Nokian kaupunki nimi tulee tuosta yrityksestä, ja yritys on saanut nimensä Nokian virrasta, mutta koska on ensimmäisen kerran mainittu Nokianvirta?
Nokia nimi, mistä tulee ?
7
317
Vastaukset
- Anonyymi
Nokinäätä. turkismetsästys. Jotenkin näihin se liittyy.. ammoisista ajoista..
- Anonyymi
Kukaan ei halua tuoda julki köyhtyttään, siksi kaikki sanovat: No Kia (KIA on lyhenne Köyhien Ihmisten Auto.
- Anonyymi
NoKia on italiaksi: Ajan Ferrarilla
- Anonyymi
Nokia tulee kumitehtaalla käytetystä noesta. Suomen Gummitehdas osti Ab Nokian osakekannan 1918 ja näin jatkui paperiteollisuus Nokialla.
- Anonyymi
Nokian kaupungin sivuilta:
"Mistä on peräisin nimi Nokia?
Sana nokia tulee FL Jouko Jaakkolan mukaan kantasanasta nois, noki. Sillä tarkoitettiin soopelia, ja soopelin hävittyä Suomesta sana tarkoitti muita tummia turkiseläimiä, esimerkiksi näätää. Myöhemmin nois yleistyi tarkoittamaan yleensä turkiksia. Nokia-nimi mainitaan ensimmäisen kerran kirjallisissa lähteissä Nokian kartanoon liittyen vuonna 1505."
Ja Nokian kumitehdas ja muut yritykset ovat saaneet nimensä paikkakunnan mukaan, ei toisinpäin.- Anonyymi
Ja kartano liittyy alueeseen missä näitä soopelin turkkeja myytiin onko alue sitten lintuniemeä vai Edenin rantaa. Historiallisesti Tampereen seudun vanhimpia ”toreja” jos nyt oikein olen ymmärtänyt tämän, eikö täällä käynyt Viikinkeille huonosti kun yrittivät ryöstää paikkaa
- Anonyymi
Tuo kuinka Noissista saadaan Nokia joku kai on aikojen saatossa vääntänyt?, vai löytyisikö vielä jokin muu mistä nimi on tullut..,,
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee693090Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."251950Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2721543Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.991515Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?2601186Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki261078Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.1201054Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin791036En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711030- 981003