Miten vastaan, vai vastaanko ollenkaan?

Anonyymi

"Valitettavasti tämä internetistä kopioimanne kiertoviesti ei vapauta teitä maksuvelvollisuudeltanne. Korkeimman oikeuden ratkaisussa 2010:23 ja Turun hovioikeuden tuomiossa 9.5.2016 nro 458 (asia S 15/1624) on todettu, että normaalisti auton omistaja tai haltija kuljettaa ajoneuvoa tai ainakin tietää, kenen käytössä ajoneuvo on ollut. Mikäli omistaja tai kuljettaja ei ole nimennyt muuta henkilöä, joka olisi pysäköinyt ajoneuvon, on lähtökohtana että omistaja tai haltija on vastuussa valvontamaksun maksamisesta. Kyseisissä tapauksissa KKO ja Turun hovioikeus ovat katsoneet selvitetyksi, että omistaja on toiminut ajoneuvon kuljettajana siitä huolimatta, että omistaja on kiistänyt kuljettaneensa ja pysäköineensä autoa. Koska ette ole nimennyt toista henkilöä, joka olisi pysäköinyt ajoneuvon valvontamaksun määräämisen aikaan, katsomme että olette vastuussa määrätyn valvontamaksun maksamisesta ja tämä valvontamaksu peritään teiltä."

45

893

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Valitettavasti oikeuden päätöksistä kopioimanne ei muuta sitä, että sopimukseen vetoavan on pystyttävä osoittamaan sopimuksen toinen osapuoli. Jos lappua ei ole annettu käteen kuvatulle kuljettajalle, saattaa olla vaikeaa.

      Pelottelemalla jotkut maksavat, jotkut toiset taas eivät.

      • Anonyymi

        Kaltaistesi jästipäiden takia lakeja pitää kiristää. Toivottavasti pian tulee muutos joka velvoittaa auton haltijan tai omistajan maksamaan valvontamaksu jos haltija tai omistaja ei kykene osoittamaan kuljettajaa. Sitten loppuu se turha itkeminen ja vinkuminen "parkkisakoista". Parkkeeratkaa ne kotteronne oikein, ei se voi olla niin vaikeaa teillekään. Itse asiassa jos ette kykene edes parkkeeraamaan rotiskojanne lain mukaisesti niin jättäkää ajaminen osaavammille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaltaistesi jästipäiden takia lakeja pitää kiristää. Toivottavasti pian tulee muutos joka velvoittaa auton haltijan tai omistajan maksamaan valvontamaksu jos haltija tai omistaja ei kykene osoittamaan kuljettajaa. Sitten loppuu se turha itkeminen ja vinkuminen "parkkisakoista". Parkkeeratkaa ne kotteronne oikein, ei se voi olla niin vaikeaa teillekään. Itse asiassa jos ette kykene edes parkkeeraamaan rotiskojanne lain mukaisesti niin jättäkää ajaminen osaavammille.

        Haluat varmaan sitten käänteisen todistustaakan kaikkeen muuhunkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluat varmaan sitten käänteisen todistustaakan kaikkeen muuhunkin?

        Tämäkin ongelma juontaa suurelta osin juurensa nykyisestä punavihreästä kaupunkisuunnittelusta, joka toteuttaa laillisia pysäköintipaikkoja paljon vähemmän kuin olisi tarvetta. Muutosta tulisi lähteä hakemaan siitä suunnasta. Toisaalta ymmärrän hyvin, että ei ole kivaa jos joku vieras ihminen pysäköi luvatta pihallesi tai varaamallesi pysäköintipaikalle. Siksi kannatan tätä haltijavastuuta tietyillä varauksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämäkin ongelma juontaa suurelta osin juurensa nykyisestä punavihreästä kaupunkisuunnittelusta, joka toteuttaa laillisia pysäköintipaikkoja paljon vähemmän kuin olisi tarvetta. Muutosta tulisi lähteä hakemaan siitä suunnasta. Toisaalta ymmärrän hyvin, että ei ole kivaa jos joku vieras ihminen pysäköi luvatta pihallesi tai varaamallesi pysäköintipaikalle. Siksi kannatan tätä haltijavastuuta tietyillä varauksilla.

        En tiedä, miten tuo liittyy yleispätevään käänteiseen todistustaakkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä, miten tuo liittyy yleispätevään käänteiseen todistustaakkaan.

        No, sinä oletkin hiukan hidasälyinen. Ei kukaan oleta, että sinä ymmärtäisit jotain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, sinä oletkin hiukan hidasälyinen. Ei kukaan oleta, että sinä ymmärtäisit jotain.

        Toisaalta sinä et osaa edes perustella omia näkemyksiäsi, joten meillä muilla menee sinuun verrattuna oikein hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämäkin ongelma juontaa suurelta osin juurensa nykyisestä punavihreästä kaupunkisuunnittelusta, joka toteuttaa laillisia pysäköintipaikkoja paljon vähemmän kuin olisi tarvetta. Muutosta tulisi lähteä hakemaan siitä suunnasta. Toisaalta ymmärrän hyvin, että ei ole kivaa jos joku vieras ihminen pysäköi luvatta pihallesi tai varaamallesi pysäköintipaikalle. Siksi kannatan tätä haltijavastuuta tietyillä varauksilla.

        Minun mielestäni ei ole kivaa, jos joku epämääräinen firma vaatii minulta rahaa jonkun muun tekemän sopimuksen perusteella, eikä usko, kun sanon, etten ole tehnyt mitään sopimusta, ja latelee aivan kummallisia vaatimuksia, uhkauksia ja valheita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta sinä et osaa edes perustella omia näkemyksiäsi, joten meillä muilla menee sinuun verrattuna oikein hyvin.

        Miksi minun pitäisi perustella sinulle mitään kun kerta selvästi olet hiukan tyhmä?


    • Anonyymi

      Kenenkään ei pidä tukea niiden yritysten liiketoimintaa, joiden toiminta on jatkuvasti kuormittaa oikeuslaitosta ja päätöksen kaikilta osin vastaisia.
      Parkkifirmojen liiketoiminta on muutenkin hyvin hataralla pohjalla.

    • Anonyymi

      Kun kerran olet jo kiistänyt olleesi kuski, niin ei tuohon tarvitse vastata mitään.

      "internetistä kopioimanne kiertoviesti" :D
      Tuntuu parkkifirmaa kovin harmittavan, kun netissä kerrotaan, miten niiden kanssa kannattaa menetellä.

    • Anonyymi

      Älkää hyvät ihmiset menkö maksamaan yksityisoikeudellisia sakkoja. Niillä ei ole lain voima, toimi kuuluu vain ja ainostaan viranomaisille.

    • Anonyymi

      Nämän perustuvat tehtyyn sopimukseen. Jos et ole sopijaosapuoli, niin tietysti kiellät.

      Ongelmahan näissä firmoissa on tuo valelaskutus joka ei perustu tehtyyn sopimukseen.

      Näissä tapauksissa kannattaa tehdä rikosilmoitus ja jättää lasku maksamatta.

    • Anonyymi

      Siis ajoitko itse autoa vai kuka ajoi?

      • Anonyymi

        Ap ajoi itse mutta ei halua maksaa valvontamaksua itse vaan yrittää maksattaa sen muilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap ajoi itse mutta ei halua maksaa valvontamaksua itse vaan yrittää maksattaa sen muilla.

        Kellä muilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kellä muilla?

        Hänen tapauksessaan se jäisi yhteiskunnan maksettavaksi.


    • Anonyymi

      Kierrä entistä kauempaa noita 😅😂🤣

      • Anonyymi

        Tämä on todella ainoa menetelmä pysyä varmasti poissa näiden "pysäköinninvalvojien" valelaskutuksilta. Kun näen parkkivahdin ehtokyltin parkkipaikan sisäänajossa, menen aina muualle. Joskus jopa laitan tästä kauppiaalle viestiä erikseen. "Olisin ostanut teiltä, mutta parkkipaikkanne rahastussysteemi osoitti että kannattaa mennä muualle."

        Tuossa aiemmin kerrottu ongelma, että parkkipaikkoja olisi liian vähän, ei pidä paikkansa. Maksuttomia parkkipaikkoja on vähän. Olen ihan valmis menemään maksulliseen parkkiin, kunhan sieltä ei tule sen lisäksi outoja ylimääräisiä maksulappuja mukaan.


    • Anonyymi

      Antaudu ja maksa nöyrästi. Niin teet joka tapauksessa ja sitten on niskassasi vielä kymmenien tuhansien oikeudenkäyntikulut.

      • Anonyymi

        Ei kun ne kulut on miljoonia. Ihan varmasti.


      • Anonyymi

        Viisas neuvo. Kun on käräjäoikeuden langettava päätös niskassa ja kymppitonnien oikeudenkäyntikulujen lasku plakkarissa eikä hovioikeus myönnä valituslupaa, silloin on jo itku herkässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viisas neuvo. Kun on käräjäoikeuden langettava päätös niskassa ja kymppitonnien oikeudenkäyntikulujen lasku plakkarissa eikä hovioikeus myönnä valituslupaa, silloin on jo itku herkässä.

        Fiksua vastailla itselleen ja kehua omia epämääräisiä neuvojaan. Mitenkä se käräjäoikeus tuollaisen päätöksen tekisi, mitenkä nuo oikeudenkäyntikulut muodostuisi, ja miksi hovi ei myöntäisi valituslupaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fiksua vastailla itselleen ja kehua omia epämääräisiä neuvojaan. Mitenkä se käräjäoikeus tuollaisen päätöksen tekisi, mitenkä nuo oikeudenkäyntikulut muodostuisi, ja miksi hovi ei myöntäisi valituslupaa?

        Maksa sinäkin kiltisti koska syyllinen olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksa sinäkin kiltisti koska syyllinen olet.

        Olen syyllinen ihan kaikkeen mihin vaan haluat minun olevan. Siis ihan tosi syyllinen. Mutta onko siihen jokin syy, ettet osaa vastata noihin kysymyksiin?


    • Anonyymi

      Kannattaa ennalta jo ottaa nämä kusetukset huomioon

      1) älä tee sopimusta Paten kanssa ikinä, kierrä siis liikkeet kaukaa jotka eivät välitä asiakkaistaan
      2) kerro yrittäjälle, että et asioi heidän liikkeissään niin kauan kuin fasistinen huijausyritys valelaskuttaa ihmisiä sopimuksen vastaisesti

      • Anonyymi

        Köyhän kuluttajan kauhea kosto :)


      • Anonyymi

        Minä teen juuri päin vastoin. Asioin paikoissa missä on yksityinen valvonta. Tämä on selkeä merkki siitä, että yrittäjä välittää autoilevista asiakkaista ja huolehtii siitä, että heille löytyy parkkipaikka asioinnin ajaksi. Olen myös monelle yrittäjälle erikseen kiitellyt toimintaa ja kertonut sen olevan syy asiointiin hänen liikkeessään.

        Eilen minulle sattui mieleenpainuva kokemus. Olin iltapäiväkahvilla tutulla huoltsikalla. Yhtäkkiä sisään astui Parkki-Paten valvoja. Hän kertoi, että oli tullut valvomaan pysäköintiä ja pyysi asiakkaita laittamaan pysäköintikiekon lasille jos oli unohtunut. Minulle se ei tuottanut ongelmia, koska olin jo saapuessani asettanut kiekon. Kahvilan kassalla ollut nainen kertoi tämän olevan normaali toimintatapa. Tällöin asiakkaat säästyvät turhilta maksuilta, mutta huoltsikan pihalle luvattomasti pysäköivät saavat armotta lapun. Loistavaa asiakaspalvelua, johon kunnallinen ei pysty vielä tällä vuosituhannella. Pate muuten sai kirjoitella useamman lapun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä teen juuri päin vastoin. Asioin paikoissa missä on yksityinen valvonta. Tämä on selkeä merkki siitä, että yrittäjä välittää autoilevista asiakkaista ja huolehtii siitä, että heille löytyy parkkipaikka asioinnin ajaksi. Olen myös monelle yrittäjälle erikseen kiitellyt toimintaa ja kertonut sen olevan syy asiointiin hänen liikkeessään.

        Eilen minulle sattui mieleenpainuva kokemus. Olin iltapäiväkahvilla tutulla huoltsikalla. Yhtäkkiä sisään astui Parkki-Paten valvoja. Hän kertoi, että oli tullut valvomaan pysäköintiä ja pyysi asiakkaita laittamaan pysäköintikiekon lasille jos oli unohtunut. Minulle se ei tuottanut ongelmia, koska olin jo saapuessani asettanut kiekon. Kahvilan kassalla ollut nainen kertoi tämän olevan normaali toimintatapa. Tällöin asiakkaat säästyvät turhilta maksuilta, mutta huoltsikan pihalle luvattomasti pysäköivät saavat armotta lapun. Loistavaa asiakaspalvelua, johon kunnallinen ei pysty vielä tällä vuosituhannella. Pate muuten sai kirjoitella useamman lapun.

        Minäkin teen noin. On hienoa, miten kauppiaat ja valvojat haluavat pelkkää hyvää ihmisille.

        Eilen yllättäen ovikello soi, ja siellä oli kolme ParkkiPaten työntekijää. He tulivat siivoamaan taloni kokonaan. Se oli osoitus siitä, että ParkkiPate ja muut valvontafirmat aidosti välittävät ihmisistä, ja haluavat kaikille vain hyvää. Siivotessaan he juttelivat siitä, että voisivat keväällä tulla maalaamaan taloni yhteistyössä muiden valvontafirmojen kanssa. Loistavaa asiakaspalvelua, johon mikään muu taho ei pysty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin teen noin. On hienoa, miten kauppiaat ja valvojat haluavat pelkkää hyvää ihmisille.

        Eilen yllättäen ovikello soi, ja siellä oli kolme ParkkiPaten työntekijää. He tulivat siivoamaan taloni kokonaan. Se oli osoitus siitä, että ParkkiPate ja muut valvontafirmat aidosti välittävät ihmisistä, ja haluavat kaikille vain hyvää. Siivotessaan he juttelivat siitä, että voisivat keväällä tulla maalaamaan taloni yhteistyössä muiden valvontafirmojen kanssa. Loistavaa asiakaspalvelua, johon mikään muu taho ei pysty.

        ...Ja sitten väärinpysäköijä-tapaluikuri heräsi unestaan huonosti nukutun yön jälkeen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin teen noin. On hienoa, miten kauppiaat ja valvojat haluavat pelkkää hyvää ihmisille.

        Eilen yllättäen ovikello soi, ja siellä oli kolme ParkkiPaten työntekijää. He tulivat siivoamaan taloni kokonaan. Se oli osoitus siitä, että ParkkiPate ja muut valvontafirmat aidosti välittävät ihmisistä, ja haluavat kaikille vain hyvää. Siivotessaan he juttelivat siitä, että voisivat keväällä tulla maalaamaan taloni yhteistyössä muiden valvontafirmojen kanssa. Loistavaa asiakaspalvelua, johon mikään muu taho ei pysty.

        Herää unestasi! Sinullahan ei ole mitään taloa. Kannattaisi keksiä parempi provo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herää unestasi! Sinullahan ei ole mitään taloa. Kannattaisi keksiä parempi provo.

        Mikäs nyt tuli? Mikä suututtaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs nyt tuli? Mikä suututtaa?

        Sinua arvattavasti suututtaa se, että monilla tutuillasi on komeat talot, mutta sinä heräät pervojen uniesi jälkeen jostakin lähiön yksiöstä, jonka vuokriin kelakin joutuu osallistumaan. Kyllä minuakin suututtaisi, jos tilanteeni olisi tuollainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinua arvattavasti suututtaa se, että monilla tutuillasi on komeat talot, mutta sinä heräät pervojen uniesi jälkeen jostakin lähiön yksiöstä, jonka vuokriin kelakin joutuu osallistumaan. Kyllä minuakin suututtaisi, jos tilanteeni olisi tuollainen.

        Suutuitkin paljon enemmän kuin ensin ymmärsin. Miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä teen juuri päin vastoin. Asioin paikoissa missä on yksityinen valvonta. Tämä on selkeä merkki siitä, että yrittäjä välittää autoilevista asiakkaista ja huolehtii siitä, että heille löytyy parkkipaikka asioinnin ajaksi. Olen myös monelle yrittäjälle erikseen kiitellyt toimintaa ja kertonut sen olevan syy asiointiin hänen liikkeessään.

        Eilen minulle sattui mieleenpainuva kokemus. Olin iltapäiväkahvilla tutulla huoltsikalla. Yhtäkkiä sisään astui Parkki-Paten valvoja. Hän kertoi, että oli tullut valvomaan pysäköintiä ja pyysi asiakkaita laittamaan pysäköintikiekon lasille jos oli unohtunut. Minulle se ei tuottanut ongelmia, koska olin jo saapuessani asettanut kiekon. Kahvilan kassalla ollut nainen kertoi tämän olevan normaali toimintatapa. Tällöin asiakkaat säästyvät turhilta maksuilta, mutta huoltsikan pihalle luvattomasti pysäköivät saavat armotta lapun. Loistavaa asiakaspalvelua, johon kunnallinen ei pysty vielä tällä vuosituhannella. Pate muuten sai kirjoitella useamman lapun.

        Tätä samaa menetelmää Pate käyttää mm. Helsingissä ns. Eläintarhan Nesteellä. Ei siis aivan puppua ollut kirjoittajan kokemus. Toiminnan tarkoitus ilmeisesti on se, että ei suututeta vakituisia asiakkaita, vaikka olisi kiekko unohtunut vahingossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä samaa menetelmää Pate käyttää mm. Helsingissä ns. Eläintarhan Nesteellä. Ei siis aivan puppua ollut kirjoittajan kokemus. Toiminnan tarkoitus ilmeisesti on se, että ei suututeta vakituisia asiakkaita, vaikka olisi kiekko unohtunut vahingossa.

        Pate myös siivoaa kyseisen kiinteistön ilman korvausta.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mutta eihän tässä puhuttu talon siivouksesta mitään. Eikö se kuulukaan tämän feikkiasianajotoimiston repertuaariin?


      • Anonyymi

        Tämä esimerkki on vuosien takaa, ei siis mikään uusi asia. Tapaushan oli aivan selvä, siinä auton omistaja kertoo selvästi puolisonsa olleen kuljettaja.

        Tämän hetken tietojen mukaan tämä pulju ei ole enää kovinkaan aktiivinen näissä pysäköintijutuissa, vaan on keskittynyt tuottavimpiin prosesseihin. He ovat kai huomanneet, että luikureiden puolustaminen on pohjaton suo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä esimerkki on vuosien takaa, ei siis mikään uusi asia. Tapaushan oli aivan selvä, siinä auton omistaja kertoo selvästi puolisonsa olleen kuljettaja.

        Tämän hetken tietojen mukaan tämä pulju ei ole enää kovinkaan aktiivinen näissä pysäköintijutuissa, vaan on keskittynyt tuottavimpiin prosesseihin. He ovat kai huomanneet, että luikureiden puolustaminen on pohjaton suo.

        Montako kertaa hävisitte jutun heitä vastaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä esimerkki on vuosien takaa, ei siis mikään uusi asia. Tapaushan oli aivan selvä, siinä auton omistaja kertoo selvästi puolisonsa olleen kuljettaja.

        Tämän hetken tietojen mukaan tämä pulju ei ole enää kovinkaan aktiivinen näissä pysäköintijutuissa, vaan on keskittynyt tuottavimpiin prosesseihin. He ovat kai huomanneet, että luikureiden puolustaminen on pohjaton suo.

        Kyllä lakimies ottaa työn kuin työn hoidettavakseen, jos saa siitä korvauksen. Se ei vaikuta mitään, onko asiakas syytön vai paatunut rikollinen.


    • Anonyymi

      Vastaat. Oikeudessa vastaajana.

      • Anonyymi

        Ja siellä oletkin sitten ihan yksin asiamiehesi kanssa. Kukaan palstan anonyymiuhoajista ei ole mukanasi kuulemassa tuomiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siellä oletkin sitten ihan yksin asiamiehesi kanssa. Kukaan palstan anonyymiuhoajista ei ole mukanasi kuulemassa tuomiota.

        Vastaa niin kuin tapahtumat menivät, siis totuuden mukaisesti. Tämä osoittautuu lopulta parhaaksi vaihtoehdoksi, eniten itsesi kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaa niin kuin tapahtumat menivät, siis totuuden mukaisesti. Tämä osoittautuu lopulta parhaaksi vaihtoehdoksi, eniten itsesi kannalta.

        Ikävä tulos siitä tietenkin tulee, pysäköin vastoin sääntöjä, mutta siihen tuomioon kuitenkin piina päättyy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1837
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1534
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe