Höpölöpsis, tee hyvä uuden vuoden päätös!

Anonyymi

Poistu pysyvästi palstalta!
Miksi?
Koska tarinasi ei perustu Raamattuun!

151

760

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teen päätöksen, että vähennän töitäni niin minulle jää enemmän aikaa taistella mormonismia, homousfobiaa ja muita kauheuksia vastaan.

      • Kannatan jyrkästi Höpölöpsiksen päätöstä!


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Kannatan jyrkästi Höpölöpsiksen päätöstä!

        Siinä toinen saatanan kaveri....se on tuhon tie!


      • Anonyymi

        Neuvostoliitto ja sen ideologia kaatui jo kymmeniä vuosia sitten, miksi yrität yhä pitää niitä elossa?


      • Saatana on saatanallisiin oppeihin uskovien ystävä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Neuvostoliitto ja sen ideologia kaatui jo kymmeniä vuosia sitten, miksi yrität yhä pitää niitä elossa?

        Kuka kirjoittelijoista? Olli on luopunut ja siitä, mutta on ottanut uuden riippuvuuden tilalle.


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Saatana on saatanallisiin oppeihin uskovien ystävä.

        Sinä olet juuri sellaisen ystävä, raamatunvastainen, ei se muuta vaadi!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Kuka kirjoittelijoista? Olli on luopunut ja siitä, mutta on ottanut uuden riippuvuuden tilalle.

        Neuvostoliitto ja sen ideologia kaatui jo kymmeniä vuosia sitten, miksi sinä Höpsislöpsis yrität yhä pitää niitä elossa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet juuri sellaisen ystävä, raamatunvastainen, ei se muuta vaadi!

        Raamatulla päähän lyövät ne vasta saatanallisia ovatkin, esim. jehnut, jotka Raamatun sanomaa vääristellen kieltäytyvät tervehtimästä jopa omia perheenjäseniään, kieltäytyvät taikauskonsa vuoksi joskus elintärkeistä verensiirroista ym. Puhumattakaan sitten mormoneista, jolla on selvästi Raamatusta poikkeava oppi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Neuvostoliitto ja sen ideologia kaatui jo kymmeniä vuosia sitten, miksi sinä Höpsislöpsis yrität yhä pitää niitä elossa?

        Miksi valehtelet? Minä en ole yhdessäkään viestissäni yrittänyt pitää Neuvostoliiton ideologiaa elossa! Jos vertaan mormonismia Kimin tai Hoxhan diktatuureihin, täytyy lukijan päässä heittää melkoisesti, jos tulkitsee sen Neukkulan ideologian kannattamiseksi!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Raamatulla päähän lyövät ne vasta saatanallisia ovatkin, esim. jehnut, jotka Raamatun sanomaa vääristellen kieltäytyvät tervehtimästä jopa omia perheenjäseniään, kieltäytyvät taikauskonsa vuoksi joskus elintärkeistä verensiirroista ym. Puhumattakaan sitten mormoneista, jolla on selvästi Raamatusta poikkeava oppi.

        Sinä et ymmärrä Raamatusta yhtään mitään!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et ymmärrä Raamatusta yhtään mitään!

        Paljon enemmän kuin sinä. Lisäksi tunnen myös Raamatun syntyhistorian, toisin kuin sinä.


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Paljon enemmän kuin sinä. Lisäksi tunnen myös Raamatun syntyhistorian, toisin kuin sinä.

        Pajon enemmän kuin sinä....hahhahahahahah....juttusi viittaa ihan muuta!
        Syntyhistorian....sehän kerrotaan Raamatussa, koska aiot lukea sen ihan tosissaan??


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pajon enemmän kuin sinä....hahhahahahahah....juttusi viittaa ihan muuta!
        Syntyhistorian....sehän kerrotaan Raamatussa, koska aiot lukea sen ihan tosissaan??

        Sinä et tiedä edes, että mikä on Pappiskirja tai Jahvisti-lähde. Tuskin tiedät edes Q-lähdettä, vaikka se kuuluu yleissivistykseen.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Kannatan jyrkästi Höpölöpsiksen päätöstä!

        Tuki tulee täältä myös👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä toinen saatanan kaveri....se on tuhon tie!

        Olipa pahasti sanottu uskovaiselta ihmiseltä


    • Anonyymi

      Yrität levittää mm. ateistista näkemystäsi, joka kuului mm. entisen Neuvostoliiton ideologiaan.

      • En yritä levittää ateistista sanomaa. Ja toisekseen ateistit eivät ole millään tavalla vastuussa Neukkulassa tapahtuneista asioista. Jos et osaa erottaa ateismia ja poliittista ideologiaa toisistaan, olet aika syvällä.


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        En yritä levittää ateistista sanomaa. Ja toisekseen ateistit eivät ole millään tavalla vastuussa Neukkulassa tapahtuneista asioista. Jos et osaa erottaa ateismia ja poliittista ideologiaa toisistaan, olet aika syvällä.

        Jos on Facebook tili niin voi sielläkin vastailla MAP-kirkon postituksiin omilla linkeillä vaikka näille sivuille

        https://cesletter.org
        https://www.letterformywife.com/the-letter
        https://lettertoanapostle.org/


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, menkää sinne häiriköt!

        Tuskin tuo "Pyhä Henki Gabriel" sinne menee.


    • Anonyymi

      Emme poistu🤣

      • Anonyymi

        Sitten teidät häädetään, onko se mukavampaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten teidät häädetään, onko se mukavampaa?

        No miten se tapahtuu?


    • Anonyymi

      Täällä on kivempaa

      • Anonyymi

        Ateistilla on aina kivaa.....viinaa, tupakkaa, huumeita jne


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ateistilla on aina kivaa.....viinaa, tupakkaa, huumeita jne

        Miksi ihmeessä olisi? Tutkimuksen mukaan ateisteilla ja agnostikoilla on keskimäärin korkeampi moraali kuin uskovilla. Minulla ei ole ollut koskaan mitään tarvetta edes kokeilla huumeita tai tupakkaa, juoda alkoholia tai syödä lihaa.


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Miksi ihmeessä olisi? Tutkimuksen mukaan ateisteilla ja agnostikoilla on keskimäärin korkeampi moraali kuin uskovilla. Minulla ei ole ollut koskaan mitään tarvetta edes kokeilla huumeita tai tupakkaa, juoda alkoholia tai syödä lihaa.

        Koska alat kunnon kristityksi?
        Nyt aikasi menee turhuuteen joka pv!
        Tajuatko sen vasta vanhainkoti iässä???


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska alat kunnon kristityksi?
        Nyt aikasi menee turhuuteen joka pv!
        Tajuatko sen vasta vanhainkoti iässä???

        Ei ole turhuutta taistella epäinhimillisyyttä vastaan. Sitä paisti homousfoobikot eivät ole kunnon kristittyjä sanan hyvässä merkityksessä.


    • Anonyymi

      No eihän mormonismikaan perustu Raamattuun, vaan Mormonien kirjaan, jonka Joseph Smith on kultalevyistä kääntänyt muinaisen egyptin kielestä.

      • Anonyymi

        Raamatussa jokaisen pitäisi pysyä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa jokaisen pitäisi pysyä

        Myöskin homojen tappokäskyssä? Miksi?


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Myöskin homojen tappokäskyssä? Miksi?

        Sellaista ei Raamatunkirjoittamisen aikaa ei ole koskaan ollut ihmisellä
        Henkirikosta ihminen ei saa koskaan anteeksi Jumalan edessä!!!!!
        Tästä on ilmoitus VT....Mooseksen kirjeessä!!!!!!!!

        Lopeta höpölöppsis tyhjän puhuminen!

        Jos sellainen on, tuo se Raamatun kohta esille!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sellaista ei Raamatunkirjoittamisen aikaa ei ole koskaan ollut ihmisellä
        Henkirikosta ihminen ei saa koskaan anteeksi Jumalan edessä!!!!!
        Tästä on ilmoitus VT....Mooseksen kirjeessä!!!!!!!!

        Lopeta höpölöppsis tyhjän puhuminen!

        Jos sellainen on, tuo se Raamatun kohta esille!

        Et siis osaa lukea Raamattua! Tokihan siellä mainitsemiasi ristiriitoja on. Toisaalta käsketään tappamaan mm. miehen kanssa makaavat miehet ja epäjumalien palvojat (ilman eri käskyä!) mutta toisaalta tappaminen kielletään käskyssäkin. No, eiväthän monet kristityiksi itseään sanovat tottele tuota käskyäkään, varsinkaan eläinten osalta.

        Katsopa seuraavia kohtia Raamatusta. Kyllä noissa annetaan selvä ehdollinen tappokäsky (JOS tapahtuu mainittua, SILLOIN on surmattava).

        "Sano israelilaisille: Jos joku israelilainen tai israelilaisten keskuudessa asuva siirtolainen uhraa lapsensa Molokille, hänet on surmattava; sen seudun väki kivittäköön hänet hengiltä. 3Näin minä käännyn häntä vastaan ja poistan hänet kansansa keskuudesta, koska hän on uhrannut lapsensa Molokille ja siten saastuttanut minun pyhäkköni ja häpäissyt minun pyhän nimeni."

        "Jos joku herjaa isäänsä tai äitiään, hänet on surmattava. Hän on itse ansainnut kuolemansa, koska on herjannut vanhempiaan."

        "Jos mies tekee aviorikoksen toisen miehen vaimon kanssa, molemmat avionrikkojat, sekä mies että nainen, on surmattava."

        "Jos mies häpäisee oman isänsä makaamalla hänen vaimonsa kanssa, molemmat syylliset on surmattava; he ovat itse ansainneet kuolemansa. 12Jos mies makaa miniänsä kanssa, heidät on molemmat surmattava. He ovat tehneet luonnottoman teon ja ovat itse ansainneet kuolemansa. 13Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa. 14Jos joku ottaa vaimokseen naisen ja hänen äitinsä tai naisen ja hänen tyttärensä, se on törkeä teko, jonka vuoksi sekä mies että molemmat naiset on poltettava. Sen kaltaista törkeyttä ei saa sallia teidän keskuudessanne. 15Jos mies sekaantuu eläimeen, hänet on surmattava, ja myös eläin on surmattava. 16Jos nainen parittelee eläimen kanssa, surmattakoon sekä nainen että eläin. Molemmat on surmattava, sillä kumpikin on ansainnut kuolemansa."


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Et siis osaa lukea Raamattua! Tokihan siellä mainitsemiasi ristiriitoja on. Toisaalta käsketään tappamaan mm. miehen kanssa makaavat miehet ja epäjumalien palvojat (ilman eri käskyä!) mutta toisaalta tappaminen kielletään käskyssäkin. No, eiväthän monet kristityiksi itseään sanovat tottele tuota käskyäkään, varsinkaan eläinten osalta.

        Katsopa seuraavia kohtia Raamatusta. Kyllä noissa annetaan selvä ehdollinen tappokäsky (JOS tapahtuu mainittua, SILLOIN on surmattava).

        "Sano israelilaisille: Jos joku israelilainen tai israelilaisten keskuudessa asuva siirtolainen uhraa lapsensa Molokille, hänet on surmattava; sen seudun väki kivittäköön hänet hengiltä. 3Näin minä käännyn häntä vastaan ja poistan hänet kansansa keskuudesta, koska hän on uhrannut lapsensa Molokille ja siten saastuttanut minun pyhäkköni ja häpäissyt minun pyhän nimeni."

        "Jos joku herjaa isäänsä tai äitiään, hänet on surmattava. Hän on itse ansainnut kuolemansa, koska on herjannut vanhempiaan."

        "Jos mies tekee aviorikoksen toisen miehen vaimon kanssa, molemmat avionrikkojat, sekä mies että nainen, on surmattava."

        "Jos mies häpäisee oman isänsä makaamalla hänen vaimonsa kanssa, molemmat syylliset on surmattava; he ovat itse ansainneet kuolemansa. 12Jos mies makaa miniänsä kanssa, heidät on molemmat surmattava. He ovat tehneet luonnottoman teon ja ovat itse ansainneet kuolemansa. 13Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa. 14Jos joku ottaa vaimokseen naisen ja hänen äitinsä tai naisen ja hänen tyttärensä, se on törkeä teko, jonka vuoksi sekä mies että molemmat naiset on poltettava. Sen kaltaista törkeyttä ei saa sallia teidän keskuudessanne. 15Jos mies sekaantuu eläimeen, hänet on surmattava, ja myös eläin on surmattava. 16Jos nainen parittelee eläimen kanssa, surmattakoon sekä nainen että eläin. Molemmat on surmattava, sillä kumpikin on ansainnut kuolemansa."

        "Jos joku herjaa isäänsä tai äitiänsä, on hänet surmattava".
        Tämä oli elävää elämää ja kuolemaa muutama sata vuotta sitten.
        Samoin aviorikoksesta määrätyt kuolemantuomiot.
        Samoin vääräuskoisten vainot.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jos joku herjaa isäänsä tai äitiänsä, on hänet surmattava".
        Tämä oli elävää elämää ja kuolemaa muutama sata vuotta sitten.
        Samoin aviorikoksesta määrätyt kuolemantuomiot.
        Samoin vääräuskoisten vainot.

        Niinpä. Mutta tuo vänkääjä väittää, että Raamatussa ei olisi tappokäskyjä!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Niinpä. Mutta tuo vänkääjä väittää, että Raamatussa ei olisi tappokäskyjä!

        Vänkääjä on oikeassa....IHMISELLÄ EI OLE OLLUT KOSKAAN OMATOIMISESTI TAPPAA TOISTA.
        Lukekaa ne raaamatun kohdat oikein!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos joku herjaa isäänsä tai äitiänsä, on hänet surmattava".
        Tämä oli elävää elämää ja kuolemaa muutama sata vuotta sitten.
        Samoin aviorikoksesta määrätyt kuolemantuomiot.
        Samoin vääräuskoisten vainot.

        Mitä tämä Raamatun kohta kertoo sinulle ihan oikeasti????
        Älä tulkitse väärin!!!!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Et siis osaa lukea Raamattua! Tokihan siellä mainitsemiasi ristiriitoja on. Toisaalta käsketään tappamaan mm. miehen kanssa makaavat miehet ja epäjumalien palvojat (ilman eri käskyä!) mutta toisaalta tappaminen kielletään käskyssäkin. No, eiväthän monet kristityiksi itseään sanovat tottele tuota käskyäkään, varsinkaan eläinten osalta.

        Katsopa seuraavia kohtia Raamatusta. Kyllä noissa annetaan selvä ehdollinen tappokäsky (JOS tapahtuu mainittua, SILLOIN on surmattava).

        "Sano israelilaisille: Jos joku israelilainen tai israelilaisten keskuudessa asuva siirtolainen uhraa lapsensa Molokille, hänet on surmattava; sen seudun väki kivittäköön hänet hengiltä. 3Näin minä käännyn häntä vastaan ja poistan hänet kansansa keskuudesta, koska hän on uhrannut lapsensa Molokille ja siten saastuttanut minun pyhäkköni ja häpäissyt minun pyhän nimeni."

        "Jos joku herjaa isäänsä tai äitiään, hänet on surmattava. Hän on itse ansainnut kuolemansa, koska on herjannut vanhempiaan."

        "Jos mies tekee aviorikoksen toisen miehen vaimon kanssa, molemmat avionrikkojat, sekä mies että nainen, on surmattava."

        "Jos mies häpäisee oman isänsä makaamalla hänen vaimonsa kanssa, molemmat syylliset on surmattava; he ovat itse ansainneet kuolemansa. 12Jos mies makaa miniänsä kanssa, heidät on molemmat surmattava. He ovat tehneet luonnottoman teon ja ovat itse ansainneet kuolemansa. 13Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa. 14Jos joku ottaa vaimokseen naisen ja hänen äitinsä tai naisen ja hänen tyttärensä, se on törkeä teko, jonka vuoksi sekä mies että molemmat naiset on poltettava. Sen kaltaista törkeyttä ei saa sallia teidän keskuudessanne. 15Jos mies sekaantuu eläimeen, hänet on surmattava, ja myös eläin on surmattava. 16Jos nainen parittelee eläimen kanssa, surmattakoon sekä nainen että eläin. Molemmat on surmattava, sillä kumpikin on ansainnut kuolemansa."

        Et osaa tulkita Raamattua oikein, keskity siihen ja tule sitten selittämään tulkintoja oikealla tavalla!!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vänkääjä on oikeassa....IHMISELLÄ EI OLE OLLUT KOSKAAN OMATOIMISESTI TAPPAA TOISTA.
        Lukekaa ne raaamatun kohdat oikein!!!!!!!

        Et siis osaa lukea Raamattua. Sen mukaan esim. miehen kanssa makaavat miehet KÄSKETÄÄN TAPPAMAAN, samoin monet muut, jotka on lueteltu noissa antamissani raamatunkohdissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et osaa tulkita Raamattua oikein, keskity siihen ja tule sitten selittämään tulkintoja oikealla tavalla!!!!

        Sinä et osaa lukea selvää suomen kieltä. JOS joku makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, hänet ON SURMATTAVA.

        Mikä ihme tuossa voi olla sinulle epäselvää?


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Et siis osaa lukea Raamattua. Sen mukaan esim. miehen kanssa makaavat miehet KÄSKETÄÄN TAPPAMAAN, samoin monet muut, jotka on lueteltu noissa antamissani raamatunkohdissa.

        Et vieläkään tajua, IHMISELLÄ ITSELLÄÄN EI OLE KOSKAAN OLLUT OIKEUTTA TAPPAA TOISTA.SAMA KOSKEE TÄNÄ AIKANA JA TULEVAISUUDESSA.
        LUKEKAA NE RAAMATUN KOHDAT YMMÄRRYKSELLÄ!!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Sinä et osaa lukea selvää suomen kieltä. JOS joku makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, hänet ON SURMATTAVA.

        Mikä ihme tuossa voi olla sinulle epäselvää?

        Raamatun kohdassa ei ole mitään epäselvää.
        Siinä todetaan selvällä suomen kielellä, että ihminen ei saa omatoimisesti tappaa toista.
        Mooseksen kirjassa sanotaan: ihminen ei saa koskaan henkirikosta anteeksi!!!!

        Ajatusta peliin tollot sanan tulkitsemiseen!!!!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun kohdassa ei ole mitään epäselvää.
        Siinä todetaan selvällä suomen kielellä, että ihminen ei saa omatoimisesti tappaa toista.
        Mooseksen kirjassa sanotaan: ihminen ei saa koskaan henkirikosta anteeksi!!!!

        Ajatusta peliin tollot sanan tulkitsemiseen!!!!!!

        No kun nimenomaan käsketään tappamaan! Yhdessä kohdassa vieläpä niin, että jos kansa kieltäytyy tappamasta väärintekijää, silloin Jumala suorittaa tapon itse:

        "Sano israelilaisille: JOS joku israelilainen tai israelilaisten keskuudessa asuva siirtolainen uhraa lapsensa Molokille, hänet ON SURMATTAVA; sen seudun väki KIVITTÄKÖÖN hänet HENGILTÄ. 3Näin minä käännyn häntä vastaan ja poistan hänet kansansa keskuudesta, koska hän on uhrannut lapsensa Molokille ja siten saastuttanut minun pyhäkköni ja häpäissyt minun pyhän nimeni. 4Jos seudun väki kuitenkin ummistaa silmänsä siltä, että hän on uhrannut lapsensa Molokille, eikä surmaa häntä, 5minä itse käännyn häntä ja hänen perhettään vastaan ja poistan kansansa keskuudesta sekä hänet että kaikki muut, jotka hänen esimerkkiään seuraten ovat olleet minulle uskottomia ja ryhtyneet palvelemaan Molokia."

        Mikä tuon ymmärtämisessä tuottaa sinulle vaikeuksia?

        Autokoulussa sinulle opetetaan teoriatunnilla, että JOS aiot kääntyä vasemmalle, LAITA vilkku vasemmalle. Kun ajo-opetuksessa opettaja sitten käskee sinua kääntymään vasemmalle, et laita vilkkua, koska opettaja ei sitä erikseen siinä yhteydessä maininnut.

        Toivottavasti sinulla ei ole ajokorttia! No, miten olisit sen voinutkaan saada;-?


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Et siis osaa lukea Raamattua. Sen mukaan esim. miehen kanssa makaavat miehet KÄSKETÄÄN TAPPAMAAN, samoin monet muut, jotka on lueteltu noissa antamissani raamatunkohdissa.

        Et käsitä urpo!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et käsitä urpo!

        MOT. Jäit sanattomaksi kun laitoin kultalautasella eteesi tappokäskyt Raamatusta.


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Niinpä. Mutta tuo vänkääjä väittää, että Raamatussa ei olisi tappokäskyjä!

        Nuohan olivat selviä murhakäskyjä


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Sinä et osaa lukea selvää suomen kieltä. JOS joku makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, hänet ON SURMATTAVA.

        Mikä ihme tuossa voi olla sinulle epäselvää?

        Tuohan on täysin selvä


    • Anonyymi

      Te typerät hihhulit suututatte minua ylikaiken. Maailman suurin pedofiili ongelma on teistä lähtöisin. Pelkurit

      • No tuo yksi hihhuli on lukutaidoton, mutta ei se hänestä pedofiiliä tee. Hänen lukutaidottomuutensa on jopa hyvä asia. Jos hän osaisi lukea Raamattua ja alkaisi totella noita mainittuja kohtia, silloin olisi piru irti merrasta.


      • Anonyymi

        Pedofilia on ollut jo ennen JT!!!!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        No tuo yksi hihhuli on lukutaidoton, mutta ei se hänestä pedofiiliä tee. Hänen lukutaidottomuutensa on jopa hyvä asia. Jos hän osaisi lukea Raamattua ja alkaisi totella noita mainittuja kohtia, silloin olisi piru irti merrasta.

        Olen lukenut Raamatun 20 kertaa läpi ja 21 kerta on menossa!!
        Kuka tässä ymmärtää ja kuka ei?
        Se olet sinä onneton ressukka!
        IHMINEN EI OOE KOSKAAN SAANNUT TAPPAA OMATOIMISESTI TOISTA IHMISTA, SE ON SELVÄSTI ILMOITETTU RAAMATUSSA!!!!
        MIKÄ MÄTTÄÄ YMMÄRTÄMISESSÄ??????????
        Onko näin että lahkolaisuus ja ateistisuus tyhmentää!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen lukenut Raamatun 20 kertaa läpi ja 21 kerta on menossa!!
        Kuka tässä ymmärtää ja kuka ei?
        Se olet sinä onneton ressukka!
        IHMINEN EI OOE KOSKAAN SAANNUT TAPPAA OMATOIMISESTI TOISTA IHMISTA, SE ON SELVÄSTI ILMOITETTU RAAMATUSSA!!!!
        MIKÄ MÄTTÄÄ YMMÄRTÄMISESSÄ??????????
        Onko näin että lahkolaisuus ja ateistisuus tyhmentää!!!

        Ei siis meinaa mennä oppi perille, kun täytyy noin monta kertaa tankata. Nuo kohdathan ovat normaalille ihmiselle selviä yhdelläkin lukukerralla.

        Lahkolaisuus näkyy tosiaankin tyhmentävän sinua kun selvä suomen kieli ei ole hallussa! 😂

        Raamatussa sekä käsketään tappamaan, että kielletään tappamasta. Se ei ole Raamatun ainut ristiriita. Ristiriidat ovat ymmärrettäviä, koska kirjoittajia on ollut monia ja sen tekstejä on kirjoiteltu ja kopioitu hyvin pitkän ajan kuluessa ja on yhdistelty eri lähteistä, mm. Pappiskirjasta ja Jahvistilähteestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen lukenut Raamatun 20 kertaa läpi ja 21 kerta on menossa!!
        Kuka tässä ymmärtää ja kuka ei?
        Se olet sinä onneton ressukka!
        IHMINEN EI OOE KOSKAAN SAANNUT TAPPAA OMATOIMISESTI TOISTA IHMISTA, SE ON SELVÄSTI ILMOITETTU RAAMATUSSA!!!!
        MIKÄ MÄTTÄÄ YMMÄRTÄMISESSÄ??????????
        Onko näin että lahkolaisuus ja ateistisuus tyhmentää!!!

        Osaatko lukea edes tätä:

        Hesekiel 8

        3 Silloin Israelin Jumalan kirkkaus kohosi kerubien yltä, missä se oli siihen saakka ollut, ja siirtyi temppelin oven kohdalle. Herra huusi pellavapukuiselle miehelle, jolla oli kirjoitusvälineet vyössään,
        4 ja sanoi hänelle: "Kulje Jerusalemin halki, koko kaupungin läpi laidasta laitaan, ja tee merkki kaikkien niiden otsaan, jotka huokaavat ja valittavat kaupungissa tehtävien iljettävyyksien tähden." [Ilm. 7:3]
        5 Sitten kuulin hänen sanovan toisille miehille: "Kulkekaa hänen perässään kaupungin halki ja tappakaa säälittä, ketään säästämättä.
        6 Tappakaa vanhukset ja nuoret miehet, neidot, naiset ja lapset, tappakaa heidät viimeistä myöten, mutta älkää kajotko kehenkään, jolla on merkki. Aloittakaa minun temppelistäni." Niin he aloittivat kansan vanhimmista, jotka olivat temppelin edustalla. [1. Piet. 4:17]
        7 Hän sanoi sitten miehille: "Saastuttakaa temppelirakennus, surmatkaa ihmisiä esipihat täyteen. Menkää sen jälkeen kaupunkiin ja tappakaa siellä."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen lukenut Raamatun 20 kertaa läpi ja 21 kerta on menossa!!
        Kuka tässä ymmärtää ja kuka ei?
        Se olet sinä onneton ressukka!
        IHMINEN EI OOE KOSKAAN SAANNUT TAPPAA OMATOIMISESTI TOISTA IHMISTA, SE ON SELVÄSTI ILMOITETTU RAAMATUSSA!!!!
        MIKÄ MÄTTÄÄ YMMÄRTÄMISESSÄ??????????
        Onko näin että lahkolaisuus ja ateistisuus tyhmentää!!!

        Osaatko lukea tämän?

        2. Mooseksen kirja 32

        27 Hän sanoi heille: "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halki portilta portille ja tappakaa jokainen, jonka kohtaatte, olkoonpa vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen." [5. Moos. 33:9]
        28 Leevin heimon miehet tekivät Mooseksen käskyn mukaisesti, ja kansasta sai sinä päivänä surmansa noin kolmetuhatta miestä.


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Osaatko lukea tämän?

        2. Mooseksen kirja 32

        27 Hän sanoi heille: "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halki portilta portille ja tappakaa jokainen, jonka kohtaatte, olkoonpa vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen." [5. Moos. 33:9]
        28 Leevin heimon miehet tekivät Mooseksen käskyn mukaisesti, ja kansasta sai sinä päivänä surmansa noin kolmetuhatta miestä.

        Sinä et tajua, olet sen verran urpo.
        Ihminen n ei saa tappaa toista ihmistä omatoimisesti!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et tajua, olet sen verran urpo.
        Ihminen n ei saa tappaa toista ihmistä omatoimisesti!!!

        MOT. Jäit sanattomaksi. Noissa kohdissa ilmiselvästi Jumala antaa tappokäskyt ja ihmiset myös tottelevat niitä. Ei se ole mitään omatoimista jos käsketään ja käskyä totellaan.


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        MOT. Jäit sanattomaksi. Noissa kohdissa ilmiselvästi Jumala antaa tappokäskyt ja ihmiset myös tottelevat niitä. Ei se ole mitään omatoimista jos käsketään ja käskyä totellaan.

        Voi hyvännen aika, SULLA MENI TÄMÄN ASIAN TAJUAMISEEN LÄHES VUODEN PÄIVÄT!!!
        Tälaisten kanssa sitten pitäisi keskustella?????


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvännen aika, SULLA MENI TÄMÄN ASIAN TAJUAMISEEN LÄHES VUODEN PÄIVÄT!!!
        Tälaisten kanssa sitten pitäisi keskustella?????

        Miksi valehtelet? En ole yhdessäkään viestissäni väittänyt, että homoja saisi tappaa! Olen aina ollut vastoin Raamatussa SELVÄSTI annettua homojen tappokäskyä vastaan.

        Raamatussahan sanotaan mm:

        "Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava."

        Miksi valehtelet, että Raamattu ei käskisi tapaa homouden harjoittajia?


    • Anonyymi

      Antakaa Höpölöpsiksen kirjoittaa! Tämä ketjuhan loppuisi kokonaan ilman häntä, ja ovathan hänen viestinsä viihteellisiä. Huumoria kaivataan tänä synkeänä aikana.

      • Et siis pysty keskustelemaan itse asiasta eli Raamatun Jumalan kiistattomista tappokäskyistä. Kirjoitan toki viihdettäkin, mutta tappokäskyt ovat vakava asia. Semmoisiin ei kenenkään pitäisi uskoa!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Et siis pysty keskustelemaan itse asiasta eli Raamatun Jumalan kiistattomista tappokäskyistä. Kirjoitan toki viihdettäkin, mutta tappokäskyt ovat vakava asia. Semmoisiin ei kenenkään pitäisi uskoa!

        Isäparkani uskoi, kun käsky tuli tarpeeksi korkealta taholta, kodin, uskonnon ja isänmaan nimissä. Mon i muukin uskoi, siksi on näin kuin on.
        Runsas sata vuotta sitten jaeltiin myös tappokäskyjä, jopa papiston taholta.
        Ei tarvitse mennä Raamatun aikoihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Isäparkani uskoi, kun käsky tuli tarpeeksi korkealta taholta, kodin, uskonnon ja isänmaan nimissä. Mon i muukin uskoi, siksi on näin kuin on.
        Runsas sata vuotta sitten jaeltiin myös tappokäskyjä, jopa papiston taholta.
        Ei tarvitse mennä Raamatun aikoihin.

        Se on totta, vaikka eivät kaikki varmaankaan käskyyn uskoneet. Minunkin isäparkani oli sodassa. En tiedä tappoiko hän ketään. Hänen veliparkansa vaelsi naapurinsa kanssa sodan loppupuolella kotiseudun metsiin eivätkä he olleet ainoita sellaisen ratkaisun tehneitä, sillä vastaavia tapauksia oli peräti neljännes kaikista sotilaista ja varmaankin oli paljon muitakin sellaisia, jotka olisivat halunneet saman tehdä, mutta ei ollut uskallusta tai mahdollisuutta.


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Et siis pysty keskustelemaan itse asiasta eli Raamatun Jumalan kiistattomista tappokäskyistä. Kirjoitan toki viihdettäkin, mutta tappokäskyt ovat vakava asia. Semmoisiin ei kenenkään pitäisi uskoa!

        Jumala näyttää sinulle NISKUROIJA vielä sen kuka käskee ja kuka ei!
        Silloin et ehdi a sanomaan kun lähtösi koittaa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala näyttää sinulle NISKUROIJA vielä sen kuka käskee ja kuka ei!
        Silloin et ehdi a sanomaan kun lähtösi koittaa!

        Pelottelua sitten, kun et muuten pärjännyt keskustelussa. Pidä sellainen Jumalasi, joka käskee tappamaan homot! Minulla on paljon parempi ja sivistyneempi Jumala!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Pelottelua sitten, kun et muuten pärjännyt keskustelussa. Pidä sellainen Jumalasi, joka käskee tappamaan homot! Minulla on paljon parempi ja sivistyneempi Jumala!

        Missä kohtaa Jumala käskee nykyään tappamaan homot? Eiköhän he itse vedä tuomiota päällensä harrastamalla saastaisia tekoja. Etkö muista mitä kävi Sodoman ja Gomorran asukkaille?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohtaa Jumala käskee nykyään tappamaan homot? Eiköhän he itse vedä tuomiota päällensä harrastamalla saastaisia tekoja. Etkö muista mitä kävi Sodoman ja Gomorran asukkaille?

        Kun huomasit VIHDOIN olleesi väärässä, olet nyt lisännyt sanan NYKYÄÄN. Minä en ole väittänytkään, että Jumala käskisi nykyään tappamaan homot. EN ole väittänyt myöskään, että Jumala olisi ennenkään käskenyt tappamaan homot. Kysymys on siitä, että RAAMATTU käskee tappamaan homot.

        Milloin tuo nyt SINUNKIN MYÖNTÄMÄSI Raamatussa oleva homojen tappokäsky on kumottu?

        Jeesus sanoi RAAMATUN MUKAAN, että laista ei katoa YKSIKÄÄN KIRJAIN. Miten siis voisi kadota kokonaisia sanoja ja lauseita?

        Tuolle Sodoman ja Gomorran sadulle löytyy todisteita siitä, että asialla on jotain totuusperää. Alueelle on pudonnut meteoriitti, joka on aiheuttanut mm. kiviaineksen lasittumista ja suolanveden nousemista Kuolleesta merestä. Vesi on tietysti haihtunut heti kuumuudessa ja suola on jähmettynyt pinnoille, aikanaan tietysti myös ihmisten pinnoille, jolloin nämä ovat muuttuneet kuollessaan suolapatsaiksi. Kansan suussa asia on muuttunut uskonnolliseksi saduksi, vaikka kyse on ollut puhtaasti luonnontieteellisestä ilmiöstä, siis aivan samoin kuin vedenpaisumuskertomukset paikallisista tulvista.


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Pelottelua sitten, kun et muuten pärjännyt keskustelussa. Pidä sellainen Jumalasi, joka käskee tappamaan homot! Minulla on paljon parempi ja sivistyneempi Jumala!

        Sinä olet itsesi jumala, typerä sellainen!
        Ihan oikeasti saatana on sinun jumalasi, se vie sinut tuhoon!
        Vain sinä itse voit auttaa itsesi ulos saatana metkuista, jos sitä et tee jälleen syntymiseen ei ole mitään asiaa, vaan sinne jäät multiin matojen syötäväksi !
        Elämälläsi ei ole silloin mitään tarkoitusta!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Kun huomasit VIHDOIN olleesi väärässä, olet nyt lisännyt sanan NYKYÄÄN. Minä en ole väittänytkään, että Jumala käskisi nykyään tappamaan homot. EN ole väittänyt myöskään, että Jumala olisi ennenkään käskenyt tappamaan homot. Kysymys on siitä, että RAAMATTU käskee tappamaan homot.

        Milloin tuo nyt SINUNKIN MYÖNTÄMÄSI Raamatussa oleva homojen tappokäsky on kumottu?

        Jeesus sanoi RAAMATUN MUKAAN, että laista ei katoa YKSIKÄÄN KIRJAIN. Miten siis voisi kadota kokonaisia sanoja ja lauseita?

        Tuolle Sodoman ja Gomorran sadulle löytyy todisteita siitä, että asialla on jotain totuusperää. Alueelle on pudonnut meteoriitti, joka on aiheuttanut mm. kiviaineksen lasittumista ja suolanveden nousemista Kuolleesta merestä. Vesi on tietysti haihtunut heti kuumuudessa ja suola on jähmettynyt pinnoille, aikanaan tietysti myös ihmisten pinnoille, jolloin nämä ovat muuttuneet kuollessaan suolapatsaiksi. Kansan suussa asia on muuttunut uskonnolliseksi saduksi, vaikka kyse on ollut puhtaasti luonnontieteellisestä ilmiöstä, siis aivan samoin kuin vedenpaisumuskertomukset paikallisista tulvista.

        Lue sitä Raamattua, ettei tarvitse pv toiseen olla h-moilasena!!!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Kun huomasit VIHDOIN olleesi väärässä, olet nyt lisännyt sanan NYKYÄÄN. Minä en ole väittänytkään, että Jumala käskisi nykyään tappamaan homot. EN ole väittänyt myöskään, että Jumala olisi ennenkään käskenyt tappamaan homot. Kysymys on siitä, että RAAMATTU käskee tappamaan homot.

        Milloin tuo nyt SINUNKIN MYÖNTÄMÄSI Raamatussa oleva homojen tappokäsky on kumottu?

        Jeesus sanoi RAAMATUN MUKAAN, että laista ei katoa YKSIKÄÄN KIRJAIN. Miten siis voisi kadota kokonaisia sanoja ja lauseita?

        Tuolle Sodoman ja Gomorran sadulle löytyy todisteita siitä, että asialla on jotain totuusperää. Alueelle on pudonnut meteoriitti, joka on aiheuttanut mm. kiviaineksen lasittumista ja suolanveden nousemista Kuolleesta merestä. Vesi on tietysti haihtunut heti kuumuudessa ja suola on jähmettynyt pinnoille, aikanaan tietysti myös ihmisten pinnoille, jolloin nämä ovat muuttuneet kuollessaan suolapatsaiksi. Kansan suussa asia on muuttunut uskonnolliseksi saduksi, vaikka kyse on ollut puhtaasti luonnontieteellisestä ilmiöstä, siis aivan samoin kuin vedenpaisumuskertomukset paikallisista tulvista.

        "Milloin tuo nyt SINUNKIN MYÖNTÄMÄSI Raamatussa oleva homojen tappokäsky on kumottu?"

        Sinulla näyttää olevan pakkomielle päällä tuon homojen tappokäskyn suhteen.

        Ne kaksi enkeliä jotka tulivat Sodomaan pelastamaan Lootin ja hänen tyttärensä, olivat Gabriel ja Raquel.

        1. Kun ne kaksi enkeliä tulivat Sodomaan illalla, Loot istui Sodoman portilla. Nähdessään heidät Loot lähti heitä vastaan ja kumartui kasvoilleen maahan
        2. ja sanoi: "Oi herrani, poiketkaa palvelijanne taloon yöksi ja peskää jalkanne! Voitte nousta varhain aamulla ja jatkaa matkaanne." He sanoivat: "Ei, vaan me yövymme torilla."
        3. Mutta Loot pyysi heitä hartaasti. Niin he lähtivät hänen mukaansa ja saapuivat hänen taloonsa. Hän valmisti heille juhla-aterian ja leipoi happamattomia leipiä, ja he söivät.
        4. He eivät olleet vielä käyneet makuulle, kun Sodoman kaupungin miehet, nuoret ja vanhat, koko kansa joka taholta, piirittivät talon.
        5. He huusivat Lootia ja sanoivat hänelle: "Missä ovat ne miehet, jotka tulivat luoksesi tänä iltana? Tuo heidät ulos luoksemme, että voimme yhtyä heihin."
        6. Silloin Loot meni ulos heidän luokseen portille ja sulki oven jälkeensä.
        7. Hän sanoi: "Minä pyydän, veljeni, älkää tehkö niin pahoin.
        8. Minulla on kaksi tytärtä, jotka eivät ole maanneet miehen kanssa. Minä tuon teille heidät. Tehkää heille mitä hyväksi näette. Älkää vain tehkö näille miehille mitään, sillä he ovat tulleet minun kattoni alle."
        9. Mutta miehet vastasivat: "Pois tieltä!" He sanoivat vielä: "Tuo yksi on tullut tänne asumaan muukalaisena ja on kuitenkin olevinaan tuomari. Nytpä me pitelemme sinua pahemmin kuin heitä." Sitten he kävivät rajusti tuon miehen, Lootin, kimppuun ja rupesivat murtamaan ovea.
        10. Silloin enkelit36 ojensivat kätensä, vetivät Lootin luokseen huoneeseen ja sulkivat oven.
        11. He sokaisivat talon ovella olevat miehet pienimmästä suurimpaan, ja nämä etsivät ovea väsyksiin asti.
        12. Enkelit37 sanoivat Lootille: "Vieläkö sinulla on ketään täällä, tässä kaupungissa, vävyä, poikiasi, tyttäriäsi tai muita omaisia? Vie heidät pois tästä paikasta,
        13. sillä me hävitämme tämän paikan! Herra lähetti meidät hävittämään sen, sillä Herran eteen on tullut kova valitushuuto sen asukkaista."
        14. Silloin Loot meni puhumaan vävyilleen, jotka aikoivat naida hänen tyttärensä, ja sanoi: "Nouskaa ja lähtekää pois tästä paikasta, sillä Herra hävittää tämän kaupungin." Mutta vävyjen mielestä hän pilaili.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet itsesi jumala, typerä sellainen!
        Ihan oikeasti saatana on sinun jumalasi, se vie sinut tuhoon!
        Vain sinä itse voit auttaa itsesi ulos saatana metkuista, jos sitä et tee jälleen syntymiseen ei ole mitään asiaa, vaan sinne jäät multiin matojen syötäväksi !
        Elämälläsi ei ole silloin mitään tarkoitusta!

        Jos jotain ulkopuolista on pakko hakea typeryydelleen niin siinä tapauksessa se on saatana, joka aiheuttaa ihmisille homousfobiaa ja muuta epäinhimillisyyttä.

        Elämälläsi ei ole mitään järkevää tarkoitusta, jos käytät sitä toisten aiheettomaan sortamiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lue sitä Raamattua, ettei tarvitse pv toiseen olla h-moilasena!!!

        No Raamatustahan nuo mainitsemani ja lainaamani epäinhimilliset tappokäskyt nimenomaan löytyvät! Paremmin olen lukenut Raamattuni kuin sinä, joka ensin valehtelit, että Raamatussa ei ole tappokäskyjä, mutta kun ne sinulle annoin kultalautasella esiin, silloin myönsit virheesi muuttamalla sanomasi tyyliin: NYKYISIN Jumala ei anna tappokäskyjä.

        Jos mielestäsi Raamatun sana ei ole nykyisin voimassa, voisitko kertoa, että missä ja milloin se on kumottu? Noita kohtia ei ainakaan ole muutettu Raamatussa, vaan tappokäskyt ovat siellä edelleen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Milloin tuo nyt SINUNKIN MYÖNTÄMÄSI Raamatussa oleva homojen tappokäsky on kumottu?"

        Sinulla näyttää olevan pakkomielle päällä tuon homojen tappokäskyn suhteen.

        Ne kaksi enkeliä jotka tulivat Sodomaan pelastamaan Lootin ja hänen tyttärensä, olivat Gabriel ja Raquel.

        1. Kun ne kaksi enkeliä tulivat Sodomaan illalla, Loot istui Sodoman portilla. Nähdessään heidät Loot lähti heitä vastaan ja kumartui kasvoilleen maahan
        2. ja sanoi: "Oi herrani, poiketkaa palvelijanne taloon yöksi ja peskää jalkanne! Voitte nousta varhain aamulla ja jatkaa matkaanne." He sanoivat: "Ei, vaan me yövymme torilla."
        3. Mutta Loot pyysi heitä hartaasti. Niin he lähtivät hänen mukaansa ja saapuivat hänen taloonsa. Hän valmisti heille juhla-aterian ja leipoi happamattomia leipiä, ja he söivät.
        4. He eivät olleet vielä käyneet makuulle, kun Sodoman kaupungin miehet, nuoret ja vanhat, koko kansa joka taholta, piirittivät talon.
        5. He huusivat Lootia ja sanoivat hänelle: "Missä ovat ne miehet, jotka tulivat luoksesi tänä iltana? Tuo heidät ulos luoksemme, että voimme yhtyä heihin."
        6. Silloin Loot meni ulos heidän luokseen portille ja sulki oven jälkeensä.
        7. Hän sanoi: "Minä pyydän, veljeni, älkää tehkö niin pahoin.
        8. Minulla on kaksi tytärtä, jotka eivät ole maanneet miehen kanssa. Minä tuon teille heidät. Tehkää heille mitä hyväksi näette. Älkää vain tehkö näille miehille mitään, sillä he ovat tulleet minun kattoni alle."
        9. Mutta miehet vastasivat: "Pois tieltä!" He sanoivat vielä: "Tuo yksi on tullut tänne asumaan muukalaisena ja on kuitenkin olevinaan tuomari. Nytpä me pitelemme sinua pahemmin kuin heitä." Sitten he kävivät rajusti tuon miehen, Lootin, kimppuun ja rupesivat murtamaan ovea.
        10. Silloin enkelit36 ojensivat kätensä, vetivät Lootin luokseen huoneeseen ja sulkivat oven.
        11. He sokaisivat talon ovella olevat miehet pienimmästä suurimpaan, ja nämä etsivät ovea väsyksiin asti.
        12. Enkelit37 sanoivat Lootille: "Vieläkö sinulla on ketään täällä, tässä kaupungissa, vävyä, poikiasi, tyttäriäsi tai muita omaisia? Vie heidät pois tästä paikasta,
        13. sillä me hävitämme tämän paikan! Herra lähetti meidät hävittämään sen, sillä Herran eteen on tullut kova valitushuuto sen asukkaista."
        14. Silloin Loot meni puhumaan vävyilleen, jotka aikoivat naida hänen tyttärensä, ja sanoi: "Nouskaa ja lähtekää pois tästä paikasta, sillä Herra hävittää tämän kaupungin." Mutta vävyjen mielestä hän pilaili.

        Tuossa sadussa mies on valmis antamaan omat tyttärensä raiskaajien käsiin. Olisi ollut ihanteellinen mies alkuaikojen mormoneille. Smithillähän oli toisinaan vaikeuksia suostutella tyttöjen vanhempia antamaan hänelle pikkutyttöjä seksileluiksi.

        Sadut satuina. Kuten aiemmin mainitsin, Sodoman ja Gomorran sadulle löytyy syntypohjaa todistetusta meteoriitin maahansyöksystä.


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Jos jotain ulkopuolista on pakko hakea typeryydelleen niin siinä tapauksessa se on saatana, joka aiheuttaa ihmisille homousfobiaa ja muuta epäinhimillisyyttä.

        Elämälläsi ei ole mitään järkevää tarkoitusta, jos käytät sitä toisten aiheettomaan sortamiseen.

        Homofobiaa...hahhahahahahahahahah
        Olet naurettava!

        Homofobiaa, ei sellaista ole olemassakaan, vaan kehotus lopetaa homoilu, koska se on kauhistus Jumalalle.
        Jumala loi miehelle naisen, ei lesboja ja homoja


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        No Raamatustahan nuo mainitsemani ja lainaamani epäinhimilliset tappokäskyt nimenomaan löytyvät! Paremmin olen lukenut Raamattuni kuin sinä, joka ensin valehtelit, että Raamatussa ei ole tappokäskyjä, mutta kun ne sinulle annoin kultalautasella esiin, silloin myönsit virheesi muuttamalla sanomasi tyyliin: NYKYISIN Jumala ei anna tappokäskyjä.

        Jos mielestäsi Raamatun sana ei ole nykyisin voimassa, voisitko kertoa, että missä ja milloin se on kumottu? Noita kohtia ei ainakaan ole muutettu Raamatussa, vaan tappokäskyt ovat siellä edelleen.

        Tappokäskyä ei ole ihmiselle, koska sitä ei saa ihminen koskaan anteeksi, jos toimii omatoimisesti....siitä on ollut koko ajan kyse


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Tuossa sadussa mies on valmis antamaan omat tyttärensä raiskaajien käsiin. Olisi ollut ihanteellinen mies alkuaikojen mormoneille. Smithillähän oli toisinaan vaikeuksia suostutella tyttöjen vanhempia antamaan hänelle pikkutyttöjä seksileluiksi.

        Sadut satuina. Kuten aiemmin mainitsin, Sodoman ja Gomorran sadulle löytyy syntypohjaa todistetusta meteoriitin maahansyöksystä.

        Sodoman ja Gomorran ###

        Et ymmärrä edes mitä tuolla Sodoman ja Gomoran tarkoitettiin!

        Se koskee sinua, jos tyyli ei muutu, sen löydät edestäsi, kuten moni muukin ateisti ja lahkolainen!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Homofobiaa...hahhahahahahahahahah
        Olet naurettava!

        Homofobiaa, ei sellaista ole olemassakaan, vaan kehotus lopetaa homoilu, koska se on kauhistus Jumalalle.
        Jumala loi miehelle naisen, ei lesboja ja homoja

        Et osa lukea. Kirjoitin HOMOUSFOBIA: Mm. sinua vaivaa sellainen.

        Ei homous ole kauhistus Jumalalle vaan sinulle. Sinun pitäisi yrittää päästä turhasta fobiastasi eroon.

        Sinusta on siis parempi tarjota omia tyttäriä raiskaajien käsiin, että nämä eivät harjoittaisi homoutta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tappokäskyä ei ole ihmiselle, koska sitä ei saa ihminen koskaan anteeksi, jos toimii omatoimisesti....siitä on ollut koko ajan kyse

        Enhän minä ole kirjoittanutkaan mistään omatoimisuudesta vaan toimimisesta JUMALAN (Raamatun mukaan) antaman tappokäskyn mukaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sodoman ja Gomorran ###

        Et ymmärrä edes mitä tuolla Sodoman ja Gomoran tarkoitettiin!

        Se koskee sinua, jos tyyli ei muutu, sen löydät edestäsi, kuten moni muukin ateisti ja lahkolainen!!!

        Kyllä minä Sodoman ja Gomorran sadun ymmärrän. Sillä pelotellaan, vaikka todellisen syy tuhoon oli meteoriitti. Siitä on todisteet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sodoman ja Gomorran ###

        Et ymmärrä edes mitä tuolla Sodoman ja Gomoran tarkoitettiin!

        Se koskee sinua, jos tyyli ei muutu, sen löydät edestäsi, kuten moni muukin ateisti ja lahkolainen!!!

        Sodoma ja Gomorra:

        https://www.hs.fi/tiede/art-2000008324193.html


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Et osa lukea. Kirjoitin HOMOUSFOBIA: Mm. sinua vaivaa sellainen.

        Ei homous ole kauhistus Jumalalle vaan sinulle. Sinun pitäisi yrittää päästä turhasta fobiastasi eroon.

        Sinusta on siis parempi tarjota omia tyttäriä raiskaajien käsiin, että nämä eivät harjoittaisi homoutta.

        Olet urpo!
        Mene ateistien palstalle!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Kyllä minä Sodoman ja Gomorran sadun ymmärrän. Sillä pelotellaan, vaikka todellisen syy tuhoon oli meteoriitti. Siitä on todisteet.

        Olet pihalla kuin lumi-ukko!!
        Keskity ateistisuuteen!


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet urpo!
        Mene ateistien palstalle!

        Taas jäit sanattomaksi. Ja miksi ihmeessä en saisi kirjoitella mormonimipalstalla ja opettaa sinulle Raamattua, kun kerran täällä vapaaehtoisesti roikut?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet pihalla kuin lumi-ukko!!
        Keskity ateistisuuteen!

        Miksi minun pitäisi keskittyä ateistisuuteen? Minä keskityn niihin asioihin mihin ihan itse haluan. Jos jäät sanattomaksi, se ei ole minun syyni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väärin.
        Raamatun S ja G oli toinen tarkoitus

        Tuo meteoriitin maahansyöksy on todistettu asia. Se selittää hyvin myöskin Raamatussa saduiksi tuntuvat jutut kuten suolapatsaaksi muuttumisen.


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Taas jäit sanattomaksi. Ja miksi ihmeessä en saisi kirjoitella mormonimipalstalla ja opettaa sinulle Raamattua, kun kerran täällä vapaaehtoisesti roikut?

        Opettaa minulle....hahahhahahahah
        Lue se Raamattu 20 x läpi ja tule sitten neuvomaan, ehkä 20 x kertaakaan ei sinulle riitä....kumminkin lähtökohtasi on aivan eri kuin nyt.....nyt olet täysi nolla!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Miksi minun pitäisi keskittyä ateistisuuteen? Minä keskityn niihin asioihin mihin ihan itse haluan. Jos jäät sanattomaksi, se ei ole minun syyni.

        Sinä teet juuri niin,,,,mihin haluat, et kristillisyyteen!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Tuo meteoriitin maahansyöksy on todistettu asia. Se selittää hyvin myöskin Raamatussa saduiksi tuntuvat jutut kuten suolapatsaaksi muuttumisen.

        Usko tieteeseen ja ateistien palstalle


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Tuo meteoriitin maahansyöksy on todistettu asia. Se selittää hyvin myöskin Raamatussa saduiksi tuntuvat jutut kuten suolapatsaaksi muuttumisen.

        höpöhöpö juttuja
        Samoin miljardit vuodet höpöhöpö juttuja
        Miljoonat uskoo niihin.
        Tieteellä ei ole muuta mahdollisuutta, koska yliluonnollista tiede ei voi todistaa!
        Raamatun G ja S ei ole mitään tekemistä meteoriitin kanssa!
        Se kertoo ihan muusta asiasta, se selitetään Raamatussa mistä on kyse
        Sinun on turha selittää, että olet lukenut Raamattua, paljastat koko ajan että valehtelet!


      • Anonyymi kirjoitti:

        höpöhöpö juttuja
        Samoin miljardit vuodet höpöhöpö juttuja
        Miljoonat uskoo niihin.
        Tieteellä ei ole muuta mahdollisuutta, koska yliluonnollista tiede ei voi todistaa!
        Raamatun G ja S ei ole mitään tekemistä meteoriitin kanssa!
        Se kertoo ihan muusta asiasta, se selitetään Raamatussa mistä on kyse
        Sinun on turha selittää, että olet lukenut Raamattua, paljastat koko ajan että valehtelet!

        Jaa, että tuolla tasolla... Ei ihme, että et osaa lukea Raamattuakaan...


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Jaa, että tuolla tasolla... Ei ihme, että et osaa lukea Raamattuakaan...

        Tarkistetaanpa sinun tasosi:
        Miksi kirjoitettiin myös UT Vanhan Testamentin lisäksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Opettaa minulle....hahahhahahahah
        Lue se Raamattu 20 x läpi ja tule sitten neuvomaan, ehkä 20 x kertaakaan ei sinulle riitä....kumminkin lähtökohtasi on aivan eri kuin nyt.....nyt olet täysi nolla!

        Ei se Kim Jong-unin muistelmien lukeminen kymmeniäkään kertoja läpi johda muuhun kuin sokeuteen, jos kieltäydyt tutkimasta asian historiallista taustaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä teet juuri niin,,,,mihin haluat, et kristillisyyteen!

        Kristinuskon syntyyn minä keskityn. Nykyisin on hyvät mahdollisuudet tutkia sitä, mutta sinä kieltäydyt, koska pelkäät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Usko tieteeseen ja ateistien palstalle

        ????

        Sinä et siis usko tieteeseen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkistetaanpa sinun tasosi:
        Miksi kirjoitettiin myös UT Vanhan Testamentin lisäksi?

        Olen vastannut jo toisessa ketjussa. Uskonto muuttui ja ja täydentyi Jeesuksen myötä. Jeesuksen toiminnan ja hänestä kerrottujen asioiden vuoksi kirjoitettiin lukuisia evankeliumeja ja kirkolliskokoukset valitsivat niistä neljä Raamattuun. Lisäksi tuli muita kirjoituksia, mm. Apostolien teot ja Ilmestyskirja. Jälkimmäinen oli aika kova pala lopunajan teurastuksella hekumoivien fantasioidensa vuoksi ja se kanonisoitiin vasta liki tuhat vuotta ilmestymisensä jälkeen. Ortodoksinen kirkko opettaa suhtautumaan Ilmestyskirjaan varauksella, koska kyseessä ovat kirjoittajan henkilökohtaiset näyt, joita hän sai harrastettuaan paastoa ja rukoilua.

        Myös Lutherin suhtautuminen Ilmestyskirjaan on hyvin tiedossa:

        ”Annan jokaisen olla omaa mieltään Johanneksen ilmestyskirjasta. En halua sitoa ketään omaan mielipiteeseeni tai näkemykseeni. Sanon vain sen, mitä minä itse tunnen.”

        Lutherin mielestä kirjan näyt ovat sekavia eikä niitä voi ymmärtää. Hän myös paheksuu kirjan tapaa korostaa omaa arvovaltaansa tavalla, jota ei näy missään muussa Raamatun kirjassa. Lisäksi hän kertoo (aivan oikein), että jo vanhan kirkon aikana Ilmestyskirjan asemaa Raamatussa on arvosteltu.

        ”Minusta tässä kirjassa on erilaisia puutteita niin, etten pidä sitä sen enempää apostolisena kuin profeetallisenakaan,” sanoo Luther.


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Olen vastannut jo toisessa ketjussa. Uskonto muuttui ja ja täydentyi Jeesuksen myötä. Jeesuksen toiminnan ja hänestä kerrottujen asioiden vuoksi kirjoitettiin lukuisia evankeliumeja ja kirkolliskokoukset valitsivat niistä neljä Raamattuun. Lisäksi tuli muita kirjoituksia, mm. Apostolien teot ja Ilmestyskirja. Jälkimmäinen oli aika kova pala lopunajan teurastuksella hekumoivien fantasioidensa vuoksi ja se kanonisoitiin vasta liki tuhat vuotta ilmestymisensä jälkeen. Ortodoksinen kirkko opettaa suhtautumaan Ilmestyskirjaan varauksella, koska kyseessä ovat kirjoittajan henkilökohtaiset näyt, joita hän sai harrastettuaan paastoa ja rukoilua.

        Myös Lutherin suhtautuminen Ilmestyskirjaan on hyvin tiedossa:

        ”Annan jokaisen olla omaa mieltään Johanneksen ilmestyskirjasta. En halua sitoa ketään omaan mielipiteeseeni tai näkemykseeni. Sanon vain sen, mitä minä itse tunnen.”

        Lutherin mielestä kirjan näyt ovat sekavia eikä niitä voi ymmärtää. Hän myös paheksuu kirjan tapaa korostaa omaa arvovaltaansa tavalla, jota ei näy missään muussa Raamatun kirjassa. Lisäksi hän kertoo (aivan oikein), että jo vanhan kirkon aikana Ilmestyskirjan asemaa Raamatussa on arvosteltu.

        ”Minusta tässä kirjassa on erilaisia puutteita niin, etten pidä sitä sen enempää apostolisena kuin profeetallisenakaan,” sanoo Luther.

        Uskonto muuttui ja ja täydentyi Jeesuksen myötä.
        Väärin!!!
        Olisi ollut sama kuin olisit vastannut näin: Raamattu tuli paksummaksi UT myötä
        Olet täysi nolla, mene ateistien palstalle.
        Toiseksi en kysynyt mitä Raamattu pitää sisällään!!!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Ei se Kim Jong-unin muistelmien lukeminen kymmeniäkään kertoja läpi johda muuhun kuin sokeuteen, jos kieltäydyt tutkimasta asian historiallista taustaa.

        Raamattuhan on pelkkää faktaa historiasta!!!!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Kristinuskon syntyyn minä keskityn. Nykyisin on hyvät mahdollisuudet tutkia sitä, mutta sinä kieltäydyt, koska pelkäät.

        Et keskity, koska haikailet muitten kirjoituksien perässä.
        Keskityt ihmisteorioihin!!!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        ????

        Sinä et siis usko tieteeseen?

        Usko, mutta en siihen mitä se kertoo esim. evoluutiosta.
        Tiede on vastaavasti todistanut monia Raamatun väittämiä täysin oikeaksi!
        Tiede puhuu evoluutiosta, koska se ei voi todistaa koskaan yliluonnollista!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskonto muuttui ja ja täydentyi Jeesuksen myötä.
        Väärin!!!
        Olisi ollut sama kuin olisit vastannut näin: Raamattu tuli paksummaksi UT myötä
        Olet täysi nolla, mene ateistien palstalle.
        Toiseksi en kysynyt mitä Raamattu pitää sisällään!!!

        Nytkö se ei muuttunutkaan? ITSE aiemmin sanoit, että homojen tappokäsky ei enää UT:n myötä ole voimassa.

        Jos uskonto ei muuttunut, silloinhan pitäisi totella Raamattua siltäkin osin kun se käskee tappamaan miehet, JOS nämä makaavat miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan.

        Kyllä Raamatun sisältö liittyy oleellisesti siihen, että miksi se kirjoitettiin. Vai eikö sinusta ruisleivän sisältö liity siihen, että miksi niitä leivotaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattuhan on pelkkää faktaa historiasta!!!!

        No ei todellakaan ole! Jokainen täysijärkinen tajuaa esim. luomiskertomuksen saduksi. Raamatun luomiskertomuksessahan on ristiriitojakin (mm. luomisjärjestys), koska se on kooste kahdesta lähteestä, joissa asiat on erottu eri tavalla: Pappiskirjasta ja Jahvisti-lähteestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et keskity, koska haikailet muitten kirjoituksien perässä.
        Keskityt ihmisteorioihin!!!

        Keskityn Raamattuun ja sen syntyhistoriaa. Raamatun tutkimuksen kannalta on oleellista tietää myös, että mitä kirjoituksia kirkolliskokoukset äänestivät jätettäviksi Raamatun ulkopuolelle ja miksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Usko, mutta en siihen mitä se kertoo esim. evoluutiosta.
        Tiede on vastaavasti todistanut monia Raamatun väittämiä täysin oikeaksi!
        Tiede puhuu evoluutiosta, koska se ei voi todistaa koskaan yliluonnollista!!!

        Mitä raamatun väittämiä tiede on todistanut täysin oikeiksi?

        Luonnontieteellisten totuuksien sivuuttaminen siksi, että ne eivät istu omaan uskonnolliseen näkemykseen on itsepetosta.


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Nytkö se ei muuttunutkaan? ITSE aiemmin sanoit, että homojen tappokäsky ei enää UT:n myötä ole voimassa.

        Jos uskonto ei muuttunut, silloinhan pitäisi totella Raamattua siltäkin osin kun se käskee tappamaan miehet, JOS nämä makaavat miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan.

        Kyllä Raamatun sisältö liittyy oleellisesti siihen, että miksi se kirjoitettiin. Vai eikö sinusta ruisleivän sisältö liity siihen, että miksi niitä leivotaan?

        Et vastannut kysymykseen, siitä oli kyse!

        Kyllä Raamatun sisältö liittyy oleellisesti siihen, että miksi se kirjoitettiin.###

        Juuri siitä on kyse VT ja UT välillä.

        Mikset vastaa kysymyksiin, mene tekemään uuteen aloitukseen, missä kävit selittämässä jo sitä mitä ei olisi tarvinnut!!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        No ei todellakaan ole! Jokainen täysijärkinen tajuaa esim. luomiskertomuksen saduksi. Raamatun luomiskertomuksessahan on ristiriitojakin (mm. luomisjärjestys), koska se on kooste kahdesta lähteestä, joissa asiat on erottu eri tavalla: Pappiskirjasta ja Jahvisti-lähteestä.

        Olet tervetullut ateistien palstalle


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Keskityn Raamattuun ja sen syntyhistoriaa. Raamatun tutkimuksen kannalta on oleellista tietää myös, että mitä kirjoituksia kirkolliskokoukset äänestivät jätettäviksi Raamatun ulkopuolelle ja miksi.

        Tämä on totta, mutta sillä ei ole mitään merkitystä, etteikö Raamattu kerro mitä usko on.
        Suomalainen Raamattu v. 1933 on asiantuntijoitten mukaan todettu maailman tarkimmaksi käännökseksi alkukielestä.
        Ei ole mitään syytä väittää jotain Raamatun totuutta valheeksi!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Mitä raamatun väittämiä tiede on todistanut täysin oikeiksi?

        Luonnontieteellisten totuuksien sivuuttaminen siksi, että ne eivät istu omaan uskonnolliseen näkemykseen on itsepetosta.

        On monia asioita, mutta siihen ei kannata nyt syventyä, koska et muutenkaan usko Raamattuun!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et vastannut kysymykseen, siitä oli kyse!

        Kyllä Raamatun sisältö liittyy oleellisesti siihen, että miksi se kirjoitettiin.###

        Juuri siitä on kyse VT ja UT välillä.

        Mikset vastaa kysymyksiin, mene tekemään uuteen aloitukseen, missä kävit selittämässä jo sitä mitä ei olisi tarvinnut!!

        Aivan. UT oli tarve kirjoittaa, koska se on sisällöltään paljon VT:sta poikkeava. Se on paljon sivistyneempikin, vaikka esim. Paavalilla on omat rajoituksensa. Enkö tuonut sen jo selvästi esille? Jeesuksen sanoma ja teot vaativat ihan oman kirjoituskokoelman.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet tervetullut ateistien palstalle

        Mitä minä siellä tekisin? Haluan keskustella MORMONISMISTA täällä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on totta, mutta sillä ei ole mitään merkitystä, etteikö Raamattu kerro mitä usko on.
        Suomalainen Raamattu v. 1933 on asiantuntijoitten mukaan todettu maailman tarkimmaksi käännökseksi alkukielestä.
        Ei ole mitään syytä väittää jotain Raamatun totuutta valheeksi!

        Kerrotko lähteet tuolle väitteellesi, että 1933-käännös on todettu maailman parhaaksi?

        Mikä on sellainen Raamatun totuus, jota on sanottu valheeksi? Että Joona oli kolme päivää valaskalan vatsassa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        On monia asioita, mutta siihen ei kannata nyt syventyä, koska et muutenkaan usko Raamattuun!

        Arvasinkin, että et pysty mainitsemaan edes yhtä ainutta.


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Arvasinkin, että et pysty mainitsemaan edes yhtä ainutta.

        Et tarvitse niitä Raamatun kohtia, koska et usko Raamattuun.
        Nyt on kyse siitä oletko todella "Raamatun tuntija!, kuten väität.
        Olet todistanut, että et ole....tulee vain sinun omia selityksiä.


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Aivan. UT oli tarve kirjoittaa, koska se on sisällöltään paljon VT:sta poikkeava. Se on paljon sivistyneempikin, vaikka esim. Paavalilla on omat rajoituksensa. Enkö tuonut sen jo selvästi esille? Jeesuksen sanoma ja teot vaativat ihan oman kirjoituskokoelman.

        Et edelleenkään vastannut kysymykseen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et edelleenkään vastannut kysymykseen!

        Minä vastasin, mutta sinä et vastannut, että milloin ja kuka on todennut suomalaisen v. 1938 raamatunkäännöksen maailman tarkimmaksi.

        Heittelet "faktoja" mutta et perustele.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et tarvitse niitä Raamatun kohtia, koska et usko Raamattuun.
        Nyt on kyse siitä oletko todella "Raamatun tuntija!, kuten väität.
        Olet todistanut, että et ole....tulee vain sinun omia selityksiä.

        Sinä et tunne Raamattua. Väitit esim. että homojen tappokäskyä ei ole.

        Ei kyse ole minun omista selityksistäni vaan jokaisen saatavilla olevasta tiedosta koksien Raamatun syntyhistoriaa. Jos sinä odotat omien halujesi mukaista vastausta, saat odottaa maailman tappiin. Sen omien halujesi mukaisen vastauksen voit antaa ITSE. Oletettavasti se on jotain satua, että Jumala on antanut Raamatun ihmisille.


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Sinä et tunne Raamattua. Väitit esim. että homojen tappokäskyä ei ole.

        Ei kyse ole minun omista selityksistäni vaan jokaisen saatavilla olevasta tiedosta koksien Raamatun syntyhistoriaa. Jos sinä odotat omien halujesi mukaista vastausta, saat odottaa maailman tappiin. Sen omien halujesi mukaisen vastauksen voit antaa ITSE. Oletettavasti se on jotain satua, että Jumala on antanut Raamatun ihmisille.

        OLEN KOKO AJAN VÄITTÄNYT:
        Homojen tappokäskyä ihmisellä itsellään ei ole ollut koskaan, SINÄ ET TAJUA TÄTÄ SELVÄÄ EROA....koska sitä syntiä ei saa koskaan anteeksi....se ilmenee selvästi Mooseksen kirjassa.

        Yritä tajuta, Raamattua pitää lukea kokonaisuutena!


      • Anonyymi kirjoitti:

        OLEN KOKO AJAN VÄITTÄNYT:
        Homojen tappokäskyä ihmisellä itsellään ei ole ollut koskaan, SINÄ ET TAJUA TÄTÄ SELVÄÄ EROA....koska sitä syntiä ei saa koskaan anteeksi....se ilmenee selvästi Mooseksen kirjassa.

        Yritä tajuta, Raamattua pitää lukea kokonaisuutena!

        No kun nimenomaan on ehdollinen tappamiskäsky! Aivan täsmälleen samanlainen kuin jos autokoulussa opetetaan sinulle, että JOS aiot kääntyä vasemmalle, laita vilkku vasemmalle.

        JOS joku homoilee, tapa hänet!

        Mutta sinä et VIELÄKÄÄN vastannut kysymykseeni koskien 1933 Raamattua!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        No kun nimenomaan on ehdollinen tappamiskäsky! Aivan täsmälleen samanlainen kuin jos autokoulussa opetetaan sinulle, että JOS aiot kääntyä vasemmalle, laita vilkku vasemmalle.

        JOS joku homoilee, tapa hänet!

        Mutta sinä et VIELÄKÄÄN vastannut kysymykseeni koskien 1933 Raamattua!

        Okei, sinä et todellakaan ymmärrä tätä eroa, antaa sen sitten olla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Okei, sinä et todellakaan ymmärrä tätä eroa, antaa sen sitten olla.

        Et siis osaa todistaa väitettäsi vuoden 1933 käännöksestä, joten paljastut valehtelijaksi siltäkin osin.

        Etkä ymmärrä selvää tappokäskyä!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Kyllä minä Sodoman ja Gomorran sadun ymmärrän. Sillä pelotellaan, vaikka todellisen syy tuhoon oli meteoriitti. Siitä on todisteet.

        Miksei Jumala voisi tuhota kaupunkia meteoriitilla? Atomipommiko Hänen pitäisi pudottaa, että uskoisit?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksei Jumala voisi tuhota kaupunkia meteoriitilla? Atomipommiko Hänen pitäisi pudottaa, että uskoisit?

        Paskamainen Jumala kun tappaa syyttömät samalla. Ei meteoriittiin mitään Jumalaa tarvita.


        Kehen Jumala tähtäsi Tunguskan pamauksella? Tähtäsi huonosti, kun tuhoista huolimatta ei tainnut yksikään ihminen kuolla, vaikka taloihinkin tuli vaurioita ja puuta kaatui kuin heinää.


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Paskamainen Jumala kun tappaa syyttömät samalla. Ei meteoriittiin mitään Jumalaa tarvita.


        Kehen Jumala tähtäsi Tunguskan pamauksella? Tähtäsi huonosti, kun tuhoista huolimatta ei tainnut yksikään ihminen kuolla, vaikka taloihinkin tuli vaurioita ja puuta kaatui kuin heinää.

        Mene ateistien palstalle


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mene ateistien palstalle

        Miksi? Etkö pysty keskustelemaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala näyttää sinulle NISKUROIJA vielä sen kuka käskee ja kuka ei!
        Silloin et ehdi a sanomaan kun lähtösi koittaa!

        Sinähän uhkailet ! Viha on vallannut mielesi,olet syntinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet itsesi jumala, typerä sellainen!
        Ihan oikeasti saatana on sinun jumalasi, se vie sinut tuhoon!
        Vain sinä itse voit auttaa itsesi ulos saatana metkuista, jos sitä et tee jälleen syntymiseen ei ole mitään asiaa, vaan sinne jäät multiin matojen syötäväksi !
        Elämälläsi ei ole silloin mitään tarkoitusta!

        Sinun mielesi on saatana vienyt, Jumalan siunausta sinulle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet urpo!
        Mene ateistien palstalle!

        Häpeä syntinen sanojasi!


    • Suosittelisin sinullekin, että kävisit kuuntelemassa teologien luentoja ja lukisit Raamatun syntyä käsitteleviä kirjoja, että et olisi täysin pihalla Raamatusta! Ja lisäksi sinun pitäisi lukea itse Raamattua, että et esittäisi virheellisiä väitteitä kuten sitä, että Raamatussa ei ole homojen tappokäskyä!

      • Anonyymi

        Miksi ihmisellä olisi Raamatussa tappo käsky homoille ihmisen itsensä toimesta, kun Mooseksen kirjassa on sanottu, että henkirikosta ei saa koskaan anteeksi.

        Etkö käsitä eroa?????????

        Teologien luentoja, miksi?
        Osaan itsekin lukea Raamattua ymmärrettävästi.
        Jos menisin, ensin pitäisi tarkistaa todella tarkkaan etukäteen kenestä teologista on kyse, ettei mene kuuntelemaan Raamatun vastaista soopaa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmisellä olisi Raamatussa tappo käsky homoille ihmisen itsensä toimesta, kun Mooseksen kirjassa on sanottu, että henkirikosta ei saa koskaan anteeksi.

        Etkö käsitä eroa?????????

        Teologien luentoja, miksi?
        Osaan itsekin lukea Raamattua ymmärrettävästi.
        Jos menisin, ensin pitäisi tarkistaa todella tarkkaan etukäteen kenestä teologista on kyse, ettei mene kuuntelemaan Raamatun vastaista soopaa!

        No siksi, kun Raamattu on muutenkin varsin ristiriitainen, koska se on kooste monien eri kirjoittajien sepustuksista eivätkä he suinkaan olleet samaa mieltä kaikista asioista. Jokainen on ajanut omaa agendaansa.

        > Osaan itsekin lukea Raamattua ymmärrettävästi.

        Et todellakaan osaa! Sen olet jo selvästi todistanut.

        Ja sinua vaivaa selvä ennakkoasenne. Jos olet kuullut jonkun kanssahörhösi sanovan jotain jostakin teologista, kieltäydyt kuuntelemasta. Samaa kuin se, että Olli kieltäytyy lukemasta tiettyä mormonitutkijoiden kirjoittamaa kirjaa oman ennakkoasenteensa vuoksi!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        No siksi, kun Raamattu on muutenkin varsin ristiriitainen, koska se on kooste monien eri kirjoittajien sepustuksista eivätkä he suinkaan olleet samaa mieltä kaikista asioista. Jokainen on ajanut omaa agendaansa.

        > Osaan itsekin lukea Raamattua ymmärrettävästi.

        Et todellakaan osaa! Sen olet jo selvästi todistanut.

        Ja sinua vaivaa selvä ennakkoasenne. Jos olet kuullut jonkun kanssahörhösi sanovan jotain jostakin teologista, kieltäydyt kuuntelemasta. Samaa kuin se, että Olli kieltäytyy lukemasta tiettyä mormonitutkijoiden kirjoittamaa kirjaa oman ennakkoasenteensa vuoksi!

        Raamattu ei ole missään ristiriitainen, ristiriitaisuudet ovat sinun omassa päässäsi!

        Oho, osaat itsekin lukea Raamattua?????

        Mikset sitten vastaa esitettyihin kysymyksiin toisessa aloituksessani???

        Valehtelet todistetusti!!!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei ole missään ristiriitainen, ristiriitaisuudet ovat sinun omassa päässäsi!

        Oho, osaat itsekin lukea Raamattua?????

        Mikset sitten vastaa esitettyihin kysymyksiin toisessa aloituksessani???

        Valehtelet todistetusti!!!!!

        Tietysti on ristiriitainen kun käsketään tappamaan ja kielletään tappamasta.

        Minä tiedän OIKEAT vastaukset. Sinä vaadit minulta hallintoneuvostosi sinulle opettamia vastauksia!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Tietysti on ristiriitainen kun käsketään tappamaan ja kielletään tappamasta.

        Minä tiedän OIKEAT vastaukset. Sinä vaadit minulta hallintoneuvostosi sinulle opettamia vastauksia!

        Tuo hallintoneuvoston selitys on huono sivuttaa itse kysymys.
        Sano suoraan, että et osaa vastata


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo hallintoneuvoston selitys on huono sivuttaa itse kysymys.
        Sano suoraan, että et osaa vastata

        Minä olen vastannut liioittelematta jo miljoona kertaa, mutta vastaukseni ei ole sama kuin kaipaamasi hallintoneuvoston vastaus.


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Minä olen vastannut liioittelematta jo miljoona kertaa, mutta vastaukseni ei ole sama kuin kaipaamasi hallintoneuvoston vastaus.

        Hallintoneuvosto ei ole oikea vastaus, olet valehtelija


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hallintoneuvosto ei ole oikea vastaus, olet valehtelija

        En minä sano hallintoneuvoston vastauksia oikeiksi!

        Minä olen vastannut kaikkiin esittämiisi kysymyksiisi, mutta et hyväksy niitä, koska ne eivät ole hallintoneuvoston hyväksymiä.


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        En minä sano hallintoneuvoston vastauksia oikeiksi!

        Minä olen vastannut kaikkiin esittämiisi kysymyksiisi, mutta et hyväksy niitä, koska ne eivät ole hallintoneuvoston hyväksymiä.

        Olet pelkkä selittäjä, sinun kanssa ei kannata keskustella mitään mikä liittyy Raamattuun!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet pelkkä selittäjä, sinun kanssa ei kannata keskustella mitään mikä liittyy Raamattuun!

        Sinähän omien sanojesi mukaan et uskalla mennä teologien luennoille! Raamatun tuntemuskesi on vain hallintoneuvoston selitysten varassa! Siksi uskot niinkin tyhmiin selitykseen kuin verensiirtokieltoon ja omien sukulaistenkin tervehtimiskieltoon!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Sinähän omien sanojesi mukaan et uskalla mennä teologien luennoille! Raamatun tuntemuskesi on vain hallintoneuvoston selitysten varassa! Siksi uskot niinkin tyhmiin selitykseen kuin verensiirtokieltoon ja omien sukulaistenkin tervehtimiskieltoon!

        Taas tätä hallintoneuvostoa????
        Miten verensiirto liittyy aloitukseen?
        Miten tervehtimiskielto liittyy aloitukseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taas tätä hallintoneuvostoa????
        Miten verensiirto liittyy aloitukseen?
        Miten tervehtimiskielto liittyy aloitukseen.

        Minä olen vastannut sinun kysymyksiisi, mutta sinua oman lahkosi opit (mm. tervehtimiskielto ja verensiirtokielto) hävettävät niin, että kieltäydyt vastaamasta!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Minä olen vastannut sinun kysymyksiisi, mutta sinua oman lahkosi opit (mm. tervehtimiskielto ja verensiirtokielto) hävettävät niin, että kieltäydyt vastaamasta!

        Sinun omat selitykset eivät ole oikeita vastauksia.
        Kerro se miten se ilmenee Raamatussa, koska olet kehunut olevasi erinomainen Raamatuntuntija.
        Sinulla on ollut 4 pv aikaa se todistaa!
        Meneekö vielä toiset 4 pv vai seuraavat 4 vuotta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun omat selitykset eivät ole oikeita vastauksia.
        Kerro se miten se ilmenee Raamatussa, koska olet kehunut olevasi erinomainen Raamatuntuntija.
        Sinulla on ollut 4 pv aikaa se todistaa!
        Meneekö vielä toiset 4 pv vai seuraavat 4 vuotta?

        Raamattua ei perustella Raamatulla. Se on kehäpäätelmä. Toki jossain kirjoituksessa voi olla kirjoittajan antama syyn kirjoituksen kirjoittamiselle, mutta ei sen tarvitse olla sama syy kuin minkä ulkopuolinen asiantuntija näkee. Mitä siitä tulisi, jos kaikki "asiantuntijuus" olisi riippuvainen kirjoittajasta ja kirjoituksen sisällöstä. Oikea, objektiivinen asiantuntijuus on ulkopuolisten tekemää. Mitä siitä tulisi, jos puolueistakin saisivat kirjoittaa vain puolueiden jäsenet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattua ei perustella Raamatulla. Se on kehäpäätelmä. Toki jossain kirjoituksessa voi olla kirjoittajan antama syyn kirjoituksen kirjoittamiselle, mutta ei sen tarvitse olla sama syy kuin minkä ulkopuolinen asiantuntija näkee. Mitä siitä tulisi, jos kaikki "asiantuntijuus" olisi riippuvainen kirjoittajasta ja kirjoituksen sisällöstä. Oikea, objektiivinen asiantuntijuus on ulkopuolisten tekemää. Mitä siitä tulisi, jos puolueistakin saisivat kirjoittaa vain puolueiden jäsenet?

        Raamattua ei perustella Raamatulla.###
        Mustanaamiollako sitten?

        Mitä ulkopuoliset asiantuntijat ovat saaneet aikaan?
        Muuttaneet tuhansia Raamatun kohtia toiseksi.....Raamattu on tekstiltään sama kuin 2000 v. sitten!
        Vaikka eri raamatun tekstejä on muutettu, jokaisesta löytyy oikeaan suuntaan johtava usko, sen ovat myös löytäneet Mormonit


    • Anonyymi

      Miten nämä ns uskovaiset voivat hyväksyä raamatun tappokäskyt?

      • Anonyymi

        Oho, nyt tuli oikea kysymys, oikeassa muodossa!!!!!


      • Anonyymi

        VT löytyy oikea vastaus...1 - 5 Mooseksen kirjoista!


    • Anonyymi

      Toiveesi toteutuu. Se ei ole puhtaasti oma päätökseni vaan syynä on se, että ylläpidolta tuli viesti, että käyttämäni IP-osoite on jäähyllä. Sen jälkeen kirjoitin kirjautumatta toisesta osoitteesta (kännykällä) ja kerroin lopettavani jäähyn vuoksi kokonaan kirjoittelun täällä. mutta pian se viesti poistettiin ja sen jälkeen vielä toinenkin vastaava viestini.

      Ehkäpä ylläpito nyt nukkuu niin että ehditte lukea tämän viestin. Minä en jatka kirjoittelua aiheettoman sensuurin palstalla. Omapa on toki asiansa, jos haluavat tehdä tästä hymistelypalstan. En viitsi kirjoittaa viestejä, jos ne eivät joko mene ollenkaan perille tai poistetaan. Saa nähdä poistetaanko tämäkin...

      Vielä tuolle jänkääjälle että en koskaan olisi tullut vastaamaan Raamatun sanoilla tai Raamatun perusteella, että miksi Raamattu tai sen jokin osa on kirjoitettu...

      Bye, bye!

      H

      • Anonyymi

        Sano suoraan, sinusta ei ollut siihen.
        Se ihmetyttää, et olisi vastannut, Mormonismi on kristinuskoa, siitähän täällä pitäisi puhua!


      • Anonyymi

        Älä puhu soopaa.
        Sinua ei ole kukaan laittanut jäähylle.
        Tämä on vain hyvä yritys selittää, sitä kun et kyennyt vastaamaan kysymyksiin joita sinulle esitettiin toisissa aloituksissa, Raamatusta!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä puhu soopaa.
        Sinua ei ole kukaan laittanut jäähylle.
        Tämä on vain hyvä yritys selittää, sitä kun et kyennyt vastaamaan kysymyksiin joita sinulle esitettiin toisissa aloituksissa, Raamatusta!!!

        No minähän vastasin, mutta kuten jo selvästi kirjoitin, en syyllisty niin alkeelliseen kehäpäätelmään, että perustelisin Raamattua Raamatun omilla sanoilla! Sitähän sinä vaadit, kun vänkäsit, että minun pitäisi etsiä Raamatusta, vieläpä sinun valitsemastasi käännöksestä syyt Raamatun tekstien kirjoittamiseen!

        En minä Ollillekaan antanut vastauksia mormonien OMASTA apologiasta, vaikka hän usein sitä vaati!

        Jos minua pyydetään kertomaan jotain Pohjois-Koreasta, en minä käytä lähteenäni Pohjois-Korean hallinnon virallisia selityksiä.

        Kaikille lukijoille asia tuli selväksi, vaikka vänkäisit asiaa yksinäsi maailman tappiin, joten voin päättää tähän ja sinä saat kertoa lukijoille ne "oikeat vastaukset".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minähän vastasin, mutta kuten jo selvästi kirjoitin, en syyllisty niin alkeelliseen kehäpäätelmään, että perustelisin Raamattua Raamatun omilla sanoilla! Sitähän sinä vaadit, kun vänkäsit, että minun pitäisi etsiä Raamatusta, vieläpä sinun valitsemastasi käännöksestä syyt Raamatun tekstien kirjoittamiseen!

        En minä Ollillekaan antanut vastauksia mormonien OMASTA apologiasta, vaikka hän usein sitä vaati!

        Jos minua pyydetään kertomaan jotain Pohjois-Koreasta, en minä käytä lähteenäni Pohjois-Korean hallinnon virallisia selityksiä.

        Kaikille lukijoille asia tuli selväksi, vaikka vänkäisit asiaa yksinäsi maailman tappiin, joten voin päättää tähän ja sinä saat kertoa lukijoille ne "oikeat vastaukset".

        Joopa joo selityksiä.
        Tuollainen selittäjä itse että oikeat vastaukset, siinä opit tuntemaan Raamattua, joka sinulta puuttuu kokonaan, nyt on aika tutustua, jos aiot löytää oikeat vastaukset!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      314
      3856
    2. 209
      3068
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2604
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2054
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1495
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      178
      1402
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1287
    Aihe