Ihanaa talviajoa sähköautolla

Anonyymi

31

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo kuppiloissa asiointi onkin ilmaista, kun koko perheen pitää tyytyväisenä. Muistakaahan sitten, että lataatte sitä sähköä vain sen verran, mitä tarvitsette, niin ei mene jonon viimeisillä ihan kokopäivää odotellessa.👀

      • Anonyymi

        Jep.


    • Anonyymi

      Eihän tuo Polestar ihan halpismerkki ole. Volvon suunnittelijat eivät ole osanneet asiaansa.

    • Anonyymi

      Ei luulisi näiden akkujenkaan eristämisen kylmyydeltä olevan ylivoimainen asia, mutta ilmeisesti on.

      • Anonyymi

        Sitten ongelmana on kesäkuumalla liiallinen lämpö!


    • Anonyymi

      Eikö nämä patterileluilla ajavat vaan vois hankkia diesel-generaattoria lelun takapaxiin, niin pääsisivät joskus edes perille yhtäsoittoa!?

      • Anonyymi

        "Eikö nämä patterileluilla ajavat vaan vois hankkia diesel-generaattoria lelun takapaxiin, niin pääsisivät joskus edes perille yhtäsoittoa!?"

        Mutta sitten se ei olisi enää täyssähkö auto, vaan diesel hybridi!! 🙄


      • Sähköautolla ei voi ajaa silloin kun ladataan akkua.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Sähköautolla ei voi ajaa silloin kun ladataan akkua.

        No siinä meni sitten sekin oljenkorsi!


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Sähköautolla ei voi ajaa silloin kun ladataan akkua.

        Sähköautolla ei voi ajaa silloin kun ladataan akkua.

        *********

        Itselataava hybridi-Toyota tekee tässäkin poikkeuksen. Tunnettu tosiasiahan on, että itselataava hybridi-Toyota kulkee puolet sähköllä, mutta se on siinäkin suhteessa fiksusti rakennettu, että se pystyy lataamaan ajoakkua ajettaessakin. Sillä liikuttaessa ei siis tarvitse kyttäillä kauppojen pihoilta toimimattomia latauspaikkoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautolla ei voi ajaa silloin kun ladataan akkua.

        *********

        Itselataava hybridi-Toyota tekee tässäkin poikkeuksen. Tunnettu tosiasiahan on, että itselataava hybridi-Toyota kulkee puolet sähköllä, mutta se on siinäkin suhteessa fiksusti rakennettu, että se pystyy lataamaan ajoakkua ajettaessakin. Sillä liikuttaessa ei siis tarvitse kyttäillä kauppojen pihoilta toimimattomia latauspaikkoja.

        Joopa joo. Tarkoitin tietysti ladattavia autoja, mutta en sellaisia, joita ladataan pelkästään polttoaineella.
        Ei sitä hybridi toitsuakaan pysty ajaess/eikä muutenkaana lataamaan aggregaatilla...


      • Anonyymi kirjoitti:

        No siinä meni sitten sekin oljenkorsi!

        Harvoja täyssähköautoja voi yleensäkään ladata aggregaatilla. Ei ainakaan niillä halvemmilla malleilla.
        Esimerkiksi 1,8kW aggregaatilla saisi 2,5 tunnin latauksella saa ajomatkaa 30 kilometriä.
        3,6kW täytyisi ladata 1,5 tuntia, jotta saisi sen 30 km.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Joopa joo. Tarkoitin tietysti ladattavia autoja, mutta en sellaisia, joita ladataan pelkästään polttoaineella.
        Ei sitä hybridi toitsuakaan pysty ajaess/eikä muutenkaana lataamaan aggregaatilla...

        Ei sitä hybridi toitsuakaan pysty ajaess/eikä muutenkaana lataamaan aggregaatilla...

        ***********

        Miksi ihmeessä Tojotaa pitäisi ladata ulkopuolisella agregaatilla, koska auto on jo itsessään erinomainen agregaatti. Tojota on edelleen kunkku näissä sähkökulkineissa.


    • Anonyymi

      Lidlin parkkipaikalla ne kyttäävät ilmaista sähköä, niin Teslat kuin Auditkin.

      • Anonyymi

        Kaupassa eivät kuskit käy, vaan istua jököttävät sen 2 tuntia autossa. Kerran tosin näin yhden vievän pikaisesti kassillisen palautuspulloja mutta otti senkin rahana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupassa eivät kuskit käy, vaan istua jököttävät sen 2 tuntia autossa. Kerran tosin näin yhden vievän pikaisesti kassillisen palautuspulloja mutta otti senkin rahana.

        Kaupassa eivät kuskit käy, vaan istua jököttävät sen 2 tuntia autossa. Kerran tosin näin yhden vievän pikaisesti kassillisen palautuspulloja mutta otti senkin rahana.

        *********

        Sähköautokuski kyllästyi siis odottelemaan latauksen loppumista ja aloitti latausaikana kaljanjuonnin. Sehän on ihan hyvä harrastus, mikäli autosta löytyy toinen ajokykyinen henkilö. Sähköautolla ei siis voi ajella yksikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupassa eivät kuskit käy, vaan istua jököttävät sen 2 tuntia autossa. Kerran tosin näin yhden vievän pikaisesti kassillisen palautuspulloja mutta otti senkin rahana.

        *********

        Sähköautokuski kyllästyi siis odottelemaan latauksen loppumista ja aloitti latausaikana kaljanjuonnin. Sehän on ihan hyvä harrastus, mikäli autosta löytyy toinen ajokykyinen henkilö. Sähköautolla ei siis voi ajella yksikseen.

        Olen kuullut, että ALKO alkaa laittaa latauslaitteita pitkäripaisen oven pieleen, jotta sähköautoilijoilta saataisiin ylimääräiset rahat pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuullut, että ALKO alkaa laittaa latauslaitteita pitkäripaisen oven pieleen, jotta sähköautoilijoilta saataisiin ylimääräiset rahat pois.

        Teslamies ei sorru tuhlaamaan.


    • Anonyymi

      Vetyautolla lähtee lappiin niin sehän nykäisee tankin tyhjäksi yön seisomisen aikana ettei auto jäädy. Yllätys kun lähteen kotiin niin vety on loppu ilman että on ajanut metriakään.

      • Anonyymi

        Hyvä että on tuollainen toiminto tehty, järjestelmän suojelemiseksi. Volkkareista jysähtää akut paskaksi, jos pakkanen tippuu alle -30 asteen, auton seistessä tovin. Uskon täysin, että vetyautot toimivat moitteettomasti Suomen oloissa, jos ne on Japanilaisten tai Korealaisten suunnittelemia, Saksalaisista en menisi takuuseen, niille kun on jo ylitsepääsemätöntä suunnitella pakkasessa toimivat ovet ja bensa/latausluukut.


      • Anonyymi

        "Vetyautolla lähtee lappiin niin sehän nykäisee tankin tyhjäksi yön seisomisen aikana ettei auto jäädy. "

        No, josko nyt kuitenkin ja viimeinkin laittaisit tuon vähän kaikkialla toistamasi tarinan tukesi linkkiä fakta-artikkeliin / aineistoon, lihaa luiden ympärille, ettei menisi covid-kuumeilun piikkiin.

        Mutta eiköhän tuo todellisuudessa toimi ihan vain tavanomaisen esilämmityksen tapaan.

        Toisekseen, tarvittavan lämmön aikaansaaminen ja ylläpitäminen tuskin kuluttaa vetyä ajosuoritteen tapaan.


      • Anonyymi

        Nyt taisi tulla urbaani legenda. Ei polttokennoautossa tarvitse pitää,akustoja lämpimänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vetyautolla lähtee lappiin niin sehän nykäisee tankin tyhjäksi yön seisomisen aikana ettei auto jäädy. "

        No, josko nyt kuitenkin ja viimeinkin laittaisit tuon vähän kaikkialla toistamasi tarinan tukesi linkkiä fakta-artikkeliin / aineistoon, lihaa luiden ympärille, ettei menisi covid-kuumeilun piikkiin.

        Mutta eiköhän tuo todellisuudessa toimi ihan vain tavanomaisen esilämmityksen tapaan.

        Toisekseen, tarvittavan lämmön aikaansaaminen ja ylläpitäminen tuskin kuluttaa vetyä ajosuoritteen tapaan.

        Millä takaisin, kun Lapissa ei olekaan vetyasemaa.


    • Anonyymi

      Halpoja motelleja 50km välein ja Barbaraa joutuu pölynimuri kauppias pumppaamaan!😭🤣😂😅

    • Anonyymi

      Niin, ja sitten kun ja jos se kahvila tai motelli olisikin suljettu covidin vuoksi, henkilökunta sairauslomalla, niin on aika ottaa takapaksista jokin super-eristetty pilkkihaalari päälle ..... miten olisi sellainen lämpöinen, nätti ja pörröinen valkoinen pupuhalari, vaikka oikein korvien kera, sopisi niin söpösti duracel-teemaan ja sitten vain puputanssi päälle jottei palellu.

      Mutta heijastimet on hyvä turvallisuuden vuoksi kiinnittää pupuhaalariin ettei käy köpelösti, valkoinen pupu valkoisessa lumessa ja hups' paha polttari ajoi yli.

      Saa myös toivoa, että se ehdottomasti tarvittava latauspaikka on toiminnassa ja omilla aplikaatioilla ja kortiella saa latauksen maksettua, mutta pitkä on odottavan aika ja varsikin pakkasessa, söpössä valkoisessa pupuhaalarissakin.

      Lisäksi pikalataukset syövät akkua ja sen kestoikää.

      • Anonyymi

        Onkohan kukaan tutkinut, tai uskaltanut sitä ääneen sanoa, kuinka paljon pikalataus lyhentää akun ikää, minkä elinikä on hyvälläkin käytöllä melko lyhyt.


    • Anonyymi

      mikäli uutisiin on uskominen niin kyyti on ollut kylmää....

    • Anonyymi

      Hauskoja olettamuksia, että sähköautoilijalla on aina tarve pitkiin ajoihin. Paljonko keskimääräinen vuorokautimen ajo on?

      • Anonyymi

        Mitä sinä sitä kyselet jokaisella on yksilölliset tarpeet!


      • Anonyymi

        Keskiarvoniilo taas 😄😄😄😄😄

        Hauska olettamus, että sinulla olisi isompi tai pienempi kenkä kuin suomalaisen keskiarvon mukainen koko 36.
        Oletko vähän pönttö, kun etsit muun kokoista?


    • Anonyymi

      Ruottissa on kaikki valmiiksi testattu, autot ja pakolais politiikka!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1175
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      501
    Aihe