Kahtena näkeminen

Hei, olen 16-vuotias poika ja minulla on ongelmia. Näen kahtena elikkä sitä lähempänä jokin juttu on minua niin sitä helpommin näen sen kahtena, vaikka sormi tai joku esine tai jos katson telkkaria liian läheltä niin näen helposti kahtena. Kun pistän sormeni lähelle silmiäni niin se "heijastuu" toinen läpinäkyvä sormi mikä menee vasemmalle jos en ihan väärässä ole, ja jos peitän toisen silmän näen normaalisti eli en silloin pysty näkemään kahtena mutta tausta on sumeana vain kun toinen silmä on peitetty ja sormi on lähellä silmääni. Varmaan pitäisi mennä lääkäriin ja silmäleikkaukseen mutta pelkään liikaa. Ja minulla on vielä toinen juttu en ole varma liittyykö se tähän samaan asiaan mutta pystyn halutessani sumentamaan näköäni mutta jos sumennan sitä liikaa niin näen sen kahtena sumennettuna. Ja vielä tähän se että näen kahtena silloin kun itse halun mutta jos jokin esine tulee liian lähelle näköäni niin näen sitten taustan kahtena.

Toivottavasti osaatte auttaa. Kiitos

3

271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Varaa aika optikolle ilmaiseen näöntarkastukseen. Siellä näkö tutkitaan perusteellisesti. Voit myös kysellä siellä asiantuntialta.
      Kouluterveydenhoitaja saattaisi myös antaa lähetteen lääkärille tarvittaessa.

• Lisään vielä sen että näen kahtena aina halutessani, onko ongelma aivoissani?

• Moi, mulla oli samanlainen ongelma. Mulla oli karsastusaste niin suuri, ettei sitä prismalinssillä voinut korjata joten leikkaus oli tarpeen. Näin kahtena. Lääkäriä ei kannata pelätä. Itse jouduin magneettikuvaukseen jotta saadaan varmuus siitä ettei vika ole aivoissa, mutta eipä sekään kummoinen ollut. Toukokuussa oli sitten karsastusleikkus eikä sekään kummoinen ollut. Koska olen toistaiseksi alaikäinen, mut nukutettiin leikkauksen ajaksi. Leikkauksen jälkeen silmä oli erittäin punainen ja oli hiekantunnetta. Hiekantunne meni mutta silmä punertaa edelleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3432
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3252
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      3108
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      51
      2678
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1983
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1880
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      88
      1559
    9. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      40
      1475
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1360
    Aihe