Uusi liitto on vain juutalaisille!!!

Anonyymi

Uusi liitto on aidosti tämänmoinen, sulkee pakanat pois!

Jer 31:31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
Jer 31:32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.

-Jeesus-

38

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eli wannabe juutalaiset ei pääse mukaan ?

      • Anonyymi

        Onkohan aloittajalta jäänyt Uuden testamentin lukeminen väliin?
        Miksi Jeesus käski saarnaamaan evankeliumia eli Uutta liittoa kaikille kansoille?
        Uusi liitto alkoi Jeesuksen syntymästä ja täydellistyi Hänen kuolemassaan.
        "Tämä on uusi liitto minun veressäni."
        "Luuk. 16:16 - Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan aloittajalta jäänyt Uuden testamentin lukeminen väliin?
        Miksi Jeesus käski saarnaamaan evankeliumia eli Uutta liittoa kaikille kansoille?
        Uusi liitto alkoi Jeesuksen syntymästä ja täydellistyi Hänen kuolemassaan.
        "Tämä on uusi liitto minun veressäni."
        "Luuk. 16:16 - Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa"

        Koska kaikki Raamatussa on tehty sekavaksi. Suurin osa kaikista kansoista ei tiedä evankeliumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan aloittajalta jäänyt Uuden testamentin lukeminen väliin?
        Miksi Jeesus käski saarnaamaan evankeliumia eli Uutta liittoa kaikille kansoille?
        Uusi liitto alkoi Jeesuksen syntymästä ja täydellistyi Hänen kuolemassaan.
        "Tämä on uusi liitto minun veressäni."
        "Luuk. 16:16 - Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa"

        Kyllä, Jeesus käski saarnata evankeliumia kaikille kansoille, mutta samoilla ehdoilla kuin juutalaisille. Siis Mooseksen laki on voimassa myös uudessa liitossa ja koskien myös pakanoita. Tosin luterilainen kirkko ei lakia noudata, koska se ei ole uudessa liitossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan aloittajalta jäänyt Uuden testamentin lukeminen väliin?
        Miksi Jeesus käski saarnaamaan evankeliumia eli Uutta liittoa kaikille kansoille?
        Uusi liitto alkoi Jeesuksen syntymästä ja täydellistyi Hänen kuolemassaan.
        "Tämä on uusi liitto minun veressäni."
        "Luuk. 16:16 - Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa"

        "Miksi Jeesus käski saarnaamaan evankeliumia eli Uutta liittoa kaikille kansoille?
        Uusi liitto alkoi Jeesuksen syntymästä ja täydellistyi Hänen kuolemassaan.
        "Tämä on uusi liitto minun veressäni.""

        Evankeliumi on oleellinen osa uutta liittoa. Jeesuksen sovitustyö mahdollistaa uuden liiton solmimisen.
        Ehtoollisviini kuvaan liiton verta.

        Uudessa liitossa Jeesus tulee asumaan uskovan sydämeen ja Jeeus kirjoittaa lakinsa sydämeen - ihmisen sisimpään.

        Mt26:28. "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan monien edestä syntien anteeksisaamiseksi."

        Hebr8:6. Mutta meidän ylipappimme on saanut niin paljon jalomman viran kuin on parempi se liitto, jonka välittäjä hän on ja joka on perustettu paremmille lupauksille.
        7. Jos tuo ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty tilaa toiselle.
        8. Mutta moittien kansaansa Jumala sanoo:
        "Kuulkaa! Päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton.
        9. Se ei ole samanlainen liitto kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa sinä päivänä, jona tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Koska he eivät pysyneet minun liitossani, en minäkään heistä välittänyt, sanoo Herra.
        10. Tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä ja kirjoitan ne heidän sydämeensä. Niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        11. Silloin ei kukaan enää opeta lähimmäistään eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra', sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan.
        12. Ja minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejään."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, Jeesus käski saarnata evankeliumia kaikille kansoille, mutta samoilla ehdoilla kuin juutalaisille. Siis Mooseksen laki on voimassa myös uudessa liitossa ja koskien myös pakanoita. Tosin luterilainen kirkko ei lakia noudata, koska se ei ole uudessa liitossa.

        "Siis Mooseksen laki on voimassa myös uudessa liitossa ja koskien myös pakanoita. "

        Mooseksen laki tulee tulkita uudessa liitossa kuten Jeesus sen tulkintaa opetti.
        Ei siis juutalaisten tavalla.


    • Anonyymi

      Tuo lakisaarnaaja yrittää kieltää ihmisiä menemästä Jeesuksen tykö. Hän elää lakiliitossa. Kummallinen harhaoppinen.

      • Anonyymi

        niinhän nää eksyttävät lahkot tekee, eivät ymmärrä Jeesuksen sanoja:
        "Ei Jumalan valtakunta tule NÄHTÄVÄLLÄ tavalla"
        Luuk: 17: 20

        lahkoissa eivät mitään muuta ymmärräkään , kuin ULKONAISEN.
        JEESUS sanoo "EI NÄHTÄVÄLLÄ", niin silloin se on niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niinhän nää eksyttävät lahkot tekee, eivät ymmärrä Jeesuksen sanoja:
        "Ei Jumalan valtakunta tule NÄHTÄVÄLLÄ tavalla"
        Luuk: 17: 20

        lahkoissa eivät mitään muuta ymmärräkään , kuin ULKONAISEN.
        JEESUS sanoo "EI NÄHTÄVÄLLÄ", niin silloin se on niin.

        Jumala asuu jokaisen uskovan sydämessä, siinä mielessä Jumalan valtakunta on jo täällä. Mutta Jeesuksen takaisin tulo tapahtuu nähtävällä tavalla. Samoin, kun Jeesus perustaa kuningaskuntansa maan päälle.


    • Anonyymi

      ArtoTTT

      Yksi Raamatun jae tällekin päivälle

      Kirje roomalaisille 15:12
      Jesaja taas sanoo: – Iisain juuresta nousee verso, joka kohoaa kansojen hallitsijaksi. Häneen kansat panevat toivonsa.

      • Sellaista kansojen hallitsijaa ei ole näkynyt. Hitler kyllä pyrki sellaiseksi.


    • Anonyymi

      Kyllä uusi liitto ja pelastus kuuluu myös pakanoille.

      Psalmit:
      22:26 Sinusta on minun ylistyslauluni suuressa seurakunnassa; minä täytän lupaukseni häntä pelkääväisten edessä.
      22:27 Nöyrät saavat syödä ja tulevat ravituiksi; ne, jotka etsivät Herraa, ylistävät häntä. Teidän sydämenne on elävä iankaikkisesti.
      22:28 Kaikki maan ääret muistavat tämän ja palajavat Herran tykö; kaikki pakanain sukukunnat kumartavat häntä;
      22:29 sillä Herran on kuninkuus, ja hän on hallitseva pakanoita.
      22:30 Kaikki maan mahtavat syövät ja kumartavat; hänen edessään polvistuvat kaikki, jotka mullan alle astuvat eivätkä voi elossa pysyä.
      22:31 Jälkeentulevaiset palvelevat häntä, tuleville polville kerrotaan Herrasta.
      22:32 He tulevat ja julistavat vastedes syntyvälle kansalle hänen vanhurskauttaan, että hän on tämän tehnyt.

    • Anonyymi

      Alunperin Jeesus:

      Menkää ja tehkää kaikki Juutalaiset kansat opetuslapsikseni.
      Vanha testamentti on raamatussa yleensä ottaenkin todistuksena kristuksen tulemisesta, mutta pakanat väärensivät sitä!

      Tämä todistaa käsitykseni oikeaksi:

      "Jer 31:31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
      Jer 31:32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra."

      😁

    • Anonyymi

      > Uusi liitto on vain juutalaisille!!!

      Mielestäni Raamattu ei sano noin. Mutta, se ei kyllä olisi ongelma, koska kaikista kansoista voi tulla Juutalaisia.

      • Anonyymi

        Etkö osaa lukea vai ymmärtämisen vaikeus vai usko valheisiin?
        😁


      • Raamatussa on vain Israel. Ja siellä juutalaiset Jeesus mukaanluettuna.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Raamatussa on vain Israel. Ja siellä juutalaiset Jeesus mukaanluettuna.

        Mutta Jeesus käski kastaa kaikki maailman juutalaiset opetuslapsikseen!
        Raamatussa tunnettiin muutkin alueet kuten Rooman!
        😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö osaa lukea vai ymmärtämisen vaikeus vai usko valheisiin?
        😁

        Valheita on mahdoton ymmärtää.
        😬


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Jeesus käski kastaa kaikki maailman juutalaiset opetuslapsikseen!
        Raamatussa tunnettiin muutkin alueet kuten Rooman!
        😁

        Ei vaan kaikki kansat.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Valheita on mahdoton ymmärtää.
        😬

        Juuri näin.
        Et ikinä tajua alla olevaa!


        "Jer 31:31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
        Jer 31:32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra."

        😁


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Ei vaan kaikki kansat.

        Juutalaiset kansat.

        Jossain kokouksessa tai tilaisuudessa poistettiin sana juutalaiset!
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin.
        Et ikinä tajua alla olevaa!


        "Jer 31:31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
        Jer 31:32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra."

        😁

        Jeesus ei tullut sun vuoksi jollet ole syntynyt juutalaisesta naisesta!
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö osaa lukea vai ymmärtämisen vaikeus vai usko valheisiin?
        😁

        > Etkö osaa lukea vai ymmärtämisen vaikeus vai usko valheisiin?

        Itse uskon Jeesusta ja Raamattua ennemmin kuin sinua.

        Jokainen ihminen voi tulla Jeesuksen opetuslapseksi. Ja heille kaikille on tarjolla Jeesuksen kautta uusi liitto.

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        Mat.28:19-20

        "Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni." Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan."
        Luuk. 22:19-20

        Jokainen, joka ottaa osaa ehtoolliseen, ottaa myös osaa tuohon uuteen liittoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Etkö osaa lukea vai ymmärtämisen vaikeus vai usko valheisiin?

        Itse uskon Jeesusta ja Raamattua ennemmin kuin sinua.

        Jokainen ihminen voi tulla Jeesuksen opetuslapseksi. Ja heille kaikille on tarjolla Jeesuksen kautta uusi liitto.

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        Mat.28:19-20

        "Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni." Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan."
        Luuk. 22:19-20

        Jokainen, joka ottaa osaa ehtoolliseen, ottaa myös osaa tuohon uuteen liittoon.

        Vanha testamentti on uudelleen käännettävä tai poistettava jumalan sanasta sitten!

        Et varmaan ikinä tajua alla olevaa!

        "Jer 31:31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
        Jer 31:32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra."

        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha testamentti on uudelleen käännettävä tai poistettava jumalan sanasta sitten!

        Et varmaan ikinä tajua alla olevaa!

        "Jer 31:31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
        Jer 31:32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra."

        😁

        > "Jer 31:31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;...

        Tuo liitto on tehty Jeesukse kautta, koska hänen julistamien sanojen kautta ihmisessä voi tapahtua se muutos, jossa henkilö syntyy uudesti.

        http://www.kolumbus.fi/r.berg/Uudesti_syntynyt.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > "Jer 31:31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;...

        Tuo liitto on tehty Jeesukse kautta, koska hänen julistamien sanojen kautta ihmisessä voi tapahtua se muutos, jossa henkilö syntyy uudesti.

        http://www.kolumbus.fi/r.berg/Uudesti_syntynyt.html

        Pakanat not included!
        Pakanat eivät kuulu sopimukseen vanhassa testamentissa!!!
        😁


    • Anonyymi

      Ja kaikki fundamentalistit vaikenevat raamatun sanasta näissä tapauksissa.😤

      • Anonyymi

        Ennustus jeesuksesta!

        "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennustus jeesuksesta!

        "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton

        Tuohon Uuden liiton piiriin kuuluvat kaikki kansat:
        Room 1

        "Minä en häpeä evankeliumia, sillä se on Jumalan voima ja se tuo pelastuksen kaikille, jotka sen uskovat, ensin juutalaisille, sitten myös kreikkalaisille. Siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon. Onhan kirjoitettu: »Uskosta vanhurskas saa elää.»


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon Uuden liiton piiriin kuuluvat kaikki kansat:
        Room 1

        "Minä en häpeä evankeliumia, sillä se on Jumalan voima ja se tuo pelastuksen kaikille, jotka sen uskovat, ensin juutalaisille, sitten myös kreikkalaisille. Siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon. Onhan kirjoitettu: »Uskosta vanhurskas saa elää.»

        Ei uuteen liittoon, vaan tuossa tapauksessa evankeliumi juutalaisille ja kreikkalaisille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon Uuden liiton piiriin kuuluvat kaikki kansat:
        Room 1

        "Minä en häpeä evankeliumia, sillä se on Jumalan voima ja se tuo pelastuksen kaikille, jotka sen uskovat, ensin juutalaisille, sitten myös kreikkalaisille. Siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon. Onhan kirjoitettu: »Uskosta vanhurskas saa elää.»

        Raamatun seuraavalle käännöskomitealla ehdotus, jota on ilmiselvästi käytetty aikaisemminkin!

        Jer 31:31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton, sitten myös kreikkalaisillekin;
        Jer 31:32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.

        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun seuraavalle käännöskomitealla ehdotus, jota on ilmiselvästi käytetty aikaisemminkin!

        Jer 31:31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton, sitten myös kreikkalaisillekin;
        Jer 31:32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.

        😁

        Linkitys vanhan testamentin ja uuden testamentin välillä vaatii Jeesuksen osalta lisätoimenpiteitä raamatun uudistuksissa!
        😁


    • Paavali, joka oli juutalainen, julisti evankeliumia myös pakanoille. Tietenkin uusi liitto koskee kaikkia ihmisiä, ketkä vaan vastaanottavat pelastuksen Jeesuksen veren kautta.

      • Anonyymi

        Jeesuksen piti tulla kohta joten Paavali kehoitti olla menemättä naimisiin.
        Silti seuraajat menivät.
        😁


      • Anonyymi

        Vanhan testamentin profeetat tarkoittivat AINOASTAAN juutalaisia!!!
        😁


    • Tällaiset pilkka aloitukset pitäisi ylläpidon poistaa.

      • Anonyymi

        Fundamentalistiset löydöt raamatusta ovat sinusta pilkkaa???
        😁


    • Anonyymi

      Vanhan testamentin Jumala kertoi uudesta tulevasta sopimuksesta vain juutalaisten kanssa!!!
      😁

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      431
      13417
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      61
      2634
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2602
    4. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      156
      2594
    5. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      37
      2087
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      171
      2048
    7. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      1967
    8. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      42
      1535
    9. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      63
      1500
    10. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      22
      1470
    Aihe