Peltikuorinen rakennuslämmitin ja iso ropelli joka hieman vaivoin lähtee pyörimään -15c pakkaskäynnistyksessä kun vein autoon laseja sulattamaan terassin kylmyydestä. Mitähän öljyä voi liukulaakereihin laittaa joka toimii. Moottori muistuttaa kovasti kylmäkoneiden moottoria. Calixit tuntuu haisevan käryltä kolmen vuoden kuluttua ja ei ole lattialla ollut asennus. Ihme ettei polttanut kokoa autoa calix kun moottori oli lakannut kunnolla puhaltamasta ja sattumoisin autoon kurkkasin kun ei kuulunut normi pistävää vinkumista calixista ja oli jo toinen joka hajosi samoin. Siirryn isoon pelti lämppäriin jos olisi turvallisempia. Liekkö itse tehtävä kuulalaakeroinnit noihin 35€ ikh meganexeihin,pilaisi koko lämmittimen joten öljyä laakereihin mutta mikä on noihin hyvä öljy? Pakkanen tekee asian hankalaksi,aseöljy?
Puhaltimen öljy liukulaakereille pakkaseen
4
429
Vastaukset
- Anonyymi
Synteettinen moottoriöljy esim. SAE 5W-30.
- Anonyymi
Niissä Calixeissa ja Defoissa on ylikuumenemissuojat, ei polta autoa.
- Anonyymi
Siis sähkömoottorin akselin laakerointi pitää ääntä?
Siihenhän voi laittaa mitä öljyä tahansa, tippakannin kärjellä vähän ja pyöritellä ja pitää eri asennoissa että saa menemään sisään. Ohut laakerirasva on vielä parempaa jos sellainen laakerin että saa laitettua. Sitä on sähkötyökalujen laakereissa.
wd40 ei ole öljy vaan huuhtelee pois, sitä ei kannata.
Minulla on laadukas iso tuuletin joita ei enää saa millään rahalla ostettua eikä kiinalaiset tee näin hyviä kun huonolaatuiset menee kaupaksi, kerran vuoteen ennen kesää laitan tippakannulla 30 öljyä ja laakerit pysyy kunnossa. Jos hajoaisi niin laakeriremppahan tähän pitäisi tehdä. - Anonyymi
On muuten kumma homma että nykyään pienemmissä romuissa voitelu laistetaan tehtaalla täysin. Meillä IV-koneen puhaltimen laakeri rupesi ääntämään vuodessa. Todennäköisesti rutikuiva. Kalliin nojatuolin pyörivän jalan liukulaakerissa ei ollut rasvaa ihan yhtään. Uuden auton jarrulevyjen olakkeett ovat tehtaan jäljiltä vailla rasvaa, vaikka automerkillä on tilanteeseen omat rasvansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1113627
- 663277
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342724- 832561
- 852468
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422164- 972113
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501792Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121716