Talon lonkero

Roobe

Miten ne sellaisen aina pyöräyttää? Mitä siihen on sekoiteltu kun sellaisen baarissa ostaa. Ne on meinaan parempia kuin kaupan lonkut ajattelin itse ruveta kotipuolessa laittelemaan onnistuuko?
Kiitti

8

9771

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • häh

      4 cl silver dry giniä ja greippilimonadia maun mukaan

      • Roobe

        Nyt sopii vaan odotella tilaisuutta jotta pääsee maistelemaan


    • Abiristeily

      Vettä ne siihen lisää tahvot!

      • Tiskin tällä puolen

        Eiköhän kyse ole pienestä alkoholilakiin liittyvästä asiasta. Ruokakaupassa myytävän alkoholituotteen tulee olla käymisteitse valmistettua, kun ravintolassa ja Alkossa saa myydä juomasekoituksia.

        Lähikaupan lonkerossa ei siis ole giniä, vaan se on käymisprosessin läpikäynyttä limua, ravintolassa ja Alkossa myydään "oikeaa lonkeroa" joka on ginin ja greippilimun sekoitusta.


    • kiljua247

      aito Talon Lonkero tulee suoraan pienestä parakin panimosta 30 litran tölkistä

    • olpj

      Tässä totuus "Talon Lonkerosta "ja sen historiasta:
      Allekirjoittanut on keksinyt ko juoman nimenomaan ravintolakäyttöön- ja yksityiskäyttöön Tässä lyhyesti historia:
      - 1990 luvulla oli vain Hartwallin lonkeroa ravintolamyynnissä ja sillä oli ns "apteekin hinta"
      - osa ravintoloista ei halunnut myydä ko tuotetta koska sillä ei saanut riittävästi katetta ja sen hinta oli kallis sekä ravintolalle ja kuluttajalle ja tuotteen myyjä käytti määräävää "yksinmyyntioikeutta"( Alko kilpailutti valmistajan) hyväkseen saadakseen sen rinnalla myytyä olutta ravintoloihin.
      Useat ravintolat eivät kuitenkaan halunneet myydä "monopolilonkeroa".
      -Ison pubin ravintolapäällikkö mainitsi minulle ko probleeman.
      -Niinpä jäin pohtimaan miten voisin ratkaista ongelman?
      Olin tuohon aikaan Olvin palveluksessa ja 1990 luvulla tuli markkinoille "teinilonkero", jossa alkoholiprosentti oli alle 2,6 ja sitä sai myydä vähittäiskaupassa kuten I-olutta. Lain mukaan juoma oli sallittu valmista aidosta (teollisuus) ginistä-ei käymistuote.
      Koska gini/tonic tai grape ei vastannut kuluttajien makutottumuksia ja ne luokiteltiin drinkeiksi eikä ne kuuluneet pubin menekkilistoille aloin miettiä miten voisimme kuitenkin giniperäisen tuotteen kysynnän tyydyttää?
      Sitten välähti:
      Soitin yhtiömme labraan ja pyysin selvittämään: Jos sekoitetaan Olvin Fixx-grape pullolinen (2,6%) ja alkosta ostettua "lankku"giniä tai Silveriä 2 cl niin mikä on ko juoman vahvuus ?
      Ei mennyt monta tuntia kun vastaus tuli- "sama kuin ns "aidon lonkeron" riippuen mitä giniä käyttää"
      Soitin ravintolapäällikölle ja kysyin " onko sinulla lankkuginia ja silveriä" ? Minulla saattaisi olla mielenkiintoinen busines idea toteuttavaksi ? "Tänne ja heti "Kari sano ja saman tien Fixxit kainalossa pubin takahuoneeseen. Niinpä esittelin ideani ja maistelimme eri ginien kanssa keksimääni lonkeroa ja laskimme kateprosentteja eri ginien kanssa jne. Mutta millä nimellä tätä tuotetta voisi myydä ? Sanoin, että "Talon Lonkero."
      Tästä seurasi valtava menestys ravintolamaailmassa - monopoli oli lyöty.
      PS.. Tuotetta myytiin suuren kysynnän vuoksi ravintoloille myös 30 litran hanatuotteena ja sainhan minä myöhemmin ideapalkinnon yhtiöltä.
      Mikäli olet kiinnostunut historiasta enemmän niin vastaan mielelläni.

      • mainiotajuomaa33.5

        Kiitos tästä historiankappaleesta! Lisää tällaisia!


    • Anonyymi

      1990-luvulla olin Restellillä töissä porissa, Talon Lonkero sisälsi 2cl giniä.. karmee määrä jäitä ja tilkka greippi limua.. ainoa mikä oli isoa.. oli hinta, ei kehdannut myydä ilman jäitä, kun ei olisi ollut tuopin pohjalla kuin 3 cm juotavaa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1605
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1439
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1348
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1334
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      37
      1275
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1218
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe