        Ruotsin Sosiaalihallituksen määritelmä erittäin vähähiilihydraattiseksi dieetiksi on kyllä alle 26E% hiilihydraatista. Vekun mukaan se ei edes ole karppausta.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joo, täällä on heidän esimerkkiaterioitaan"

        Eihän noi muistuta laisinkaan sitä mistä Veijo toitottaa.

        Kaikissa viidessä malliateriassa on näköjään myös perunaa = sokeria.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rähmä denthän vuosileima taitaa puuttua. Löytyykö jostakin antikvaarista? Nuo sapuskat edellyttää multa notta pitkii terävii inskapiikkejä.

        ”Tuntuisi luonnolliselta ajatella, että kun vähennämme ruoan hiilihydraatteja, erityisesti nopeasti pilkkoutuvia sellaisia, voisimme saada diabeetikon sokeritasapainon paremmaksi.”

        https://blogit.ts.fi/terveys-tiede/vahahiilihydraattinen-vhh-ruokavalio-ja-diabetes/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Tuntuisi luonnolliselta ajatella, että kun vähennämme ruoan hiilihydraatteja, erityisesti nopeasti pilkkoutuvia sellaisia, voisimme saada diabeetikon sokeritasapainon paremmaksi.”

        https://blogit.ts.fi/terveys-tiede/vahahiilihydraattinen-vhh-ruokavalio-ja-diabetes/

        "Tutkimuksissa ruokavalion ja elintapojen interventiolla saadaan samanlaiset myönteiset vaikutukset painoon ja sokeritasapainoon 1-2 vuoden seurannassa, olipa ruokavalio VHH tai muu suositusten mukainen ruokavalio. VHH ei ole siis merkittävästi tehokkaampi kuin muut tutkitut ruokavaliot."
        --
        "Silloin kun VHH-ruokavalion rasvakoostumus painottuu tyydyttymättömiin rasvoihin ja tyydyttyneen rasvan määrä pysyy kohtuullisena, VHH-ruokavaliolla ei ole haitallista vaikutusta veren rasvaprofiiliin. Mikäli rasvakoostumus painottuu tyydyttyneeseen rasvaan, veren rasvaprofiili voi muuttua epäedulliseen suuntaan."


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tutkimuksissa ruokavalion ja elintapojen interventiolla saadaan samanlaiset myönteiset vaikutukset painoon ja sokeritasapainoon 1-2 vuoden seurannassa, olipa ruokavalio VHH tai muu suositusten mukainen ruokavalio. VHH ei ole siis merkittävästi tehokkaampi kuin muut tutkitut ruokavaliot."
        --
        "Silloin kun VHH-ruokavalion rasvakoostumus painottuu tyydyttymättömiin rasvoihin ja tyydyttyneen rasvan määrä pysyy kohtuullisena, VHH-ruokavaliolla ei ole haitallista vaikutusta veren rasvaprofiiliin. Mikäli rasvakoostumus painottuu tyydyttyneeseen rasvaan, veren rasvaprofiili voi muuttua epäedulliseen suuntaan."

        Rasvapappojen houreet jatkuvat taas kohta.

        Karppauksen myönteiset vaikutukset kun johtuvat vain painonlaskusta (jonka rasvapapat kiistävät täysin) ja kun karppaus on hiukan parempi lyhyellä aikajänteellä painon laskussa niin se on hiukan parempi myös diabeteksen hoidossa lyhyellä aikajänteellä mutta ei pitkällä.

        Lisäksi kun karppaus pitää heidän mukaansa toteuttaa mahdollisimman kovalla rasvalla vastoin suosituksia niin kyseessä on enemmänkin lahko kuin dieetti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ihminen käyttää levossa noin 70% rasvaa energiakseen....."

        Lopeta höpinäsi ja vastaa:

        Kumpi on pidempi aikajakso, 3 kuukautta vai 11 vuotta?

        Yhä liian vaikeaa?

        Yön aikana rasvahappoja on veressä enemmän kuin päivällä, ja silloin elimistö käyttää niitä pitkän aikaa. Glukoosia tulee kyllä yöllä vereen maksasta, mutta säädellysti. Sitä riittää lähinnä aivosoluille. Muun elimistön energiantarve on katettava rasvalla.


      • Anonyymi

        "Aikamoinen ristiriita Veijon ärinän ja todellisuuden kanssa."

        Koetappa rauhoittua siellä kirkonkylän kioskilla edes joulunpyhien ajaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tutkimuksissa ruokavalion ja elintapojen interventiolla saadaan samanlaiset myönteiset vaikutukset painoon ja sokeritasapainoon 1-2 vuoden seurannassa, olipa ruokavalio VHH tai muu suositusten mukainen ruokavalio. VHH ei ole siis merkittävästi tehokkaampi kuin muut tutkitut ruokavaliot."
        --
        "Silloin kun VHH-ruokavalion rasvakoostumus painottuu tyydyttymättömiin rasvoihin ja tyydyttyneen rasvan määrä pysyy kohtuullisena, VHH-ruokavaliolla ei ole haitallista vaikutusta veren rasvaprofiiliin. Mikäli rasvakoostumus painottuu tyydyttyneeseen rasvaan, veren rasvaprofiili voi muuttua epäedulliseen suuntaan."

        "Silloin kun VHH-ruokavalion rasvakoostumus painottuu tyydyttymättömiin rasvoihin ja tyydyttyneen rasvan määrä pysyy kohtuullisena, VHH-ruokavaliolla ei ole haitallista vaikutusta veren rasvaprofiiliin. Mikäli rasvakoostumus painottuu tyydyttyneeseen rasvaan, veren rasvaprofiili voi muuttua epäedulliseen suuntaan."

        THL:n ja Diabetesliiton mieleistä puppua jolle ei löydy pienintäkään tieteelistä pohjaa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Rasvapappojen houreet jatkuvat taas kohta.

        Karppauksen myönteiset vaikutukset kun johtuvat vain painonlaskusta (jonka rasvapapat kiistävät täysin) ja kun karppaus on hiukan parempi lyhyellä aikajänteellä painon laskussa niin se on hiukan parempi myös diabeteksen hoidossa lyhyellä aikajänteellä mutta ei pitkällä.

        Lisäksi kun karppaus pitää heidän mukaansa toteuttaa mahdollisimman kovalla rasvalla vastoin suosituksia niin kyseessä on enemmänkin lahko kuin dieetti.

        Juu kovvoo rasvaa häätyy olla. Johan tuokin sen osoittaa

        https://1.bp.blogspot.com/-2XvDKqgFfrQ/VRwU5OdEudI/AAAAAAAAAuU/3kDv2RL3HEk/s1600/guessinggame.png

        On hyvin tyhmää olla huomioimatta tuota silleen omalle terveydelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu kovvoo rasvaa häätyy olla. Johan tuokin sen osoittaa

        https://1.bp.blogspot.com/-2XvDKqgFfrQ/VRwU5OdEudI/AAAAAAAAAuU/3kDv2RL3HEk/s1600/guessinggame.png

        On hyvin tyhmää olla huomioimatta tuota silleen omalle terveydelle.

        Uuden (2021) tutkimuksen mukaan https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/JAHA.120.019814 tyydyttyneen rasvan määrä ei korreloi sydäntautitapahtumien määrän kanssa.

        ”In a large prospective cohort study including men and women with diverse diets across 9 European countries, there were no strong associations between dietary saturated fatty acids (SFAs) and coronary heart disease (CHD) incidence, or between the substitution of polyunsaturated or monounsaturated fatty acids for saturated fatty acids and CHD incidence.”

        ”In contrast, there were differences in CHD risk when food sources of SFAs were considered, with a lower CHD incidence with consumption of SFAs from fermented dairy products (yogurt and cheese) and fish, but a higher CHD incidence with consumption of SFAs from red meat and butter.”

        Tyydyttynyt rasva fermentoidusta maidosta (juusto, jugurtti) ja kalasta siis vähentää sydäntautitapahtumia, kun taas tyydyttynyt rasva lihajalosteista ja punaisesta lihasta lisää sydäntautitapahtumia. Tutkimuksessa tyydyttynyttä rasvaa saatiin maitotuotteista tuplasti sen mitä lihasta.

        Tutkimuksessa oli 385 747 osanottajaa 9 eri maasta.

        Vaikkei tyydyttynyt rasva olisikaan haitallista, se ei ole välttämätöntä ja siinä on ylipainoiselle turhia kaloreita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tutkimuksissa ruokavalion ja elintapojen interventiolla saadaan samanlaiset myönteiset vaikutukset painoon ja sokeritasapainoon 1-2 vuoden seurannassa, olipa ruokavalio VHH tai muu suositusten mukainen ruokavalio. VHH ei ole siis merkittävästi tehokkaampi kuin muut tutkitut ruokavaliot."
        --
        "Silloin kun VHH-ruokavalion rasvakoostumus painottuu tyydyttymättömiin rasvoihin ja tyydyttyneen rasvan määrä pysyy kohtuullisena, VHH-ruokavaliolla ei ole haitallista vaikutusta veren rasvaprofiiliin. Mikäli rasvakoostumus painottuu tyydyttyneeseen rasvaan, veren rasvaprofiili voi muuttua epäedulliseen suuntaan."

        Miksi sitten diabeetikoille suositellaan matalan glykemiakuorman hiilihydraatteja, jos aterian jälkeisillä verensokerin nousuilla ei ole mitään väliä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten diabeetikoille suositellaan matalan glykemiakuorman hiilihydraatteja, jos aterian jälkeisillä verensokerin nousuilla ei ole mitään väliä?

        Vain Ruotsissa. Suomessa diabeetikoille suositellaan samaa terveellistä dieettiä kuin muillekin. Ruotsissa kyllä suositellaan diabeetikoille myös vähärasvaista dieettiä.

        Diabeteksessä tärkeintä on painonhallinta. Laihtuminen auttaa tosi paljon jos on ylipainoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uuden (2021) tutkimuksen mukaan https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/JAHA.120.019814 tyydyttyneen rasvan määrä ei korreloi sydäntautitapahtumien määrän kanssa.

        ”In a large prospective cohort study including men and women with diverse diets across 9 European countries, there were no strong associations between dietary saturated fatty acids (SFAs) and coronary heart disease (CHD) incidence, or between the substitution of polyunsaturated or monounsaturated fatty acids for saturated fatty acids and CHD incidence.”

        ”In contrast, there were differences in CHD risk when food sources of SFAs were considered, with a lower CHD incidence with consumption of SFAs from fermented dairy products (yogurt and cheese) and fish, but a higher CHD incidence with consumption of SFAs from red meat and butter.”

        Tyydyttynyt rasva fermentoidusta maidosta (juusto, jugurtti) ja kalasta siis vähentää sydäntautitapahtumia, kun taas tyydyttynyt rasva lihajalosteista ja punaisesta lihasta lisää sydäntautitapahtumia. Tutkimuksessa tyydyttynyttä rasvaa saatiin maitotuotteista tuplasti sen mitä lihasta.

        Tutkimuksessa oli 385 747 osanottajaa 9 eri maasta.

        Vaikkei tyydyttynyt rasva olisikaan haitallista, se ei ole välttämätöntä ja siinä on ylipainoiselle turhia kaloreita.

        "Vaikkei tyydyttynyt rasva olisikaan haitallista, se ei ole välttämätöntä ja siinä on ylipainoiselle turhia kaloreita."

        Jos sinulla on bensapummpu joka täyttää tankin tuplanopeudella verrattuna muihin pumppuihin niin et siis käyttäisi sitä???


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Vain Ruotsissa. Suomessa diabeetikoille suositellaan samaa terveellistä dieettiä kuin muillekin. Ruotsissa kyllä suositellaan diabeetikoille myös vähärasvaista dieettiä.

        Diabeteksessä tärkeintä on painonhallinta. Laihtuminen auttaa tosi paljon jos on ylipainoa.

        ”Vain Ruotsissa. Suomessa diabeetikoille suositellaan samaa terveellistä dieettiä kuin muillekin. ”

        Myös Suomessa muuan hvp27 on suositellut minulle henkilökohtaisesti matalan glykemiakuorman ruokia.

        Tämä tapahtui 9.5.2021 klo 12.59 viestissä https://keskustelu.suomi24.fi/t/16755858/freestyle-libre-2#comment-108015740

        Siis aterian jälkeisellä verensokerin nousulla on mielestäsi sittenkin jotain väliä? Pitkäänsokeriin vaikuttavat myös aterian jälkeiset sokerin nousut.


      • Anonyymi

        Onhan sinua yritetty auttaa, mutta olet niin kovakorvainen ettet kuuntele neuvoja. Kaikki menee hukkaan.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Silloin kun VHH-ruokavalion rasvakoostumus painottuu tyydyttymättömiin rasvoihin ja tyydyttyneen rasvan määrä pysyy kohtuullisena, VHH-ruokavaliolla ei ole haitallista vaikutusta veren rasvaprofiiliin. Mikäli rasvakoostumus painottuu tyydyttyneeseen rasvaan, veren rasvaprofiili voi muuttua epäedulliseen suuntaan."

        THL:n ja Diabetesliiton mieleistä puppua jolle ei löydy pienintäkään tieteelistä pohjaa.

        Löytyy kyllä. Sinä et osaa etsiä - lukematon mies.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Vain Ruotsissa. Suomessa diabeetikoille suositellaan samaa terveellistä dieettiä kuin muillekin. ”

        Myös Suomessa muuan hvp27 on suositellut minulle henkilökohtaisesti matalan glykemiakuorman ruokia.

        Tämä tapahtui 9.5.2021 klo 12.59 viestissä https://keskustelu.suomi24.fi/t/16755858/freestyle-libre-2#comment-108015740

        Siis aterian jälkeisellä verensokerin nousulla on mielestäsi sittenkin jotain väliä? Pitkäänsokeriin vaikuttavat myös aterian jälkeiset sokerin nousut.

        Vaikutus pitkään sokeriin on pieni mutta matalan glykeemisen kuorman hiimihydraatit antavat suhteessa paremman kylläisyyden tunteen ja niiden kuitu laskee kolesterolia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo osoita yhtään mitään. Korkeintaan sen, että Ranskassa on korkeampi elintaso kuin Azerbaijanissa.

        Kyseinen tilasto ei pidä paikkaansa ja tyydyttynyt rasva ei olw itsenäinen sydäntautien syy vaan huonot kolesteroliarvot. Myöskään eri kansoja ei voi verrata toisiinsa.


        Kendrickistä voi lukea lisää täältä; https://rationalwiki.org/wiki/Malcolm_Kendrick


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kyseinen tilasto ei pidä paikkaansa ja tyydyttynyt rasva ei olw itsenäinen sydäntautien syy vaan huonot kolesteroliarvot. Myöskään eri kansoja ei voi verrata toisiinsa.


        Kendrickistä voi lukea lisää täältä; https://rationalwiki.org/wiki/Malcolm_Kendrick

        Tilasto on tietenkin emävale? Taitaa moni tehä ratkaisut sen perusteella.

        Sulle kehut sait hätäsi hetkellä linkin aikaiseksi.

        Onko sulla pistää likkiä asukkaiden kolesteroleista ja sydänkuolleisuudesta tai kuolemattomuudesta? En ole kyllä ole löytänyt niitä mistään. Vai elämmekö valheen maailmassa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tilasto on tietenkin emävale? Taitaa moni tehä ratkaisut sen perusteella.

        Sulle kehut sait hätäsi hetkellä linkin aikaiseksi.

        Onko sulla pistää likkiä asukkaiden kolesteroleista ja sydänkuolleisuudesta tai kuolemattomuudesta? En ole kyllä ole löytänyt niitä mistään. Vai elämmekö valheen maailmassa?

        Sieltä Kovasen artikkelistahan löytyy "tilasto". LDL-kolesterolin suhteen ylimmässä neljänneksessä olevat terveet kuolevat 80% todennäköisemmin sydänkohtaukseen kuin mayalimma olevat. Tämänkin voisit lukea: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28444290/

        Käppyrät eivät varmaan vakuuta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilasto on tietenkin emävale? Taitaa moni tehä ratkaisut sen perusteella.

        Sulle kehut sait hätäsi hetkellä linkin aikaiseksi.

        Onko sulla pistää likkiä asukkaiden kolesteroleista ja sydänkuolleisuudesta tai kuolemattomuudesta? En ole kyllä ole löytänyt niitä mistään. Vai elämmekö valheen maailmassa?

        Jos verrataan eri kansoja yleensä tai samaa kansaa pitkän ajan kuluessa, pitäisi aina ottaa ikävakiointi käyttöön, jotta ikärakenteen erilaisuudet ja muutokset eliminoituisivat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos verrataan eri kansoja yleensä tai samaa kansaa pitkän ajan kuluessa, pitäisi aina ottaa ikävakiointi käyttöön, jotta ikärakenteen erilaisuudet ja muutokset eliminoituisivat.

        Eri kansojen vertaaminen on hyödytöntä koska kaikkea dataa ei kertakaikkiaan ole saatavissa. Kolesterolititkimukset on tehty mittaamalla ison joukon kolesteroliarvoja ja seuraamalla kuolleisuutta. Yleensä populaatio jaetaan osiin kolesteroliarvojen suhteen eli esimerkiksi Finriskissä neljään osaan.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Eri kansojen vertaaminen on hyödytöntä koska kaikkea dataa ei kertakaikkiaan ole saatavissa. Kolesterolititkimukset on tehty mittaamalla ison joukon kolesteroliarvoja ja seuraamalla kuolleisuutta. Yleensä populaatio jaetaan osiin kolesteroliarvojen suhteen eli esimerkiksi Finriskissä neljään osaan.

        Haluatko kieltää meiltä pekonin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haluatko kieltää meiltä pekonin?

        Ei, sen sijaan ihmisten ei pitäisi väittää sitä terveystuotteeksi. Pekoni kun on lihajaloste pahimmasta päästä korkean nitriittipitoisuuden takia. Syön sitä itsekin mutta harvoin. Tänään taitaa olla ruokana täysjyväpastaa tomaattipekonikastikkeessa. Seuraavan kerran pekonia sitten ehkä kevättalvella huhtikuussa.

        Myöskään puhdistettu vilja ja sokeri eivät ole terveystuotteita.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Eri kansojen vertaaminen on hyödytöntä koska kaikkea dataa ei kertakaikkiaan ole saatavissa. Kolesterolititkimukset on tehty mittaamalla ison joukon kolesteroliarvoja ja seuraamalla kuolleisuutta. Yleensä populaatio jaetaan osiin kolesteroliarvojen suhteen eli esimerkiksi Finriskissä neljään osaan.

        Hyödytöntä on luonnonkansan joka siellä aussissa asuupi heillä on luonnonkansan tapaan jopa maailman alhaisimmat kolesterolit. Eli hyvä uutinen notta alhaiset on. Tietenkin ne huonot onkin notta sydänkuolleisuus myös maailman suurinta. Heitillä on myös sokeritautia niin maan perusteellisesti.

        Juu Suomessa keräs tilastoja Autoklinikka Ja tulos. Sitte ku ukkoo akkaa alako kaatumaan tuli esille notta pitkäikäisempiä miehet oli jos kolet oli 5 - 7.

        Tieteellistä se kommunismikin oli?


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Sieltä Kovasen artikkelistahan löytyy "tilasto". LDL-kolesterolin suhteen ylimmässä neljänneksessä olevat terveet kuolevat 80% todennäköisemmin sydänkohtaukseen kuin mayalimma olevat. Tämänkin voisit lukea: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28444290/

        Käppyrät eivät varmaan vakuuta?

        Käppyrät tietenkin vakuuttaa vaan ei kolesteroli Kovasen kaunokirjallisuus. Sillä niitäkin on luettu. Hää on ollut haaskaamassa Wihurin rahoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyödytöntä on luonnonkansan joka siellä aussissa asuupi heillä on luonnonkansan tapaan jopa maailman alhaisimmat kolesterolit. Eli hyvä uutinen notta alhaiset on. Tietenkin ne huonot onkin notta sydänkuolleisuus myös maailman suurinta. Heitillä on myös sokeritautia niin maan perusteellisesti.

        Juu Suomessa keräs tilastoja Autoklinikka Ja tulos. Sitte ku ukkoo akkaa alako kaatumaan tuli esille notta pitkäikäisempiä miehet oli jos kolet oli 5 - 7.

        Tieteellistä se kommunismikin oli?

        Autoklinikkatutkimuksen aokoina suomalaisten kokonaiskolesteromi oli keskimäärin reimusti yli 7 eli kokonaiskolesteroli 5-7 mmol/l oli matala.

        Abojen kokonaiskolesteroli on 5.6 mmol/l ja HDL on matala. LDL lienee jotain yli 4 mmol/l eli ei siis mitenkään matala.

        Molemmat asiat on sinulle kerrottu useita kertoja, viekö karppaus muistin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käppyrät tietenkin vakuuttaa vaan ei kolesteroli Kovasen kaunokirjallisuus. Sillä niitäkin on luettu. Hää on ollut haaskaamassa Wihurin rahoja.

        Eiväthän Finriskin tiedot ole Kovasen tuottamia vaan peräisin Finriski-tutkimuksista. Finriski taasen on valtion rahoittama tutkimus. Kovanen vaan käytti tuossa paperissa sen tietoja.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Autoklinikkatutkimuksen aokoina suomalaisten kokonaiskolesteromi oli keskimäärin reimusti yli 7 eli kokonaiskolesteroli 5-7 mmol/l oli matala.

        Abojen kokonaiskolesteroli on 5.6 mmol/l ja HDL on matala. LDL lienee jotain yli 4 mmol/l eli ei siis mitenkään matala.

        Molemmat asiat on sinulle kerrottu useita kertoja, viekö karppaus muistin?

        Tuosta oppimattomuudesta ja hoksottien myös. Onhan sullekkin tuota vuosien varrelta toiveita linkeistä... ja muistakin.

        Ei oo lääkäriseurallakaan mitään tietoa muuta kuin oletuksia sellaisia joka sopii agendaan.

        Eli tosiasioihin!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta oppimattomuudesta ja hoksottien myös. Onhan sullekkin tuota vuosien varrelta toiveita linkeistä... ja muistakin.

        Ei oo lääkäriseurallakaan mitään tietoa muuta kuin oletuksia sellaisia joka sopii agendaan.

        Eli tosiasioihin!!!

        Abojen kolesteroliarvot löytyvät Valtsun blogista, vilkaise sieltä. Voitsit myös komme toida miksi Heikkilä väittää abojen kolesteroliarvojen ole an hyviä kun ne ovat oikeasi todekla huonoja.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Abojen kolesteroliarvot löytyvät Valtsun blogista, vilkaise sieltä. Voitsit myös komme toida miksi Heikkilä väittää abojen kolesteroliarvojen ole an hyviä kun ne ovat oikeasi todekla huonoja.

        Tuskin lähen penkomaan Valtun pakinoita. Lienee Laatsun luokkaa jättää osan tutkimuksista käsittelemättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin lähen penkomaan Valtun pakinoita. Lienee Laatsun luokkaa jättää osan tutkimuksista käsittelemättä.

        Niin sinä viittaat siihen kiinalaisten juoppojen rottien tutkimukseen, jota haluaisit soveltaa myös ylipainoisiin suomalaisiin?

        Et muuten ole kommentoinut ollenkaan Panu Luukkosen tutkimusta, jossa luvattiin puolittaa ei-alkoholiperäinen rasvamaksa ketodieetillä kahdessa viikossa?

        https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008492491.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin sinä viittaat siihen kiinalaisten juoppojen rottien tutkimukseen, jota haluaisit soveltaa myös ylipainoisiin suomalaisiin?

        Et muuten ole kommentoinut ollenkaan Panu Luukkosen tutkimusta, jossa luvattiin puolittaa ei-alkoholiperäinen rasvamaksa ketodieetillä kahdessa viikossa?

        https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008492491.html

        Ei tuohon ei-alkoholiperäisen rasvamaksan poistamiseen mitään keto-diettiä tarvita.

        Ehkä se voi nopeuttaa prosessia, mutta tuolla dieetillä on sitten omat haittansakin olemassa.

        Minä poistan omaa rasvamaksaani syömällä suositusten mukaisesti, niin pilkuntarkasti kuin vaan pystyn. Ja aika tarkkaan sitä näköjään kyllä pystyy.

        En ole tutkimuksissa nyt käynyt, mutta tuntemukset on kahden kuukauden jälkeen sellaisia, että jotakin siellä maksan suunnalla on ihan 100% varmuudella muuttunut, ja hyvään suuntaan.

        Hiilareita alle 200g päivässä ja siitä sokeria alle 40g.

        Tuo ei ole mitään keto-diettiä mutta toimii ihan hyvin. Tuohon kun yhdeistetään pienimuotoinen liikkuminen ja painonlasku niin asia korjaantuu ilman sen isompaa taistelua.

        Minulla ei ole kakkostyypin diabetestä, mutta sekin korjaantunee samoilla eväillä, painonpudotus on se oleellisin asia sen hoidossa.

        Eikös se Veijonkin kakkostyyppi mennyt lepotilaan kun sai kymmeniä kiloja painoa pois. Malliesimerkki siitä miten tuo korjataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin sinä viittaat siihen kiinalaisten juoppojen rottien tutkimukseen, jota haluaisit soveltaa myös ylipainoisiin suomalaisiin?

        Et muuten ole kommentoinut ollenkaan Panu Luukkosen tutkimusta, jossa luvattiin puolittaa ei-alkoholiperäinen rasvamaksa ketodieetillä kahdessa viikossa?

        https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008492491.html

        Oliko tässä jutussa laulumaitten kapinahenkeä rokotuksiin?

        Soon heitin asiansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin sinä viittaat siihen kiinalaisten juoppojen rottien tutkimukseen, jota haluaisit soveltaa myös ylipainoisiin suomalaisiin?

        Et muuten ole kommentoinut ollenkaan Panu Luukkosen tutkimusta, jossa luvattiin puolittaa ei-alkoholiperäinen rasvamaksa ketodieetillä kahdessa viikossa?

        https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008492491.html

        Pahoitin mieleni Laatikaisen selityksissä, että jätti osan asioista käsittelemättä. Eli hyvin harhaanjohtavaa ja hän menettää sen vähäisenkin uskottavuutensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyödytöntä on luonnonkansan joka siellä aussissa asuupi heillä on luonnonkansan tapaan jopa maailman alhaisimmat kolesterolit. Eli hyvä uutinen notta alhaiset on. Tietenkin ne huonot onkin notta sydänkuolleisuus myös maailman suurinta. Heitillä on myös sokeritautia niin maan perusteellisesti.

        Juu Suomessa keräs tilastoja Autoklinikka Ja tulos. Sitte ku ukkoo akkaa alako kaatumaan tuli esille notta pitkäikäisempiä miehet oli jos kolet oli 5 - 7.

        Tieteellistä se kommunismikin oli?

        "Juu Suomessa keräs tilastoja Autoklinikka Ja tulos. Sitte ku ukkoo akkaa alako kaatumaan tuli esille notta pitkäikäisempiä miehet oli jos kolet oli 5 - 7.

        - Oikein. Sitte tuli esille notta pitkäikäisempiä oli ne miehet joiden kolet oli matalammat kuin muilla. Ja niistäkin vain harvat eli yli 70-vuotiaaksi. Nyt miehet elää keskimäärin 78-vuotiaiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei vilja lihota, vaan kalorit. Veijon oppi on harhaoppi."

        Siis sokeri ei lihota???

        Kaloriteoria on haudattu koska se ei toimi ihmisen kohdalla niinkuin luulet.

        Miksi jotkut ihmiset lihoo ja jäävät lihaviksi? Tavanomainen vastaus, jos kysyt maallikkolta (tai ravintotieteen professorilta) kulostaa itsestään selvältä. "He syövät enemmän kaloreita kuin he kuluttaa".
        Mutta se ei todellakaan ole kovin hyvä vastaus. Se on kuvaus siitä, mitä tapahtuu, ei vastaus siihen, miksi. Jos taas kysymme "Mutta miksi he syövät, kun enemmän kuin he kuluttavat?", on vaikeampaa. Mutta usein viitataan siihen että henkilöllä voi olla heikko luonne, tai on laiska tai ehkä eivät yksinkertaisesti ymmärrä paremmin. On kuitenkin olemassa useita laihoja ihmisiä joilla on heikko luonne, jotka eivät liiku enempää kuin on pakko ja ovat tuskin viitsineet käydä peruskoulun loppuun joten logiikka ei ole itsestään selvä erityisesti koska monet liikalihavat näyttävät syövän vähän ja jotkut laihat näyttävät pystyvän syömään kuinka paljon hyvänsä lihomatta.
        Onko maailma epäoikeudenmukainen? Onko niin kuin joku ”asiantuntija” sanoi että on totuttava olemaan nälissään mikäli haluaa pitää painonsa ? Ymmärtääkseni hän tarkoitti loppuiän. Kalorirajoitetuista ruokavalioista tehdyt tutkimukset kuitenkin osoittavat että niillä saavutetaan vain väliaikainen laihtuminen jonka jälkeen paino palautuu entiselleen ja vähän lisääkin ja vähentyneellä lihasmäärällä (=jojo-laihdutus) Tämä on täysin odotettua mikäli luottaa ravintotutkimukseen, laihtuminen kunnes väsyy olemaan nälissään ja sitten pannukakku koko hommasta

        "Kalorirajoitetuista ruokavalioista tehdyt tutkimukset kuitenkin osoittavat että niillä saavutetaan vain väliaikainen laihtuminen jonka jälkeen paino palautuu entiselleen ja vähän lisääkin ja vähentyneellä lihasmäärällä (=jojo-laihdutus)"

        Näin juuri toimii vähähiilihydraattinen ruokavalio. Ilman kalorivajausta ihminen ei laihdu ja väliaikaisen laihtumisen jälkeen paino palautuu entiselleen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin lähen penkomaan Valtun pakinoita. Lienee Laatsun luokkaa jättää osan tutkimuksista käsittelemättä.

        Tuolla perusteella kannattaa ensiksi jättää lukematta kaikki Heikkilän tekstit koska hän jättää pois kaikki hänelle sopimattomat tutkimukset ja loppujskin siteeraa väärin.

        Laatikainen ei voi mitenkäön viitata kaikkiin tutkimuksiin ja juopporotilla tehdyt tytkimukset eivät ole merkittäviä.

        Lainaus Valtsun blogista; 'Heikkilän mukaan Australian aboriginaaleilla on maailman matalin kolesterolitaso, mutta eniten sydäntautia.
        Sydäntaudista runsaasti kärsivillä länsimaistuneilla aboriginaaleilla on keskimäärin korkeahko kolesterolitaso (5.65 mmol/L). Ennen länsimaistumista ja sydäntautien yleistymistä heillä oli matalampi kolesterolitaso. '.


      • hvp27 kirjoitti:

        Tuolla perusteella kannattaa ensiksi jättää lukematta kaikki Heikkilän tekstit koska hän jättää pois kaikki hänelle sopimattomat tutkimukset ja loppujskin siteeraa väärin.

        Laatikainen ei voi mitenkäön viitata kaikkiin tutkimuksiin ja juopporotilla tehdyt tytkimukset eivät ole merkittäviä.

        Lainaus Valtsun blogista; 'Heikkilän mukaan Australian aboriginaaleilla on maailman matalin kolesterolitaso, mutta eniten sydäntautia.
        Sydäntaudista runsaasti kärsivillä länsimaistuneilla aboriginaaleilla on keskimäärin korkeahko kolesterolitaso (5.65 mmol/L). Ennen länsimaistumista ja sydäntautien yleistymistä heillä oli matalampi kolesterolitaso. '.

        Pistetään nyt linkkinin erääseen tutkimukseen aboista: https://books.google.fi/books?id=xaYACAAAQBAJ&pg=PA368&lpg=PA368&dq=aboriginals 5.65 mmol/l&source=bl&ots=hTVM7AMD2X&sig=ACfU3U2B13HGrZCdSbs2x4PW_StEQM03Cg&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwif9fqSvPb0AhVKSfEDHVlhANQQ6AF6BAgdEAI#v=onepage&q=aboriginals 5.65 mmol/l&f=false


        On aika lailla selvää että Heikkilä ei tiedä aboistakaan yhtään mitään.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Pistetään nyt linkkinin erääseen tutkimukseen aboista: https://books.google.fi/books?id=xaYACAAAQBAJ&pg=PA368&lpg=PA368&dq=aboriginals 5.65 mmol/l&source=bl&ots=hTVM7AMD2X&sig=ACfU3U2B13HGrZCdSbs2x4PW_StEQM03Cg&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwif9fqSvPb0AhVKSfEDHVlhANQQ6AF6BAgdEAI#v=onepage&q=aboriginals 5.65 mmol/l&f=false


        On aika lailla selvää että Heikkilä ei tiedä aboistakaan yhtään mitään.

        Mitä ihmettä, väitätkö että Heikkilä on last-season kamaa?

        ”Liity klubiin, tervehdy ja laihdu kuten jo kymmenet tuhannet suomalaiset! Kaikkien elintapasairauksien (diabetes, ylipaino, verenpaine, rasva-aineenvaihdunnan häiriöt, rasvamaksa, uniapnea, immuniteettihäiriöt, jotkut syövät, sydän- ja verisuonitaudit jne.) todellinen syy on insuliiniresistenssi, johon ei ole olemassa lääkettä. Sen ainoa hoitomuoto on elämäntapamuutos. Sen ohjattu toteutustapa löytyy tästä klubista.”

        ”Elintapasairauksien takana on sokeri, puhdistetut hiilihydraatit ja teolliset kasviöljyt. Pitkäaikaisverensokeri on tärkein sydänkohtausten ennustaja.”

        ”Olen Suomen johtava ravintohoitoihin perehtynyt lääkäri. Terveysklubin ydin on potilastyön tieteellisestä ja kliinisestä taustasta syntynyt tietopankki. Olen koonnut sinne jatkuvasti päivittyvään aineistoon pitkäaikaisen kokemukseni ruokavaliohoidoista ja sisällyttänyt siihen maailmanlaajuisen lääketieteellisen tutkimuksen tuoreimpia ja olennaisimipia tuloksia.”

        ”Astu nyt terveyspolulle, jossa saat koko ajan tietoa, tukea ja neuvoja!”

        Sitaattien lähde: Antti Heikkilä www-sivu https://www.anttiheikkila.com/terveysklubi/


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä, väitätkö että Heikkilä on last-season kamaa?

        ”Liity klubiin, tervehdy ja laihdu kuten jo kymmenet tuhannet suomalaiset! Kaikkien elintapasairauksien (diabetes, ylipaino, verenpaine, rasva-aineenvaihdunnan häiriöt, rasvamaksa, uniapnea, immuniteettihäiriöt, jotkut syövät, sydän- ja verisuonitaudit jne.) todellinen syy on insuliiniresistenssi, johon ei ole olemassa lääkettä. Sen ainoa hoitomuoto on elämäntapamuutos. Sen ohjattu toteutustapa löytyy tästä klubista.”

        ”Elintapasairauksien takana on sokeri, puhdistetut hiilihydraatit ja teolliset kasviöljyt. Pitkäaikaisverensokeri on tärkein sydänkohtausten ennustaja.”

        ”Olen Suomen johtava ravintohoitoihin perehtynyt lääkäri. Terveysklubin ydin on potilastyön tieteellisestä ja kliinisestä taustasta syntynyt tietopankki. Olen koonnut sinne jatkuvasti päivittyvään aineistoon pitkäaikaisen kokemukseni ruokavaliohoidoista ja sisällyttänyt siihen maailmanlaajuisen lääketieteellisen tutkimuksen tuoreimpia ja olennaisimipia tuloksia.”

        ”Astu nyt terveyspolulle, jossa saat koko ajan tietoa, tukea ja neuvoja!”

        Sitaattien lähde: Antti Heikkilä www-sivu https://www.anttiheikkila.com/terveysklubi/

        Aika last season on. Insuliiniresistenssiin auttaa laihdutus, ei karppaaminen.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Tuolla perusteella kannattaa ensiksi jättää lukematta kaikki Heikkilän tekstit koska hän jättää pois kaikki hänelle sopimattomat tutkimukset ja loppujskin siteeraa väärin.

        Laatikainen ei voi mitenkäön viitata kaikkiin tutkimuksiin ja juopporotilla tehdyt tytkimukset eivät ole merkittäviä.

        Lainaus Valtsun blogista; 'Heikkilän mukaan Australian aboriginaaleilla on maailman matalin kolesterolitaso, mutta eniten sydäntautia.
        Sydäntaudista runsaasti kärsivillä länsimaistuneilla aboriginaaleilla on keskimäärin korkeahko kolesterolitaso (5.65 mmol/L). Ennen länsimaistumista ja sydäntautien yleistymistä heillä oli matalampi kolesterolitaso. '.

        Laatikainen tunnetusti unohtaa angendaansa sopimattomat. Antti kyllä on tuonut esille monia juttuja vuosia ennen kuin muut kirijoottajat. Toi Heikkilä myös vuosia sitten notta sydärin syitä on 250 jonka Malcolmi äskettäin.

        Vikipedia kertoi mennä vuosina notta alhaiset heitillä on, mutta poistettu. Mikä sitten on syynä? Jos teillä on tietoa tästä niin tuokaa esille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laatikainen tunnetusti unohtaa angendaansa sopimattomat. Antti kyllä on tuonut esille monia juttuja vuosia ennen kuin muut kirijoottajat. Toi Heikkilä myös vuosia sitten notta sydärin syitä on 250 jonka Malcolmi äskettäin.

        Vikipedia kertoi mennä vuosina notta alhaiset heitillä on, mutta poistettu. Mikä sitten on syynä? Jos teillä on tietoa tästä niin tuokaa esille.

        Poistettu koska ei pidä paikkaansa. Aboja on tutkittu suhteellisen paljon koska heillä on paljon sydäntauteja. Pubmedistä löytyy haulla aboriginals cholesterol 192 artikkelia.

        Kendric väittää sydänkohtauksien aiheutuvan stressistä. Suomessa syväntaudit vähenivät sotavuosina ja kääntyivät jyrkkään nousuun sotien jälkeen. Sota ilmeisesti vähentää stressiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laatikainen tunnetusti unohtaa angendaansa sopimattomat. Antti kyllä on tuonut esille monia juttuja vuosia ennen kuin muut kirijoottajat. Toi Heikkilä myös vuosia sitten notta sydärin syitä on 250 jonka Malcolmi äskettäin.

        Vikipedia kertoi mennä vuosina notta alhaiset heitillä on, mutta poistettu. Mikä sitten on syynä? Jos teillä on tietoa tästä niin tuokaa esille.

        Heikkilä on todennäköisesti sekoittanut aboriginaalit luonnonkansoihin. Jälkimmäisillä LDL-kolesterolia on tuollaiset 1.3 mmol/l eikä sydäntauteja. Heikkilä ei pahemmin tarkistele juttujaan.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Poistettu koska ei pidä paikkaansa. Aboja on tutkittu suhteellisen paljon koska heillä on paljon sydäntauteja. Pubmedistä löytyy haulla aboriginals cholesterol 192 artikkelia.

        Kendric väittää sydänkohtauksien aiheutuvan stressistä. Suomessa syväntaudit vähenivät sotavuosina ja kääntyivät jyrkkään nousuun sotien jälkeen. Sota ilmeisesti vähentää stressiä.

        Sydänsairauksien väheneminen on sodan aikaan ihan selvä juttu.

        Kun koko hoitohenkilökunta hoiti rintamamiehiä, pieniä vaivoja siviilipuolella kuten sydänongelmia ei vaan diagnosoitu eikä hoidettu.

        Ei ne kaikki sydänongelmat ole niin vakavia että henki lähtisi, ainakaan välittömästi. Ja siihen aikaan sydämen hoito oli vähän niin ja näin, joten moni istui hammasta purren kotikyökissä rintakipujensa kanssa.


      • Anonyymi

        Toisaalta Antti Heikkilä väittää, että ”Pitkäaikaisverensokeri on tärkein sydänkohtausten ennustaja".

        Oletko Veijo eri mieltä tästä asiasta?

        Lähde: Antti Heikkilä https://www.anttiheikkila.com/terveysklubi/


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta Antti Heikkilä väittää, että ”Pitkäaikaisverensokeri on tärkein sydänkohtausten ennustaja".

        Oletko Veijo eri mieltä tästä asiasta?

        Lähde: Antti Heikkilä https://www.anttiheikkila.com/terveysklubi/

        Diabeetikoiden hoitorasapainoa mitataan oikeastaan vain pitkällä sokerilla. Parimittauksilla tai sensoroinnilla saadaan vain hyvin vähän lisätietoa koska tiedot ruuasta ovat hyvin puutteellisia. Tiukan karppaajan parimittauksilla ei ole mitään arvoa koska nuo eivät kuvaa elimistön vastetta hiilihydraattopitoiseen normaaliruokaan.

        Ts. on aika tarpeetonta mitata vetensokeria aterian jälkeen jos se oli pekonia ja kananmunaa.


      • Anonyymi

        "Osta sivulhaa"

        Voisin ostaakin, mutta puhutko savulihasta vai sivulihasta. Savulihassa on karsinogeenejä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Osta sivulhaa"

        Voisin ostaakin, mutta puhutko savulihasta vai sivulihasta. Savulihassa on karsinogeenejä.

        Pakastaminen ei tee sivulihalle hyvää ja maku on kaukana pekonista. Ei tulisi mieleenkään laittaa salaattiin tai keittoon paistettua sivulihaa. Nuo ovat minun suurimmat käyttökohteeni pekonille ja annos ehkä 20 g.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Pakastaminen ei tee sivulihalle hyvää ja maku on kaukana pekonista. Ei tulisi mieleenkään laittaa salaattiin tai keittoon paistettua sivulihaa. Nuo ovat minun suurimmat käyttökohteeni pekonille ja annos ehkä 20 g.

        Ilmaston pelastus vaatii notta 14 grammia lihaa päivittäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Osta sivulhaa"

        Voisin ostaakin, mutta puhutko savulihasta vai sivulihasta. Savulihassa on karsinogeenejä.

        Onko Lidlin savumakrillissa karsinogeeneja? Nimim. "makrillin ystävä".


      • Anonyymi

        Siinä vaiheessa kun kommenttien sisältö on vain vastapelurin herjaaminen, lapsellisin keinon, alkaa olla selvää, kenellä on enemmän asiaa takanaan.

        Veijo mokasi, en tiedä minkätakia, nyt tällä kerralla siinä, että lähti tällaiseen julkiseen keskusteluun. Hänhän on jo vuosia koittanut vältellä tuota ja tarjota vain sähköpostiosoitetta.

        Kun asiaa aletaan tonkimaan, selviää että sitä sisältöä on yhtä paljon kuin tyhjäksi pörähtäneessä ilmapallossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä vaiheessa kun kommenttien sisältö on vain vastapelurin herjaaminen, lapsellisin keinon, alkaa olla selvää, kenellä on enemmän asiaa takanaan.

        Veijo mokasi, en tiedä minkätakia, nyt tällä kerralla siinä, että lähti tällaiseen julkiseen keskusteluun. Hänhän on jo vuosia koittanut vältellä tuota ja tarjota vain sähköpostiosoitetta.

        Kun asiaa aletaan tonkimaan, selviää että sitä sisältöä on yhtä paljon kuin tyhjäksi pörähtäneessä ilmapallossa.

        Malttia! Oletko sovelias tuomariksi?

        Täällä on moni urakoinut Veijon solvauksissa. Pahin on jo häipynyt kuvioista see Altilla on asiaa.

        Solvaus taipumuksia on täällä hyvin monella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Malttia! Oletko sovelias tuomariksi?

        Täällä on moni urakoinut Veijon solvauksissa. Pahin on jo häipynyt kuvioista see Altilla on asiaa.

        Solvaus taipumuksia on täällä hyvin monella.

        Veijon rajattomat elämänviisaudet ovat ainoa syy, miksi luen tätä palstaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Malttia! Oletko sovelias tuomariksi?

        Täällä on moni urakoinut Veijon solvauksissa. Pahin on jo häipynyt kuvioista see Altilla on asiaa.

        Solvaus taipumuksia on täällä hyvin monella.

        Veku lienee solvannut paljon enemmän kuin kaikki muut yhteensä tällä palstalla. Samaten Heikkilä on kova solvaamaan. Kertoo näistä henkilöistä aika paljon.

        Epämiellyttävän asian kertominen ei ole solvaus jos asia on tosi. Esimerkiksi 'Heikkilä ei tarkista väitteitään' ei ole solvaus koska Heikkilä ei todellakaan tarkista väitteitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä vaiheessa kun kommenttien sisältö on vain vastapelurin herjaaminen, lapsellisin keinon, alkaa olla selvää, kenellä on enemmän asiaa takanaan.

        Veijo mokasi, en tiedä minkätakia, nyt tällä kerralla siinä, että lähti tällaiseen julkiseen keskusteluun. Hänhän on jo vuosia koittanut vältellä tuota ja tarjota vain sähköpostiosoitetta.

        Kun asiaa aletaan tonkimaan, selviää että sitä sisältöä on yhtä paljon kuin tyhjäksi pörähtäneessä ilmapallossa.

        "Siinä vaiheessa kun kommenttien sisältö on vain vastapelurin herjaaminen, lapsellisin keinon, alkaa olla selvää, kenellä on enemmän asiaa takanaan."

        Entäs kun korjataan vastapelurin luuloja jotka ovat johtaneet hänen täydelliseen epäonnistumiseen sairautensa hoidossa jo yli 20 vuotta??


      • Anonyymi

        "Sepä se. Siksi kirjoitan aina asioita jotka perustuvat tietoon eikä luuloihin."

        Veijo, nyt ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa:

        -spedeilet tarkoituksella, mutta sitten se asiasikin kyllä menettää uskottavuuden
        -teet tuon tahattomasi, mutta lopputulos on valitettavasti sama kuin tuossa edellisessä

        Jos tuo tulee tahattomasti niin voinemme päätellä loput. En sano ääneen, jokainen päätelköön mitä päättelee, emmehän halua loukata ketään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Siinä vaiheessa kun kommenttien sisältö on vain vastapelurin herjaaminen, lapsellisin keinon, alkaa olla selvää, kenellä on enemmän asiaa takanaan."

        Entäs kun korjataan vastapelurin luuloja jotka ovat johtaneet hänen täydelliseen epäonnistumiseen sairautensa hoidossa jo yli 20 vuotta??

        Toivoisin kummaltakin osapuolelta, että suosituksenne perustuisivat laajoihin tutkimuksiin eivätkä mutu-tietouteen.

        Olisi hyvä myös mainita aina tiedon lähde (tutkimuksen nimi ja/tai linkki).

        Haluaisin myös, että jos väitteitä esitetään täällä, myös asiasta seuraava keskustelu käytäisiin täällä eikä mainostamalla sähköpostipalvelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivoisin kummaltakin osapuolelta, että suosituksenne perustuisivat laajoihin tutkimuksiin eivätkä mutu-tietouteen.

        Olisi hyvä myös mainita aina tiedon lähde (tutkimuksen nimi ja/tai linkki).

        Haluaisin myös, että jos väitteitä esitetään täällä, myös asiasta seuraava keskustelu käytäisiin täällä eikä mainostamalla sähköpostipalvelua.

        Minä haluaisin lottovoiton ja toivoisin että kun alamme kaikki laulamaan, sodat loppuu maailmasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Lidlin savumakrillissa karsinogeeneja? Nimim. "makrillin ystävä".

        On. Lidlin ja myös muiden, määrä vain vaihtelee. Savussa aina on. Savustettaessa ruokaan kertyy polysyklisiä aromaattisia hiilivetyjä eli PAH-yhdisteitä. Niistä monet ovat mutageenisia ja karsinogeenisia, ne toisin sanoen aiheuttavat syöpää. Myös nitrosoamiinit tulevat valitettavasti kyseeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä haluaisin lottovoiton ja toivoisin että kun alamme kaikki laulamaan, sodat loppuu maailmasta.

        Sotia ei olisi, jos äidit rakastaisivat lapsiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivoisin kummaltakin osapuolelta, että suosituksenne perustuisivat laajoihin tutkimuksiin eivätkä mutu-tietouteen.

        Olisi hyvä myös mainita aina tiedon lähde (tutkimuksen nimi ja/tai linkki).

        Haluaisin myös, että jos väitteitä esitetään täällä, myös asiasta seuraava keskustelu käytäisiin täällä eikä mainostamalla sähköpostipalvelua.

        "Haluaisin myös, että jos väitteitä esitetään täällä, myös asiasta seuraava keskustelu käytäisiin täällä eikä mainostamalla sähköpostipalvelua."

        Oletko uusi tällä SUOMI24 kaatiksella???


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Pakastaminen ei tee sivulihalle hyvää ja maku on kaukana pekonista. Ei tulisi mieleenkään laittaa salaattiin tai keittoon paistettua sivulihaa. Nuo ovat minun suurimmat käyttökohteeni pekonille ja annos ehkä 20 g.

        "Pakastaminen ei tee sivulihalle hyvää ja maku on kaukana pekonista. "

        ???

        Pakastaminen toimii erittäin hyvin. Jos nyt välttämättä haluat niitä suola- ja nestemääriä joita on valmiissa "pekoneissa" niin omahan on makusi.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Veku lienee solvannut paljon enemmän kuin kaikki muut yhteensä tällä palstalla. Samaten Heikkilä on kova solvaamaan. Kertoo näistä henkilöistä aika paljon.

        Epämiellyttävän asian kertominen ei ole solvaus jos asia on tosi. Esimerkiksi 'Heikkilä ei tarkista väitteitään' ei ole solvaus koska Heikkilä ei todellakaan tarkista väitteitään.

        Olet turhan laiska pistämään linkkejä väitteitesi tueksi! Kaiken lisäksi kiimaakin voimaakkaammalla vietillä solovaat Anttia ja väität ettei hän kerro mistä tieto. Tämä kertoo vain siitä ettet ole lukenut jänen kirijootuksia.

        Tuostakin Antti kirjoitti muutama vuosi sitten. Eli jos sulla on ylivilikasta hörppäämisen halua niin toi vähentää ja kertoa omakohtaiset kokemukset notta paikkansa pitää.

        Ravitsemuksellinen ketoosi mahdollisena alkoholinkäyttöhäiriön

        hoitona Vikrant R. Mahajan, Sophie K. Elvig, [...], ja Corinde E. Wiers


        Abstract

        Alcohol use disorder (AUD) on krooninen, relapsoiva aivosairaus, jolle on ominaista pakonomainen alkoholin etsiminen ja aivojen toiminnan häiriintyminen. Henkilöillä, joilla on AUD, alkoholista pidättyminen saostaa usein vieroitusoireita kuin voi olla hengenvaarallista. Tässä tarkastelemme näyttöä ravitsemuksellisesta ketoosista mahdollisena keinona vähentää vetäytymistä ja alkoholin himoa. Tarkastelemme myös ketoosin taustalla olevia toimintamekanismeja.

        https://www.ncbi.nlm.nih.gov/labs/pmc/a ... MC8670944/


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet turhan laiska pistämään linkkejä väitteitesi tueksi! Kaiken lisäksi kiimaakin voimaakkaammalla vietillä solovaat Anttia ja väität ettei hän kerro mistä tieto. Tämä kertoo vain siitä ettet ole lukenut jänen kirijootuksia.

        Tuostakin Antti kirjoitti muutama vuosi sitten. Eli jos sulla on ylivilikasta hörppäämisen halua niin toi vähentää ja kertoa omakohtaiset kokemukset notta paikkansa pitää.

        Ravitsemuksellinen ketoosi mahdollisena alkoholinkäyttöhäiriön

        hoitona Vikrant R. Mahajan, Sophie K. Elvig, [...], ja Corinde E. Wiers


        Abstract

        Alcohol use disorder (AUD) on krooninen, relapsoiva aivosairaus, jolle on ominaista pakonomainen alkoholin etsiminen ja aivojen toiminnan häiriintyminen. Henkilöillä, joilla on AUD, alkoholista pidättyminen saostaa usein vieroitusoireita kuin voi olla hengenvaarallista. Tässä tarkastelemme näyttöä ravitsemuksellisesta ketoosista mahdollisena keinona vähentää vetäytymistä ja alkoholin himoa. Tarkastelemme myös ketoosin taustalla olevia toimintamekanismeja.

        https://www.ncbi.nlm.nih.gov/labs/pmc/a ... MC8670944/

        Antti harrastaa kirsikanpoimimtaa eli siteetaa vain tutkimuksia jotka ovat hänelle mieleisiä tai joiden hän kuvittelee olevan hänelle mieleisiä.

        Mitä jos lukisit tämän: https://www.haataja.eu/laakkeeton-elama/

        Otetaan tuosta lainaus kun et kuitenkaan lue tuota:
        'Toinen havainto oli se, että Heikkilä esitteli väitteensä tueksi yhden tutkimuksen, ja sitten väitteeseen liittyvä asia oli ikään kuin loppuunkäsitelty. Tosiasiassa useista terveyteen tai lääketieteeseen liittyvistä aiheista on olemassa useita, kymmeniä ellei jopa satoja tutkimuksia. Näiden kaikkien tutkimusten kokonaisnäyttö on otettava huomioon tehtäessä johonkin asiaan liittyviä päätelmiä. Kokonaisnäytön puntaroimiseksi on olemassa esimerkiksi meta-analyyseja, joissa niputetaan tilastotieteen keinoin yhteen tutkimuksia ja pyritään saamaan selville jonkin asian kokonaisnäyttö. Tällaisia kovimman näytön asteen tutkimuksia ei esiintynyt viitteissä kuin harvoin.'

        Heikkilä siis valikoi mahdollisesti sadoista tutkimuksista yhden. Laatikaista syytät kun hän ei referoi yhtä vähämerkityksellistä tutkimusta joka on karppaajien mieleen.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Antti harrastaa kirsikanpoimimtaa eli siteetaa vain tutkimuksia jotka ovat hänelle mieleisiä tai joiden hän kuvittelee olevan hänelle mieleisiä.

        Mitä jos lukisit tämän: https://www.haataja.eu/laakkeeton-elama/

        Otetaan tuosta lainaus kun et kuitenkaan lue tuota:
        'Toinen havainto oli se, että Heikkilä esitteli väitteensä tueksi yhden tutkimuksen, ja sitten väitteeseen liittyvä asia oli ikään kuin loppuunkäsitelty. Tosiasiassa useista terveyteen tai lääketieteeseen liittyvistä aiheista on olemassa useita, kymmeniä ellei jopa satoja tutkimuksia. Näiden kaikkien tutkimusten kokonaisnäyttö on otettava huomioon tehtäessä johonkin asiaan liittyviä päätelmiä. Kokonaisnäytön puntaroimiseksi on olemassa esimerkiksi meta-analyyseja, joissa niputetaan tilastotieteen keinoin yhteen tutkimuksia ja pyritään saamaan selville jonkin asian kokonaisnäyttö. Tällaisia kovimman näytön asteen tutkimuksia ei esiintynyt viitteissä kuin harvoin.'

        Heikkilä siis valikoi mahdollisesti sadoista tutkimuksista yhden. Laatikaista syytät kun hän ei referoi yhtä vähämerkityksellistä tutkimusta joka on karppaajien mieleen.

        "Laatikaista syytät kun hän ei referoi yhtä vähämerkityksellistä tutkimusta joka on karppaajien mieleen."

        Pelkkä THL:n juoksupoika.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Antti harrastaa kirsikanpoimimtaa eli siteetaa vain tutkimuksia jotka ovat hänelle mieleisiä tai joiden hän kuvittelee olevan hänelle mieleisiä.

        Mitä jos lukisit tämän: https://www.haataja.eu/laakkeeton-elama/

        Otetaan tuosta lainaus kun et kuitenkaan lue tuota:
        'Toinen havainto oli se, että Heikkilä esitteli väitteensä tueksi yhden tutkimuksen, ja sitten väitteeseen liittyvä asia oli ikään kuin loppuunkäsitelty. Tosiasiassa useista terveyteen tai lääketieteeseen liittyvistä aiheista on olemassa useita, kymmeniä ellei jopa satoja tutkimuksia. Näiden kaikkien tutkimusten kokonaisnäyttö on otettava huomioon tehtäessä johonkin asiaan liittyviä päätelmiä. Kokonaisnäytön puntaroimiseksi on olemassa esimerkiksi meta-analyyseja, joissa niputetaan tilastotieteen keinoin yhteen tutkimuksia ja pyritään saamaan selville jonkin asian kokonaisnäyttö. Tällaisia kovimman näytön asteen tutkimuksia ei esiintynyt viitteissä kuin harvoin.'

        Heikkilä siis valikoi mahdollisesti sadoista tutkimuksista yhden. Laatikaista syytät kun hän ei referoi yhtä vähämerkityksellistä tutkimusta joka on karppaajien mieleen.

        Kyllä tää haatajan pakina lienee viihdyttävä ja takuumiehenä Valtu. Taitaa olla pieni puutostauti molemmilla sillä heiltä puuttuu elämän kokemus.

        Syytit Anttia kirsikanpoiminnasta. Miten lienee happamia. Onko uskottavaa notta Antti kirijootti lukeneensa 500 julkaisua jotka osoittais tyydyttyneen rasvan vaaralliseksi. On siinä ollut suuri määrä hylykykappaleita. Mutta se kaappi on tyhjä. Ruottissa saivat oppineet luettavaksi 72 samasta asiasta. Lopputulos notta häätyy lopettaa tollaiset pelottelut

        Tuolla ei oo kirsikanpoimintaa? Oikeus on päättänyt notta hän on hirvittävällä varmuudella oikeassa. Siinä voit käyttää sitä loistavaa kielitaitoasi.

        https://www.crossfit.com/health/ancel-keys-cholesterol-con-part-6

        Ai niin nää oikiat rasva tuntijat ovat eläkkeelä eivätkä melua julkisuudessa. Mitä nyt muuan Tuomas lääkäri tuolta Joensuun lasaarin sydän ylilääkäri mesusn Karjalais lehessä ku koululaisille syötetään voita. Hää kyllä sai vastinetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Laatikaista syytät kun hän ei referoi yhtä vähämerkityksellistä tutkimusta joka on karppaajien mieleen."

        Pelkkä THL:n juoksupoika.

        Solvaus on tehokkain argumenttisi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tää haatajan pakina lienee viihdyttävä ja takuumiehenä Valtu. Taitaa olla pieni puutostauti molemmilla sillä heiltä puuttuu elämän kokemus.

        Syytit Anttia kirsikanpoiminnasta. Miten lienee happamia. Onko uskottavaa notta Antti kirijootti lukeneensa 500 julkaisua jotka osoittais tyydyttyneen rasvan vaaralliseksi. On siinä ollut suuri määrä hylykykappaleita. Mutta se kaappi on tyhjä. Ruottissa saivat oppineet luettavaksi 72 samasta asiasta. Lopputulos notta häätyy lopettaa tollaiset pelottelut

        Tuolla ei oo kirsikanpoimintaa? Oikeus on päättänyt notta hän on hirvittävällä varmuudella oikeassa. Siinä voit käyttää sitä loistavaa kielitaitoasi.

        https://www.crossfit.com/health/ancel-keys-cholesterol-con-part-6

        Ai niin nää oikiat rasva tuntijat ovat eläkkeelä eivätkä melua julkisuudessa. Mitä nyt muuan Tuomas lääkäri tuolta Joensuun lasaarin sydän ylilääkäri mesusn Karjalais lehessä ku koululaisille syötetään voita. Hää kyllä sai vastinetta.

        Heikkilä on tusnin lukenut yhteensäkään 500 tieteellistä artikkelia ja sydäntautien syynä on huonot kolesteroliarvot eikä tyydyttynyt rasva. Voit tietysti pyytää Heikkilää listaamaan 500 tieteellustä merkittävää artikkelia siitä että huonot kolesteroliarvot eivät lisäisi sydänkohtauksia.

        Lue vaikka: https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00095/valtimotauti-ateroskleroosi

        Ja siitä lainauksrna koska et kuitenkaa lue tuota:
        'Kolme pääasiallista valtimotaudin riskitekijää ovat tupakointi, suurentunut veren "pahan" eli LDL-kolesterolin määrä ja kohonnut verenpaine. Veren rasvoista riskiä lisäävät myös pieni "hyvän" eli HDL- kolesterolin ja suurentunut triglyseridi-rasvojen määrä. Muita vaaratekijöitä ovat sairastuminen aikuistyypin (tyypin 2) sokeritautiin ja lihavuus. Valtimotaudin vaara lisääntyy jyrkästi, jos samalla henkilöllä on useita riskitekijöitä. (ks. kuva )'

        Sinulle mielenkiintoisena lainauksena:' Tauti alkaa valtimoiden sisäpintaa verhoavasta ohuesta sisäkalvosta, jonka alle alkaa kertyä pääasiassa veren pahasta kolesterolista (LDL-kolesteroli) peräisin olevaa materiaalia. Kertyminen on hyvin hidasta ja voi alkaa jo nuoruudessa. Ammattikielellä kolesterolikertymästä käytetään nimitystä plakki.'.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Solvaus on tehokkain argumenttisi?

        mitekäs tää ny onkaan?

        solvaus (39)

        loukkaus, panettelu
        (historia, oikeustiede) aikaisemmassa lainsäädännössä kunnianloukkausrikoksiin sisältynyt rikosnimike, jonka alaiseen tekoon syyllistyi se, joka esitti toisesta sellaisen hätäisesti lausutun loukkauksen, joka ei sisältänyt herjausta

        oletko vapaa tuon lajin puuhastelusta?




      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Heikkilä on tusnin lukenut yhteensäkään 500 tieteellistä artikkelia ja sydäntautien syynä on huonot kolesteroliarvot eikä tyydyttynyt rasva. Voit tietysti pyytää Heikkilää listaamaan 500 tieteellustä merkittävää artikkelia siitä että huonot kolesteroliarvot eivät lisäisi sydänkohtauksia.

        Lue vaikka: https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00095/valtimotauti-ateroskleroosi

        Ja siitä lainauksrna koska et kuitenkaa lue tuota:
        'Kolme pääasiallista valtimotaudin riskitekijää ovat tupakointi, suurentunut veren "pahan" eli LDL-kolesterolin määrä ja kohonnut verenpaine. Veren rasvoista riskiä lisäävät myös pieni "hyvän" eli HDL- kolesterolin ja suurentunut triglyseridi-rasvojen määrä. Muita vaaratekijöitä ovat sairastuminen aikuistyypin (tyypin 2) sokeritautiin ja lihavuus. Valtimotaudin vaara lisääntyy jyrkästi, jos samalla henkilöllä on useita riskitekijöitä. (ks. kuva )'

        Sinulle mielenkiintoisena lainauksena:' Tauti alkaa valtimoiden sisäpintaa verhoavasta ohuesta sisäkalvosta, jonka alle alkaa kertyä pääasiassa veren pahasta kolesterolista (LDL-kolesteroli) peräisin olevaa materiaalia. Kertyminen on hyvin hidasta ja voi alkaa jo nuoruudessa. Ammattikielellä kolesterolikertymästä käytetään nimitystä plakki.'.

        LDL-kolesterolista tuntuu olevan liikkeellä ristiriitaista tietoa.

        Tämän tutkimuksen mukaan matala LDL lisää kuolleisuutta https://www.nature.com/articles/s41598-021-01738-w Tämä on ainoa tutkimus, jonka karppaajat hyväksyvät.

        Mutta tässä uusi tutkimus (ei vielä julkaistu, mutta esitiedot jo saatavana https://nitter.net/deirdre_tobias/status/1473622014107820035 ), jonka mukaan LDL on riski, vaikka potilaalla olisi hyvä HDL- tai triglyseridiarvo. Karppaajat eivät varmaankaan hyväksy tätä tutkimusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        LDL-kolesterolista tuntuu olevan liikkeellä ristiriitaista tietoa.

        Tämän tutkimuksen mukaan matala LDL lisää kuolleisuutta https://www.nature.com/articles/s41598-021-01738-w Tämä on ainoa tutkimus, jonka karppaajat hyväksyvät.

        Mutta tässä uusi tutkimus (ei vielä julkaistu, mutta esitiedot jo saatavana https://nitter.net/deirdre_tobias/status/1473622014107820035 ), jonka mukaan LDL on riski, vaikka potilaalla olisi hyvä HDL- tai triglyseridiarvo. Karppaajat eivät varmaankaan hyväksy tätä tutkimusta.

        Tuo asia on hyvin tiedetty eli kovin matala LDL-kolesteroli ennustaa kuolemaa. Syyseuraussuhde vaan on käänteinen eli lähestyvä kuolema pienentää LDL-kolesterolia. Sydäntautien osalta LDL-kolesterolin ladku alle 1.3 mmol/l ei enää kannata. Siksi meillä LDL-kolesterolin suositus erityisen suuren riskin potilailla on alle 1.4 mmol/l.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitekäs tää ny onkaan?

        solvaus (39)

        loukkaus, panettelu
        (historia, oikeustiede) aikaisemmassa lainsäädännössä kunnianloukkausrikoksiin sisältynyt rikosnimike, jonka alaiseen tekoon syyllistyi se, joka esitti toisesta sellaisen hätäisesti lausutun loukkauksen, joka ei sisältänyt herjausta

        oletko vapaa tuon lajin puuhastelusta?



        solvata = loukata jkn kunniaa häpäisevin sanoin (perusteettomasti), herjata, parjata.

        solvaus = solvaaminen; solvaava puhe, sana t. kirjoitus.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Heikkilä on tusnin lukenut yhteensäkään 500 tieteellistä artikkelia ja sydäntautien syynä on huonot kolesteroliarvot eikä tyydyttynyt rasva. Voit tietysti pyytää Heikkilää listaamaan 500 tieteellustä merkittävää artikkelia siitä että huonot kolesteroliarvot eivät lisäisi sydänkohtauksia.

        Lue vaikka: https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00095/valtimotauti-ateroskleroosi

        Ja siitä lainauksrna koska et kuitenkaa lue tuota:
        'Kolme pääasiallista valtimotaudin riskitekijää ovat tupakointi, suurentunut veren "pahan" eli LDL-kolesterolin määrä ja kohonnut verenpaine. Veren rasvoista riskiä lisäävät myös pieni "hyvän" eli HDL- kolesterolin ja suurentunut triglyseridi-rasvojen määrä. Muita vaaratekijöitä ovat sairastuminen aikuistyypin (tyypin 2) sokeritautiin ja lihavuus. Valtimotaudin vaara lisääntyy jyrkästi, jos samalla henkilöllä on useita riskitekijöitä. (ks. kuva )'

        Sinulle mielenkiintoisena lainauksena:' Tauti alkaa valtimoiden sisäpintaa verhoavasta ohuesta sisäkalvosta, jonka alle alkaa kertyä pääasiassa veren pahasta kolesterolista (LDL-kolesteroli) peräisin olevaa materiaalia. Kertyminen on hyvin hidasta ja voi alkaa jo nuoruudessa. Ammattikielellä kolesterolikertymästä käytetään nimitystä plakki.'.

        Kyllä kyllä. Käypähoidot ja muut sensellaiset luettu. Mitään järkyttävää totuutta sieltä ei löytyne. Harmi. Tässä on eletty vuosia kännykkä ja statiini aikakautta. Utriaisen kokoamat tilastot kertovat notta ei ole mitään hyötyä. Ja tiedot on kerätty virallisista tilastoista.

        Mikko Syvänne kirijootti tästä. Ensin kalkkiutuu valtimon sisäpinnan ohuet verisuonet jne. Onko tää jäykistymä samaa ku meidän sokeritautisten silimissä. Meillä myös varmaan jaloissa samoten.. niitä ohuita-... Sitten amputoidaan.

        Niitä tutkimuksia ei löydy jotka kertois kovaraavan tukkivan valtimot jollakin tavalla. Unileverin esite mainitsee notta voi hyytyy verisuoniin kuten rasvat hyytyy viemäriputkiin. Voit kokeilla kotona . . itäppä voinokare käteesi... sulaako se siinä??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        LDL-kolesterolista tuntuu olevan liikkeellä ristiriitaista tietoa.

        Tämän tutkimuksen mukaan matala LDL lisää kuolleisuutta https://www.nature.com/articles/s41598-021-01738-w Tämä on ainoa tutkimus, jonka karppaajat hyväksyvät.

        Mutta tässä uusi tutkimus (ei vielä julkaistu, mutta esitiedot jo saatavana https://nitter.net/deirdre_tobias/status/1473622014107820035 ), jonka mukaan LDL on riski, vaikka potilaalla olisi hyvä HDL- tai triglyseridiarvo. Karppaajat eivät varmaankaan hyväksy tätä tutkimusta.

        Voi kuule siellä karppipammikossa on myös porukkaa jotka pelekää kolesterolia. Mutta kertovat heitin arvot paranevan karppiruualla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Laatikaista syytät kun hän ei referoi yhtä vähämerkityksellistä tutkimusta joka on karppaajien mieleen."

        Pelkkä THL:n juoksupoika.

        "Pelkkä THL:n juoksupoika."

        Veijo, vaadit linkkejä muilta, kommenttien perusteluihin, missä on omasi?

        Kun käyttäydyt kuin 5 vuotias poitsu hiekkalaatikolla, on itkupotkuraivarisi seuraaminen samalla koomista, mutta myös surullista.

        En tiedä mikä ongelmasi on, mutta se näyttää vaikuttavan ratkaisevalla tavalla käytökseesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä haluaisin lottovoiton ja toivoisin että kun alamme kaikki laulamaan, sodat loppuu maailmasta.

        ihän sotia voida lopettaa sillä silloin jouduttais jakamaan urhoollisuus mitalit ilman omaa ansiota.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Aika last season on. Insuliiniresistenssiin auttaa laihdutus, ei karppaaminen.

        Laihdutus auttaa, mutta suurin vaikutus on pätkäpaastolla. Esim 16:8

        Jos syödään monta ateriaa päivässä ja välipaloja, jotka joka kerta nostavat insuliinitasija, ei varmasti paranneta insuliiniresustenssiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laihdutus auttaa, mutta suurin vaikutus on pätkäpaastolla. Esim 16:8

        Jos syödään monta ateriaa päivässä ja välipaloja, jotka joka kerta nostavat insuliinitasija, ei varmasti paranneta insuliiniresustenssiä.

        Jos päivän hiilihydraatit jaetaan useaan pieneen osaan, kokonaiskuormittavuus vähenee, kun glukoosi ei pääse kertaakaan nousemaan kovin korkealle.

        Diabeetikko saattaa kyllä hyötyä iltapaastosta https://www.pronutritionist.net/2020/05/iltapaasto-ja-iltasyomisen-kevennys-katsaus-terveysvaikutuksiin/


    • Anonyymi

      Päiväunia suositellaan jos alkaa väsyttää kovin!😴😴

    • Anonyymi

      Pussiila voi ventilointia harrastaa välillä. Niitä on erilaisia.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jos syö paljon,niin ei kannata ainakaan leipää syödä paljon.Mistään muusta en saa niin huonoa oloa kuin leivästä.

      • Anonyymi

        Tuo oli mielipide. Omana mielipiteenäni kerron, että mistään ei saa niin pahaa oloa kuin vetämällä runsain mitoin tanniinista punaviintä ja kyytipojaksi halpaa brandya.


      • Anonyymi

        Minulla paha olo tulee siitä kun on köyhä eikä ole mitään syötävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo oli mielipide. Omana mielipiteenäni kerron, että mistään ei saa niin pahaa oloa kuin vetämällä runsain mitoin tanniinista punaviintä ja kyytipojaksi halpaa brandya.

        Minulla leipä varmasti tukkii jotenkin suoliston ja se aiheuttaa erittäin pahaa oloa.
        Jos syön kaikkea muuta hyvin sulavaa ruokaa paljon lihon kyllä mutta se vain väsyttää eikä mitään pääsärkyä tule ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla leipä varmasti tukkii jotenkin suoliston ja se aiheuttaa erittäin pahaa oloa.
        Jos syön kaikkea muuta hyvin sulavaa ruokaa paljon lihon kyllä mutta se vain väsyttää eikä mitään pääsärkyä tule ollenkaan.

        Sama on juotavan viinapitoisen kanssa. Erittäin pahaa oloa seuraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla paha olo tulee siitä kun on köyhä eikä ole mitään syötävää.

        Köyhät ovat ainakin keskimäärin lihavampia kuin normaali-ihmiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhät ovat ainakin keskimäärin lihavampia kuin normaali-ihmiset.

        Kyllä, aliravittu ihminen yleensä jossain vaiheessa ja hieman ennen kuolemaansa turpoaa, ko. asia on helppo nähdä maissa joissa kuollaan joko suoraan tai useimmiten ainakin epäsuorasti aliravitsemuksen seurauksena.
        Et siis pidä köyhiä edes normaaleina ihmisinä, siinä elämänarvosi sitten ovat, näin jouluna...muista syödä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhät ovat ainakin keskimäärin lihavampia kuin normaali-ihmiset.

        2021
        Lihavuusaste aikuisilla
        Maailman laajuisesti Suomi sijalla 79 ja länsimaissa sijalla 41

        Nauru ( 61,00 % ) pitää 1 sija maailman laajuisesti


        "Korkein NAFLD -esiintyvyys havaittiin Pohjois -Afrikassa ja Lähi -idässä (19,3%), jota seurasivat Oseania, Kaakkois -Aasia ja Keski -Latinalainen Amerikka"

        (NAFLD= rasvamaksa)

        Kansallinen bioteknologian tiedotuskeskus
        ncbi


    • Anonyymi

      Miksi syöt tarvetta enemmän ?

      • Anonyymi

        Ei ole huomannut ketodieetin autuaaksi tekevyyttä?


    • Anonyymi

      Vekun ja HVP:n jutut ovat hyvät. Löytyy tietoa ja taitoa, vaikka eri puolilla asiaa seisovatkin.

      • Anonyymi

        Hvp:ltä tulee tietoa, mutta veijolta etupäässä tyhjänpäiväisiä tokaisuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hvp:ltä tulee tietoa, mutta veijolta etupäässä tyhjänpäiväisiä tokaisuja.

        Tottahan se on? Sellainen juttu joka vahvistaa omia uskomuksia. Ei tarvitse miettiä sen enempiä kuten mun lukutaidoton appiukko: se sano niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hvp:ltä tulee tietoa, mutta veijolta etupäässä tyhjänpäiväisiä tokaisuja.

        "Hvp:ltä tulee tietoa, mutta veijolta etupäässä tyhjänpäiväisiä tokaisuja."

        Toivottavasti et ole diabeetikko tai ylipainoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hvp:ltä tulee tietoa, mutta veijolta etupäässä tyhjänpäiväisiä tokaisuja."

        Toivottavasti et ole diabeetikko tai ylipainoinen.

        Olen kumpaakin. Diabetes on nyt hyvässä hoitotasapainossa, pitkäsokeri viimeksi 5,17 % = 33 mmol/mol. LDL 2,0 ilman statiineja. Verenpaine äsken ihanteellisissa lukemissa (alle 120/80). Olen laihtunut 30 kiloa vuodessa. Hiilihydraatteja olen syönyt normaalisti.

        Käytössä kaksi diabeteslääkettä sekä yksi verenpainelääke.

        Painoindeksi on vielä yli 30:n, joten urakkaa on vielä jäljellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kumpaakin. Diabetes on nyt hyvässä hoitotasapainossa, pitkäsokeri viimeksi 5,17 % = 33 mmol/mol. LDL 2,0 ilman statiineja. Verenpaine äsken ihanteellisissa lukemissa (alle 120/80). Olen laihtunut 30 kiloa vuodessa. Hiilihydraatteja olen syönyt normaalisti.

        Käytössä kaksi diabeteslääkettä sekä yksi verenpainelääke.

        Painoindeksi on vielä yli 30:n, joten urakkaa on vielä jäljellä.

        "Olen kumpaakin. Diabetes on nyt hyvässä hoitotasapainossa, "

        D2?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olen kumpaakin. Diabetes on nyt hyvässä hoitotasapainossa, "

        D2?

        Kyllä. Pitäisi aina muistaa mainita, kumman tyypin diabeteksesta puhuu.


    Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1604
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1468
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1452
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1308
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1245
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1168
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe