Kytkimen takana 5kpl 2x58W loisteputkivalaisinta. Yksi valaisin on rikki ja pitäisi vaihtaa. Miten käy jos tuohon laittaa LED-valaisimen, potkivatko loisteputkivalaisimien kuristimet LED-valaisimen hajalle valoja sammutettaessa?
LED-valaisin loisteputkien rinnalle
13
199
Vastaukset
- Anonyymi
Tuskin kuristimet vaikuttavat LED-valaisimeen mitenkään. Minulla ainakin ne ovat kestäneet. Yhdessä huoneessa 3 x 58 W ja led valaisin ja toisessa huoneessa 3 x 58 W ja 2 led valaisinta, toimineet jo muutaman vuoden.
- Anonyymi
Muistan vain kun joskus kauan sitten eräs kauppias sai loistoidean ja kytki kassakoneen samaan piuhaan valojen kanssa. Kätevää sinänsä kun valot sammutettaessa kassakoneestakin sammui virta. Harmillisesti sammutusvaiheessa syntyvä piikki rikkoi pari kertaa kassakoneen virtalähteen ennen kuin huomattiin missä mennään.
Toki LED-valaisimissa oleva virtalähde voi olla kestävämpi tässä suhteessa, paljon elektroniikkaa kuitenkin.
- Anonyymi
Aloituksen vaikeusaste ainakin kahdeksan !
- Anonyymi
Eli etkö tiedä vastausta?
- Anonyymi
Luultavasti loisteputkivalaisimine kuristin antaa samassa kytkentä tyhmässä jännite piikejä katkaistaessa sähköt ja led balaisn on hyvin lyhytiköinen
Asiantuntija
- Anonyymi
Mullakin hajos heti ir tutka kun laitoin led putket
enkä irroitanut kuristinta anyaa ilmeisesti jokun voimakkaan jännite piikin kytkimellä- Anonyymi
Höpö höpö juttuja...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö juttuja...
Kaiki ei ole suorittaneet näyttökokieta ja sähköoppi ei 10
Kuitenkin vastailevat kesken jötetyn amis kurssin pohjalta kun ovat päässett mmj poruhkaan uralla vetään marjaleenaa
- Anonyymi
Kuristin on tulipaloriskimtuedottaa vakuutusyhtiöt
- Anonyymi
Käämi oli se sitten releen , kontaktorin taikka kuristimen käämi antaa birran katketessa jännite piikin 1000 v
Asiantuntija
Vvs ja tns releyekniikka - Anonyymi
Tämäkin aihe on kokenut inflaation aktivointi aloituksen aiheena...
- Anonyymi
Sinä olet se varsinainen palstojen inflaatio.
- Anonyymi
”Tämäkin aihe on kokenut inflaation aktivointi aloituksen aiheena...”
Tämä aktivointi pikkupippeli heppu on nyt löytynyt…..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984