800 000 eroa ylitetty

Anonyymi

Tuli täyteen 16.12. noin kello 11.45

28

989

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      oh-hoh, olipa tärkeä tiedoksianto

      • Anonyymi

        Taitaa hieman kyrsiä;-DDDDDDDDDDDDDDD

        kun Down Goes Kirkko!


      • Anonyymi

        Niin paljon sinuakin kuitenkin kiinnosti että piti oikein kommetoida, lol.


      • Anonyymi

        "Kuluneena vuonna Suomen evankelis-luterilaisesta kirkosta arvioidaan eronneen noin 54  000 henkilöä, kun lukumäärä vuotta aiemmin oli noin 48  000."

        Vaikka tuossa onkin surkea ilmaisu, niin kyllähän siitä voi ymmärtää, että luku on arvio.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kuluneena vuonna Suomen evankelis-luterilaisesta kirkosta arvioidaan eronneen noin 54  000 henkilöä, kun lukumäärä vuotta aiemmin oli noin 48  000."

        Vaikka tuossa onkin surkea ilmaisu, niin kyllähän siitä voi ymmärtää, että luku on arvio.

        Eikä edes huono arvio. Tuon mukaan joulukuun aikana eroaisi noin 16110 ihmistä.

        EK:n markkinaosuus olisi ollut noin 70 % noiden lukujen perusteella, ja nyt on eronnut noin 5000. Eli noin 7000 olisi koossa, jos EK/DVV -osuus olisi koko ajan vakaa. Loppuvuodelle jäisi 9000, joista reilut 6000 EK:n kautta.

        Vuoden viimeiset päivät ja jopa tunnit vaikuttavat sen verran paljon, että arvio voi helposti mennä yli tai ali.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuluneena vuonna Suomen evankelis-luterilaisesta kirkosta arvioidaan eronneen noin 54  000 henkilöä, kun lukumäärä vuotta aiemmin oli noin 48  000."

        Vaikka tuossa onkin surkea ilmaisu, niin kyllähän siitä voi ymmärtää, että luku on arvio.

        kirkko antoi tulosvaroituksen


    • Anonyymi

      Jee!!

    • Anonyymi

      Onneksi olkoon, hieno saavutus. monen vuoden ahkera työ kantaa hedelmää. Kirkon loppu häämöttää vääjäämättä. Valtion antama piilo rahoitus pois kirkolta myös.

    • Nyt on 801 tuhatta ylitetty. :=)

      Tasaisesti laskuri ruksuttaa edelleen.

    • Anonyymi

      Joulukuussa per 20.12.

      6679/4925 =1,356

      kasvua viime vuodesta siis 35,6%.

      • Anonyymi

        Per 24.12.

        8168 / 5882 = 1,389

        Jouluaattona 380 eroa, viime vuonna 248.


    • Anonyymi

      👍👌👏🎅😊😁🤗

    • Anonyymi

      Eli 20 vuodessa on eronnut noin miljoona. Se tarkoittaa, että kirkko on keskuudessamme ainakin 80 vuotta vielä. Eli ainakin niin kauan kuin me kaikki elämme.

      • Jos katsot viimeistä kymmentä vuotta, aika on lyhyempi. Jos viimeistä kolmea kymmentä, aika on pidempi. Mutta mikään noista ei ota huomioon kastamattomuuden vaikutusta ja siitä tulevaa kertautumista. Nykyisellä 1 %-yks/v vauhdilla kestäisi 66,6 vuotta päästä nollaan. Todellisuus tuskin on lineaarinen.

        Totta on kuitenkin se, ettei tässä nyt ihan lähivuosina ole odotettavassi kirkon välitön alasajo.


      • Heh, oletpa optimistinen!!!!
        Ja täysin ymmärtämätön sen suhteen, mitä tapahtuu organisaatiolle, jonka sanomaan ei usko kuin marginaaliryhmä.
        Oletko todellakin perehtynyt siihen, miten on käynyt ns. kristillisille mainstreamkirkoille verrokkimaissamme?

        Ei sielläkään olla pystytty saamaan ihmiset sitoutumaan kristillisiin kirkkoihoin.
        Miksi?: No, siellä yhä suurempi joukko ihmisistä on jo huomannut, ettei hyvään elämään tarvita mitään kirkon tarjoamaa 'yliluonnollista'.

        Jakojäännöksille tuo ei tietenkään ole vielä auennut.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Jos katsot viimeistä kymmentä vuotta, aika on lyhyempi. Jos viimeistä kolmea kymmentä, aika on pidempi. Mutta mikään noista ei ota huomioon kastamattomuuden vaikutusta ja siitä tulevaa kertautumista. Nykyisellä 1 %-yks/v vauhdilla kestäisi 66,6 vuotta päästä nollaan. Todellisuus tuskin on lineaarinen.

        Totta on kuitenkin se, ettei tässä nyt ihan lähivuosina ole odotettavassi kirkon välitön alasajo.

        Luuletteko että kirkon vähenemä pysyy vakiona? Tietenkin valtaosa harhaoppisista ja vääräuskoisista ovat kirkosta poistuneet hidastuu ero tahti ja lopulta pysähtyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletteko että kirkon vähenemä pysyy vakiona? Tietenkin valtaosa harhaoppisista ja vääräuskoisista ovat kirkosta poistuneet hidastuu ero tahti ja lopulta pysähtyy.

        Tuolla logiikalla kirkon jäsenmääräksi tulee vakiintumaan 20%.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luuletteko että kirkon vähenemä pysyy vakiona? Tietenkin valtaosa harhaoppisista ja vääräuskoisista ovat kirkosta poistuneet hidastuu ero tahti ja lopulta pysähtyy.

        Yllättävän vakaata se on tähän saakka ollut. Ei ole minusta perusteltua olettaa tilanteen ihan lähivuosina muuttuvan.

        Toki aikanaan evlut kirkko ry:n jäsenmäärä on vaikkapa 200 000, ja silloin se voi jonain vuonna välillä noustakin.


    • Anonyymi

      Kirkosta voi erota. Pääasia ettet hylkää Jeesusta.

      • Anonyymi

        Jeesus on kuollut.


    • Anonyymi

      Jep näin on sillä pitää yrittää maksaa laskut.

    • Anonyymi

      Nousi kuolleista siihen harva pystyy.

      • Anonyymi

        << Nousi kuolleista siihen harva pystyy. >>

        Mutta vaan sadussa.

        Täällä ihan reaalimaailman puolella tuollaista ei tietenkään ole tapahtunut. Tuo on vain tarina.


      • Anonyymi

        Kuka lääkäri julisti hänet kuolleeksi


    • 810 000 ylitetty. Tasaisesti tämä vaan ruksuttaa eteenpäin.

      • Anonyymi

        Onko palkinto luvassa miljoonannelle asiakkaalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko palkinto luvassa miljoonannelle asiakkaalle?

        Pitää kysyä kirkolta, koska siellä näkevät tarkkaan, kuka ja milloin on eronnut;-D

        Hyvä puoli tuossa olisi se, että kirkon tiedotteethan yleensä menevät sukkana läpi...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe