Tutkikaa vanhaa testamentti sillä uutta sopimusta ei ole olemassa!

Anonyymi

Liberaalit kristityt omalta osaltaan ovat valehdelleet aina Jeesuksen tarkoitusperistä ja ankaruudesta:

Matt: 5:17-20 (1933/38): "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja
kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon
teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan
piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä
pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten
valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää
kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Sillä minä sanon teille: ellei teidän
vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette
pääse taivasten valtakuntaan.”
Luuk. 16:16-17: “Lain ja profeettojen aika kesti Johannekseen asti. Siitä lähtien on
julistettu hyvää sanomaa Jumalan valtakunnasta, ja jokaista vaaditaan tulemaan sinne.
Mutta laista ei häviä piirtoakaan, ennemmin katoavat taivas ja maa.”
Joh. 5:45-47: "Älkää luulko, että minä teitä Isäni edessä syytän. Teidän syyttäjänne on
Mooses, hän, johon olette panneet toivonne. Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte
myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut. Mutta kun te ette usko hänen
kirjoituksiaan, kuinka voisitte uskoa minun puhettani!"

😁

70

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No niin.
      Aloitetaan:
      Jos vanhemmilla on tottelematon ja uppiniskainen poika, joka kurituksesta huolimatta ei kuuntele heitä, heidän on otettava poika kiinni ja vietävä hänet kaupunkinsa portille ja sanottava kaupungin vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on tottelematon ja uppiniskainen. Hän ei kuuntele meitä, vaan viettää kevytmielistä ja juopottelevaa elämää.' Silloin kaupungin miesten on joukolla kivitettävä poika hengiltä. Hävittäkää paha keskuudestanne. Kaikkien israelilaisten on saatava kuulla tuomiosta, että he ottaisivat opikseen.»
      (5. Mooseksen kirja 21:18-21)
      😁

      • Anonyymi

        No nyt rupes tosi uskovien Mooseksen kirjaa tulemaan jatkoa odotellen .


    • Laki, joka ei katoa ennen kuin kaikki on tapahtunut on alkuperäiskirjoituksessa laki, jonka varassa maa ja taivas seisovat ja se on rakkauden laki. Tuossa ei siis sanota, että Mooseksen laki on ikuinen.

      • Anonyymi

        Vaikuttaa selitykseltä.


      • Anonyymi

        Höpö höpö. Rakkauden laki ei katoa koskaan. Eikä Raamattu puhu rakkauden laista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Rakkauden laki ei katoa koskaan. Eikä Raamattu puhu rakkauden laista.

        Oletetaan, että alkuperäisessä kirjoituksessa lukisi "luonnonlaki", mutta ihmiset ovat kopioidessaan kirjoittaneet vain "laki". Eräänä päivänä tehdään havainto, että siinähän lukeekin luonnonlaki ja sana pannaan kokonaisena seuraavaan käännökseen.
        Onko kyseessä selittely vai virheen korjaaminen?

        Mooseksen laki ei ole ikuinen.


      • IltakuntoHoo kirjoitti:

        Oletetaan, että alkuperäisessä kirjoituksessa lukisi "luonnonlaki", mutta ihmiset ovat kopioidessaan kirjoittaneet vain "laki". Eräänä päivänä tehdään havainto, että siinähän lukeekin luonnonlaki ja sana pannaan kokonaisena seuraavaan käännökseen.
        Onko kyseessä selittely vai virheen korjaaminen?

        Mooseksen laki ei ole ikuinen.

        Kyllä se hepr. raamatun mukaan on ikuinen mutta koska kristinuskossa on eri Jumala sillä on omat lait. Jeesus kuitenkin oli juutalainen eikä kristitty ja tarkoitti lailla juuri toraa, sitähän hän lainasi eikä mitään luonnonlakeja.


      • Anonyymi

        "Joh. 5:45-47: "Älkää luulko, että minä teitä Isäni edessä syytän. Teidän syyttäjänne on
        Mooses, hän, johon olette panneet toivonne. Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte
        myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut. Mutta kun te ette usko hänen
        kirjoituksiaan, kuinka voisitte uskoa minun puhettani!"
        😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Joh. 5:45-47: "Älkää luulko, että minä teitä Isäni edessä syytän. Teidän syyttäjänne on
        Mooses, hän, johon olette panneet toivonne. Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte
        myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut. Mutta kun te ette usko hänen
        kirjoituksiaan, kuinka voisitte uskoa minun puhettani!"
        😁

        Niin?
        Jos uskoisimme meteorologeja, jotka ennustavat huomiseksi sadetta niin uskoisimme myös ulkoa tullutta kastunutta kaveria, joka sanoo, että siellä sataa.
        Mutta koska emme usko ennustukseen, emme myöskään usko sateeseen, josta kaverimme kertoi.


      • dikduk kirjoitti:

        Kyllä se hepr. raamatun mukaan on ikuinen mutta koska kristinuskossa on eri Jumala sillä on omat lait. Jeesus kuitenkin oli juutalainen eikä kristitty ja tarkoitti lailla juuri toraa, sitähän hän lainasi eikä mitään luonnonlakeja.

        Kyllä hän sitäkin lainasi.


      • Anonyymi
        IltakuntoHoo kirjoitti:

        Oletetaan, että alkuperäisessä kirjoituksessa lukisi "luonnonlaki", mutta ihmiset ovat kopioidessaan kirjoittaneet vain "laki". Eräänä päivänä tehdään havainto, että siinähän lukeekin luonnonlaki ja sana pannaan kokonaisena seuraavaan käännökseen.
        Onko kyseessä selittely vai virheen korjaaminen?

        Mooseksen laki ei ole ikuinen.

        Kaikenlaista retoriikkaa sitä hämääjien taholta aina tulee.
        😁


      • Anonyymi
        IltakuntoHoo kirjoitti:

        Niin?
        Jos uskoisimme meteorologeja, jotka ennustavat huomiseksi sadetta niin uskoisimme myös ulkoa tullutta kastunutta kaveria, joka sanoo, että siellä sataa.
        Mutta koska emme usko ennustukseen, emme myöskään usko sateeseen, josta kaverimme kertoi.

        Et usko jumalaan ja Raamattuun.
        Selväksi tuli.
        😁


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Kyllä se hepr. raamatun mukaan on ikuinen mutta koska kristinuskossa on eri Jumala sillä on omat lait. Jeesus kuitenkin oli juutalainen eikä kristitty ja tarkoitti lailla juuri toraa, sitähän hän lainasi eikä mitään luonnonlakeja.

        Toraa eli riitaa.


      • Anonyymi

        Juu, ei, vaan puhutaan luonnonlaeista, koska vertaus on nimen omaan taivaan ja maan katoaminen. Jeesus vastusti Mooseksen lakia - löytyy edelleen Stefanoksen puolustuspuheesta ja Raamatun evankeliumit ovat Paavalin saarnaajien sävellyksiä.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Kyllä se hepr. raamatun mukaan on ikuinen mutta koska kristinuskossa on eri Jumala sillä on omat lait. Jeesus kuitenkin oli juutalainen eikä kristitty ja tarkoitti lailla juuri toraa, sitähän hän lainasi eikä mitään luonnonlakeja.

        Jeesus ei edelleenkään ollut juutalainen, juutalaiset ovat Benjaminin heimoa, Raamatun mukaan Paavalin sanoista Jeesus oli israelilainen, jonka heimon Benjaminilaiset Raamatun mukaan tuhosivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei edelleenkään ollut juutalainen, juutalaiset ovat Benjaminin heimoa, Raamatun mukaan Paavalin sanoista Jeesus oli israelilainen, jonka heimon Benjaminilaiset Raamatun mukaan tuhosivat.

        Ei kai Jeesus nyt juutalaisena olisi Jahvea vastustanut ja riehunut temppelissä? Hän puhuu juutalaisille fariseuksille 'heidän Jumalastaan', joka on itse isä perkele Jeesuksen mukaan. Vähän logiikkaa, kiitos.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai Jeesus nyt juutalaisena olisi Jahvea vastustanut ja riehunut temppelissä? Hän puhuu juutalaisille fariseuksille 'heidän Jumalastaan', joka on itse isä perkele Jeesuksen mukaan. Vähän logiikkaa, kiitos.

        Benjaminilaiset olivat yksi sukukunta Israelista samoin kuin Juudan sukukunta eli juutalaiset.
        Israelilaisilla ei ollut yhtenäistä kuvaa jumalasta noihin aikoihin. Suomalaiset helluntailaisetkin voisivat riehua suomalaisten adventistien huoneessa ja väittää, että he ovat riivaajien eksyttämiä ja palvelevat väärää jumalaa vaikka molemmat ryhmät ovat kristittyjä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei edelleenkään ollut juutalainen, juutalaiset ovat Benjaminin heimoa, Raamatun mukaan Paavalin sanoista Jeesus oli israelilainen, jonka heimon Benjaminilaiset Raamatun mukaan tuhosivat.

        Juudan sukukunta ei ollut sama kuin Benjaminin sukukunta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei edelleenkään ollut juutalainen, juutalaiset ovat Benjaminin heimoa, Raamatun mukaan Paavalin sanoista Jeesus oli israelilainen, jonka heimon Benjaminilaiset Raamatun mukaan tuhosivat.

        Israel on kansan nimi joka johtuu uskotusta kanta-isästä jonka nimi oli Israel. Kaikki Israelin heimot polveutuvat hänestä, niin Juudan heimo kuin Binjaminin tai Reubenin tai Levin. Lopulta vain kaikki heimot yhdistyivät Juudan heimoon joka parhaiten säilyi eksiilistä ja jonka kuninkaat olivat pisimpään olleet kansan hallitsijoina. Jo Jeesuksen aikaan kansan jako oli niin, että erillään olivat vain papit ja leeviläiset joilla molemmilla oli erityistehtäviä.
        Siitä etteikö se Jeesus johon kristinusko perustuu, ollut juutalainen, ei ole kiistanalainen, se mitä Jeesuksesta myöhemmin on yritetty tehdä on asia erikseen. Natseillehan hän oli arjalainen ja useimmat Jeesuksen juutalaisuuden nykyäänkin kieltävät aatteet/ryhmät perustuvat antijuutalaisuuteen tai antisemitismiin , historiaa ei kuitenkaan voi muuttaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai Jeesus nyt juutalaisena olisi Jahvea vastustanut ja riehunut temppelissä? Hän puhuu juutalaisille fariseuksille 'heidän Jumalastaan', joka on itse isä perkele Jeesuksen mukaan. Vähän logiikkaa, kiitos.

        Jeesushan "riehui" temppelissä JHWH:n puolesta ja kutsui temppeliä isänsä huoneeksi hepreaksi rakennuksennimi on JHWH:n huone, talo.
        Johanneksen evankeliumin kirjoitusaikaan kristinusko oli jo erillinen oma uskontonsa joka asenteet olivat jo selkeästi juutalaisvastaisia ja jota levitettiin ja levisi niiden keskuudessa joita kristinusko kutsui "pakanoiksi" Juutalaiskapina oli hävitty joten kristityt ajattelivat että Israelin aika olisi ohi.


    • Anonyymi

      Tuo aloittaja on sairas lakisaarnaaja, ei ole uskossa, nauttii ihmisten pelottelemisesta lain avulla.

      Edes juutalaiset eivät pystyneet pitämään lakia. Siksi tarvittiin uusi liitto.
      Apostolien teot:
      7:51 Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä - niinkuin teidän isänne, niin tekin.
      7:52 Ketä profeetoista eivät teidän isänne vainonneet? He tappoivat ne, jotka ennustivat sen Vanhurskaan tulemista, jonka kavaltajiksi ja murhaajiksi te nyt olette tulleet,
      7:53 te, jotka enkelien toimen kautta saitte lain, mutta ette sitä pitäneet."
      Luukkaan evankeliumi:

      Tässä uusi liitto.
      Luukkaan evankeliumi:
      22:20 Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.

      • Anonyymi

        Tuo kuuluu eksyttäjä profeettojen joukkoihin, sillä:

        Joh. 5:45-47: "Älkää luulko, että minä teitä Isäni edessä syytän. Teidän syyttäjänne on
        Mooses, hän, johon olette panneet toivonne. Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte
        myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut. Mutta kun te ette usko hänen
        kirjoituksiaan, kuinka voisitte uskoa minun puhettani!"
        😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kuuluu eksyttäjä profeettojen joukkoihin, sillä:

        Joh. 5:45-47: "Älkää luulko, että minä teitä Isäni edessä syytän. Teidän syyttäjänne on
        Mooses, hän, johon olette panneet toivonne. Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte
        myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut. Mutta kun te ette usko hänen
        kirjoituksiaan, kuinka voisitte uskoa minun puhettani!"
        😁

        Muista, että jokaisen on "tehtävä tili itsestään jumalalle". Jos omatuntosi syyttää sinua siitä, että et noudata Mooseksen lakia niin ala vain noudattamaan.
        Mutta Suomen laki on silti sen edellä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kuuluu eksyttäjä profeettojen joukkoihin, sillä:

        Joh. 5:45-47: "Älkää luulko, että minä teitä Isäni edessä syytän. Teidän syyttäjänne on
        Mooses, hän, johon olette panneet toivonne. Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte
        myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut. Mutta kun te ette usko hänen
        kirjoituksiaan, kuinka voisitte uskoa minun puhettani!"
        😁

        Jeesus sanoi nuo sanat lakiliiton voimassa ollessa juutalaisille fariseuksille. Sinä yrität väkisin sovittaa noita sanoja uuden liiton Jeesuksen opetuslapsiin. Ei onnistu. Sinä olet paitsi lakihenkinen myös tyhmä etkä sinä tunne Raamattua.


      • Anonyymi
        IltakuntoHoo kirjoitti:

        Muista, että jokaisen on "tehtävä tili itsestään jumalalle". Jos omatuntosi syyttää sinua siitä, että et noudata Mooseksen lakia niin ala vain noudattamaan.
        Mutta Suomen laki on silti sen edellä!

        Kristittyjen ON noudatettava Mooseksen lakeja.
        -Jeesus-
        😁

        Joh. 5:45-47: "Älkää luulko, että minä teitä Isäni edessä syytän. Teidän syyttäjänne on
        Mooses, hän, johon olette panneet toivonne. Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte
        myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut. Mutta kun te ette usko hänen
        kirjoituksiaan, kuinka voisitte uskoa minun puhettani!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi nuo sanat lakiliiton voimassa ollessa juutalaisille fariseuksille. Sinä yrität väkisin sovittaa noita sanoja uuden liiton Jeesuksen opetuslapsiin. Ei onnistu. Sinä olet paitsi lakihenkinen myös tyhmä etkä sinä tunne Raamattua.

        Jeesus valehteli joko fariseuksille tai seuraajilleen toisaalla?
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi nuo sanat lakiliiton voimassa ollessa juutalaisille fariseuksille. Sinä yrität väkisin sovittaa noita sanoja uuden liiton Jeesuksen opetuslapsiin. Ei onnistu. Sinä olet paitsi lakihenkinen myös tyhmä etkä sinä tunne Raamattua.

        Jer 31:31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
        Jer 31:32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.

        😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristittyjen ON noudatettava Mooseksen lakeja.
        -Jeesus-
        😁

        Joh. 5:45-47: "Älkää luulko, että minä teitä Isäni edessä syytän. Teidän syyttäjänne on
        Mooses, hän, johon olette panneet toivonne. Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte
        myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut. Mutta kun te ette usko hänen
        kirjoituksiaan, kuinka voisitte uskoa minun puhettani!"

        Kukaan ei estä sinua tekemästä sitä.


      • Siis Israelin Jumala oli antanut lain jota kukaan ei pystyisi noudattamaan? Sehän pöljää olisi ja lain antaja itse sanoo että lakeja pystyy noudattamaan -bjos haluaa. Muunlaisen lainsäädännön säätäminen - oli säätäjänä pidetty kuka hyvänsä- olisi idiotismia koska lakeihin ja niiden takaamaan yhteiskuntarauhaan pitää voida luottaa.
        Israelin laki -tora - oli liiton merkki, joten ehkä te kristityt nyt voitte miettiä mikä Jumala on tehnyt tuon uuden liiton teidän kanssanne? Riittäisikö tässä tapauksessa ihan vain Jeesus?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristittyjen ON noudatettava Mooseksen lakeja.
        -Jeesus-
        😁

        Joh. 5:45-47: "Älkää luulko, että minä teitä Isäni edessä syytän. Teidän syyttäjänne on
        Mooses, hän, johon olette panneet toivonne. Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte
        myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut. Mutta kun te ette usko hänen
        kirjoituksiaan, kuinka voisitte uskoa minun puhettani!"

        "Kristittyjen ON noudatettava Mooseksen lakeja."
        Ei tietenkään ole. Jeesus oli juutalainen ja puhui juutalaisille .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jer 31:31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
        Jer 31:32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.

        😁

        Kristityt eivät ole Israelin heimo .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jer 31:31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
        Jer 31:32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.

        😁

        Joo, noin kirjoitti Jeremia joskus pakkosiirtolaisuuden alkupuolella:
        Jer 31:31-33: ”Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton; en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra. Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.”

        Deuterojesaja vuorostaan kirjoitti joskus pakkosiirtolaisuuden loppupuolella ja sieltä paluun alkupuolella:
        Jes 51:7: ”Kuulkaa minua, te jotka vanhurskauden tunnette, kansa, jonka sydämessä on minun lakini …”

        Luku Jes 51 kokonaisuudessaan samoin kuin sitä ympäröivät luvut kertovat Babylonian eksiilistä palaamisesta.

        Aivan kuin Jeremian uumoilema lupaus uudesta liitosta ja ”kansasta jonka sydämessä on laki" olisi toteutunut jo VT:n aikana - ?


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        "Kristittyjen ON noudatettava Mooseksen lakeja."
        Ei tietenkään ole. Jeesus oli juutalainen ja puhui juutalaisille .

        Oikein.
        Ei puhunut muulle mitään merkittävää.
        Pelastu juutalaisia😁


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Kristityt eivät ole Israelin heimo .

        Kristityt panevat toivonsa kadotettuun juutalaisheimoon.
        Mikä minä minä!
        😁


    • Anonyymi

      Onko Raamattua tehtykään mitään muuta varten kuin, että kristityt tappelevat keskenään sen ajan, kun juutalaiset jatkavat maailman valloitustaan? Jeesus nimittän sanoi näinkin Raamatun mukaan:

      Luukkaan evankeliumi:

      <<16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.<<

      Ei ihan osunut yhteen, kun vaihdoitte tuon Jumalan valtakunnan julistamisen synnin valtakunnan julistamiseksi. Ja näin ollen, eikä ole ollut minkäänlaista tunkua.

      • IltakuntoHoo

        Suosittelen, että noin "puhtaana ja hengellisenä" lähdet maihin, joissa nähdään nälkää ja ruokit ihmiset Jeesuksen tyyliin.
        Ei kukaan estä sinua harjoittamasta ihmeitäsi (paitsi netti?)


      • Anonyymi

        Jeesus puhui myös saatanan synagogista jotka eivät ole Juutalaisista.
        😁


      • Kristinusko ja kristityt ovat maailman valloittaneet emme me.


    • Anonyymi

      Se laki, mikä on Vanhassa Testamentissa on tosiaan täysimääräisesti voimassa muuttamatta pienintäkään piirtoa ja rangaistus lainrikkomuksesta on kuolema.

      Uudessa liitossa Jeesus kuitenkin nykyajan uskoville antoi uuden käskyn eli lähetys- ja lähimmäiskäskyt ja sitten nuo lainrikkomukset tuomitaan Jeesuksen tullessa ja lain rikkojat tapetaan tulisessa järvessä kaikki tyyni. Tämän tuomion ja tuomioitten täytääntöönpanon hoitaa sitten itse Jeesus eli meillä uskovilla ei tässä ole vaikuttamisen mahdollisuuksia.

      • "Se laki, mikä on Vanhassa Testamentissa on tosiaan täysimääräisesti voimassa muuttamatta pienintäkään piirtoa ja rangaistus lainrikkomuksesta on kuolema." Höpsis pitääkö kristinuskon teologiaa ympätä joka paikkaan?


      • Anonyymi

        Vanhassa testamentissa odotetaan uutta liittoa ainoastaan juutalaisten kanssa!

        "Jer 31:31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
        Jer 31:32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra."
        😁


    • Anonyymi

      Kristuksen tuoma liitto ei ollut uusi, vaan hän toi takaisin Avestan, joka oli ennen Mooseksen lakia ja Saaralle lahjaksi annettu liitto.
      Sen Avestan vahvisti myös Ranskan vallankumous. Eli synnit saa tavallaan anteeksi 7 kertaa, mutta 8. Kerta on kohtalokas.

      Ennen Mooseksen lakia vallinnut tila on yhä voimassa. Toora oli pappisvaltakunnalle tarkoitettu ankara sääntö. Jossa jo yksi kerta rangaistaan. Se oli erityinen liitto jonka oli tarkoitus tehdä juutalaisista papit koko maailmaan ja saada heidät elämään sanasta.

      Toora ei ole voimassa, vaan aiemmin annettu Avesta.

      • Anonyymi

        Finanssivalvonta?
        Hollywood?
        😁


    • Anonyymi

      Israelilaiset odottavat edelleen vanhassa testamentissa kerrottua vapahtajaa sekä koko maailman keisaria!
      😁

      • Anonyymi

        Kristityt eivät käsitä että 666 pedon alku on omissa.
        Ja että sitä odotetaan kai juutalaistenkin parissa?
        😁


    • Anonyymi

      > Tutkikaa vanhaa testamentti sillä uutta sopimusta ei ole olemassa!

      Anteeksi, mutta pidän tuon perusteella sinua harhaoppisena valehtelijana.

      "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton, en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra. Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut. Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
      Kirje heprealaisille 8:8-12 (Jeremia 31:31-34)

      "Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki; sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi."
      Matteuksen Evankeliumi 26:27-28


      http://www.kolumbus.fi/r.berg/lisayksia.html#Uusi_ja_Vanha_liitto

      • Anonyymi

        "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton

        "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton


        "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton
        😁


    • Anonyymi

      Et suostu ymmärtämään että vanha testamentti kertoo juutalaisten odottamasta Jeesuksesta.
      Se kumoaa kristittyjen toiveet pakanoiden osalta selvästi.


      "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton, en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra. Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut. Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
      Kirje heprealaisille 8:8-12 (Jeremia 31:31-34)

      😁

    • Anonyymi

      Laki on hengellinen ja vain henkeä saanut voi sen toteen laittaa. Koskee myös Jeesusta. Vain jos hän saa puhdistavan Hengen ja toimii tuon Hengen alaisuudessa hän silloin voi täyttää koko lain. Ei kirjaimen tai sanan perusteella, vaan Hengen perusteella.
      Onko jo nyt maailmassa tuon Hengen omia vai profetoidaanko nyt vain heidän tuloaan eli Israelin saamaa sydämen täyttä henkeä.
      Sitä en tiedä. Vaikuttaa profetialta johon on syytä suhtautua vakavasti.

      • Eiköhän näistä Mooseksen jutuista olisi viimeistään nyt paras luovuttaa sillä ei ketään sellaista ole joka niitä täysimääräisenä noudattaisi .


      • Anonyymi

        Ilmiselvästi ei ole vielä saanut henkeä.
        Juutalaiset eivät käänny vapaaehtoisesti häneen kristuksena uskovaisiksi suhteessa muutamaa hassua lukuunottamatta mahdollisesti.
        Älkää luottako koskaan 100%, vaikka väittäisivät uskovansa Jeesukseen.
        Useimmiten takuulla rahastusta ilveilemällä toiveitteinne mukaan.
        😁


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Eiköhän näistä Mooseksen jutuista olisi viimeistään nyt paras luovuttaa sillä ei ketään sellaista ole joka niitä täysimääräisenä noudattaisi .

        Rakasta Herraa sinun Jumalaasi , yhtä Ainoaa kaikesta sydämestä, mielestä ja voimasta ja lähimmäistä niin kuin itseäsi.
        Jos on kansa jonka sydämeen asettuu tuo Henki niin ei se välitä vaikka itsekin joutuu synnin takia tuomiolle. Ja onhan laissa myös se kirjoitettu että on syntiuhri mahdollista toimittaa synnin tähden sekä suurena sovituspäivänä kerran vuodessa synnit saa anteeksi. Rangaistuksesta ei toki pääse siten vapaaksi täysin vaan kolmannessa ja neljännessä polvessa tulee rangaistus.
        Tarkoitan että Jumalan on tarkoitus vuodattaa henkeä koko kansalle. Ne jotka asiaa Nykyisin puhuu lähinnä profetoivat tulevaa asiantilaa.
        Oli Pyhän Kolminaisuuden takia laupeus ehkä suurin asia silti. Ja kaikki ollaan saatu laupeutta niin paljon osaksemme mm. Lääkäreiltä että jos lähtisimme vaatimaan rangaistuksia olisimme läpimätiä luonteeltamme.

        Jostain luin että maailmassa tulee aina olemaan paikkoja, jotka on 1. Pyhitetty kastamista varten 2. Pyhitetty voitelemista varten lakiin

        Tai jos ei paikkoja niin aikoja. Aika on heittää kiviä ja aika on koota kivet.

        Itse kuitenkin luulen että seuraavat 2000 vuotta maailman Henki on pääasia. Ja jos jokin muu Henki ottaa vallan on se yllätys.

        Mahdi on kuudes tuomiopäivän merkeistä ja profeetta Hoosean mainitsema lo Ammi ja lo Ruhama . Siinä eli Roomassa missä sanottiin te ette ole enää minun kansaani vaan on uusi Israel tullaan teitä vielä kutsumaan nimellä Elävän Jumalan lapset. Edellyttää siis Rooman tuhoa tai kääntymistä Israelin puoleen.

        Onnistuuko Mahdi kun kaikki muut Arabit vastustaa Israelia jää nähtäväksi. Onnistuuko hän kääntämään Israelin kohtalon kohden siunatuksi tuloa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rakasta Herraa sinun Jumalaasi , yhtä Ainoaa kaikesta sydämestä, mielestä ja voimasta ja lähimmäistä niin kuin itseäsi.
        Jos on kansa jonka sydämeen asettuu tuo Henki niin ei se välitä vaikka itsekin joutuu synnin takia tuomiolle. Ja onhan laissa myös se kirjoitettu että on syntiuhri mahdollista toimittaa synnin tähden sekä suurena sovituspäivänä kerran vuodessa synnit saa anteeksi. Rangaistuksesta ei toki pääse siten vapaaksi täysin vaan kolmannessa ja neljännessä polvessa tulee rangaistus.
        Tarkoitan että Jumalan on tarkoitus vuodattaa henkeä koko kansalle. Ne jotka asiaa Nykyisin puhuu lähinnä profetoivat tulevaa asiantilaa.
        Oli Pyhän Kolminaisuuden takia laupeus ehkä suurin asia silti. Ja kaikki ollaan saatu laupeutta niin paljon osaksemme mm. Lääkäreiltä että jos lähtisimme vaatimaan rangaistuksia olisimme läpimätiä luonteeltamme.

        Jostain luin että maailmassa tulee aina olemaan paikkoja, jotka on 1. Pyhitetty kastamista varten 2. Pyhitetty voitelemista varten lakiin

        Tai jos ei paikkoja niin aikoja. Aika on heittää kiviä ja aika on koota kivet.

        Itse kuitenkin luulen että seuraavat 2000 vuotta maailman Henki on pääasia. Ja jos jokin muu Henki ottaa vallan on se yllätys.

        Mahdi on kuudes tuomiopäivän merkeistä ja profeetta Hoosean mainitsema lo Ammi ja lo Ruhama . Siinä eli Roomassa missä sanottiin te ette ole enää minun kansaani vaan on uusi Israel tullaan teitä vielä kutsumaan nimellä Elävän Jumalan lapset. Edellyttää siis Rooman tuhoa tai kääntymistä Israelin puoleen.

        Onnistuuko Mahdi kun kaikki muut Arabit vastustaa Israelia jää nähtäväksi. Onnistuuko hän kääntämään Israelin kohtalon kohden siunatuksi tuloa.

        Siltikään ei löydy yhtään aitouskovaa joka elää Mooseksen lakien mukaan. Kovasti fanittajia löytyy ja syykin tiedetään ;) mutta teot jäävät puuttumaan.

        Toisekseen Mooseksen jututhan on kirjoitettu juutalaisille , ennen uutta lakia jonka Jeesus toi ja maksoi hengellään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakasta Herraa sinun Jumalaasi , yhtä Ainoaa kaikesta sydämestä, mielestä ja voimasta ja lähimmäistä niin kuin itseäsi.
        Jos on kansa jonka sydämeen asettuu tuo Henki niin ei se välitä vaikka itsekin joutuu synnin takia tuomiolle. Ja onhan laissa myös se kirjoitettu että on syntiuhri mahdollista toimittaa synnin tähden sekä suurena sovituspäivänä kerran vuodessa synnit saa anteeksi. Rangaistuksesta ei toki pääse siten vapaaksi täysin vaan kolmannessa ja neljännessä polvessa tulee rangaistus.
        Tarkoitan että Jumalan on tarkoitus vuodattaa henkeä koko kansalle. Ne jotka asiaa Nykyisin puhuu lähinnä profetoivat tulevaa asiantilaa.
        Oli Pyhän Kolminaisuuden takia laupeus ehkä suurin asia silti. Ja kaikki ollaan saatu laupeutta niin paljon osaksemme mm. Lääkäreiltä että jos lähtisimme vaatimaan rangaistuksia olisimme läpimätiä luonteeltamme.

        Jostain luin että maailmassa tulee aina olemaan paikkoja, jotka on 1. Pyhitetty kastamista varten 2. Pyhitetty voitelemista varten lakiin

        Tai jos ei paikkoja niin aikoja. Aika on heittää kiviä ja aika on koota kivet.

        Itse kuitenkin luulen että seuraavat 2000 vuotta maailman Henki on pääasia. Ja jos jokin muu Henki ottaa vallan on se yllätys.

        Mahdi on kuudes tuomiopäivän merkeistä ja profeetta Hoosean mainitsema lo Ammi ja lo Ruhama . Siinä eli Roomassa missä sanottiin te ette ole enää minun kansaani vaan on uusi Israel tullaan teitä vielä kutsumaan nimellä Elävän Jumalan lapset. Edellyttää siis Rooman tuhoa tai kääntymistä Israelin puoleen.

        Onnistuuko Mahdi kun kaikki muut Arabit vastustaa Israelia jää nähtäväksi. Onnistuuko hän kääntämään Israelin kohtalon kohden siunatuksi tuloa.

        Juutalaiset ja jehovan todistajat pitävät pyhää kolminaisuutta pakanoilta kopioituna rienaavana uskon pakanallisena elementtinä.
        Asiaa selviteltyäni olen samaa mieltä.
        Kristityt on eksytetty valheprofeettojen toimesta harhaoppi suureen!!!
        😁


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Eiköhän näistä Mooseksen jutuista olisi viimeistään nyt paras luovuttaa sillä ei ketään sellaista ole joka niitä täysimääräisenä noudattaisi .

        Aika vaikea luovuttaa niin kauan kuin eletään Jahven kultissa, jolle Jahvelle Jeesus on uhrilahjana ja vietetään ehtoollista, Jahven ylipapin uhriateriointia, jolla Jeesus Kristuksena syödään kuvitelen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä.


    • Tutkikaa vanhaa testamentti sillä pallomaata ei ole olemassa!

      • Anonyymi

        Aurinko kiertää kiekkoa sanoivat ateistit mitä tahansa!


    • >>Luuk. 16:16-17: “Lain ja profeettojen aika kesti Johannekseen asti. Siitä lähtien on
      julistettu hyvää sanomaa Jumalan valtakunnasta, ja jokaista vaaditaan tulemaan sinne. Mutta laista ei häviä piirtoakaan, ennemmin katoavat taivas ja maa.”>>

      Oliko se aikaisempi sitten paha sanoma?

      Onko rikos jos ei tule Jumalan valtakuntaan. Ilmoitetaanko siitä poliisille?

      • Anonyymi

        Mistä tuo Raamatun osuus on? Ei vastaa kyllä Raamatun tekstiä, koska se Jumalan valtakunta tuli maanpäälle, jota piti julistaa, mutta usovaiset teurastamalla tosi Jumalan (Kristus) vaihtavat sen synnin valtakunnaksi. Ei sinne tulla, vaan se on meissä ja meidän ympärillämme Jeesuksen sanoin. Onko nyt taas ollut kääntäjä asialla, joka ei ymmärrä mitään itse ideasta?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tuo Raamatun osuus on? Ei vastaa kyllä Raamatun tekstiä, koska se Jumalan valtakunta tuli maanpäälle, jota piti julistaa, mutta usovaiset teurastamalla tosi Jumalan (Kristus) vaihtavat sen synnin valtakunnaksi. Ei sinne tulla, vaan se on meissä ja meidän ympärillämme Jeesuksen sanoin. Onko nyt taas ollut kääntäjä asialla, joka ei ymmärrä mitään itse ideasta?!

        Tämä unohtu:

        <<Oliko se aikaisempi sitten paha sanoma?<<

        Se on synnin valtakunta - mielipideasia onko se paha sanoma, mutta se on paha sanoma, että itsensä pelastaa kiduttamalla kuoliaaksi tosi Jumalan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä unohtu:

        <<Oliko se aikaisempi sitten paha sanoma?<<

        Se on synnin valtakunta - mielipideasia onko se paha sanoma, mutta se on paha sanoma, että itsensä pelastaa kiduttamalla kuoliaaksi tosi Jumalan.

        Ja vieläkin täsmennystä, ymmärtäkää nyt hyvänen aika, että meidän todellisuus fyysisenäkin on taivasten valtakunta, jossa olemme, elämme ja itsekin muodostumme siitä. Ei sinne mennä, eikä sinne kuolla, vaan se on meissä ja meidän ympärillämme. Ja sitä juuri todistaa jatko, ettei siitä laista - luonnonlaki - häviä piirtoakaan niin kauan kuin on maapallo. Meidän todellisuus.


      • Anonyymi

        Laki on voimassa mutta ei sitä tarvitse noudattaa.

        Selkeä kutsu rikollisille!
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laki on voimassa mutta ei sitä tarvitse noudattaa.

        Selkeä kutsu rikollisille!
        😁

        Millä tavalla ajattelisit, että luonnon lakia noudatetaan rikollisesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavalla ajattelisit, että luonnon lakia noudatetaan rikollisesti?

        Tappamalla uskon nimeen ja lukemattomia vastaavia toteutuneita esim. kansojen murhia.
        Vanhasta testamentista alkaen.
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tappamalla uskon nimeen ja lukemattomia vastaavia toteutuneita esim. kansojen murhia.
        Vanhasta testamentista alkaen.
        😁

        Eiköhän tuo ole enemmän sellainen oman pahan motiivin laki?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tuo ole enemmän sellainen oman pahan motiivin laki?!

        Ja - niinhän se oli - että hedelmistään se puu piti tuntea, mutta on melkoinen määrä sokeita uskovaisia aivan samalla 'paha motiivin lailla'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tuo ole enemmän sellainen oman pahan motiivin laki?!

        Luulen että sillä on geneettinen perusta!
        😁


    • Anonyymi

      Viimeinen sammuttakoon valot kirkoissa ennen Muslimeille myyntejä on ennustuksen.
      😁

    • Juutalaiset lakiuskovat ja fariseukset ja muut kirjanoppineet eivät tunteneet eikä uskoneet Jeesusta.
      Voidaan kysyä miksi.
      Vastaus...he eivät tunteneet Jumalaa.
      Eivät tunteneet Isää ...eivät tunteneet Poikaa.Juutalaiset ei tunteneet ketään ,koska olivat aivan eksyneitä,kuten nytkin.
      Kristuksen tuntemisessa ja Rakkauden laissa on kaikki.
      Sitä ei juutalaiset vieläkään tajua ja kävelevät eksyneinä luullen lain pelastavan ....siihen ei ole laillista mahdollisuutta Kristuksen omana.

      • Anonyymi

        Miten vaan, mutta Jeesus ITSE tulleensa vain Israelin eksyneiden lampaiden luokse, sillä:

        Raamattu, Matteus, 15/24: Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."

        Tämä päivän selvää!

        😁


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe