Onko juutalaista vastaamaan?

Anonyymi

Mun äiti on venäläinen ja siellä syntynyt ja molemmat vanhemmat juutalaisia. Äiti meni nuorena naimisiin isän kanssa ja kääntyi kristityksi ja muutti Suomeen. Minä ja mun sisko on kastettu. Meitä alkanut kiinnostaa juutalaisuus. Minä erosin kirkosta heti kun tulin täysikäiseksi ja en ole harjoittanut mitään uskontoa. Olen lukenut juutalaisuudesta ja uskon Jumalaan. Jos käännyn juutalaiseksi, riittääkö Suomessa ympärileikkaus ja Bar Mitzva? Minulla ei muuta paikkaa kysyä kuin tämä kun äitin suku asuu ympäri maailmaa ja välit meni vähän huonoksi kääntymisessä.

3

229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Näitä asioita voi kysyä juutalaisesta Seurakunnasta.

• Anonyymi

Roskaa mitä kriteereitä on keksitty ja tullut tavsksi määritellä,juutalaiseen kansaa kuuluminen määräytyy uskonnon mukaan,tiettävästi ainoa sellainen.

• Anonyymi

Jos voit todistaa että äitisi juutalainen niin asia on sillä selvä ymmärtääkseni. Jos olet mies eikä sinua ole ympärileikattu niin se vaaditaan. varminta on kuitenkin kysyä Helsingin juutalaisesta seurakunnasta, tai jos haluat olla anonyymimpi niin esim chabadilla on ''Ask the rabbbi'' -toiminto (englanniksi). Suomessakin on pikkuruinen Chabad-yhteisö, josta voinet kysyä, jos olet vilpittömin mielin liikkeillä. Kaikkea hyvää sinulle!

https://www.chabad.org/asktherabbi/default_cdo/jewish/Ask-the-Rabbi.htm

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      176
      4977
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4366
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3097
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      250
      2924
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2872
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2491
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27