Marinillakaan ei pakkoruotsi ole toiminut, koska puhuu englantia Ruotsin

Anonyymi

kollegan kanssa. Samoin maikkarin toimittaja puhui enkkua Ruotsin pääministerin kanssa, pakkoruotsi ei ole siis auttanut.

On mielisairautta pitää pakkoruotsia kouluissa, koska siitä ei ole mitään hyötyä. Suomalainen ei muutenkaan tarvitse ruotsia, se on hyödytön kieli nykyään.

Jos lasketaan pois Rkp:n antisuomalaiset, niin minkälainen idiootti pitää olla, että pakkoruotsia kannattaa?

22

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mutta kuitenkin kannattaa pakkoruotsia - hulluutta.

    • Anonyymi

      Muumiruotsilla ei ole mitään virkaa Suomessa.

      • Anonyymi

        Se tulee onneksi katoamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se tulee onneksi katoamaan.

        Pakkoruotsi?
        Luen erästä harrastelehteä jossa joka numerossa on artikkeli rantaruotsiksi.
        Rantaruotsalaiset ovat innokkaita harrastajia, heitä on kuitenkin vähemmistö.
        Harrastelehti on kuitenkin suomenkielisen yhdistyksen perustama ja ylläpitämä.
        On harvinaista että lehden sivulle on päässyt ruotsinkielisiä artikkeleita kritisoivan lukijan mielipide, nimenomaan kielen näkökulmasta.
        Artikkelit ovat joko yksikielisiä, käännettyjä ja molemmilla kielillä.
        Sisällöltään mielenkiintoisia silti, vaikka rantaruotsin ymmärtäminen ei itselleni täysin mahdotonta olekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkoruotsi?
        Luen erästä harrastelehteä jossa joka numerossa on artikkeli rantaruotsiksi.
        Rantaruotsalaiset ovat innokkaita harrastajia, heitä on kuitenkin vähemmistö.
        Harrastelehti on kuitenkin suomenkielisen yhdistyksen perustama ja ylläpitämä.
        On harvinaista että lehden sivulle on päässyt ruotsinkielisiä artikkeleita kritisoivan lukijan mielipide, nimenomaan kielen näkökulmasta.
        Artikkelit ovat joko yksikielisiä, käännettyjä ja molemmilla kielillä.
        Sisällöltään mielenkiintoisia silti, vaikka rantaruotsin ymmärtäminen ei itselleni täysin mahdotonta olekaan.

        Rkp maksaa.


    • Anonyymi

      On kyllä käsittämätön juttu, että tuollaista turhaa kieltä pitää pakolla lukea.

      • Anonyymi

        Älä muuta virka.


    • Anonyymi

      Pakkoruotsin puolustajien määrä vähenee.

      • Anonyymi

        Hauta korjaa.


    • Tuo on ollut totta liike-elämässä jo vuosikymmeniä.
      Kaverini on suomenruotsalainen ja iso pomo yhdessä Suomen suurimmissa firmassa.
      Hän on kertonut, että töissä ruotsalaisten kanssa voi puhua ruotsia vasta saunaillassa
      Kaikki työt on tehty englanniksi jo vuosikymmeniä.

      • Anonyymi

        Tuota ei Rkp ja muut pakkoruotsittajat halua tunnustaa.


    • Anonyymi

      Muutaman vanhan ummikkomummon vuoksi Suomessa virkamiesten tulee osats ruotsia.

      • Anonyymi

        Hyvä että ne mummot on kuolemassa pois.


    • Anonyymi

      Meilla Pietari pakko kaalisoppa. Persu trolli

      • Anonyymi

        Hullu.


    • Anonyymi

      Ruotsalaisilla on omistuksia suomalaisia enempi.

      On kyykkyjumppaa.

    • Anonyymi

      Hyvä että Purra haluaa pakkoruotsin pois.

      • Anonyymi

        Mutta miksi muut puoluejohtajat ei halua?


    • Anonyymi

      Rkp-eliitti tietää, että pakkoruotsi ei toimi, mutta siitä ei ole edes kyse, vaan rkp-eliitin halusta kyykyttää suomalaisia.

      • Anonyymi

        Naulan kantaan.


    • Anonyymi

      Kyse voi olla myös taktiikasta: keskustelu on tasa-arvoisempaa kun puhutaan molemmille "vierasta" kieltä eikä toisen äidinkieltä.

    • Anonyymi

      Niin, mihin sitten tavallinen suomalainen ruotsia tarvitsee, jos pääministerikin pärjää ilman?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      153
      1387
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      323
      1008
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      865
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      148
      665
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      651
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      607
    7. 52
      561
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      548
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      508
    Aihe