800 000 eroa ylitetty

Anonyymi

Tuli täyteen 16.12. noin kello 11.45

28

989

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      oh-hoh, olipa tärkeä tiedoksianto

      • Anonyymi

        Taitaa hieman kyrsiä;-DDDDDDDDDDDDDDD

        kun Down Goes Kirkko!


      • Anonyymi

        Niin paljon sinuakin kuitenkin kiinnosti että piti oikein kommetoida, lol.


      • Anonyymi

        "Kuluneena vuonna Suomen evankelis-luterilaisesta kirkosta arvioidaan eronneen noin 54  000 henkilöä, kun lukumäärä vuotta aiemmin oli noin 48  000."

        Vaikka tuossa onkin surkea ilmaisu, niin kyllähän siitä voi ymmärtää, että luku on arvio.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kuluneena vuonna Suomen evankelis-luterilaisesta kirkosta arvioidaan eronneen noin 54  000 henkilöä, kun lukumäärä vuotta aiemmin oli noin 48  000."

        Vaikka tuossa onkin surkea ilmaisu, niin kyllähän siitä voi ymmärtää, että luku on arvio.

        Eikä edes huono arvio. Tuon mukaan joulukuun aikana eroaisi noin 16110 ihmistä.

        EK:n markkinaosuus olisi ollut noin 70 % noiden lukujen perusteella, ja nyt on eronnut noin 5000. Eli noin 7000 olisi koossa, jos EK/DVV -osuus olisi koko ajan vakaa. Loppuvuodelle jäisi 9000, joista reilut 6000 EK:n kautta.

        Vuoden viimeiset päivät ja jopa tunnit vaikuttavat sen verran paljon, että arvio voi helposti mennä yli tai ali.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuluneena vuonna Suomen evankelis-luterilaisesta kirkosta arvioidaan eronneen noin 54  000 henkilöä, kun lukumäärä vuotta aiemmin oli noin 48  000."

        Vaikka tuossa onkin surkea ilmaisu, niin kyllähän siitä voi ymmärtää, että luku on arvio.

        kirkko antoi tulosvaroituksen


    • Anonyymi

      Jee!!

    • Anonyymi

      Onneksi olkoon, hieno saavutus. monen vuoden ahkera työ kantaa hedelmää. Kirkon loppu häämöttää vääjäämättä. Valtion antama piilo rahoitus pois kirkolta myös.

    • Nyt on 801 tuhatta ylitetty. :=)

      Tasaisesti laskuri ruksuttaa edelleen.

    • Anonyymi

      Joulukuussa per 20.12.

      6679/4925 =1,356

      kasvua viime vuodesta siis 35,6%.

      • Anonyymi

        Per 24.12.

        8168 / 5882 = 1,389

        Jouluaattona 380 eroa, viime vuonna 248.


    • Anonyymi

      👍👌👏🎅😊😁🤗

    • Anonyymi

      Eli 20 vuodessa on eronnut noin miljoona. Se tarkoittaa, että kirkko on keskuudessamme ainakin 80 vuotta vielä. Eli ainakin niin kauan kuin me kaikki elämme.

      • Jos katsot viimeistä kymmentä vuotta, aika on lyhyempi. Jos viimeistä kolmea kymmentä, aika on pidempi. Mutta mikään noista ei ota huomioon kastamattomuuden vaikutusta ja siitä tulevaa kertautumista. Nykyisellä 1 %-yks/v vauhdilla kestäisi 66,6 vuotta päästä nollaan. Todellisuus tuskin on lineaarinen.

        Totta on kuitenkin se, ettei tässä nyt ihan lähivuosina ole odotettavassi kirkon välitön alasajo.


      • Heh, oletpa optimistinen!!!!
        Ja täysin ymmärtämätön sen suhteen, mitä tapahtuu organisaatiolle, jonka sanomaan ei usko kuin marginaaliryhmä.
        Oletko todellakin perehtynyt siihen, miten on käynyt ns. kristillisille mainstreamkirkoille verrokkimaissamme?

        Ei sielläkään olla pystytty saamaan ihmiset sitoutumaan kristillisiin kirkkoihoin.
        Miksi?: No, siellä yhä suurempi joukko ihmisistä on jo huomannut, ettei hyvään elämään tarvita mitään kirkon tarjoamaa 'yliluonnollista'.

        Jakojäännöksille tuo ei tietenkään ole vielä auennut.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Jos katsot viimeistä kymmentä vuotta, aika on lyhyempi. Jos viimeistä kolmea kymmentä, aika on pidempi. Mutta mikään noista ei ota huomioon kastamattomuuden vaikutusta ja siitä tulevaa kertautumista. Nykyisellä 1 %-yks/v vauhdilla kestäisi 66,6 vuotta päästä nollaan. Todellisuus tuskin on lineaarinen.

        Totta on kuitenkin se, ettei tässä nyt ihan lähivuosina ole odotettavassi kirkon välitön alasajo.

        Luuletteko että kirkon vähenemä pysyy vakiona? Tietenkin valtaosa harhaoppisista ja vääräuskoisista ovat kirkosta poistuneet hidastuu ero tahti ja lopulta pysähtyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletteko että kirkon vähenemä pysyy vakiona? Tietenkin valtaosa harhaoppisista ja vääräuskoisista ovat kirkosta poistuneet hidastuu ero tahti ja lopulta pysähtyy.

        Tuolla logiikalla kirkon jäsenmääräksi tulee vakiintumaan 20%.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luuletteko että kirkon vähenemä pysyy vakiona? Tietenkin valtaosa harhaoppisista ja vääräuskoisista ovat kirkosta poistuneet hidastuu ero tahti ja lopulta pysähtyy.

        Yllättävän vakaata se on tähän saakka ollut. Ei ole minusta perusteltua olettaa tilanteen ihan lähivuosina muuttuvan.

        Toki aikanaan evlut kirkko ry:n jäsenmäärä on vaikkapa 200 000, ja silloin se voi jonain vuonna välillä noustakin.


    • Anonyymi

      Kirkosta voi erota. Pääasia ettet hylkää Jeesusta.

      • Anonyymi

        Jeesus on kuollut.


    • Anonyymi

      Jep näin on sillä pitää yrittää maksaa laskut.

    • Anonyymi

      Nousi kuolleista siihen harva pystyy.

      • Anonyymi

        << Nousi kuolleista siihen harva pystyy. >>

        Mutta vaan sadussa.

        Täällä ihan reaalimaailman puolella tuollaista ei tietenkään ole tapahtunut. Tuo on vain tarina.


      • Anonyymi

        Kuka lääkäri julisti hänet kuolleeksi


    • 810 000 ylitetty. Tasaisesti tämä vaan ruksuttaa eteenpäin.

      • Anonyymi

        Onko palkinto luvassa miljoonannelle asiakkaalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko palkinto luvassa miljoonannelle asiakkaalle?

        Pitää kysyä kirkolta, koska siellä näkevät tarkkaan, kuka ja milloin on eronnut;-D

        Hyvä puoli tuossa olisi se, että kirkon tiedotteethan yleensä menevät sukkana läpi...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe