Ihminen on luonnostaan syntinen ja menettänyt yhteytensä Jumalaan.
>>Room. 3:23 "Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla"Room. 10:9 "Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11. Sanoohan Raamattu:
"Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
Miten voin tulla uskoon...
3
285
Vastaukset
- uskon kautta
Ei ihmisen oma usko pelasta, vaan se usko, jonka Jumala vaikuttaa. Oikea usko on Jumalan teko jo lapsena kasteessa, jolloin Pyhän Hengen lahja synnyttää lapsenuskon ja silloin lapsi syntyy uudesti ylhäältä "vedestä ja Hengestä" (Joh.3:5) Kaste on uudestisyntymisen peso. Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa, niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle, sanoo Jeesus.
Opetat ihmisestä lähtevää uskoa, jota täydentää ihmisen teko lahkokaste perään. Niissä perustus on
väärä. Sillä tavoin tehdään käännynnäisiä.>>Kirjoitit-
>>Ei ihmisen oma usko pelasta, vaan se usko, jonka Jumala vaikuttaa. Oikea usko on Jumalan teko jo lapsena kasteessa, jolloin Pyhän Hengen lahja synnyttää lapsenuskon ja silloin lapsi syntyy uudesti ylhäältä "vedestä ja Hengestä">Kirjoitin nimittäin näin->
"Tämä "uudestisyntyminen" tapahtuu "Ylhäältä" Jumalan Sanaan uskomisen välityksellä, sisäisenä "sydämen" mielenmuutoksena Jumalaa kohtaan, sillä Jeesus on tuo Jumalan SANA! Katoamaton elämän "siemen"! Se on se Jeesuksen Ristin sanoma jossa on syntiseen mieleen vaikuttava parannuksenteon voima"!
Apostoli Pietari mainitsee "uudestisyntymisen" lähteen! Se on Jumalan Sana! =(Jeesus)!
>>1 Piet 1:23
"te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän -SANAN- kautta"!>Kirjoitat-
>>Opetat ihmisestä lähtevää uskoa, jota täydentää ihmisen teko lahkokaste perään.
>>>"uudestisyntyminen" tapahtuu "Ylhäältä" Jumalan Sanaan uskomisen välityksellä, sisäisenä "sydämen" mielenmuutoksena Jumalaa kohtaan, sillä Jeesus on tuo Jumalan SANA!
Apostoli Pietari mainitsee "uudestisyntymisen" lähteen! Se on Jumalan Sana! =(Jeesus)!
>>1 Piet 1:23
"te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän -SANAN- kautta"!- Misseris
Ymmärrän niin että "haistoit" TaistoRa:n upotuskasteen kannattajaksi.
Minä olen luterilainen, mutta olen täysin samaa mieltä sanasta sanaan TaistoRa:n kanssa! Ja olen samaa mieltä myös sinun kanssasi! Olen nimittäin uudestisyntynyt aikuisena Jumalan Sanasta ja Pyhän Hengen vaikutuksesta vaikka jopa rimpuilin uskoontuloa vastaan väitteellä että "onhan minut jo lapsena kastettu eikö se riitä". Koska olen saanut tässä uudestisyntymässä kasteen Hes 36:25-27 sekä Joh 3:3-5 mukaan, enkö tekisikin syntiä Herraani vastaan menemällä uudestaan ihmisen suorittamalle kasteelle? Tämä on kuitenkin henkilökohtainen uskoontulokokemus, jota ei voi soveltaa kaikkiin. Rakas ystäväni ja "sisareni Jeesuksessa" on helluntailainen! Kastetapa on siis henkilökohtainen ja mielestäni ihmisen ja Jumalan välinen asia. Mutta miten paljon siitä riidelläänkään uskovien kesken rakkaudettomasti ja häpeällisesti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433404Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan172622Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3762516Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!811740- 861395
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541070SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs70975- 74945
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.26771Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l4724