Talon lonkero

Roobe

Miten ne sellaisen aina pyöräyttää? Mitä siihen on sekoiteltu kun sellaisen baarissa ostaa. Ne on meinaan parempia kuin kaupan lonkut ajattelin itse ruveta kotipuolessa laittelemaan onnistuuko?
Kiitti

8

10477

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • häh

4 cl silver dry giniä ja greippilimonadia maun mukaan

• Roobe

Nyt sopii vaan odotella tilaisuutta jotta pääsee maistelemaan

• Abiristeily

Vettä ne siihen lisää tahvot!

• Tiskin tällä puolen

Eiköhän kyse ole pienestä alkoholilakiin liittyvästä asiasta. Ruokakaupassa myytävän alkoholituotteen tulee olla käymisteitse valmistettua, kun ravintolassa ja Alkossa saa myydä juomasekoituksia.

Lähikaupan lonkerossa ei siis ole giniä, vaan se on käymisprosessin läpikäynyttä limua, ravintolassa ja Alkossa myydään "oikeaa lonkeroa" joka on ginin ja greippilimun sekoitusta.

• kiljua247

aito Talon Lonkero tulee suoraan pienestä parakin panimosta 30 litran tölkistä

• olpj

Tässä totuus "Talon Lonkerosta "ja sen historiasta:
      Allekirjoittanut on keksinyt ko juoman nimenomaan ravintolakäyttöön- ja yksityiskäyttöön Tässä lyhyesti historia:
      - 1990 luvulla oli vain Hartwallin lonkeroa ravintolamyynnissä ja sillä oli ns "apteekin hinta"
      - osa ravintoloista ei halunnut myydä ko tuotetta koska sillä ei saanut riittävästi katetta ja sen hinta oli kallis sekä ravintolalle ja kuluttajalle ja tuotteen myyjä käytti määräävää "yksinmyyntioikeutta"( Alko kilpailutti valmistajan) hyväkseen saadakseen sen rinnalla myytyä olutta ravintoloihin.
      Useat ravintolat eivät kuitenkaan halunneet myydä "monopolilonkeroa".
      -Ison pubin ravintolapäällikkö mainitsi minulle ko probleeman.
      -Niinpä jäin pohtimaan miten voisin ratkaista ongelman?
      Olin tuohon aikaan Olvin palveluksessa ja 1990 luvulla tuli markkinoille "teinilonkero", jossa alkoholiprosentti oli alle 2,6 ja sitä sai myydä vähittäiskaupassa kuten I-olutta. Lain mukaan juoma oli sallittu valmista aidosta (teollisuus) ginistä-ei käymistuote.
      Koska gini/tonic tai grape ei vastannut kuluttajien makutottumuksia ja ne luokiteltiin drinkeiksi eikä ne kuuluneet pubin menekkilistoille aloin miettiä miten voisimme kuitenkin giniperäisen tuotteen kysynnän tyydyttää?
      Sitten välähti:
      Soitin yhtiömme labraan ja pyysin selvittämään: Jos sekoitetaan Olvin Fixx-grape pullolinen (2,6%) ja alkosta ostettua "lankku"giniä tai Silveriä 2 cl niin mikä on ko juoman vahvuus ?
      Ei mennyt monta tuntia kun vastaus tuli- "sama kuin ns "aidon lonkeron" riippuen mitä giniä käyttää"
      Soitin ravintolapäällikölle ja kysyin " onko sinulla lankkuginia ja silveriä" ? Minulla saattaisi olla mielenkiintoinen busines idea toteuttavaksi ? "Tänne ja heti "Kari sano ja saman tien Fixxit kainalossa pubin takahuoneeseen. Niinpä esittelin ideani ja maistelimme eri ginien kanssa keksimääni lonkeroa ja laskimme kateprosentteja eri ginien kanssa jne. Mutta millä nimellä tätä tuotetta voisi myydä ? Sanoin, että "Talon Lonkero."
      Tästä seurasi valtava menestys ravintolamaailmassa - monopoli oli lyöty.
      PS.. Tuotetta myytiin suuren kysynnän vuoksi ravintoloille myös 30 litran hanatuotteena ja sainhan minä myöhemmin ideapalkinnon yhtiöltä.
      Mikäli olet kiinnostunut historiasta enemmän niin vastaan mielelläni.

• mainiotajuomaa33.5

Kiitos tästä historiankappaleesta! Lisää tällaisia!

• Anonyymi

1990-luvulla olin Restellillä töissä porissa, Talon Lonkero sisälsi 2cl giniä.. karmee määrä jäitä ja tilkka greippi limua.. ainoa mikä oli isoa.. oli hinta, ei kehdannut myydä ilman jäitä, kun ei olisi ollut tuopin pohjalla kuin 3 cm juotavaa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2671
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1228
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1125
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      998
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      964
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      939
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      13
      865
    8. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      845
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      845
    10. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      822
    Aihe