Nokian kaupunki nimi tulee tuosta yrityksestä, ja yritys on saanut nimensä Nokian virrasta, mutta koska on ensimmäisen kerran mainittu Nokianvirta?
Nokia nimi, mistä tulee ?
7
192
Vastaukset
- Anonyymi
Nokinäätä. turkismetsästys. Jotenkin näihin se liittyy.. ammoisista ajoista..
- Anonyymi
Kukaan ei halua tuoda julki köyhtyttään, siksi kaikki sanovat: No Kia (KIA on lyhenne Köyhien Ihmisten Auto.
- Anonyymi
NoKia on italiaksi: Ajan Ferrarilla
- Anonyymi
Nokia tulee kumitehtaalla käytetystä noesta. Suomen Gummitehdas osti Ab Nokian osakekannan 1918 ja näin jatkui paperiteollisuus Nokialla.
- Anonyymi
Nokian kaupungin sivuilta:
"Mistä on peräisin nimi Nokia?
Sana nokia tulee FL Jouko Jaakkolan mukaan kantasanasta nois, noki. Sillä tarkoitettiin soopelia, ja soopelin hävittyä Suomesta sana tarkoitti muita tummia turkiseläimiä, esimerkiksi näätää. Myöhemmin nois yleistyi tarkoittamaan yleensä turkiksia. Nokia-nimi mainitaan ensimmäisen kerran kirjallisissa lähteissä Nokian kartanoon liittyen vuonna 1505."
Ja Nokian kumitehdas ja muut yritykset ovat saaneet nimensä paikkakunnan mukaan, ei toisinpäin.- Anonyymi
Ja kartano liittyy alueeseen missä näitä soopelin turkkeja myytiin onko alue sitten lintuniemeä vai Edenin rantaa. Historiallisesti Tampereen seudun vanhimpia ”toreja” jos nyt oikein olen ymmärtänyt tämän, eikö täällä käynyt Viikinkeille huonosti kun yrittivät ryöstää paikkaa
- Anonyymi
Tuo kuinka Noissista saadaan Nokia joku kai on aikojen saatossa vääntänyt?, vai löytyisikö vielä jokin muu mistä nimi on tullut..,,
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk853270Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921869Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871703- 1411552
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651458- 1621423
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur941345Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671341Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001284- 861247