Pyhällä Hengellä on monenlaisia eri tehtäviä ja Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
Raamatun mukaan Jumalalla on seitsemän erilaista Pyhää Henkeä, joilla on kaikilla on eri tehtäviä.
(Ilm.kirja)
Jeesuksen helluntaina maan päälle lähetty Henki on nimeltään Totuuden Henki, jonka 3000 ihmistä saivat sydämeensä Kristillisessä kasteessa.
Kristittyjen kasteessa ihminen saa Jeesuksen omaa uskon Henkeä sinetiksi kuulumisesta Jeesuksen opetuslapseksi. Jeesukselta kasteessa lahjaksi tuleva uskon Henki on nimeltään Totuuden Henki (Toinen Puolustaja):
Kristuksen omaksi lapsena kastettu on saanut kasteessa Totuuden Hengen,
eli Jeesuksen usko on tullut lapseen sisällisesti. Jeesus on lahjauskon esikuva Jeesuksen mittapuun mukaan.
Kristittyjen kasteessa tapahtuu paljon asioita, jotka helluntailaiset kieltää kaikki.
Fariseukset oli aikansa helluntailaisia, he eivät tunnustaneet syntisyyttään Jordanilla, kun Johannes kastoi vain ne, jotka tunnustivat syntinsä ja he saivat synnin anteeks KASTEESSA. Uuden liiton kasteen perusmerkitys on ihan sama. Syntien anteeksisaaminen ja lisäksi Jeesuksen taivaasta lähettämän Totuuden Hengen lahjan vastaanottaminen.
Helluntailaisuus on EKSYTYS.
Pakene Sodomasta, jos se suinkin on mahdollista.
Muista Lootin vaimoa.
Jumalan seitsemän Pyhää Henkeä.
14
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ihmisen omat uskonratkaisut ja oma usko on sitä tyhjänpäiväistä päänuskoa.
Ilm. 14:12
"Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja
Jeesuksen uskon."
Jeesuksen kasteessa lahjaksi antamaa, hänen omaa uskon Henkeä meissä,
on sitä pelastavaa sydämen uskoa, jonka Jumala näkee.
2. Kor. 4:13 "Mutta koska meillä on sama uskon Henki, niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun" Minä luulen, että nuo seitsemän henkeä kuuluvat samaan salaiseen vihkimykseen kuin seitsemän ukkostakin. Lienevätkö jopa synonyymeja?
- Anonyymi
Tuossa on kyseessä kuvakieli, joka kuvaa yhden Pyhän hengen seitsemää erilaista ominaisuutta. Loppujen lopuksi se kuva Jumalan ominaisuuksia.
- Anonyymi
Viitannet Jesajan kirjan luvun 11 alun jakeisiin
"Iisain kannosta nousee verso,
vesa puhkeaa sen juuresta ja kantaa hedelmää. Hänen ylleen laskeutuu Herran henki,
viisauden ja ymmärryksen henki,
taidon ja voiman henki,
totuuden tuntemisen ja Herran pelon henki..." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vesa puhkeaa sen juuresta ja kantaa hedelmää. Hänen ylleen laskeutuu Herran henki,
taidon ja voiman henki,
totuuden tuntemisen ja Herran pelon henki..."Jumalan valtakunassa kaikki muut ovat pelkkiä henkiä, paitsi Jeesus, jolla on lisäksi maan päällä asumista varten kasteessa luotu fyysinen ruumiis. Jeesusken omaa Henkeä kutsutaan Totuuden Hengeksi, erotukseksi muista taivaan Hengistä.
Ilm. 4:5
"Valtaistuimesta lähti salamoita ja kuin ukkosen jyly. Sen edessä oli seitsemän soihtua, Jumalan seitsemän henkeä."
Seitsemän erilaista Pyhää Henkeä tekee erilaisia tehtäviä.
kuten;
1. Kun. 22:22
Henki vastasi: 'Minä lähden sinne ja menen valheen henkenä jokaisen hänen profeettansa suuhun.' Silloin Herra sanoi: 'Eksytä sinä hänet, sinä pystyt siihen. Mene ja tee niin.' - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan valtakunassa kaikki muut ovat pelkkiä henkiä, paitsi Jeesus, jolla on lisäksi maan päällä asumista varten kasteessa luotu fyysinen ruumiis. Jeesusken omaa Henkeä kutsutaan Totuuden Hengeksi, erotukseksi muista taivaan Hengistä.
Ilm. 4:5
"Valtaistuimesta lähti salamoita ja kuin ukkosen jyly. Sen edessä oli seitsemän soihtua, Jumalan seitsemän henkeä."
Seitsemän erilaista Pyhää Henkeä tekee erilaisia tehtäviä.
kuten;
1. Kun. 22:22
Henki vastasi: 'Minä lähden sinne ja menen valheen henkenä jokaisen hänen profeettansa suuhun.' Silloin Herra sanoi: 'Eksytä sinä hänet, sinä pystyt siihen. Mene ja tee niin.'Jes. 45:7 minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jes. 45:7 minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän.
Kristittyjen kasteessa saaman Hengen ominaisuuksia ovat: usko, toivo, rakkaus, rauha, ilo ja terve harkintakyky.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
taidon ja voiman henki,
totuuden tuntemisen ja Herran pelon henki..."Seitsemän taivasta
Pyhien kirjojen mukaan on seitsemän taivasta. Jokaisen välillä on juopa, kuten edellä puheena olleessa vertauksessa sanotaan. Näissä eri osastoissa voivat vapaasti liikkua vain erittäin kehittyneet olennot. Muut ovat niissä vallitsevien lakien alaisia. Paavali kertoo, että hänet "temmattiin kolmanteen taivaaseen" ja hän "kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua". (II Kor. 12. luku) Eräs apokryfinen kirja, "Kahdentoista patriarkan testamentti" kertoo seuraavaa:
"Kuule siis seitsemästä taivaasta. Alin on sen tähden pimeä, koska se näkee ihmisten pahat teot. Toisessa taivaassa on tuli, lumi, jää, valmistettuna Jumalan suurta tuomiopäivää varten. Siinä ovat kaikkien niiden henget, jotka palvelevat jumalattomien rangaistukseksi. Kolmannessa taivaassa ovat ne sotavoimat, jotka ovat määrätyt Harhan ja Beliarin hengille kostamaan tuomion päivänä. Ne, jotka ovat näiden yläpuolella neljännessä (ja siitä ylöspäin.) ovat pyhiä. Siinä taivaassa, joka on kaikkien yläpuolella, asuu korkeimman suuri kunnia, kaiken pyhyyden yläpuolella. Seuraavassa (= kuudennessa) taivaassa ovat Herran kasvojen Enkelit*, jotka palvelevat ja rukoilevat Herraa vanhurskaitten ylikäymisten puolesta. Sen alapuolella (viidennessä) ovat ne enkelit, jotka tuovat Herran kasvojen enkeleille vastaukset. Sen jälkeisessä taivaassa ovat valtaistuimet ja herraudet, joissa viritetään alituisesti Jumalalle ylistyksiä.* - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seitsemän taivasta
Pyhien kirjojen mukaan on seitsemän taivasta. Jokaisen välillä on juopa, kuten edellä puheena olleessa vertauksessa sanotaan. Näissä eri osastoissa voivat vapaasti liikkua vain erittäin kehittyneet olennot. Muut ovat niissä vallitsevien lakien alaisia. Paavali kertoo, että hänet "temmattiin kolmanteen taivaaseen" ja hän "kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua". (II Kor. 12. luku) Eräs apokryfinen kirja, "Kahdentoista patriarkan testamentti" kertoo seuraavaa:
"Kuule siis seitsemästä taivaasta. Alin on sen tähden pimeä, koska se näkee ihmisten pahat teot. Toisessa taivaassa on tuli, lumi, jää, valmistettuna Jumalan suurta tuomiopäivää varten. Siinä ovat kaikkien niiden henget, jotka palvelevat jumalattomien rangaistukseksi. Kolmannessa taivaassa ovat ne sotavoimat, jotka ovat määrätyt Harhan ja Beliarin hengille kostamaan tuomion päivänä. Ne, jotka ovat näiden yläpuolella neljännessä (ja siitä ylöspäin.) ovat pyhiä. Siinä taivaassa, joka on kaikkien yläpuolella, asuu korkeimman suuri kunnia, kaiken pyhyyden yläpuolella. Seuraavassa (= kuudennessa) taivaassa ovat Herran kasvojen Enkelit*, jotka palvelevat ja rukoilevat Herraa vanhurskaitten ylikäymisten puolesta. Sen alapuolella (viidennessä) ovat ne enkelit, jotka tuovat Herran kasvojen enkeleille vastaukset. Sen jälkeisessä taivaassa ovat valtaistuimet ja herraudet, joissa viritetään alituisesti Jumalalle ylistyksiä.*Vastaa ihmisen chakroja, tai sateenkaaren värejä.
- Anonyymi
Näin on, mutta aloittaja itse kieltää Pyhän Hengen siten kuin Hänet kristinuskossa tunnustetaan, yhdeksi Yhden Pyhän Kolminaisuuden persoonaksi ja opettaa Jumalan Yhdestä Kolminaisuudesta irrallisia Pyhiä Henkiä olevan seitsemän, ei Yksi.
Kissoilla on 9 henkeä.
- Anonyymi
Aloittaja: "Raamatun mukaan..."
Saisko linkit? Lainauksen tuosta "Raamatun" kohdasta?
Muutoin epäiltävissä, että aloittaja perustaa Pyhän Hengen pilkkansa juutalaiseen okkultismiin, eli Kabbalaan tai Talmudiin. - Anonyymi
Tämä ketju on mitä oivallisin esimerkki helluntailaisuuden henkivalloista.
Itse keksittyjä oppeja.
Kristittyjä he eivät ole.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 934700
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?854009Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1583807Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1162648Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1352598- 432161
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282077Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261850- 881729
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91717