Hei, olen 16-vuotias poika ja minulla on ongelmia. Näen kahtena elikkä sitä lähempänä jokin juttu on minua niin sitä helpommin näen sen kahtena, vaikka sormi tai joku esine tai jos katson telkkaria liian läheltä niin näen helposti kahtena. Kun pistän sormeni lähelle silmiäni niin se "heijastuu" toinen läpinäkyvä sormi mikä menee vasemmalle jos en ihan väärässä ole, ja jos peitän toisen silmän näen normaalisti eli en silloin pysty näkemään kahtena mutta tausta on sumeana vain kun toinen silmä on peitetty ja sormi on lähellä silmääni. Varmaan pitäisi mennä lääkäriin ja silmäleikkaukseen mutta pelkään liikaa. Ja minulla on vielä toinen juttu en ole varma liittyykö se tähän samaan asiaan mutta pystyn halutessani sumentamaan näköäni mutta jos sumennan sitä liikaa niin näen sen kahtena sumennettuna. Ja vielä tähän se että näen kahtena silloin kun itse halun mutta jos jokin esine tulee liian lähelle näköäni niin näen sitten taustan kahtena.
Toivottavasti osaatte auttaa. Kiitos
Kahtena näkeminen
3
214
Vastaukset
- Anonyymi
Varaa aika optikolle ilmaiseen näöntarkastukseen. Siellä näkö tutkitaan perusteellisesti. Voit myös kysellä siellä asiantuntialta.
Kouluterveydenhoitaja saattaisi myös antaa lähetteen lääkärille tarvittaessa. Moi, mulla oli samanlainen ongelma. Mulla oli karsastusaste niin suuri, ettei sitä prismalinssillä voinut korjata joten leikkaus oli tarpeen. Näin kahtena. Lääkäriä ei kannata pelätä. Itse jouduin magneettikuvaukseen jotta saadaan varmuus siitä ettei vika ole aivoissa, mutta eipä sekään kummoinen ollut. Toukokuussa oli sitten karsastusleikkus eikä sekään kummoinen ollut. Koska olen toistaiseksi alaikäinen, mut nukutettiin leikkauksen ajaksi. Leikkauksen jälkeen silmä oli erittäin punainen ja oli hiekantunnetta. Hiekantunne meni mutta silmä punertaa edelleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1384926Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.1082590- 661633
Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k121433- 581330
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E1581241- 2611177
Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast34917Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim49896Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.41859