Hallitus peruu maakuntavaalit ensi viikolla!

Anonyymi

Tuttavien kanssa keskustellessa on käynyt selväksi, että halukkuus mennä äänestyskoppiin, jossa edellinen kävijä saattoi kantaa omikronia on erittäin heikkoa. Vanhemmat henkilöt kieltäytyvät kokonaan, mutta nuoremmat vielä empivät. Tosin heilläkin on näkemys, että koko maakuntauudistus on vain uutta kallista byrokratiaa, joka vain heikentää nykyista palvelutasoa. Miksi osallistua tuollaiseen haitalliseen kehitykseen millään tavoin?

Hallitus varmaan kertoo, miksi vaalien siirtäminen on nyt tällä kertaa niin kovin vaikeaa koronan iskeytyessä tsunamin tavoin yhteiskuntaamme, kun se edellisellä kerralla oli suorastaan välttämätöntä persujen ollessa niskan päällä.

22

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kotkassa on suuunniteltu koulujen pihoille pieniä lämmitettyjä äänestyskoppeja, jotka ovat tartuntatautilääkärin mielestä se kaikkein pahin ratkaisu koronan leviämisen kannalta. Oikeusministeriössä olisi pitänyt näitäkin miettiä ajoissa. Jälleen täysi sekamelska.

    • "Edellisellä kerralla"

      Kuule, ei ollut rokotteita saatu edellisellä. Espanjantauti kesti kolme vuotta. Taitaa mennä sama tälläkin. Nyt kun on rokotettu, on aika jo päästää tauti leviämään. Jos joku tollo ei ottanut rokotteita, kärsiköön.

      Mutta kuten muut virukset, saattaa tämä jo laantua, eikä jaksa tappaa kuten alussa. Silloin strategia onnistui täydellisesti.

      Jäämme seuraamaan.

      • Anonyymi

        Vaan kun omikron on keksinyt keinot kiertää rokotteen. Otahan asioista selvää. Katselet samalla, mitä Covid-long tarkoittaa noin väestötasolla! Virus saattaa laantua, mutta uusia variantteja syntyy sitä nopeammin, mitä enemmän tautia on maailmalla ja vastaavasti rokotteiden päivittäminen käy yhä vaikeammaksi ja monimutkaisemmaksi. Seuraava ongelma-variantti voi hyvinkin olla omikronin tavoin leviävä, mutta suoraan keuhkoihin menevä ja sitä kautta tappava. Voisinpa olla yhtä huoleton kuin sinä, huokaus!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaan kun omikron on keksinyt keinot kiertää rokotteen. Otahan asioista selvää. Katselet samalla, mitä Covid-long tarkoittaa noin väestötasolla! Virus saattaa laantua, mutta uusia variantteja syntyy sitä nopeammin, mitä enemmän tautia on maailmalla ja vastaavasti rokotteiden päivittäminen käy yhä vaikeammaksi ja monimutkaisemmaksi. Seuraava ongelma-variantti voi hyvinkin olla omikronin tavoin leviävä, mutta suoraan keuhkoihin menevä ja sitä kautta tappava. Voisinpa olla yhtä huoleton kuin sinä, huokaus!

        Koita vielä etsiä parempaa tietoa.

        Rokotteet suojaavat riittävästi myös Omikroniin. Siksi tehohoitopaikat eivät täyty vaikka tautimäärät kymmenkertaistuu.

        Virukset muuttuvat aina, eikä tässä mitään uutta. Yksi nainen oli sairastanut tätä Covidia 10 kuukautta (koska hänellä HIV), virus muuttui yksin hänessä 30 kertaa.

        Kaikki aikaisemmatkin (myös kausi-influenssa muuttuu koko ajan). Mutta rokotteet tehdään viruksen osaan joka ei muutu kovin herkästi. Eli rokote suojaa kyllä. Taudin alkuvaiheessa joudumme muuttamaan rokotetta koska silloin virus muuntautuu eniten, kunne s parhaiten tarttuva muuttuu valtavirukseksi.

        Kaikki on mahdollista, mutta apuna on vain rokote. Yleensä, mitä tappavampi tauti on, sitä helpompi se on eristää. Ja mitä lievempi, sitä vaikeampi.

        Näin on ollut, mutta aina on mahdollista, että tulee pahempiakin. Tämä ei nyt siltä näytä.

        Ennusteet taudista olivat paljon pahempia kun epidemia alkoi. Rokotteet tulevat nopemmin koska niitä on opittu valmistamaan edellisistä malleista ja tietokone on myös apuna.

        Tanska jo ennusti, että korona ohi heillä maaliskuussa. Minä ennustan että kesällä.

        Näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan kun omikron on keksinyt keinot kiertää rokotteen. Otahan asioista selvää. Katselet samalla, mitä Covid-long tarkoittaa noin väestötasolla! Virus saattaa laantua, mutta uusia variantteja syntyy sitä nopeammin, mitä enemmän tautia on maailmalla ja vastaavasti rokotteiden päivittäminen käy yhä vaikeammaksi ja monimutkaisemmaksi. Seuraava ongelma-variantti voi hyvinkin olla omikronin tavoin leviävä, mutta suoraan keuhkoihin menevä ja sitä kautta tappava. Voisinpa olla yhtä huoleton kuin sinä, huokaus!

        Kannattaa myös seurata ihmisen elinikää. Kun se vaan kasvaa, on tiede onnistunut liiankin hyvin.

        Siinä vaiheessa jos elinikä alkaa pudota, joudumme harkitsemaan uudelleen. Minun nuoruudessani olivat vanhuksia 50 vuotiaat. Heille ostettiin kiikkutuoli lahjaksi. 60 vuotiaat kuolivat miten sattuu. Eli kannattaa jatkaa tätä lääketiedelinjaa. Terveys myös parantunut, sillä minä sairastin kaikki rokot ja sikotaudit yms. Kuumeessa viikon ja sairaan kaksi, kylmiöä kääreitä ja lakanoita päälle, ettei kutinaan mene hermot.

        Nyt 5 lasta, eikä kenelläkään näitä tauteja.


    • Anonyymi

      Kun vaaleja siirretään, vaatii persu että niitä ei saa siirtää. Kun vaaleja ei siirretä, vaatii persu että niitä pitää siirtää.

      Kuinkas muutenkaan.

      • Anonyymi

        Persu osaa katsoa asioita myös terveysturvalliuus huomioiden, toisin kuin vaikkapa sinä, heh?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persu osaa katsoa asioita myös terveysturvalliuus huomioiden, toisin kuin vaikkapa sinä, heh?

        Persu osaa katsoa asioita vain päinvastaisesti kuin muut.


      • Anonyymi

        Edelliset vaalit siirrettiin RKP:n painostuksesta.


      • Persut huutavat aina vastaan oli miten oli. Se saa hölmöt äänestämään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Persu osaa katsoa asioita myös terveysturvalliuus huomioiden, toisin kuin vaikkapa sinä, heh?

        Persu on vain mölyapina, ei muuta!


    • Anonyymi

      Päivittäkäähän tietojanne, omikron on juuri nyt lähtenyt vauhdilla täyttämään sairaalapaikkoja. Seuraavaksi lähtee tehohoitoipaikat täyttymään, jota kuolemat jossain määrin vaimentaa. Omikron tuli kuitenkin vasta Joulun aikoihin maahan.
      Long-Covid joka toiselle aikuiselle.

      • Matematiikka (ei myöskään lääketiede) ole sinun lajisi. Valitan.


    • Anonyymi

      Vaalit halutaan pitää, täytyy saada rahat jakoon ja uusia korkeapalkkaisia virkamiehiä etuuksien piiriin.

    • Anonyymi

      Joo, persujen ei kannata mennä äänestämään, äänestyskopit on rakennettu nimenomaan tartuttamaan vähä-älyisiä.

      • Anonyymi

        Älä siellä höpötå , tarttuu vasta 17.00.01 tai 18.00.01 jälkeen riippuu paikasta !


      • Anonyymi

        Ja etenkin vähä-älyisia rokottamattomia.


    • Anonyymi

      Jätän äänestämättä, minimoin riskit.

    • Anonyymi

      Vain persut ovat näissä vaaleissa oikealla asialla, mutta koska en voi äänestää persuja, niin en siis äänestä ketään.

    • Anonyymi

      Useimmat ovat juuri tuossa tilanteessa. Sutta tulee teit niin tai teit näin, pikkuhutsut vaan porskuttaa.

    • Anonyymi

      Yleensä äänestän, nyt kyllä mietin, että äänestänkö ollenkaan.

    • Anonyymi

      Vaalit pitäisi siirtää tuonnemmaksi. Koronatilanne vaikuttaa aivan varmasti äänestysaktiivisuuteen. Eikä siihen olisi varaa näin tärkeän muutoksen yhteydessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe