Kaunokirjallisuus oppivelvollisuus 2015 loppui

Anonyymi

Tuossa ihmeteltiin kun kaunokirjallisuuden opettaminen loppui vuonna 2015 joka oli erittäin tärkeä aine Suomessa.
Mitä tapahtui vuonna 2015 Suomessa liittyen kaunokirjallisuuden opettamiseen?
Miksi ei haluta opettaa Suomen kirjoitusta vuodesta 2015 eteenpäin?
Pahoittaako kaunokirjallisuuden opettelu jotakin vai eikö sitä haluta opettaa joillekin?
Miten tämä on mahdollista?

16

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Opettajien kaikki aika kuluu kun paimentelevat tunneilla seinille hyppeleviä apinoita jotka eivät osaa edes aakkosia.
      Siksi opetussuunnitelmia on karsittu ankaralla kädellä.

      Lahjakkaat oppilaat kärsivät toki tästä.
      Tasapäistetty koulujärjestelmämme on täysin perseestä.
      On palattava takaisin siihen aikaan jolloin oli apuluokkia vammaisille ja ja jälkeenjääneille.

      • Anonyymi

        Entäs luokka lahjakkaille ja erikseen keskitasolle? Eikös tasoluokat olisi kaikista tehokkaimpia kaikkien kannalta? Ai niin, mutta sitten ei ne ”parhaat saisikaan niin hyvää itseluottamusta kuin olla samanikäisten parhaimmistoa. 🤪😂


      • Anonyymi

        Mitä? Kyllä lahjakkaille pitäisi olla oma ELA-luokka (erityislahjalkaiden luokka), mielellään toisella puolella koulua, kellarikerroksessa. Ovathan he normaalijakauman toisella puolella, kuten mainitsemasi ”apukoulukin” on. Heille pitäisi painaa ihan oma kirjasarja, sillä eivät kuulu enää perusopetuksen piiriin. 👍🏻


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä? Kyllä lahjakkaille pitäisi olla oma ELA-luokka (erityislahjalkaiden luokka), mielellään toisella puolella koulua, kellarikerroksessa. Ovathan he normaalijakauman toisella puolella, kuten mainitsemasi ”apukoulukin” on. Heille pitäisi painaa ihan oma kirjasarja, sillä eivät kuulu enää perusopetuksen piiriin. 👍🏻

        ’Erityislahjakkaiden’, korjaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ’Erityislahjakkaiden’, korjaan.

        Tuo lahjakkaiden oppilaiden sijoitusehdotuksesi kellariin kertoo syvää ja halveksivaa asennettasi heitä kohtaan.
        Kellareihin voidaan sijoittaa ne luku- ja laskutaidottomat apinat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo lahjakkaiden oppilaiden sijoitusehdotuksesi kellariin kertoo syvää ja halveksivaa asennettasi heitä kohtaan.
        Kellareihin voidaan sijoittaa ne luku- ja laskutaidottomat apinat.

        Tasavertainen kohtelu. Molemmat kun ovat marginaaleja, niin eikö silloin niitä pidä kohdella yhtä hyvin tai yhtä huonosti - päätä itse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entäs luokka lahjakkaille ja erikseen keskitasolle? Eikös tasoluokat olisi kaikista tehokkaimpia kaikkien kannalta? Ai niin, mutta sitten ei ne ”parhaat saisikaan niin hyvää itseluottamusta kuin olla samanikäisten parhaimmistoa. 🤪😂

        Silloin kun peruskoulun yläastetta kävin oli ne tasokurssit matematiikassa ja kielissä.

        Ei ehkä aivan syyttä suottaa olleetkaan.


      • Anonyymi

        Ei noihin luusereihin kannata lainkaan tuhlata kalliita opetustunteja. Riittänee että oppivat jollain asteella lukemaan. Siksi ehdotan että heidät vapautetaan kokonaan kouluopetuksesta kahden ensimmäisen luokan jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei noihin luusereihin kannata lainkaan tuhlata kalliita opetustunteja. Riittänee että oppivat jollain asteella lukemaan. Siksi ehdotan että heidät vapautetaan kokonaan kouluopetuksesta kahden ensimmäisen luokan jälkeen.

        Ehdotan että kaltaisesi ylimieliset ja vihamieliset provot siirretään suoraan KELA-luokalle toisen vuosiluokan jälkeen. Riittänee että opit täyttämään KELA-hakemuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdotan että kaltaisesi ylimieliset ja vihamieliset provot siirretään suoraan KELA-luokalle toisen vuosiluokan jälkeen. Riittänee että opit täyttämään KELA-hakemuksia.

        Ylimieliset, mielellään toisia ihmisiä sortavat ja vähättelevät ihmispoloset on muutenkin hyvä palauttaa takaisin maanpinnalle. Heidät tulisi tiputtaa sosiaalisessa hierarkiassa alemmalle tasolle, kunnes oppivat käyttäytymään ja kunnioittamaan kanssaihmisiään kaikissa sosiaalisissa luokissa.

        Sillä tosiasiassa hekin ovat VAIN ihmisiä.


    • Anonyymi

      Ajatella, vapaa-ajattelijoidenliittokin on melkoisen vanha laitos.

      • On surullista että nykynuoriso ei enää lue klassikoita eikä muutakaan kirjallisuutta.

        Heidän suomenkielen taitonsa tulevat jäämään apinoiden tasolle ja ilmaisutaitonsa hyvin alkeellisiksi.


      • Anonyymi
        ViktorAtaman kirjoitti:

        On surullista että nykynuoriso ei enää lue klassikoita eikä muutakaan kirjallisuutta.

        Heidän suomenkielen taitonsa tulevat jäämään apinoiden tasolle ja ilmaisutaitonsa hyvin alkeellisiksi.

        Mutta osaavat tehdä TikTok videoita vaikka unissaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta osaavat tehdä TikTok videoita vaikka unissaan.

        Heh heh...., näinhän se on veli hyvä.

        Nykynuoriso ei osaa enää kirjoittaa mutta ei kai se haittaa koska lukijatkin ovat täyttä ymmärrystä vailla puutteellisen kouluopetuksen takia.


      • Anonyymi
        ViktorAtaman kirjoitti:

        Heh heh...., näinhän se on veli hyvä.

        Nykynuoriso ei osaa enää kirjoittaa mutta ei kai se haittaa koska lukijatkin ovat täyttä ymmärrystä vailla puutteellisen kouluopetuksen takia.

        Mitä sitä turhaan lukea osaa, kun rahaa tulee lukemassa ja laskematta.

        Tietty numerot olisi kiva kaiketi osata ettei elä yli varojensa.


    • Anonyymi

      2015 tuli Suomeen ystäviä monia,liekkö tämän takia lievennetty suomen pakko osaamista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 53
      720
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      663
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe