vai suomi on tasaarvoinen

Anonyymi

Kyllä suomessa tasa arvoon on vielä matkaa pahimpia on ikärasismi ja osa politikoista

9

613

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ja urheilukisoissa miehet ja naiset edelleen eri lähtöviivoilla. Jos halutaan tasa-arvoa, viedään se loppuun asti, koska sukupuoliahan ei ole.

• Anonyymi

Kyllä suomi on kaukana tasa arvosta olen 50v kestäneen työ urani aikana nähnyt monta tapausta joissa politiikka tai muu virka asema on ohittanut järkevän tekemisen ei suomi tällä menolla nouse koskaan jos politikot ei tule järkiinsä

• Anonyymi

Kuulkaa , jauhatte tasa-arvosta, mutta miehenä totean, että keittiön tasot, siivousvälineiden varret jne ovat naisille tehtyjä, siis noin 160 senttisille. 20 senttiä liian lyhyitä, kyyristelemään joutuu.

• Anonyymi

Todellista tasa-arvoa on jossa sukupolvet eli ikäluokat ovat yhdessä ja toteuttavat kaikkien olemista elämässä mukana.Jotain tuon tyyppistä aikoinaan elettiin.Perheenjäseniä ei lokeroitu jonnekkin omiin yksiköihin.Tuota menoa oli aikoinaan ainakin ison naapurimme kasvatus tehokkuudessa.Isoihin yksiköihin lapset sullottiin.Helppo oli ohjailua aloittaa.
      Juuri eristyneisyys meillä tämän koronan myötä tehostuu.Ihminen ei tunne olevansa kuin tehokkuuden osio.
      Elämä on elämistä varten ei yksityisiin"selleihin"työtään tehokkaasti tekemään.Tällä logikalla olemme tuhoon tuomittuja.Tuloksia alkaa jo tulla.Mikään ei ole mitään.

• Anonyymi

Marin lietsoo puheillaan epätasa-arvoa ja rasismia.

• Anonyymi

Ikärasismin lisäksi myös vammaiset ovat ihan kastittomien luokkaa. Itse olen kuulovammainen ja pääsin valtion työllistämänä töihin. Tietenkin osa suhtautui asiallisesti, mutta iso osa näytti mielipiteensä avoimesti. Esim. Esittely uudelle pomolle siten, että seurauksena oli räkänen ivanauru.
      Ymmärrän, ettei palkkaa haluta maksaa kenellekään ilman vastinetta, mutta risumomenttilaiselle se vastine oli lähinnä jatkuva nöyryyttäminen eri tavoilla. Ja nöyryyttäminen oli usea toimistopäällikkötason henkilö. Onneksi pääsin oikeaan työelämään, missä koin olevani ihminen ihmisten joukossa.

• Anonyymi

Kyllä Suomessa tasa-arvoon on vielä matkaa. Pahimpia ovat ikärasismi ja osa poliitikoista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3003
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2645
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2255
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      34
      1749
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1556
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1507
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1340
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe