Kumpi Moroni ilmestyi Joseph Smithille.

Anonyymi

Vuonna 385 jaa. käytiin nefiläisten ja laamanilaisten välillä taistelu Kumoran kukkulalla. Tuossa taistelussa nefiläiset tuhottiin täydellisesti ottamatta lukuun muutamia harvoja. Tuohon sotaan yllyttäjinä oli 7 nefiläistä sotapäällikköä 130000 tuhannen joukkoineen. Loput nefiläiset 490000 olivat pakotettuja lähtemään tuohon sotaan.

2 näistä sotapäälliköistä jotka johdattivat nefiläisiä tuhoon vuonna 385 jaa. eli myöhemmin vuonna 1829 jaa. jolloin he olivat mukana Mormonin kirjan alkuun saattamisessa. He onnistuivat saamaan Joseph Smithin uskomaan että hänelle ilmestynyt Moroni oli elänyt aikaisemmin Mormonin poika Moronina (he tiesivät että Joseph Smithille ilmestynyt Moroni eli aikaisemmin Nefin kansaa hallinneena Moronina noin 70 eaa. mutta väittivät kivenkovaan Joseph Smithille että tuo Moroni oli Mormonin poika Moroni eksyttääkseen ja muuttaakseen yhden tärkeimmistä kirkkauden ilmoituksista joita piti ilmoitettaman evankeliumin palautuksessa), vaikka Moroni joka ilmestyi Joseph Smith nuoremmalle oli nefin kansan johtajana noin 74 eaa. hallinnut Moroni.

Nefin kansan johtajana noin 70 eKr elänyt Moroni luotiin taivaassa viidentenä luotuna persoonana (enkeli) ja tuolloin hän sai ensimmäiseksi nimekseen taivaassa Zotiel.

30

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Neljä muuta näistä seitsemästä nefiläisestä sotapäälliköstä eli myöhemmin 1900-2000 luvuilla nimillä Klaus Kinkel, Vernon Wayne Howell, Charles Milles Manson. James Warren Jones.

    • Anonyymi

      Ja yksi Kevin. Hän oli uusimman Map kirkon mukaan Jumalan 2. luoma enkeli. Aloitti myöhemmin striimauskanavan YouTubissa.

    • Anonyymi

      Joseph Smith keksi näitä tarinoitaan ja jotkut pitävät niitä uskontona. Vähän kuin jos Suomessa palvottas Sakari Topeliusta

    • Anonyymi

      Odota kuitenkin! Älä vielä lähde! Jos nyt annat vain 10% tuloistasi kirkkoon saat mahdollisuuden päästä ylimpään taivaaseen!

    • Anonyymi

      Tuosta 385 nykyistä ajanlaskua käydystä taistelusta ”nefiläisten” ja” laamanilaisten” välillä Amerikassa ei ole muuten löytynyt mitään arkeologisia todisteita. Vaikka siinä kaksi sivilsaatiota lähes tuhosivat toisensa ja yli 100000 kuoli.

      • Anonyymi

        Eikä ole tieteellisiä todisteita Mormonin kirjan mainitsemista elefanteista, hevosista, silkistä ja teräksestäkään. Vaikka kirjan tapahtumat sattuivat Amerikassa kauan ennen Kolumbusta.


      • Anonyymi

        Mormon, josta Mormonin kirja on saanut nimensä ja jota laamanilaiset eivät surmanneet Kumoran kukkulalla 385 jaa. vaikka hänen poikansa Moroni niin virheellisesti kirjoittaakin, luotiin taivaassa (142> vuorokautta ennen kuudennen luomiskauden loppua) ihmiskunnan esiisäksi Chamueliksi joka eli myöhemmin apostoli Paavalina.

        Mormon on siten myös laamanilaisten taivaallinen esiisä. (Mormon kuoli 387 jaa. joko haavan jälkiseurauksiiin tai luonnollisen kuoleman).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mormon, josta Mormonin kirja on saanut nimensä ja jota laamanilaiset eivät surmanneet Kumoran kukkulalla 385 jaa. vaikka hänen poikansa Moroni niin virheellisesti kirjoittaakin, luotiin taivaassa (142> vuorokautta ennen kuudennen luomiskauden loppua) ihmiskunnan esiisäksi Chamueliksi joka eli myöhemmin apostoli Paavalina.

        Mormon on siten myös laamanilaisten taivaallinen esiisä. (Mormon kuoli 387 jaa. joko haavan jälkiseurauksiiin tai luonnollisen kuoleman).

        Keksitkö sinä näitä juttuja itse sitä mukaa kun niitä kirjoitat vai onko sulla jotain lähteitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keksitkö sinä näitä juttuja itse sitä mukaa kun niitä kirjoitat vai onko sulla jotain lähteitä?

        Miten niin keksin? Satoja vuosia myöhemmin Roope Ankka ja Tupu, Hupu, ja Lupu löysivät noiden armijoiden jälkeensä jättämät kulta-aarteet. Ne sijaitsivat yhdessä kaivoksessa jota vartioi vihainen henki. Neuvokkaat aarteen etsijät saivat hengen kuitenkin huijattua pulloon Keksijä-Pellen laitteen avulla.

        Voit itse lukea Aku Ankan taskukirjasta nro 256


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keksitkö sinä näitä juttuja itse sitä mukaa kun niitä kirjoitat vai onko sulla jotain lähteitä?

        Minä pystyn palauttamaan kaiken tiedon luomisen alusta alkaen ja sitäkin kauemmas koska minut (Pyhä Henki eli Gabriel) luotiin jo ennen kuin Raamatun sanat "Alussa loi Jumala taivaat ja maan" kirjoitettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä pystyn palauttamaan kaiken tiedon luomisen alusta alkaen ja sitäkin kauemmas koska minut (Pyhä Henki eli Gabriel) luotiin jo ennen kuin Raamatun sanat "Alussa loi Jumala taivaat ja maan" kirjoitettiin.

        Missä vaiheessa Aku Ankka luotiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä vaiheessa Aku Ankka luotiin?

        Aku Ankka hahmon loi Disney-studion animaattori Richard ”Dick” Lundy vuonna 1934, tiettävästi Walt Disneyn kehittämän idean pohjalta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aku Ankka hahmon loi Disney-studion animaattori Richard ”Dick” Lundy vuonna 1934, tiettävästi Walt Disneyn kehittämän idean pohjalta.

        Mutta kukas Disney oli edellisessä elämässään?


    • Anonyymi

      Tuosta tarinasta juontuu varmaankin englannin kielinen adjektiivi "moronic"

      • Anonyymi

        Tampereella vaikuttaa Moronin jälkeläisistä koostuva popultaatio. Tampereenkiäliset uutisetkin alkavat tervehdyksellä soon Moron tai Mortonki. Moron on puhekiälesä lyhentynyt usein muotoon Moro. Soon Moron väännettään pakanain (varsinkin turkulaisten) keskuudessa myös häpäisevään muotoon "sörömnöö".


    • Tämä ihminen väittää olevansa Pyhä Henki.

      On sentään lukenut Mormonin Kirjan. Kirjan mukaan on Moroni niminen profeetta nefiläisten viimeisinä aikoina ennen tuhoa. Joseph Smith käsittää sen hänelle ilmestyneen enkeliolennon olleen tämä Moroni.

      Ei ole mitään järkevää syytä epäillä tätä käsitystä, vaikka olisi samannimisiä muita profeettoja.

      • Samanlaisia satuja tuo tyyppi suoltaa kuin Smith ja sinä. Niillä on vain viihdearvoa, jos sitäkään.


      • Anonyymi

        Olli on hankkinut kannuksensa Enver Hoxhan (langenneen enkelin) kanssa joka surmasi edellisessä elämässään miehen joka (mies) toimi samassa sähköyhtiössä sähköteknikkona kuin minä vuosina 1984-1986.

        Mitähän mormonikirkosta on hyötyä Jumalan suunnitelmissa kun se antaa saatanan seuraajien (kahden nefiläisen sotapäällikön) eksyttää itsensä uskomaan valheiden isän (saatanan) eksytyksiä? Jopa baptistit ovat lähempänä totuutta koska heillä ei ole virallista uskontunnustusta.

        Sennimistä enkeliä kuin Moroni ei ole luotu koskaan taivaassa mutta taivaassa luotiin <142 vuorokautta ennen kuudennen luomiskauden loppua (vähän ennen 142 vuorokautta ennen kuudennen luomiskauden loppua) enkeli joka sai ensimmäiseksi nimekseen taivaassa Zotiel ja joka eli myöhemmin Nefin kansan johtaja Moronina noin 70 eKr ja sitä myöhemmin hän (Zotiel) ilmestyi Joseph Smithille 1823-1827 jKr paljastaen hänelle kultalevyjen kätköpaikan joista kultalevyistä Mormonin kirja on käännetty.


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Samanlaisia satuja tuo tyyppi suoltaa kuin Smith ja sinä. Niillä on vain viihdearvoa, jos sitäkään.

        Nyt kun korkein enkeli, joka on saastuttanut itsensä homoilemalla miesten kanssa, ei olekaan enää Lucifer vaan Uriel, niin sinähän voisit Höpsislöpsis alkaa palvomaan tästä lähtien Urielia Luciferin sijasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kun korkein enkeli, joka on saastuttanut itsensä homoilemalla miesten kanssa, ei olekaan enää Lucifer vaan Uriel, niin sinähän voisit Höpsislöpsis alkaa palvomaan tästä lähtien Urielia Luciferin sijasta.

        MOT


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olli on hankkinut kannuksensa Enver Hoxhan (langenneen enkelin) kanssa joka surmasi edellisessä elämässään miehen joka (mies) toimi samassa sähköyhtiössä sähköteknikkona kuin minä vuosina 1984-1986.

        Mitähän mormonikirkosta on hyötyä Jumalan suunnitelmissa kun se antaa saatanan seuraajien (kahden nefiläisen sotapäällikön) eksyttää itsensä uskomaan valheiden isän (saatanan) eksytyksiä? Jopa baptistit ovat lähempänä totuutta koska heillä ei ole virallista uskontunnustusta.

        Sennimistä enkeliä kuin Moroni ei ole luotu koskaan taivaassa mutta taivaassa luotiin <142 vuorokautta ennen kuudennen luomiskauden loppua (vähän ennen 142 vuorokautta ennen kuudennen luomiskauden loppua) enkeli joka sai ensimmäiseksi nimekseen taivaassa Zotiel ja joka eli myöhemmin Nefin kansan johtaja Moronina noin 70 eKr ja sitä myöhemmin hän (Zotiel) ilmestyi Joseph Smithille 1823-1827 jKr paljastaen hänelle kultalevyjen kätköpaikan joista kultalevyistä Mormonin kirja on käännetty.

        Olen tehnyt parannuksen.

        Taas meille puhuu ihminen, joka luulee olevansa Pyhä Henki. Ei Napoleon, ei Stalin, ei Jeesus, vaan Pyhä Henki. Varsin harvinainen tapaus.

        Vankilassa minulla oli yksi Jeesus asiakkaana. Stalineita ja Lenineitä olen myös nähnyt.

        Sinun kannattaisi rukoilla ja mietiskellä ja keskustella seurakuntasi papin kanssa ennen kaikkea.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Olen tehnyt parannuksen.

        Taas meille puhuu ihminen, joka luulee olevansa Pyhä Henki. Ei Napoleon, ei Stalin, ei Jeesus, vaan Pyhä Henki. Varsin harvinainen tapaus.

        Vankilassa minulla oli yksi Jeesus asiakkaana. Stalineita ja Lenineitä olen myös nähnyt.

        Sinun kannattaisi rukoilla ja mietiskellä ja keskustella seurakuntasi papin kanssa ennen kaikkea.

        Eipä tuo parannus auta sinua sennenmpää kuin kirkon johtajiakaan

        4 Ja minä annan lapset heille ruhtinaiksi, ja pienokaiset hallitsevat heitä.

        12 Ja minun kansani sortajat ovat lapsia, ja naiset hallitsevat sitä. Oi kansani, sinun aopastajasi vievät sinut harhaan ja hämmentävät polkujesi suunnan.


      • Olli.S kirjoitti:

        Olen tehnyt parannuksen.

        Taas meille puhuu ihminen, joka luulee olevansa Pyhä Henki. Ei Napoleon, ei Stalin, ei Jeesus, vaan Pyhä Henki. Varsin harvinainen tapaus.

        Vankilassa minulla oli yksi Jeesus asiakkaana. Stalineita ja Lenineitä olen myös nähnyt.

        Sinun kannattaisi rukoilla ja mietiskellä ja keskustella seurakuntasi papin kanssa ennen kaikkea.

        Miksi et tee nyt parannusta? Olet diktatuurilahkon pauloissa. Onneksi sillä ei kuitenkaan ole sellaista valtaa kuin mitä Hoxhalla oli. Mutta aikamoinen lahko pikkutyttöjen moninainti-, verisovitus- ym. oppeineen. Valtaahan mormonilahkollakin on, mutta vain omiin jäseniinsä. Toisin ei täydessä voimassa heihinkään, koska ympäröivä yhteiskunta asettaa rajojaan. Se teki sitä jo Bigmaha Youngin aikaan hänen harmikseen, joten hän ei voinut omakätisesti suorittaa verisovitusta tummaihoisten naineille, kuten olisi omien sanojensa mukaan halunnut.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Olen tehnyt parannuksen.

        Taas meille puhuu ihminen, joka luulee olevansa Pyhä Henki. Ei Napoleon, ei Stalin, ei Jeesus, vaan Pyhä Henki. Varsin harvinainen tapaus.

        Vankilassa minulla oli yksi Jeesus asiakkaana. Stalineita ja Lenineitä olen myös nähnyt.

        Sinun kannattaisi rukoilla ja mietiskellä ja keskustella seurakuntasi papin kanssa ennen kaikkea.

        Oletko tehnyt parannuksen siitä että taivaassa on Luoja Jumala Jehovan lisäksi seitsemän muuta Jumalaa jotka eivät osallistuneet luomiseen?
        Oletko tehnyt parannuksen siitä että Jumala Jehova (ei Jeesus) ei ole koskaan ollut ihminen eikä Hän ole koskaan saanut korotusta ihmiseksi ?
        Oletko tehnyt parannuksen siitä ettei Jumala Jehovalla (ei Jeesus) ole puolisoa eikä Hän ole siittänyt puolisonsa kanssa muita persoonia ja ettei taivaassa ole äitiä?
        Oletko tehnyt parannuksen siitä että Sana eli Jeesus on Jumalan ensimmäiseksi luoma persoona kuten Raamattukin opettaa?
        Oletko tehnyt parannuksen siitä että Pyhällä Hengellä eli Gabrielilla voi olla ja on lihaa ja luuta oleva ruumis?
        Oletko tehnyt parannusta siitä että Joseph Smithille ilmestyi 1823-1827 Nefin kansan johtajana elänyt Moroni eikä Mormonin poika Moroni?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tehnyt parannuksen siitä että taivaassa on Luoja Jumala Jehovan lisäksi seitsemän muuta Jumalaa jotka eivät osallistuneet luomiseen?
        Oletko tehnyt parannuksen siitä että Jumala Jehova (ei Jeesus) ei ole koskaan ollut ihminen eikä Hän ole koskaan saanut korotusta ihmiseksi ?
        Oletko tehnyt parannuksen siitä ettei Jumala Jehovalla (ei Jeesus) ole puolisoa eikä Hän ole siittänyt puolisonsa kanssa muita persoonia ja ettei taivaassa ole äitiä?
        Oletko tehnyt parannuksen siitä että Sana eli Jeesus on Jumalan ensimmäiseksi luoma persoona kuten Raamattukin opettaa?
        Oletko tehnyt parannuksen siitä että Pyhällä Hengellä eli Gabrielilla voi olla ja on lihaa ja luuta oleva ruumis?
        Oletko tehnyt parannusta siitä että Joseph Smithille ilmestyi 1823-1827 Nefin kansan johtajana elänyt Moroni eikä Mormonin poika Moroni?

        En ole tehnyt parannusta noista. Kirjoittaisin ne eri tavalla, ja sinä esität minun mielestä tuossa selvää harhaoppia.

        Palautettu evankeliumi kirkossamme on täysin oikea evankeliumi.

        Kastaa kyllä ehkä pitäisi kaikki, jotka uskovat Jeesukseen ja haluavat kasteen. Sitten vasta opettaa evankeliumi tarkasti. Näin tehdään joissakin kirkoissa. Ym.

        Mutta jos meillä on muutosehdotuksia, niistä keskustelemme keskenämme ja aina pääsemme yksimielisyyteen. Ei ole mitään syytä lähteä oikeasta kirkosta, saattaa itsekin olla väärässä ehdotuksineen.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        En ole tehnyt parannusta noista. Kirjoittaisin ne eri tavalla, ja sinä esität minun mielestä tuossa selvää harhaoppia.

        Palautettu evankeliumi kirkossamme on täysin oikea evankeliumi.

        Kastaa kyllä ehkä pitäisi kaikki, jotka uskovat Jeesukseen ja haluavat kasteen. Sitten vasta opettaa evankeliumi tarkasti. Näin tehdään joissakin kirkoissa. Ym.

        Mutta jos meillä on muutosehdotuksia, niistä keskustelemme keskenämme ja aina pääsemme yksimielisyyteen. Ei ole mitään syytä lähteä oikeasta kirkosta, saattaa itsekin olla väärässä ehdotuksineen.

        Melko irvokasta kutsua Smithin oppia palautetuksi evankeliumiksi! Ikään kuin alkukristityt olisivat moninaineet pikkutyttöjä, harjoittaneet rotusortoa, käyttäneet jatkuvasti taika-alusvaatteita, maksaneet kymmenykset johtajiensa bisnesten pyörittämiseen, jne.


    • Anonyymi

      LOL. Täällähän syntyy uskonkappaleita ihan liukuhihnalla. Kuka enää Raamattu tarttee kun voi itse väittää mitä lystää. Ja sitten vain väittää että vaviskaa vääräuskoiset, olen saanut tämän kaiken ilmoituksena jumalalta

      • Anonyymi

        Olli haluaa että sinä liityt mormonikikirkkoon ja vasta sen jälkeen saat kysellä. Tosin sen jälkeen sinut painostetaan uskomaan mormonikirkon virallisiin oppeihin, oppeihin jotka on perseestä revittyjä, eikä sinulla ole enää sen jälkeen vapaata tahtoa etkä saa päättää mikä on oikeaa ja mikä väärää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olli haluaa että sinä liityt mormonikikirkkoon ja vasta sen jälkeen saat kysellä. Tosin sen jälkeen sinut painostetaan uskomaan mormonikirkon virallisiin oppeihin, oppeihin jotka on perseestä revittyjä, eikä sinulla ole enää sen jälkeen vapaata tahtoa etkä saa päättää mikä on oikeaa ja mikä väärää.

        Vapautta mormonikirkko ei halua sinulle antaa vaan he haluavat tehdä sinusta ihmisten orjan joka maksaa kirkon johtajille niin että heidän valtansa kasvaa sinuun sinun saamatta siunauksia ainakaan rahassa tai taloudellisessa muodossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapautta mormonikirkko ei halua sinulle antaa vaan he haluavat tehdä sinusta ihmisten orjan joka maksaa kirkon johtajille niin että heidän valtansa kasvaa sinuun sinun saamatta siunauksia ainakaan rahassa tai taloudellisessa muodossa.

        Itse he (mormonikirkon johtajat) eivät mene siitä ovesta, ovesta joka johtaa vapauteen ja jonka oven Pyhä Henki (Gabriel) on heille avannut, sisälle eivätkä he tahdo että muutkaan pääsevät siitä ovesta sisälle.

        Johannes 8:32
        "ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      149
      6371
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3848
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1985
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1799
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1553
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1498
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1478
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe