Raamatun mukaan Jumala on täysin

Anonyymi

ihmisen kaltainen olento.

Miten sellainen on pystynyt luomaan kaiken?
Mitä Jumala tekee sukupuolielimellään?

Miksi pappi Esra hävitti kaikki kirjoitukset, joissa mainittiin Jumalan vaimo Ashera?
Tämä tapahtui n. 430 eaa.

32

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      > ihmisen kaltainen olento.

      Millä perusteella?

      Raamattu sanoo:

      "Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
      Joh. 4:24

      "Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus."
      1 Joh. 4:8

      "Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä."
      1 Joh. 4:16

      • Anonyymi

        Miten henki voi kävellä, puhua ja syödä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten henki voi kävellä, puhua ja syödä?

        Saduissa kaikki on mahdollista.


      • Anonyymi

        Hölynpölyä lapsi kirjoitit. Etkö tiedä, että "rakkaus" on tunnetila aivojemme neuroniverkostossa. "Rakkaus" on siis aivoissamme, eikä se ole mikään konkreettinen olento.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölynpölyä lapsi kirjoitit. Etkö tiedä, että "rakkaus" on tunnetila aivojemme neuroniverkostossa. "Rakkaus" on siis aivoissamme, eikä se ole mikään konkreettinen olento.

        > Hölynpölyä lapsi kirjoitit. Etkö tiedä, että "rakkaus" on tunnetila aivojemme neuroniverkostossa.

        Raamatun mukainen rakkaus ei ole tunnetila.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Hölynpölyä lapsi kirjoitit. Etkö tiedä, että "rakkaus" on tunnetila aivojemme neuroniverkostossa.

        Raamatun mukainen rakkaus ei ole tunnetila.

        Mitä eroa "Raamatun rakkaudella" ja "rakkaudella" sitten on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölynpölyä lapsi kirjoitit. Etkö tiedä, että "rakkaus" on tunnetila aivojemme neuroniverkostossa. "Rakkaus" on siis aivoissamme, eikä se ole mikään konkreettinen olento.

        HÖlynpöly on itse hölyn ja pölyn tiellä, eikä tajua asioita.
        On ensin löydettävä Jumala, että ymmärtää, jos lähtee väärästä päästä pakana liikkeelle, on kuin pentu polulla kyselemässä, eikä tajua mitään. Sen kertoo jo oma suusi ilmaisu asiana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HÖlynpöly on itse hölyn ja pölyn tiellä, eikä tajua asioita.
        On ensin löydettävä Jumala, että ymmärtää, jos lähtee väärästä päästä pakana liikkeelle, on kuin pentu polulla kyselemässä, eikä tajua mitään. Sen kertoo jo oma suusi ilmaisu asiana.

        Missähän se sinun taikauskon Jumalasi sitten oikein luuraa?

        Vain psyykkisesti häiriintyneet ilmeisti pystyvät sellaisen hepun hallusinoimaan.


    • Anonyymi

      Tällä hetkellä jumala potee vaikeaa eturauhassyöpää. Ashera ei ole suostunut seksiin sen jälkeen, kun jumala kävi naiskentelemassa Mariaa.
      Kuolema käy vierailulla itse jumalan luona, jonka jälkeen alkaa 1000-vuotinen sota taivaan herruudesta.
      Helluntailaisten jumala Saatana on voittajaehdokas numero 1.

      • Anonyymi

        Tyhmää kansakolulaisen aivorakenteisen kirjoitus. Aivan ala-arvoinen esiintulo.


    • Anonyymi

      Jumala loi tarinassa ihmisen omaksi kuvakseen joten sen täytyy olla ihmisen muotoinen.

      • Anonyymi

        Palikkatestikalle, siinä näkyy lyövän pyörää palikkaa kolmikulaisesta, eikä onnistu.
        Sitä se on - kun on pihalla.


    • Anonyymi

      Tartu vaihteeksi raamattuun itse ja lue, niin ymmärrät asiat. Asherastakin.

      Miten se Jeesus olisi pissannut jos ei piip-peliä olisi ollut?

      • Anonyymi

        Jeesus todennäköisesti ristiinnaulittiin alastomana. Siitä olisi varmasti jäänyt merkintöjä raamattuun, että jotain puuttui Jeesukselta, jos jotain olisi Jeesukselta puuttunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus todennäköisesti ristiinnaulittiin alastomana. Siitä olisi varmasti jäänyt merkintöjä raamattuun, että jotain puuttui Jeesukselta, jos jotain olisi Jeesukselta puuttunut.

        5. Moos. 16:21 Älä pystytä itsellesi asera-karsikoita...

        Karsikko-sana tarkoittaa puuta tai paalua. Jumala siis kieltää palvomasta Asheraa ja pystyttämästä sille mitään palvontapystiä.


      • Anonyymi

        ”Varhaisissa kirjoituksissa tunnettiin Asera, Jahven vaimo. Molemmat olivat tasaveroisia jumalia. Esra poisti taivaasta Aseran ja korosti uskonnon miehisyyttä.” Ilmankos Vanhassa Testamentissa poltetaan asera-paaluja.


      • Anonyymi

        Onko Jumalalla ja Jeesuksella kivekset?


      • Anonyymi

        Tyhmää kirjoitusta, eikä siihen tarvitse kenenkään vastata. Aivopieruset ei tavii tulla tyhmine ajatusjuttuineen esiintymään areenalle, johan siinä häpäisette itsenne puheillanne.
        Pentumaailma elää samalla tasolla.


    • Anonyymi

      Jos soittaisi, että alussa ihminen loi Jumalan omaksi kuvakseen.
      Ja ennenkaikkea miehen kuvaksi.

      • Anonyymi

        Aadam oli ensimmäinen luotu ihminen, mies, suoraan maa-aineksesta luotu. Eeva tehtiin eri tavalla, eli nainen tehtiin jo luodusta, elävästä miehestä. Mutta molemmat ovat Jumalan kuvia raamatun mukaan.

        En usko, että sillä asialla (Jumalan kuvalla) tarkoitettiin niinkään ihmisen ulkomuotoa, eli sitä, että välttämättä näyttäisimme ulkoisesti Jumalalta. Vaan enemmänkin vaikkapa sitä, että olemme luomakunnan ylimmän olennon roolissa (nykyään puhutaan ravintoketjun huipulla olemisesta) ja sillä tavoin Jumalan kaltaisia, siis luomakunnassa korkeimpia. Ihmisenhän käskettiin hallita luotua maailmaa, alistaa muu luotu maailma valtansa alle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aadam oli ensimmäinen luotu ihminen, mies, suoraan maa-aineksesta luotu. Eeva tehtiin eri tavalla, eli nainen tehtiin jo luodusta, elävästä miehestä. Mutta molemmat ovat Jumalan kuvia raamatun mukaan.

        En usko, että sillä asialla (Jumalan kuvalla) tarkoitettiin niinkään ihmisen ulkomuotoa, eli sitä, että välttämättä näyttäisimme ulkoisesti Jumalalta. Vaan enemmänkin vaikkapa sitä, että olemme luomakunnan ylimmän olennon roolissa (nykyään puhutaan ravintoketjun huipulla olemisesta) ja sillä tavoin Jumalan kaltaisia, siis luomakunnassa korkeimpia. Ihmisenhän käskettiin hallita luotua maailmaa, alistaa muu luotu maailma valtansa alle.

        Miksi väität tuota myyttistä tarinaa todeksi? Miksi jatkat valehteluasi?
        Alakoululainenkin tietää, ettei ihminen ole Jumalan luoma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi väität tuota myyttistä tarinaa todeksi? Miksi jatkat valehteluasi?
        Alakoululainenkin tietää, ettei ihminen ole Jumalan luoma.

        Sinulle pitää puhua kansakoulutasoista kieltä. Et muutoin ymmärrä asioita.
        Siksi kieli kertoo - että ymmärtää - mitä asioissa opetetaan - neuvoteen ja ohjataan.
        Ajattelitko, että Jumalan kieli olisi vinkurobotin tikitystä, niin avot, lapsena sanoisit, että nyt on asiaa.
        Kyllähän pennyille pitää kertoa, että oppi tulee esiin ymmärrettävällä tavalla, että tämä tyhmä ihmiskunta jotenkin saisi punaisen langan päästä kiinni, Ja vaikka se on yksinkertainen kieli - ei opi pojat elämänohjeilla toimimaan, vaan lyövät typerää päätä seinään. Saa nähdä, alkaako tykiruoka-aika tässä, kun Jumalan neuvot on hyljätty.
        Lehdet puhuvat vakavia aikoja, jotka kannattaa ottaa vakavasti.
        Kainin henki elää - vaikka Herra sanoi hänellekin, että mielesi on musta, hallitse sitä.

        Kuis- on? Ihminen tappaa- ei ota asiaa todesta, vaan sanoo neuvoja myytiksi.

        No tapelkaahan ja murhatkaa toisianne. Se on siten ansiotanne, kun kansakoulussa ei opita elämäisen ehtoja. Tyhmyys on vallalla - edelleen ja vielä joku täällä kehuu jumaluuttaan, että atistisen mielen valta - ratkaisisi kaiken. PYH


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle pitää puhua kansakoulutasoista kieltä. Et muutoin ymmärrä asioita.
        Siksi kieli kertoo - että ymmärtää - mitä asioissa opetetaan - neuvoteen ja ohjataan.
        Ajattelitko, että Jumalan kieli olisi vinkurobotin tikitystä, niin avot, lapsena sanoisit, että nyt on asiaa.
        Kyllähän pennyille pitää kertoa, että oppi tulee esiin ymmärrettävällä tavalla, että tämä tyhmä ihmiskunta jotenkin saisi punaisen langan päästä kiinni, Ja vaikka se on yksinkertainen kieli - ei opi pojat elämänohjeilla toimimaan, vaan lyövät typerää päätä seinään. Saa nähdä, alkaako tykiruoka-aika tässä, kun Jumalan neuvot on hyljätty.
        Lehdet puhuvat vakavia aikoja, jotka kannattaa ottaa vakavasti.
        Kainin henki elää - vaikka Herra sanoi hänellekin, että mielesi on musta, hallitse sitä.

        Kuis- on? Ihminen tappaa- ei ota asiaa todesta, vaan sanoo neuvoja myytiksi.

        No tapelkaahan ja murhatkaa toisianne. Se on siten ansiotanne, kun kansakoulussa ei opita elämäisen ehtoja. Tyhmyys on vallalla - edelleen ja vielä joku täällä kehuu jumaluuttaan, että atistisen mielen valta - ratkaisisi kaiken. PYH

        Olet sairas ja hyvin yksinkertainen ihminen. Olet syvällä taikauskoissasi.

        Järkesi ei riitä tajuamaan, että kristinusko on silkkaa taikauskoista hölynpölyä.


    • Anonyymi

      Ajan merkit ja taivas TV7 ei taaskaan perä.
      Äijä lukee kuinka Räsänen on oikeinmassa, ja miten Unkarin Orban on hyvä jätkä.
      Eikä mr. Trump voi olla muuta kun oikeassa.
      Tekstikehä pyytää rahaa taas Jumala töihin. Jumala itse kun ei osaa rahaa tehdä.

    • Mutta siellä sanotaan myös, että "taivaisten taivaisiin sinä et mahdu", ja "enkö minä (jumala) täytä taivasta ja maata".

    • Raamattu itse kertoo, että taivaassa ei olla henkiä, vaan hyvin fyysisiä solukasoja. Sama koskee myös Jumalaa.

    • Anonyymi

      1Kor.15:47 Biblia (1776) Ensimäinen ihminen on maasa ja maallinen, toinen ihminen on itse Herra taivaasta. Joh.3:31-32. Ef.4:9

    • Anonyymi

      Aloittajan on lähdettävä Golgatan rististä liikkeelle. Turhaa sitä on muuta vängätä ja kysellä.
      Pakanallisuus tietona, ei ole mistään kotoisin, koska siinä ei ole iankaikkisuutta, eikä elämää.

    • Anonyymi

      1Kun.8:27 Mutta asuuko todella Jumala maan päällä? Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut! 2Aikak.2:6 Kuka kykenisi rakentamaan hänelle huoneen? Taivaisiin ja taivasten taivaisiin hän ei mahdu. Mikä siis olen minä rakentamaan hänelle temppeliä muuta varten kuin uhratakseni hänen edessänsä? 2Aikak.6:18 Mutta asuuko todella Jumala maan päällä ihmisten seassa? Ktso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut! Ps.68:33-34.

    • Anonyymi

      Ap.t.7:47-49 Mutta Salomo hänelle huoneen rakensi. Korkein ei kuitenkaan asu käsillä tehdyissä huoneissa; sillä näin sanoo profeetta: Taivas on minun valtaistuimeni ja maa minun jalkojeni astinlauta; minkäkaltaisen huoneen te minulle rakentaisitte, sanoo Herra, tai mikä paikka olisi minun leposijani? Matt.5:34-37 Mutta minä sanon teille: älkää ensinkään vannoko, älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistui, älkääkä maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa astinlauta, älkää myöskään Jerusalemin kautta, sillä se on suuren Kuninkaan kaupunki; äläkä vanno pääsi kautta, sillä et sinä voi yhtäkään hiusta tehdä valkeaksi etkä mustaksi; vaan olkoon teidän puheenne: On, on, tahi: ei ei. Mikä siihen lisätään, se on pahasta. Jaak.5:12

    • Anonyymi

      2Moos.20:11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä siinä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen. Jes.37:16 Herra Sebaot, Israelin Jumala, jonka valtaistuita kerubit kannattavat, sinä yksin olet maan kaikkien valtakuntain Jumala; sinä olet tehnyt taivaan ja maan. Jer.32:17-18 Oi Herra, Herra! Katso, sinä olet tehnyt taivaan ja maan suurella voimallasi ja ojennetulla käsivarrellasi; ei mikään ole sinulle mahdotonta; sinä joka teet laupeuden tuhansille, mutta kostat isäin pahat teot heidän jälkeensä heidän lastensa helmaan; sinä suuri, voimallinen Jumala, jonka nimi on Herra Sebaot. Ap.t.4:24 Sen kuultuansa he yksimielisesti korottivat äänensä Jumalan puoleen ja savoivat: Herra, sinä, joka olet tehnyt taivaan ja maan ja meren, ja kaikki, mitä niissä on! Ilm.14:6-7

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      44
      3081
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      88
      2095
    3. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      78
      1719
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1445
    5. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      239
      1235
    6. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      148
      1104
    7. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      1074
    8. Kyllä tämä tästä kääntyy hoki Orpo tänään eduskunnassa

      Mihin suuntaan se sitten kääntyy? Kyllä on mielenkiintoista odottaa tätä "käännöstä" mihin Orpo uskoo. Milloin ja miten
      Maailman menoa
      116
      1059
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      13
      1018
    10. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      48
      1011
    Aihe