Ihminen on luonnostaan syntinen ja menettänyt yhteytensä Jumalaan.
>>Room. 3:23 "Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla"Room. 10:9 "Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11. Sanoohan Raamattu:
"Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
Miten voin tulla uskoon...
3
338
Vastaukset
- uskon kautta
Ei ihmisen oma usko pelasta, vaan se usko, jonka Jumala vaikuttaa. Oikea usko on Jumalan teko jo lapsena kasteessa, jolloin Pyhän Hengen lahja synnyttää lapsenuskon ja silloin lapsi syntyy uudesti ylhäältä "vedestä ja Hengestä" (Joh.3:5) Kaste on uudestisyntymisen peso. Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa, niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle, sanoo Jeesus.
Opetat ihmisestä lähtevää uskoa, jota täydentää ihmisen teko lahkokaste perään. Niissä perustus on
väärä. Sillä tavoin tehdään käännynnäisiä.>>Kirjoitit-
>>Ei ihmisen oma usko pelasta, vaan se usko, jonka Jumala vaikuttaa. Oikea usko on Jumalan teko jo lapsena kasteessa, jolloin Pyhän Hengen lahja synnyttää lapsenuskon ja silloin lapsi syntyy uudesti ylhäältä "vedestä ja Hengestä">Kirjoitin nimittäin näin->
"Tämä "uudestisyntyminen" tapahtuu "Ylhäältä" Jumalan Sanaan uskomisen välityksellä, sisäisenä "sydämen" mielenmuutoksena Jumalaa kohtaan, sillä Jeesus on tuo Jumalan SANA! Katoamaton elämän "siemen"! Se on se Jeesuksen Ristin sanoma jossa on syntiseen mieleen vaikuttava parannuksenteon voima"!
Apostoli Pietari mainitsee "uudestisyntymisen" lähteen! Se on Jumalan Sana! =(Jeesus)!
>>1 Piet 1:23
"te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän -SANAN- kautta"!>Kirjoitat-
>>Opetat ihmisestä lähtevää uskoa, jota täydentää ihmisen teko lahkokaste perään.
>>>"uudestisyntyminen" tapahtuu "Ylhäältä" Jumalan Sanaan uskomisen välityksellä, sisäisenä "sydämen" mielenmuutoksena Jumalaa kohtaan, sillä Jeesus on tuo Jumalan SANA!
Apostoli Pietari mainitsee "uudestisyntymisen" lähteen! Se on Jumalan Sana! =(Jeesus)!
>>1 Piet 1:23
"te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän -SANAN- kautta"!- Misseris
Ymmärrän niin että "haistoit" TaistoRa:n upotuskasteen kannattajaksi.
Minä olen luterilainen, mutta olen täysin samaa mieltä sanasta sanaan TaistoRa:n kanssa! Ja olen samaa mieltä myös sinun kanssasi! Olen nimittäin uudestisyntynyt aikuisena Jumalan Sanasta ja Pyhän Hengen vaikutuksesta vaikka jopa rimpuilin uskoontuloa vastaan väitteellä että "onhan minut jo lapsena kastettu eikö se riitä". Koska olen saanut tässä uudestisyntymässä kasteen Hes 36:25-27 sekä Joh 3:3-5 mukaan, enkö tekisikin syntiä Herraani vastaan menemällä uudestaan ihmisen suorittamalle kasteelle? Tämä on kuitenkin henkilökohtainen uskoontulokokemus, jota ei voi soveltaa kaikkiin. Rakas ystäväni ja "sisareni Jeesuksessa" on helluntailainen! Kastetapa on siis henkilökohtainen ja mielestäni ihmisen ja Jumalan välinen asia. Mutta miten paljon siitä riidelläänkään uskovien kesken rakkaudettomasti ja häpeällisesti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792372Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1411526- 1331462
- 1581234
- 1091023
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten377950Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683