Tuli täyteen 16.12. noin kello 11.45
800 000 eroa ylitetty
28
989
Vastaukset
- Anonyymi
oh-hoh, olipa tärkeä tiedoksianto
- Anonyymi
Taitaa hieman kyrsiä;-DDDDDDDDDDDDDDD
kun Down Goes Kirkko! - Anonyymi
Niin paljon sinuakin kuitenkin kiinnosti että piti oikein kommetoida, lol.
- Anonyymi
Miten tiedetään kirkosta eronneiden lukumäärä, vaikka tämä vuosi ei ole loppunut?
https://www.suomenmaa.fi/uutiset/kirkosta-eronneiden-maara-kasvoi-tana-vuonna-mutta-lasten-kastamisten-lisaantyminen-tasoitti-jasenmaaran-laskua-kirkosta-lahti-54-000-suomalaista/- Anonyymi
"Kuluneena vuonna Suomen evankelis-luterilaisesta kirkosta arvioidaan eronneen noin 54 000 henkilöä, kun lukumäärä vuotta aiemmin oli noin 48 000."
Vaikka tuossa onkin surkea ilmaisu, niin kyllähän siitä voi ymmärtää, että luku on arvio. Anonyymi kirjoitti:
"Kuluneena vuonna Suomen evankelis-luterilaisesta kirkosta arvioidaan eronneen noin 54 000 henkilöä, kun lukumäärä vuotta aiemmin oli noin 48 000."
Vaikka tuossa onkin surkea ilmaisu, niin kyllähän siitä voi ymmärtää, että luku on arvio.Eikä edes huono arvio. Tuon mukaan joulukuun aikana eroaisi noin 16110 ihmistä.
EK:n markkinaosuus olisi ollut noin 70 % noiden lukujen perusteella, ja nyt on eronnut noin 5000. Eli noin 7000 olisi koossa, jos EK/DVV -osuus olisi koko ajan vakaa. Loppuvuodelle jäisi 9000, joista reilut 6000 EK:n kautta.
Vuoden viimeiset päivät ja jopa tunnit vaikuttavat sen verran paljon, että arvio voi helposti mennä yli tai ali.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kuluneena vuonna Suomen evankelis-luterilaisesta kirkosta arvioidaan eronneen noin 54 000 henkilöä, kun lukumäärä vuotta aiemmin oli noin 48 000."
Vaikka tuossa onkin surkea ilmaisu, niin kyllähän siitä voi ymmärtää, että luku on arvio.kirkko antoi tulosvaroituksen
- Anonyymi
Jee!!
- Anonyymi
Onneksi olkoon, hieno saavutus. monen vuoden ahkera työ kantaa hedelmää. Kirkon loppu häämöttää vääjäämättä. Valtion antama piilo rahoitus pois kirkolta myös.
Nyt on 801 tuhatta ylitetty. :=)
Tasaisesti laskuri ruksuttaa edelleen.- Anonyymi
Joulukuussa per 20.12.
6679/4925 =1,356
kasvua viime vuodesta siis 35,6%.- Anonyymi
Per 24.12.
8168 / 5882 = 1,389
Jouluaattona 380 eroa, viime vuonna 248.
- Anonyymi
👍👌👏🎅😊😁🤗
- Anonyymi
Eli 20 vuodessa on eronnut noin miljoona. Se tarkoittaa, että kirkko on keskuudessamme ainakin 80 vuotta vielä. Eli ainakin niin kauan kuin me kaikki elämme.
Jos katsot viimeistä kymmentä vuotta, aika on lyhyempi. Jos viimeistä kolmea kymmentä, aika on pidempi. Mutta mikään noista ei ota huomioon kastamattomuuden vaikutusta ja siitä tulevaa kertautumista. Nykyisellä 1 %-yks/v vauhdilla kestäisi 66,6 vuotta päästä nollaan. Todellisuus tuskin on lineaarinen.
Totta on kuitenkin se, ettei tässä nyt ihan lähivuosina ole odotettavassi kirkon välitön alasajo.Heh, oletpa optimistinen!!!!
Ja täysin ymmärtämätön sen suhteen, mitä tapahtuu organisaatiolle, jonka sanomaan ei usko kuin marginaaliryhmä.
Oletko todellakin perehtynyt siihen, miten on käynyt ns. kristillisille mainstreamkirkoille verrokkimaissamme?
Ei sielläkään olla pystytty saamaan ihmiset sitoutumaan kristillisiin kirkkoihoin.
Miksi?: No, siellä yhä suurempi joukko ihmisistä on jo huomannut, ettei hyvään elämään tarvita mitään kirkon tarjoamaa 'yliluonnollista'.
Jakojäännöksille tuo ei tietenkään ole vielä auennut.- Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Jos katsot viimeistä kymmentä vuotta, aika on lyhyempi. Jos viimeistä kolmea kymmentä, aika on pidempi. Mutta mikään noista ei ota huomioon kastamattomuuden vaikutusta ja siitä tulevaa kertautumista. Nykyisellä 1 %-yks/v vauhdilla kestäisi 66,6 vuotta päästä nollaan. Todellisuus tuskin on lineaarinen.
Totta on kuitenkin se, ettei tässä nyt ihan lähivuosina ole odotettavassi kirkon välitön alasajo.Luuletteko että kirkon vähenemä pysyy vakiona? Tietenkin valtaosa harhaoppisista ja vääräuskoisista ovat kirkosta poistuneet hidastuu ero tahti ja lopulta pysähtyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuletteko että kirkon vähenemä pysyy vakiona? Tietenkin valtaosa harhaoppisista ja vääräuskoisista ovat kirkosta poistuneet hidastuu ero tahti ja lopulta pysähtyy.
Tuolla logiikalla kirkon jäsenmääräksi tulee vakiintumaan 20%.
Anonyymi kirjoitti:
Luuletteko että kirkon vähenemä pysyy vakiona? Tietenkin valtaosa harhaoppisista ja vääräuskoisista ovat kirkosta poistuneet hidastuu ero tahti ja lopulta pysähtyy.
Yllättävän vakaata se on tähän saakka ollut. Ei ole minusta perusteltua olettaa tilanteen ihan lähivuosina muuttuvan.
Toki aikanaan evlut kirkko ry:n jäsenmäärä on vaikkapa 200 000, ja silloin se voi jonain vuonna välillä noustakin.
- Anonyymi
Kirkosta voi erota. Pääasia ettet hylkää Jeesusta.
- Anonyymi
Jeesus on kuollut.
- Anonyymi
Jep näin on sillä pitää yrittää maksaa laskut.
- Anonyymi
Nousi kuolleista siihen harva pystyy.
- Anonyymi
<< Nousi kuolleista siihen harva pystyy. >>
Mutta vaan sadussa.
Täällä ihan reaalimaailman puolella tuollaista ei tietenkään ole tapahtunut. Tuo on vain tarina. - Anonyymi
Kuka lääkäri julisti hänet kuolleeksi
810 000 ylitetty. Tasaisesti tämä vaan ruksuttaa eteenpäin.
- Anonyymi
Onko palkinto luvassa miljoonannelle asiakkaalle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko palkinto luvassa miljoonannelle asiakkaalle?
Pitää kysyä kirkolta, koska siellä näkevät tarkkaan, kuka ja milloin on eronnut;-D
Hyvä puoli tuossa olisi se, että kirkon tiedotteethan yleensä menevät sukkana läpi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1641551
- 104921
- 75743
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16595ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40527Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45478Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412