Älä maksa vaparien jäsenmaksua 2022

Anonyymi

Vapaa-ajattelijayhdistysten jäsenillä on nyt perusteltu syy olla maksamatta jäsenmaksua. Tämä koskee kaikkia jäseniä, koska jäsenmaksuja ei nyt oikeasti tarvita.

Vaparit ovat saaneet vuosikymmeniä valtiontukea. Aiemmin summa oli usein noin 20000 mutta viime vuosina 30000. Tälle vuodelle tapahtui kuitenkin merkittävä nousu.

Poliittisin kytköksin liitto sai nostettua tälle vuodelle tuen peräti 50000 euroon. Näin toimi liitto, jonka sääntöjen mukaan pitäisi olla puoluepoliittisesti sitoutumaton. Lisäksi liitto kerää runsaat pääomatulot.

Rahaa liitolla siis on kuin roskaa.

Jäsenmaksujen periminen on tässä tilanteessa silkkaa ahneutta. Jäsenillä on nyt perusteltu syy olla maksamatta jäsenmaksua 2022.

Älä maksa vaparien jäsenmaksua 2022.

686

3229

    Vastaukset

    • Anonyymi

      En maksanut viime vuonna, enkä maksa tänä vuonnakaan vaparimaksua.
      Sehän tekee mukavat n. 50 e (2 x n. 25 e).
      Ja on ihana ajatella vapaasti ilman vapaa-ajattelijoiden säätämiä pakkoajatuksia.

      • Anonyymi

        Näin juuri. Maksamattomuudesta on kaksi hyötyä: säilyttää ajattelun vapauden ja säästää rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin juuri. Maksamattomuudesta on kaksi hyötyä: säilyttää ajattelun vapauden ja säästää rahaa.

        Hyvin muotoiltu. Molemmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin muotoiltu. Molemmat.

        Totta. En siis maksa vapareille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. En siis maksa vapareille.

        Hulluutta maksaa vapareille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hulluutta maksaa vapareille.

        Niin on. Siksi en maksa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on. Siksi en maksa.

        Ehkä kannattaisi; sinultahan putoaisi elämältä tarkoitus jos vapareita ei olisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä kannattaisi; sinultahan putoaisi elämältä tarkoitus jos vapareita ei olisi.

        Kyllä Ylikoski aina hommaa rahat puoluekytkyillä valtiolta. Elihomma jatkuu ainakin niin kauan kuin hän jaksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Ylikoski aina hommaa rahat puoluekytkyillä valtiolta. Elihomma jatkuu ainakin niin kauan kuin hän jaksaa.

        Jokos sinulla oli jotain todisteita tälle väitteelle, vai onko se taas vain yksi vale lisää sinulta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokos sinulla oli jotain todisteita tälle väitteelle, vai onko se taas vain yksi vale lisää sinulta?

        Onhan ne ja sinuahan se harmittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan ne ja sinuahan se harmittaa.

        Eli sinulla ei taaskaan ollut mitään todisteita tuolle sinun valeelle. Ei mikään yllätys. Et ikinä pysty todistamaan mitään mitä sanot, ja juuri tämän takia kukaan ei ota sinua ja sinun höpinöitä tosissaan. ;)

        Ja miksi minua harmittaisi sinun jatkuva valehtelu? itsehän ammut itseäsi jalkaan ja tätä on hauska katsoa miten teet sitä koko ajan. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinulla ei taaskaan ollut mitään todisteita tuolle sinun valeelle. Ei mikään yllätys. Et ikinä pysty todistamaan mitään mitä sanot, ja juuri tämän takia kukaan ei ota sinua ja sinun höpinöitä tosissaan. ;)

        Ja miksi minua harmittaisi sinun jatkuva valehtelu? itsehän ammut itseäsi jalkaan ja tätä on hauska katsoa miten teet sitä koko ajan. :D

        Tuossahan sinulle sanottiin, ettätodisteet on. Sinulla on pahoja ongelmia luetun ymmärtämisessä.


    • Anonyymi

      Eli olet kateellinen vapareille koska heillä on rahaa? Aika typerä syy olla kateellinen.

      • Anonyymi

        En ole hakenut valtion budjetista avustusta, joten miten voisin olla kateellinen? Mutta asiaan: eikö sinustakin olisi hyvä kuitata jäsenmaksut tältä vuodelta avustusrahoilla, kun niitä nyt on niin runsaasti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole hakenut valtion budjetista avustusta, joten miten voisin olla kateellinen? Mutta asiaan: eikö sinustakin olisi hyvä kuitata jäsenmaksut tältä vuodelta avustusrahoilla, kun niitä nyt on niin runsaasti?

        Miksi olisi? Et taida olla koskaan ollut missään yhdistystoiminnassa mukana, jos et tiedä miksi jäsenmaksuja kerätään.

        Eikä tuo avustus summa edes ole mikään hirveän iso, joten se kannattaa käyttää kokonaan siihen tarkoitukseen mihin se on saatu; järjestön toiminnan kehittämiseen.

        Olisi kiva jos ottaisit edes perusteista selvää mitä nämä avustukset ovat, ennen kuin tulet tuollaisia typeriä asioita kehoittamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi olisi? Et taida olla koskaan ollut missään yhdistystoiminnassa mukana, jos et tiedä miksi jäsenmaksuja kerätään.

        Eikä tuo avustus summa edes ole mikään hirveän iso, joten se kannattaa käyttää kokonaan siihen tarkoitukseen mihin se on saatu; järjestön toiminnan kehittämiseen.

        Olisi kiva jos ottaisit edes perusteista selvää mitä nämä avustukset ovat, ennen kuin tulet tuollaisia typeriä asioita kehoittamaan.

        Olisihan se edistystä, että kannattajat saisivat helpotusta jäsenmaksuihin. Se vaikuttaisi myönteisesti valmiuteen toimia. Mutta ei. Johto haluaa edut omaan käyttöönsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisihan se edistystä, että kannattajat saisivat helpotusta jäsenmaksuihin. Se vaikuttaisi myönteisesti valmiuteen toimia. Mutta ei. Johto haluaa edut omaan käyttöönsä.

        Näin se menee. Siksi itse en maksa vaparien jäsenmaksua ja suosittelen muitakin jättämään se maksamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisihan se edistystä, että kannattajat saisivat helpotusta jäsenmaksuihin. Se vaikuttaisi myönteisesti valmiuteen toimia. Mutta ei. Johto haluaa edut omaan käyttöönsä.

        Ja tässä tuli todiste että sinulla ei ole hajuakaan miten yhdistyksiä pyöritetään. Joten ehkä sinun ei kannattaisi puhua koko asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tässä tuli todiste että sinulla ei ole hajuakaan miten yhdistyksiä pyöritetään. Joten ehkä sinun ei kannattaisi puhua koko asiasta.

        Kai tajuat että tuo avustus on tarkoitettu järjestön toiminnan kehittämiseen ja jäsenmaksut kuluihin mitä tulee jäsenrekisterin ylläpidosta yms. siihen liittyvästä?

        "Siksi itse en maksa vaparien jäsenmaksua"

        No ethän sinä koskaan ole maksanut, mutta silti koko ajan pyörit vapareiden seurassa. ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai tajuat että tuo avustus on tarkoitettu järjestön toiminnan kehittämiseen ja jäsenmaksut kuluihin mitä tulee jäsenrekisterin ylläpidosta yms. siihen liittyvästä?

        "Siksi itse en maksa vaparien jäsenmaksua"

        No ethän sinä koskaan ole maksanut, mutta silti koko ajan pyörit vapareiden seurassa. ;)

        Oletko itse maksanut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko itse maksanut?

        En, koska en ole vapaa-ajattelija, enkä asu Suomessa.

        Sinun ehkä pitäisi, koska pyörit ja puhut vapareista koko ajan. ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En, koska en ole vapaa-ajattelija, enkä asu Suomessa.

        Sinun ehkä pitäisi, koska pyörit ja puhut vapareista koko ajan. ;)

        Onpa hyvä, ettet maksa. Mallikelpoista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa hyvä, ettet maksa. Mallikelpoista!

        Totta. Ottakaa muutkin mallia ei.luodusta - siis jäsenmaksuasiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa hyvä, ettet maksa. Mallikelpoista!

        Nyt voisin kyllä maksaa, ihan vain ärsyttääkseni sinua. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Ottakaa muutkin mallia ei.luodusta - siis jäsenmaksuasiassa.

        Maksaisin varmasti jos asuisin Suomessa. Mutta maksan täällä vähän samantapaiselle yhdistykselle. Joten minusta ei kannata ottaa mallia. ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksaisin varmasti jos asuisin Suomessa. Mutta maksan täällä vähän samantapaiselle yhdistykselle. Joten minusta ei kannata ottaa mallia. ;)

        On se mallikasta, ettei maksa Suomen vapareille! Onnittelut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se mallikasta, ettei maksa Suomen vapareille! Onnittelut!

        Mutta maksan vapareille silti. Ja kuten sanoin; niin maksaisin jos asuisin Suomessa.

        Ja mitä mallikasta tässä on? Oletko oikeasti näin pihalla yhdistystoiminnasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta maksan vapareille silti. Ja kuten sanoin; niin maksaisin jos asuisin Suomessa.

        Ja mitä mallikasta tässä on? Oletko oikeasti näin pihalla yhdistystoiminnasta?

        Hienoa ettet maksa Suomen vapareille! Onnittelut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa ettet maksa Suomen vapareille! Onnittelut!

        Ja mitäs hienoa tässä on? Tietystikkään en maksa järjestölle minkä jäsen en ole. Mutta ei se tarkoita että enkö kannattaisi heidän tavoitteitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitäs hienoa tässä on? Tietystikkään en maksa järjestölle minkä jäsen en ole. Mutta ei se tarkoita että enkö kannattaisi heidän tavoitteitaan.

        Järkipäätös olla maksamatta, koska ei tavoitteiden kannattajankaan ole aiheellista maksaa. Tulopuoli on hoidettu valtion budjetissa, joten maksujen kerääminen on silkkaa ahneutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkipäätös olla maksamatta, koska ei tavoitteiden kannattajankaan ole aiheellista maksaa. Tulopuoli on hoidettu valtion budjetissa, joten maksujen kerääminen on silkkaa ahneutta.

        "Tulopuoli on hoidettu valtion budjetissa, joten maksujen kerääminen on silkkaa ahneutta."

        Eli nyt tunnustat että sinulla ei ola hajuakaan järjestötoiminnasta tai valtion avustuksista. Hyvä että tunnustat tämän tietämättömyytesi asioista. Mutta miksi puhut näistä kerta itsekin myönnät että et tiedä näistä mitään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tulopuoli on hoidettu valtion budjetissa, joten maksujen kerääminen on silkkaa ahneutta."

        Eli nyt tunnustat että sinulla ei ola hajuakaan järjestötoiminnasta tai valtion avustuksista. Hyvä että tunnustat tämän tietämättömyytesi asioista. Mutta miksi puhut näistä kerta itsekin myönnät että et tiedä näistä mitään?

        VAL on saanut 50000 valtion kassasta. Sillä voisi kattaa jäsenmaksutulot, ellei liiton johto olisi niin ahnetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VAL on saanut 50000 valtion kassasta. Sillä voisi kattaa jäsenmaksutulot, ellei liiton johto olisi niin ahnetta.

        Ei voi kattaa, koska ne rahat ovat tarkoitettu järjetön toiminnan kehittämiseen. Voisitko edes ottaa selvää asiasta mistä puhut? Nyt annat itsestäsi aika huonon ja typerän kuvan kun selvästikään et tiedä mitään mistä puhut kun tuollaisia laittomuuksia ehdotat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi kattaa, koska ne rahat ovat tarkoitettu järjetön toiminnan kehittämiseen. Voisitko edes ottaa selvää asiasta mistä puhut? Nyt annat itsestäsi aika huonon ja typerän kuvan kun selvästikään et tiedä mitään mistä puhut kun tuollaisia laittomuuksia ehdotat.

        Kyllähän se kehittäisi, kun maksaisi jäsenmaksut. Kukaan ei jättäisi maksamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se kehittäisi, kun maksaisi jäsenmaksut. Kukaan ei jättäisi maksamatta.

        Eli sinulla ei näytä olevan hajuakaan mitä järjestötoiminnan kehittäminen tarkoittaa. Siksikö teet näitä typeriä ehdotuksia koska et tiedä tästä asiasta mitään?


    • Anonyymi

      Ei kannata maksaa, jos arvostaa sanavapautta. Vaparit nimittäin eivät kunnioita toisten mielipiteitä, eivät kykene ottamaan vastaan palautetta ja kuvittelevat kaikkien olevan heitä vastaan ihan oudoistakin syistä.

      • Anonyymi

        Taasko sinun väitteillesi on naurettu kun et niitä voi todistaa oikeaksi, ja nyt sitten itket kun sinun "palautteesta" ei kukaan välitä? :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taasko sinun väitteillesi on naurettu kun et niitä voi todistaa oikeaksi, ja nyt sitten itket kun sinun "palautteesta" ei kukaan välitä? :D

        En tajua mitä jatkuvasti jauhat. Taidat olla epätoivoinen. Voe tokkiisa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tajua mitä jatkuvasti jauhat. Taidat olla epätoivoinen. Voe tokkiisa.

        No kyllä se on huomattu että et tajua että kukaan ei ota sinua tosissaan ja nyt olet siitä itkemässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä se on huomattu että et tajua että kukaan ei ota sinua tosissaan ja nyt olet siitä itkemässä.

        Joo, vedet tulee silmiin sinun kanssasi. 🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, vedet tulee silmiin sinun kanssasi. 🤣🤣🤣

        Ero vapareista saa iloiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, vedet tulee silmiin sinun kanssasi. 🤣🤣🤣

        Niin kuin sinun höpinöistä ja valeista. Ja sitten vielä luulet että joku ottaisi sinut uskottavasti kun itket kuin pikkulapsi kun epäasialliset viestisi poistetaan. Tätä sinun pelleilyä on hauska katsoa. :D


      • Anonyymi

        Miten niin en kuulu? En kuulu Suomen vapareihin, mutta tuen heidän toimintaa.

        Ja mitähienoa on siinä että ei kuulu johonkin järjestöön. Tunnut olevan aika sekaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin en kuulu? En kuulu Suomen vapareihin, mutta tuen heidän toimintaa.

        Ja mitähienoa on siinä että ei kuulu johonkin järjestöön. Tunnut olevan aika sekaisin.

        Tosiaan tuet trollaten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiaan tuet trollaten.

        En minä trollaa ketään muuta kuin sinua valehtelevaa trollia. ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä trollaa ketään muuta kuin sinua valehtelevaa trollia. ;)

        Siis tarkoittanet, että sinä trollaat valehdellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis tarkoittanet, että sinä trollaat valehdellen.

        Ja voitko todistaa edes tuota väitettäsi? :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja voitko todistaa edes tuota väitettäsi? :D

        Kommenteillasi helposti. Katsokaa kaikki niitä ja erotkaa vapareista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommenteillasi helposti. Katsokaa kaikki niitä ja erotkaa vapareista.

        Eli et voi edes tätä todistaa? Miksi kukaan uskoisi sinunlaista valehtelijaa ja pelkuria? :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli et voi edes tätä todistaa? Miksi kukaan uskoisi sinunlaista valehtelijaa ja pelkuria? :D

        Miksi kukaan jäisi sinun hölinöittesi ansiosta vapareihin?


    • Anonyymi

      Luomattoman kommentit ovat jatkuva todiste vaparien harjoittamasta ja hyväksymästä asiattomasta käytöksestä tällä palstalla, silti ylläpito hyvin harvoin poistaa hänen herjaviestejään. Vapareita arvosteleva kirjoittelu sen sijaan poistuu hyvinkin helposti, vaikkei olisi edes loukkaavaa tai asiatonta. Riittää, kun viesti on ristiriidassa vaparien markkinoiman ajatuksen kanssa. "Rationalistisina", "järkevinä" ja "sananvapautta puolustavina" vaparit tietenkin haluavat kiireesti estää "vääränlaiset" mielipiteet palstalla. Siksi sensuuri.

      • Anonyymi

        Olet täysin oikeassa!


      • Anonyymi

        Miten se voi todistaa mitään vapareista kun en ole heidän jäsen, minua ei kiinnosta mitä he tekevät ja en edes asu samassa maassa?

        Minun viestejä ei poisteta, koska minä en valehtele niin kuin sinä. Tietysti pidät niitä herjoina, koska ne kertovat sinusta totuuden. Kokeilisit joskus, niin viestisi voisivat pysyä.

        Turhaan taas syytät muita siitä mitä itse teet. Vapareilla ei ole mitään osaa siinä miten tätä palstaa ylläpidetään. Tämä sinun itkusi kyllä todistaa miten lapsellinen sinä olet, ei mitään muuta. Mutta senhän jo kaikki tietävät. ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se voi todistaa mitään vapareista kun en ole heidän jäsen, minua ei kiinnosta mitä he tekevät ja en edes asu samassa maassa?

        Minun viestejä ei poisteta, koska minä en valehtele niin kuin sinä. Tietysti pidät niitä herjoina, koska ne kertovat sinusta totuuden. Kokeilisit joskus, niin viestisi voisivat pysyä.

        Turhaan taas syytät muita siitä mitä itse teet. Vapareilla ei ole mitään osaa siinä miten tätä palstaa ylläpidetään. Tämä sinun itkusi kyllä todistaa miten lapsellinen sinä olet, ei mitään muuta. Mutta senhän jo kaikki tietävät. ;)

        Olet siis antivapari koska nostelet näitä ketjuja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis antivapari koska nostelet näitä ketjuja!

        Bingo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis antivapari koska nostelet näitä ketjuja!

        No edelleenkin aivan sama minä minua pidät, ei se sinun höpinöitä ja valeita todeksi muuta. ;)

        Jännä muuten miksi et edes halua puolustaa väitteitäsi, vaan käyt suoraan henkilöön kiinni joka kyseinalaistaa nämä sinun väitteesi. Sehän vain antaa sen kuvan että et edes itse usko omia väitteitäsi. ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No edelleenkin aivan sama minä minua pidät, ei se sinun höpinöitä ja valeita todeksi muuta. ;)

        Jännä muuten miksi et edes halua puolustaa väitteitäsi, vaan käyt suoraan henkilöön kiinni joka kyseinalaistaa nämä sinun väitteesi. Sehän vain antaa sen kuvan että et edes itse usko omia väitteitäsi. ;)

        Eli olet antivapari. Asia selvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli olet antivapari. Asia selvä.

        🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli olet antivapari. Asia selvä.

        Ja mitä sitten vaikka olisin? Siltikin sinun valeet pysyvät valeina vaikka kuinka herjaat toisia ja välttelet asiasta keskustelua. Nytkin näytät taas luovuttaneen, kuten sinunlaiset pelkurit tekevät, kun he jäävät keskustelussa häviölle. ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitä sitten vaikka olisin? Siltikin sinun valeet pysyvät valeina vaikka kuinka herjaat toisia ja välttelet asiasta keskustelua. Nytkin näytät taas luovuttaneen, kuten sinunlaiset pelkurit tekevät, kun he jäävät keskustelussa häviölle. ;)

        Eli myönnät olevasi antivapari. Asia selvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli myönnät olevasi antivapari. Asia selvä.

        Ja sinä myönnät olevasi pelkuri valehtelija. Asia selvä. ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä myönnät olevasi pelkuri valehtelija. Asia selvä. ;)

        Et sitten parempaan pystynyt. 😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten parempaan pystynyt. 😂😂😂

        Ei minun tarvitse koska tuo on totuus sinusta. Vai onko sinulla jotain muuta tunnustettavaa tuon lisäksi? Oletko mahdollisesti vielä tuomittu rikollinen? ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minun tarvitse koska tuo on totuus sinusta. Vai onko sinulla jotain muuta tunnustettavaa tuon lisäksi? Oletko mahdollisesti vielä tuomittu rikollinen? ;)

        Nyt alat höpistä oikein kunnolla. Harhaista. Erotkaa vapareista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt alat höpistä oikein kunnolla. Harhaista. Erotkaa vapareista.

        Osuinko taas arkaan paikkaa kun noin älähdit? ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osuinko taas arkaan paikkaa kun noin älähdit? ;)

        Joo, on arka juttu, että joku on vielä harhoissa. Haluaisin niin kaikkien vapautumista harhoista. Erotkaa vapareista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, on arka juttu, että joku on vielä harhoissa. Haluaisin niin kaikkien vapautumista harhoista. Erotkaa vapareista.

        Sanoo kaveri joka valehtelee ja herjaa koko ajan: Miksi kenenkään pitäisi ottaa sinua tai sinun höpinöitä uskottavasti? Etkö ole huomannut että nytkin joudut "keskustelemaan" itsesi kanssa kun kukaan ei ota sinua tosissaan? Vai oletko sulkeutunut jo niin pahasti omaan kuplaasi että et edes tätä huomaa?


    • Anonyymi

      Kuin pitkälle pääsee olla maksamatta?

      • Anonyymi

        Vuoden 2022 loppuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuoden 2022 loppuun.

        Kannattaa olla maksamatta myös sen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa olla maksamatta myös sen jälkeen.

        Jep!


    • Anonyymi

      Covid-19 syventää taloudellista taantumaa.
      Nyt irtiotto vapareista ja vaparien jäsenmaksulasku roskikseen🚮 tai tulen ruuaksi🔥

      Vapareita on 0.02 % Suomen kansasta, ja tämä marginaalinen, eläköityvä ja eläkeläisten porukka kutistuu entisestään ennenkuin häviää kokonaan maailman kartalta.

      Vapaa-ajattelijat😡 ja
      ateistit🤮
      eivät tässä maassa juhli !

      • Anonyymi

        Ehym... Olen ateisti, enkä kyllä juhli erityisemmin, mutta aito uskonnon- ja sananvapaus ovat tärkeitä. Kuten tietysti taas-arvokin.


      • Anonyymi

        Hyvä ohje. Looginen


      • Anonyymi

        Ja kukas sinä olitkaan sanomaan kuka saa olla jäsen missäkin järjestössä? Etkö halua että ihmiset saavat ihan itsenäisesti tehdä päätöksiä, kun niin kovasti olet näitä valeita ja propagandaa tänne levittämässä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kukas sinä olitkaan sanomaan kuka saa olla jäsen missäkin järjestössä? Etkö halua että ihmiset saavat ihan itsenäisesti tehdä päätöksiä, kun niin kovasti olet näitä valeita ja propagandaa tänne levittämässä?

        Logiikka on hyvä säilyttää. Tiedän kyllä, ettei se ole vahva lajisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Logiikka on hyvä säilyttää. Tiedän kyllä, ettei se ole vahva lajisi.

        "Logiikka on hyvä säilyttää. Tiedän kyllä, ettei se ole vahva lajisi."

        Ja mitä sitten vaikka ei olisi minun vahvin lajini, unohdit taas vastata kysymyksiin. Vai pelkäätkö taas, koska sinähän olet tunnettu pelkuri?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Logiikka on hyvä säilyttää. Tiedän kyllä, ettei se ole vahva lajisi."

        Ja mitä sitten vaikka ei olisi minun vahvin lajini, unohdit taas vastata kysymyksiin. Vai pelkäätkö taas, koska sinähän olet tunnettu pelkuri?

        En pelkää. Näin helppoa on vastata sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pelkää. Näin helppoa on vastata sinulle.

        No miksi sitten pelkäät vastata sinulle esitettyihin kysymyksiin, pelkuri?


    • Kyllä harmittaisi jos olisi maksanut vapaa-ajattelijoiden jäsenmaksua viimeiset 50 vuotta ja vasta nyt havahtuisi siihen että se oli hukkaan heitettyä rahaa.

      Mutta vielä nytkin kannattaa erota heti sähköpostitse vapareista ja mahdolliset tulevat jäsenmaksun karhukirjelaskut voi jättää maksamatta.

      Eroilmoituksen yhteydessä on hyvä kieltää vapareita enää lähettämästä jäsenmaksulaskuja tai muuten ottamasta enää yhteyttä.
      Silloin huuhaa- vapaa-ajattelu on kohdaltasi taakse jäänyttä elämää.

      Siitä on syytä olla iloinen !

      • Anonyymi

        Olet oikeassa. Jos huomaa olleensa 50 vuotta väärässä, ei enää kannata jatkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa. Jos huomaa olleensa 50 vuotta väärässä, ei enää kannata jatkaa.

        Noh noh. Myös vaparien toiminnan taso on laskenut niin, ettei kannata enää maksaa. Moni vakaumuksellinen vapaa-ajattelija on pettynyt nykytouhuun ja jättää jäsenyyden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh noh. Myös vaparien toiminnan taso on laskenut niin, ettei kannata enää maksaa. Moni vakaumuksellinen vapaa-ajattelija on pettynyt nykytouhuun ja jättää jäsenyyden.

        Mutta silti et voi olla heistä puhumatta joka päivä. Miksi olet näin riippuvainen vapareista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta silti et voi olla heistä puhumatta joka päivä. Miksi olet näin riippuvainen vapareista?

        Jaa millä lailla riippuvainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa millä lailla riippuvainen?

        Ehkä hän on riippuvainen siitä, että muistuttaa ihmisiä jäsenmaksun turhuudesta. Turha se onkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä hän on riippuvainen siitä, että muistuttaa ihmisiä jäsenmaksun turhuudesta. Turha se onkin.

        Eihän se turha ole jos haluaa olla vapareiden jäsen. Et näytä tietävän kovinkaan plajoa yhdistystoiminnasta.

        Ja olethan sinä selvästi riippuvainen vapareista kun puhut heistä koko ajan. Et olisi tällä palstalla jos sinä et haluaisi olla missään tekemisissä heidän kanssaan. Mutta koska olet täällä niin, se todistaa että haluat olla. ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se turha ole jos haluaa olla vapareiden jäsen. Et näytä tietävän kovinkaan plajoa yhdistystoiminnasta.

        Ja olethan sinä selvästi riippuvainen vapareista kun puhut heistä koko ajan. Et olisi tällä palstalla jos sinä et haluaisi olla missään tekemisissä heidän kanssaan. Mutta koska olet täällä niin, se todistaa että haluat olla. ;)

        Miksi jättimäinen valtionapu ei nyt riitä vaan pitää kerätä jäsenmaksutkin? Törkeää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi jättimäinen valtionapu ei nyt riitä vaan pitää kerätä jäsenmaksutkin? Törkeää!

        Eihän se ollut mikään jättimäinen. Vähemmän kuin minun vuoden palkka.

        Ja tuota avustusta ei ole tarkoitettu jäsenmaksujen maksamiseen. Voisitko edes ottaa selvää mihin nuo avustukset ovat tarkoitettu. Turhauttavaa katsoa kun sinunlainen idiootti ei osaa ottaa asioista selvää ja sitten yrittää päteä tietämättömyydellään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa millä lailla riippuvainen?

        Etkö osaa suomen kieltä?


    • Anonyymi

      Tärkeä aloitus. Pidetään mielessä.

    • Anonyymi

      Päätökseni: en maksa vaparien jäsenmaksua tänä vuonna.

      • Anonyymi

        Onneksi olkoon!


      • Anonyymi

        Viisas päätös!


      • Anonyymi

        Viisasta! Onnitteluni.


    • Vaparit ovat saaneet toimeentulotukea valtiolta tälle vuodelle 50 0000 €.
      Ilman vapariyhdistyksiä ja niiden jäseniä tällaisia summia valtiolta liitolle ei tulisi.

      Nyt
      🇰🇬VAPARIPOLITBYROON🇰🇬
      pitäisi muistaa jäseniään ja kuitata jäsenmaksut tästä toimeentulotuesta.
      Se tekisi noin:
      1300 x 25 € = 32 500 €

      Ja vielä jäisi politbyroon käyttöön toimeentulotukea
      17 500 €.

      Tehkää nyt vaparit jotain konkreettista:
      Vapauttakaa jäsenenne tämän vuoden jäsenmaksusta.

      Myös uudet jäsenet.
      Ajatelkaa mikä tarjous uusille jäsenille:
      Liity vaparijäseneksi - tämä vuosi jäsenmaksusta vapaata.

      Ja miksipä ei ensi vuonna 2023 sama homma.
      Vaparien jäsenmäärä lähtee nousuun !

      • Lisään vielä että Vaparipolitbyroolle jäsenmaksujen kuittaamisen jälkeen jäävällä summalla toimeentulotuesta (17500 €) voi vielä järjestää hyvät liittokokoustarjoilut
        🍮🍩🍰🥂🥃


      • Anonyymi
        Antivapari kirjoitti:

        Lisään vielä että Vaparipolitbyroolle jäsenmaksujen kuittaamisen jälkeen jäävällä summalla toimeentulotuesta (17500 €) voi vielä järjestää hyvät liittokokoustarjoilut
        🍮🍩🍰🥂🥃

        Politbyroo haluaa enemmän rahaa käyttöönsä. 💃🥂👠💍🍔🧁🍺🍻✈️🚢💰🧽🛁


      • Anonyymi

        Miksi jäsen maksut tästä pitäisi kuitata? Sinulla ei taida hirvesti olla kokemusta yhdistystoiminnasta kun tämmöisiä höpötät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi jäsen maksut tästä pitäisi kuitata? Sinulla ei taida hirvesti olla kokemusta yhdistystoiminnasta kun tämmöisiä höpötät.

        Mikä yhdistystoiminnassa muka pakottaa keräämään jäsenmaksuja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä yhdistystoiminnassa muka pakottaa keräämään jäsenmaksuja?

        Ei mikään paitsi VAL:ssa johdon ahneus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä yhdistystoiminnassa muka pakottaa keräämään jäsenmaksuja?

        Etkö näin yksinkertaista asiaa tiedä? Sillä katetaan ne kulut mitä tulee esimerkiksi jäsenrekisterin pyörittämisestä ja muista jäsenyyteen liittyvistä asioista. Et ole tainnut koskaan olla yhdistystoiminnassa mukana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö näin yksinkertaista asiaa tiedä? Sillä katetaan ne kulut mitä tulee esimerkiksi jäsenrekisterin pyörittämisestä ja muista jäsenyyteen liittyvistä asioista. Et ole tainnut koskaan olla yhdistystoiminnassa mukana?

        Kun valtio antaa massiivisen summan, se kattaa nuokin kulut. Jäsenmaksu on ahneutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun valtio antaa massiivisen summan, se kattaa nuokin kulut. Jäsenmaksu on ahneutta.

        Eli tunnustat että sinulla ei ole hajuakaan miten tuo valtion avustus toimii. Tai se miten järjestötoiminnan jäsenrekisteri hoidetaan. Miksi sitten valitat kun et tiedä mitään puhutusta asiasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli tunnustat että sinulla ei ole hajuakaan miten tuo valtion avustus toimii. Tai se miten järjestötoiminnan jäsenrekisteri hoidetaan. Miksi sitten valitat kun et tiedä mitään puhutusta asiasta?

        Se toimii niin, että 50000 ilmestyy liiton tilille kuin tyhjästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se toimii niin, että 50000 ilmestyy liiton tilille kuin tyhjästä.

        Kiitos että tunnustit että sinulla ei ole hajuakaan miten tämä toimii. Olisipa aloittaja yhtä rehellinen tietämättömyydestään.


    • Anonyymi

      En ole koskaan maksanut vapareitten jäsenmaksua. Maksan omasta uskomisestani lahkolleni kymmenyksen, eli muutaman satasen kuukaudessa.

      • Anonyymi

        Vapareille maksaminen on tyhmempää kuin rahan heittäminen kaivoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapareille maksaminen on tyhmempää kuin rahan heittäminen kaivoon.

        Totta. Siksi en maksa vajareille.


    • Anonyymi

      Jätetään joukolla jäsenmaksu maksamatta.

      • Anonyymi

        Järkevä ehdotus. Olen mukana!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkevä ehdotus. Olen mukana!

        Minä myös.


    • Anonyymi

      Käytetäänkö liiton valtionapuja Esan vaalivankkureiden vetämiseen?

      • Anonyymi

        En yllättyisi?


      • Anonyymi

        Ei käytetä. Turhaan taas yrität vihjailla jotain mitä ei ole koskaan tapahtunut. Joten voit lopettaa tuon puheen levittämistä ennen kuin kohta alat oikeasti väittämään jotain typerää jälleen kerran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei käytetä. Turhaan taas yrität vihjailla jotain mitä ei ole koskaan tapahtunut. Joten voit lopettaa tuon puheen levittämistä ennen kuin kohta alat oikeasti väittämään jotain typerää jälleen kerran.

        Mistä muka tiedät, ettei käytetä? Taidat taas valehdella, kuten yleensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä muka tiedät, ettei käytetä? Taidat taas valehdella, kuten yleensä.

        Koska vaparit eivät näytä olevan niin tyhmiä kuin sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska vaparit eivät näytä olevan niin tyhmiä kuin sinä.

        Eli sinulla on pääsy vaparien tilitietoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinulla on pääsy vaparien tilitietoihin.

        Ei ole, mutta luulisi nyt tämmöisen itsestään selvyyden olevan sinullekin tuttu. Mutta taidat ihan oikeasti olla niin tyhmä että et tiennyt tätä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, mutta luulisi nyt tämmöisen itsestään selvyyden olevan sinullekin tuttu. Mutta taidat ihan oikeasti olla niin tyhmä että et tiennyt tätä?

        Eli et tiedä mitään, mutta valehtelet. No se ei ole uutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli et tiedä mitään, mutta valehtelet. No se ei ole uutta.

        Tiedän minä, mutta sinä et näköjään tiedä mihin valtionavustuksia käytetään. Joten ihan turhaan alat taas herjaamaan kun sinä olet se joka on asiasta pihalla. Ja tulit sen vielä ihan itse todistamaan jälleen kerran. Olet niin helppo. :D


    • Anonyymi

      Nyt kannattaa erota näistä Ajattelijoista !
      Säästyy v. -22 jäsenmaksu ja siitä eteenpäin joka vuosi.

      Jos jäsenmaksu 25,- niin sillä rahalla voi syödä herkullisesti kaksi kertaa ravintolan noutopöydästä ja juoda munkkikaffeet päälle.

      • Anonyymi

        Totta turiset!


    • Anonyymi

      Vaparit eivät kerro jäsenmäärää, koska katastrofaalinen tila paljastaisi jäsenkadon ja loputkin jättäisivät jäsenmaksun maksamatta. Älä mene vedätykseen vaan jätä jäsenmaksu maksamatta.

      • Anonyymi

        Hyvä havainto. Itse en maksa vapareille.


    • Anonyymi

      Vaparit ovat saaneet valtiolta toimeentulotukea tälle vuodelle runsaasti:
      50 000 €.

      Nyt vaparit!
      On aika muistaa uskollisia yhdistyksenne jäseniä, ja hyvittää jäsenillenne tietty huojennus v. 2022 jäsenmaksuista tuosta suuresta 50 000 euron rahasta.

      Esim jos keskimääräinen jäsenmaksu 25 €, niin huojennus -15 €/jäsen. Silloin jäsenmaksuksi jää vain
      10 €,
      ja uusia jäseniä saadaan kympillä mukaan.
      Hieno homma!

      Jos vaparijäsenmäärä 1300, niin vaparien
      50 000 € toimeentulotuesta siirtyy jäsenille
      1300 x 15 € = 19500 €

      Toimeentulotuesta, 50 000 €,
      jää silloin vielä
      ♨️VAPARIPOLITBYROON♨️
      käyttöön mukavat 30 500 €.

      Tämä on oikeaa ja kohtuullista valtion avustuksen käyttöä.

      Eikö niin, Mäntysalo?
      Eikö niin, Ylikoski?

      • Anonyymi

        Ei. Haluamme omiin kekkereihimme koko 50000! Terv. Vaparipolitbyroo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei. Haluamme omiin kekkereihimme koko 50000! Terv. Vaparipolitbyroo

        Liiton pamput ovat ahneita.


      • Anonyymi

        Etkö tiedä mihin tarkoitukseen valtio jakaa näitä avustuksia? Onneksi sinä et ole missään järjestötoiminnassa mukana, tai tuolla tavalla olisit hyvin nopeasti oikeudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö tiedä mihin tarkoitukseen valtio jakaa näitä avustuksia? Onneksi sinä et ole missään järjestötoiminnassa mukana, tai tuolla tavalla olisit hyvin nopeasti oikeudessa.

        /Etkö tiedä mihin tarkoitukseen valtio jakaa näitä avustuksia? Onneksi sinä et ole missään järjestötoiminnassa mukana, tai tuolla tavalla olisit hyvin nopeasti oikeudessa./

        En.
        Kerro.
        Ai jos Va-liitto jakaa VA-yhdistyksille jäsentensä VA-toiminnan tukemiseen (matkakorvauksiin, kotona tapahtuviin puhelin-, posti- ja tietokoneenkäyttökorvauksiin  yms.)15 € / jäsen / vuosi, niin sekö on sellainen rikos, että siitä joutuu käräjille...?

        Kerro, mikä tuossa rationaalisessa ja järkeen käyvässä varojen käytössä on niin tuomittavaa. Monet haluavat tietää.
        Ja miten VA-liitto käyttää tuon valtiolta saamansa 50 000 € toimeentulotukensa laillisesti ja oikein.
        Ei kai sentään nyt enää mihinkään pornolehtien jakoon Kolmen Sepän Patsaalla....?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        /Etkö tiedä mihin tarkoitukseen valtio jakaa näitä avustuksia? Onneksi sinä et ole missään järjestötoiminnassa mukana, tai tuolla tavalla olisit hyvin nopeasti oikeudessa./

        En.
        Kerro.
        Ai jos Va-liitto jakaa VA-yhdistyksille jäsentensä VA-toiminnan tukemiseen (matkakorvauksiin, kotona tapahtuviin puhelin-, posti- ja tietokoneenkäyttökorvauksiin  yms.)15 € / jäsen / vuosi, niin sekö on sellainen rikos, että siitä joutuu käräjille...?

        Kerro, mikä tuossa rationaalisessa ja järkeen käyvässä varojen käytössä on niin tuomittavaa. Monet haluavat tietää.
        Ja miten VA-liitto käyttää tuon valtiolta saamansa 50 000 € toimeentulotukensa laillisesti ja oikein.
        Ei kai sentään nyt enää mihinkään pornolehtien jakoon Kolmen Sepän Patsaalla....?

        Ei.luotu ei tiedä eikä tajua mitään. Säälittävä trolli enää puolustaa vapareita. Parempaakaan ei ole. Kertoo kaiken vaparien tilasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei.luotu ei tiedä eikä tajua mitään. Säälittävä trolli enää puolustaa vapareita. Parempaakaan ei ole. Kertoo kaiken vaparien tilasta.

        En maksa jäsenmaksua vapareille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En maksa jäsenmaksua vapareille.

        Fiksu ratkaisu.


    • Anonyymi

      Kannattaako erota ilmoituksella vai vaivihkaa jättämällä jäsenmaksu maksamatta?

      • Anonyymi

        Varmaan jos jättää jäsenmaksun maksamatta, niin vaparit lähettävät jäsenmaksun karhukirjeen. Jos silloinkaan ei maksa niin jäsen katsotaan eronneeksi sillä jäsenen on maksettava jäsenmaksu.

        Kaikki vaparien lähettämät jäsenmaksukirjeet siis🚮
        tai vaparien liekkimaljan sytykkeeksi♨️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan jos jättää jäsenmaksun maksamatta, niin vaparit lähettävät jäsenmaksun karhukirjeen. Jos silloinkaan ei maksa niin jäsen katsotaan eronneeksi sillä jäsenen on maksettava jäsenmaksu.

        Kaikki vaparien lähettämät jäsenmaksukirjeet siis🚮
        tai vaparien liekkimaljan sytykkeeksi♨️

        Tuo on ns. hiljainen tapa erota. Toinen vaihtoehto on ottaa asia suoraan esiin ja erota avoimesti esim. sähköpostilla, mutta sitten pitää varautua vastaan tuleviin raivonpuuskiin ja maanitteluihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on ns. hiljainen tapa erota. Toinen vaihtoehto on ottaa asia suoraan esiin ja erota avoimesti esim. sähköpostilla, mutta sitten pitää varautua vastaan tuleviin raivonpuuskiin ja maanitteluihin.

        "mutta sitten pitää varautua vastaan tuleviin raivonpuuskiin ja maanitteluihin."

        Miksi kukaan muka tuollaisen asian takia alkaisi käyttäytymään niin kuin sinä?


    • Anonyymi

      Ajattele vapaasti mitä saat vastineeksi kun maksat vapareille vuosittain jäsenmaksun
      ( 10 vuodessa n. 250 - 300 € )
      Mieti kannattaako maksaa.

      • Anonyymi

        Ei todellakaan kannata. Sitä paitsi valtio takaa vaparitoiminnan talouden, joten jäsenmaksuja ei oikeasti edes tarvita. Niiden kerääminen on vain osoitus johdon ahneudesta.


    • Anonyymi

      Vaparit saavat valtiolta tukea 50 000 €.
      Se on hyvä potti ja vapariaate toimii vaikka kukaan ei enää maksaisi jäsenmaksuja. Jäsenenä voisi olla maksamatta jäsenmaksua.
      Kaikki mukaan !
      Mikä vapaus !
      Kokousten tarjoiluun tuosta 50 000 € potista voisi ottaa vaikka 10 000 €. Toimintaan jäisi vielä mukavat 40 000 €.
      🎂🧁🍩🍮🍰🥂🍷🥃💋👠

      • Anonyymi

        Kyllä on muhkea avustus pienelle liitolle. Jäsenmaksujen kerääminen on tuossa tilanteessa pelkkää ahneutta. Ei ole syytä maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on muhkea avustus pienelle liitolle. Jäsenmaksujen kerääminen on tuossa tilanteessa pelkkää ahneutta. Ei ole syytä maksaa.

        Siinä taas toinen jolla ei näytä olevan hajuakaan miten tämä avustus toimii ja mihin se on tarkoitettu. No jokainen saa tehdä itsestään idiootin muiden silmissä jos haluaa kuten sinä teet. ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä taas toinen jolla ei näytä olevan hajuakaan miten tämä avustus toimii ja mihin se on tarkoitettu. No jokainen saa tehdä itsestään idiootin muiden silmissä jos haluaa kuten sinä teet. ;)

        No kerropa sitten, miten ”avustus toimii ja mihin se on tarkoitettu”. Yritän pidättää naurua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerropa sitten, miten ”avustus toimii ja mihin se on tarkoitettu”. Yritän pidättää naurua.

        Kas, ei vastausta. Yllättikö ketään?


    • Anonyymi

      Valtionapu osoittaa, että jäsenmaksua ei tarvita. Pienen ihmisen protesti on vain jättää se maksamatta.

      • Anonyymi

        Totta. En maksa!


      • Anonyymi

        Mikä ihmeen protesti? Miksi et voi toimia kuten normaalit aikuiset ihmiset, vaan olet kuin kakara?


    • Anonyymi

      Valtio pitää pystyssä vaparijärjestelmää 50 000 € sossuavustuksella.
      Ei ole tarvis enää silloin tukea vapareita jäsenmaksuilla.
      Vapauta itsesi vaparimaksuista v. 2022, 2023, 2024......
      lopullisesti.

      • Anonyymi

        Näin on. Jäsen voi jättää jäsenmaksun maksamatta ja viitata valtionapuun, jolla homma pitäisi kuitata. Tämä on pienen jäsenen protesti liiton johdon ahneutta kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. Jäsen voi jättää jäsenmaksun maksamatta ja viitata valtionapuun, jolla homma pitäisi kuitata. Tämä on pienen jäsenen protesti liiton johdon ahneutta kohtaan.

        Miksi niitä rahoja pitäisi käyttää asiaan mihin niitä ei ole tarkoitettu?

        Ja sinähän olet kumminkin taas eroamassa heistä, joten miksi sitä pitäisi sinulle edes maksaa? Olet hassu näiden höpinöidesi kanssa, jotka vain osoittavat että sinun ei kannattaisi puhua asioista mistä sinulle ei selvästikään ole mitään tietoa. ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi niitä rahoja pitäisi käyttää asiaan mihin niitä ei ole tarkoitettu?

        Ja sinähän olet kumminkin taas eroamassa heistä, joten miksi sitä pitäisi sinulle edes maksaa? Olet hassu näiden höpinöidesi kanssa, jotka vain osoittavat että sinun ei kannattaisi puhua asioista mistä sinulle ei selvästikään ole mitään tietoa. ;)

        Tiedän ihan hyvin että tukirahoilla voidaan kuitata jäsenmaksut joten kaikki voivat jättää jäsenmaksun maksamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän ihan hyvin että tukirahoilla voidaan kuitata jäsenmaksut joten kaikki voivat jättää jäsenmaksun maksamatta.

        Tiedät varsin hyvin että ei voi. Ja jos et tiedä, niin sitten sinun ei ehkä kannattaisi puhua asioista mistä näytät olevan totaalisen pihalla ja tietämätön.


    • Anonyymi

      Puolisen tusinaa nostoa yhtä monesta mollausketjusta joka päivä... Työtä se on.

      • Anonyymi

        Mitä mollausta siinä muka on, että hoksauttaa ihmisiä vapautumaan vaparien turhasta jäsenyydestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä mollausta siinä muka on, että hoksauttaa ihmisiä vapautumaan vaparien turhasta jäsenyydestä?

        Ei mitään, mutta tuon sanominen harmittaa liiton ahnetta johtoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään, mutta tuon sanominen harmittaa liiton ahnetta johtoa.

        Miksi se harmittaisi? Ethän ole mitään muuta kuin turha valehteva trolli, joten miksi sinun sanomiset harmittaisi ketään?


    • Anonyymi

      Älkää maksako vapareille mitään.

    • Vapaa-ajattelijat, rivijäsenet, voisivat jättää jäsenmaksunsa maksamatta ja järjestää niillä rahoilla oman vapaa-ajatteluryhmän 
      KESÄTAPAHTUMAN

      Tapahtumapaikkana voisi olla vaikka Kuopio.

      Ohjelmaa voisi olla monenlaista: vain tässä muutamia mainitakseni.

      Lauantai 6.8.2022
      Klo 10 Ilmoittautuminen ja tervetuliaismaljat ja kahvit ja pientä alkupalaa/
      Ravintola Scandic
      Klo 12 Käynti Puijon tornissa
      Klo 15 Teatteriesitys
      Klo 18 Risteily Kallavedellä
      Klo 20 Illallinen, vapaata seurustelua, tanssit -04 / Ravintola Scandic

      Ryhmätapahtuman hinnat saadaan neuvoteltua edullisiksi.
      Osallistumismaksu sen mukaan mihin tapahtumiin osallistuu.
      Esim. jos osallistuu vain ravintolatapahtumiin ja risteilyyn, hinnaksi tulee 50 € (josta jäsenmaksun maksamatta jättämisellä kuitataan jo noin 1/2, joten hinnaksi jää 25 €).
      Liiton 50 000 euron avustuksesta tähän ei aneltaisi senttiäkään.
      Jos VA-liitto pitää tällaista jäsenten omintakeista järjestelyä moitittava, niin voi vedota vapaa-ajattelijoiden rivijäsenten omaan ajatuksen vapauteen.

      • Anonyymi

        Mutta jos jäsen haluaa olla vapareiden jäsen ja maksaa jäsen maksun? Kukas sinä olet sanomaan mitä muiden pitäisi tehdä? Ethän ole mitään muuta kuin turha trolli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos jäsen haluaa olla vapareiden jäsen ja maksaa jäsen maksun? Kukas sinä olet sanomaan mitä muiden pitäisi tehdä? Ethän ole mitään muuta kuin turha trolli.

        Mikäs puskista huuteleva anonyymi Ateisti-Jätkä sinä olet?

        Oletkos sinä edes vapari, kun jo pelkkä ehdotus vapaa-ajattelijoiden kesätapahtumasta, sinua närästää.
        Etkös sinä halua vapareille tällaista hyvää asiaa niinkuin kesätapahtuma on.Sinulle jo pelkkä ajatus, esitys siitä on ongelma.Sinun pitäisi kommentoida rationaalisesti, niin et tulisi hetialkuun tyrmätyksi näissä keskusteluissa.

        >>>>Mutta jos jäsen haluaa olla vapareiden jäsen ja maksaa jäsen maksun?

        Voi tietenkin olla jäsen ja maksaa jäsenmaksun - ja osallistua kesätapahtumaan. Esitin vain ajatuksen, että joku voisi käyttää jäsenmaksuun muutoin menevän rahan omalla tavallaan vapaasti.

        Ajattele sinä vaan vapaasti, mutta anna muidenkin ajatella vapaasti !


      • Anonyymi
        Antivapari kirjoitti:

        Mikäs puskista huuteleva anonyymi Ateisti-Jätkä sinä olet?

        Oletkos sinä edes vapari, kun jo pelkkä ehdotus vapaa-ajattelijoiden kesätapahtumasta, sinua närästää.
        Etkös sinä halua vapareille tällaista hyvää asiaa niinkuin kesätapahtuma on.Sinulle jo pelkkä ajatus, esitys siitä on ongelma.Sinun pitäisi kommentoida rationaalisesti, niin et tulisi hetialkuun tyrmätyksi näissä keskusteluissa.

        >>>>Mutta jos jäsen haluaa olla vapareiden jäsen ja maksaa jäsen maksun?

        Voi tietenkin olla jäsen ja maksaa jäsenmaksun - ja osallistua kesätapahtumaan. Esitin vain ajatuksen, että joku voisi käyttää jäsenmaksuun muutoin menevän rahan omalla tavallaan vapaasti.

        Ajattele sinä vaan vapaasti, mutta anna muidenkin ajatella vapaasti !

        Vapaasti ajatellen: en maksa jäsenmaksua. Liitto on ahne.


      • Anonyymi
        Antivapari kirjoitti:

        Mikäs puskista huuteleva anonyymi Ateisti-Jätkä sinä olet?

        Oletkos sinä edes vapari, kun jo pelkkä ehdotus vapaa-ajattelijoiden kesätapahtumasta, sinua närästää.
        Etkös sinä halua vapareille tällaista hyvää asiaa niinkuin kesätapahtuma on.Sinulle jo pelkkä ajatus, esitys siitä on ongelma.Sinun pitäisi kommentoida rationaalisesti, niin et tulisi hetialkuun tyrmätyksi näissä keskusteluissa.

        >>>>Mutta jos jäsen haluaa olla vapareiden jäsen ja maksaa jäsen maksun?

        Voi tietenkin olla jäsen ja maksaa jäsenmaksun - ja osallistua kesätapahtumaan. Esitin vain ajatuksen, että joku voisi käyttää jäsenmaksuun muutoin menevän rahan omalla tavallaan vapaasti.

        Ajattele sinä vaan vapaasti, mutta anna muidenkin ajatella vapaasti !

        En minä mistään puskista huuda. Ja mitä sitten vaikka olisin? Sinulla tuntuu olevan kova tarve keksiä satuja muista ihmisistä. Voitko yrittää selittää mitä ajat tällä takaa?

        Tosin epäilen, koska ethän nytkään saanut vastattua sinulle esitettyihin kysymyksiin, vaan siirryit taas tuolle satuilu linjalle. Ja sinut pitäisi ottaa tosissaan. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapaasti ajatellen: en maksa jäsenmaksua. Liitto on ahne.

        Millä perusteella he ovat muka ahneita? Et kai vain ole niin tyhmä että uskot täällä olevan trollin satuja ja väitteitä? Ei niihin kukaan muu ainakaan usko, vaikka trolli on jo vuosia tehnyt työtä tämän propagandan eteen. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos jäsen haluaa olla vapareiden jäsen ja maksaa jäsen maksun? Kukas sinä olet sanomaan mitä muiden pitäisi tehdä? Ethän ole mitään muuta kuin turha trolli.

        Mutta jos jäsen haluaa olla vapareiden jäsen ja maksaa jäsen maksun?

        Ateisti yrittää saada vapaa-ajattelijoita ruotuun, mutta kyllä se on niin että vapaa-ajattelijoilla on vapaus myös ihan omatoimiseeen harrastetoimintaan.
        Nämä Mäntysalon kinkunsulatyskävelyt eivät paljon innosta.
        Vaparithan voivat perustaa vaikka Lapinloma-ryhmän Whatsapissa. Voidaan suunnitella neljän vuoden päässä tapahtuvaa yhteistä Lapin lomaa.
        Jätetään vuoden 2022 - 2026 jäsenmaksut maksamatta, niin siitä kertyy jo hyvä alkupääoma Lapin reissulle. Jos jäsenmaksu 25 €, niin jo siitä kertyy Lapin matkaan säästöosuus: 5 x 25 = 125 € / henkilö.

        Ei kaikkia vapaa-ajattelijoita kiinnosta tylsiin vaparikokouksiin osallistuminen tai vaparirahojen pumppaaminen johonkin jumalattomien hautausmaihin, ET-hölötyksiin ja meneillään olevaan ET-kansalaisaloitteen läpiviemiseen, jotka asiat eivät kiinnosta paljon ketään.

        Ateisti !
        Anna vapaa-ajattelijoille vapaus ajatella vapaasti !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos jäsen haluaa olla vapareiden jäsen ja maksaa jäsen maksun?

        Ateisti yrittää saada vapaa-ajattelijoita ruotuun, mutta kyllä se on niin että vapaa-ajattelijoilla on vapaus myös ihan omatoimiseeen harrastetoimintaan.
        Nämä Mäntysalon kinkunsulatyskävelyt eivät paljon innosta.
        Vaparithan voivat perustaa vaikka Lapinloma-ryhmän Whatsapissa. Voidaan suunnitella neljän vuoden päässä tapahtuvaa yhteistä Lapin lomaa.
        Jätetään vuoden 2022 - 2026 jäsenmaksut maksamatta, niin siitä kertyy jo hyvä alkupääoma Lapin reissulle. Jos jäsenmaksu 25 €, niin jo siitä kertyy Lapin matkaan säästöosuus: 5 x 25 = 125 € / henkilö.

        Ei kaikkia vapaa-ajattelijoita kiinnosta tylsiin vaparikokouksiin osallistuminen tai vaparirahojen pumppaaminen johonkin jumalattomien hautausmaihin, ET-hölötyksiin ja meneillään olevaan ET-kansalaisaloitteen läpiviemiseen, jotka asiat eivät kiinnosta paljon ketään.

        Ateisti !
        Anna vapaa-ajattelijoille vapaus ajatella vapaasti !

        "Ateisti !
        Anna vapaa-ajattelijoille vapaus ajatella vapaasti !"

        Miksi syytät ateisteja asiasta minkä ihan itse olet keksinyt? Ja sinähän tässä yrität vaikuttaa ihmisten päätöksiin. ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos jäsen haluaa olla vapareiden jäsen ja maksaa jäsen maksun?

        Ateisti yrittää saada vapaa-ajattelijoita ruotuun, mutta kyllä se on niin että vapaa-ajattelijoilla on vapaus myös ihan omatoimiseeen harrastetoimintaan.
        Nämä Mäntysalon kinkunsulatyskävelyt eivät paljon innosta.
        Vaparithan voivat perustaa vaikka Lapinloma-ryhmän Whatsapissa. Voidaan suunnitella neljän vuoden päässä tapahtuvaa yhteistä Lapin lomaa.
        Jätetään vuoden 2022 - 2026 jäsenmaksut maksamatta, niin siitä kertyy jo hyvä alkupääoma Lapin reissulle. Jos jäsenmaksu 25 €, niin jo siitä kertyy Lapin matkaan säästöosuus: 5 x 25 = 125 € / henkilö.

        Ei kaikkia vapaa-ajattelijoita kiinnosta tylsiin vaparikokouksiin osallistuminen tai vaparirahojen pumppaaminen johonkin jumalattomien hautausmaihin, ET-hölötyksiin ja meneillään olevaan ET-kansalaisaloitteen läpiviemiseen, jotka asiat eivät kiinnosta paljon ketään.

        Ateisti !
        Anna vapaa-ajattelijoille vapaus ajatella vapaasti !

        Tuohan on hyvä idea.
        Eikös tuollaiseen toimintaan voisi saada Vpaa-ajattelijaliitolta avustusta.
        Vaikkapa vain 1000 e vuodessa. Vuosilta -22......-26, jolloin Lapin lomailijoilla voisi olla Vuonna 2026 keväällä tehtävää  matkaa varten koossa keväällä 5000 e.
        Liitohan saa tänäkin vuonna valtiolta 50000 e, joten pieni summa 1000e tänä vuonna Lapin matkailijoiden tukemiseen.


    • Anonyymi

      Monta kertaa päivässä tätäkin pitää toitottaa. Työtä se vaan on.

      • Anonyymi

        Tärkeää vapaaehtoistyötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeää vapaaehtoistyötä.

        Erittäin tärkeää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeää vapaaehtoistyötä.

        Millä tavalla se on tärkeää kun kukaan ei usko sinun höpinöitä ja sen takia joudut "keskustelemaan" itsesi kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin tärkeää

        Tärkeää.....tärkeää ....erittäin tärkeää ....

        Ateisteilla ja vapaa-ajattelijoilla kun ei ole oikein mitään sanottavaa, niin sitten pitää vain jankuttaa:

        Tärkeää.....tärkeää ....erittäin tärkeää ....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeää.....tärkeää ....erittäin tärkeää ....

        Ateisteilla ja vapaa-ajattelijoilla kun ei ole oikein mitään sanottavaa, niin sitten pitää vain jankuttaa:

        Tärkeää.....tärkeää ....erittäin tärkeää ....

        Vapaa-ajattelussa puuttuu sekä ajattelu että vapaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeää.....tärkeää ....erittäin tärkeää ....

        Ateisteilla ja vapaa-ajattelijoilla kun ei ole oikein mitään sanottavaa, niin sitten pitää vain jankuttaa:

        Tärkeää.....tärkeää ....erittäin tärkeää ....

        No eipä sinullakaan näytä olevan yhtään sen enempää sanottavaa. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä sinullakaan näytä olevan yhtään sen enempää sanottavaa. :D

        Erotkaa vapareista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erotkaa vapareista

        Vieläkään et ole saanut mitään järkevää sanottua. :D


    • Anonyymi

      Vapaa-ajattelijoiden jäsen voi olla myös sielun tasolla:

      Toteaa vain että kannatan vapaa-ajattelua mutta en halua maksaa vaparien jäsenmaksua.
      Parempi vaparimaksu omassa taskussa kuin
      vaparien tas .... tilillä.

      T: Antti Antivapari

      • Anonyymi

        Kyllä. Kyse on siitä, että ei ilmoita erostaan vapareille vaan jättää vain jäsenmaksun maksamatta, koska olisi kohtuullista kuitata jäsenmaksut massiivisesta valtionavusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Kyse on siitä, että ei ilmoita erostaan vapareille vaan jättää vain jäsenmaksun maksamatta, koska olisi kohtuullista kuitata jäsenmaksut massiivisesta valtionavusta.

        Ja miksi ei voi toimia kuten normaalit aikuiset? Ilmoittaa ihan kiltistä omasta erostaan ja asia on sillä selvä. Typerää ja lapsellista toimintaa tuo mitä sinä ehdotat.

        Ja edelleen et näytä tajuavan mihin se valtio näitä tukia on tarkoittanut. Ei järjestö niitä voi ihan mihin tahansa käyttää. Taitaa olla laitonta mitä vielä itse ehdotat. Mutta sinähän taidat olla muutenkin tuomittu rikollinen, koska tämmöisiä ehdotat?


    • Anonyymi

      Vapari Mäntysalo on ollut laatimassa eroakirkosta
      - palvelua.
      Mäntysalo voisi laatia myös vaparijäsenmaksun
      suoraveloituspalvelun.

      Ja siihen kun liittää vaparien jäseneksiliittymistarjouksen niin saattaisi tulla uusia vaparijäseniä.

      Esim. Tarjous.
      Vuonna 2022 maksuton jäseneksilliittyminen.
      Sen jälkeen jäsenen tililtä suoraveloitetaan jäsenmaksu jäsenen loppuelämän ajan, ellei jäsen ennen kuolemaansa sano itseänsä irti vaparien jäsenyydestä.

      Kannattaa harkita, Mäntysalo !

    • Anonyymi

      Mitä nyt enää jäsenmaksuja maksamaan kun VA-liitto on saanut noin muhkean potin valtiolta:
      50 000 euroa.
      💸💸💸💸💸

      • Anonyymi

        Miksi pidät tuota jotenkin muhkeana? Eihän tuo ole kovinkaan paljon keskiverto suomalaisen palkkaa enempää.

        Taitaa sinulle olla tuo työelämä aika tuntematon asia kun pidät tuota jotenkin isona summana?


    • Anonyymi

      Vaikka olisin Vapaa-ajattelija, niin en silti tuhlaisi rahojani vapaa-ajattelijoiden jäsenmaksuun.
      Ei minua kiinnosta vaparien toiminta eikä vaparien kokouksissa istuminen.
      "Vapaa-ajattelija" lehden jutut ovat tylsiä.

      • Anonyymi

        Ja mitä sitten. On ihmisiä jotka haluavat tukea tätä järjestöä olemalla jäsen ja maksaa jäsenmaksu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitä sitten. On ihmisiä jotka haluavat tukea tätä järjestöä olemalla jäsen ja maksaa jäsenmaksu.

        Turhaa koska valtiolta tullut muhkea 50000 potti. Eiköhän siitä liikene jäsenmaksujenkin peitoksi. Jos ei liikene, kyse on liiton johdon ahneudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turhaa koska valtiolta tullut muhkea 50000 potti. Eiköhän siitä liikene jäsenmaksujenkin peitoksi. Jos ei liikene, kyse on liiton johdon ahneudesta.

        "Eiköhän siitä liikene jäsenmaksujenkin peitoksi."

        Voisitko nyt vihdoinkin ottaa selvää mihin tämä avustus on tarkoitettu? Nyt sinusta saa sen kuvan että puhut asioista mistä sinulla ei ole mitään hajuakaan, ja sitten vielä kehtaat muita syyttää siitä että sinä et tiedä mitään mistä puhut.

        No oletkin aika pätevä ampumaan itseäsi jalkaan koko ajan. ;)


    • Anonyymi

      Vapaa-Ajattelijat voisivat kirjelmöidä liitolla että olisi kohtuullista käyttää tuosta liiton saamasta 50 000 €
      Potista vaparien jäsenmaksun huojentamiseen vaikka 10 euroa/ jäsen.
      Eihän se tekisi kuin vasta 1300 x 10 €, eli 13000 €.

      Liiton käyttöön jäisi vielä silti muhkeat 37 000 €.

      Rivijösenet tekevä vapaa-ajattelun ruohonjuurityötä josta aiheutuu kuluja joten jäsenmaksun huojennus on paikallaan.

      • Anonyymi

        Miten tämä on valtion määräämää järjestön toiminnan kehittämistä. Et kai vain ole yllyttymässä muita rikokseen? Millainen ihmishirviö oikein olet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tämä on valtion määräämää järjestön toiminnan kehittämistä. Et kai vain ole yllyttymässä muita rikokseen? Millainen ihmishirviö oikein olet?

        >>>>Et kai vain ole yllyttymässä muita rikokseen? Millainen ihmishirviö oikein olet?<<<<

        Sopii hyvin vapaa-ajatteluun: kannemieliala, uhkailu käräjillä.

        Ilmoita poliisille ja oikeudessa näet millainen ihmishirviö oikein olen.

        Muista kuitenkin että aiheeton ilmianto on myös rikos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>>Et kai vain ole yllyttymässä muita rikokseen? Millainen ihmishirviö oikein olet?<<<<

        Sopii hyvin vapaa-ajatteluun: kannemieliala, uhkailu käräjillä.

        Ilmoita poliisille ja oikeudessa näet millainen ihmishirviö oikein olen.

        Muista kuitenkin että aiheeton ilmianto on myös rikos.

        "Sopii hyvin vapaa-ajatteluun: kannemieliala, uhkailu käräjillä."

        Miksi liität minun sanomiset vapaaseen ajatteluun. Kysehän on siitä että ollaan yllyttämässä rikokseen, ja sehän on väärin. Vai mitä?

        Ja miksi minä ilmoittaisin, koska ei ole mitään rikosta tapahtunut. Kyseinalaistan vain sinun motiiveja yrittää houkutella muita toimimaan väärin. Tästä saa sen kuvan että olet joku rikollinen joka yrittää houkutella muita tekemään rikoksia myös. Oletko tuomittu jostain rikoksesta?

        Ja miksi sinä kiivaistuit tästä näin paljon, että heittäydyit taas lapselliseksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sopii hyvin vapaa-ajatteluun: kannemieliala, uhkailu käräjillä."

        Miksi liität minun sanomiset vapaaseen ajatteluun. Kysehän on siitä että ollaan yllyttämässä rikokseen, ja sehän on väärin. Vai mitä?

        Ja miksi minä ilmoittaisin, koska ei ole mitään rikosta tapahtunut. Kyseinalaistan vain sinun motiiveja yrittää houkutella muita toimimaan väärin. Tästä saa sen kuvan että olet joku rikollinen joka yrittää houkutella muita tekemään rikoksia myös. Oletko tuomittu jostain rikoksesta?

        Ja miksi sinä kiivaistuit tästä näin paljon, että heittäydyit taas lapselliseksi?

        >>>>.
        1)
        Miksi liität minun sanomiset vapaaseen ajatteluun. Kysehän on siitä että ollaan yllyttämässä rikokseen, ja sehän on väärin. Vai mitä?

        2)
        Ja miksi minä ilmoittaisin, koska ei ole mitään rikosta tapahtunut. Kyseinalaistan vain sinun motiiveja yrittää houkutella muita toimimaan väärin. Tästä saa sen kuvan että olet joku rikollinen joka yrittää houkutella muita tekemään rikoksia myös. Oletko tuomittu jostain rikoksesta?
        >>>>>
        Minusta ajatuksissasi on ristiriita osioissa
        1. vs. 2.

        Rikosrekisteriin ei ole tullut koskaan merkintöjä.
        Mutta armeija-aikaan 1970- luvulla olisi voinut tulla
        Otin armeijasta lomalle mukaan tulenkuvauspanoksia. Varoetäisyys 5 m,

        Yöllä autolla ajaessani kävin räjäyttämässä sillä muutaman km päässä olevan sattumanvaraisen asukkaan postilaatikon ilmaan.
        Olivat tehneet rikosilmoituksen.
        Jos olisin jäänyt kiinni niin siitä olisi tullut varmaan lähtö sotaoikeuteen ja lähtö tietenkin maitojunalla RUK:sta.

        1980- luvulla, 12 v myöhemmin, kävin selvittämässä asian kyseisessä talossa.
        Katsoin mitä postilaatikko maksaa ja tarjouduin korvaamaan laatikon hinnan, taisi olla 76 mk

        - Ei tarvitse korvata, sanoi talon emäntä. Tunsi isäni ja ihmetteli että onko hänellä vielä toinenkin, näin nuori poika.
        Sanoin että on. Minä olen se Tuhlaajapoika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>>.
        1)
        Miksi liität minun sanomiset vapaaseen ajatteluun. Kysehän on siitä että ollaan yllyttämässä rikokseen, ja sehän on väärin. Vai mitä?

        2)
        Ja miksi minä ilmoittaisin, koska ei ole mitään rikosta tapahtunut. Kyseinalaistan vain sinun motiiveja yrittää houkutella muita toimimaan väärin. Tästä saa sen kuvan että olet joku rikollinen joka yrittää houkutella muita tekemään rikoksia myös. Oletko tuomittu jostain rikoksesta?
        >>>>>
        Minusta ajatuksissasi on ristiriita osioissa
        1. vs. 2.

        Rikosrekisteriin ei ole tullut koskaan merkintöjä.
        Mutta armeija-aikaan 1970- luvulla olisi voinut tulla
        Otin armeijasta lomalle mukaan tulenkuvauspanoksia. Varoetäisyys 5 m,

        Yöllä autolla ajaessani kävin räjäyttämässä sillä muutaman km päässä olevan sattumanvaraisen asukkaan postilaatikon ilmaan.
        Olivat tehneet rikosilmoituksen.
        Jos olisin jäänyt kiinni niin siitä olisi tullut varmaan lähtö sotaoikeuteen ja lähtö tietenkin maitojunalla RUK:sta.

        1980- luvulla, 12 v myöhemmin, kävin selvittämässä asian kyseisessä talossa.
        Katsoin mitä postilaatikko maksaa ja tarjouduin korvaamaan laatikon hinnan, taisi olla 76 mk

        - Ei tarvitse korvata, sanoi talon emäntä. Tunsi isäni ja ihmetteli että onko hänellä vielä toinenkin, näin nuori poika.
        Sanoin että on. Minä olen se Tuhlaajapoika.

        Eli nyt tunnustat että sinä olet rikollinen. Et vain ole jäänyt kiinni. Se selittääkin miksi olet niin kiivaasti vaatimassa muitakin toimimaan samoin. ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli nyt tunnustat että sinä olet rikollinen. Et vain ole jäänyt kiinni. Se selittääkin miksi olet niin kiivaasti vaatimassa muitakin toimimaan samoin. ;)

        >>>>Eli nyt tunnustat että sinä olet rikollinen<<<<

        Olin rikollinen.
        Ei käy kieltäminen. Tapauksesta tulee kohta kuluneeksi 46 vuotta.

        Mutta asiat pitää selvittää sen kanssa jota vastaan on rikkonut. Asianomainen ei vain halunnut mitään korvausta tapahtuneesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>>Eli nyt tunnustat että sinä olet rikollinen<<<<

        Olin rikollinen.
        Ei käy kieltäminen. Tapauksesta tulee kohta kuluneeksi 46 vuotta.

        Mutta asiat pitää selvittää sen kanssa jota vastaan on rikkonut. Asianomainen ei vain halunnut mitään korvausta tapahtuneesta

        Niin ja lisään vielä että on hyvä olla kun omallatunnolla ei ole selvittämättömiä asioita.

        Sanotaan, että hyvä omatunto on paras päänalunen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>>Eli nyt tunnustat että sinä olet rikollinen<<<<

        Olin rikollinen.
        Ei käy kieltäminen. Tapauksesta tulee kohta kuluneeksi 46 vuotta.

        Mutta asiat pitää selvittää sen kanssa jota vastaan on rikkonut. Asianomainen ei vain halunnut mitään korvausta tapahtuneesta

        Olet edelleen rikollinen, ethän ole suorittanut mitään tuomiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet edelleen rikollinen, ethän ole suorittanut mitään tuomiota.

        Mistä sinä tiedät onko rikoukseni tuomittu ja rangaistus suoritettu vai eikö ole.
        Sanoin vain että silloin v. 1976.....

        "Olivat tehneet rikosilmoituksen.
        Jos olisin jäänyt kiinni niin siitä olisi tullut varmaan lähtö sotaoikeuteen ja lähtö tietenkin maitojunalla RUK:sta"

        En kertonut muuta, enkä sinullekasn tästä asiasta ripittäydy. Oletko vapaa-ajattelija vai mistä johtuu että olet noin kova syyllistämään.
        Kannattaa erota vapareista jos vapariporukka
        on syyllistäjien porukka !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät onko rikoukseni tuomittu ja rangaistus suoritettu vai eikö ole.
        Sanoin vain että silloin v. 1976.....

        "Olivat tehneet rikosilmoituksen.
        Jos olisin jäänyt kiinni niin siitä olisi tullut varmaan lähtö sotaoikeuteen ja lähtö tietenkin maitojunalla RUK:sta"

        En kertonut muuta, enkä sinullekasn tästä asiasta ripittäydy. Oletko vapaa-ajattelija vai mistä johtuu että olet noin kova syyllistämään.
        Kannattaa erota vapareista jos vapariporukka
        on syyllistäjien porukka !

        Ei muuta kuin eroamaan vapareista.
        Vuoden -22 jäsenmaksun kun jättää maksamatta niin pääsee vapareista eroon. Voi lähettää myös eroilmoituksen e.maililla

        Ajattele vapaasti ! - Eroa vapaa-ajattelijoista !

        Vaparien jäsenmaksun karhukirje
        liekkimaljan sytykkeeksi,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,♨️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuta kuin eroamaan vapareista.
        Vuoden -22 jäsenmaksun kun jättää maksamatta niin pääsee vapareista eroon. Voi lähettää myös eroilmoituksen e.maililla

        Ajattele vapaasti ! - Eroa vapaa-ajattelijoista !

        Vaparien jäsenmaksun karhukirje
        liekkimaljan sytykkeeksi,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,♨️

        Suosittelen elämää maksamatta vapariyhdistyksen orjuudesta. Paljon mukavampaa elää vapaana ajattelijana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät onko rikoukseni tuomittu ja rangaistus suoritettu vai eikö ole.
        Sanoin vain että silloin v. 1976.....

        "Olivat tehneet rikosilmoituksen.
        Jos olisin jäänyt kiinni niin siitä olisi tullut varmaan lähtö sotaoikeuteen ja lähtö tietenkin maitojunalla RUK:sta"

        En kertonut muuta, enkä sinullekasn tästä asiasta ripittäydy. Oletko vapaa-ajattelija vai mistä johtuu että olet noin kova syyllistämään.
        Kannattaa erota vapareista jos vapariporukka
        on syyllistäjien porukka !

        "Mistä sinä tiedät onko rikoukseni tuomittu ja rangaistus suoritettu vai eikö ole."

        No etkö tuolla juuri sanonut että et jäänyt siitä kiinni. Eli valehteletko taas, vai etkö muista enää millaisia satuja olet kertonut? Mutta rikollinen sinä edelleen olet, ja sinunlaiset pitääkin potkia armeijasta pois. Ei tuollainen käytös ole soveliasta sotilaalle.

        "Oletko vapaa-ajattelija vai mistä johtuu että olet noin kova syyllistämään.
        Kannattaa erota vapareista jos vapariporukka
        on syyllistäjien porukka !"

        Ja miksi sinä luulet että vaparit olisivat syyllistämässä ketään? Olet kova poika herjaamaan muita ja keksimään heistä satuja. Tuonkaan takia sinulla ei enää ole mitään asiaa armeijaan. Eihän kukaan halua olla tekemisissä tuollaisen valehtelijan ja herjaajan kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuta kuin eroamaan vapareista.
        Vuoden -22 jäsenmaksun kun jättää maksamatta niin pääsee vapareista eroon. Voi lähettää myös eroilmoituksen e.maililla

        Ajattele vapaasti ! - Eroa vapaa-ajattelijoista !

        Vaparien jäsenmaksun karhukirje
        liekkimaljan sytykkeeksi,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,♨️

        Ja kuka sinua ottaisi tosissaan, kun eihän sinulla ole edes mitään järkeviä syitä miksi pitäis erota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kuka sinua ottaisi tosissaan, kun eihän sinulla ole edes mitään järkeviä syitä miksi pitäis erota.

        Liitto on saanut valtiolta 50000 euroa ilmaisrahaa. Sitä riittää sinunkin jäsenmaksun peitoksi, joten voit huoletta jättää maksamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liitto on saanut valtiolta 50000 euroa ilmaisrahaa. Sitä riittää sinunkin jäsenmaksun peitoksi, joten voit huoletta jättää maksamatta.

        Pyysin jotain järkeviä syitä. Sinun kateutesi muiden rahoja kohtaan ei ole sellainen.

        Ja voisitko nyt edes ottaa selvää mihin nuo rahat on tarkoitettu. Nyt annat itsestäsi hieman typerän kuvan kun et selvästi tiedä mistä puhut ja silti jostain syystä olet vaatimassa jotain.

        Ja eihän ne edes ole sinun rahoja, joten miksi olet vaatimassa mihin ne pitäisi käyttää? Kuka oikein luulet olevasi määräilemään ketään? Ethän ole mitään muuta kuin valehteleva trolli netissä, et mitään muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyysin jotain järkeviä syitä. Sinun kateutesi muiden rahoja kohtaan ei ole sellainen.

        Ja voisitko nyt edes ottaa selvää mihin nuo rahat on tarkoitettu. Nyt annat itsestäsi hieman typerän kuvan kun et selvästi tiedä mistä puhut ja silti jostain syystä olet vaatimassa jotain.

        Ja eihän ne edes ole sinun rahoja, joten miksi olet vaatimassa mihin ne pitäisi käyttää? Kuka oikein luulet olevasi määräilemään ketään? Ethän ole mitään muuta kuin valehteleva trolli netissä, et mitään muuta.

        Jokainen päättää itse, antaako rahansa sellaiselle taholle, jonka rahoituksesta huolehditaan jo valtion budjetissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mistä sinä tiedät onko rikoukseni tuomittu ja rangaistus suoritettu vai eikö ole."

        No etkö tuolla juuri sanonut että et jäänyt siitä kiinni. Eli valehteletko taas, vai etkö muista enää millaisia satuja olet kertonut? Mutta rikollinen sinä edelleen olet, ja sinunlaiset pitääkin potkia armeijasta pois. Ei tuollainen käytös ole soveliasta sotilaalle.

        "Oletko vapaa-ajattelija vai mistä johtuu että olet noin kova syyllistämään.
        Kannattaa erota vapareista jos vapariporukka
        on syyllistäjien porukka !"

        Ja miksi sinä luulet että vaparit olisivat syyllistämässä ketään? Olet kova poika herjaamaan muita ja keksimään heistä satuja. Tuonkaan takia sinulla ei enää ole mitään asiaa armeijaan. Eihän kukaan halua olla tekemisissä tuollaisen valehtelijan ja herjaajan kanssa.

        >>>No etkö tuolla juuri sanonut että et jäänyt siitä kiinni. Eli valehteletko taas, vai etkö muista enää millaisia satuja olet kertonut? Mutta rikollinen sinä edelleen olet, ja sinunlaiset pitääkin potkia armeijasta pois. Ei tuollainen käytös ole soveliasta sotilaalle.<<<
        ------------------------------------------------
        Sanoin että en jäänyt kiinni armeija-aikaan. Mutta en varmasti kerro sinulle miten asiaa käsiteltiin sen jälkeen kun pääsin siviiliin armeijasta. Eivät potkineet pois reservistä, vaan olen res.luutnantti - en tiedä tosin vieläkö kruunu tarvitsee minua kun ikääkin 67 v.
        Tuo sinun tapasi tuomita syylliseksi ja rikolliseksi pelkästään netin välityksellä on kyllä vähän kyseenalaista ateistitouhua.
        Oletko laiskansutjakka ateistiötmy, joka ei oikein viitsi tarkkaan miettiä mitä mielessä liikkuu, ei pysy ajatuksissaan ajan tasalla ja kommentit ovat sen mukaisia. 
        Todellinen vapaa-ajattelija.

        PS.
        En ole ainut armeija-aikaan epäsotilaallisesti käyttäytynyt töpeksijä.
        Ei ollut Marskikaan:

        "Mannerheim erotettiin itsepäisyytensä ja kurittomuutensa takia Haminan kadettikoulusta 1886. Tästä vastoinkäymisestä alkoi aikuistuminen. Vastuun kasvaessa ja jo lapsena omaksuttujen näkemysten myötä Mannerheimista kehittyi sotilasuran luomiseen määrätietoisesti pyrkivä ja hienokäytöksinen maailmanmies. Ero kadettikoulusta romutti kuitenkin toiveet päästä Suomen armeijaan ja hän siirtyi Venäjälle."
        https://webpages.tuni.fi/sochistoria/suomi80/art8.htm


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen päättää itse, antaako rahansa sellaiselle taholle, jonka rahoituksesta huolehditaan jo valtion budjetissa.

        Ei eihän rahoitus valtio hoida, vaan valtio on antanut tukea järjestön toiminnan kehittämiseen, ei sen pyörittämiseen. Voisitko jo viimeinkin ottaa selvää mikä tämän valtion tuki on, kun nyt sinulla ei näytä olevan hajuakaan mihin se on tarkoitettu.

        Mutta miksi olet noin kateellinen muiden rahoista? Ei ne ole pois sinulta, joten mitä valitat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>No etkö tuolla juuri sanonut että et jäänyt siitä kiinni. Eli valehteletko taas, vai etkö muista enää millaisia satuja olet kertonut? Mutta rikollinen sinä edelleen olet, ja sinunlaiset pitääkin potkia armeijasta pois. Ei tuollainen käytös ole soveliasta sotilaalle.<<<
        ------------------------------------------------
        Sanoin että en jäänyt kiinni armeija-aikaan. Mutta en varmasti kerro sinulle miten asiaa käsiteltiin sen jälkeen kun pääsin siviiliin armeijasta. Eivät potkineet pois reservistä, vaan olen res.luutnantti - en tiedä tosin vieläkö kruunu tarvitsee minua kun ikääkin 67 v.
        Tuo sinun tapasi tuomita syylliseksi ja rikolliseksi pelkästään netin välityksellä on kyllä vähän kyseenalaista ateistitouhua.
        Oletko laiskansutjakka ateistiötmy, joka ei oikein viitsi tarkkaan miettiä mitä mielessä liikkuu, ei pysy ajatuksissaan ajan tasalla ja kommentit ovat sen mukaisia. 
        Todellinen vapaa-ajattelija.

        PS.
        En ole ainut armeija-aikaan epäsotilaallisesti käyttäytynyt töpeksijä.
        Ei ollut Marskikaan:

        "Mannerheim erotettiin itsepäisyytensä ja kurittomuutensa takia Haminan kadettikoulusta 1886. Tästä vastoinkäymisestä alkoi aikuistuminen. Vastuun kasvaessa ja jo lapsena omaksuttujen näkemysten myötä Mannerheimista kehittyi sotilasuran luomiseen määrätietoisesti pyrkivä ja hienokäytöksinen maailmanmies. Ero kadettikoulusta romutti kuitenkin toiveet päästä Suomen armeijaan ja hän siirtyi Venäjälle."
        https://webpages.tuni.fi/sochistoria/suomi80/art8.htm

        "Eivät potkineet pois reservistä, vaan olen res.luutnantti"

        Ja mitä sitten vaikka olisit kenraali, rikollinen olet silti omien sanojesi mukaan. Ja hassua että tuot sotilasarvosi tähän keskusteluun; pitäisikö sen merkitä minulle jotain?

        "Tuo sinun tapasi tuomita syylliseksi ja rikolliseksi pelkästään netin välityksellä on kyllä vähän kyseenalaista ateistitouhua."

        Eli et tiedä mitä ateismi tarkoittaa kun rupesit taas valehtelemaan. Itsehän olet tunnustanut että olet rikollinen joka ei jäänyt kiinni. Miksi alat herjaamaan muita?

        "En ole ainut armeija-aikaan epäsotilaallisesti käyttäytynyt töpeksijä."

        Mutta omien sanojesi mukaan olit ja olet rikollinen. Ja kuka välittää jostain armeija menestyksestä? Missä päin minä asun, armeijan käyneitä pidetään hieman tyhminä. Koska täällä päin se merkitsee sitä että ei ole päässyt mihinkään kouluun opiskelemaan ja joutuu turvautumaan armeijaan kun muualle ei pääse kun on niin tyhmä.


    • Anonyymi

      Vapaa-ajattelijain Liiton liittokokouksessa 21.7.11 sanailtiin tilinpäätöstiedoista mm. näin:
      -"-
      Vasama kysyi, miksi toimistotarvikemenot ovat nousseet. Lisäksi hän kysyi mihin on kirjattu eronneen puheenjohtaja Jussi K. Niemelän aiheuttamat menot, kun tämä osti itselleen ruokaa ja ajeli taksilla liiton kustannuksella?

      Brotherus vastasi, että Niemelän ostot on listattu ja ”yliostot” pantu Niemelän maksettaviksi. Maksettavaa kertyi noin 7.000-8.000 euroa.
      -"-

      Jos taksilla ajellaan liiton kustannuksella ja yliostoista kertyy maksettavaa
      7000- 8000 euroa, niin älkää vaparit sellaiseen toimintaan käytäkö liiton valtiolta saamaa 50000 euron avustusta.

      http://www.ateistit.fi/uutiset/uuti110725.html

      Ero vapareista vapauttaa ajattelemaan vapaasti !

      • Anonyymi

        Huomaa, että vapareiden käsitys rahankäytöstä on ns. vapaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaa, että vapareiden käsitys rahankäytöstä on ns. vapaa.

        Ei kannata antaa tuolle porukalle senttiäkään.


      • Anonyymi

        Et sitten löytänyt yhtään vanhempaa uutista? Päivän uutisetkin varmaan luet raamatusta. :D


    • Anonyymi

      En tietenkään maksa!

      • Anonyymi

        Fiksua!


    • Anonyymi

      Jäsenmaksu vapariporukalle on hukkaan heitettyä rahaa.
      Jo pelkkä ajatus jäsenmaksun maksamisesta vaparien käyttöön tympii.

      • Anonyymi

        Jos maksaisi, tuntisi itsensä höynäytetyksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos maksaisi, tuntisi itsensä höynäytetyksi.

        Tuntuu kivalta kun tietää, ettei ole vaparien höynäyttämä.


      • Anonyymi

        No eihän sitä jäsen maksua tarvitse maksaa jos ei halua olla jäsen. Ihme lapsellista valitusta taas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eihän sitä jäsen maksua tarvitse maksaa jos ei halua olla jäsen. Ihme lapsellista valitusta taas.

        Ei tarvitsekaan maksaa. Ja se on ilo. Kannattaa jättää maksamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitsekaan maksaa. Ja se on ilo. Kannattaa jättää maksamatta.

        Olet kyllä ihme tyyppi. Miksi pitäisi ilakoida siitä että ei maksa jäsenmaksua siihen yhdistykseen minkä jäsen ei ole tai ei halua olla?

        Sinulla taitaa olla aika ikävä elämä kun tämmöinen tuo sinulle iloa. Eikö sinulla ole yhtään ystävää? :(


    • Anonyymi

      €€€
      Poliittisin kytköksin liitto sai nostettua tälle vuodelle tuen peräti 50000 euroon. Näin toimi liitto, jonka sääntöjen mukaan pitäisi olla puoluepoliittisesti sitoutumaton. Lisäksi liitto kerää runsaat pääomatulot.
      €€€

      Silloin ei ole paljon taloudellista merkitystä sillä jos
      pari-kolmesataa jäsentä eroaa vapaa-ajattelijoista.

      Ei muuta kun ero vapareista ja ajatukset uusiin, raikkaampiin ajatuksiin.
      ☀️⛷️🚴🚣🏊💐🌹🥀🌷🌼🌻🏵️🪴🌿

      • Anonyymi

        Ja näille väitteille ei vieläkään ole saatu mitään todisteita, ja koska nämä väitteet olet sinä tehnyt, voidaan ne kuitata suoraan valeina. Vai meinasitko tällä kerta yrittää todistaa näitä sinun höpinöitäsi? Vai vieläkö luulet että joku ottaa noita väitteitä ja sinua tosissaan?


    • Ottamatta kantaa maksaako joku minne jäsenmaksuja vai ei, niin elämme ja tulemme elämään niin vaikeita taloudellisia aikoja, jolloin kannattaa rahaa käyttää säästeliäästi ja varsinkin VELANOTTOA pitää välttää.

      Osakekurssit Helsingin Pörssissä ovat tällä hetkellä -2,5 % laskussa ja keväämmällä voi tulla suurempi globaali pörssiromahdus.

      Henri Koponen kirjoittaa tämän päivän Kauppalehdessä:

      =========
      Euroopassa kaikki keskeiset osakemarkkinat olivat perjantain pörssipäivän alkaessa odotetusti selvässä laskussa. Myös Aasiassa useimmat pääpörssit päättivät päivän laskuun.
      Pelokkaiden tunnelmien taustalla ovat ainakin arvailut rahapolitiikan kiristymisestä ja yhtiöiden tuloskunnosta.
      Molemmat huolista koskettavat pääosin Yhdysvaltain markkinoita, mutta eurooppalaisosakkeet eivät näytä olevan kehityskuluille immuuneja.”
      Ilmoilla on paljon spekulaatiota - neljä, viisi tai kuusi koronnostoa Yhdysvalloissa tänä vuonna - joka ruokkii markkinoiden hermostuneisuutta,” arvioi OANDA:n seniorianalyytikko Craig Erlam Reutersille.”
      Emme voi aliarvioida Yhdysvaltain heijastusvaikutuksia globaaleille markkinoille, ja Euroopalla on omat haasteensa Omikron-variantin ja energiakriisin kanssa.”Erlam arvailee myös, että markkinat voivat pian alkaa hinnoitella sisään myös Euroopan keskuspankin koronnostoja.
      EKP itse on todennut, että Euroopan tilanne on sen verran erilainen Yhdysvalloista, ettei koronnostoilla ole samanlainen kiire.
      Torstaina pörssikuplien julistamisessa tunnetuksi tullut varainhoitoyhtiö GMO:n perustaja Jeremy Grantham ilmoitti osakemarkkinoiden romahduksen alkaneeksi.”
      Olemme Yhdysvalloissa viimeisen sadan vuoden jakson neljännessä superkuplassa”, Grantham kirjoitti.
      Uudessa viestissään sijoittajille Grantham ennakoi laajan S&P 500 -indeksin painuvan tammikuun 4. päivän huipustaan jopa 48 prosenttia, noin 2500 pisteeseen.”
      Arvostustasoilla alkaa vihdoin pitkän ajanjakson jälkeen olla väliä,” arvioi Alpine Woods Capital Investorsin salkunhoitaja Sarah Hunt Bloombegille perjantaina.”
      Kassavirta ja taseet tulevat olemaan hyvin tärkeitä, kun navigoimme aiempaa hankalamman Fedin rahapolitiikan kanssa jatkossa.”
      ============

      Michael Maloney selvittää hyvin havainnollistelulla videollaan, miksi valtiot velkaantuvat.

      M Maloney
      Miksi valtiot velkaantuvat?

      https://www.youtube.com/watch?v=13VIxhdVZGM

      NELJÄ TOSIASIAA:
      https://aitomiehet.pirkanmies.fi/material/fineng4c.pdf

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Katso vapaa-ajattelijat.fi

      • Anonyymi

        Minusta pitäisi olla yhdenvertaisuuden takia. Mutta ei vaparit yhdenvertaisuudesta välitä.


    • Anonyymi

      Vapaa-Ajattelijat on eläkkeellä olevien ja eläköityvien ukkien ja mummien synkkää kerhotoimintaa.

      Ei muuta kuin eroamaan vapareista ja
      v. 2022 jäsenmaksu ....🚮

      • Anonyymi

        Lähinnä ukkien. Nuorempi väki ja naiset ei moisessa setämiesjoukossa viihdy. En ihmettele.


    • Anonyymi

      Ero vapareista ilahduttaa

      • Anonyymi

        Kyllä! Aivan ihanaa olla vapaana vapareista!


    • Anonyymi

      Meinaan jättää jäsenmaksun maksamatta tänä vuonna.

      • Anonyymi

        Hyvä päätös.


    • Anonyymi

      Maksamattomuus kannattaa!

      • Anonyymi

        Vapariudesta maksaminen olisi samaa kuin että maksaisi saadakseen koronan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapariudesta maksaminen olisi samaa kuin että maksaisi saadakseen koronan.

        Vaparius on sairaus.


    • Anonyymi

      Voisin antaa muutama kymmenen euroa, jos vaparitoimisto museoidaan muun toiminnan lakatessa.

      • Anonyymi

        Tarkoitat sitä virtsanhajuista äijäluolaa pornolehtineen Hesan Vitoslinjalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat sitä virtsanhajuista äijäluolaa pornolehtineen Hesan Vitoslinjalla?

        Sitä juuri.


      • Anonyymi

        Tampereella Lenin-museon yhteydessä olisi hyvä paikka ♨️Vapaa-ajattelun Museolle.♨️
        Ei siinä kyllä olisi paljon museoitavaa:
        - muutama Vapaa-ajattelija lehti ja ET oppikirjoja.
        - valokuvia jumalattomien hautausmaalta.
        - kopioita valituskirjelmistä hallintoviranomaisille.
        - valokuvia mm. pornolehtitempauksesta Kolmen Sedän Patsaalla, jossa vaparit vaihtoivat pornolehtiä
        Raamattuihin. Varsinainen vapaa-ajattelun mahalasku.


    • Anonyymi

      Ei, ei, ei kannata tuhlata rahojaan jonnekin kaiken maailman vapaa-ajattelijoiden jäsenmaksuun.

      Jos jäsenmaksu 25 €, niin sillä saa talven ja kevään mittaan syödä runsaasti terveellisiä hedelmiä.
      Isoissa marketeissa banaanit, mandariinit ja omenat ovat usein tarjouksessa 0,99 € / kg.
      Siis 25 €:lla voi syödä näitä hedelmiä 25 kg !!!

      Älä tuhlaa rahojasi jäsenmaksuna vaparien käyttöön.

      • Anonyymi

        Oikein!


    • Anonyymi

      Kummallinen joukko. Punalippua liehutetaan FB-ryhmässä jne. En halua kuulua tuohon porukkaan enkä maksa jäsenmaksua.

      • Anonyymi

        Ja silti joka päivä pyörit tällä palstalla ja facebookissa heidän seurassa. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti joka päivä pyörit tällä palstalla ja facebookissa heidän seurassa. :D

        Eihän netissä oleminen ole vapareihin kuulumista. Miten sekaisin olet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän netissä oleminen ole vapareihin kuulumista. Miten sekaisin olet?

        Vaparius sekoittaa pään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaparius sekoittaa pään.

        Ja pahasti sekoittaakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaparius sekoittaa pään.

        No sen kyllä huomaa aloittajasta. :(


    • Anonyymi

      Aina kannattaa erota vapareista.

    • Anonyymi

      Erittäin hyväja tärkeä aloitus. Kiitos.

    • Anonyymi

      Erotkaa vapareista!

    • Anonyymi

      Nyt on jo helmikuu.
      Myös loppuvuosi maksamatta vapareille jäsenmaksua.
      Jäsenmaksut vaparit voivan kuitata valtiolta saamastaan 50 000 € potista.
      Jos tulee jäsenmaksun karhukirje, niin se......🚮

    • Anonyymi

      En ole vaparien jäsen !
      En maksa vaparimaksua !
      Ajattelen vapaasti - maksutta !

    • Anonyymi

      Huomenta! Tärkeä tiedotus vapareille: älkää maksako vaparien jäsenmaksua!

      • Anonyymi

        Tärkeä tänäänkin.


    • Anonyymi

      Sanoudu irti vapaa-ajattelijoista ja voit ajatella itsenäisesti vapaita, raikkaita ajatuksia. Vaparipönöttäjien urautunut ajatusmaailmaa on jämähtänyt sinne ETn, protuleirien ja jumalattomien hautausmaiden synkkiin ajatelmiin.

      Siinä jää silloin vaparijäsenmaksurahat omaan käyttöön.
      Vapareiden valtiolta saama 50 000 € tuki ei enää jäsenten
      vähäisiä euroja kaipaa.

      Tämä helmikuun kaunis aurinkoinen pakkaspäivä on hyvä ajankohta erota 🇲🇦vapareista🇲🇦.

      ☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️

      Ei muuta kuin sähköpostilla eroilmoitus vapareille ja kohti
      kevättä uusin ja raikkain ajatuksin!

      • Anonyymi

        "Vapareiden valtiolta saama 50 000 € tuki ei enää jäsenten vähäisiä euroja kaipaa."

        Sinulla ei näytä edelleenkään olevan hajuakaan mistään järjestötoiminnasta kun tuollaisia höpötät. Otappa nyt vaikka näin aluksi selvää mihin jäsenmaksu on tarkoitettu. Sitten voit seuraavaksi ottaa selvää mihin tämä valtion avustus on tarkoitettu. Jos vielä tämänkään jälkeen et ymmärrä että puhut pehmoisia, niin ei voi mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vapareiden valtiolta saama 50 000 € tuki ei enää jäsenten vähäisiä euroja kaipaa."

        Sinulla ei näytä edelleenkään olevan hajuakaan mistään järjestötoiminnasta kun tuollaisia höpötät. Otappa nyt vaikka näin aluksi selvää mihin jäsenmaksu on tarkoitettu. Sitten voit seuraavaksi ottaa selvää mihin tämä valtion avustus on tarkoitettu. Jos vielä tämänkään jälkeen et ymmärrä että puhut pehmoisia, niin ei voi mitään.

        Olen ottanut jo selvää. 50000 kattaa hyvin kaikkien jäsenten jäsenmaksut ja rahaa jää ylikin. Ei kannata maksaa jäsenmaksua tänä vuonna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ottanut jo selvää. 50000 kattaa hyvin kaikkien jäsenten jäsenmaksut ja rahaa jää ylikin. Ei kannata maksaa jäsenmaksua tänä vuonna.

        Ja näin todistat että sinulla ei ole. Tajuatko edes sitä että tuo on aika mahdotonta myös toteuttaa käytännössä?

        "Olen ottanut jo selvää."

        Miksi valehtelet kun heti seuraavassa lauseessa todistat että et ole ottanut mistään mitään selvää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja näin todistat että sinulla ei ole. Tajuatko edes sitä että tuo on aika mahdotonta myös toteuttaa käytännössä?

        "Olen ottanut jo selvää."

        Miksi valehtelet kun heti seuraavassa lauseessa todistat että et ole ottanut mistään mitään selvää?

        Tuo on aivan selvää. Jos et tajua, vika on päässäsi.


    • Anonyymi

      Äsken kävin ostamasta kaupasta hillomunkkeja,
      0,79 €/kpl.
      Kun vaparijäsenmaksun jättää maksamatta, niin sillä rahalla saa juoda monet munkkikaffeet koti.

      Vaparit ovat saaneet valtiolta muhkean 50 000 € potin valtion avustusta .
      Siitä pitäisi jakaa yhdistyksille ja edelleen jäsenille kulukorvauksina vaikkapa jäsenmaksun määrä.
      Jäsenten toiminta va-yhdistyksesdä aiheuttaa kuluja:
      - matkakulut kentällä tapahtuvaan työhön
      - puhelin-, posti-, ja tietokoneen käyttökulut ja laitemenot.

      Kuluja voisi korvata vaikka 15 € / jäsen.
      ( Kulut ovat kertyneet monien vuosien ajalta)
      Jos vaparien jäsenmäärä 1300, niin jäsenille menee
      1300 x 15 € = 19500 €.

      🇲🇦VAPARIPOLITBYROON🇦🇱
      käyttöön jää avustuksesta vielä 31 500 €.

      • Anonyymi

        "Vaparit ovat saaneet valtiolta muhkean 50 000 € potin valtion avustusta ."

        Sinulle taitaa työelämä olla aika tuntematon kun pidät tuota "muhkeana" summana?

        Ja näytät olevan aika pihalla siitä mihin tuo valtion avustus on tarkoitettu kun ehdotat tuollaisia typeriä ideoita. Vai yritätkö saada vaparit tekemään laittomuuksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vaparit ovat saaneet valtiolta muhkean 50 000 € potin valtion avustusta ."

        Sinulle taitaa työelämä olla aika tuntematon kun pidät tuota "muhkeana" summana?

        Ja näytät olevan aika pihalla siitä mihin tuo valtion avustus on tarkoitettu kun ehdotat tuollaisia typeriä ideoita. Vai yritätkö saada vaparit tekemään laittomuuksia?

        Onhan se muhkea verrattuna siihen, mitä virkamiesvalmistelussa ehdotettiin. Jopa ääretön kertaa suurempi. Kyllä se muhkea on. Hävettääkö sinua vaparien puolesta, että he saavat muhkeaa valtionrahoitusta puoluepoliittisin kytkennöin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vaparit ovat saaneet valtiolta muhkean 50 000 € potin valtion avustusta ."

        Sinulle taitaa työelämä olla aika tuntematon kun pidät tuota "muhkeana" summana?

        Ja näytät olevan aika pihalla siitä mihin tuo valtion avustus on tarkoitettu kun ehdotat tuollaisia typeriä ideoita. Vai yritätkö saada vaparit tekemään laittomuuksia?

        >>>>>Ja näytät olevan aika pihalla siitä mihin tuo valtion avustus on tarkoitettu kun ehdotat tuollaisia typeriä ideoita.

        Miksi sinä et halua että VA-liiton saamasta apurahasta käytetään edes 15 € vaparijäsenen hyväksi?

        >>>>>Vai yritätkö saada vaparit tekemään laittomuuksia?

        Mitä ihmeen rikollista touhua tuossa on niin että joutuu käräjille? Minusta on ihan oikein että jäsenille maksetaan vaparitoiminnasta pieni kertaluonteinen kulukorvaus. Jos joku vapari on ollut vaparijäsen
        20 vuotta ja hän saa kulukorvausta 15 €, niin se on vuotta kohden 15 € : 20 = 0,75 €.

        Miksi et halua vaparijäsenille hyvää, vaan piiloudut joihinkin juridisiin ongelmiin, joita tuskin edes on
        Taidat olla varsinainen vapaa-ajattelija.
        ♨️Suuri Ajattelija♨️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>>>Ja näytät olevan aika pihalla siitä mihin tuo valtion avustus on tarkoitettu kun ehdotat tuollaisia typeriä ideoita.

        Miksi sinä et halua että VA-liiton saamasta apurahasta käytetään edes 15 € vaparijäsenen hyväksi?

        >>>>>Vai yritätkö saada vaparit tekemään laittomuuksia?

        Mitä ihmeen rikollista touhua tuossa on niin että joutuu käräjille? Minusta on ihan oikein että jäsenille maksetaan vaparitoiminnasta pieni kertaluonteinen kulukorvaus. Jos joku vapari on ollut vaparijäsen
        20 vuotta ja hän saa kulukorvausta 15 €, niin se on vuotta kohden 15 € : 20 = 0,75 €.

        Miksi et halua vaparijäsenille hyvää, vaan piiloudut joihinkin juridisiin ongelmiin, joita tuskin edes on
        Taidat olla varsinainen vapaa-ajattelija.
        ♨️Suuri Ajattelija♨️

        Jospa se vapaa-ajattelun ideologialle vapaa-ajattelusysteemin pyörittäminen on tärkeämpää kuin yksittäinen ihminen, yksittäinen vaparijäsen.
        Ja vaparisysteemin pyörittämiseen 50 000 € uppoaa nopeasti.

        Ero vapareista vapauttaa vaparisysteemistä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vaparit ovat saaneet valtiolta muhkean 50 000 € potin valtion avustusta ."

        Sinulle taitaa työelämä olla aika tuntematon kun pidät tuota "muhkeana" summana?

        Ja näytät olevan aika pihalla siitä mihin tuo valtion avustus on tarkoitettu kun ehdotat tuollaisia typeriä ideoita. Vai yritätkö saada vaparit tekemään laittomuuksia?

        [Ja näytät olevan aika pihalla siitä mihin tuo valtion avustus on tarkoitettu kun ehdotat tuollaisia typeriä ideoita. ]

        Mihin tämä Ateisti-Jätkä haluaa että tuota VA-liiton
        50 000 euron pottia käytetään;
        - protuttamiseen: protu-leirit ylläpitoon, protuseremonioihin?
        - jumalattomien hautausmaiden koristeluun?
        - ET tiedon levittämiseen?

        Hölökynkölökyn.
        Esim. ET on kokemassa raskaan tappion kun ET kansalaisaloite ei näytä saavan edes 30 000 allekirjoittajaa.

        Käyttäkäähän liiton saamasta 50 000 euron valtion apurahasta suurin osa yhdistysten ja jäsenten tukemiseen.
        Jäsenellä pitää olla muutakin merkitystä kuin pelkkä jäsenmaksun maksaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se muhkea verrattuna siihen, mitä virkamiesvalmistelussa ehdotettiin. Jopa ääretön kertaa suurempi. Kyllä se muhkea on. Hävettääkö sinua vaparien puolesta, että he saavat muhkeaa valtionrahoitusta puoluepoliittisin kytkennöin?

        Ei todellakaan ole muhkea jos verrataan mitä muut saivat. Mutta tuli selville että et ole työelämässä koska edelleen pidät tätä isona summana.

        Selittääkö tämä myös sen miksi olet näin sairaan kateellinen muiden rahoista?

        "..he saavat muhkeaa valtionrahoitusta puoluepoliittisin kytkennöin?"

        Josta ei vieläkään ole yhtään mitään todisteita. Miksi taas valehtet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>>>Ja näytät olevan aika pihalla siitä mihin tuo valtion avustus on tarkoitettu kun ehdotat tuollaisia typeriä ideoita.

        Miksi sinä et halua että VA-liiton saamasta apurahasta käytetään edes 15 € vaparijäsenen hyväksi?

        >>>>>Vai yritätkö saada vaparit tekemään laittomuuksia?

        Mitä ihmeen rikollista touhua tuossa on niin että joutuu käräjille? Minusta on ihan oikein että jäsenille maksetaan vaparitoiminnasta pieni kertaluonteinen kulukorvaus. Jos joku vapari on ollut vaparijäsen
        20 vuotta ja hän saa kulukorvausta 15 €, niin se on vuotta kohden 15 € : 20 = 0,75 €.

        Miksi et halua vaparijäsenille hyvää, vaan piiloudut joihinkin juridisiin ongelmiin, joita tuskin edes on
        Taidat olla varsinainen vapaa-ajattelija.
        ♨️Suuri Ajattelija♨️

        Eli sinulle ei tule mieleenkään mitä ongelmia tuosta olisi? Jos olet näin pihalla asiasta vaikka olet väitänyt että "otit selvää", niin eikö kannattaisi olla hiljaa niin et tee itsestäsi enempää typerystä? ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa se vapaa-ajattelun ideologialle vapaa-ajattelusysteemin pyörittäminen on tärkeämpää kuin yksittäinen ihminen, yksittäinen vaparijäsen.
        Ja vaparisysteemin pyörittämiseen 50 000 € uppoaa nopeasti.

        Ero vapareista vapauttaa vaparisysteemistä !

        Etkö tajua mihin tämä avustus on tarkoitettu? Se on tarkoitettu järjestön toiminnan kehittämiseen ei sen jäsenien henkilökohtaisen talouden tukemiseen. Sehän olisi laitonta.

        Miksi haluat että vaparit tekisivät laittomuuksia? Vai onko sinulla kokemusta valtion rahojen "puhaltamisesta" ja nyt jaat näitä kokemuksia? Vai olisiko taas niin että et tiedä mistä puhut? Kumpiko on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        [Ja näytät olevan aika pihalla siitä mihin tuo valtion avustus on tarkoitettu kun ehdotat tuollaisia typeriä ideoita. ]

        Mihin tämä Ateisti-Jätkä haluaa että tuota VA-liiton
        50 000 euron pottia käytetään;
        - protuttamiseen: protu-leirit ylläpitoon, protuseremonioihin?
        - jumalattomien hautausmaiden koristeluun?
        - ET tiedon levittämiseen?

        Hölökynkölökyn.
        Esim. ET on kokemassa raskaan tappion kun ET kansalaisaloite ei näytä saavan edes 30 000 allekirjoittajaa.

        Käyttäkäähän liiton saamasta 50 000 euron valtion apurahasta suurin osa yhdistysten ja jäsenten tukemiseen.
        Jäsenellä pitää olla muutakin merkitystä kuin pelkkä jäsenmaksun maksaja.

        "Käyttäkäähän liiton saamasta 50 000 euron valtion apurahasta suurin osa yhdistysten ja jäsenten tukemiseen."

        Kukas sinä olet ehdottamaan mihin he omia rahojaan käyttävät? Liity vapareihin jos haluat vaikuttaa heidän toimintaan. ;)


    • Anonyymi

      Nyt riittää! En maksa tänä vuonna vapareille!

    • Anonyymi

      En aio maksaa porukalle, joka vaihtaa raamattuja pornolehtiin.

    • Anonyymi

      Haluatteko jatkossa vastuksessasessa jatkaa linjaa? eikun vastuksessa, vai mkiten se kirjjoitetaankaan.,

    • Anonyymi

      Erotkaa vapareista!

      • Anonyymi

        Kyllä!


    • Anonyymi

      Nyt on hyvä päivä erota vapaa-ajattelijoiden raskaasta ja kielteisestä ajattelusta.
      Kohti kevättä vapaana vapaa-ajattelijoista!
      ☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️

      • Anonyymi

        Monesko kerta tämä oli sinulle tänään? :D


      • Anonyymi

        Ihana auringonpaiste tosiaan. Siitä nauttiminen on vielä ihanampaa ilman vaparijäsenyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesko kerta tämä oli sinulle tänään? :D

        1st


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1st

        Eli eroat kerran päivässä? Eikö tuo ole aika typerää toimintaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli eroat kerran päivässä? Eikö tuo ole aika typerää toimintaa?

        Montako kertaa sinun mielestäsi pitäisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako kertaa sinun mielestäsi pitäisi?

        No me normaalit ihmiset yleensä erotaan kerran ja jätetään asia taaksemme. Sinä näytät olevan täysin koukussa vapareihin kun et heistä pääse millään eroon, vaikka valehtelet muuta. ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No me normaalit ihmiset yleensä erotaan kerran ja jätetään asia taaksemme. Sinä näytät olevan täysin koukussa vapareihin kun et heistä pääse millään eroon, vaikka valehtelet muuta. ;)

        Kerron muillekin miten ihanaa on elää vapaana vapareista. Kannattaa kokeilla, kannattaa erota vapareista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerron muillekin miten ihanaa on elää vapaana vapareista. Kannattaa kokeilla, kannattaa erota vapareista.

        Ethän sinä ole vapaa vapareista. Sinähän olet koko ajan täällä puhumasta heistä ja heidän tekemisistään. Joten taas olet valehtelemassa. :D


    • Anonyymi

      Illan päätteeksi erokirje vapareille.

      • Anonyymi

        Jepulis. Vaikka tänään, jos on vielä laatimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jepulis. Vaikka tänään, jos on vielä laatimatta.

        Tai sitten tänään.


    • Anonyymi

      Vaparien jäsenmäärää 31.12.2021 ei ole vieläkään julkaistu.
      Minkä tähden?
      Senkö vuoksi että jäsenmaksun maksaneiden vaparijäsenten määrä on laskenut - ja ehkä reippaasti.

      Älä sinäkään maksa jäsenmaksua ennenkuin Mäntysalo tulostaa vaparien jäsenmäärän 31.12 2021.

      • Anonyymi

        Trendi jäsenmäärissä on ollut reilusti alaspäin. Vuonna 2010 oli vielä lähes 2000 jäsentä eikä sekään ollut häävi luku. Nyt lähennytään tuhannen pintaa.


      • Anonyymi

        Jäsenmäärää ei ehkä pystytä kertomaan koska ehkä joku
        "Havukka-ahon Vapaa-ajattelijoiden ry" ei ole jäsenmäärätietojaan Jorille toimittanut, koska yhdistyksen toiminta on lopahtamaisillaan.

        Muutenhan yhdistyksen jäsenmäärätietojen kertominen
        vain harvoja kiinnostaa. Tietysti kun Jorin eroakirkosta-palvelun kautta on eronnut paljon kirkon jäseniä, niin Jorille voi olla kiusallista ilmoittaa että vaparien jäsenmäärä on pudonnut suhteessa lähes samaa vauhtia kuin kirkon jäsenmäärä. Miksi kirkosta eronneet eivät liity va-yhdistyksiin.

        Kuuluin nuorempana KR:n suunnistusseuraan.
        Seuran jäsenmäärä ei minua kiinnostanut, jäseniä oli ja on varmaan satoja. KR on voittanut Tiomialan ja Jukolan viestit monta kertaa. Minäkin juoksin 2x Jukolan ja joitakin kansallisia suunnistuskilpailuja.


    • Anonyymi

      Huomenta vaparit! Erotkaa vapareista.

      • Anonyymi

        Pätee myös iltapäivällä.


      • Anonyymi

        Miksi? Et koskaan kerro mitään hyvää syytä miksi heistä pitäisi erota, joten miksi erota?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi? Et koskaan kerro mitään hyvää syytä miksi heistä pitäisi erota, joten miksi erota?

        Aloituksessa kerrotaan erittäin pätevä syy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksessa kerrotaan erittäin pätevä syy.

        Itse asiassa aloituksessa on erittäin huono syy erota. Eihän aloittaja esimerkiksi näytä tietävän sitä että tätä valtion avustusta ei ole tarkoitettu kenenkään henkilökohtaisen talouden tukemiseen. Jäsenmaksunhan tarkoitus on pitää esimerkiksi sinunlaiset ihmiset poissa toiminnasta.


    • Anonyymi

      Erotkaa kirkosta ! Kirkko on saatanasta. Samalla pääsette eroon uskonnon kahleista. Tämän kun teette, niin olette niin tyytyväisiä, että liitytte välittömästi vapaa-ajattelijoihin ja tietysti maksatte vaatimattoman jäsenmaksun.

      • Anonyymi

        Vaparit ! Järjestäkää....

        uusille jäsenille helmikuun liittymistarjous:
        Jäsenmaksusta v. 2022 vapautus uusille jäsenille !
        Tarjous voimassa 28.2.2022
        (Uusien jäsenten jäsenmaksu kuitataan VA-liiton saamasta 50 000 euron valtion apurahasta. Aikaisemmin tänä vuonna liittyneiden uusien jäsenten maksamat jäsenmaksut palautetaan ja kuitataan 50 000 €: n potista.)


    • Anonyymi

      Vapaa-ajattelijoissa saatte väkevän voitelun.

      • Anonyymi

        Liiton piikkiin väkeviä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liiton piikkiin väkeviä?

        Normaalit ruokajuomat.


    • Anonyymi

      Huomenna, jos Jumala suo, on Runebergin päivä:
      5.2.2022

      Se on hyvä päivä jättää taakseen vapaa-ajattelun ankea, vasemmistolainen ajatusmaailma ja ilmapiiri ja suunnata elämässä kohti kirkkaampia, valoisampia ajatuksia.

      Ero vapareista 5 2. 2022 vapauttaa myös vaparijäsenmaksusta !

      Onnittelut jo etukäteen !
      Ero vapareista vapauttaa ajattelemaan itsenäisesti, vapaasti !

      • Anonyymi

        Sinähän se täällä olet ainoa joka on aina raivoamassa ja valehtelemassa. Turhaan taas syytät vapareista omasta käytöksestäsi. ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän se täällä olet ainoa joka on aina raivoamassa ja valehtelemassa. Turhaan taas syytät vapareista omasta käytöksestäsi. ;)

        Voisitko todistaa sanomisesi? No et tietenkään. Kaikki näkevät ettet osaa muuta kuin herjata. Erotkaa vapareista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko todistaa sanomisesi? No et tietenkään. Kaikki näkevät ettet osaa muuta kuin herjata. Erotkaa vapareista.

        Ole todistanut sinun valehtelusi jo monta kertaa. Monta kertaa sinulle pitää vielä todistaa, ja mitä väliä uskotko sinä minua vai ei? Muut tietävät jo että olet valehtelija? ;9


    • Anonyymi

      Erotkaa vapareista.

    • Anonyymi

      Huomenta, muistakaahan vaparit erota vapareista.

      • Anonyymi

        Totta. Jäsenmaksujen sijaan on tullut valtion kassa.


    • Anonyymi

      Valtio maksaa riittämiin. Jäsenmaksua ei tarvitse maksaa.

    • Anonyymi

      Vapariliitto on saanut 50 000 € potin valtiolta vaparirahaa.
      Vaparijäsenmaksut voidaan kuitata siitä ja vapareille vapautus vaparijäsenmaksusta v. 2022. Jo maksetut vaparijäsenmaksut palautetaan takaisin vapareille .

      • Anonyymi

        Miksi näin pitäisi tehdä? Etkö tiedä edes mihin tuo avustus on tarkoitettu kun näin typeriä ehdotat? Ehkä sinun ei pitäisi puhua asioista mistä et näytä tietävän mitään. Teet itsestäsi vain naurettavan.


    • Anonyymi

      Jos tänään tulisi postissa lasku, joka olisi vaparien jäsenmaksulasku, niin ei voisi sen maksaminen vähempää kiinnostaa (EVVK).
      Ei muuta kuin lasku.........🚮

      • Anonyymi

        Eli rikot lakia. Teetkö muitakin rikoksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli rikot lakia. Teetkö muitakin rikoksia?

        Joko vaparien jäsenmaksuja kerätään poliisin avulla? Huhhuh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko vaparien jäsenmaksuja kerätään poliisin avulla? Huhhuh!

        Ja missä kukaan on näin väittänyt? Olet ihme heppu keksimään näitä satuja ja valeita muista. Miksi teet näin, koska se saa sinut näyttämään valehtelijalta?


    • Anonyymi

      Älä rahoita vapareita.
      Kun jättää vaparien jäsenmaksun maksamatta, niin säästää rahaa ja säilyttää vapauden ajatella itsenäisesti ja vapaasti.

      • Anonyymi

        Ja miksi kenenkään pitäisi uskoa sinunlaista turhaa anonyymiä trolliia joka ei edes pysty perustelemaan väitteitään. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja miksi kenenkään pitäisi uskoa sinunlaista turhaa anonyymiä trolliia joka ei edes pysty perustelemaan väitteitään. :D

        Hmm, oletko anonyymi, kun kaikki tietävät sinut, vaikka käytät nimimerkkiä?


    • Anonyymi

      Hyvää iltaa! Muistakaa olla maksamatta jäsenmaksua.

      • Anonyymi

        Tai nyt iltapäivälläkin voi töistä lähtiessä naputtaa eroilmoituksen va-yhdistykseen.


    • Anonyymi

      Hyvää iltaa vapareille! Erotkaa vapariyhdistyksistä!

    • Anonyymi

      Vaparien toiminta on jälkeenjäänyttä - ei ole enää tätä päivää
      Vaparien toiminta on eläkeläisten ja eläköityvien eräänlaista kerhotoimintaa......ikävän torjuntaa .....
      ....pitää kokea kuuluvansa johonkin.

      Vapaa-ajattelijoiden ET-ALOITE on ajamassa pahasti kiville - ei saa kannatusta. Sitä ovat vaparit yrittäneet ajaa kuin käärmettä pyssyyn, mutta ovat epäonnistuneet siinä surkeasti.
      Koko ET opetus pitäisi kyseenalaistaa !

      Ero vapareista on hyvä ratkaisu.
      Siinä säästyy myös jäsenmaksurahaa.

    • Anonyymi

      Huomenta! Muistakaahan, vaparit, lähettää tänään eroilmoitus omaan va-yhdistykseen. Valtio hoitaa talouden nykyään.

      • Anonyymi

        Voi hoitaa töistä lähtiessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hoitaa töistä lähtiessä.

        Tai ennen nukkumaan menoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai ennen nukkumaan menoa.

        Tai ihan milloin vain!


    • Anonyymi

      Liiton kestityksen epäoikeudenmukaisuus ja yhdevertaisuuden polkeminen paljastunut. Ei kannata maksaa vaparien jäsenmaksua

      • Anonyymi

        ei todellakaan!


    • Anonyymi

      Ei kannata maksaa vaparijäsenmaksua !
      .
      Ajattele itsenäisesti !
      Älä anna
      🇲🇦VAPARIPOLITBYROON🇲🇦
      sitoa ajatuksiasi omaan vaparipolitbyroomuottiinsa.

      Ilman vapariyhdistykseen kuulumista voi ajatella asioita itsenäisesti ja vapaasti !

      Joku tässä vaparien touhuilussa mättää -
      on aika vaparien jäsenmaksu maksamatta jättää.

      T. Antivapari

      • Anonyymi

        Tervettä puhetta!


    • Anonyymi

      Lauantain kunniaksi eroilmoitus vapariyhdistykseen.

    • Anonyymi

      Erotkaa vapareista!

    • Anonyymi

      Kannattaa lähteä vapareista.

    • Anonyymi

      Huomenta! Erotkaa vapareista.

      • Anonyymi

        Erosin kirkosta n.50 vuotta sitten. Säästö kymmeniä tuhansia.


      • Anonyymi

        Oletko oikeasti noin varaton, että tämä jäsen maksu on sinulle säästöä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko oikeasti noin varaton, että tämä jäsen maksu on sinulle säästöä?

        Kyllä sillä rahalla voi tehdä jotain hyödyllistäkin. Ei edes rikkaan kannata tuhlata rahojaan joutavaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sillä rahalla voi tehdä jotain hyödyllistäkin. Ei edes rikkaan kannata tuhlata rahojaan joutavaan.

        No jos se hyödyllisyys jollekin on se että kuuluu vapareihin?

        "Ei edes rikkaan kannata tuhlata rahojaan joutavaan."

        Kukas muuten sinä luulet olevasi määrittelemään mikä on kenellekin joutavaa ja mikä ei?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos se hyödyllisyys jollekin on se että kuuluu vapareihin?

        "Ei edes rikkaan kannata tuhlata rahojaan joutavaan."

        Kukas muuten sinä luulet olevasi määrittelemään mikä on kenellekin joutavaa ja mikä ei?

        Onhan se selvää, että rahan heittäminen kankkulan kaivoon on joutavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se selvää, että rahan heittäminen kankkulan kaivoon on joutavaa.

        Mutta kuka sinä luulet olevasi sanomaan näin jonkun toisen puolesta? Jollekin toiselle tämä voi olla täysin päin vastoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kuka sinä luulet olevasi sanomaan näin jonkun toisen puolesta? Jollekin toiselle tämä voi olla täysin päin vastoin.

        Ei tuhlaus koskaan ole muuta kuin tuhlausta. Tai todista sitten, miten tuhlaus olisi säästöä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuhlaus koskaan ole muuta kuin tuhlausta. Tai todista sitten, miten tuhlaus olisi säästöä?

        No tämä tuhlaus on vain sinun mielipiteesi asiasta. Toiselle tämä ei ole tuhlausta, joten edelleenkin; Kuka luulet olevasi sanomaan toisen puolesta että tämä on tuhlausta? Ethän ole mitään muuta kuin valehteleva trolli netissä.


    • Anonyymi

      Putin kiusaa naapurimaita. Ylikoski ymmärtää Putinia. Erotkaavapareista.

      • Anonyymi

        Se että ymmärtää toista, ei tarkoita että hyväksyy hänen toimensa. Näetkö tässäkin asiassa kommareita ja sarjakuva pyllyjä ympärilläsi? :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että ymmärtää toista, ei tarkoita että hyväksyy hänen toimensa. Näetkö tässäkin asiassa kommareita ja sarjakuva pyllyjä ympärilläsi? :D

        Häh?


    • Anonyymi

      Aika kirjautua ulos vapareista.

    • Anonyymi

      Tärkeä aloitus! Kiitos!

      • Anonyymi

        Millä tavalla tämä on tärkeä aloitus? Eihän tämä aloitus osoita mitään muuta kuin aloittajan katkeruuden vapareita kohtaan. Ei yhtään mitään muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavalla tämä on tärkeä aloitus? Eihän tämä aloitus osoita mitään muuta kuin aloittajan katkeruuden vapareita kohtaan. Ei yhtään mitään muuta.

        Lue huolellisemmin. Osoittaa, että vapareiden jäsenmaksua ei ole järkevää maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue huolellisemmin. Osoittaa, että vapareiden jäsenmaksua ei ole järkevää maksaa.

        Oikein hyvin argumentoitu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein hyvin argumentoitu.

        Mitkä argumentit? Tiedätkö edes mitä tuo sana tarkoittaa? :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue huolellisemmin. Osoittaa, että vapareiden jäsenmaksua ei ole järkevää maksaa.

        Onhan se järkevä maksaa jos haluaa kuulua tähän järjestöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se järkevä maksaa jos haluaa kuulua tähän järjestöön.

        Mutta ei ole rationaalista haluta tuollaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei ole rationaalista haluta tuollaista.

        Jos haluaa kuulua vapareihin, on antirationaalinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluaa kuulua vapareihin, on antirationaalinen.

        Ja kukas sinä oletkaan määrittelemään yhtään mitään muista ihmisistä?


    • Anonyymi

      Ero vapareista kannattaa.

      • Anonyymi

        Millä tavalla se kannattaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavalla se kannattaa?

        Rationaalisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rationaalisesti.

        Osuva ja hyvä vastaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rationaalisesti.

        Taasko käytät sanoja minkä olet kuullut joltain viisaammalta mutta et ihan täysin ymmärrä mitä se tarkoittaa. Mutta kova tarve on silti yrittää päteä! :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taasko käytät sanoja minkä olet kuullut joltain viisaammalta mutta et ihan täysin ymmärrä mitä se tarkoittaa. Mutta kova tarve on silti yrittää päteä! :D

        Juuri tämmöisen sekoilujen takia tämän hepun sekoiluja kannattaa seurata. ;)


    • Anonyymi

      Törkeä ketju, jolla yritetään heikentää uskonnonvapautta. Sehän toteutuu vasta sitten, kun liitto saa hävittää kaiken uskonnon maailmasta. Niin, tarvitaan oikeastaan proletariaatin maailmanvallankumous! Terv. Veikko Vapari

    • Anonyymi

      Ei tulisi mieleenkään maksaa vapareille.

    • Anonyymi

      En tietenkään maksa

      • Anonyymi

        Hienoa!


    • Anonyymi

      Huomenta! Muistakaahan olla maksamatta jäsenmaksua!

      • Anonyymi

        Tottakai muistetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai muistetaan.

        Miksi taas puhut itsesi kanssa? Eikö kukaan muu "innostu" näistä sinun höpinöistä? Kertoisiko se jotain sinusta ja sinulle? ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi taas puhut itsesi kanssa? Eikö kukaan muu "innostu" näistä sinun höpinöistä? Kertoisiko se jotain sinusta ja sinulle? ;)

        Mistä kertoo, että sinä olet mielestäsi ed. kommentin kirjoittaja? Ettei vain harhoistasi.


    • Anonyymi

      Viikonloppuun vapaana vapareista. Eroa vapareista!

      • Anonyymi

        Viikonloppuna vapaaksi vapareista!


    • Anonyymi

      Laskiaissunnuntai on tänä vuonna 27.2. ja laskiaistiistai 1.3.
      Kun jättää vaparien jäsenmaksun maksamatta niin niillä rahoilla voi ostaa parit laskiaispullat ja juoda kahvit.
      Ja vielä jää rahaa omaan käyttöön.

      Ei muuta kuin eroamaan vapareista !

      • Anonyymi

        ☕️🍩🍫 Lurps! Nämä mieluummin kuin jäsenmaksu


      • Anonyymi

        Ero vapareista vapauttaa ajattelemaan vapaasti !

        Eroilmoitus sähköpostitse vapareille ja samalla kielto kaikesta yhteydenotosta vaparien taholta.
        Mahdollisen jäsenmaksun karhukirjelaskut--->🚮

        Ja ei muuta kun kohti
        ☀️☀️☀️aurinkoisia kevätpäivä ☀️☀️☀️
        uusin, kirkkain ajatuksin ilman vaparius-aatteen
        😖😖😖synkkää ja ahdistavaa ilmapiiriä.😫😫😫


    • Anonyymi

      Katsoppas kulkija tätä: vapaa-ajattelijat.fi

      • Anonyymi

        Olipa soopaa. Miksi valtion rahoja uhrataan tuollaiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa soopaa. Miksi valtion rahoja uhrataan tuollaiseen?

        Johtuu siitä, että liitto on uhrannut sääntöjensä vaatiman puoluepoliittisen riippumattomuuden. Erotkaa vapareista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtuu siitä, että liitto on uhrannut sääntöjensä vaatiman puoluepoliittisen riippumattomuuden. Erotkaa vapareista!

        Josta sinulla ei vieläkään ole mitään todisteita. Joko nyt olet saanut ne todisteet, vai kuitataanko nämä sinun väitteesi taas valeina?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Josta sinulla ei vieläkään ole mitään todisteita. Joko nyt olet saanut ne todisteet, vai kuitataanko nämä sinun väitteesi taas valeina?

        Ei kuitata. Kysypä Ylikoskelta.


    • Anonyymi

      Huomenta! Älä tänäänkään maksa jäsenmaksua. Liitosta tihkuneiden tietojen mukaan jäsenmäärä olisi tippunut yli 300 hengellä eli alle 1000. Aikamoinen rokotus! Tälle on syynsä. Älä siis maksa sinäkään.

      • Anonyymi

        Ihmiset aiheesta jättävät vaparien jäsenyyden.


    • Anonyymi

      Hienoa, että vapareiden jäsenistöstä moni äänestää jaloillaan. Ei muuta kuin mukaan vaan.

      • Anonyymi

        Tänäänkin voi erota vapareista. Kannattaa erota.


    • Anonyymi

      Niitä jäsenmaksulappuja ei kannata ottaa tosissaan. Roskiin vaan ja jättää maksamatta.

      • Anonyymi

        Kiitos. Tärkeää viestiä tänäänkin. Ottakaapa onkeen, jos olette vaparien jäseniä.


    • Anonyymi

      Keskiviikkoillan päätteeksi erosähköpostia omaan vapariyhdistykseen. Kylläkin sen jälkeen maittaa.

      • Anonyymi

        Tai tänä aamuna ero vapareista.


      • Anonyymi

        Miksi teet tätä turhaa työtä? Luuletko että joku ottaisi jonkun anonyymin trollin kehoituksia tehdä jotain tosissaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi teet tätä turhaa työtä? Luuletko että joku ottaisi jonkun anonyymin trollin kehoituksia tehdä jotain tosissaan?

        Aloitus on hyvä ja vakuuttava. Ei kannata jäädä vapareihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus on hyvä ja vakuuttava. Ei kannata jäädä vapareihin.

        Ai on vai. Taidat olla ainut joka pitää tuota sinun aloitusta vakuuttavana. Eipä ole näkynyt ketään muuta joka pitäisi. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai on vai. Taidat olla ainut joka pitää tuota sinun aloitusta vakuuttavana. Eipä ole näkynyt ketään muuta joka pitäisi. :D

        Miksi vaparien määrä vähenee mukavasti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vaparien määrä vähenee mukavasti?

        Vapareiden toiminta on tehotonta ja ala-arvoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapareiden toiminta on tehotonta ja ala-arvoista.

        Totta!


    • Anonyymi

      Bolshevikkiuustoverit taas sotajalalla - tällä kertaa Ukrainassa.
      Joku kirjoitti että vapari Ylikoski
      olisi (olisi ollut) taistolainen.
      Kerroppas , Ylikoski, mikä on pravda tuossa asiassa?

      Niin tai näin, ei muuta kuin eroamaan vapareista.
      Eroilmoitus vapareille sähköpostitse.
      Tulevat jäsenmaksun karhukirjeet.....🔥

      Tv................Anti-Stasi-Vapari

      • Anonyymi

        Ero vapareista tänään, niin on viikonloppuna vapaana vapareista.


    • Anonyymi

      Käykääpä oma sota ihmeessä ensin.

    • Anonyymi

      Järkevää erota vapareista

    • Anonyymi

      Nyt on sota Euroopassa. Se voi eskaloitua tänne pohjoiseen: Nato-Norja kaartuu Inarin pohj. puolelta Venäjän rajalle.

      On korkea aika irtisanoutua vapareista ja jättää vaparijäsenmaksu maksamatta.

    • Anonyymi

      Kaulapantaisia vankipakkoajattelijoita hiertää eniten vapaa-ajattelijoiden jäsenmaksut??? Mitä helvetiä, p€dopapitko siellä tästä ovat huolissaan, kun kirkosta massaerotaan.

      • Anonyymi

        Vaparien jäsenmäärä on tosiaan ilahduttavasti laskenut.


      • Anonyymi

        Hölmöläisuskovainen luulee, että vapaa ajattelu loppuu johonkin yhdistyksen jäsenmaksujen pienentymiseen. Kirkossa voi tietenkin näin käydä, koska siellä ajattelu otetaan pois raamatulla. Uskovainen raamattuohjelmoitu pakkoajattelija rahoittaa suoraan veronmaksulla pedopappien toimintaa, jotka ovat ohjelmoineet lampaansa vapaa-ajattelijoiden kimppuun, kun omassa uskonnossa ei ole mitään oikeata sisältöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölmöläisuskovainen luulee, että vapaa ajattelu loppuu johonkin yhdistyksen jäsenmaksujen pienentymiseen. Kirkossa voi tietenkin näin käydä, koska siellä ajattelu otetaan pois raamatulla. Uskovainen raamattuohjelmoitu pakkoajattelija rahoittaa suoraan veronmaksulla pedopappien toimintaa, jotka ovat ohjelmoineet lampaansa vapaa-ajattelijoiden kimppuun, kun omassa uskonnossa ei ole mitään oikeata sisältöä.

        Onpa outoa puhetta. Onko tuo vapaa ajattelunne vapautta järjestä? Ilmeisesti, ainakin kommentoinnistasi päätellen. Ei järki-ihminen maksa tuollaisen joukkion jäsenmaksuja.


    • Anonyymi

      Alkavaan viikkoon vapaana vapareista!

      • Anonyymi

        Tänään lounastunnilla voi eroviestin laittaa menemään. Irtivapareista, Slava Ukraini!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään lounastunnilla voi eroviestin laittaa menemään. Irtivapareista, Slava Ukraini!

        Tai vaikka tänä iltana eroviesti vapariyhdistykseen.


    • Anonyymi

      Jätä vaparien jäsenmaksu maksamatta. Rahoilla voit tukea vaikka Ukrainaa!

      • Anonyymi

        Ukrainan tilanne on todella hyvä syy erota vapareista, joiden lehden päätoimittaja on voimakkaasti vastustanut Suomen puolustuskyvyn ylläpitoa.


    • Anonyymi

      Ukrainan ja Venäjän kriisi tulee todennäköisesti nostamaan energian hintoja reippaasti.
      Nyt kannattaa säästää rahat välttämättömiin elinkustannuksiin. Vaparien jäsenmaksun voi unohtaa.

      Vaparit ovat saaneet valtiolta muhkean 50 000 € rahallisen avustuksen. Sillä vaparit pärjäävät hyvin ilman jäsenmaksutulojakin.

      Vaparien jäsenmaksu...........🚮

      • Anonyymi

        Vaparien jäsenmaksun karhukirje käy hyvin myös takkaan tai
        saunan uuniin sytykkeeksi 🔥🔥


      • Anonyymi

        >>>Ukrainan ja Venäjän kriisi tulee todennäköisesti nostamaan
        energian hintoja reippaasti.<<<

        Siltä näyttää!

        Ilta-Sanomat 28.2.22
        Näin Venäjän ”energiakosto” voisi iskeä Suomeen – bensan litrahinta jopa 3 euroon

        Professori Peter Lund ennakoi, että Suomeen ja Eurooppaan iskee energiakriisi, jos Venäjä lopettaa energian viennin. Bensiini voisi kallistua jopa lähelle kolmea euroa. Pitkittyessään kriisi voisi tarkoittaa säännöstelyä ja sähkökatkoja.


    • Anonyymi

      Haluan tukea Ukrainaa. Siksi en maksa vaparien jäsenmaksua tänä vuonna!

      • Anonyymi

        Hyvä!


    • Anonyymi

      Hyvää aamupäivää, älä maksa vapareille! Anna rahat vaikka Ukrainan auttamiseen!

    • Anonyymi

      Hullua maksaa vapareille. Tukea Ukrainalle!

      • Anonyymi

        Oikein!


    • Anonyymi

      On ilo olla maksamatta vapareille. Suosittelen kaikille!

      • Anonyymi

        Kyllä se saa riittää, että valtion kassasta on tullut jättisumma. Ei ihmisiä tarvitse enää nylkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se saa riittää, että valtion kassasta on tullut jättisumma. Ei ihmisiä tarvitse enää nylkeä.

        Ei kyllä tarvitsisi antaa valtion rahaakaan vapareille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se saa riittää, että valtion kassasta on tullut jättisumma. Ei ihmisiä tarvitse enää nylkeä.

        "Ei ihmisiä tarvitse enää nylkeä."

        No eihän valtio näitä ihmisten rahoista maksa vaan omistaan.

        Ja et taida olla työelämässä jos pidät tätä jonain "jättisummana". :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei ihmisiä tarvitse enää nylkeä."

        No eihän valtio näitä ihmisten rahoista maksa vaan omistaan.

        Ja et taida olla työelämässä jos pidät tätä jonain "jättisummana". :D

        Niin, onhan tuo pikkusumma venäläisten kaveriesi aseisiinsa laittamiin summiin nähden, mutta Vapariliiton budjetissa kyse on ennennäkemättömästä jättisummasta. Erotkaa vapareista.


    • Anonyymi

      Viikonloppuun vapaana vapareista. Eroilmoitus va-yhdistykseen.

      • Anonyymi

        Kannatan!


      • Anonyymi

        Hyvä ajatus!


    • Anonyymi

      Nyt ei kannata maksaa vaparien jäsenmaksua.
      Venäjä moukaroi Ukrainaa. Eurooppa on sekaannuksen tilassa. USA/NATO on varuillaan.
      Elintarvikkeiden ja polttoaineiden hinnat tulevat melko varmasti nousemaan.

      Ei muuta kuin eroamaan vapareista.

      Vaparien jäsenmaksun karhukirje------->🔥
      tai----------><🚮

    • Anonyymi

      Lauantai-illan huumaa: ero vapareista

      • Anonyymi

        Miksei tiistainakin?


    • Anonyymi

      Huomenta! Uuden viikon alussa on kiva jättää eroilmoitus omaan vapariyhdistykseen ja jatkaa kevättä vapaana.

      • Anonyymi

        Kevään vapaus ei ole vapautta, jos on vaparikahle jalassa.


    • Anonyymi

      Ero vapareista ja valtiontuki pois niiltä.

    • Anonyymi

      Ukrainan / Venäjän sota ja humanitaarinen katastrofi pahenee. Sota eskaloituu nopeasti myös vaikka tänne pohjoiseen. NATO-Norja kiertää Inarin pohjois puolitse Venäjän rajalle.
      Elintarvikkeiden hinnat ovat nousseet.
      Bensiini, 95 okt maksaa Suomessa melkein kaikkialla yli
      2 €.
      Rahtiliikenteen polttoainekustannukset nousevat ja lisäävät nousupaineita tuotteisiin, sähkön hinta nousee.....

      Varautukaa vaikeita aikoja varten !!!
      Toistan: VARAUTUKAA VAIKEITA AIKOJA VARTEN !!!

      Vapaa-ajattelijoille pitää nyt antaa kylmän viileästi lopputili, sillä inflaatio kohoaa korkealle ja rahaa tarvitaan välttämättömiin elinkustannuksiin.

      Vaparit ovat saaneet valtiolta avustusta muhkean
      50 000 € potin. Sen täytyy riittää. Ei tarvita enää jäsenmaksuja !

      Vaparien jäsenmaksu kirje 2022........🚮

      Terveisin,
      Anti von Wapari

      • Anonyymi

        "Vaparit ovat saaneet valtiolta avustusta muhkean
        50 000 € potin. Sen täytyy riittää. Ei tarvita enää jäsenmaksuja !"

        Muhkean? Pidätkö oikeasti tuota jonain isona summana? Et taida olla työelämässä?

        Ja etkö tiedä mihin tämä valtion avustus on tarkoitettu kun tuollaisia pehmoisia höpiset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vaparit ovat saaneet valtiolta avustusta muhkean
        50 000 € potin. Sen täytyy riittää. Ei tarvita enää jäsenmaksuja !"

        Muhkean? Pidätkö oikeasti tuota jonain isona summana? Et taida olla työelämässä?

        Ja etkö tiedä mihin tämä valtion avustus on tarkoitettu kun tuollaisia pehmoisia höpiset?

        Muhkea se on. Ei koskaan ennen ole ollut noin muhkeaa. Älkää kukaan maksako jäsenmaksua, sen kerääminen tuon potin päälle on ahneutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muhkea se on. Ei koskaan ennen ole ollut noin muhkeaa. Älkää kukaan maksako jäsenmaksua, sen kerääminen tuon potin päälle on ahneutta.

        No ei todellakaan ole mikään muhkea summa. Ainoastaan jos ei koskaan ole ollut töissä tuo voi tuntua muhkealta summalta. Mutta tämä kertoo sinusta aika paljon. ;)

        Ja etkö vieläkään tajua että tätä ei saa käyttää jäsenmaksujen kuittaamiseen, koska tätä ei ole tarkoitettu kenenkään henkilökohtaisen talouden tukemiseen, vaan vapari järjestön kehittämiseen. Miten näin yksinkertainen asia voi olla vain sinulle näin vaikea ymmärtää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei todellakaan ole mikään muhkea summa. Ainoastaan jos ei koskaan ole ollut töissä tuo voi tuntua muhkealta summalta. Mutta tämä kertoo sinusta aika paljon. ;)

        Ja etkö vieläkään tajua että tätä ei saa käyttää jäsenmaksujen kuittaamiseen, koska tätä ei ole tarkoitettu kenenkään henkilökohtaisen talouden tukemiseen, vaan vapari järjestön kehittämiseen. Miten näin yksinkertainen asia voi olla vain sinulle näin vaikea ymmärtää?

        Miksei saa? Tottakai saa. Miksi soitat suutasi turhaan? Harmittaako vaparien alasajo?


    • Anonyymi

      Huomenta! Tänään on hyvä päivä erota vapareista.

    • Anonyymi

      Hyvä aloitus, kiitos 💋💋💋

      • Anonyymi

        Kannattaa erota vapareista.


    • Anonyymi

      Jäsenmaksukäytäntö on vapareilla epäoikeudenmukainen. Erotkaa vapareista!

    • Anonyymi

      Ei kannata kuulua vapareihin, joiden jäsenmaksukin määräytyy epäoikeudenmukaisesti. Ei maksua, ei osaa eikä arpaa vaparien epäoikeudenmukaisuudessa.

    • Anonyymi

      Perjantai - mikäihana syy erota vapareista.

    • Anonyymi

      Lauantaina on ilo lähettää eroilmoitus omaan vapariyhdistykseen. Mutta jos ei jaksa, ainakin kannattaa olla maksamatta jäsenmaksua vapareille.

    • Radiouutisissa 12.3.22 klo 16
      kerrottiin, että

    • Radiouutisissa 12.3.22 klo 16
      kerrottiin että ruuan hinta Suomessa voi tuplaantua lyhyessä ajassa Venäjän ja Ukrainan sodan vuoksi.
      Suomen maatalouden lannoitteiden saatavuus uhkaa heikentyä ym.

      Nyt on aika sanoa hyvästit vapaa-ajattelijoiden yhdistyksille. Jätä vaparien jäsenmaksu maksamatta ja turvaa omaa talouttasi.
      Vaparit ovat saaneet valtiolta tukirahaa 50 000 €. Se riittää !

      • Anonyymi

        Tässä tilanteeessa tukirahat voisi peruuttaa. Eikä jäsenmaksuakaaan tarvitse maksaa. Vapariliitto joutaisi kaatua turhana.


    • Anonyymi

      Ero vapareista vapauttaa ajattelemaan vapaasti - ilman vapaa-ajattelijoiden raskasta ajatusmaailmaa.
      Viikon alkajaisiksi ero vapareista.
      Jäsenmaksulasku roskikseen tai saunan uuniin sytykkeeksi.
      Jess !

    • Anonyymi

      Talvisodan päättymispäivä. Vapareillahan olipaljon tyyppejä jotka vehkeili Neuvostoliiton hyväksi. Nyt eivät voi tuomita Venäjän hyökkäystä Ukrainaan. Vastuuton joukko, johon ei voi moraaliltaan puhtaana kuulua. Erotkaa vapareista.

      • Anonyymi

        Venäjän hyökkäys Ukrainaan ei etene toivotulla tavalla.
        Aikooko vapareita lähteä viimeiseen taistoon Venäjän armeijaan Ukrainan rintamalle.
        Vaparien valtiolta saamasta 50 000€ potista voisi vaparit lähettää Venäjän armeijan tueksi 10 000€, nimittäin Venäjän asearsenaalia on tuhoutunut paljon.
        Sota maksaa.

        Vaparit auttamaan Venäjän armeijaa!
        Älkää erotko vapareista, jäsenmaksurahoillanne on nyt tärkeää käyttöä.


    • Anonyymi

      Uuteen viikkoon vapaana vapareista!

      • Anonyymi

        Ihanaa erota vapareista! ❣️💋❤️


    • Anonyymi

      Ehdottomasti kannattaa erota vapareista.

    • Anonyymi

      Vaikeat taloudelliset ajat painavat jo nyt suomalaisten päälle ja tilanne pahanee entisestään. Vaparien jäsenmaksurahat kannattaa nyt jättää itselle.

      Eroilmoitus vapareille sähköpostitse ja......
      ....ero vapareista vapauttaa ajattelemaan vapaasti,
      ei niinkuin vaparien
      🇲🇪POLITBYROO🇲🇪
      haluaa sinun ajattelevan.

      Vaparien jäsenmaksun karhukirje 🚮 tai....
      saunan uuniin sytykkeeksi🔥

      t. Anti Vaparipari

      • Anonyymi

        ❤️❣️❤️


      • Anonyymi

        Vaparit ovat eläkkeellä olevien tai eläköityvien ukkojen ja mummien kerhoja ja lukupiirejä, Jorin baari-iltoja yms. 
        Nuorisoa vapariuskonto ei oikein kiinnosta. Vai onko olemassa yhdistys nimeltä:
        Vapaa-ajattelijain Nuoret ry.

        Vapareita mietityttää vaparien hautausmaakulttuuri.......ja eiköhän myös se, päättyykö elämä hautausmaan multiin.
        Onko monen vaparin käsityskyky tällainen:
        [Ensin vaparia ei ole - vapari syntyy (tyhjästä?) -sitten muutama vuosikymmen / vuosi  vaparielämää  maan päällä -vapari kuolee ja haudataan  - vaparin elämä päättyy hautausmaan ruumisarkkuun - sitten vaparia enää  ole (on vain olemattomuus)].

        Miksi tuollainen iäisyysmittakaavassa käsittämättömän pieni "keskeytys" eli vaparin elämä maan päällä. Ateismi & vapaa-ajattelu suorastaan huutaa vastausta tähän kysymykseen. 
        Mitään todisteita tälläisestä pätkäelämästä ilman kuolemanjälkeistä elämää el vapareilla  & ateisteilla tietenkään ole.

        Ei kuitenkaan  kannata jäädä tällaisen petoksen ja harhaluulojen varaan.
        Ei ole syytä maksaa vapareille jäsenmaksua. Jäsenmaksut vaparit voivat kuitata valtiolta saamastaan 50 000 euron tukipotista.
        Ero vapareista, vapareiden ajatusmaailmasta, vapauttaa ajattelemaan vapaasti.
        Vapari voi löytää totuuden.

        Jeesus sanoo:
        *Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.*
        Johanneksen evankeliumi 14:6


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ❤️❣️❤️

        On vaikeata rakastaa jos raskasmielinen vaparius-aate ja -taakka painaa sielun
        alakuloon.😢😡😖🥴😩

        ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️


    • Anonyymi

      Eroilmoitusta vaan omaan va-yhdistykseen. Ei mitään järkeä maksaa jäsenmaksua.

    • Anonyymi

      Erotkaa vapareista!

    • Anonyymi

      Helluntailaisten jäsenmaksu eli ns. kymmenykset se vasta älytön onkin. Maksaa nyt 10% tuloistaan saadakseen kuunnella lahkosaarnaajaa tai -saarnaajatarta ja seurata koskaan toteutumattomia ihmeparantumisia.

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa !
        En ole helluntailainen, mutta tiedän että helluntailaiset ja vapaakirkolliset maksavat sen minkä haluavat. Kirkollisveroa heillä ei ole vaikka kirkkokuntana heillä vissiin olisi oikeus sellaista veroluontoista maksua periä. Kymmenykset on tietysti hyvä säännönmukainen maksu, jos niin haluaa tehdä.

        Joku henkilö on todennut suunnilleen näin:
        Ennen uskoontuloa kymmenykset jäi itselle - pirun antaman elämään turhuuteen meni 90 % tuloista.
        Nyt kymmenykset maksan Jumalan valtakunnan työhön - itselle jää 90 % tuloista.

        2.Korinttolaiskirje:
        9:7 Antakoon kukin, niinkuin hänen sydämensä vaatii, ei surkeillen eikä pakosta; sillä iloista antajaa Jumala rakastaa.

        2.Korinttolaiskirje:
        3:17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.


    • Anonyymi

      Minä en maksa vapareille jäsenmaksua. Älkää kukaan muukaan.

      • Anonyymi

        Kyllä keljuttaisi jos pitäisi maksaa joku vaparien jäsenmaksu.
        Onneksi ei tarvitse !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä keljuttaisi jos pitäisi maksaa joku vaparien jäsenmaksu.
        Onneksi ei tarvitse !

        Sinua voi keljuttaa, mutta moni on sinun kanssa eri mieltä. Joten hyvä sinulle, mutta miksi muiden pitäisi välittää miltä sinusta tuntuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinua voi keljuttaa, mutta moni on sinun kanssa eri mieltä. Joten hyvä sinulle, mutta miksi muiden pitäisi välittää miltä sinusta tuntuu?

        /Sinua voi keljuttaa, mutta moni on sinun kanssa eri mieltä./

        Niinpä niin.
        Moni on kanssani eri mieltä.
        Ja täällä Suomi24/ Vapaa-ajattelu -palstallahan on
        mielipiteenvapaus.
        Älä sinäkään jumittaudu siihen miltä minä ajattelen tai miltä minusta tuntuu.
        Ajattele vain itsenäisesti ja vapaasti kuten tosi
        vapaa-ajattelijat tekevät.


    • Anonyymi

      Jos tänään tulisi minulle vapariyhdistyksen jäsenmaksu postissa, niin se menisi suoraan tuvassa olevaan hellaan sytykkeeksi - ja suuressa suuttumuksessa !

      Eroilmoitus vapariyhdistyksestä sähköpostissa lähtisi tänään.
      Ja sähköpostiin kirjoittaisin maininnan:

      ""Jos haluatte kuitenkin saada "korvauksen" maksamatta jääneestä jäsenmaksustani, niin anokaa sitä Liiton valtiolta saamasta 50000€ tukipotista.""

      • Anonyymi

        Oikein!


      • Anonyymi

        Voi hellanjestas. Kyllä se meidän pikkulapsi on nyt oikein uhmakkaalla päällä. Koska meinasit kasvaa aikuiseksi ja käyttäytymään kuin aikuinen?


      • Anonyymi

        Nythän kaikkien niiden vaparien jotka eivät ole onnekseen vielä ehtineet maksaa tämän vuoden vaparimaksuaan, kannattaa sanoutua irti vapariporukasta jo pelkästään eskaloituvan Ukrainan sotatilanteen , Euroopan taloudellisen aseman kiristyminen ja Suomen elintarvikkeiden hintojen nousun takia.

        Eroilmoitus-sähköpostiin maininta:

        ""Jos haluatte kuitenkin saada "korvauksen" maksamatta jääneestä jäsenmaksustani, niin anokaa sitä Liiton valtiolta saamasta 50000€ tukipotista.""


    • Anonyymi

      Ilta - mikä ihana tekosyy erota vapareista!

      • Anonyymi

        Myös aamu on hyvä tekosyy.


    • Anonyymi

      Ja jos yöllä herää ja olo tuntuu virkeältä, niin mikäpä estää näppäilemästä sähköpostiin eroilmoituksen vapareille.
      Seuraavan yönä voikin sitten nukkua jo vapaana vapaa-ajattelun häiritsevistä ajatuksista,
      ja sanoa....

      Hyvää yötä, vaparit !🌒🌙

      Terveisin,
      Anti van Wapar

    • Anonyymi

      Hyvää perjantaita! Nyt on ihana hetki erota vapareista.

    • Anonyymi

      Palstalla on ihmetelty, miksi Vapariliitto ei tuomitse Venäjän hyökkäystä. Nyt viikkojen perästä alkaa olla ilmeistä, ettei kyse voi olla mistään vahingosta. Erotkaa vapareista!

    • Anonyymi

      Viikonlopuksi luvattu kaunista, aurinkoista säätä.
      ☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️

      Viikonloppuna hyvää aikaa myös lähettää sähköpostissa eroilmoitus vapariyhdistykselle.

      Nyt kannattaa erota
      😖synkistelevistä vapariyhdistyksistä😣
      uuteeen, vapaaseen ajatteluun ! 😁

    • Anonyymi

      Ihana kevätpäivä. Nyt on kiva erota vapareista.

      • Anonyymi

        Totta turiset!


    • Anonyymi

      Korkea aika erota vapareista.

      • Anonyymi

        Kaunis kevätpäivä. 🌞 Ei enää mitään syytä jäädä vaparien jäseneksi!


    • Anonyymi

      Maksamatta on ja maksamatta pysyy.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Liiton avustukset joutumassa luupin alle, kun vaparitaistolaisille tuttu Suomi-Venäjä-seura luimistelee nyt jättiavustustensa kanssa huomion keskipisteenä. Siirtynee muihin ns. suhdeorganisaatioihin, esim. vapareihin.

    • Anonyymi

      Vaparit ovat pitäneet "Eroa Vapareista - Älä maksa vaparien jäsenmaksua" kommentteja tällä palstalla antivaparien perusteettomana julistuksena, trollauksena.

      Mutta nyt on toinen ääni kellossa:

      Alla olevasta IS:n artikkelistakin huomaa että ajat huononevat, perustarpeet kallistuvat; elintarvikkeiden ja energian hinnat nousevat.

      Maksa pois vaparijäsenmaksusi, mutta huomaa että vaparijäsenyys ei kuulu perustarpeisiin.

      Vaparit ovat saaneet valtiolta tukipotin 50 000 euroa.
      Näinä vaikeina aikoina köyhien vaparien jäsenmaksun voi kuitata siitä potista.
      Rikkaat vaparit maksakoot jäsenmaksunsa.
      50 000 euron pottia ei kannata käyttää rikkaiden vaparien hyväksi. Esim. jos vaparilla on vain eläke 1000 euroa/kk, eikä muuta taloa, niin älkää nyt vaparit vaatiko häneltä enää vaparijäsenmaksua, vaan kuitatkaa se liiton saamasta 50 000 euron potista.

      Ilta-Sanomat 23.3.22:
      __________________________________

      Kauppakassin hinta nousee tolkutonta tahtia – pohjalaismies Jukka, 58, jyrähti: "Jotain tarttis tehrä!"

      Ruoan hinta nousee hurjasti – kurikkalainen Lukas, 18, parahti: "Ei ole kohta varaa elää"


      ISTV jalkautui Etelä-Pohjanmaalle Kurikan kaupunkiin kysymään paikallisilta, mitä ajatuksia ruokakassin kallistuminen heissä herättää. Elinkeinoministeri Mika Lintilä (kesk) totesi taannoin, että muun muassa Ukrainan sodan vuoksi ruokakassin hinta on jopa kaksinkertaistumassa. Vähäsanainen kurikkalainen Jukka ei pystynyt muuta kuin tukeutua lainaamaan Mauno Koivistoa

      ____________________________________

      Terveisin,

      Anti van Vaparin

      • Anonyymi

        Totta, erityisesti nyt kannattaa jättää jäsenmaksu maksamatta.


    • Anonyymi

      Huomenta ystävät, erityisesti te, jotka olette vielä vaparien jäseniä! Erotkaa vapareista, ei me muutkaan olla jäseniä. Moni on jättänyt jäsenyyden. Kannattaa tehdä niin.

      On rationaalista tunnustaa virheensä ja korjata se. Vaparien jäsenyys on virhe, joka ei edistä vaan haittaa uskonnottomien oikeuksia. Rationaalista on erota vapareista.

      • Anonyymi

        Ei muuta kuin erokirje vapariyhdistykseen - rationaalisesti.


    • Anonyymi

      Huomenta! Tänään kannattaa jättää vaparien jäsenyys.

      • Anonyymi

        Vaikka nyt iltapäivälläkin.


    • Anonyymi

      Huomenta! Ihana lauantai. Vois vaikka erota vapareista.

    • Anonyymi

      Viisas eroaa vapareista!

    • Anonyymi

      Huomenta! Eikun erokirje omaan vapariyhdistykseen!

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Millä oikeudella sanot, mikä on oikea käsitys? Minä ainakin osaa muodostaa käsitykseni ihan itse. Ajattelen vapaasti enkäniinkuin Vaparilehden päätoimittaja Ylikoski käskee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä oikeudella sanot, mikä on oikea käsitys? Minä ainakin osaa muodostaa käsitykseni ihan itse. Ajattelen vapaasti enkäniinkuin Vaparilehden päätoimittaja Ylikoski käskee.

        Kannattaa erota vapareista, jos vielä on jäsen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa erota vapareista, jos vielä on jäsen.

        Tottakai. Järkevää erota vapareista.


    • Anonyymi

      Keskustelu vaparien Stasiyhteyksistä on niin kuumottavaa jonkun tai joidenkin vaparien mielestä, että he ovat kahteen kertaan vaatineet ketjut poistoon! Jotain todella salataan!

    • Anonyymi

      Saatteko tästä mitään iloa irti? Luuk. 1: 28

      • Anonyymi

        Tuon jälkeen Maria varmaan jätti vaparien jäsenmaksun maksamatta, jos oli koskaan maksanutkaan.


    • Anonyymi

      Maanantai. Uuteen viikkoon vapaana vapareista! Ei muuta kuin eroilmoitus omaan vapariyhdistykseen. Siinä se.

      • Anonyymi

        Hyvä muistutus!


    • Anonyymi

      Ei muuta kuin eroamaan vapareista. Jäsenmaksun maksamatta jättäminen on jo käytännössä eroamista vapareista. Jos haluaa ettei jäsenmaksun karhukirjeitä enää tule, niin silloin voi lähettää eroilmoituksen sähköpostitse vapariyhdistykseen hallituksen puheenjohtajalle. Siinä voi kieltää kaiken yhteydenoton vaparien taholta

      Säästyneillä jäsenmaksurahoilla voi monta kertaa käydä ostamassa munkkirinkilät kaupasta ja juoda kotona munkkikahvit.

    • Anonyymi

      Avoin kirje kaikille vapariyhdistyksille:

      Jäsenhakemus (Malli)

      Hyvät toverit !

      Liityn vapariyhdistykseenne jäseneksi, jos tämän vuoden jäsenmaksua minun ei tarvitse maksaa, vaan se voidaan kuitata yhdistyksen VA-liitolta saamasta rahallisesta avustuksesta. Tässä on huomioitava se seikka että VA-liitto on saanut valtiolta muhkean 50 000 € toiminta-avustuksen, josta se tietenkin jakaa osuudet yhdistyksille.

      Pyydän yhdistyksenne hallitukselta vastausta siihen voiko se hyväksyä minut yhdistyksenne jäseneksi edellä mainitulla jäsenmaksun kuittausehdolla.

      _____________________________ _______/______ 2022


      Kalle V. Vapari

      • Anonyymi

        Turha vaiva. Rahaa ne vain haluaa sinulta.


    • Anonyymi

      Kannatan yhdenvertaisuutta. Siksi en voi maksaa vapareille.

    • Anonyymi

      Liiton pamput ovat syöttiläitä, jotka mässäävät kaikilla käsiinsä saamillaan rahoilla. En osallistu syöttiläiden rahoitukseen, en maksa jäsenmaksua.

    • Anonyymi

      Paikallisyhdistyksissä vakavia ongelmia toiminnan jatkumisen kanssa. Mitä tekee liitto: suunnittelee liiton pampuille juhlia.

      En maksa jäsenmaksua! Nyt riittää!

    • Anonyymi

      Paljonko liiton alaisissa yhdistyksissä on enää jäseniä? Liekö tuhattakaan enää. En maksa jäsenmaksua kuolevaan toimintaan.

    • Nyt kannattaa niiden vaparien joilla on pienet tulot kirjelmöidä Vapariyhdistyksen hallitukselle ja anoa vapautusta v. 2022 jäsenmaksusta.

      Asian käsittelyä vauhdittaa se kun ilmoittaa harkitsevansa muussa tapauksessa jäsenmaksun maksamatta jättämistä ( ja samalla eroa vapareista,)

      Vaparit ovat saaneet valtiolta toiminta-avustusta
      50 000 €.
      On kohtuullista ja oikein että köyhien vaparien jäsenmaksu kuitataan tuosta 50 000 € potista.

      • Anonyymi

        Olet täsmälleen oikeassa. Liitto on ahne eikä hyvällä suostu tuohon, mutta jos uhkaa tulevien jäsenmaksujen menetyksellä, ahneiden liittopamppujen kukkaronnyörit saattaa heltyä. Siis raha ainoa, mistä ne välittää. Kannattaa kokeilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet täsmälleen oikeassa. Liitto on ahne eikä hyvällä suostu tuohon, mutta jos uhkaa tulevien jäsenmaksujen menetyksellä, ahneiden liittopamppujen kukkaronnyörit saattaa heltyä. Siis raha ainoa, mistä ne välittää. Kannattaa kokeilla.

        Onpa sun elämässä sisältöä;-D

        Ei ole kaikki tainnut mennä ihan nappiin...


    • Anonyymi

      Iltaa! Erotkaa vapareista.

    • Anonyymi

      Jäsenyys katkolla. Vuosittain monet jättävät jäsenmaksun maksamatta ja luopuvat vaparien jäsenyydestä. Yhä useampi. Jokainen voi jättää vaparien jäsenmaksun maksamatta.

    • Anonyymi

      Mikähän takia Mäntysalo ei julkaise tällä palstalla vaparien jäsenmäärää 31.12..2021.
      Voi olla että vaparien rintamalla alkaa kiertää huhu että vaparien jäsenmäärä on romahtanut.
      Silloin vanhojenkin, vuosikymmeniä vaparimaksua maksaneiden kantavaparien motivaatio jäsenmaksun maksamiseen voi lopahtaa.

      Vuosikymmeniä vaparimaksua maksaneet yli 65 jäsenet voitaisiin jo vapauttaa jäsenmaksuista. Samoin vähätuloiset vaparit, joiden kuukausitulot alle 1000 €.
      Näiden jäsenmaksut voidaan kuitata VA -liiton valtiolta saamasta muhkeasta 50 000 euron tukipotista.

      Jos haluaa erota vapareista, niin eroilmoitus kannattaa tehdä sähköpostitse ja samalla kieltää kaikenlaisen yhteydenoton vaparien taholta.
      Mahdolliset jäsenmaksun karhukirjeet...🚮

      Ensi kuun jälkeen on jo kesäkuu ☀️
      Kevättä ja kesää kohden vapaana vaparien jäsenyydestä ja raskaan synkästä ajatusmaailmasta

      Eri vapareista vapauttaa ajattelemaan vapaasti ja itsenäisesti ilman vaparien
      🇲🇪POLITBYROON🇲🇪
      holhousta. ja valmiita ajatusrakennelmia.

      Vapaudu vapareista !
      Aurinkoista kevättä ja kesää ilman vapariutta !
      ☀️☀️☀️🌹🌷🏵️🌻☘️🌿🌱🏖️🏝️🏃🏊🏄🚴
      ☀️☀️☀️

    • Anonyymi

      Viikon alkuun vapaana vapareista. Erotkaa vapareista.

    • Anonyymi

      Ei tämän vuoden vaparien jäsenmaksua kannata enää maksaa, kun kevät on jo näin pitkällä ja kesä lähellä. Loppuvuonna sitten huomaa, että vuosi meni hyvin ilman vaparien jäsenmaksun maksuakin - jäsenmaksuun tarkoitetut rahat jäivät itselle.
      Ja niin ne saavat jäädä myös tulevana vuonna 2023.

      Eiköhän harmita jotain 80 vuotiasta vapariänkyrää, joka on maksanut vapareille jäsenmaksua 60 vuotta, mutta vasta nyt huomaa että se olikin turhaa.

      Arvellaan myös vaparien jäsenmäärän romahtaneen, kun jäsenmäärää
      31.12.21 ei ole ilmoitettu vieläkään......Mäntysalo, HERÄTYS !

      Vaparit ovat lisäksi saaneet valtiolta muhkean 50 000 € tukipotin toimintaansa.
      Köyhien, pienituloisten vaparien jäsenmaksun voisi kuitata siitä potista saaduksi.
      Se olisi kohtuullista ja oikein !

      Irtiotto ahdasmielisestä vapaa-ajattelusta ! - Ei koskaan enää jäsenmaksurahaa vaparien taskuihin !

    • Anonyymi

      Verilöyly Ukrainassa. Vaparit eivät vieläkään tuomitse Venäjää.

    • Anonyymi

      Huomenta! Erotkaa vapareista!

    • Anonyymi

      Iltaa! Ei muuta kuin eroilmoitus va-yhdistykseen ja hyvät unet päälle.

    • Kyllä se voisi ottaa kupolista yli 70 v vaparia, jos on maksanut vaparien jäsenmaksua 50 vuotta ja vasta nyt huomaa että se oli turhaa, hukkaan heitettyä rahaa .

      Korkea aika sanoa vapareille:

      - En maksa enää jäsenmaksujanne !
      - Poistakas nimeni jäsenluettelostanne !

      • Anonyymi

        Tuo voi olla liian kovaa monelle eläkeläiselle. Siksi kieltävät tosiasiat ja jatkavat maksamista.


    • Anonyymi

      En ole maksanut enkä aiokaan maksaa. Tehkää kaikki samoin.

      • Anonyymi

        Olet viisas.


    • Anonyymi

      Illan päätteeksi vapareista eroamaan! Viesti yhdistykseenja se on siinä.

    • Anonyymi

      Huomenta lauantaina! Tänään erosähköpostia omaan vapariyhdistykseen.

      • Anonyymi

        Ei ole myöhäistä vieläkään vaikka on jo su.


    • Anonyymi

      Palmusunnuntai. Virvon varvon vapaaksi vapareista, irti va-jäsenyydestä!

    • Anonyymi

      Ei tartte maksaa jäsenmaksua. Valtion tuki riittää.

    • Anonyymi

      Venäjän hyökkäyssota saattaa eskaloitua tänne pohjoiseen: Norja on NATO-maa ja nyt Suomea yritetään natottaa....
      Ensi talvesta voi tulla vaikea.
      Syksyllä pakastimet täyteen sientä, marjaa ja kalaa.
      Elintarvikkeiden hinnat voi kohota korkeisiin lukemiin.

      Vaparien jäsenmaksu on niitä maksuja, jotka joutaa heittää saunan uuniin sytykkeeksi🔥
      tai🚮

      Vaparit ovat saaneet valtiolta muhkean
      50 000 euron tukipotin.
      Ei kannata pumpata enää jäsenmaksurahaa vapareiden käyttöön!

    • Anonyymi

      Irti vapaririippuvuudesta!

      Eroilmoitus e-maililla vapariyhdistykselle ja Pääsiäisen viettoon vapaana vaparirasitteesta.

      ☀️⛷️💐🌹🌻🐰🍮🍰🍬🍧

      Iloista Pääsiäistä !

      • Anonyymi

        Totta! Iloista pääsiäistä myös sinulle!


    • Anonyymi

      Vapaa-ajattelu & ateismi ankeuttavat uhrinsa elämän.

      Ero vapareista vapauttaa ajattelemaan itsenäisesti ja vapaasti !

    • Anonyymi

      Hei vain. ❤️ On tiistai, kaunis tiistai. 🌞 Ihanaa erota vapareista. 🚮

    • Anonyymi

      Hyvää iltaa! Erotkaa vapareista!

    • Anonyymi

      Pääsiäisen viettoon vapaana vapareista!
      ☀️😁⛷️🚴🍮🍰🍬🍧🐰🌱
      Eroilmoitus vapareille sähköpostitse ja vapaana vapaa-ajattelijoiden synkistelystä kohti keväistä pääsiäistä.

      Vaparien jäsenmaksulasku🚮

      Voi myös vaatia jo maksetusta vuoden 2022 jäsenmaksusta palautuksen touko-joulukuun
      ajalta = 2/3. Sitä tuskin palauttavat.

      Vaparit saaneet muhkean 50 000 € avustuksen valtiolta. Ei sinne enää tarvitse pumpata jäsenmaksurahaa.
      Köyhät vaparit [tulot alle 1000 €/kk] pitäisi vapauttaa kokonaan jäsenmaksusta ja heidän jäsenmaksun yhdistykset voivat kuitata tuosta 50 000 € potista.

      Iloista Pääsiäistä ! - vapaana vapareista.

      Vapaa-ajattelun kahleet katkeaa ......⛓️⛓️⛓️⛓️💥

    • Anonyymi

      Huomenta! Se on keskiviikko ja pääsiäinen lähestyy. Mitäpäjos juhlisi kevättä eroamalla vapareista?

    • Anonyymi

      Vielä ehtii ennen Pääsiäistä antaa vapareille lopputilin.
      Eroilmoitus e-maililla ja jäsenmaksun karhukirje 🚮

      Iloista Pääsiäistä ! ☀️🌾🍮🍰🍬

    • Anonyymi

      Tuoreimmat tiedot vaparien toiminnasta viittaa siihen, etä homma sakkaa. Yhdistyksiä ajetaan alas. Kaikki alkaa olla slut. Kannattaa lähteä vapareista, ei kannata maksaa niille mitään.

      • Anonyymi

        Rupee tuo sun levys olemaan aika loppuunkulunut;-D

        Etkö todellakaan kykene löytämään mitään uutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rupee tuo sun levys olemaan aika loppuunkulunut;-D

        Etkö todellakaan kykene löytämään mitään uutta?

        En, koska vaparitoiminnasta ei löydy muuta kuin kuolinkorahduksia. Kannattaa erota vapareista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En, koska vaparitoiminnasta ei löydy muuta kuin kuolinkorahduksia. Kannattaa erota vapareista.

        Jos noin olisi, olisi tuo maaninen touhusi ihan turhaa;-D

        Mitä se tietenkin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos noin olisi, olisi tuo maaninen touhusi ihan turhaa;-D

        Mitä se tietenkin on.

        Miten niin turhaa? Voi olla, että joku havahtuu järkipuheilla ja jättää uppoavan va laivan.


    • Anonyymi

      Nyt kun antaa vapareille lopputilin, niin pääsee Pääsiäisen viettoon vapaana vapaa-ajattelun raskaasta ja synkästä ajatusmaailmasta.

      Ei muuta kuin eroilmoitus vapareille sähköpostitse ja jäsenmaksulasku saunan uuniin sytykkeeksi tai roskakoriin.

      Iloista Pääsiäistä ! - Vapaana Vapareista !

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kun nyt kirkollisista syistä on palkallinen vapaa, ehtii hyvin kirjoittaa erokirjeen vapareille.

    • Anonyymi

      Aivan hölökynkölökyn juttuja nämä vaparien jutut. ET oppikirjassakin valehdellaan että mies voi synnyttää.

      Äkkilähtö vapareista:

      Sähköpostilla irtisanomisilmoitus vapariyhdistyksestä maininta, jossa kielletään kaikenlainen yhteydenotto tältä vaparipuljulta.

      Jos vielä tulee jäsenmaksukirjeitä, niin🚮

      tai saunan uuniin sytykkeeksi🔥

      Pääsiäisen viettoon vapaana vapaa-ajattelun synkästä ajatusmaailmasta.

      Iloista Pääsiäistä !
      ☀️🍮🍰🍬🌾🌱

      • Anonyymi

        Jos yhteydenotot on kiellettyjä ja niitä vielä tulee, voi nostaa syytteen.


    • Anonyymi

      Ei rahaa, ei jäsenmaksuja vapareille!

    • Anonyymi

      Vapaa-ajattelijat on auringonlaskun porukka.
      Eläkkeellä olevia ja eläköityviä ukkoja ja mummoja
      Näidenkin jäsenmaksun voisi kuitata siitä 50000 € tukipotista jonka vaparit ovat saaneet valtiolta

      Ei kannata enää pumpata rahaa vapareille jäsenmaksua maksamalla. 50000 € tukipotti riittää. !

      • Anonyymi

        Totta joka sana.


    • Anonyymi

      Minusta on perusteltua erota vapareista.

    • Anonyymi

      Vaparilauma pienenee kuin pyy maailmanlopun edellä.

      Vapariyhdistysten kuolinkouristuksset alkavat.

      Vaparien uskontokirjan (ET-oppikirja) mukaan mieskin synnyttää.

      Ei tällaista paskaa tarvitse sietää.
      Lopputili vapareille - ja nopeasti!
      Jäsenmaksu lappu🚮
      Ei kannata pumpata rahaa vaparien taskuihin.
      Vaparit ovat saaneet valtiolta 50 000 € tukipotin.
      Se riittää !

    • Anonyymi

      Vaparit ei välitä raiskatuista naisista. 🤮🤮🤮🤮 Erotkaa vapareista!

      • Anonyymi

        Ketä yllättää, että vaparit iljettää?


    • Anonyymi

      Pääsiäinen on hyvä aika erota vapareista.
      Jälkeenpäin voi sanoa että pääsiäisenä pääsin eroon vapareista.

      Onnittelut kaikille tänä pääsiäisenä vapareista eroon päässeiltä !

      • Anonyymi

        Ja pääsiäisen jälkeenkin voi erota. Tuntuu hienolta olla vapaa vapareista! Elämä hymyilee! 🥰


    • Anonyymi

      Kaunis, ☀️ aurinkoinen ☀️kevätpäivä.

      Nyt eroon synkästä
      😫vapaa-ajattelun ajatusmaailmasta 😫

      Eroilmoitus vapariyhdistykseen e- maililla ja lisäyksenä kielto ettei saa ottaa enää millään tavoin yhteyttä
      Vaparijäsenmaksulasku🚮, tai
      saunan uuniin tai nuotioon roskia poltettaessa🔥

      Ja ei muuta kuin kevään ja kesän viettoon vapaana
      vapaa-ajattelun raskaasta ajatusmaailmasta.
      ☀️🌿☘️🌹🌾🍧🍬🚴🏊🏄💐

      • Anonyymi

        Kiitos osuvista ja lämpimistä sanoistasi. Ei muuta kuin eroamaan vapareista.


    • Anonyymi

      Hyvää iltaa! Erotkaa vapareista!

    • Anonyymi

      Käyhä se monellekin herralle.

    • Anonyymi

      Ei muuta kuin eroilmoitus vapariyhdistykseen.

      • Anonyymi

        Toimeksi vaan.


    • Anonyymi

      Kevät on jo niin pitkällä että reilun viikon päästä on jo Wappu.
      Nyt ei kannata enää maksaa vapareille jäsenmaksua.
      Vaparit ovat saaneet valtiolta muhkean 50 000 euron avustuksen.
      Kuitatkoot vielä maksamattomien jäsenten jäsenmaksut yhdistyksille siitä potista. Sehän estää tehokkaasti vaparijäsenmäärän alenemisen.

      Ja vielä jää 50 000 euron potista kokoustarjoiluihin
      mukava summa
      🍮🍰🍩🍧🥂🍾🍷🥃

    • Anonyymi

      Kyllä kun katsoo netistä Kainuun vapaa-ajattelijoiden kahvipöytäkuvia, niin on synkän näköistä porukkaa.

      Tulee mieleen että ei kiitos, en halua kuulua tuohon porukkaan - en halua elämääni lisää ongelmia.

      Erotkaa vapareista !

      • Anonyymi

        Olen täysin samaa mieltä.


    • Anonyymi

      Eroilmoitus sähköpostilla vapareista jo tänään.
      Jäsenmaksu...🚮

      Ero vapareista on kuin palaisi kotiin.

      T. Ant'wapari

      • Anonyymi

        Tismalleen.


    • Anonyymi

      Huomenta! Erotkaa vapareista tänään.

      • Anonyymi

        Tai miksei tänään?


    • Anonyymi

      Eihän nyt enää kannata maksaa vaparien jäsenmaksua v. 2022 kun vuotta jäljellä enää 2/3.
      (Touko-joulukuu)

      Kun eroaa vapareista niin myös seuraavien vuosien jäsenmaksut voi unohtaa.

      Ero vapareista kannattaa aina !

      Eri vapareista vapauttaa ajattelemaan itsenäisesti ja vapaasti, ei niinkuin vaparien
      🧧POLITBYROO🧧
      haluaa sinun ajattelevan.

      • Anonyymi

        Kyllä. Vapareista on hyvä erota.


    • Anonyymi

      Ihanaa maanantaita kaikille! Viikon aluksi on hyvä erota vapareista!

    • Anonyymi

      🎈🎈Wappuun 🍾🥂
      vapaana vapareista !

      Eroilmoitus sähköpostitse ja jäsenmaksujen
      karhukirjeet sammuvan vaparien Leikkimaljan sytykkeeksi ♨️............ 🕳️

    • Anonyymi

      Irtiotto vapareista - NYT !

      🚴.....................................................................♨️

      Eroilmoitus e-maililla. @

      Jäsenmaksun karhukirjeet ......> 🔥

    • Anonyymi

      Mahtavaa! Yli 600 viestiä. Vapareista eroaminen lienee palstan tärkein aihe.

      • Anonyymi

        Ja samanlaisia ketjuja on ollut aiemmin. Vaparius katoaa.


    • Anonyymi

      Tiistaina illansuussa on mainio hetki erota vapareista.

    • Anonyymi

      Ennen vapareihin kuului professoreita ja muita älykkäitä ihmisiä. Ei enää. Johtopäätös: viisas eroaa vapareista.

    • Anonyymi

      Ennen Wappua irtiotto vapareista !
      Eroilmoitus vapareista sähköpostilla......jäsenmaksun
      karhukirjeet....🚮

      🎈🎊🎉🍾🥂🎈
      Wappuna
      vapaana raskaasta ja synkästä vapaa-ajattelun ajatusmaailmasta !

    • Anonyymi

      Älä maksa kirkollisveroa 2022. Eroa kirkosta vaikka tänään.

    • Anonyymi

      Uskonto on helvetillistä huijausta. Kamelinkusettäjien kirjoittamaa roskaa 2000 vuoden takaa. Jos sellaiseen uskoo on päästään viella. Siis erotkaa kirkosta. Se kannattaa. Ei mene kirkollisveroakaan.

      • Anonyymi

        Vapaa-ajattelu on ateistista petosta, kuten kommunismikin.
        Kommunismin ytimessä on ateismi.

        Ateismi ankeuttaa uhrinsa elämän.


    • Anonyymi

      Irtiotto vapaa-ajattelun raskaasta ja synkästä ajatusmaailmasta.

      Leikkimalja sammuu....

      🏃...🏃...................................................🕳️<.....♨️

      ⛔EI ET-LLE⛔
      ⛔EI VAPARIUS-USKONNOLLE⛔

    • Anonyymi

      Eroon vaan ahdasmielisestä vapaa-ajattelusta.
      Ei tällaisille kaiken maailman Ajattelijoille kannata maksaa jäsenmaksua.

      Kun jättää Ajattelijoiden jäsenmaksun maksamatta, niin sillä rahalla saa itselleen Wappuna munkkikahvit ja wappusimat ja muuta mukavaa.

      Onni on olla vapaana vapareista !
      🎈🎊🎉🍾🥂☕🍩🎈

      • Anonyymi

        Hyvä ajatus. Hyvästit vapareille ja vappuna ilo pintaan!


    • Anonyymi

      Torstai. Ihana päivä erota vapareista.

    • Anonyymi

      Perjantai. Ihana päivä erota vapareista.

    • Anonyymi

      Kannattaa erota vapareista. 🥂

    • Anonyymi

      Eroilmoitus vapariyhdistykselle e-mailina..........ja ei muuta kuin wapun viettoon vapaana vapaa-ajattelun raskaasta ja synkästä ajatusmaailmasta.

      ⛔♨️EI LEIKKIMALJA-AJATTELULLE♨️⛔

      Vaparien jäsenmaksun karhukirjeet...🚮

      Hauskaa Wappua!

      ☀️🌻☕🍩🎉🎊🥂🍾🎈

    • Anonyymi

      Huomenta! Tänään erokirje vapariyhdistykseen, niin toukokuun kukista voi iloita vapaana.

    • Anonyymi

      Ensi kuun jälkeen on jo heinäkuu. Juhannus on silloin jo takana ja kesä alkaa kääntymään syksyn puolelle.
      Ei kannata enää maksaa koko vuoden vaparijäsenmaksua. Maksaa osan jäsenmaksusta - jos sitäkään. Jos ei maksa niin vuosi menee hyvin ilman vaparijäsenmaksua, ja v 2023 jäsenmaksulaskun voi myös pistää🚮

      Kesää kohti vapaana vapaa-ajattelun synkän raskaasta ajatusmaailmasta.
      Ajattele vapaasti - irtisanoidu vapaa-ajattelijoista !

      Iloista kevättä ja kesää !
      ☀️🚣🤽🏊🌅🌹🥀🌷🏵️🌻🌱🌿🍃☘️

    • Anonyymi

      JOUKKOIRTISANOUTUMINEN VAPAREISTA
      1.6.2022

      ....ja kesän viettoon vapaana synkän vasemmistolaisesta
      vapaa-ajattelun raskaisiin ajatuksiin sitovasta
      ajattelu-uskonnosta:

      🌅🏊🚣.........🏃...🏃................................1.6...🕳️♨️

      ♨️Leikkimalja sammuu........🕳️

      • Anonyymi

        Kannatetaan! Voi erota jo aiemminkin.


    • Anonyymi

      Vaparithan ovat saaneet valtiolta rahaa 50 000 €.
      Eihän nyt enää tarvita mitään jäsenmaksuja.

      • Anonyymi

        Vaparit ovat saaneet valtiolta 50 000 euron potin toimintaansa. Sehän tekee noin 40 euroa jäsentä kohti.
        Eihän sen lisäksi tarvita enää mitään jäsenmaksuja.

        Vapauttakaa vaparit jäsenmaksuista !


    • Anonyymi

      Ihanaa erota vapareista

    • Anonyymi

      Vaparius ei tee ihmiselle hyvää.

      Siksi kannattaa kokea ihana vapauden tunne - ero vapareista !

      • Anonyymi

        Täsmälleen noin!


    • Anonyymi

      Ihanaa erota vapareista! Keväinen mieli!

      • Anonyymi

        Kyllä tulee hyvä mieli erotessa!


    • Anonyymi

      Torstai on toivoa täynnä. Voi ja kannattaa erota vapareista.

    • Anonyymi

      Skriv ut från frintänkarföreningarna.

    • Anonyymi

      Jäsenlukuja viime vuodelta salataan edelleen. Kato on ilmeisesti käynyt taas.

    • Anonyymi

      Perjantai on hyvä päivä antaa vapareille lopputili.

      Viikonloppuun vapaana vapaa-ajattelun synkästä ajatusmaailmasta, jumalattomien hautausmaista sun muista.

      Vapaa-ajattelijoiden jäsenmaksulasku....🚮

    • Anonyymi

      Tavoitteena jäsenten vapautuminen vaparien jäsenyydestä.

      • Anonyymi

        Loistava tavoite!


    • Anonyymi

      Vaparit ovat saaneet muhkean 50 000 € potin valtion varoista
      Ei vaparit tarvitse enää mitään jäsenmaksurahoja tuon jättipotin lisäksi.

      Jos vaparijäsenmaksu 30 €, ja sen jätti maksamatta viime vuonna ja jättää maksamatta tänä ja ensi vuonna, niin säästää 90 €.

      Sillä rahalla saa ostettua monet munkkikahvit ja muuta hyvää !

      Ero vapareista kannattaa aina !

    • Anonyymi

      Viikonloppuun vapaana vapareista!

      • Anonyymi

        Tai miksei vaikka nyt?


    • Anonyymi

      Vapariliiton vasemmistoänkyrät juhlivat tänään voiton päivää. Nyt jos koskaan on syytä jättää vaparien jäsenyys.

    • Anonyymi

      Mielestäni on tärkeää erotavapareista.

    • Anonyymi

      Ajattele vapaasti, älä maksa rahojasi vaparijärjestölle, joka sanoo, miten pitää ajatella.

    • Anonyymi

      Vaparit ovat saaneet jo 50000 euron potin valtiolta.
      Vaparien taskuihin ei kannata työntää enää jäsenmaksurahaa!

    • Anonyymi

      Tulevaan kesään vapaana vapaa-ajattelun
      synkkyydestä, mm.:
      - jumalattomien hautausmaa synkistelystä
      - ET-hölynpölystä: ET- uskontokirjan mukaan mieskin voi synnyttää!!!! --- mitä valhetta!!!!
      - överiksi menneestä pornon epäjumaloinnista joka ilmenee jopa siinä että sperman kellastamia pornolehtiä tarjotaan Raamatun korvikkeeksi.
      Varsinainen vapaa-ajattelun mahalasku

      Eroilmoitus @-maililla vapariyhdistykseen ja jäsenmaksun karhukirjeet pihan kevätsiivouksen yhteydessä roskien polttoon....🔥.....tai🚮

      🏃..........................irtiotto♨️ vapareista♨️ vapauteen

    • Anonyymi

      Bensan litrahinta on noussut paikoin jo 2,30 - 2,40 euron paikkeille.
      Nyt kannattaa jättää vaparien jäsenmaksut tänä vuonna ja ensi vuosina maksamatta. Sillä voi kompensoida bensan hinnankorotuksia

      Vaparit ovat saaneet valtiolta toimintatukea mukavat
      50 000 €.

      Sillä voi järjestellä kokousten tarjoilua ja muuta mukavaa.
      ☕🍵🍰🍩🍧🍫🍬🍺🍻🥂🍾🍷

      Vaparien jäsenmaksun karhukirje....🚮

    • Anonyymi

      Kahvin hinnan kallistumisen voi kuitata sillä että eroaa vapareista jättämällä vaparien jäsenmaksut maksamatta.

      Vapareille voi pistää mailin jossa kehotetaan ottamaan jäsenmaksu siitä 50 000 euron potista, jonka vaparit ovat saaneet valtiolta

      Ero vapareista vapauttaa ajattelemaan vapaasti..
      ☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️

    • Anonyymi

      Joo, elämme nyt vaikeita taloudellisia aikoja.
      Vaparien jäsenmaksut kannattaa nyt unohtaa lopullisesti.
      Vaparit voivat kuitata puuttuvat jäsenmaksutulot saamastaan muhkeasta 50000 euron valtionavusta.

    • Anonyymi

      Avaaja siis yllyttää liittymään jäseneksi, koska vain jäsen voi olla maksamatta jäsenmaksua. Toisaalta jäsenyys ei synny ennen kuin maksaa ensimmäisen jäsenmaksun. Sitten lehtikin aikaa tulla.
      Ks. Vapaa-ajattelijat.fi ja lehti ylhäältä ja Liity jäseneksi oikealta.
      Liity ja katso. Päätä sitten itse jatkosta.

      • Anonyymi

        Väkinäinen väärintulkinta. Otsikkona sanoo, että älä maksa jäsenmaksua. Tuo on aika selvä viesti. Enkä aiokaan maksaa, koska vaparit saavat nykyään mehevän osuuden verorahoista. Valtionvapareille ei tarvitse enää erillisiä jäsenmaksuj maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väkinäinen väärintulkinta. Otsikkona sanoo, että älä maksa jäsenmaksua. Tuo on aika selvä viesti. Enkä aiokaan maksaa, koska vaparit saavat nykyään mehevän osuuden verorahoista. Valtionvapareille ei tarvitse enää erillisiä jäsenmaksuj maksaa.

        Täytyy ihmetellä, ettei vaparien jäsenyyttäpuolustava henkilö osaa edes lukea.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kyllä voi harkita jo ennen jäsenyyttä. Voin sanoa kaikille, jotka harkitsevat jäsenyyttä: ei kannata. Älä maksa jäsenmaksua vapareille.


    • Anonyymi

      Eläminen on kallistunut ja kallistuu niin kovaa vauhtia että vaparit voisivat jättää köyhiltä jäseniltään jäsenmaksun perimättä.
      Köyhä jäsen olisi esim sellainen jäsen jolla ei ole muita tuloja kuin 1000 euron eläke kuukaudessa.
      Köyhän vaparin jäsenmaksun voisi kuitata yhdistykselle vaparien valtiolta saamasta 50000 € potista.

      Vaparit ovat heikompiosaisten puolella.

    • Anonyymi

      Ei muuta kuin eroamaan vapareista.
      Sähköpostilla se käy kätevästi @
      ja jäsenmaksulaskut🚮

    • Anonyymi

      Eroilmoitus vapariyhdistykselle NYT ! - eikä
      15. päivä. Jäsenmaksun laskut....🚮

      Eroilmoitukseen maininta:

      'Ottakaa jäsenmaksuni siitä 50000 € potista!'

      • Anonyymi

        Jep!


    • Anonyymi

      Ei rahaa Vapariliitolle.

      • Anonyymi

        Vapariliitto on saanut valtiolta muhkean tukipotin,
        50000 €.
        Se riittää näin pienen porukan toimintaan:
        kokousten tarjoilukuluihin ym..

        Ei tarvitse enää pumpata jäsenmaksurahaa vapareille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapariliitto on saanut valtiolta muhkean tukipotin,
        50000 €.
        Se riittää näin pienen porukan toimintaan:
        kokousten tarjoilukuluihin ym..

        Ei tarvitse enää pumpata jäsenmaksurahaa vapareille.

        Tiivistit hyvin. En aio maksaa niille.


    • Anonyymi

      Vapaa-ajattelijat ovat järkimiehiä.
      On järkevää jättää vapaa-ajattelijoiden jäsenmaksu maksamatta, koska vaparit ovat saaneet 50000 euron avustuksen valtiolta.
      Parasta etua vaparijäsenille siitä on kun jäsenien jäsenmaksut kuitataan siitä potista.

      1300 x 25 € ( keskim. jäsenmaksu)
      = 32 500 €
      eli vielä jää potista rahaa kokousten tarjoilukuluihin ym
      17500 €

    • Anonyymi

      Viikonloppuun vapaana vapaa-ajattelijoiden synkästä ajatusmaailmasta. Ei muuta kuin eroilmoitus vapariyhdistykseen @-maililla ja jäsenmaksulaput...🚮.

      Vapareista vapautumalla voi ajatella itsenäisemmin, vapaammin ja avarammin.☀️

    • Anonyymi

      Perjantai ilta on sopiva aika sanoa jäähyväiset vapari-uskonnolle ja lähettää irtisanomisilmoitus vapareille sähköpostitse. Jäsenmaksulaskut voi heittää roskikseen.

    • Anonyymi

      Muistakaahan erota vapareista!

    • Anonyymi

      En maksa vajareille.

    • Anonyymi

      Karhukirjeet vain roskiin. Ei senttiäkään vapareille.

      • Anonyymi

        Oikein


    • Anonyymi

      Maanantai. Hyvä päivä erota vapareista.

      • Anonyymi

        Kannattaa erota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa erota.

        Olen TÄYSIN samaa mieltä


    • Anonyymi

      Ilmat alkaa lämmetä. Jätä vaparijäsenyys taaksesi kuin kolea talvi.

    • Anonyymi

      Aina kannattaa erota vapareista.

      • Anonyymi

        Kannattaa ennemmin erota kirkosta. Jos on tuloja, sillä tavalla tienaa kun ei maksa enää veroa.


    • Anonyymi

      Elintarvikkeiden hinnat nousseet lujaa ja nousu voi jatkua tosi hurjiin hintoihin......
      Samoin polttoaineet.

      Ei muuta kuin eroilmoitus vapareista sähköpostitse ja vaparien jäsenmaksun karhukirjeet roskiin.
      Vaparit ovat saaneet valtiolta 50000 € tukipotin. Pärjäävät hyvin ilman jäsenmaksutuloja.

    • Anonyymi

      Tärkeä aloitus tänäänkin

    • Anonyymi

      Ihana hetki erota vapareista.

    • Anonyymi

      Tuleva viikonloppu on hyvä ajankohta antaa vapareille lopputili.
      Ei muuta kuin eroilmoitus vapariyhdistykselle ja alkavaan kesään vapaana vapaa-ajattelun raskaasta ajatusmaailmasta.
      Jäsenmaksukirjeet...🔥
      Eroilmoituksessa kannattaa kieltää kaikenlainen yhteydenotto vaparien taholta.

      Vaparit ovat saaneet valtiolta muhkean potin, 50000 €,
      rahaa. Ei siihen tarvita enää mitään jäsenmaksuja.

      Onnittelut vapareista eronneille!

    • Anonyymi

      Ero vapareista tänään!

    • Anonyymi

      Olennaista erota vapareista.

      • Anonyymi

        Riittää, ettei maksa jäsenmaksua, mutta on tietysti selvintä erota, jos on jäänyt vielä vaparien jäseneksi.


    • Anonyymi

      Nyt on aika lähteä vajareista. Et-aloite meni poskelleen. Kirkostaerosivu menettää suosiotaan. Vain valtion tekohengitys enää pitää järjestön pinnalla. Erotkaa vapareista

    • Anonyymi

      Iltaa vaparit! Erotkaa vapareista!

      • Anonyymi

        Päivää vaparit! Erotkaa vapareista!


    • Anonyymi

      En kannata vaparien jäsenmaksupolitiikkaa. Se on ahneutta. Älkää maksako vapareille.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä.


    • Anonyymi

      Vapareista eroaminen on kivaa!

      • Anonyymi

        Kirkosta eroaminen on parasta mitä olette koskaan tehneet !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkosta eroaminen on parasta mitä olette koskaan tehneet !

        Vapareista eroaminen on suhteellisesti rajumpaa kuin kirkosta eroaminen. Aiheesta. Onko vapareita enääkolminumeroinen luku?


    • Anonyymi

      Huomenna on helatorstai, kiva kevätvapaa, jota vaparit vihaavat. Erotkaa vapareista!

      • Anonyymi

        Erotkaapa kirkosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erotkaapa kirkosta.

        Turha kehotus. Ei vaparit kuulu kirkkoon. Vaparit voi sen sijaan erota vapareista ja se todella kannattaa.


    • Anonyymi

      Aina, mukaanlukien nyt, on hyvä hetki erota kirkosta. Kirkosta eroaminen kannattaa!

      • Anonyymi

        Mutta vapareille ei kannata maksaa jäsenmaksuja.


    • Anonyymi

      Muistakaa erota kirkosta vielä tänään! Se on helppoa!

    • Anonyymi

      Monet jäätelöt, kahvit ja limsat saa ostettua sillä rahalla kun jättää vaparien jäsenmaksut maksamatta - tänä ja seuraavina kesinä.
      ☕🍰🍩🍧🍫🍬🍾🥂🍻🍺

      Kyllä vapareille pitää riittää Liiton valtiolta saama 50000 € tukipotti. Jäsenmaksuista vapautus !
      ⛔♨️⛔

    • Anonyymi

      Onko tämä Vaparien lahko kertonut edes jäsenmääräänsä
      31.12.21.

      Erotkaa vapareista !

      • Anonyymi

        Joko erosit kirkosta? Muistakaa erota kirkosta, saatte hyvän mielen hyvästä teosta !!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko erosit kirkosta? Muistakaa erota kirkosta, saatte hyvän mielen hyvästä teosta !!!!!

        Onko vaparien määrä tosiaan laskenut jo kolminumeroiseksi? Miksi lukua salataan? Kovaa on poistuma vapareista. Eikä suotta. Eroa sinäkin vapareista.


    • Anonyymi

      Kirkosta kannattaa erota!

      • Anonyymi

        Kirkosta eronnut ei yleensä liity vapareihin. Itse asiassa vapareiden osuus kirkosta eronneista on ollut rajussa laskussa. Vaparien jäsenyys ei selvästi ole tämän porukan mieleen. Se kertoo selkeää kieltänsä siitä, että vapareista ei ole hyötyä. Vapareista kannattaa erota.


    • Anonyymi

      Erotkaa joka tapauksessa kirkosta! Kirkosta eroaminen on iloinen asia.

      • Anonyymi

        Tärkeintä on, ettei maksa vapareille mitään. Se on parasta.


    • Anonyymi

      Kiitos, tämä muistutti minua maksamaan. Jatka samaan malliin.

      • Anonyymi

        Oletpa yksinkertainen. Miksi maksoit? No, voit ilmoittaa, että eroat vapareista, niin ei ensi vuonna tule enää maksua.


    • Anonyymi

      Minä erosin kirkosta! Eroa sinäkin! Sano hyvästit kirkollisverolle !

    Ketjusta on poistettu 64 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5580
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1672
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1656
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1102
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      819
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe