Oletteko muut köyhät törmänneet ihmisiin jotka kieltäytyvät uskomasta että olette oikeasti köyhiä?
Minulla on muutama tällainen sukulainen ja entinen ystävä jotka eivät usko että olen oikeasti köyhä. Sukulaiset itse eivät ole koskaan aikuiselämässään kokeneet köyhyyttä. Ilmeisesti tästä syystä he kuvittelevat minun valehtelevan. He uskottelevat itselleen että minä yritän käyttää heitä taloudellisesti hyväksi ja elän siivellä, kun joudun turvautumaan silloin tällöin heidän apuunsa. Heidän apu tarkoittaa käytännössä 20e lainoja silloin tällöin jotka maksan aina takaisin. Ei siis mitään siivellä elämistä. Entiset kaverit ovat itse köyhiä ja tietävät mitä se on. Mutta eivät usko minun olevan köyhä koska mm vanhempani olivat hyvin toimeentulevia.
Köyhänä tätä on helvetin vaikea kestää. Ihan vitun ahdistavaa ensin kituuttaa köyhänä ja pysyä hädin tuskin hengissä. Ei toivoakaan päästä palkkatöihin kun ei ole työkokemusta muusta kuin kaiken maailman harjoitteluista. Ja sitten kestää ihmisiä jotka kieltäytyvät uskomasta että köyhyys jonka tunnen joka ikinen päivä nahoissani ei ole edes totta.
Ihmiset eivät usko että olen köyhä
12
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Hakeudu vaan niiden entisten kavereiden seuraan niin saat rajattomasti vertaistukea niihin köyhyyden syvimpiin ongelmiin. Kannattisiko pikimmiten hakeutua myös työvoimapulasta kärsivän alan koulutukseen ja näin ammatinvaihdokseen.
Ettei tarvitse koko elämää surkutella työttömyyttä ja köyhyyttä.- Anonyymi
Mulkku luulee että köyhä tarvitsee vertaistukea. Haatainenko se siellä?
Onko toi vittuilu ihan välttämätöntä? Mitä sinä saat siitä itsellesi, kannattaisi suoda pari ajatusta sillekin kysymykselle joskus peilin edessä.
Miksi hyvässä elämäntilanteessa olevat ihmiset roikkuvat köyhyys- ja työttömyyspalstoilla? Jotainhan te täällä roikkumisesta itsellenne saatte. Ette parempaa tekemistä keksi?
Jos minulla olisi hyvä elämäntilanne en kuluttaisi sekuntiakaan jossain köyhyyspalstoilla räkimässä ventovieraisen ihmisten päälle joiden asioista en tiedä mitään. Minä eläisin elämääni ja nauttisin siitä.
On hyvin vaikea ymmärtää hyväosaisia ihmisiä jotka elävät elämänsä kuin ympäristösaasteet.
- Anonyymi
Ei sillon ole varaa hakeutua minnekään
- Anonyymi
Se on totta ettei uskota omin silminnähden. Kyllä se on.
- Anonyymi
Tee uuden vuoden lupaus....hakeutua töihin.
- Anonyymi
Miksi sun täytyy todistella kellekkään että olet köyhä?
Ihan samanlainen ihminen olet kuin muutkin. Ei se raha tee onnelliseksi ketään, se vaan helpottaaelämää, mutta onnellisuus on siitä kaukana.
Vaikka saat kaikki laskusi maksettua ja ostaa mitä lystäät, et ole onnellinen. haluat vaan tuhlata ja ostella, kun on rahaa, mutta onnea et voi ostaa.
Raha on vaihdannan väline, ei onnea tuova paperi tai kolikko.- Anonyymi
Vittu mikä idiootti. Miksi asia ärsyttää tulee kyllä ilmi aloituksesta. Tässä nyt mistään omanarvontunnosta ole kyse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vittu mikä idiootti. Miksi asia ärsyttää tulee kyllä ilmi aloituksesta. Tässä nyt mistään omanarvontunnosta ole kyse.
Niin olet sinä! Ei se raha tee onnelliseksi, eikä sinua vaikka olet rahaton ja alkoholisti. Sun kannattaisi reipastua ja hakea apua tuohon olotilaan.
Kyllä rahassa on kyse siitäkin että halutaan vaan kertoa miten mulla on rahaa, ja jo se viestii että ihminen on onneton. Onnettomia on ne jotka kuvittelevat olevansa rikkaita, mutta rikkaus on ihmisessä itsessään, ei rahassa. Jos sinä jättäisit sen alholin pois, osaisit vastailla kunnolla etkä katkeroituisi onnellisista ihmisitä. Sitä ei raha tee vaan se on sinussa tai ei ole. Sinussa sitä ei ole.
- Anonyymi
Itse olen alkanut ajatella ettei ne halua uskoa koska muuten joutuisivat auttamaan oikeasti.
Suomessahan on muotia, että uhri on syyllinen.
Eihän täällä välitetä edes lasten joutumisesta terroristien raiskaamiksi. Halutaan päinvastoin lisää terroristeja tekemään murtoja tuhopolttoja ryöstöjä.
Niissä murroissa joutuvat itse uhreiksi koska eivät halunneet auttaa suomalaista.
Paremman mieleen saa itselle kun ei enää edes viitsi kertoa kenellekään köyhyydestään. Joten kuten pärjää ja Jumala pitää huolen.
Nythän on köyhällä helpompaa, jos korona sulkee juhlapaikat eliitiltä niin sehän ei meitä liikuta kun ei olla ennenkään juhlapaikoille päästy.
Kun Jeesus tulee takaisin maanpäälle hallitsemaan on hyvinvointia kaikilla kun ahneet ovat kadonneet maanpäältä. Se on fakta.Niin, ei ikuisessa autuudessa taivaassa ole kellään jano eikä nälkä. Millä paikkakunnalla asut?
t. kristitty- Anonyymi
huhtasuon_hiihto2022 kirjoitti:
Niin, ei ikuisessa autuudessa taivaassa ole kellään jano eikä nälkä. Millä paikkakunnalla asut?
t. kristittyOlen kuullut on taivaassa viinaa
siellä kiljukin käy ilman hiivaa
koskaan ei krapula mua piinaa
jos juomme vain tikkuviinaa.
Tämän voi myös laulaa Mauno Kuusiston sävelin "Olen kuullut on kaupunkin tuolla.......
- Anonyymi
Ollaan törmätty, ja ihan sukulaiset meilläkin eivät usko meidän köyhyyttämme. Nytkin kun jouluna piti jälkeläisten lapsille antaa rahalahjat ym, piti itse olla syömättä muutama viikko että sai kerättyä ne kasaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.958556- 1743812
- 533309
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2572591- 492217
- 422045
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?292000- 481922
- 191793
- 601788