Nokian kaupunki nimi tulee tuosta yrityksestä, ja yritys on saanut nimensä Nokian virrasta, mutta koska on ensimmäisen kerran mainittu Nokianvirta?
Nokia nimi, mistä tulee ?
7
204
Vastaukset
- Anonyymi
Nokinäätä. turkismetsästys. Jotenkin näihin se liittyy.. ammoisista ajoista..
- Anonyymi
Kukaan ei halua tuoda julki köyhtyttään, siksi kaikki sanovat: No Kia (KIA on lyhenne Köyhien Ihmisten Auto.
- Anonyymi
NoKia on italiaksi: Ajan Ferrarilla
- Anonyymi
Nokia tulee kumitehtaalla käytetystä noesta. Suomen Gummitehdas osti Ab Nokian osakekannan 1918 ja näin jatkui paperiteollisuus Nokialla.
- Anonyymi
Nokian kaupungin sivuilta:
"Mistä on peräisin nimi Nokia?
Sana nokia tulee FL Jouko Jaakkolan mukaan kantasanasta nois, noki. Sillä tarkoitettiin soopelia, ja soopelin hävittyä Suomesta sana tarkoitti muita tummia turkiseläimiä, esimerkiksi näätää. Myöhemmin nois yleistyi tarkoittamaan yleensä turkiksia. Nokia-nimi mainitaan ensimmäisen kerran kirjallisissa lähteissä Nokian kartanoon liittyen vuonna 1505."
Ja Nokian kumitehdas ja muut yritykset ovat saaneet nimensä paikkakunnan mukaan, ei toisinpäin.- Anonyymi
Ja kartano liittyy alueeseen missä näitä soopelin turkkeja myytiin onko alue sitten lintuniemeä vai Edenin rantaa. Historiallisesti Tampereen seudun vanhimpia ”toreja” jos nyt oikein olen ymmärtänyt tämän, eikö täällä käynyt Viikinkeille huonosti kun yrittivät ryöstää paikkaa
- Anonyymi
Tuo kuinka Noissista saadaan Nokia joku kai on aikojen saatossa vääntänyt?, vai löytyisikö vielä jokin muu mistä nimi on tullut..,,
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911274Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221118- 70840
- 48834
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60679
- 52647
- 50645