Sukupuolineutraali avioliitto

Kuka vielä muistaa kun laki meni läpi? Tässä muistikuvia lakia vastustaneiden porukasta. Kysymys kuuluu että miten näkynyt, että jumala on rangaistus seurannut Suomea lain säätämisen jälkeen?

Noihan viedolla todistetaan pariinkin kertaan. Ynnä että pitäisikö tosiaan kouluopetuksen noudattaa raamatun sanaa? Plus kerro toki vielä että miten tämä laki on vaikeuttanut sinun omaa elämääsi?

https://www.youtube.com/watch?v=b4m-mjdd2gg&t=38s

229

1350

    Vastaukset

    • Eihä toi jengi osannut rukoilla "oikein" kun heidän jumalansa ei kuullut heitä...

      • Anonyymi

        Kyllä Jumala kuulee rukoukset. Rukoillaan edelleen, että kaikki ihmiset tajuaisivat, että homous on synti. Miksi sinä et ole tajunnut, että homous on synti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Jumala kuulee rukoukset. Rukoillaan edelleen, että kaikki ihmiset tajuaisivat, että homous on synti. Miksi sinä et ole tajunnut, että homous on synti?

        Mikä ihmeen synti? Missä Suomen lain kohdassa puhutaan "synnistä"? Kun minulle sellainen käsite kuin "synti" on tuntematon juttu...


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Mikä ihmeen synti? Missä Suomen lain kohdassa puhutaan "synnistä"? Kun minulle sellainen käsite kuin "synti" on tuntematon juttu...

        Synti on Jumalan käskyjen rikkomista. Synti on paha, moraaliton asia ja väärin. Siksi homous on syntiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Jumala kuulee rukoukset. Rukoillaan edelleen, että kaikki ihmiset tajuaisivat, että homous on synti. Miksi sinä et ole tajunnut, että homous on synti?

        "Huutakaa kovemmin; hän on tosin jumala, mutta hänellä voi olla jotakin toimittamista, tahi hän on poistunut johonkin, tahi on matkalla; kenties hän nukkuu, mutta kyllä hän herää".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Huutakaa kovemmin; hän on tosin jumala, mutta hänellä voi olla jotakin toimittamista, tahi hän on poistunut johonkin, tahi on matkalla; kenties hän nukkuu, mutta kyllä hän herää".

        Suvaitsevaisten jumala nukkuu. Ei sitä edes ole olemassa. Kuten ei homojakaan. On vain homostelua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Jumala kuulee rukoukset. Rukoillaan edelleen, että kaikki ihmiset tajuaisivat, että homous on synti. Miksi sinä et ole tajunnut, että homous on synti?

        Tämä on Saatanan ilmoitus Paavalille:

        Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa?
        Älkää eksykö!
        Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet,
        eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät.

        Tämä Jeesuksen ilmoitus:

        Jostakin ihmisjärjelle käsittämättömästä syystä Jumala on jo äidin kohdussa
        tehnyt osan ihmisistä avioliittoon kelpaamattomaksi, kuten Jeesus sen ilmoitti:

        "Opetuslapset sanoivat: "Jos avioliitto merkitsee miehelle tätä, on parempi
        olla menemättä naimisiin."

        Mutta hän sanoi heille: "Se ratkaisu ei sovellu kaikille, ainoastaan niille,
        joille se osa on annettu.

        On sellaisia, jotka äitinsä kohdusta saakka ovat avioliittoon kelpaamattomia,
        on toisia, joista ihmiset ovat tehneet sellaisia, ja on niitä, jotka itse,
        taivasten valtakunnan tähden, ovat ottaneet osakseen naimattomuuden.
        Joka voi valita tämän ratkaisun, valitkoon.

        Antakaa niiden kasvaa yhdessä elonkorjuuseen asti.
        Kun sen aika tulee, minä sanon korjuuväelle:
        Kootkaa ensin rikkavilja ja sitokaa se kimpuiksi, että se poltettaisiin.
        Mutta vehnä korjatkaa aittaani.


      • Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Tämä on Saatanan ilmoitus Paavalille:

        Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa?
        Älkää eksykö!
        Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet,
        eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät.

        Tämä Jeesuksen ilmoitus:

        Jostakin ihmisjärjelle käsittämättömästä syystä Jumala on jo äidin kohdussa
        tehnyt osan ihmisistä avioliittoon kelpaamattomaksi, kuten Jeesus sen ilmoitti:

        "Opetuslapset sanoivat: "Jos avioliitto merkitsee miehelle tätä, on parempi
        olla menemättä naimisiin."

        Mutta hän sanoi heille: "Se ratkaisu ei sovellu kaikille, ainoastaan niille,
        joille se osa on annettu.

        On sellaisia, jotka äitinsä kohdusta saakka ovat avioliittoon kelpaamattomia,
        on toisia, joista ihmiset ovat tehneet sellaisia, ja on niitä, jotka itse,
        taivasten valtakunnan tähden, ovat ottaneet osakseen naimattomuuden.
        Joka voi valita tämän ratkaisun, valitkoon.

        Antakaa niiden kasvaa yhdessä elonkorjuuseen asti.
        Kun sen aika tulee, minä sanon korjuuväelle:
        Kootkaa ensin rikkavilja ja sitokaa se kimpuiksi, että se poltettaisiin.
        Mutta vehnä korjatkaa aittaani.

        Hyvin sanottu. On varmasti totta että homot ovat avioliittoon kelpaamattomia. Aamen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sanottu. On varmasti totta että homot ovat avioliittoon kelpaamattomia. Aamen!

        Se on Jumalan totuus.

        Siksi homoviha on Pyhän Hengen herjausta, jota harrastavat kaikkein tekopyhimmät
        kristityt naisidolin perässä kulkevat.


    • Anonyymi

      Kyseinen laki on osa homojen ja homottajien suoraa hyökkäystä Jumalaa, kristinuskoa ja aidosti uskovien sanan- ja uskonvapautta vastaan.

      Kyllä se vaikeuttaa elämää kun ei saa enää sanoa totuutta ääneen vaan siitä joutuu oikeuteen ja jopa 6 vuodeksi vankilaan. On aivan kamalaa kun Saatanan annetaan riehua valtoimenaan Suomessa. Ylimpiin virkoihinkin valitaan Saatanan ylipapittaria kuten Toiviainen, Marin tai Ohisalo.

      • Vai niin että niinkö tehdään? No kerroppas nyt sitten kuka on pistetty linnaan asian vuoksi? Ihan nimen voit mainita ja kuinka pitkä tuomio kolahti? Ja sinun mielestäsi siis sananvapauden korkein aste on se, kun saa haukkua jotakin homoksi ja sanoa että hän on iljetys? Niin ja ettekö te fundut tosiaan osanneet rukoilla oikein kun laki meni läpi?


      • Juuri noin uskovat ovat puhuneet.

        Ja aiemmin, että yhteiskunta tuhoutuu.

        Älä usko uskovaa.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Vai niin että niinkö tehdään? No kerroppas nyt sitten kuka on pistetty linnaan asian vuoksi? Ihan nimen voit mainita ja kuinka pitkä tuomio kolahti? Ja sinun mielestäsi siis sananvapauden korkein aste on se, kun saa haukkua jotakin homoksi ja sanoa että hän on iljetys? Niin ja ettekö te fundut tosiaan osanneet rukoilla oikein kun laki meni läpi?

        "....kun saa haukkua jotakin homoksi ..."

        Miksi homoseksuaaliksi toteaminen on mielestäsi haukkumista? Kristinuskon mukaan myös homoseksuaalit ovat ihmisiä, joille kuuluu myös julistaa kadotukselta pelastavaa evankeliumia eikä heillekään saa valehdella Jumalan tahto.


      • Hyvä kun ollut 16 vuoteen mikään vale siinä välissä.

        Jos sinun jutuistasi jotain positiivista yrittää löytää. Olet jokseenkin kummallinen. Et sovi ainakaan sairaanhoitajaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "....kun saa haukkua jotakin homoksi ..."

        Miksi homoseksuaaliksi toteaminen on mielestäsi haukkumista? Kristinuskon mukaan myös homoseksuaalit ovat ihmisiä, joille kuuluu myös julistaa kadotukselta pelastavaa evankeliumia eikä heillekään saa valehdella Jumalan tahto.

        "että hän on iljetys" se homo.

        On se haukkumista, joka ei ketään pelasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "....kun saa haukkua jotakin homoksi ..."

        Miksi homoseksuaaliksi toteaminen on mielestäsi haukkumista? Kristinuskon mukaan myös homoseksuaalit ovat ihmisiä, joille kuuluu myös julistaa kadotukselta pelastavaa evankeliumia eikä heillekään saa valehdella Jumalan tahto.

        "Kristinuskon mukaan myös homoseksuaalit ovat ihmisiä, joille kuuluu myös julistaa kadotukselta pelastavaa evankeliumia eikä heillekään saa valehdella Jumalan tahto."

        Muuan itävaltalainen akvarellimaalari harrasti samaa evankeliumin julistusta juutalaisille, homoille sekä muuten valtavirrasta poikkeaville.
        Ja kun huomasi, ettei julistus mennyt perille, niin päätyi menettämään järkensä, tuhoisin seurauksin.


      • Jotenkin sinun paha olosi tuntuu minusta hyvältä, omatekoista ja itse valittua kun on. 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        "....kun saa haukkua jotakin homoksi ..."

        Miksi homoseksuaaliksi toteaminen on mielestäsi haukkumista? Kristinuskon mukaan myös homoseksuaalit ovat ihmisiä, joille kuuluu myös julistaa kadotukselta pelastavaa evankeliumia eikä heillekään saa valehdella Jumalan tahto.

        >Miksi homoseksuaaliksi toteaminen on mielestäsi haukkumista?

        On se ainakin silloin, kun tiedetään että henkilö todennäköisesti ei ole homo ja halutaan halventaa häntä liittämällä hänet puhujan inhoamaan ihmisryhmään.

        Toisten seksuaalisuudesta ei yleensäkään ole syytä todeta julkisesti mitään ihmeempiä ellei se toinen itse keskustelua aloita.

        Koska mitään tulista Helvettiä ei ole, voitte hyvin keskittyä pelastelemaan vain toisianne. 🤗


    • Kyllä täällä ainakin heti seuraavalla viikolla naapurin isännän lato romahti. Tuntui kyllä hiukan kohtuuttomalta rangaistukselta kun sekin ollut vuosikymmeniä aitoaviossa.

    • Anonyymi

      Siunaan sinut tarnasu tämän lesbon kanssa yhteen aamen

      • "Siunaan sinut tarnasu tämän lesbon kanssa yhteen aamen"

        : D

        Jos ymmärsin oikein, niin mikä on se ongelma?

        Sä jatkat tarnasutonta elämää. Muiden elämä jatkaa omia uriaan. Win-Win!


    • Anonyymi

      Kristityt tunnemme vain Jumalan asettaman miehen ja naisen liiton.

      Kaikki muut kymmenet eri liittomuodot ovat sitten mitä nyt sattuu kukin olemaan, kummallisin mielestäni tähän saakka on erään naisen ja Eiffel-tornin liitto, mikä kuulemani mukaan ei ole poikinut yhtään jälkeläistä ... ainakaan toistaiseksi. Minkähänlainen se jälkeläinen mahtaisi olla? :))

      • Suomessa molempien pitää sanoa "tahdon".

        Muut tuntevat myös kahden samaa sukupuolta olevien avioliitot.


      • Miksi ihmeessä teidän hihhuleiden pitää kaivella kaikenlaisten erikoisuuksien avioliittoja esille aina kun puhutaan homoliitoista? Miksi te ette koskaan esittele esim tätä juttua, joka tapahtui kirkossa seurakuntalaisten ollessa paikalla? Vai onko tämä niin yleistä kirkonmenoissa että niistä ei viitsi edes enää puhua.

        Ynnä että kumpiko on merkittävämpää se että joku hörhö menee naimisiin Eifel-tornin kanssa vai sekö että omat vanhemmat tappavat sinun jumalsi huoneessa oman poikansa kiduttamalla?

        "Vanhemmat vaativat syntien tunnustamista – teinipoika ...
        https://www.mtvuutiset.fi › artikkeli › vanhemmat-vaati...
        15.10.2015 — Pojat pahoinpideltiin Elämän sanan kristilliseksi kirkoksi itseään kutsuvan uskonnollisen yhteisön tilaisuudessa. 19-vuotias poika menehtyi."


      • Anonyymi

        "Kristityt tunnemme vain Jumalan asettaman miehen ja naisen liiton."

        Joka ei ole avioliitto, koska sitä ei edes mainita raamatussa. Joten mikä liitto tämä on?


      • torre5 kirjoitti:

        Suomessa molempien pitää sanoa "tahdon".

        Muut tuntevat myös kahden samaa sukupuolta olevien avioliitot.

        Helvettiin ovat matkalla ne, jotka eivät pysy siinä luonnollisuudessa, mikä on Jumalan säätämä.


      • Välva kirjoitti:

        Helvettiin ovat matkalla ne, jotka eivät pysy siinä luonnollisuudessa, mikä on Jumalan säätämä.

        Jumala sääsi mitä?

        Teki miehen ja naisen, ja heitä on nykyään heteroja, biseksuaalisia ja homoja. Heteroja menee helvettiin eniten.


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Helvettiin ovat matkalla ne, jotka eivät pysy siinä luonnollisuudessa, mikä on Jumalan säätämä.

        Tarkoitatko ehkäisyä avioseksissään käyttäviä mies-nainen aviopareja? Meitä lähtee mainitsemallesi matkalle sitten lukuisia aviopareja.


      • torre5 kirjoitti:

        Jumala sääsi mitä?

        Teki miehen ja naisen, ja heitä on nykyään heteroja, biseksuaalisia ja homoja. Heteroja menee helvettiin eniten.

        Jumala ei koskaan tehnyt homoja.
        Homous on kapinallisuutta Jumalaa vastaan, jota johtaa saatana.

        Sananl. 12:
        17. Toden puhuja lausuu sitä, mikä on oikein,
        mutta valheellinen todistaja puolustaa petosta.

        Joh.8:
        42. Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, te rakastaisitte minua, sillä Jumalasta minä olen lähtenyt ja tänne tullut. En minä ole tullut omasta aloitteestani, vaan hän on minut lähettänyt.
        43. Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuulla minun sanaani.
        44. Te olette isästä Paholaisesta, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, eikä hän pysy totuudessa, koska hänessä ei ole totuutta. Kun hän valehtelee, hän puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.
        45. Mutta koska minä puhun totta, te ette usko minua.
        46. Kuka teistä voi osoittaa minut syylliseksi syntiin? Jos minä puhun totta, miksi ette usko minua?
        47. Se, joka on Jumalasta, kuulee Jumalan sanat. Te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."

        Kuuliaisuus Kristuksen sanalle
        1.Joh.2:
        3. Siitä me tiedämme tuntevamme hänet, että pidämme hänen käskynsä.
        4. Joka sanoo tuntevansa hänet mutta ei pidä hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä.
        5. Mutta joka noudattaa hänen sanaansa, hänessä Jumalan rakkaus on todella tullut täydelliseksi. Tästä me tiedämme olevamme hänessä.
        6. Joka sanoo pysyvänsä hänessä, on velvollinen vaeltamaan niin kuin hän vaelsi.

        Varoitus eksyttäjistä
        Joh..1:
        7. Maailmaan on lähtenyt monia eksyttäjiä, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, lihaan tulleeksi(2). Sellainen on antikristus, eksyttäjä.
        8. Katsokaa, ettette menetä sitä, minkä me olemme työllämme saaneet aikaan, vaan saatte täyden palkan.
        9. Ei kenelläkään, joka menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, ole Jumalaa. Joka pysyy siinä opissa, hänellä on sekä Isä että Poika.
        10. Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, älkää ottako häntä kotiinne älkääkä lausuko häntä tervetulleeksi.
        11. Joka lausuu hänet tervetulleeksi, osallistuu hänen pahoihin tekoihinsa.


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Helvettiin ovat matkalla ne, jotka eivät pysy siinä luonnollisuudessa, mikä on Jumalan säätämä.

        Mitä kun mies makaa vaimonsa aidosti niin kuin mies maataan ja vielä ajatteleekin miestä.
        Niin mikä on hänen osoite kuolemassa, ylös vai alas ?

        Ja pitäisikö vaimonkin vaan vaihtaa osoitetta ja etsiä itselleen toinen mies ?


      • Välva kirjoitti:

        Jumala ei koskaan tehnyt homoja.
        Homous on kapinallisuutta Jumalaa vastaan, jota johtaa saatana.

        Sananl. 12:
        17. Toden puhuja lausuu sitä, mikä on oikein,
        mutta valheellinen todistaja puolustaa petosta.

        Joh.8:
        42. Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, te rakastaisitte minua, sillä Jumalasta minä olen lähtenyt ja tänne tullut. En minä ole tullut omasta aloitteestani, vaan hän on minut lähettänyt.
        43. Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuulla minun sanaani.
        44. Te olette isästä Paholaisesta, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, eikä hän pysy totuudessa, koska hänessä ei ole totuutta. Kun hän valehtelee, hän puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.
        45. Mutta koska minä puhun totta, te ette usko minua.
        46. Kuka teistä voi osoittaa minut syylliseksi syntiin? Jos minä puhun totta, miksi ette usko minua?
        47. Se, joka on Jumalasta, kuulee Jumalan sanat. Te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."

        Kuuliaisuus Kristuksen sanalle
        1.Joh.2:
        3. Siitä me tiedämme tuntevamme hänet, että pidämme hänen käskynsä.
        4. Joka sanoo tuntevansa hänet mutta ei pidä hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä.
        5. Mutta joka noudattaa hänen sanaansa, hänessä Jumalan rakkaus on todella tullut täydelliseksi. Tästä me tiedämme olevamme hänessä.
        6. Joka sanoo pysyvänsä hänessä, on velvollinen vaeltamaan niin kuin hän vaelsi.

        Varoitus eksyttäjistä
        Joh..1:
        7. Maailmaan on lähtenyt monia eksyttäjiä, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, lihaan tulleeksi(2). Sellainen on antikristus, eksyttäjä.
        8. Katsokaa, ettette menetä sitä, minkä me olemme työllämme saaneet aikaan, vaan saatte täyden palkan.
        9. Ei kenelläkään, joka menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, ole Jumalaa. Joka pysyy siinä opissa, hänellä on sekä Isä että Poika.
        10. Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, älkää ottako häntä kotiinne älkääkä lausuko häntä tervetulleeksi.
        11. Joka lausuu hänet tervetulleeksi, osallistuu hänen pahoihin tekoihinsa.

        Sinua ei voi uskoa.

        Homous on sitä, että tykkää samasta sukupuolesta. Siihen ei liity mitään muuta.

        Ota asioista selvää ennenkuin esität mitään. Tuo on jokseenkin typerää.


      • Anonyymi

        "torre5 kirjoitti:
        Sinua ei voi uskoa.

        "Homous on sitä, että tykkää samasta sukupuolesta. Siihen ei liity mitään muuta.

        Ota asioista selvää ennenkuin esität mitään. Tuo on jokseenkin typerää.

        Hyväksyn nàismaisen homoutesi täysin.

        Mitä vingut taas, senkin Iaiska IöIIykkä?"

        Tämä on ilmiselvä botti
        Tai sitten jollain luistaa hihna kunnolla.


      • Enpä usko, että omakaan nainen-nainen-liittosi on yhtään jälkeläistä poikinut. Joten?


      • >Eikös kaikki liitot, jotka eivät ole Jumalan asettaman miehen ja naisen liittoja, ole samaa sarjaa.

        Mistä nainen tunnistaa Jumalan asettaman miehen, jotta voi solmia avioliiton? 🤔


      • Välva kirjoitti:

        Jumala ei koskaan tehnyt homoja.
        Homous on kapinallisuutta Jumalaa vastaan, jota johtaa saatana.

        Sananl. 12:
        17. Toden puhuja lausuu sitä, mikä on oikein,
        mutta valheellinen todistaja puolustaa petosta.

        Joh.8:
        42. Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, te rakastaisitte minua, sillä Jumalasta minä olen lähtenyt ja tänne tullut. En minä ole tullut omasta aloitteestani, vaan hän on minut lähettänyt.
        43. Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuulla minun sanaani.
        44. Te olette isästä Paholaisesta, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, eikä hän pysy totuudessa, koska hänessä ei ole totuutta. Kun hän valehtelee, hän puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.
        45. Mutta koska minä puhun totta, te ette usko minua.
        46. Kuka teistä voi osoittaa minut syylliseksi syntiin? Jos minä puhun totta, miksi ette usko minua?
        47. Se, joka on Jumalasta, kuulee Jumalan sanat. Te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."

        Kuuliaisuus Kristuksen sanalle
        1.Joh.2:
        3. Siitä me tiedämme tuntevamme hänet, että pidämme hänen käskynsä.
        4. Joka sanoo tuntevansa hänet mutta ei pidä hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä.
        5. Mutta joka noudattaa hänen sanaansa, hänessä Jumalan rakkaus on todella tullut täydelliseksi. Tästä me tiedämme olevamme hänessä.
        6. Joka sanoo pysyvänsä hänessä, on velvollinen vaeltamaan niin kuin hän vaelsi.

        Varoitus eksyttäjistä
        Joh..1:
        7. Maailmaan on lähtenyt monia eksyttäjiä, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, lihaan tulleeksi(2). Sellainen on antikristus, eksyttäjä.
        8. Katsokaa, ettette menetä sitä, minkä me olemme työllämme saaneet aikaan, vaan saatte täyden palkan.
        9. Ei kenelläkään, joka menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, ole Jumalaa. Joka pysyy siinä opissa, hänellä on sekä Isä että Poika.
        10. Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, älkää ottako häntä kotiinne älkääkä lausuko häntä tervetulleeksi.
        11. Joka lausuu hänet tervetulleeksi, osallistuu hänen pahoihin tekoihinsa.

        >Homous on kapinallisuutta Jumalaa vastaan, jota johtaa saatana.

        Kaikkea olen kuullut mutta en vielä tätä, että Jumalaa johtaa saatana. Tämä selittää kyllä todella paljon.


      • Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        >Homous on kapinallisuutta Jumalaa vastaan, jota johtaa saatana.

        Kaikkea olen kuullut mutta en vielä tätä, että Jumalaa johtaa saatana. Tämä selittää kyllä todella paljon.

        Etkö tosiaankään ymnmärrä?


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Etkö tosiaankään ymnmärrä?

        Ymmärrätkö itse mitä kirjoitit?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      21.12.2021 12:12
      Salamine sano iän ja puolen olevan tekijöinään.

    • Anonyymi

      Eikös tämä korona juuri ole rangaistus tästä elostelusta?


      • Anonyymi

        "Eikös tämä korona juuri ole rangaistus tästä elostelusta?"

        Näyttää vähän siltä, että Jumala on päättänyt panna tämän jumalattoman maailman polvilleen, pitkästä aikaa.


      • Jollei puhdistauduta saastaisuuksita, tuo Sef. 3 om meidänkin maan kohtalo.


      • Petri Paavola.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Eikös tämä korona juuri ole rangaistus tästä elostelusta?"

        Näyttää vähän siltä, että Jumala on päättänyt panna tämän jumalattoman maailman polvilleen, pitkästä aikaa.

        Ajatella, Kaikkivaltias on päättänyt kiusata Luomiaan Maan nisäkkäitä. Moraali on siis absoluuttisesta huipussaan.

        Pikkupoika yltää vastaavaan, kun repii kärpäseltä siivet.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Mistä noita hulluja tulee. Yliopistostako

      • Anonyymi

        Niin, sieltäkin.


    • Anonyymi

      ArtoTTT

      Hyvinkö Suomella menee?

      "Suora lähetys Säätytalolta käynnissä: Hallitus tekemässä kovia koronapäätöksiä – käsi hätä­jarrulla
      Omikron-variantin myötä koronatartuntojen ilmaantuvuus Suomessa on korkeampi kuin koskaan ja tehohoidon kuormitus kasvussa koko maassa."
      IS

      • Anonyymi

        ArtoTTT

        Aikooko kirkko tänäkin vuonna osallistua prideen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Aikooko kirkko tänäkin vuonna osallistua prideen?

        Eikös tuo ollut jo ?


      • Alkaa olla vähän myöhäistä laitella rajoituksia . Monet ihmiset ovat matkustamassa jouluksi sukulaisiin tai ihan lomamatkalle. Eikä nyt tässä vaiheessa voida tuota matkustamista ihmisiltä kieltää se olisi pitänyt tehdä aikaisemmin. Tuosta kolmannesta rokotteesta sen verran kun tuossa tiedotustilaisuudessa siitä puhuttiin niin tunnen muutamia riskiryhmäläisiä jotka saavat rokotteensa vasta tammikuun puolessa välissä, että se siitä nopeutuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Aikooko kirkko tänäkin vuonna osallistua prideen?

        Kirkkoon on pesiytynyt saatanallinen eksytys. Saastaisuus on muodikasta suvaitsevaisuutta.

        2.Piet.2:
        14. Heidän silmänsä ovat täynnä aviorikosta, eivätkä he saa synnistä kyllikseen. He viettelevät horjuvia sieluja. Heillä on ahneuteen harjaantunut sydän, noilla kirouksen lapsilla.
        15. He ovat hylänneet suoran tien, eksyneet ja seuranneet Bileamin, Beorin pojan, tietä, hänen, joka rakasti vääryyden palkkaa
        16. mutta sai rikkomuksestaan ojennuksen: mykkä työjuhta puhui ihmisen äänellä ja esti profeetan mielettömyyden.
        17. Nuo ihmiset ovat vedettömiä lähteitä ja myrskytuulissa ajelehtivia pilvenhattaroita. Heille on varattuna synkkä pimeys.
        18. Puhuen ylimielisiä, tyhjiä sanoja he lihan himoissa viettelevät irstauteen niitä, jotka tuskin ovat päässeet eroon eksyksissä vaeltavista.
        19. He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia. Sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on.
        20. Jos he ovatkin päässeet maailman saastutuksia pakoon tullessaan tuntemaan meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen, mutta sotkeutuvat niihin uudestaan ja tulevat voitetuiksi, heidän tilansa on lopussa pahempi kuin alussa.
        21. Heille olisi ollut parempi, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että he opittuaan sen tuntemaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.
        22. Heidän on käynyt niin kuin sananlasku osuvasti toteaa: "Koira palaa oksennukselleen" ja "Pesty sika rypee rapakossa."


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Aikooko kirkko tänäkin vuonna osallistua prideen?

        Jeesus osallistui siellä missä juotiin viiniä, ja missä oli syntisiä

        Kirkko tekee mitä tekee.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Alkaa olla vähän myöhäistä laitella rajoituksia . Monet ihmiset ovat matkustamassa jouluksi sukulaisiin tai ihan lomamatkalle. Eikä nyt tässä vaiheessa voida tuota matkustamista ihmisiltä kieltää se olisi pitänyt tehdä aikaisemmin. Tuosta kolmannesta rokotteesta sen verran kun tuossa tiedotustilaisuudessa siitä puhuttiin niin tunnen muutamia riskiryhmäläisiä jotka saavat rokotteensa vasta tammikuun puolessa välissä, että se siitä nopeutuksesta.

        Todellakin voi kuule vielä matkustamiset ja mummon lanttuloorat jäädä syömättä. Mutta koska on vahva perinne tehdä niin jouluna Suomessa, niin viimeiseen asti kai sitä vältellään, että tulisi rajuja kieltoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkkoon on pesiytynyt saatanallinen eksytys. Saastaisuus on muodikasta suvaitsevaisuutta.

        2.Piet.2:
        14. Heidän silmänsä ovat täynnä aviorikosta, eivätkä he saa synnistä kyllikseen. He viettelevät horjuvia sieluja. Heillä on ahneuteen harjaantunut sydän, noilla kirouksen lapsilla.
        15. He ovat hylänneet suoran tien, eksyneet ja seuranneet Bileamin, Beorin pojan, tietä, hänen, joka rakasti vääryyden palkkaa
        16. mutta sai rikkomuksestaan ojennuksen: mykkä työjuhta puhui ihmisen äänellä ja esti profeetan mielettömyyden.
        17. Nuo ihmiset ovat vedettömiä lähteitä ja myrskytuulissa ajelehtivia pilvenhattaroita. Heille on varattuna synkkä pimeys.
        18. Puhuen ylimielisiä, tyhjiä sanoja he lihan himoissa viettelevät irstauteen niitä, jotka tuskin ovat päässeet eroon eksyksissä vaeltavista.
        19. He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia. Sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on.
        20. Jos he ovatkin päässeet maailman saastutuksia pakoon tullessaan tuntemaan meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen, mutta sotkeutuvat niihin uudestaan ja tulevat voitetuiksi, heidän tilansa on lopussa pahempi kuin alussa.
        21. Heille olisi ollut parempi, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että he opittuaan sen tuntemaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.
        22. Heidän on käynyt niin kuin sananlasku osuvasti toteaa: "Koira palaa oksennukselleen" ja "Pesty sika rypee rapakossa."

        Voitko tarkentaa miten tuo liittyy tähän aloitukseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Aikooko kirkko tänäkin vuonna osallistua prideen?

        Meistä palstalaisista kukaan ei varmaankaan tiedä mikä koronatilanne on tuolloin ja millä tavoin kirkko osallistuu Prideen. Ainakin yksittäisiä seurakuntia on varmasti mukana, mutta enempää tuskin kukaan asiasta osaa sanoa. Mutta jos kysyisit asiaa kirkolta, jos se sinua jotenkin erityisesti vaivaa?


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Eikös tuo ollut jo ?

        Totta, sehän oli jo vaikka Arto tarkoitti toki jo ensi vuoden mielipahaansa. Kyselee, jotta osaisi jo pahoittaa mielensä ajoissa, jos tarpeen.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Aikooko kirkko tänäkin vuonna osallistua prideen?

        En tiedä, mutta milloin sinut nähdään telkkarissa julistamassa lähimmäisenrakkautta kyseisessä tapahtumassa?


      • Anonyymi

      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Alkaa olla vähän myöhäistä laitella rajoituksia . Monet ihmiset ovat matkustamassa jouluksi sukulaisiin tai ihan lomamatkalle. Eikä nyt tässä vaiheessa voida tuota matkustamista ihmisiltä kieltää se olisi pitänyt tehdä aikaisemmin. Tuosta kolmannesta rokotteesta sen verran kun tuossa tiedotustilaisuudessa siitä puhuttiin niin tunnen muutamia riskiryhmäläisiä jotka saavat rokotteensa vasta tammikuun puolessa välissä, että se siitä nopeutuksesta.

        Pitää siis mennä jonoastumispiikille. Huonokuntoisen kannattaa käyttää rollaattoria, kestää nimittäin vähän. Itse selvisin tunnilla, mutta 2,5 tunnistakin on raportoitu jos rokottajia on vain yksi. Kahdella pelittää hyvin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voitko tarkentaa miten tuo liittyy tähän aloitukseen?

        Kun kuupassa oikein pörrää, se liittyy ihan kaikkeen.




      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Mutta miksi kummassa sotket asiaan Ruotsin luterilaisen kirkon ja Malmön seurakunnan? Eivät suomalaiset kirkon jäsenet voi hurrien kirkollisiin asioihin vaikuttaa yhtään enempää, kuin suomalaiset luterilaiset kirkkoon kuulumattomat kirkon asioihin Suomessa.

        Mikä oli tuossa se idea siis? Asiasihan oli purnata meidän ev.lut. kirkkomme mahdollisista tekemisistä ensi vuonna. Pitäydy aiheessa edes omia kommenttejasi koskien.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta miksi kummassa sotket asiaan Ruotsin luterilaisen kirkon ja Malmön seurakunnan? Eivät suomalaiset kirkon jäsenet voi hurrien kirkollisiin asioihin vaikuttaa yhtään enempää, kuin suomalaiset luterilaiset kirkkoon kuulumattomat kirkon asioihin Suomessa.

        Mikä oli tuossa se idea siis? Asiasihan oli purnata meidän ev.lut. kirkkomme mahdollisista tekemisistä ensi vuonna. Pitäydy aiheessa edes omia kommenttejasi koskien.

        -a-teisti-

        ArtoTTT

        Ikävä kyllä Suomen Luterilainen kirkko on aina seurannut jonkinlaisella viiveellä Ruotsin Luterilaisen kirkon linjaa, siellä vain luopumus kehitys on ollut nopeampaa.


    • On näkynyt poikkeuksellisen suurina mielenterveysongelmina homojen keskuudessa.

      Jumala on pitkämielisyydessään antanut mahdollisuuden tehdä parannus, m,utta tämäkin aika loppuu.

      Jumala paaduttaa aikanaan.. sen jälkeen ei ole pelastusta.

      Jes. 6:
      9. Niin hän sanoi: "Mene ja sano tälle kansalle: 'Kuulemalla kuulkaa älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää älkääkä käsittäkö.'
      10. Paaduta tämän kansan sydän, koveta sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se näkisi silmillään, ei kuulisi korvillaan, ei ymmärtäisi sydämellään eikä kääntyisi ja tulisi parannetuksi."

      • Anonyymi

        Tunnetko paljonkin hulluja homoja ?


      • Se, että homot pääsevät naimisiin keskenään on siis aiheuttanut suuria mielenterveysongelmia heille :d Tuota on kyllä syytä epäillä kaikessa epäloogisuudessaan.

        Sen sijaan palstallakin on tullut melko selvä varmuus, että tuo sukupuolineutraali avioliitto tuntuu aiheuttavan eniten mielenterveys häiriöitä aitouskoville.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Se, että homot pääsevät naimisiin keskenään on siis aiheuttanut suuria mielenterveysongelmia heille :d Tuota on kyllä syytä epäillä kaikessa epäloogisuudessaan.

        Sen sijaan palstallakin on tullut melko selvä varmuus, että tuo sukupuolineutraali avioliitto tuntuu aiheuttavan eniten mielenterveys häiriöitä aitouskoville.

        Et ilmeisesti tunne tilastoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnetko paljonkin hulluja homoja ?

        Homouteen ei kukaan itseään kunnioittava lähde mukaan.
        Homous on täysin luonnon vastaista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et ilmeisesti tunne tilastoja.

        No missä tuollainen tilasto on ?


      • Sinä se tiedät homoista enemmän kuin minä. Mistä moinen johtuu?

        Suomi ei ole se kansa, josta Jesaja puhui


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et ilmeisesti tunne tilastoja.

        Tilanne on aivan päinvastoin kuin sinä annat ymmärtää. Nimittäin sen jälkeen kun homous on tullut hyväksymäksi, niin samaan aikaan nuorten miesten itsemurhat ovat kääntyneet selvään laskuun. Tässä tilasto:

        https://findikaattori.fi/fi/10

        Näillä kahdella asialla on aivan selvä yhteys. Etenkin maaseudulla asuvat homot ovat julkkishomojen kautta huomanneet että heitä on muitakin. Että muillakin nuorilla miehillä on samoja tunteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homouteen ei kukaan itseään kunnioittava lähde mukaan.
        Homous on täysin luonnon vastaista.

        Kaikkivaltias voi muuttaa halutessaan geenejä, mutta näköjään ei haluta


      • Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Tilanne on aivan päinvastoin kuin sinä annat ymmärtää. Nimittäin sen jälkeen kun homous on tullut hyväksymäksi, niin samaan aikaan nuorten miesten itsemurhat ovat kääntyneet selvään laskuun. Tässä tilasto:

        https://findikaattori.fi/fi/10

        Näillä kahdella asialla on aivan selvä yhteys. Etenkin maaseudulla asuvat homot ovat julkkishomojen kautta huomanneet että heitä on muitakin. Että muillakin nuorilla miehillä on samoja tunteita.

        Taas että älä usko uskovaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Homouteen ei kukaan itseään kunnioittava lähde mukaan.
        Homous on täysin luonnon vastaista.

        Homo ei kyllä helposti heterouteen lähde.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Sinä se tiedät homoista enemmän kuin minä. Mistä moinen johtuu?

        Suomi ei ole se kansa, josta Jesaja puhui

        Esimerkkejä esimerkiksi tarvitaan esimerkikiksi ettei esimerkiksi esimerkiksi tarvitsisi noudattaa esimerkkiä. Esimerkkejä ei kannata oikeastaan viedäkään on täällä logoistaan sen verran tarkkaa sakkia. Esimerkiksikin jos esimerkkiä kaivaa.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Tilanne on aivan päinvastoin kuin sinä annat ymmärtää. Nimittäin sen jälkeen kun homous on tullut hyväksymäksi, niin samaan aikaan nuorten miesten itsemurhat ovat kääntyneet selvään laskuun. Tässä tilasto:

        https://findikaattori.fi/fi/10

        Näillä kahdella asialla on aivan selvä yhteys. Etenkin maaseudulla asuvat homot ovat julkkishomojen kautta huomanneet että heitä on muitakin. Että muillakin nuorilla miehillä on samoja tunteita.

        Homojen itsemurha tilastot ovat suuremmat kuin luonnollisten ihmisten .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Homojen itsemurha tilastot ovat suuremmat kuin luonnollisten ihmisten .

        Ne mitä olen ihmisiä tuntenut, niin heteroja on tehnyt itsemurhan noin 10, mutta ei kukaan tuntemani homo tai lesbo.

        Kuka on "luonnollinen ihminen"? Juttusi pakkaa naurattamaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkivaltias voi muuttaa halutessaan geenejä, mutta näköjään ei haluta

        Mutta kun ei muuta sellaisiksi . Yhtään sellaista muutosta ei ole geeneissä tapahtunut joka muuttaisi heteron homoksi.
        Jumala ei muuta mitään oman tahtonsa vastaiseksi, mutta voi paaduttaa, kun ihminen on kieltäytynyt totuudesta.

        Homous on saastaisuutta, eivätkä homoseksuaalisuutta tekevät pääse taivaaseen, vaan joutuvat helvettiin saatanan kanssa

        Jes.6:
        9. Niin hän sanoi: "Mene ja sano tälle kansalle: 'Kuulemalla kuulkaa älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää älkääkä käsittäkö.'
        10. Paaduta tämän kansan sydän, koveta sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se näkisi silmillään, ei kuulisi korvillaan, ei ymmärtäisi sydämellään eikä kääntyisi ja tulisi parannetuksi."


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Homo ei kyllä helposti heterouteen lähde.

        Itsehän valitset saastaisuutesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itsehän valitset saastaisuutesi.

        Saastaisuuden? Rakkaus on kaunista, enkä tiedä kuka valitsee saastaisuuden.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun ei muuta sellaisiksi . Yhtään sellaista muutosta ei ole geeneissä tapahtunut joka muuttaisi heteron homoksi.
        Jumala ei muuta mitään oman tahtonsa vastaiseksi, mutta voi paaduttaa, kun ihminen on kieltäytynyt totuudesta.

        Homous on saastaisuutta, eivätkä homoseksuaalisuutta tekevät pääse taivaaseen, vaan joutuvat helvettiin saatanan kanssa

        Jes.6:
        9. Niin hän sanoi: "Mene ja sano tälle kansalle: 'Kuulemalla kuulkaa älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää älkääkä käsittäkö.'
        10. Paaduta tämän kansan sydän, koveta sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se näkisi silmillään, ei kuulisi korvillaan, ei ymmärtäisi sydämellään eikä kääntyisi ja tulisi parannetuksi."

        Sinä puhut asioita, joita ei ole Raamatussa.

        Sinun on parempi kertoa vain siitä mitä Raamatussa sanotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homojen itsemurha tilastot ovat suuremmat kuin luonnollisten ihmisten .

        Voitko tarkentaa mitä tarkoitat kommentissasi "luonnollisella ihmisellä"?


      • Ei kyllä helposti lähde. Osaatko käsittää mitään?


      • Näyttää siltä, että sinua ei ole kestetty. Toisin on minun kanssani. Kuka sinua muuten kestää?


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Näyttää siltä, että sinua ei ole kestetty. Toisin on minun kanssani. Kuka sinua muuten kestää?

        Sinua ei tosiaan kestä kukaan.


      • Anonyymi

        Onko ihme jos kohderyhmällesi tulee mielenterveysongelmia lukiessaan kirjoituksiasi joissa kiellät kerta toisensa jälkeen Raamatussa miesten toisilleen tekemät kielletyt teot ainoastaan homoseksuaalisilta ihmisiltä vaikka et ole edes osoittanut kyseisten ihmisten olleen seksuaaliselta suuntautumiseltaan sanojesi mukaisia.
        Raamatun sanoja tulee käyttää harkiten ja vastuullisesti, kirjaintakaan muuttamatta ja mitään lisäämättä. Pienikin muutos ja kyse on pelkästään omasta mielipiteestäsi.
        Mitäpä olet mieltä aloituksen aiheesta, mitä Raamattu kertoo sukupuolineutraalista avioliitosta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun ei muuta sellaisiksi . Yhtään sellaista muutosta ei ole geeneissä tapahtunut joka muuttaisi heteron homoksi.
        Jumala ei muuta mitään oman tahtonsa vastaiseksi, mutta voi paaduttaa, kun ihminen on kieltäytynyt totuudesta.

        Homous on saastaisuutta, eivätkä homoseksuaalisuutta tekevät pääse taivaaseen, vaan joutuvat helvettiin saatanan kanssa

        Jes.6:
        9. Niin hän sanoi: "Mene ja sano tälle kansalle: 'Kuulemalla kuulkaa älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää älkääkä käsittäkö.'
        10. Paaduta tämän kansan sydän, koveta sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se näkisi silmillään, ei kuulisi korvillaan, ei ymmärtäisi sydämellään eikä kääntyisi ja tulisi parannetuksi."

        "Homous on saastaisuutta, eivätkä homoseksuaalisuutta tekevät pääse taivaaseen, vaan joutuvat helvettiin saatanan kanssa" Välva

        Ai että on hauskaa provosoitua tuollaisista puheista. Hieman vituttaa toi uhkailu, vaikka oikeasti se on vain säälittävää.


      • >10. Paaduta tämän kansan sydän, koveta sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se näkisi silmillään, ei kuulisi korvillaan, ei ymmärtäisi sydämellään eikä kääntyisi ja tulisi parannetuksi."

        Aivan järjetöntä skeidaa. 🤮


      • Anonyymi kirjoitti:

        Homouteen ei kukaan itseään kunnioittava lähde mukaan.
        Homous on täysin luonnon vastaista.

        >Homouteen ei kukaan itseään kunnioittava lähde mukaan.

        Jos sattuu olemaan homo, mikähän olisi vaihtoehto?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Homojen itsemurha tilastot ovat suuremmat kuin luonnollisten ihmisten .

        Aitouskovat ovat nähneet valtavasti vaivaa, jotta näin olisi. Ero muuhun väestöön on silti suuresti kaventunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun ei muuta sellaisiksi . Yhtään sellaista muutosta ei ole geeneissä tapahtunut joka muuttaisi heteron homoksi.
        Jumala ei muuta mitään oman tahtonsa vastaiseksi, mutta voi paaduttaa, kun ihminen on kieltäytynyt totuudesta.

        Homous on saastaisuutta, eivätkä homoseksuaalisuutta tekevät pääse taivaaseen, vaan joutuvat helvettiin saatanan kanssa

        Jes.6:
        9. Niin hän sanoi: "Mene ja sano tälle kansalle: 'Kuulemalla kuulkaa älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää älkääkä käsittäkö.'
        10. Paaduta tämän kansan sydän, koveta sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se näkisi silmillään, ei kuulisi korvillaan, ei ymmärtäisi sydämellään eikä kääntyisi ja tulisi parannetuksi."

        "Homous on saastaisuutta, eivätkä homoseksuaalisuutta tekevät pääse taivaaseen, vaan joutuvat helvettiin saatanan kanssa"

        :D

        Ähkyuskovien homo-fetissi on ilmeisti juurtunut syvälle opin rakenteisiin. Vai mikä muu voisi selittää tätä jatkuvaa pillitystä.

        Mutta onhan tämä silkkaa reality-viihdettä, että joku uhkailee helvetillä, feat. Satan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko tarkentaa mitä tarkoitat kommentissasi "luonnollisella ihmisellä"?

        Luonnollisella ihmisellä tarkoitan sellaista ihmistä, joka elää niinkuin luonnollinen ihminen.

        Normaalilla ihmisillä ei voi olla luonnollisesti kuin vain jompikumpi sukupuoli: mies tai nainen.


      • anomalia kirjoitti:

        "Homous on saastaisuutta, eivätkä homoseksuaalisuutta tekevät pääse taivaaseen, vaan joutuvat helvettiin saatanan kanssa" Välva

        Ai että on hauskaa provosoitua tuollaisista puheista. Hieman vituttaa toi uhkailu, vaikka oikeasti se on vain säälittävää.

        1.Kor.6:
        9. Ettekö tiedä, etteivät vääryydentekijät peri Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät haureelliset eivätkä epäjumalanpalvelijat, eivät avionrikkojat, irstailijat eivätkä homoseksuaalisuuden harjoittajat,
        10. eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät peri Jumalan valtakuntaa.

        Ef.5:
        5. Tehän tiedätte hyvin, ettei yhdelläkään haureellisella eikä saastaisella ole perintöosaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnassa, ei myöskään ahneella, sillä hän on epäjumalanpalvelija.
        6. Älkää antako kenenkään pettää itseänne tyhjillä puheilla, sillä niiden vuoksi Jumalan viha kohtaa tottelemattomuuden lapsia.
        7. Älkää siis olko niihin osallisia heidän kanssaan.

        Ilm,22:
        ...........
        15. Ulkopuolella ovat koirat ja noidat, haureelliset ja murhaajat, epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka rakastavat ja noudattavat valhetta.
        ..........


      • Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        >Homouteen ei kukaan itseään kunnioittava lähde mukaan.

        Jos sattuu olemaan homo, mikähän olisi vaihtoehto?

        Kukaan ei sattumalta ole homo.
        Jos on homo, niin pitää tehdä parannus ja luopua homoudesta sekä ottaa Evankeliumi vastaan omaan sydämeensä.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Aitouskovat ovat nähneet valtavasti vaivaa, jotta näin olisi. Ero muuhun väestöön on silti suuresti kaventunut.

        Homouteen viettelijät ja sellaisen hyväksyjät pettävät mieleltään heikkoja .


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        >10. Paaduta tämän kansan sydän, koveta sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se näkisi silmillään, ei kuulisi korvillaan, ei ymmärtäisi sydämellään eikä kääntyisi ja tulisi parannetuksi."

        Aivan järjetöntä skeidaa. 🤮

        Etkä välitä siitä, että pilkkaat Jumalan ilmoitusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko ihme jos kohderyhmällesi tulee mielenterveysongelmia lukiessaan kirjoituksiasi joissa kiellät kerta toisensa jälkeen Raamatussa miesten toisilleen tekemät kielletyt teot ainoastaan homoseksuaalisilta ihmisiltä vaikka et ole edes osoittanut kyseisten ihmisten olleen seksuaaliselta suuntautumiseltaan sanojesi mukaisia.
        Raamatun sanoja tulee käyttää harkiten ja vastuullisesti, kirjaintakaan muuttamatta ja mitään lisäämättä. Pienikin muutos ja kyse on pelkästään omasta mielipiteestäsi.
        Mitäpä olet mieltä aloituksen aiheesta, mitä Raamattu kertoo sukupuolineutraalista avioliitosta?

        Raamattu ei kerro mitään sukupuolineutraalista avioliitosta, koska sellaista Raamattu ei hyväksy avioliitoksi.
        Homoseksuaalisuuden Raamattu kieltää , eikä homoseksuaaliset pääse taivaaseen, elleivät tee parannusta.

        1.Kor.6:
        9. Ettekö tiedä, etteivät vääryydentekijät peri Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät haureelliset eivätkä epäjumalanpalvelijat, eivät avionrikkojat, irstailijat eivätkä homoseksuaalisuuden harjoittajat,
        10. eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät peri Jumalan valtakuntaa.


      • anomalia kirjoitti:

        "Homous on saastaisuutta, eivätkä homoseksuaalisuutta tekevät pääse taivaaseen, vaan joutuvat helvettiin saatanan kanssa"

        :D

        Ähkyuskovien homo-fetissi on ilmeisti juurtunut syvälle opin rakenteisiin. Vai mikä muu voisi selittää tätä jatkuvaa pillitystä.

        Mutta onhan tämä silkkaa reality-viihdettä, että joku uhkailee helvetillä, feat. Satan

        Olet väärässä. Jumala on se , joka on asian ilmoittanut.

        1.KJor.6:
        9. Ettekö tiedä, etteivät vääryydentekijät peri Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät haureelliset eivätkä epäjumalanpalvelijat, eivät avionrikkojat, irstailijat eivätkä homoseksuaalisuuden harjoittajat,
        10. eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät peri Jumalan valtakuntaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkä välitä siitä, että pilkkaat Jumalan ilmoitusta.

        Tuo lainaus oli primitiivistä roskaa eikä mitään Jumalan ilmoitusta. Itse pilkkaat.


      • Välva kirjoitti:

        Kukaan ei sattumalta ole homo.
        Jos on homo, niin pitää tehdä parannus ja luopua homoudesta sekä ottaa Evankeliumi vastaan omaan sydämeensä.

        Ei, vaan pitää elää rauhaisaa homon elämää niin hyvin kuin pystyy, siis lakeja ja lähimmäisiä kunnioittaen sekä mahdollista puolisoaan rakastaen. 💏


      • Välva kirjoitti:

        Kukaan ei sattumalta ole homo.
        Jos on homo, niin pitää tehdä parannus ja luopua homoudesta sekä ottaa Evankeliumi vastaan omaan sydämeensä.

        Olet täynnä halveksuntaa.

        Homo on homo vaikka ihan sattumalta: sille ei voi mitään. Sukupuolisesta suuntauksesta ei voi luopua. Tiedän vain yhden aviomiehen, joka 60- vuotiaana huomasi olevansa biseksuaali.

        En itse ymmärrä mitä järkeä on haluta Jumalan valtakuntaan. Sehän on yhtä helvettiä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luonnollisella ihmisellä tarkoitan sellaista ihmistä, joka elää niinkuin luonnollinen ihminen.

        Normaalilla ihmisillä ei voi olla luonnollisesti kuin vain jompikumpi sukupuoli: mies tai nainen.

        Homo ja lesbo on luonnollinen ihminen.

        He ovat koulussa, töissä, rakastavat, kuolevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luonnollisella ihmisellä tarkoitan sellaista ihmistä, joka elää niinkuin luonnollinen ihminen.

        Normaalilla ihmisillä ei voi olla luonnollisesti kuin vain jompikumpi sukupuoli: mies tai nainen.

        Etkö siis oikeasti tiedä millainen on luonnollinen ihminen?


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Raamattu ei kerro mitään sukupuolineutraalista avioliitosta, koska sellaista Raamattu ei hyväksy avioliitoksi.
        Homoseksuaalisuuden Raamattu kieltää , eikä homoseksuaaliset pääse taivaaseen, elleivät tee parannusta.

        1.Kor.6:
        9. Ettekö tiedä, etteivät vääryydentekijät peri Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät haureelliset eivätkä epäjumalanpalvelijat, eivät avionrikkojat, irstailijat eivätkä homoseksuaalisuuden harjoittajat,
        10. eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät peri Jumalan valtakuntaa.

        Voitko tarkentaa mitä Raamatun alkutekstit oikeasti kertovat nykymuotoisesta Kristillisestä avioliitosta ja homoseksuaalisuudesta?
        Itselläni on kokemus Kristillisestä avioliitosta ainoastaan vastakkaisen sukupuolen kanssa ja kiinnostaa miten alkutekstit ottavat kantaa voiko nainen olla avioliitossa miehen kanssa olematta tämän omistama?


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Olet väärässä. Jumala on se , joka on asian ilmoittanut.

        1.KJor.6:
        9. Ettekö tiedä, etteivät vääryydentekijät peri Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät haureelliset eivätkä epäjumalanpalvelijat, eivät avionrikkojat, irstailijat eivätkä homoseksuaalisuuden harjoittajat,
        10. eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät peri Jumalan valtakuntaa.

        Oikein tosissasiko kiellät miesten kanssa makaamisen ja miehimysten teot esim. KR92 ja sitä vanhempien suomenkielisten käännösversioiden vastaisesti ainoastaan homoseksuaalisilta miehiltä ja naisilta?
        Esim. heterot ja bi-seksuaaliset voivat sinun mukaasi jatkaa kyseisten tekojen tekemistä?


      • Anonyymi

        Miten luonnollisesti nainen yhtyy miehen kanssa ehkäisyä käyttäen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homouteen viettelijät ja sellaisen hyväksyjät pettävät mieleltään heikkoja .

        Herra X- tuomittiin haureuden harjoittamisesta samaa sukupuolta kohtaan ".Näin luki paikkakunnan lehdessä , kun oli istuttu syyskäräjiä. En ymmärtänyt tapahtuman merkitystä , olin silloin vielä niin pieni, mutta jotenkin se on jäänyt mieleen. Silloin tälloin saamme lukea lehdistä , että lesbot ja homot sekaantuvat hoitolaitoksissa alisteisissa asemissa oleviin hoidettaviin , mutta onko nykyään muuta jos hiukan moitittava asia.


      • torre5 kirjoitti:

        Olet täynnä halveksuntaa.

        Homo on homo vaikka ihan sattumalta: sille ei voi mitään. Sukupuolisesta suuntauksesta ei voi luopua. Tiedän vain yhden aviomiehen, joka 60- vuotiaana huomasi olevansa biseksuaali.

        En itse ymmärrä mitä järkeä on haluta Jumalan valtakuntaan. Sehän on yhtä helvettiä

        Ehkä ymmärrät sitten kun huomaat olevasi helvetissä saatanan kassa. Mutta sitten se on jo liian myöhäistä.

        Joh. 8:
        39. He vastasivat Jeesukselle: "Meidän isämme on Abraham." Jeesus sanoi: "Jos olisitte Abrahamin lapsia, te myös tekisitte Abrahamin tekoja.
        40. Mutta nyt te haluatte tappaa minut - miehen, joka on sanonut teille totuuden, sen, minkä on Jumalalta kuullut. Niin ei Abraham tehnyt.
        41. Te teette aivan samoin kuin isänne."
        He sanoivat: "Me emme ole porton poikia. Meillä on yksi isä, Jumala."
        42. Tähän Jeesus sanoi: "Jos Jumala olisi teidän isänne, te rakastaisitte minua, sillä minä olen lähtöisin Jumalasta ja tulen hänen luotaan. Minä en edes päättänyt tulostani itse, vaan hän lähetti minut.
        43. Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuunnella, mitä minä sanon.
        44. Te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä. 1. Joh. 3:8
        45. Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden.
        46. Kuka teistä voi osoittaa, että minä olen tehnyt syntiä? Ja jos puhun totta, miksi ette usko minua?
        47. Se, joka on lähtöisin Jumalasta, kuulee mitä Jumala puhuu. Te ette kuule, koska ette ole lähtöisin Jumalasta."


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Homo ja lesbo on luonnollinen ihminen.

        He ovat koulussa, töissä, rakastavat, kuolevat.

        Eivät ole luonnollisia. Etkö oikeasti tiedä mitenkä erottaa kumpaa sukupuolta kukin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö siis oikeasti tiedä millainen on luonnollinen ihminen?

        Tarkoitus oli kysyä torrelta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oikein tosissasiko kiellät miesten kanssa makaamisen ja miehimysten teot esim. KR92 ja sitä vanhempien suomenkielisten käännösversioiden vastaisesti ainoastaan homoseksuaalisilta miehiltä ja naisilta?
        Esim. heterot ja bi-seksuaaliset voivat sinun mukaasi jatkaa kyseisten tekojen tekemistä?

        Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmisille.
        Aiheeseen ovat seuraavat tiedot Raamatussa.

        Homoseksuaalisuus
        arsenokoitai
        1.Kor.6:
        9. Ettekö tiedä, etteivät vääryydentekijät peri Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät haureelliset eivätkä epäjumalanpalvelijat, eivät avionrikkojat, irstailijat eivätkä homoseksuaalisuuden harjoittajat,
        10. eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät peri Jumalan valtakuntaa

        1.Tim,1:
        9. Tiedämme myös, ettei lakia ole säädetty vanhurskaan takia vaan lainrikkojien ja kurittomien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien, epähurskaiden ja saastaisten, isän- ja äidintappajien, murhaajien,
        10. haureellisten ja homoseksuaalisuuden harjoittajien, ihmiskauppiaiden, valehtelijoiden, valansa rikkojien ja kaiken muun takia, mikä on vastoin tervettä oppia,
        1. Kor 6:9 ja 1.Tim. 1:10

        Room. 1:
        22. He väittävät olevansa viisaita mutta ovat tulleet tyhmiksi.
        23. He ovat muuttaneet katoamattoman Jumalan kirkkauden katoavaisen ihmisen, lintujen, nelijalkaisten ja matelijoiden kuvan kaltaiseksi.
        24. Sen vuoksi Jumala on jättänyt heidät sydäntensä himoissa saastaisuuteen, häpäisemään keskenään oman ruumiinsa.
        25. He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, häntä, joka on iankaikkisesti ylistetty. Aamen.
        26. Sen tähden Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naispuoliset heistä ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen,
        27. ja samoin miespuoliset ovat luopuneet luonnollisesta yhteydestä naiseen ja kiihkossaan syttyneet toisiinsa. Miehet ovat harjoittaneet riettautta miesten kanssa ja ovat villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä pitikin saada.
        28. Koska heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, Jumala jätti heidät kelvottoman mielen valtaan tekemään sopimattomia.

        Sanan selitys alkutekstistä:
        Arsenokoite´s on muodostettu sanoista arsén ja koite´. Sana tarkoittaa miestä, joka harjoittaa sukupuoliyhteyttä miesten kanssa, homoseksuaalia.
        Sana esiintyy kahdesti Paavalin kirjeissä (1.Kor.6:9 ja 1.Tim.1:10) ja molemmissa tehdään selväksi, miten kauhistuttavaa on elää tällä tavalla. Paavali kirjoittaa, että arsenokoite´s ei voi periä Jumalan valtakuntaa ja että lakikin tuomitsee hänet. Korintossa homoseksuaalisuus oli yleistä, ja sieltä Paaavali kirjoitti Roomalaiskirjeen, jossa hän myös tuomitsee jyrkästi tällaisen käytöksen (Room.1:27) Tässä kohdassa hän pitää tällaisia syntejä Jumalan tuomioina, joka on kohdannut ihmistä siksi, että tämä on unohtanut Jumalan ja kääntänyt hänelle tietoisesti selkänsä.


      • Välva kirjoitti:

        Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmisille.
        Aiheeseen ovat seuraavat tiedot Raamatussa.

        Homoseksuaalisuus
        arsenokoitai
        1.Kor.6:
        9. Ettekö tiedä, etteivät vääryydentekijät peri Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät haureelliset eivätkä epäjumalanpalvelijat, eivät avionrikkojat, irstailijat eivätkä homoseksuaalisuuden harjoittajat,
        10. eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät peri Jumalan valtakuntaa

        1.Tim,1:
        9. Tiedämme myös, ettei lakia ole säädetty vanhurskaan takia vaan lainrikkojien ja kurittomien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien, epähurskaiden ja saastaisten, isän- ja äidintappajien, murhaajien,
        10. haureellisten ja homoseksuaalisuuden harjoittajien, ihmiskauppiaiden, valehtelijoiden, valansa rikkojien ja kaiken muun takia, mikä on vastoin tervettä oppia,
        1. Kor 6:9 ja 1.Tim. 1:10

        Room. 1:
        22. He väittävät olevansa viisaita mutta ovat tulleet tyhmiksi.
        23. He ovat muuttaneet katoamattoman Jumalan kirkkauden katoavaisen ihmisen, lintujen, nelijalkaisten ja matelijoiden kuvan kaltaiseksi.
        24. Sen vuoksi Jumala on jättänyt heidät sydäntensä himoissa saastaisuuteen, häpäisemään keskenään oman ruumiinsa.
        25. He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, häntä, joka on iankaikkisesti ylistetty. Aamen.
        26. Sen tähden Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naispuoliset heistä ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen,
        27. ja samoin miespuoliset ovat luopuneet luonnollisesta yhteydestä naiseen ja kiihkossaan syttyneet toisiinsa. Miehet ovat harjoittaneet riettautta miesten kanssa ja ovat villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä pitikin saada.
        28. Koska heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, Jumala jätti heidät kelvottoman mielen valtaan tekemään sopimattomia.

        Sanan selitys alkutekstistä:
        Arsenokoite´s on muodostettu sanoista arsén ja koite´. Sana tarkoittaa miestä, joka harjoittaa sukupuoliyhteyttä miesten kanssa, homoseksuaalia.
        Sana esiintyy kahdesti Paavalin kirjeissä (1.Kor.6:9 ja 1.Tim.1:10) ja molemmissa tehdään selväksi, miten kauhistuttavaa on elää tällä tavalla. Paavali kirjoittaa, että arsenokoite´s ei voi periä Jumalan valtakuntaa ja että lakikin tuomitsee hänet. Korintossa homoseksuaalisuus oli yleistä, ja sieltä Paaavali kirjoitti Roomalaiskirjeen, jossa hän myös tuomitsee jyrkästi tällaisen käytöksen (Room.1:27) Tässä kohdassa hän pitää tällaisia syntejä Jumalan tuomioina, joka on kohdannut ihmistä siksi, että tämä on unohtanut Jumalan ja kääntänyt hänelle tietoisesti selkänsä.

        Muuten hyvä, mutta on aivan sama periikö Jumalan valtakunnan.

        Ja kuka on vaihtanut Jumalan totuuden valheeseen? Ja mikä mahtaa olla Jumalan totuus?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ole luonnollisia. Etkö oikeasti tiedä mitenkä erottaa kumpaa sukupuolta kukin on.

        Esimerkiksi homo on mies ja lesbo on nainen.

        Hyvin luonnollisia ihmisiä, joilla on yksi kolmesta sukupuolisesta suuntauksesta.


    • Anonyymi

      Homoja en hyväksy mutta heidän yhteiset lapset hyväksyn.

      • Anonyymi

        Ja kenenkään pitäisi hyväksyä sinut rasisti koska....?


      • Kuinka monta kahden miehen tai kahden naisen biologisesti yhteistä lasta tunnet?


      • Anonyymi
        KylläpäsTaasNaurattaa kirjoitti:

        Kuinka monta kahden miehen tai kahden naisen biologisesti yhteistä lasta tunnet?

        Tai montako aviomiestä joka satavarmasti tietää olevansa biologinen isä?


    • Anonyymi

      Olisko mitenkään mahdollista, että menisitte takaisin kappiin ja vapaehtoisesti!

      • Minusta jos jonkun tässä maassa pitäisi mennä kaappiin, niin kyllä te olette te hihhulihörhöt...


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Minusta jos jonkun tässä maassa pitäisi mennä kaappiin, niin kyllä te olette te hihhulihörhöt...

        Enin onkin kaapissa. Vain Räsänen ja jokunen muu on ulkona.


      • Anonyymi

        Takaisin kappeliin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takaisin kappeliin ?

        Kaapissa tai kappelissa. Ei ainakaan missään ulkona puolustamassa Jumalan sanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaapissa tai kappelissa. Ei ainakaan missään ulkona puolustamassa Jumalan sanaa.

        Jumala parka.


    • Anonyymi

      >> Kysymys kuuluu että miten näkynyt, että jumala on rangaistus seurannut Suomea lain säätämisen jälkeen? <<

      Elämme armonaikaa. Vasta stä seuraa tuomiopäivä, kun se kerran päättyy.

      Toki Jumala voi sallia kovia aikoja jo armonaikanakin. Niillä hän koittaa saada ihmisiä kääntymään oikeaan suuntaan, mm. siksi, ettei tarvitsisi rankaista. Mutta varsinaisten rangaistusten aika tulee vasta joskus.

      • Anonyymi

        Intiassa kuoli 1943 kolme miljoonaa ihmistä nälkään. Kerro moniko intialainen kääntyi tästä johtuen oikeaan suuntaan.


    • Anonyymi

      >> pitäisikö tosiaan kouluopetuksen noudattaa raamatun sanaa <<

      Ihanneyhteiskunta olisi se, että Jumala ja hänen tahtonsa hallitsisivat. Mutta nyt sellainen ei ole mahdollista. Korkeintaan voimme perustaa kristillisiä kouluja tms. tässä maailmanajassa.

      Uskomme kuitenkin, että sekin aika vielä tulee, kun Jumala hallitsee. Se tapahtuu Jeesuksen palatessa.

      • Lue vähän VT:n juttuja niin tulet toisiin aatoksiin.


      • Anonyymi

        Teinien kiherryspalsta on muualla.


      • Anonyymi

        'Ihanneyhteiskunta olisi se, että Jumala ja hänen tahtonsa hallitsisivat. Mutta nyt sellainen ei ole mahdollista.'

        Se olisi mahdollista vaikka klo 22.00 tänään jos Jumala pitäisi sitä tarpeellisena!


    • Anonyymi

      Täällä ei onneksi ole maanjäristyksiä, hirmumyrskyjä eikä tsunameja , mutta meteori voi pudota päällemme rangaistukseksi

      • Anonyymi

        Raamatussa itse asiassa kerrotaan pääpiirteittäin ne onnettomuudet, mitkä ihmiskuntaa vielä kohtaavat tulevaisuudessa, ettei tarvi arvailla. Jonkinlainen pyrstötähti tms. vaikuttaisi jossain vaiheessa kyllä tulevan, mutta Maata tarkempaa paikkaa ei ole sen suhteen kerrottu.

        Ihan valtio- tai kaupunkikohtaisia ennustuksia ei ole kuin joillekin harvoille paikoille. Jerusalemiin iskevä suuri maanjäristys mm. on kerrottu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa itse asiassa kerrotaan pääpiirteittäin ne onnettomuudet, mitkä ihmiskuntaa vielä kohtaavat tulevaisuudessa, ettei tarvi arvailla. Jonkinlainen pyrstötähti tms. vaikuttaisi jossain vaiheessa kyllä tulevan, mutta Maata tarkempaa paikkaa ei ole sen suhteen kerrottu.

        Ihan valtio- tai kaupunkikohtaisia ennustuksia ei ole kuin joillekin harvoille paikoille. Jerusalemiin iskevä suuri maanjäristys mm. on kerrottu.

        Raamatussa kerrotaan. Huoh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa itse asiassa kerrotaan pääpiirteittäin ne onnettomuudet, mitkä ihmiskuntaa vielä kohtaavat tulevaisuudessa, ettei tarvi arvailla. Jonkinlainen pyrstötähti tms. vaikuttaisi jossain vaiheessa kyllä tulevan, mutta Maata tarkempaa paikkaa ei ole sen suhteen kerrottu.

        Ihan valtio- tai kaupunkikohtaisia ennustuksia ei ole kuin joillekin harvoille paikoille. Jerusalemiin iskevä suuri maanjäristys mm. on kerrottu.

        Kyllä Ilmestyskirja tuo esiin riittävällä tarkkuudella ne vitsaukset jotka on pakko tulla, että ihmiskunta edes pieneltä osin järkiintyisi. Kummalliset ja parantumattomat sairaudet, asteroidin isku, sodat ja maanjäristykset - - tässä ihmiskunnan tulevaisuuden skenaarioita ihan riittämiin. Kyllä tällä menolla jo pärjäillään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Ilmestyskirja tuo esiin riittävällä tarkkuudella ne vitsaukset jotka on pakko tulla, että ihmiskunta edes pieneltä osin järkiintyisi. Kummalliset ja parantumattomat sairaudet, asteroidin isku, sodat ja maanjäristykset - - tässä ihmiskunnan tulevaisuuden skenaarioita ihan riittämiin. Kyllä tällä menolla jo pärjäillään.

        Ilmestyskirja on kyllä maailman tolloin teos. Siinä viimeinen sota käydään hevosin ja miekoin


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Ilmestyskirja on kyllä maailman tolloin teos. Siinä viimeinen sota käydään hevosin ja miekoin

        >> viimeinen sota käydään hevosin ja miekoin <<

        Voi olla, mutta epäilen. Ehkä Johannes vain käytti sellaisia ilmauksia, jotka hän tunsi? Tai sitten ne saattavat olla symboliikkaa.

        Kiva että olet lukenut raamattua.


      • Noita on tullutkin "muutamia" maahan aikana jolloin ihmiset eivät tosin tainneet olla vielä pahanteossa . Itsekin asun tuollaisen järven rannalla. Eli siinä meni sinun teoriasi.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Noita on tullutkin "muutamia" maahan aikana jolloin ihmiset eivät tosin tainneet olla vielä pahanteossa . Itsekin asun tuollaisen järven rannalla. Eli siinä meni sinun teoriasi.

        Sori, mutta ei tolkun tolkkua ollut kommentissasi. Siitä ei tajua, mistä asiasta edes puhut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa itse asiassa kerrotaan pääpiirteittäin ne onnettomuudet, mitkä ihmiskuntaa vielä kohtaavat tulevaisuudessa, ettei tarvi arvailla. Jonkinlainen pyrstötähti tms. vaikuttaisi jossain vaiheessa kyllä tulevan, mutta Maata tarkempaa paikkaa ei ole sen suhteen kerrottu.

        Ihan valtio- tai kaupunkikohtaisia ennustuksia ei ole kuin joillekin harvoille paikoille. Jerusalemiin iskevä suuri maanjäristys mm. on kerrottu.

        >Raamatussa itse asiassa kerrotaan pääpiirteittäin ne onnettomuudet, mitkä ihmiskuntaa vielä kohtaavat tulevaisuudessa, ettei tarvi arvailla.

        Näytös mitä siellä kerrottiin rutosta, johon melkein puolet kristikunnasta kuoli. Kiitos.


      • Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        >Raamatussa itse asiassa kerrotaan pääpiirteittäin ne onnettomuudet, mitkä ihmiskuntaa vielä kohtaavat tulevaisuudessa, ettei tarvi arvailla.

        Näytös mitä siellä kerrottiin rutosta, johon melkein puolet kristikunnasta kuoli. Kiitos.

        Näytös po. Näytäs.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Ilmestyskirja tuo esiin riittävällä tarkkuudella ne vitsaukset jotka on pakko tulla, että ihmiskunta edes pieneltä osin järkiintyisi. Kummalliset ja parantumattomat sairaudet, asteroidin isku, sodat ja maanjäristykset - - tässä ihmiskunnan tulevaisuuden skenaarioita ihan riittämiin. Kyllä tällä menolla jo pärjäillään.

        Kerro vielä millä mekanismilla hindu, japsi, arabi tai kiinalainen osaa kääntyä Jeesuksen puoleen vitsauksen kohdatessa. Kiitos.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> viimeinen sota käydään hevosin ja miekoin <<

        Voi olla, mutta epäilen. Ehkä Johannes vain käytti sellaisia ilmauksia, jotka hän tunsi? Tai sitten ne saattavat olla symboliikkaa.

        Kiva että olet lukenut raamattua.

        Kyse onkin siis Johanneksen eikä Jumalan sanasta? 😮


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> viimeinen sota käydään hevosin ja miekoin <<

        Voi olla, mutta epäilen. Ehkä Johannes vain käytti sellaisia ilmauksia, jotka hän tunsi? Tai sitten ne saattavat olla symboliikkaa.

        Kiva että olet lukenut raamattua.

        Minähän olen tehnyt Raamatusta jopa muistiinpanoja.

        Raamattu kertoo siitä mitä siihen aikaan näkyi. Ei näkynyt junia eikä satelliitteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa itse asiassa kerrotaan pääpiirteittäin ne onnettomuudet, mitkä ihmiskuntaa vielä kohtaavat tulevaisuudessa, ettei tarvi arvailla. Jonkinlainen pyrstötähti tms. vaikuttaisi jossain vaiheessa kyllä tulevan, mutta Maata tarkempaa paikkaa ei ole sen suhteen kerrottu.

        Ihan valtio- tai kaupunkikohtaisia ennustuksia ei ole kuin joillekin harvoille paikoille. Jerusalemiin iskevä suuri maanjäristys mm. on kerrottu.

        Ihmisiä kuolee huomattavia määriä liikenteessä, varomattoman tulenkäsittelyn ja perheväkivallan seurauksena, erilaisista infektiosairauksista ja elintasosairauksista johtuen sekä viimeistään vanhuuden heikkouksista johtuviin sairauksiin.
        Kukaan ei vielä tiettävästi ole selvinnyt elämästä kuolematta. Ovatko mainitsemisen arvoisia kuolemia ainoastaan mainitsemasi löydöksesi?


    • Anonyymi

      Mitähänsealoittajataasoikeinajattelikirjoittaessaantätäkin...

      Enin osa ihmistähän puhui videolla lähinnä pettymyksestään. Ja "vain Jumala tietää" oli yhden vastaus seuraus-asiaan.

      Teetköuseinkinkärpäsistähärkäsiätaikutenraamatussasanotaanettäsiivilöithyttysetmuttanielaisetkamelit?

    • Anonyymi

      AA:n saavutukset ovat kaikki noloja häviöitä, vai tuleeko mieleen yhtään aloitetta, joka olisi johtanut toivottuun lopputulokseen?

      Voin vastata tähän että: ei ole tullut. Voidaanko tästä päätellä että yhdistyksen henkilöt olisivat loosereita, ei, mutta heidän ajamat asiat ovat tuomittuja epäonnistumaan.

      Ja se on Jumalan tahto.

      • Anonyymi

        Näinhän se on !


      • Niin tuo onkin merkillistä kun muuten luotetaan tuohon Jumalan tahtoon mutta nyt tässä asiassa harataan kovin vastaan.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jos me hyväksymme homouden meitä uhkaa karmiva loppu.

      • Kerro nyt vähän millainen "loppu" meitä uhkaa. Nimittäin Suomessa on jo hyväksytty homous ihan eduskuntaa myöten jos et ole sattunut huomaamaan. Joten millainen loppu meitä odottaa....


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Kerro nyt vähän millainen "loppu" meitä uhkaa. Nimittäin Suomessa on jo hyväksytty homous ihan eduskuntaa myöten jos et ole sattunut huomaamaan. Joten millainen loppu meitä odottaa....

        Raamatussa ilmoitettu loppu.


      • Mutta ettehän te hyväksy, joten mikä on ongelma?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa ilmoitettu loppu.

        Raamatussa ei esitetä mitään karmeutta, jos hyväksyy homouden. Hyväksy vaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa ilmoitettu loppu.

        Ai sulla ei riitä rohkeus kertoa että mitä on luvassa....


    • Anonyymi

      Tule Venajalle. Ihana vapaa maa. Venaja ei homoa.

    • Anonyymi

      Kaikissa maissa on homoja. On ollut, on ja tulee olemaan.

      On järkevä antaa homoille oikeus parisuhteeseen => avioliittoon. Kukaan ei kärsi, kaikki voittavat. Homot tekevät työtä ja maksavat veroa.

      • Anonyymi

        ArtoTTT

        Homoilu on muotia nyt.

        "Ennen 2000-lukua vain noin viisi prosenttia eri-ikäisistä naisista ilmaisi seksuaalista mielenkiintoa muita naisia kohtaan (he olivat kuitenkin voittopuolisesti kiinnostuneet miehistä). Tämä vakiintunut tilanne muuttui merkittävästi nuoremmissa ikäluokissa 2000-luvulle tultaessa. Vuonna 2007 noin 25 prosenttia ja vuonna 2015 noin 35 prosenttia alle 30-vuotiaista naisista raportoi seksuaalisesta kiinnostuksestaan miesten lisäksi myös naisiin. "
        https://www.vaestoliitto.fi/artikkelit/finsex-naisten-valinen-halu/


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Homoilu on muotia nyt.

        "Ennen 2000-lukua vain noin viisi prosenttia eri-ikäisistä naisista ilmaisi seksuaalista mielenkiintoa muita naisia kohtaan (he olivat kuitenkin voittopuolisesti kiinnostuneet miehistä). Tämä vakiintunut tilanne muuttui merkittävästi nuoremmissa ikäluokissa 2000-luvulle tultaessa. Vuonna 2007 noin 25 prosenttia ja vuonna 2015 noin 35 prosenttia alle 30-vuotiaista naisista raportoi seksuaalisesta kiinnostuksestaan miesten lisäksi myös naisiin. "
        https://www.vaestoliitto.fi/artikkelit/finsex-naisten-valinen-halu/

        Jaksat loputtomasti ihmetellä, miksi ihmiset eivät ilmaise tunteita, jotka herättävät pahennusta, mutta ilmaisevat kyllä silloin kun ne eivät enää herätä. 🥱


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Homoilu on muotia nyt.

        "Ennen 2000-lukua vain noin viisi prosenttia eri-ikäisistä naisista ilmaisi seksuaalista mielenkiintoa muita naisia kohtaan (he olivat kuitenkin voittopuolisesti kiinnostuneet miehistä). Tämä vakiintunut tilanne muuttui merkittävästi nuoremmissa ikäluokissa 2000-luvulle tultaessa. Vuonna 2007 noin 25 prosenttia ja vuonna 2015 noin 35 prosenttia alle 30-vuotiaista naisista raportoi seksuaalisesta kiinnostuksestaan miesten lisäksi myös naisiin. "
        https://www.vaestoliitto.fi/artikkelit/finsex-naisten-valinen-halu/

        Et ymmärrä.

        Aiemmin oli lähes itsemurha ilmoittaa, että ei ole hetero. Nykyään se on helpompaa.

        Mutta et sinä Arto ymmärrä.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Jaksat loputtomasti ihmetellä, miksi ihmiset eivät ilmaise tunteita, jotka herättävät pahennusta, mutta ilmaisevat kyllä silloin kun ne eivät enää herätä. 🥱

        ArtoTTT

        Kyllä sillä lööppeihin pääsee, kun joku puolijulkkis ilmoittaa iltapäivälehdessä lesbosuhteestaan, mutta ei se enää kauan riitä säväyttämiseen. Kohta pitäisi jo vaihtaa sukupuoltakin.
        https://www.seiska.fi/Uutiset/Tosi-tv-tahti-Sofia-Immosen-sukupuolenkorjaus-kaynnissa-Thaimaassa-peniksesta-tehdaan


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        "On järkevä antaa homoille oikeus parisuhteeseen => avioliittoon. Kukaan ei kärsi, kaikki voittavat. "

        No kyllä ne homoseksuaalit jotka tähän ansaan menevät häviävät itseasiassa kaiken, kun rikkovat räikeästi Jumalan tahtoa. Kristinuskossa kuitenkin uskomme, että Jumala on olemassa ja Hänen tahtoaan tulee lopulta kaikki noudattamaan - myös he jotka helvettiin sitten tallustavat katkera katumus sydämessään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Homoilu on muotia nyt.

        "Ennen 2000-lukua vain noin viisi prosenttia eri-ikäisistä naisista ilmaisi seksuaalista mielenkiintoa muita naisia kohtaan (he olivat kuitenkin voittopuolisesti kiinnostuneet miehistä). Tämä vakiintunut tilanne muuttui merkittävästi nuoremmissa ikäluokissa 2000-luvulle tultaessa. Vuonna 2007 noin 25 prosenttia ja vuonna 2015 noin 35 prosenttia alle 30-vuotiaista naisista raportoi seksuaalisesta kiinnostuksestaan miesten lisäksi myös naisiin. "
        https://www.vaestoliitto.fi/artikkelit/finsex-naisten-valinen-halu/

        Lasten tappaminen kirkossa on nyt muotia. Miksi sinä ArtoTTT et koskaan viittaa näihin juttuihin, kun niin "tykkäät" kaikista muista vastaavista jutuista? Varsinkin on tekijä on homo tai muslimi. Silloin sinä ihmettelet vain sitä, että miksi ihmeessä ei ole kuvia kun "kuulemma" pääkin oli kokonaan leikattu irti....

        "https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vanhemmat-vaativat-syntien-tunnustamista-teinipoika-pahoinpideltiin-kuoliaaksi/5499180#gs.ji7jf0

        Pahoinpitelyt tapahtuivat yhteisön uskonnollisessa ”neuvontatilaisuudessa” New Hartfordissa, New Yorkin osavaltiossa. Tilaisuuden tarkoitus oli saada pojat tunnustamaan syntinsä. Poikien vanhemmat osallistuivat tekoon.

        – Veljeksiä rangaistiin ruumiillisesti useiden tuntien ajan siinä toivossa, että he tunnustaisivat aiemmat syntinsä ja pyytäisivät anteeksiantoa, sanoi New Hartfordin poliisipäällikkö Michael Inserra."

        "https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/lestadiolaisaeiti-tappoi-vauvansa.2260919/page-6"

        "https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/seurakuntapastori-tunnusti-raiskanneensa-9-vuotiaan-pojan-yhdysvalloissa-poliisi-epailee-miesta-useista-vastaavista-rikoksista/7890582#gs.jib1ak"

        "https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/uskonlahko-vangitsi-jaseniaan-kirkkoon-kidutettiin-veitsella-puukepeilla-ja-raamatulla-lyomalla-7-loydettiin-surmattuna-joukkohaudasta-panamalla/7693718#gs.jib5ze"

        "https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tanne-rituaaleissa-murhatut-ihmiset-haudattiin-panamasta-loytyi-jo-toinen-uskonnollisen-kultin-joukkohauta/7926606#gs.jib7xy"


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Lasten tappaminen kirkossa on nyt muotia. Miksi sinä ArtoTTT et koskaan viittaa näihin juttuihin, kun niin "tykkäät" kaikista muista vastaavista jutuista? Varsinkin on tekijä on homo tai muslimi. Silloin sinä ihmettelet vain sitä, että miksi ihmeessä ei ole kuvia kun "kuulemma" pääkin oli kokonaan leikattu irti....

        "https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vanhemmat-vaativat-syntien-tunnustamista-teinipoika-pahoinpideltiin-kuoliaaksi/5499180#gs.ji7jf0

        Pahoinpitelyt tapahtuivat yhteisön uskonnollisessa ”neuvontatilaisuudessa” New Hartfordissa, New Yorkin osavaltiossa. Tilaisuuden tarkoitus oli saada pojat tunnustamaan syntinsä. Poikien vanhemmat osallistuivat tekoon.

        – Veljeksiä rangaistiin ruumiillisesti useiden tuntien ajan siinä toivossa, että he tunnustaisivat aiemmat syntinsä ja pyytäisivät anteeksiantoa, sanoi New Hartfordin poliisipäällikkö Michael Inserra."

        "https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/lestadiolaisaeiti-tappoi-vauvansa.2260919/page-6"

        "https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/seurakuntapastori-tunnusti-raiskanneensa-9-vuotiaan-pojan-yhdysvalloissa-poliisi-epailee-miesta-useista-vastaavista-rikoksista/7890582#gs.jib1ak"

        "https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/uskonlahko-vangitsi-jaseniaan-kirkkoon-kidutettiin-veitsella-puukepeilla-ja-raamatulla-lyomalla-7-loydettiin-surmattuna-joukkohaudasta-panamalla/7693718#gs.jib5ze"

        "https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tanne-rituaaleissa-murhatut-ihmiset-haudattiin-panamasta-loytyi-jo-toinen-uskonnollisen-kultin-joukkohauta/7926606#gs.jib7xy"

        ArtoTTT

        Jos rikoksen tekijä olisi kuulunut noihin ryhmiin, tuskin lukisimme sitä valtamediasta.



      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Jos rikoksen tekijä olisi kuulunut noihin ryhmiin, tuskin lukisimme sitä valtamediasta.

        Siis kerroppas nyt mistä sinä olet sitten saanut tietoa "riskiryhmien" murhista yms vastaavista jos et valtamediasta? Samalla voisit linkata tähän muutaman sellainen "ei valtamediassa" olleet raiskauksen, murhan tai tapon, jota ei ole uutisoitu valtamediassa.
        Ynnä vielä että mistä sinä klikkasit tuon sinun tuhat kertaa kierrättämäsi jutun "naisen halusta naista kohtaan"? Oliko se jonkun muun kuin valtamedian uutisoima juttu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "On järkevä antaa homoille oikeus parisuhteeseen => avioliittoon. Kukaan ei kärsi, kaikki voittavat. "

        No kyllä ne homoseksuaalit jotka tähän ansaan menevät häviävät itseasiassa kaiken, kun rikkovat räikeästi Jumalan tahtoa. Kristinuskossa kuitenkin uskomme, että Jumala on olemassa ja Hänen tahtoaan tulee lopulta kaikki noudattamaan - myös he jotka helvettiin sitten tallustavat katkera katumus sydämessään.

        Kun mies rakastaa miestä niin missä siinä pitää miettiä mitä Jumala mistäkin on mieltä? Me olemme täällä keskenämme, joten on toivottavaa hyväksyä toinen toisemme.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Kun mies rakastaa miestä niin missä siinä pitää miettiä mitä Jumala mistäkin on mieltä? Me olemme täällä keskenämme, joten on toivottavaa hyväksyä toinen toisemme.

        Jos mies rakastaa miestä niin sehän on kristinuskon tavoite - rakkaus. Himo vaan on kielletty ja tässä kohdin erityisesti seksuaalinen himo.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Siis kerroppas nyt mistä sinä olet sitten saanut tietoa "riskiryhmien" murhista yms vastaavista jos et valtamediasta? Samalla voisit linkata tähän muutaman sellainen "ei valtamediassa" olleet raiskauksen, murhan tai tapon, jota ei ole uutisoitu valtamediassa.
        Ynnä vielä että mistä sinä klikkasit tuon sinun tuhat kertaa kierrättämäsi jutun "naisen halusta naista kohtaan"? Oliko se jonkun muun kuin valtamedian uutisoima juttu?

        ArtoTTT

        Niin mikähän näissä valtamedian uutisissa on vikana?

        https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000007799950.html

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/5-vuotias-lapsi-raiskattiin-torkeasti-metsassa-vantaalla-tekijaa-ei-tuomittu-vankeuteen/7416652#gs.jjf5wu


      • Että on aivan sama mitä sulle kertoo, kun uskot vain omia ajatuksiasi.

        Tämä on nähty kaiketi 2000 kertaa.


      • Hah hah hah hah!!!! Sinuako pitäsi uskoa?


      • Anonyymi

        Nämä odottaa vain Jessen tulemista eikä heidän maailmassa ole mitään hyvää vissiin tosiaan. Paitsi se Jessen tulo jota ei tapahdukaan.


      • Hah hah hah!!!


      • Tämä on jo hupaisaa. Ei sinulle voi toivottaa edes hyvää joulua.


    • Anonyymi

      Avioliitto on sakramentti. Mies ja nainen tulevat siinä "yhdeksi". Aviovuode tulee pitää puhtaana. Jokainen ihminen on alkuisin isän ja äidin yhtymisestä ei kahdesta äidistä tai kahdesta isästä. Jälkeläisten tekoa voidaan kikkailla kohdunvuokrauksella ym, mutta luomisen tosiasiat eivät muutu. Jokaisella lapsella on tarve sekä isään että äitiin. Heillä on eri tehtävät lapsen elämässä. Lapsen tarpeiden ja oikeuksien halveksiminen tulee vain kostautumaan tulevaisuudessa. Lässyttely ja tosiasioiden kieltäminen on irvokasta mielivaltaa.

      • Ei taatusti ole mitään sisäsyntyistä tarvetta biologiseen isään ja äitiin. Lapselle tärkeintä on se, että on edes yksi turvallinen huoltaja joka siitä huolehtii. Suomessa on sodan aikana ja sodan jälkeen syntyneitä paljon jotka monet kasvoivat ilman isää eikä ne silti olleet ongelmallisempia kuin nykyiset lapsetkaan. Kirjoittamasi tarkoittaisi myös, että periaatteessa adoptiot olisi jo lähtökohdiltaan tuomittu epäonnistumaan.


      • Tuossa on hiukan eriasiasta kyse kuin tilanteesta jossa pieni vauva adoptoidaan.


      • Jaha. Sarjassa tietämättömiä typeryksiä. Sotalapsille oli kaksi kriisiä. Ensiksi tietysti kun heidän lähetettiin Ruotsiin. Oli itku ja hammastakiristys kun joutui lähtemään pois kotoa. Mutta kotiutuminen uuteen maahan ja kotiin kävi kuitenkin suhteellisen nopeasti.

        Kriisi numero kaksi oli piti palata takasin Suomeen. Silloin lapset olivat unohtaneet suomen kielen ja tottuneet yltäkylläisiin oloihin. Paluu tarkoitti paluuta pieneen asuntoon, jossa oli pulaa kaikesta ja kaiken lisäksi kotona oli henkisistä sotavammoista kärviva isä, joka usein käytti "psykologina" alkoholia.

        Yhteensä sotalapsia lähettiin noin 72.000. Pitää myös muistaa ettå 15.000 heitä ei koskaan palannut vaan jäin asumaan uuteen kotimaahansa. Yksi tunnetuin heistä oli Toini Gustafsson, hiidon ruotsalainen olympiavoittaja, joka on siis alunperin sotalapsi.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Toini_Gustafsson

        Mitä tulee "jeesusteluun" ydinperheen ihanuudesta, niin pitää muistaa että kun Suomen rakennetiin niin tuhansia miehiä oli metsätöissä metsätyökämpillä. "Komennus" kesti useita kuukausia, jona aikana isä ei siis ollut kotona.

        Pitää myös muistaa, että raskasta työtä ja rasvaista ravintoa, paljon alkoholia ja tupakkaa nauttivat miehet kuolivat suhteellisen nuorina. Viiskymppinen vainaja oli yleensä sääntö, ei poikkeus. Näin äiti usein yksinhuoltajaksi usean lapsen kanssa.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Tuossa on hiukan eriasiasta kyse kuin tilanteesta jossa pieni vauva adoptoidaan.

        Ahaa.

        Yrität väistellä puheenaihetta.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Jaha. Sarjassa tietämättömiä typeryksiä. Sotalapsille oli kaksi kriisiä. Ensiksi tietysti kun heidän lähetettiin Ruotsiin. Oli itku ja hammastakiristys kun joutui lähtemään pois kotoa. Mutta kotiutuminen uuteen maahan ja kotiin kävi kuitenkin suhteellisen nopeasti.

        Kriisi numero kaksi oli piti palata takasin Suomeen. Silloin lapset olivat unohtaneet suomen kielen ja tottuneet yltäkylläisiin oloihin. Paluu tarkoitti paluuta pieneen asuntoon, jossa oli pulaa kaikesta ja kaiken lisäksi kotona oli henkisistä sotavammoista kärviva isä, joka usein käytti "psykologina" alkoholia.

        Yhteensä sotalapsia lähettiin noin 72.000. Pitää myös muistaa ettå 15.000 heitä ei koskaan palannut vaan jäin asumaan uuteen kotimaahansa. Yksi tunnetuin heistä oli Toini Gustafsson, hiidon ruotsalainen olympiavoittaja, joka on siis alunperin sotalapsi.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Toini_Gustafsson

        Mitä tulee "jeesusteluun" ydinperheen ihanuudesta, niin pitää muistaa että kun Suomen rakennetiin niin tuhansia miehiä oli metsätöissä metsätyökämpillä. "Komennus" kesti useita kuukausia, jona aikana isä ei siis ollut kotona.

        Pitää myös muistaa, että raskasta työtä ja rasvaista ravintoa, paljon alkoholia ja tupakkaa nauttivat miehet kuolivat suhteellisen nuorina. Viiskymppinen vainaja oli yleensä sääntö, ei poikkeus. Näin äiti usein yksinhuoltajaksi usean lapsen kanssa.

        OIet tosiaan tietämätön typerys.

        Älä tuo enää typetyyttäsi lisää esille.

        Ja tosiaan, hyväksyn homoutesi aivan täysin. Sinun ei enää siis tarvitse hakea huomiota sillä.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Jaha. Sarjassa tietämättömiä typeryksiä. Sotalapsille oli kaksi kriisiä. Ensiksi tietysti kun heidän lähetettiin Ruotsiin. Oli itku ja hammastakiristys kun joutui lähtemään pois kotoa. Mutta kotiutuminen uuteen maahan ja kotiin kävi kuitenkin suhteellisen nopeasti.

        Kriisi numero kaksi oli piti palata takasin Suomeen. Silloin lapset olivat unohtaneet suomen kielen ja tottuneet yltäkylläisiin oloihin. Paluu tarkoitti paluuta pieneen asuntoon, jossa oli pulaa kaikesta ja kaiken lisäksi kotona oli henkisistä sotavammoista kärviva isä, joka usein käytti "psykologina" alkoholia.

        Yhteensä sotalapsia lähettiin noin 72.000. Pitää myös muistaa ettå 15.000 heitä ei koskaan palannut vaan jäin asumaan uuteen kotimaahansa. Yksi tunnetuin heistä oli Toini Gustafsson, hiidon ruotsalainen olympiavoittaja, joka on siis alunperin sotalapsi.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Toini_Gustafsson

        Mitä tulee "jeesusteluun" ydinperheen ihanuudesta, niin pitää muistaa että kun Suomen rakennetiin niin tuhansia miehiä oli metsätöissä metsätyökämpillä. "Komennus" kesti useita kuukausia, jona aikana isä ei siis ollut kotona.

        Pitää myös muistaa, että raskasta työtä ja rasvaista ravintoa, paljon alkoholia ja tupakkaa nauttivat miehet kuolivat suhteellisen nuorina. Viiskymppinen vainaja oli yleensä sääntö, ei poikkeus. Näin äiti usein yksinhuoltajaksi usean lapsen kanssa.

        Äänestät varmaan Vihreitä, homo ja typerys kun olet ja vieläpä samassa paketissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa.

        Yrität väistellä puheenaihetta.

        Vastasin tuolla toisessa ketjussa kun olit oikein aloituksen väsännyt ;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        OIet tosiaan tietämätön typerys.

        Älä tuo enää typetyyttäsi lisää esille.

        Ja tosiaan, hyväksyn homoutesi aivan täysin. Sinun ei enää siis tarvitse hakea huomiota sillä.

        Näin oli käynyt myös anopilleni.

        Lähtö Ruotsiin, mutta paluu oli yhtä helvettiä. Hän oli ollut ummikkona Suomessa.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Jaha. Sarjassa tietämättömiä typeryksiä. Sotalapsille oli kaksi kriisiä. Ensiksi tietysti kun heidän lähetettiin Ruotsiin. Oli itku ja hammastakiristys kun joutui lähtemään pois kotoa. Mutta kotiutuminen uuteen maahan ja kotiin kävi kuitenkin suhteellisen nopeasti.

        Kriisi numero kaksi oli piti palata takasin Suomeen. Silloin lapset olivat unohtaneet suomen kielen ja tottuneet yltäkylläisiin oloihin. Paluu tarkoitti paluuta pieneen asuntoon, jossa oli pulaa kaikesta ja kaiken lisäksi kotona oli henkisistä sotavammoista kärviva isä, joka usein käytti "psykologina" alkoholia.

        Yhteensä sotalapsia lähettiin noin 72.000. Pitää myös muistaa ettå 15.000 heitä ei koskaan palannut vaan jäin asumaan uuteen kotimaahansa. Yksi tunnetuin heistä oli Toini Gustafsson, hiidon ruotsalainen olympiavoittaja, joka on siis alunperin sotalapsi.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Toini_Gustafsson

        Mitä tulee "jeesusteluun" ydinperheen ihanuudesta, niin pitää muistaa että kun Suomen rakennetiin niin tuhansia miehiä oli metsätöissä metsätyökämpillä. "Komennus" kesti useita kuukausia, jona aikana isä ei siis ollut kotona.

        Pitää myös muistaa, että raskasta työtä ja rasvaista ravintoa, paljon alkoholia ja tupakkaa nauttivat miehet kuolivat suhteellisen nuorina. Viiskymppinen vainaja oli yleensä sääntö, ei poikkeus. Näin äiti usein yksinhuoltajaksi usean lapsen kanssa.

        Niin? Nämä aidot uskovat helpon elämän sankarit tuskin voivat ymmärtää ettei elämä ole aina ollut pelkkää ruusuilla tanssimista, eikä edelleenkään ole kaikille sitä.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ei taatusti ole mitään sisäsyntyistä tarvetta biologiseen isään ja äitiin. Lapselle tärkeintä on se, että on edes yksi turvallinen huoltaja joka siitä huolehtii. Suomessa on sodan aikana ja sodan jälkeen syntyneitä paljon jotka monet kasvoivat ilman isää eikä ne silti olleet ongelmallisempia kuin nykyiset lapsetkaan. Kirjoittamasi tarkoittaisi myös, että periaatteessa adoptiot olisi jo lähtökohdiltaan tuomittu epäonnistumaan.

        "Ei taatusti ole mitään sisäsyntyistä tarvetta biologiseen isään ja äitiin. Lapselle tärkeintä on se, että on edes yksi turvallinen huoltaja joka siitä huolehtii. "

        Lapsi tarvitsee molemmat vanhemmat. Lapsen tekemiseenkin tarvitaan kaksi ihmistä. Avioerot ovat kamalia murhenäytelmiä lapsille. Ja nykyään erotaan "tosta vaan". Sodat ovat ihan eri asia. Ei sen perusteella voida sanoa, että yksinhuoltajuus on ok. Yksinhuoltajuus on aina huono vaihtoehto. Isä ja äiti yhdessä rakastavassa ja uskollisessa avioliitossa on lapsen paras koti. Älä viitsi valehdella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei taatusti ole mitään sisäsyntyistä tarvetta biologiseen isään ja äitiin. Lapselle tärkeintä on se, että on edes yksi turvallinen huoltaja joka siitä huolehtii. "

        Lapsi tarvitsee molemmat vanhemmat. Lapsen tekemiseenkin tarvitaan kaksi ihmistä. Avioerot ovat kamalia murhenäytelmiä lapsille. Ja nykyään erotaan "tosta vaan". Sodat ovat ihan eri asia. Ei sen perusteella voida sanoa, että yksinhuoltajuus on ok. Yksinhuoltajuus on aina huono vaihtoehto. Isä ja äiti yhdessä rakastavassa ja uskollisessa avioliitossa on lapsen paras koti. Älä viitsi valehdella.

        Avioliitto jossa mies pahoinpitelee Raamatussa osoitetulla oikeudellaan vaimoaan ja lapsiaan sekä tekee heille seksuaalist väkivaltaa, saattaa kokea olevansa paratiisissa, petheen muut jäsenet maanpäällisessä helvetissä.
        Avioliitto ei ole onnellisuuden vakuutus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ei taatusti ole mitään sisäsyntyistä tarvetta biologiseen isään ja äitiin. Lapselle tärkeintä on se, että on edes yksi turvallinen huoltaja joka siitä huolehtii. "

        Lapsi tarvitsee molemmat vanhemmat. Lapsen tekemiseenkin tarvitaan kaksi ihmistä. Avioerot ovat kamalia murhenäytelmiä lapsille. Ja nykyään erotaan "tosta vaan". Sodat ovat ihan eri asia. Ei sen perusteella voida sanoa, että yksinhuoltajuus on ok. Yksinhuoltajuus on aina huono vaihtoehto. Isä ja äiti yhdessä rakastavassa ja uskollisessa avioliitossa on lapsen paras koti. Älä viitsi valehdella.

        Edelleen tunnen yli 10 uskovaa paria, joiden avioliitto on särkynyt.

        Lapsi pärjää siellä missä saa huolenpitoa. 1940-1945 Suomessa oli isättömiä perheitä. En muista, että lapset olivat kärsineet, tai siitä ei puhuttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OIet tosiaan tietämätön typerys.

        Älä tuo enää typetyyttäsi lisää esille.

        Ja tosiaan, hyväksyn homoutesi aivan täysin. Sinun ei enää siis tarvitse hakea huomiota sillä.

        Typeryyttä ovat nämä äärikriStilliset jotka ovat totuudesta kaukana muita solvaavat ja haukkuvat


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Edelleen tunnen yli 10 uskovaa paria, joiden avioliitto on särkynyt.

        Lapsi pärjää siellä missä saa huolenpitoa. 1940-1945 Suomessa oli isättömiä perheitä. En muista, että lapset olivat kärsineet, tai siitä ei puhuttu.

        Petit siis itse vaimoasi🤔


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Edelleen tunnen yli 10 uskovaa paria, joiden avioliitto on särkynyt.

        Lapsi pärjää siellä missä saa huolenpitoa. 1940-1945 Suomessa oli isättömiä perheitä. En muista, että lapset olivat kärsineet, tai siitä ei puhuttu.

        Mahtavaa mässäystä siellä ja ilmeisesti PeIastusarmeijasta haettu siellä joulupöydän antimet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typeryyttä ovat nämä äärikriStilliset jotka ovat totuudesta kaukana muita solvaavat ja haukkuvat

        Turren ”kaveri”, mestarisoIvaaja siinä🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turren ”kaveri”, mestarisoIvaaja siinä🤔

        Turren kaveri. . Ei ollut solvaus vaan tutuus. Teistä itsensä pyhittäjä torakoista


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ei taatusti ole mitään sisäsyntyistä tarvetta biologiseen isään ja äitiin. Lapselle tärkeintä on se, että on edes yksi turvallinen huoltaja joka siitä huolehtii. Suomessa on sodan aikana ja sodan jälkeen syntyneitä paljon jotka monet kasvoivat ilman isää eikä ne silti olleet ongelmallisempia kuin nykyiset lapsetkaan. Kirjoittamasi tarkoittaisi myös, että periaatteessa adoptiot olisi jo lähtökohdiltaan tuomittu epäonnistumaan.

        Lasten tarve isään ja äitiin on varmasti yksilökohtaista ja vaihtelee. Moni teini ei häpeää vanhempiaan kun ne eivät ole kuuleja. Käytännössä tietysti tippa tulee silmään teinillekin jos isä tai äiti kuolee tai tulee avioero. Se tässä vain ihmetyttää miksi suvaitsevaisuuden yksilökeskeisenä, omien tunteiden merkityksellisyyttä korostavana aikana joku kehtaa väittää, että lapsi ei tarvitse isää ja äitiä. Siinä mitätöidään monien erolapsien syvästi henkilökohtaiset kokemukset.


      • Noin kolme. Yhdellä heistä on ollut vaikeaa.


      • torre5 kirjoitti:

        Noin kolme. Yhdellä heistä on ollut vaikeaa.

        Ja yksi, jota en tunne, mutta Leo Meller on eronnut.


      • Ja että samoin kävi Nokia Mission miehelle. Mutta nimi on unohtunut.


      • torre5 kirjoitti:

        Ja että samoin kävi Nokia Mission miehelle. Mutta nimi on unohtunut.

        Markku K… se oli. Sain tuomion kun pakotti seksuaaliseen toimintaa nuoria miehiä. Kaiken lisäksi nikki ”uv” tuntee hänet kun ovat kumpikin kotoisin Nokialta. Ja sielläkin ”aitolaisten” rinki on niin pieni, että kaikki tuntevat toisensa…


    • Anonyymi

      Rippikoulussa opetettiin (noin 50 vuotta sitten), että luterilaisuudessa avioliitto ei ole sakramentti. Avioliitto solmitaan maallisen lain mukaan. Siksi myös aiemmin eronneet henkilöt voidaan vihkiä kirkossa.

      Saman logiikan mukaan pitäisi luonnollisesti vihkiä kaikki nykyiset avioliittolain mukaiset parit.

      • Anonyymi

        Netistä selviää hetkessä, että luterilaisuudessa sakramentteja on kaksi: kaste ja ehtoollinen.


      • Näin juuri. Jokainen saa päättää kohdallaan, millaisen avioliiton solmii maallisen lain puitteissa.


    • AA-jengin mielipahan purkauksia on huippu-viihdyttävää seurata. Ja niitä on runsaasti luvassa vielä tulevilla kausilla.

      1. Kirkko päättää vihkiä tasa-arvoisesti
      2. Uusi translaki saadaan aikaan ja astuu voimaan
      3. Pride tullaan järjestämään kirkon tuella joka vuosi

      On siinä vihattavaa kerrakseen, mutta on se varmaan sen arvoista, kun voi hegumoida helvetin kärsimyksillä.

    • Anonyymi

      Muistakaa mitä Sodomalle ja Gomoralle tapahtui ja miksi!

      • Anonyymi

        Tyttäret eivät kelvanneet kun miesten piti saada miestä. Oli viimeinen niitti.


      • Kyllä muistamme.

        Sodomassa oltiin itsekkäitä, ei autettu köyhiä eikä orpoja, oma hyvinvointi oli tärkeintä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyttäret eivät kelvanneet kun miesten piti saada miestä. Oli viimeinen niitti.

        Sellaisia miehet tapaavat olla, alempiarvoisena olentona pitämänsä naisen edelle laittavat miehen.
        Väittäisinpä, että jos mies voisi tulla raskaaksi ja uskaltaisi synnyttää niin naiset kuolisivat sukupuuttoon. Onneksi naiselle on jäänyt sentään jotakin tehtävää.


      • Anonyymi

        Naisviha ja naisten eriarvoistaminen ei siis ilmeisesti ole hyväksi edes uskonnollisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisviha ja naisten eriarvoistaminen ei siis ilmeisesti ole hyväksi edes uskonnollisuudessa.

        Pyhille miehille viha naisia ja homoseksuaalisia miehiä kohtaan tuntuu palstalla olevan ehdoton välttämättömyys.
        Mitä arvelet sen mahtavan tarkoittaa?


    • Anonyymi

      Irismäkinen ei saa tarpeeksi viinaa?

    • Anonyymi
    • Oikeastaan kyse on tasa-arvoisesta avioliitosta.

      Lain myötä avioliiton arvostus nousi ja ainoastaan pienellä määrällä änkyräkristittyjä avioliiton arvostus laski.

      Nyt uuden lain myötä on paljon vähemmän isättömiä ja äiditömiä lapsia.
      Joillakin lapsilla on jopa useampi isä tai äiti turvaa tuomassa.

    • Anonyymi

      Punahuuli hallituksessa on rangaistusta kylliksi ja taitaa tulla vielä lisääkin.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Käviskö mitenkään niin, että menis takaisin kaappiin ihan vapaehtoisesti?

    • Anonyymi

      Sinä joka taskut täällä "ahmattitollosta"milloin mistäkin.
      Olet sydämmetön äärikristitty herjaaja jolla ei mitään muuta liiku mielessä päivästä toiseen kuin toisten tuomitseminen ja herjaaminen

    • Anonyymi

      Sydämensä tilaa on syytä sellaisen omistavan tarkata jatkuvasti. Kaikki lait ei pieneen sydämeen sovi kertakaikkiaan. Room. 12:2, 1.Pietarin kirje: 1:13

    • Anonyymi

      Muistaahan ne, joilla muisti on ja unohtaahan he joilla 💖

    • Anonyymi

      "Plus kerro toki vielä että miten tämä laki on vaikeuttanut sinun omaa elämääsi? "

      Joo, joo, mutta vastaa SINÄ ensin, että miten sinun elämäsi olisi vaikeutunut jos lakia ei olisi hyväksytty. Vastaus: ei mitenkään. Eikö totta?

      • torre5

        Ja miten naisten elämä olisi vaikeutunut, jos ei olisi tehty lakia, että myös naiset saavat oikeuden äänestää.

        Ei mitenkään, eikös vaan?


    • Anonyymi

      Ei nuo ole mielenkiintoisia kysymyksiä. Pitäisi kysyä miten vaikka homomies suhtautuu transmieheen? Sateenkaariajattelun mukaan transmies on sukupuoleltaan mies ja homous on sitä että tuntee vetoa samaan sukupuoleen. Homomiehen pitäisi siis tuntea vetoa transmiehiin. Kysytään sitten "jos ei tunne vetoa, onko homomies transfoobikko?"

      • Voi jesus mikä ”logiikka”. En minäkään heterona tunne vetoa kaikkia naisia kohtaan mutta en minä silti ole ”naiskammoinen” tai naisten vihaaja…


      • Minä suhtaudun naisiin pääosin myönteisesti. Miehiin myös. Transseksuaalisista en pidä.


    Ketjusta on poistettu 112 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      190
      4303
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      234
      2262
    3. 133
      1647
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1321
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      178
      1075
    6. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1054
    7. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      79
      1036
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      55
      964
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      68
      939
    10. Mies, tunnistatko minut tästä

      🙋 Nainen, järkevä, mukava ja kiltti?
      Ikävä
      77
      935
    Aihe