Nokian kaupunki nimi tulee tuosta yrityksestä, ja yritys on saanut nimensä Nokian virrasta, mutta koska on ensimmäisen kerran mainittu Nokianvirta?
Nokia nimi, mistä tulee ?
7
295
Vastaukset
- Anonyymi
Nokinäätä. turkismetsästys. Jotenkin näihin se liittyy.. ammoisista ajoista..
- Anonyymi
Kukaan ei halua tuoda julki köyhtyttään, siksi kaikki sanovat: No Kia (KIA on lyhenne Köyhien Ihmisten Auto.
- Anonyymi
NoKia on italiaksi: Ajan Ferrarilla
- Anonyymi
Nokia tulee kumitehtaalla käytetystä noesta. Suomen Gummitehdas osti Ab Nokian osakekannan 1918 ja näin jatkui paperiteollisuus Nokialla.
- Anonyymi
Nokian kaupungin sivuilta:
"Mistä on peräisin nimi Nokia?
Sana nokia tulee FL Jouko Jaakkolan mukaan kantasanasta nois, noki. Sillä tarkoitettiin soopelia, ja soopelin hävittyä Suomesta sana tarkoitti muita tummia turkiseläimiä, esimerkiksi näätää. Myöhemmin nois yleistyi tarkoittamaan yleensä turkiksia. Nokia-nimi mainitaan ensimmäisen kerran kirjallisissa lähteissä Nokian kartanoon liittyen vuonna 1505."
Ja Nokian kumitehdas ja muut yritykset ovat saaneet nimensä paikkakunnan mukaan, ei toisinpäin.- Anonyymi
Ja kartano liittyy alueeseen missä näitä soopelin turkkeja myytiin onko alue sitten lintuniemeä vai Edenin rantaa. Historiallisesti Tampereen seudun vanhimpia ”toreja” jos nyt oikein olen ymmärtänyt tämän, eikö täällä käynyt Viikinkeille huonosti kun yrittivät ryöstää paikkaa
- Anonyymi
Tuo kuinka Noissista saadaan Nokia joku kai on aikojen saatossa vääntänyt?, vai löytyisikö vielä jokin muu mistä nimi on tullut..,,
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit585524KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti1953537Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei222355Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja182348Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro91118- 1021038
Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT621017Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu18992Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta79955- 80947